Kolmatta odottavat 2010

Wandii tommoset uutiset on aina kamalia... Mulla on kans parille kaverille käyny noin et loppuajasta pieni ei enää selviä :(
Koita nyt silti jaksaa iloita omasta raskaudesta, vielä kun sulla on ollu hyvä olo ja kaikkea.. :hug:

Epeti siis siehän saat syyä nyt ihan mitä haluat, että jaksat paastota :D

JM Ihanaa et oot jo noin pitkällä, et voi vaatteita ja tavaroita laittaa valmiiks.. =)

Mie näin viime yönä niin kauhean painajaisen.. hyi... Meille oli tulossa kaksoset ja molemmat kuoli synnytyksessä :'( Mutta onneks sen jälkeen näin toisen unen, ja siinä meillä oli tyttövauva :heart:
Tänään taask oksentanu.. ei enää jaksais...
Mut ihanaa, et äiti ja isä tuli käymään niin johan siistiytyy talo :) Ku ei tosiaan oo ite jaksanu enkä sit oo miestäkään kovin tarkkaan viittiny käskeä puunaamaan paikkoja...

Hyväsetti ja Pöpö 14+6

HipHei viimeinkin pääsin sinne neuvolaan :D Kaikki oli ok ja kuunneltiin :heart: hieman sitä sai etsiä mutta kun tarpeeksi etsi niin hyvä syke löytyi 150-160 oli lukemat :heart: seuraava aika onkin huhtikuun lopulla ja sit toukokuun 11 on rakenneultra.... harmittaa kun tolla meitin neuvolalla on niin surkeet noi kaikki laitteet mut näillä mennään ja onneks ultriin pääsee sitten Tampereelle ... oli taas omanapasta tekstii sorry :ashamed:

unikeiju+sisu 15+2

Ompus Onnea pienestä prinsessasta :heart: :flower:

Taas tänään pitänyt ottaa hyvin hitaasti. Vähänkään kun reippaammin touhuan tai kävelen niin supparit pysäyttää. Ei ole kipeitä, mutta ikävän tuntoisia.

Mulla on myös ennemän huolta tästä raskaudesta kuin aiemmista. Viimeksi neuvolasa heti, kun vauva näkyi ultrassa niin tarkistin, että sydän lyö. Jotenkin nuo supparit myös hirvittää. Kuitenkin haluan niin kovasti myös nauttia raskaudesta, koska kaiketi tämä on meille viimeinen vauva.

Aivot lyö tyhjää..nukkuun.
-Poni 15+6

Neuvolassa käyty,seuraava kolmen viikon päästä,jolloin myös ultrataan vauvan isokokoisuuden vuoksi ;) Painoa oli tullut kolmessa viikossa kilo,verenpaine oli hyvä,samoin sykkeet,sf mitta 28,pissa muuten ok,mutta hiukan proteiiniä(valkovuodosta johtuu),vauva pääalaspäin.

Ja taas närästää ihan kamalasti :x Tää vaiva ei varmaan helpota ennenkö,vauva syntyy :ashamed: Ja pissalla saa nykyään juosta jatkuvasti :/

Rapu ja masuasukki rv 31 POKS :heart:

Rapu, kivoja neuvolakuulumisia. Ja mukavaa, että katsovat kokoa neuvolassa. :)

unikeijukin pääsi sitten vihdoin neuvolaan. :flower: Meilläkin neuvolassa on tasan se doppleri vuodelta kivi ja kuokka. Nyt oli automaattinen verenpainemittarikin vaihtunut takaisin käsin pumpattavaan ja stetoskooppia vaativaan malliin.
Olishan se kiva, että olis pelit ja vehkeet. Ja joku, joka niitä osaisi käyttää. (Eilen mun mies joutu ohjaamaan neuvolantätiä, mistä sydänäänet löytyy, kun ei täti omillaan löytänyt. ) No, ihan kaikkee ei voi saada. Muuten on mukava neuvola... :)

Sokerirasitus kärsitty ja seuraavaan aikaa reilu kymmenen viikkoa (ellei sitten tästä nakki napsahda). Tällä kertaa ei tehnyt paasto edes tiukkaa, janotti kyllä aamulla kovasti, mutta onneksi sain pahimpaan janoon juoda sen "herkullisen" kolajuoman. :p
Enkä mä illalla mitään kebabia saanut. :headwall: Mies toi sen tilalle reissuiltaan lämpimien voikkareiden ainekset ja nekin jouduin itse väsäämään. Pettymys oli valtaisa, joten joudun hyvittämään tämän itselleni viimeistään pääsiäisen aikana. :D

Epeti 15+1

Hihi, Epeti, hienosti selvitty rasituksesta! :) Pääsiäisen hyvitys kuulostaa vallan mainiolta! :p

Kiva, että unikeiju pääsit vihdoin sinne neuvolaan! :)

Ompus Onnea! :heart:

Mekin reissataan Tampereelle ultraan, ei enää ultrata omassa neuvolassa tällä kertaa, ikävä kyllä. 2 viikkoa pitäis vielä jaksaa odottaa, jotenkin on niin epävarma olo masuasukin hyvinvoinnista. Mulla ehkä huoli tästä raskaudesta samaa luokkaa kuim keskimmäisestä. Ekassa raskaudessa sitä ei ollu tietoa kaikista riskeistä eikä oikeen osattu pelätä mitään. Tieto lisää tuskaa. Lähipiirissä on myös sattunut ikäviä juttuja viime vuosina, niin tuntuu, et miksei meiänkin kohalle saattais jotain kamalaa osua. marzako se sanoi, et kun on jo kaksi tervettä lasta, niin uskomattomalta tuntuu, et suotais vielä yksi terve lapsi lisää. Samoin ajattelen mäkin.

Nyt nukkumaan, väsyväsyväsy.. Zzzzzzzz.. :wave:

Major 9+0

Mullakin tän kolmannen kohdalla on kaikkia ihme epäilyjä ollut paljon enemmän kuin kahden ekan! Yksi mistä asiaa syytän, on netti! Ihan oikeasti, kun ekaa aloin oottaan olis jo ties vaikka kuinka pitkällä raskaana ennenkuin tein ees testiä, tästä testailin koko ajan, samoin kakkosesta. Kakkosen odotuksen aikana sitten aloin tutkia netistä, että mikä kaikki voi mennä pieleen ja nyt vielä lisää ikää niin tää on ihan mahdotonta. Silti pääsääntöisesti yritän suhtautua niin, että kaikki menee hyvin ja jos ei mene, niin sitten sitä murehditaan silloin.

Täällä alkaa oleen turvotusta :( pari yötä sitten piti ottaa sormus pois, kun puristi niin kovin :( inhaa olla ilman sormusta, on jotenkin ihan alaston olo. Noh, kait se tästä.

Mulla olis huomenna pitkästä aikaa neuvola, viimeksi oon käynyt helmikuun alussa. Jos kaikki on kunnossa, niin aattelin etten enää huhtikuussa sitten kävis vaan seuraava kerta sinne toukokuulle. Oon kuitenkin vielä koko huhtikuun töissä niin en tykkää moisen takia poiskaan olla. Huomenna saa sitten lähetteen sinne synnytystapa-arvioonkin. Pystyyköhän siitä ennustaan lapsen syntymäajan, kun kaksi ekaa on syntynyt 5pva tuon arvion jälkeen :D :D :D

ja ONNEA ompukselle pienestä prinsessasta!! :flower:

tatomira ja itu 31+4

Ihanaa jos olis omassa neuvolassa ultra! Täällä kun järjestetään kaupungille se 2 kertaa ja piste. Ressaan ihan tolkuttomasti jos sitä että kuinka iso vauva mahtaa tulla tällä kertaa ja pääsenkö sittenkään sinne sektioon. Haluaisin muutenkin mennä Vammalaan synnytyksen hoitamaan TAYSin sijasta, tuli sitten sektio tai ei :attn: TAYS on negatiivisten kokemusten tyysija meidän perheessä.

Muuten eletään tasaiseen tahtiin edelleen supistusten ja selkäkivun keskellä ens viikon neuvolaa odotellessa :D

29+6

Heipä hei. Mä kuulin tänään vauvan sydänäänet, pakko vaan alkaa totisesti uskomaan, että meille tulee vauva. Väsymystä lukuunottamatta olen voinut hyvin, ei mitään pahoinvointeja.

Tänään vein pissanäytteen labraan, ja ensi viikon ti on lääkäri. Sit loppuviikosta on verikokeita, joiden jälkeen voin soitella sairaalalta ultra-aikaa. Kiva että tässä on jotain toimintaa vähitellen niin ei tunnu niin pitkältä aika seuraavaan neuvola yms. käyntiin.

Ella ja Kirppu 9+1 (neuvolan mukaan 9+6)

Jee, sokerirasitus läpäisty puhtain paperein!
Ei sinänsä, että mulla itselläni olisikaan mitään epäilyitä ollut, mutta ilmeisesti alkoi jo omaakin mieltä horjuttaa, kun kaikki muut epäilee...

JM taitaakin tänään poksua jo komeille kolmosella alkaville lukemille, upeeta! :flower:

Ella, onnea pienistä jumputuksista. :heart: Kummasti tulee asia todellisemmaksi. :)

Jaahas, tänäänkö se täytyisi taas keskittyä varomaan kaikkia jäyniä, ettei kovin pahasti tule aprillatuksi? No, miehen kanssa otettiin vähän eilen illalla yhteen, ettei siltä suunnalta tarvii ainakaan mitään pelätä, kun muutenkin on mykkäkoulumainen tunnelma. :whistle: ;)

Epeti 15+3

Must tuntuu et viime raskaudessa oli ultria vähän väliä. Ne kaks perusultraa ja lääkärineuvoloissa lisäksi. Tällä kertaa on nyt sit vaan ne 2. Ekassa raskaudessa luvattiin vaan yks, mut lopussa päästiin sit kokoarvioon r-diabeteksen takia.

Onnea Epeti puhtaista papereista! :) Kurja juttu toi mykkäkoulutus, toivottavasti saatte suut auki pääsiäisen aikana. :hug:

Facebookissa on ainakin tänään mennyt moni "kihloihin" aprillipäivän kunniaksi, mut muita piloja ei oo tullu vielä vastaan.

Mulla on vähän kasvanut huoli masukista pahoinvoinnin hellitettyä. Viikon verran on nyt ollu enää vaan etova olo. Ei mullekaan mikään kelpaa, ensiks valitan pahasta olosta, sit hyvästä. :ashamed:
Eilen pukkas vielä vuotoa, ni olin jo ihan kauhuissani. Nopeasti se loppui, mut oli aika runsasta sen hetken aikaa. Ja tietysti maha alko kramppailla heti, vaan siitäpä ei tiedä oliko ennemminkin psykosomaattista. Tänään on taas ollu vähän huonompi olo, ni on vähän turvallisempi olokin. Voi miten sitä jo haluis nähdä tai kuulla, et onko masussa kaikki kunnossa. :snotty:

Major 9+2

Moi ja kivaa kiirastorstaita!

JM, mun serkku pääsi synnyttämään Vammalaan kun vaatimalla vaati, vaikka tamperelainen onkin. Sanoi ettei suostu synnyttämään TAYS:ssa vaan menee Vammalaan johon terkka oli vaan todennut että ei sinne kyllä yleensä saa tamperelaiset mennä, mutta mene nyt. Ja tuskin ne sieltä pois ajaa jos sinne menee kun synnytys alkaa. :D

Mä luulen tunteneeni tänään ekat liikkeet. :heart: =) Pieniä hipaisuja tuntui ylävatsan tienoilla. =) Kakkosesta tunsin ekat liikkeet samoilla viikoilla.

Vaivaako muita raskausdementia? :LOL: Mä olen viime päivinä unohdellut asioita, vaikka yleensä en kauheesti unohtele. Toissa päivänä lähdin varta vasten viemään pääsiäiskortteja postilaatikkoon ja tänään huomasin korttien olevan vaunujen taskussa. :eek: Sanoin siskollekin eilen että seurailee postia, että kortti lähetetty. No kortit on perillä vasta pääsiäisen jälkeen, kun laitoin ne tänään sit postiin. Eilen unohdin yhden sovitun menon ja tänään poltin spagetin pohjaan kun unohdin et ne on kiehumassa. :LOL:

marza

Hei! Täällä kanssa yksi kolmatta odottava. Eli olen entinen erka nykyinen jääräpää :wave: . En uskalla vielä tulla remmiin täysillä mukaan kun raskaus niin alussa rv 4+6. Olin tuossa pari kuukautta sitten myös raskaana mutta tuli keskeytynyt km ja oli lääkkeellistä ja kaavintaa (oikein pitkän kaavan mukaan). Sitten oli yhdet kuukautiset ja sen jälkeen raskauduin uudestaan. Nyt kuitenkin mulla olis kysymys teille: eli mulla on pienet lapset (3,5v ja 2v) ja vaikka olisi kuinka varovainen niin tällejä tulee monelta suunnalta :attn: . Eli tänään esikoinen nahisteli kuuopuksen kanssa ja tönäisi kuopusta joka puolestaan lensi suoraan mahaani päin niin että hänellä oli kädet edessä ja ne oikein upposivat mahaani tuohon kohdun alueelle ja se jopa vähän sattrui minuun ja jäi sillai kihelmöimään mahaan että tuntui nipistelyä vielä jonkin aikaa sen jälkeen. Mitä olette mieltä oliko tuo kohtalokas juttu??? Onko teille tapahtunut mitään tuollaista????

Heissan kaikille ja ooikein mukavaa pääsiäisen aikaa :heart:
täällä viimeinen iltavuoro menossa ennen viikonlopun alkua......
eilen sain dopplerilla sydänäänet kuuluviin :heart: siellä se jumputti tiheään tahtiin,eli kaikki hyvin,maha vaan kasvaa ja kasvaa,piiloon sitä ei saa :D

huomenna on vielä pääsiäisaskarteluja ja lauantaina virvotaan vasta täällä pohjanmaalla :D
muualla kun tämä tapahtuu jo viikkoa ennen....

muhun on iskenyt kaamee remontoimisen tarve,vanha tupa kun on niin pintaremonttia suunnittelen kun ilmatkin lämpenee ja aurinko paistaa :p

sutulii 10+3

Epeti Onnea ja kiitos! :D

Jääräppäälle tervetuliaiset mukaan! Ja onnea pos. tuloksesta testissä :) :flower: Kakkosta odottaessa mulle kävi muutaman kerran noin, mutta vauva on onneksi aika hyvässä suojassa kohdussa.

m a r z a Pitää varmaan lähteä hyvissä ajoin kohti Vammalaa :whistle:

Pääsinpä huijaamaan isäntää että lähetäänkö synnärille :whistle: :whistle:
se tais hermostua :D

JM+ Pumba 30+0 POOOOKS!!

jääräpää Enpä usko, että moisesta haittaa vielä ainakaan, kun vauva niin pikkuinen. Meillä tuollaista myös välillä sattuu, kun tytöt on 1½v ja 3½v, eivätkä ymmärrä ja muista varoa.

Ihan suht kiva olo , vaikka siivosin aamulla ja sitten oltiin kaupoilla naapurikaupungissa. Kävin myös vaunukaupassa jo katselemassa välikoimaa. Tahtoisin rattaat, jossa heittoaisa ja jotka saa makuuasentoon ja siiten sitten koppa tai lämpöpussi. Emaljungan Cityjä myyjä suositteli. Tahtoisian tosiaan, että se ratasosa on pieni, jotta sille sitten jatkossa käyttöä. Yhdistelmissä niin suuret rattaat ja tästä syystä olenkin meidän yhdistelmät myynnyt pois. Vinkkejä hyvistä vaihtoehdoista otetaan vastaan :wave: . Rattaiden pitäsi tosiaan olla kunnon maastovankkurit.

-Poni 16+2

Siis, huh nyt mun masu pömpöttää samanlailla mitä tuplista pomppas rv 13-14..
Ja nyt menossa 9+2. Kai se kohtu ja valmiiksi löysä nahka vaan venyy helpommin kun on kertaalleen äärimmilleen venytetty. Vaikka onhan mulla synnytyksestä jo 7 vuotta niin sinsänsä pitäsi olla paikat kuin ensisynnyttäjällä, näinhä ne lekurit sanoo. mutta jos ei ole niin timmiin kuntoon palautunut koskaan ni helpompi sit paisuakin uudelleen..

Major, toivottavasti siellä on masukilla kaikki kunnossa. :hug:

JM, olipas julma pila. ;) Toivottavasti löytyi isännältä huumoria aprillaukseen. :D

Ella, mä olen kuullut, että riippumatta siitä, kuinka kauan edellisestä raskaudesta on, tulee uusintakerroilla massu aina nopeammin näkyviin (ja vielä jos on tuplasti venynyt :whistle: ). Kerran venynyt on siis menetettyä tavaraa. :D Juuri asiasta juttelin yhden toverin kanssa, jolla ikäeroa lapsille tuli melkein yhdeksän vuotta ja hän oli samaa mieltä. Että ei hätää, masu pystyssä ylpeesti vaan. :)

jääräpää, tervetuloa kurkkimaan. :wave: Ja onnea plussasta! :flower: Hihkaise, jos haluat etusivun listalle mukaan. Mä myös uskoisin, että ainakin alussa kohdussa pieni on hyvässä suojassa töytäsyjä vastaan.

m a r z a, kuuluisiko sen hajamielisyyden olla vaan ja ainoastaan raskauden aikaista?! Musta tuntuu, että on jatkunut kaksosten odotuksesta tähän päivään ja ainakin jos miestä on uskominen, se pahenee vaan. :LOL: Ai niin ja onnea pikku hipaisuista! :heart:

Eli olen kahden pienen vm. -06 ja -08 tytön äiti. Olen vielä hoitovapaalla ja asustellaan pk-seudulla. Laskettu aika olis 20.8. Ensi viikon tiistaina olis rakanneultra, jota pelkään ihan hitsisti. Edellisissä raskauksissa sitä vaan vähän jännitti, mutta nyt pelottaa. En tiedä miksi... Osasyy voi olla, että meillä vuosi 2009 oli aika kamala: meidän talo julistettiin hometaloksi, jota ollaan nyt rempattu ; yhdellä naapurilla munasarjasyöpä ; toisen naapurin mies petti ; mun vanhemmat eron partaalla yms. yms. ja jotenkin tuntuu niin uskomattomalta, että jotain niin ihmeellistä ja ihanaakin on sinä vuonna tapahtunut kuin raskautuminen :heart: Ja koko ajan on tunne, että mikäköhän juju tässä nyt on.. Äh, vaikea selittää, mutta ehkä joku ymmärsi =)
Jääräpää: Meilläkin tytöt muksineet välillä masua ja hyppineet syliin yms. Mutta eiköhän se pikkunen aika hyvin ole suojassa siellä kohdun sisällä. Itselläkin välillä käy mielessä kaikki istukan irtoamiset ja muut, mutta aika kova tälli saa olla, että jotain sellasta kävis. Neuvolassakin sanottiin, että yks oli viimeisillään kaatunut suoraan mahan päälle eikä mitään ollut silti käynyt..

Viherpikkurilli ja Tiitiäinen 19+6

Viherpikkurilli Tervetuloa mukaan! Tiedän hyvin mitä tarkoitat. Meillä on kaikki ikävä t tuutiset ja tapahtumat kasaantunut alle vuoden jakson sisään ja siihen päälle 3 perättäistä keskenmenoa niin edelleen eletään vähän epäuskossa voiko tässä nyt ihan oikeasti se kauan odotettu vauva tullakin taloon :heart:

Se olis sitten munien piilotus tänään B)

JM+ P 30+1

Viherpikkurilli, tervetuloa mukaan! :wave:
Kyllä minäkin ymmärrän ihan täysin nuo tuntemuksesi. Meille oli myös vuosi 2009 jotain ihan kamalaa, paljon vastoinkäymisiä: syöpä, avioeroja, petoksia ja lopulta sitten kaksosten syntymä pieninä keskosina. Mä haluan uskoa, että tämä vuosi tuo tullessaan pelkästään kaikkea hyvää ja tämä pikku kolmonen on siitä ensimmäinen osoitus, vaikka saikin alkunsa viime vuoden viimeisillä metreillä. :heart: :)

JM, hyvä, munat piiloon vaan! :D

Jaahas, lapset ruokittu ja isäntä koisaa vielä, pitäisiköhän keittää itselleen oikein hyvät aamusumpit.

Mukavaa pitkää perjantaita jokaiselle!

Epeti 15+4

Kiitokset tervetulotoivotuksista! :flower:

Rankkoja aikoja on teilläkin JM ja Epeti ollut :hug: Toivotaan, että tämä vuosi toisi kaikille paljon onnea ja iloa :heart:

Toi lumi sulaa ihan silmissä! Kohta ne leskenlehdet nousee sieltä maan uumenista. Onko kukaan bongannut kevään ensimmäistä leskenlehteä?

Viherpikkurilli ja Tiitiäinen tasan 20

Heippa!

Tervetuloa mukaan Jääräpää, Viherpikkurilli ja VicHo!

Jääräpää, mun esikoinen (2v9kk) hyppii jatkuvasti masun päällä, kun ei tajua sitä varoa, mutta mä uskon ettei noin pieni lapsi pysty keskenmenoa tms. aiheuttaan. Vauva on kuitnekin aika hyvässä suojassa kohdussa. =)

Viherpikkurilli, mä en osaa kuvitella miltä susta tuntuu, mutta kovasti tsemppiä toivotan. Useinhan se menee niin että kaikki vastoinkäymiset kasaantuvat samaan syssyyn. :(

Me lähdetään nyt viettään pääsiäistä mökille!

Iloista tipujuhlaa kaikille!

marza rv 14+1

Yhteistyössä