Kolmatta odottavat 2010

Huomenta.

Tänne ei mitään ihmeempää,häntäluun kohdalta särkee,onko muillla tällasta vaivaa? :/
Yö meni huonosti,närästi,selkää särki ja pissatti :headwall:

Kaveri sai eilen illalla pojan,la olis ollut vasta toukokuun puoles välis :whistle:

Rapu ja masuasukki 30 POKS :D

Mulla alkoi pahoinvointi kaksosista näillä viikoilla. Aina syömisen/juomisen jälkeen tuli paha olo. Kesti muistaakseni pari viikkoa ja helpotti, kun masu pullahti enemmän esiin. Nytkin olen huomannut, että saa tosissaan miettiä, kuinka paljon sapuskaa naamariin ahtaa. Entisen määrät aiheuttaa pahaa oloa.

Toivottavasti Ella pääset pahoinvoinneitta tällä kertaa. :)

Rapu, toivottavasti kaverilla ja vaavilla on kaikki hyvin. Onneksi taisi sentään kohtuullisen hyville viikoille päästä. Mä just laskeskelin, että jos tämä kolmonen syntyisi samoilla viikoilla kuin kaksoset, mulla olis nyytti sylissä jo juhannuksen jälkeen. :eek: :/

moona, päivitetty! :wave: :)

Me lähdetään tänään viettämään aikaa kaupungille ja sukuloimaan. Loppuhuipennukseni sitten iltapäivästä pitäisi poikiin tuikata ne possupiikit. Kauhulla odotan mitä on luvassa, oma käsi oli ainakin muutaman päivän kovin kipeä.

Ihanaa aurinkoista tiistaipäivää kaikille!

Epeti

Epetti Meillä lapset ei oireillut sikapiikistä. Mainitsivat vain, että käsi on hieman hellä nostaessa. Itsellä käsi oli kyllä kipeä, ja seuraavan päivän särki päätä. Onneksi lapset eivät kuulema reakoi niin vahvasti kuin aikuiset.

huuomenta päivää! aivan ihana aurikoinen ilma B) mä tulen tänne poksumaan nyt ollaan sit puolessa välissä :LOL: . voi kun tää mun flunssa loppus jo :'( huomenna pitäis mennä töihin saapi nähä miten sitä jaksaa vai joutuuko saikkua jatkaa.iloista päivää kaikille.

lolu-20+0

Heippa hei!

Ella, mulla alkoi tokassa raskaudessa pahoinvoinnit rv 15 aikoihin. Tosin se oli aika lievää pahoivointia, mutta kuitenkin. Kesti kuukauden verran ja meni sit ohi.

Mä täällä valmistaudun lähtemään ultraan. Lapset vien anopille siksi aikaa ja miehen kanssa treffataan äitiysneuvolassa. Vähän jännittää, mutta eiköhän siellä kaikki hyvin ole. :heart:

marza ja kolmonen rv 12+4

Huoh, puoli nukuksissa taas. Yöllä molemmat tytöt heräilivät vuoron perään, joten ei montaa tuntia saannut itse unta. Kuopus on ollut taas niin levoton öisin. Onneksi vauvan syntymään on aikaa niin tilanne kerkeää muuttua moneen kertaan :) .

Ella Mulle oli nyt pahoinvointi n. 7-11 viikot. Vähällä pääsin nytkin, mutta tytöistä ei ollut yhtään mitään.

Nyt pukemaan ja lenkille. Täytyy muistaa kävellä rauhallisesti, kun reipas kävely saa alamahan pinkeeksi. Onko muilla näin jo tässä vaiheessa??
-Poni 15+0 poks

Minä täällä taas. :wave: :LOL:

Lapset on anopilla edelleen ja tulin kotiin syömään ja ottaan vähän lepoa ennen lasten hakemista. :D

Ultrassa siis käyty ja kaikki oli hyvin. :heart: Mittausten mukaan LA olis päivää aiemmin eli 30.09, mutta eipä sitä päivän eikä kahdenkaan takia muutella. Niskaturvotus oli 1,5mm ja down syndrooma riski 1:1200, eli kaikki ok. Kovin oli eläväinen vauva ja heilutteli käsiään ympäriinsä. =) Mies risti masuasukin sintiksi, joten se on nyt "työnimenä". :LOL:

Nyt meen vähän sohvalle lepään, ennen kun haen lapset anopilta.

marza ja sintti 12+4

Poni06 Mulla reagoi maha tosi nopeesti liikuntaan.. Toissapäivänä hiihdin 4 km, lasten tahtia eli en kovin lujaa ja seuraavana päivänä en pystyny uimaan yhtään kun maha oli niin "painava". Kauheet liitoskivut tuli myös.. Mutta tietenki hiihto on vähän erilaista liikuntaa ja se oli vielä ensimmäinen kerta tälle talvelle. Kävelystä taas tulee pohkeet kipeeks, mutta ei kai enää sit jos kävelis ihan säännöllisesti.

Mä valvoin kans osittain viime yönä. Jostain syystä mahan kans on vaikea nukkua.. ei löydy hyvää asentoa millään. Ja pissalla pitää käydä vähintään kerran yössä, yleensä 2-3. Nyt vielä pitäis olla hyvä nukkua .. kun maha vielä kasvaa, tiiän et alkaa kauhee närästys :(

Oli hauska juttu kun mies on ollu sitä mieltä et mulla ei vielä oo vauvamahaa, vaikka omasta mielestä ihan selvästi on, niin oltiin viikko reissussa ja sen jälkeen mun veli sano, et onpa maha kasvanu... Nyt pitää miehenki jo myöntää et kyl se ihan aito vauvamasu on :LOL:

Huomenna ois neuvola.. Ihana päästä kuulemaan sydänäänet.. :heart: Vähän jännittää pissakokeen tulos, ettei vain ois sokeria...
Ootteko tuntenu jo vauvan liikkeitä? Mie en kunnolla, mut yöllä tuntu vähän semmosta pientä.. mikä vois olla pienen liikkeitä =)

Hyväsetti ja Pöpö 14+0

Nyt on lapsukaiset saaneet piikkiä, joten jännityksellä odotetaan, kuinka käy.
moona, samaa sanoi meidän terkkari, että näin pienet ei yleensä ole mitenkään reagoineet.

Poni, jouduin eilen jättämään vesijuoksun kesken, kun alkoi mahaa koskemaan ja ihan selkeästi meni pinkeäksi. Ilmeisesti juoksuvyö painoi kohtuun ja olo oli todella ilkeä. Meni kyllä heti lopetettuani porealtaassa loikoillessa ohi. Mutta todella ärsyttävää, jos tuon vesijuoksun joudun jättämään, se on niin mukavaa liikuntaa. :/ Kävellessä en ole vielä huomannut masun reagoivan, vaikka täällä pöpperöisillä teillä työnnän noita kahta rattaissa ja kaksi koiraa vielä kiskoo vierellä. Kaksosista jouduin hakemaan näillä viikoilla jo tukivyön kävelylenkeille ja se auttoi paljon kipuihin.

Onnea m a r z a lle hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Hyväsetti, mä voisin vaikka vannoa, että tunnen myös pienen liikkeet nukkumaan käydessä ja melkein samoilla viikoilla ollaan. Samoin nukkumaan mennessä tunsin kaksosistakin ekat liikkeet (joskus rv17 muistaakseni). En vaan ole näistä antanut itselleni vielä lupaa tunnustaa, että ne oikeasti liikkeitä olisi... :whistle:

Ja taas se neuvola siirtyi :headwall: seuraava aika olis sitten ens maanantai ...haluaisin kyl sinne jo pikkuhiljaa ....

Mulla kans tuntuu välillä niinkun masu kovettuis tulee sellainen "paineen" tunne ja nyt sitten on rantautunut tänne myös ne liitoskivut... Pääkipua on ollu myös muutamana päivänä !

unikeiju+sisu 14+3

Häntäluuta särki mullakin kunnes pääsin töistä pois ja elämään särkyjen ehdolla elämää.. nyt ei enää mitään :D

Supistusten takia polilla käyty :kieh: Saa nähdä kuinka pitkälle mennään. Sisko on ollut meillä pari päivää ja on nyt varma ettei halua ikinä raskautua, kun mun meno on aika vaappumista. Appiukkokin anoi, että pitäs enää pukeutua keltasiin ja sanoa vaak-vaak, niin oisin koko perheen oma pääsiäistipu :whistle: :whistle:

JM+ Pumppeli 28+5

Neuvolassa käyty.. Kaikki hyvin... painoaki oli tullu jo puoli kiloa :D
Ei ollu pissassa sokeria mut jotain bakteerihäiriöitä mitä ei kuitenkaan yleensä hoideta. Th meinas et se johtuu vaan siitä oksentelusta ym.. ja käski syyä maitohappobakteereita.
Tänään vähän huonompi päivä taas.. aamuherätykset on näköjään pahoja :(
Pääasia et pienen sykkeet kuultu :heart:

:wave:

Täällä on ollu vaihtelevaa migreeniä viikon verran. Viime viikolla oli paha kohtaus, näkö lähti, oksentelin ja päänsärky oli aivan kammottava. Painajaismainen päivä kaiken kaikkiaan.. :eek: Sen jälkeen on sitten ollut jyskyttävää päänsärkyä kellon ympäri, ei lähde millään. Nyt oon pari yötäkin jo valvonut sen takia. Päivisin sitten nukahtelen sohvalle.. Verhot täytyy olla tiukasti kiinni tämmösinä aurinkoisina päivinä, hämärä vähän hillitsee särkyä.

Ei oo totta, unikeiju, taas se siirty! :/

Mulla on aiemmissa raskauksissa molempien loppupuolella ollut kipua häntäluussa. Ikävä vaiva ja helpotti vasta muutama kk synnytyksen jälkeen. En tiiä mistä johtuu.

marza Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Lilein Syvät pahoittelut surullisista uutisista! :hug: Voimia!

Noista supisteluista, mulla alko toisessa odotuksessa kans tosi aikaisin supistella pienestäkin rasituksesta. Tai siis meni just silleen piukeeks. Epämukavalta tuntu ja aina piti jarrutella omia puuhia.

Major 8+1

Silityksiä kaikille täältä. Kyllä se siitä, ja toivottavasti kaikilla on kohta parempi olo. Tuntuu, että nyt kaikilla muilla kremppaa, paitsi itsellä. Mulla sattui tänään, kun kävin kosmetologilla puristeltavana, ei muuta. :D Töissäkin ihan killeriviikko, mutta ei haittaa yhtään.

Nukun tosi hyvin, ei kipuja, jaksan vaikka mitä väsymättä. Näistä voi päätellä, että minä olen rantautunut keskiraskauden ihanuuteen. Kaikki on kivaa ja jaksaa siivota ja lenkittää koiriakin (niitä olen siis niin rankasti laiminlyönyt koko alkuraskauden). :)
Ja aerobinen kuntokin tuntuu vaan kasvaneen, kun suonissa virtaa varmaan tuplasti verta.

Uimassa kun tässä käytiin, niin yskäisy tai naurahdus teki kipeää, samoin, jos makaan kun yskähdän tai nauran. Kohtu on vissiin jotenkin herkässä kohdassa nyt, että se tuntuu ilkeältä. Maha on jo retee ja samoin rinnat. Sisko on niiiiin kateellinen a-kuppiensa kanssa, kun tämä D-kuppinen (normaalisti B ) barbara kävelee paikalle. Mutta tästä pitää nyt nauttia, kun nyt kolmatta kertaa elämässään on oikeat tissit! :LOL:
Onko muilla vastaavaa reaktiota.

Olen tuntevinani minäkin just illalla pieniä liikkeitä, mutta ei vielä mitään potkuja. Mies vaan totes, että jospa se on rauhallinen. Itse uskon, että istukka on jotenkin tuossa edessä ja siksi ei tunnnu, kun aiemmat olen tuntenut jo tässä vaiheessa ihan kunnolla.

Lilein, pahoittelut! Sure rauhassa, mutta toivottavasti olet pian taas täällä. :hug:

Wandii, täällä kanssa edellisessä raskaudessa kipusi kuppikoko B:stä C:hen eikä siinä välissä ehtineet kutistua ja nyt mennäänkin sitten jo D:ssä. Ihan mukavaa vaihtelua, olisikin vaan pysyvä muutos. :D
Sinäkös se oletkin sitten se ainoa elävä esimerkki siitä keskiraskauden hehkeydestä ja hyvästä olosta?!? ;)

Meninkin sitten sanomaan, ettei kävelyllä ole vielä tullut kremppoja. :headwall: Tänään luulin lenkin puolessa välissä, etten pääse enää takaisin kotiin. Kovasti otti alavatsaan, mutta helpotti kun hölläsi tahtia. Taidan taas ehtiessäni käydä hakemassa lainaksi sen tukivyön, auttoi viimeksikin ihan hyvin.

Kaksosista alkoi tosiaan näillä viikoilla pahoinvointi aina syömisen jälkeen ja nyt on ollut samaa havaittavissa. Tosin ei niin kovana kuin silloin, mutta aina kun syö, tulee paha olo. Eilen söin illalla kuuden aikaan ja vielä yöllä yhdeltä väänsin ja käänsin, että tuleeko oksu vai ei. :x

Toivottavasti Majorin päänsäryt helpottaa ja unikeiju pääsee viimein neuvolaan ensi viikolla! :hug:
JM:lle jälleen kerran vähenevässä määrin suppareita. :hug:

Epeti 14+2

Mulla oli ehtineet latistua ja siksi riemu on nyt rajaton. Mutta tälle kuppikoon kasvamiselle on haittansakin. Mitä enemmän ne paisuu, sen enemmän ne roikkuu, kun palataan normaaliin painoon ja kuppikokoon. Sama massa isommassa säkissä!
Mulla on varmaan semmoisen olalle heitettävät sitten tämän jälkeen, että voi muksua imettää selässäkin kantaessa... :LOL:
Tuosta kantamisesta tulikin mieleen, että meille niin ostetaan froteinen hyvä liina tai joku reppu. Mulla on ollut liina aiemminkin, mutta siitä oli vaikea saada napakkaa, kun ei ollut joustava ja lisäksi se oli tolkuttoman pitkä. Itse tykkään kanniskella varsinkin ihan pientä. Kätevämpi kuin vaunut monessa paikkaa ja vapauttaa kotonakin kädet. Miten muilla, onko kantajia ja suosituksia?

Kantoliinasta, mulla oli lainassa kaverin MaM ECO, joka on siis hamppukuidusta tehty liina. Lasketaan trikooliinaksi, mutta on yhtä napakka kuin kudotut. Oli aavistuksen liian pieni mulle, joten en voinut sitä käyttää ihan niin monipuolisesti kuin olisin kaivannut. Oli meille kuitenkin kullanarvoinen alussa, kun oli masuvaivoja pienillä, joihin ei siis auttanut muuta kuin kantaminen. Toinen liinaan ja toinen kainaloon ja eikun ympäri kämppää. Yleensä meillä kylläkin huudettiin yksi kerrallaan (ja todella vähän muutenkin), mutta jos just sillon oli pakko saada tuttipullovuori pestyä ja keitettyä, oli liina silloinkin ihan ehdoton.
Nyt ajattelin hommata oman liinan, jotta päästään koko jengi liikkeelle alkutalvesta. Kolmosten rattaita kun ei paljon huvita hommata... :whistle: Mutta nyt siis ajattelin trikoista liinaa, minusta saisi joustaa vähän enemmän kuin tuo MaM.

Jaahas, lastenhuoneessa alkoi aamumölinät. Mukavaa päivää kaikille!

Epeti 14+3

Wandii, täällä kansyks jolla ei kremppaa eikä kramppaa mikään paikka. =) Olo on mitä mahtavin, nyt kun pahoinvointiakaan ei ole muutamaan päivään ollut. Musta raskausaika on aivan mahtavaa aikaa, ja ihanaa kun ei tarvi vetää vatsaa sisään. :LOL:

Kuppikoko taas saisi mulla pysyä normaalimitoissa, eikä ainakaan kasvaa yhtään, mielummin pienentyä. :LOL: Nämä F-kupin rinnat kun eivät todellakaan ole mitkään mukavat, eivätkä kyllä kauniitkaan ilman liivejä. :D Mulla oli D-kupin rinnat ennen ekaa raskautta, ja silloin ne kasvoivat nykysiin mittoihinsa eivätkä siis ole palautuneet entiselleen. :(

Kantoliinasta mulla ei ole kokemusta, mutta semmoisen kokeileminen kyllä kiinnostaisi. En vaan viitsisi ostaa liinaa ennen kun tiedän että sille tulisi käyttöä. Pitäisi saada jostain lainaan ennen ostamista.

Täältäkin Lileinille pahoittelut!

marza ja sintti 12+6

On aika lähteä ensimmäiseen neuvolaan Rimpulan kanssa.
Hiukan jännittää, vaikka kolmas kertahan tämä on jo, kun sinne ensi käynnille menen. En kyllä tarkkaan muista mitä siellä ekalla kerralla tapahtuu, mutta kohtahan tuo selviää. Vessaankin tekis jo mieli, mutta pakko kai se on viel yrittää sinnitellä tunti tämän hädän kanssa, en paljoa edes ole uskaltanut juoda tänä aamuna.
Väsymyksen ja pahoinvoinnin takia on tullut oltua sairaslomalla tämä vko ja ensi viikolla alkaakin loma ja saa lepäillä kotosalla muutaman viikon. Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Ihanaa Wandii ja Marza et voitte nauttia raskaudesta ilman vaivoja.. niitä aikoja odotellessa.. :whistle:
Viime yön nukuin tosi hyvin, sit aamulla armoton päänsärky (onneks nyt vähän helpottaa) ja sit oksensinki :(

Eilen olin kyllä melkein koko päivän ulkona auringonpaisteessa et oiskohan tullu raitisilmamyrkytys.. :LOL:

Mie en oo pojista käyttäny kantoliinaa.. rintareppua jonku verran.. Sain jostain vauvalehden tilauksesta jonkinlaisen liinan, mutta ei se taia olla kovin hyvä.. Ja siis kunnollista liinaa haluan ehottomasti tällä käyttää..

Kantoliinoista yms. ite oon katellut sitä manducaa ja pohtinut, et raaskiiko moisen ostaa. Olis kyllä ihan jees, jos olis joku tollanen, että kädet vapautuisi. Kaksi ekaa lasta oon isoiksi kasvattanut ilman, mut mietin just et jos menee kesällä johonkin noiden isompien kanssa niin en tiiä kuinka kätevät vaunut sit sellaisilla reissuilla olis mukana. Mutta mutta, kelan ansiosta on rahat TÄYSIN finaalissa niin voipi olla, etten osta vauvalle yhtään mitään.

Oih, kun olisikin oireetonta! :D tänään kävelin töihin (4km) niin nyt on lonkat aivan jumissa! Särkee koko ajan. Kyllä huomaa, että tuo maha alkaa painamaan! Vauhtikin kävellessä on hidasta ja supistelee jnejne. Ei voi kun olla tyytyväinen, et max 8vko enää ja tää on ohi!! :) No joo, kyllähän tossa viikot 14-28(??) oli olo mitä mainioin, mut nyt kyllä huomaa jo olevansa raskaana.

unikeiju ei voi olla totta :headwall: toivottavasti se nyt ei enää siirtyisi!!

kuppikoko... mulla on aina ollut isot rinnat ja tää raskaus ei oo parantanut asiaa sitten yhtään :( kahdesta ekasta kyllä raskaus teki hyvää rinnoille, sillä ne pienentyi (ja kiinteytyi!!) imetyksen myötä, joten todella, todella toivon, että tälläkin kertaa mennään samalla kaavaa!

Joku B-kuppi olis niin ihana :)

tatomira ja itu 30+5

Mulla onneks helpotti se päänsärky vihdoin viime yön aikana. Aamulla oli ihan nälkäkin, ekaa kertaa pariin viikkoon! :p Aika niukalla ravinnolla täs on tullu mentyä, kun koko ajan etoo eikä mitään tee mieli. Josko se tästä pikkuhiljaa alkais helpotella jo. Vaikka ei tosta painon tippumisesta mitään haittaa ole, muutaman vararenkaan jätän mielellään taakseni.

Meillä on kans ollu molemmille lapsille käytössä rintareppu ja kuopuksen kanssa käytin jonkun verran hotslings-liinaa. Kaiken kaikkiaan käyttö on ollut tosi vähäistä, mut tuolla ne on tallessa sekä reppu että liina, jos tarvis tulee.

Kuppikoko tuntuu taas repeilevän liitoksistaan.. Mies jo katteli tänään aamulla töihin lähtiessään siihen malliin, et tajusin muutosta tapahtuneen. :D Huomaahan sen kyl rintsikoistakin toki.

Epeti Mulla on kans ollu tota samaa joka kerta, et syömisen jälkeen tulee paha olo. Tosi inhottavaa. Ja neuvolan täti jankuttaa joka kerta, et muista syödä tasasin väliajoin, ettei tulis paha olo. Sillä ei mee perille, et mulla on parempi olo, jos syön harvemmin ja vaan ihan vähän. Toivottavasti sulla ei kestäis kauan eikä menis pahaks tuo pahoinvointi!

Major 8+2

Yhteistyössä