Kolmatta odottavat 2010

Neuvolassa käyty. Kaikki hyvin. Painon nousu normaalia. Neuvolatäti vaan tuumasi, että kyllä paino saa tullakin, jotta on mistä imettää. Ultralla seurailtiin touhukasta vauvaa. Hyvin esitteli meille itseää. Jotain vilahti myös jalkojen välissä, mutta ei saatu siitä enää parempaa kuvaa, kun vauva meni niin mykkyrälle. Jänskää. Sykkeet löytyi myös heti ja tasaiseen jumputti. Seuraava aina 4 viikon päästä. Saa ottaa meidän esikosen silloin mukaan katsomaan vauvaa.

Kantamisesta Mulla on MamEco liina. Vastasyntyneelle hyvä ja tukeva. Isompana tykkään kantorepusta. Meillä on Ergon reppu ollut jo esikoisen ajoilta. Tukeva ja saa päälle yksinkin. Tuolla repulla kantaa helposti vielä meidän esioistakin 3½v/15kg. Lomareissulla on reppu ollut ehdoton väline meille ja vauva-aikoina myös. Liinoista en koivin innostunut ole, koska sitominen on aikaavievää, mutta liinan koen silti mukavampana pienelle vauvalle.

Mulla on liitoskipuja suppareita lukuunottamatta hyvä olo. Jotenkin sen huomaa nyt paremmin, koska alussa oli pahointointia. Aiemmin ei ole pahoinvointia ollut niin raskaus on ollut samanlaista koko ajan. Liitoskivut ja supparit vaan kuuluvat mun raskauksiin niin en niitä edes sillätavalla vaivoina pidä.

Kuppikoosta.. Kiva, kun on taas rinnat :) . Kerkesi tuossa imetyksen lopputtua ja alkuraskauden aikana kadota lähes olemattomiin. Normaalisti A, nyt B ja imetysaikana C, mutta siitä sitten taas häipyvät.

-Poni 15+2

Kantoliinasta Sehän on tosi yksinkertainen ja helppo tehdä itsekin. Kun sais itsensä hilattua kauppaan vois laajentaa valikoimaa :whistle:

Mulle alkais riittään tää raskaana oleminen. Kun viikkoja vaan olis enemmän :attn: Pöljät lääkärit, pakkolepo ja tajuton väsymys ja kaikki. |O |O |O |O |O |O |O

Jm+ 29+0 |O

Mulla oli eka neuvola tänään, neuvolan kone laski menkoista tälle päivälle 9+0 vaikka todellisuudessa mennään siinä 8+2 tai päivä vielä vähemmän. Neuvolalääkäriin pääsen jo puolentoista viikon päästä 10+0 (tai menkoista 10+5). Joudun alkuraskauden sokerirasitukseen viikoilla 12-16, koska on pco-häikkää ja suvusta löytyy dm2 taustaa.

Oikein hyvä mieli jäi käynnistä. Terkan kanssa juteltiin suurin osa ajasta mun ekasta raskaudesta ja sen vaikeuksista. Th Ymmärsi hyvin mun ajatuksia. =)

Heippa kaikille! Tulin vain pikaisesti poksumaan! Piti kirjoittaa enemmän, mutta taitaa jäädä huomiseen! Voin nyt kuitenkin virallisesti sanoa, että tänään on np-ultrassa nähty elämää! Laskettu aikaistui päivällä ja on nyt siis 7.10.

Huomenna lisää! :wave:

BJ, muksut ja Ötti 12+0

Onpas täällä oltu eilen juttutuulella! =)

Ella, täällä mennään myös ensi viikolla sokerirasitukseen ihan pelkän pco:n perusteella. :wave:

BJ:lle onnittelut ultrakuulumisista! :heart: Haluatko, että päivitellään LA listaan?

Me taidetaan tänään ottaa ja lähteä kaupungille ihastelemaan kevättä. Täällä maalla ei huvita lähteä tallailemaan, kun kaikki tiet on yhtä kuraa ja/tai sohjoa. Tänään pääsenkin illalla ulos syömään naisporukalla, luksusta! :heart:

Epeti 14+4

Moikka!

Mä en tiennytkään että sokerirasitukseen pitäis mennä myäs pco:n takia. :eek: Mulla diagnosoitiin pco vuonna 2004, mutta se on ilmeisesti ekan raskauden aikana parantunut. =) Silloin ei enää näkynyt yhtään monirakkulaisuutta munasarjoissa.

Me ollaan tässä lähdössä viettään viikonloppua Himokselle. Ihanaa päästä lasketteleen pitkäsät aikaa. =) Ja lapsetkin pääsee nauttiin kunnolla ulkoilmasta.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

marza ja sintti rv 13+0 POKS!

m a r z a, pco nostaa riskiä sairastua aikuistyypin diabetekseen. Sen takia uusien suositusten mukaan sokerirasitus tulee tehdä raskaudessa rv12-16 ja uudestaan sitten joskus rv24 tienoilla. Mulla on melkein kymmenen vuotta sitten ultralla todettu pco-tyyppiset munasarjat, sen jälkeen ei niitä ole tutkittu. Epäilisin, että täälläkin edellinen raskaus olisi asiaan jotenkin vaikuttanut, koska ennen kierrot oli järjettömän pitkiä ja tämä raskaus on alkanut tasan 28 päivän kierrolla.
Ihanaa reissua teille!

Innoistui aamulla näköjään siivoamaan vähän turhan rivakasti. Nyt olen maannut, kun masu ihan pinkee ja väsyttää. Onneksi mummo ja pappa tulivat käymään niin ottivat tytöt ulos leikkimään. Huomenna pitäsi kylpylään, mutta uskon olon helpottavan, kun saa lepoa tarpeeksi.

Sokerirasituksesta Mulla oli ekassa raskaudessa arvot koholla rasituksessa, tokassa onnistui välttämään rasituksen. Nyt eilen oli siitä puhetta. Th sanoi, että voi antaa jossakin vaiheessa mittarin kotiin niin voin sillä seurata arvoja. Aamupalaihmisenä mulle pitkä syömättömyys on aamulla suuri juttu :)

Ihanaa mies tulee kotiin tänään. Päästään taas normaali elämään. Tytöillä on myös isi, jolle purkaa pahaa mieltä, ettei kaikki kaadu mun niskaan.
Houkuttelis tilata eilisen ultran perusteella jo vauvanvaatetta, mutta järki sanoo, että odota vielä :)
-Poni 15+3

Tänne ei uutta,vaatteet kirsitää ja rintaliivit ahdistaa :kieh:
Viime yö meni närästyksestä kärsien :ashamed:

Ensi tiistaina neuvola ja parturiin täytys kanssa tilata aikaa,nyt kun vielä pystyy istumaan jotenkuten paikallaan ;)

Rapu ja masuasukki 30+4 :heart:

Tännekään ei uutta. Musta tuntuu, että kaveri on pehmittänyt synnytyskanavia jo jonkin verran. Olotila samanlainen kuin kahdessa aiemmassa, mutta lienee turha mainita asiasta meidän neuvolassa :kieh: Ne ei kuuntele kuin sydänäänet, juttele mukavia. Terveydenhoitaja tuntuu olevan enemmän perillä asioista nimittäin mitä lääkäri. No katsellaan. Mies pääsee huomenna sairaalasta, joten olishan se hauska tehdä lennosta vaihto :whistle:

Aamulla heräsin järkyttävään migreeniin mikä ei ota loppuakseen. Kolme päivä jo kestänyt. Migreeni+adhd-vauva+unettomuus= ei niin nautinnollinen olotil, joten pyydän anteeksi jos olen hieman kärttyisen oloinen :whistle: :D

JM+Puma 29+2

Meille syntyi pikkuinen tyttö 19.3. Neidin mitat 2825g ja 47,5cm. Syntyi siis raskausviikolla 39+6. Menin torstaina 18.3 ultraan vesitilanteen tarkastukseen ja sille tielle jäin, enää eivät kotiin päästäneet, vaan illalla alettiin tätä meidän vedetöntä neitiä käynnistelemään. Synnytys olikin loppujen lopuksi tosi nopea, kivuliaita supistuksia oli vaan tunnin ajan ja sitten neiti syöksyi maailmaan. Juuri ja juuri saliin ehdin. Ankeista masuoloistaan huolimatta tyttö sai 10 pistettä ja kaikki onkin lähtenyt sujumaan tosi hyvin. Alkuun paino laski tosi rajusti, mutta nyt painaa taas "jo" 2600g.

Onnellista odotusta teille kaikille, tämä äiti lähtee nyt ruokkimaan huulet tötteröllä maiskuttelevaa neitokaista :heart: .

Juuri eilen sinua ompus ajattelin ja mietin, että toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.
:heart: Onnea paljon pikkuruisesta prinsessasta! :heart:

JM, ei hätää! Täällä saa olla luvan kanssa kärttyinen ja jurputtaa kaikista asioista niin paljon kuin sielu sietää. :D

Miksei sitä ihminen suostu uskomaan, ettei pysty enää syömään samoja määriä kuin ennen. Söin eilen ravintelissa oikein herkullista pihviä ja silmät veti taas enemmän kuin maha. En meinannut sen jälkeen pystyä istumaan autossa kotimatkaa, kun painoi vatsassa niin kovasti. :headwall: No, tunnetustihan ahneella on sellainen loppu... :whistle:
Tänään ruokalistalla onkin salaattia. (Ja jäätelöä...) :p

Epeti 14+5

Hei...pitkästä aikaa tähänkin pinoon :D mulla on kanssa eka neuvola takana ja 13.4 lääkäri neuvola ja heti 14.4 np ultra :heart:
mulla oli jokusen viikon kestävät pahoinvoinnit :x vieläkin välillä etoo mutta jo helpottamaan päin :D onneksi :D
hyviä viikonlopun jatkoja....yritän vaihtaa verhot nyt :LOL:
sutulii 9+5

sutulii, kiva, että käyt meitäkin välillä tervehtimässä. :wave:

Ajattelin nostella meitä etusivulle, vaikkei mitään kirjoitettavaa olekaan. :whistle: Virpojia odottelen, mutta taitaa tänäkin vuonna olla turha toivo. Ei tänne metsän keskelle kukaan koskaan eksy. Harmi sinänsä, että joudun miehen avustuksella syömään kasan suklaapatukoita illemmalla... ;)

Epeti 14+6

muoks. Tänä aamuna sain varmuuden siitä, että tuntemukseni todella on pienen liikkeitä. Dopplerilla kun kuuntelin, tunsin ihan selvästi anturia vasten kuulemani liikkeet.

Meillä virvotaan vasta ensi lauantaina. Tarkoitus olisi tyttöjen käydä virpomassa mummuilla ja joillakin tutuilla, mutta en tiedä vielä kuinka onnistuu.

Täällä vointi parantunut perjantain suppailujen ja uuvutuksen jälkeen. Eilen olimmekin kylpylässä. Hyvin jaksoin ja tytöt oli riemuissaan. Pitää koittaa tehdä kaikkea vielä, kun kykenen. Tätä menoa uskon, että melko lailla maatessa menee taas loppuraskaus, kun nyt jo tuota pinkistelyä noin paljoa.
-Poni 15+5

Laitoimpa tän tuonne toiseen ketjuunkin jo. Mutta laitetaan tännekkin.

Mikä kumma tässä on. Kahden ensimäisen kanssa ei ollut minkäänlaista huolta. Mutta nyt tän kolmannen kanssa nuo ultrat kammostuttaa. Nt ultrassa ei ollut mitään. Aivojen perhoskuva näkyi ihan selvästi jne.

Nyt on sitten rakenneultra 14 päivä. Ja taas hiipii pelko mieleen, mitäs jos sieltä löytyykin jotain poikkeavaa.

Raskaus on kuitenkin edennyt normaalisti. Liikeitä tuntuu joskaan ei säännöllisesti vielä. Etuistukka ensimäistä kertaa. Joten vaimentaa liikkeitä. Sydän äänet kuuluu komeasti. Kotiinkin osti angel sounds doplerin. No ei oikeastaan pelota edes kohtukuolema. Mutta mieli nyt tekee tepposia noiden ultrien kanssa.

Esikon ja kakkosen kanssa meillä oli vain yksi ultra.

Moona ja masuasukki 18+0

Epeti Ihanaa :heart:

Moona Voi kuule... ykkönen ja kakkonen meni mullakin huits haits vaan ilman murheita sen suuremmin ja nyt harrastan liikelaskennasta kaikkea mitä ei aiemmissa odotuksissa ole tullut tehtyä jos mahassa ollaan oltu vähän aikaa hiljaa. Mulla on tehnyt tehtävänsä nuo keskenmenot nyt ennen kolmatta raskautta ja luulen niillä olleen tälläsen vaikutuksen meikäläisen päävärkkiin. Nyt ei edelleenkään meinaa uskoa, että meille ihan oikeasti tulee kolmas lapsi!

Poni Jaksamista sinnekin lepäilyyn :attn:

Mun pieni kaveri on nyt laskeutunut ja kävely on tosi hankalaa kun on niin alhaalla jo :whistle: Siihen päälle supistukset niin avot. Eilenkin kupassa menin 3 askelta-lepo-3 askelta- lepo- tahtia. Onneks mies on kotona tekemässä mun puolesta asiat niin saa oiikeeasti levättyä.

JM+Pumba 29+3

Ompus onnea prinsessasta :flower: :heart: :flower:

Täällä ei mitään ihmeellistä. Vähän huonoa oloa taas ollu, mut ei oo pariin päivään tarvinu oksentaa sentään.. Sais silti jo helpottaa tää olo :ashamed:

Epeti Mie en vielä varmuudeksi uskalla sanoa et tuntisin liikkeet, kun ei ole dobbleria millä varmistella, mutta enenevässä määrin kuitenki jotain tuntemuksia =) Ihanaa et sä tunnet jo liikkeet :)

Hyväsetti ja Pöpö 14+5

Ainakaan vielä ei ole huomista neuvola-aikaa peruttu :p mutta ehtiihän sen vielä |O ...oon viimeks käyny siel rv 8+2 et olis ihan kiva päästä mittailemaan paineita ja hemoa ja tietty kuuntelemaan sisua :heart:

Pikkuhiljaa tuntuu et jaksaa tehdä enemmän eikä kokoaikaa vaan väsytä =) ällötystä esiintyy aina välillä...

Liikkeistä en oo varma jotain muljahtelua tuolla on mut eiköhän nekin kohta ala tuntumaan .. IHANAA :heart:

Ompus Onnea pikkutytöstä :flower:

Moona täällä kans on yks joka kiusaa itseään kaikenmaailman ajatuksilla vaikka on kuitenkin varmaolo et masussa kaikki ok !!!! Aikaisemmista en oo näin "vouhottanu"... mullakin takana kaksi keskenmenoa jonka luulen vaikuttavan ja sitten kun oli tässäkin raskaudessa sitä vuotoa ....

nyt nukkumaan |O öitä

unikeiju+sisu 15+1 :heart:

Vaihtelevia tunnelmia.

Meilläkin alkaa tuntumaan jo kutitteluja ja pieniä töytäisyjä, uskon, että täälläkin tosiaan tuo istukan paikka vaikuttaa, koska aiemmista olen tuntenut selvempiä ja tosiaan jonkin verran aiemmin jo liikkeitä. Alkoi jo tuossa huoletuttamaan, että onko siellä enää ketään...

Ja kauheinta kaikista tutun perheelle sattui ihan hirveä juttu aivan vasta. Perheen äiti oli viimeisillä viikoilla raskaana ja neuvolassa eivät enää sydänääniä löytäneet. Vauva oli kuollut kohtuun! :'(
Ystäväni sattui olemaan pienen poikansa kanssa neuvolassa samaan aikaan ja järkyttyneenä kertoi asiasta. Ihan kamalaa! Tuli tarve varmistaa, että pieni on kunnossa. Meillä seuraava neuvola-aika on vasta viikkojen päässä ja lääkärinneuvola (ronkkiminen), mikä ei ole mukavaa, enkä tiedä katsotaanko siellä ultralla, varmaan nyt ainakin dopplerilla...

Kaiken lisäksi viikon lopulla tuli hiukan ruskeata vuotoa ja sehän nosti paniikin äärimmilleen. Se ei onneksi jatkunut ja olen mielestäni jotain liikettä senkin jälkeen havainnut. Odotan sitä aikaa, jolloin epäuskoisuuden hetkellä voi tönäistä mahaa ja sieltä tulee vastaus saman tien takaisin.

Ja ompus! Hurjasti onnea pienestä prinsessasta! :heart:
Minäkin niin haluaisin sellaisen poikien seuraksi.
Varmaan oli helpostus saada pieni syliin tuon vesiongelman takia. Ei tarvi pelätä ja miettiä.

Moi!

Ompukselle mahtavat onnittelut pikku prinsessasta!

Moona, täällä vähän samanlaisia tuntemuksia kun sulla. Kaksi ekaa raskautta meni ilman murheita eikä nytkään mitään fyysisiä jomotuksia ole, mutta huolta enemmän kun kahdesta ekasta. Olen kovasti miettinyt että voiko olla niin hyvä onni että saa terveen lapsen kun on jo kaksi tervettä lasta. :eek: Hölmöjä ajatuksia, mutta en voi niille mitään. Samoin olen paljon tarkempi kaikkien syömisten kanssa, etten vaan itse omalla toiminnallani aiheuta sikiövaurioita. En ikinä olis uskonut että olen tämmöinen, mutta raskaus muuttaa ihmistä myös henkisesti.
Tsemppiä sullekin ultrien odotteluun ja levollista mieltä!

Mäkin täällä jo alan pikkuhiljaa odotteleen liikkeiden tuntemusta. Tokasta tunsin ekat liikkeet suurinpiirtein näillä viikoilla, joten saattaa olla että hyvinkin pian pikkuinen alkaa ilmoitella itsestään. =)

marza ja sintti rv 13+3

Toinen neuvolakäynti takana.
Paino +120g/viikko
Pissa puhdas
Hb 133 (136)
RR ok
Syke +
Liikkeet (+)

Liikkeistä antoi plussan vain siksi, kun väitin kiven kovaan, että tunnen hyvin, kun pieni monotteli kuuluvasti doppleria. Seuraava neuvola sitten joskus rv24 tienoilla.

Toivottavasti unikeijukin on päässyt vihdoin neuvolaan. :)

Mä en osaa jotenkin kauheesti stressata tästä kolmosen odotuksesta. Kaksosten odotus oli niin vaikea ja menikin sitten lopulta ihan pyllylleen, että nyt vaan toivotaan, että vastoinkäymiset olis meidän osalta siinä ja tämä odotus menisi hyvin tai edes vähän paremmin. Vastaan kuitenkin otetaan, mitä ikinä tuleekin...

Huomenna aamusta sitten vuorossa sokerirasitus. :x Saiskos illalla siitä hyvästä syödä vaikka kebabia, että jaksaa paastota?! ;)

Epeti 15+0 poks

Epeti Niin mä ainakin tein B)

Pyykäsin tänään kaikki pienet vauvan vehkeet laatikkoon valmiiksi, isäntäkin auttoi mua. Tosin sen ripustamisesta ei tullut mitään kun se vain huokaili hassu hymy naamallaan :whistle:

10 viikkoa laskettuun aikaan ellei suppart te tehtäväänsä :eek:

Yhteistyössä