Kolmatta odottavat 2010

Tervetuloa VicHo!

Marzalle mukavaa reissua!

Mulle iski selkätulehdus päälle nyt kunnolla. Mkään ei enää auta mietinkin että meneeköhän loppuaika kärvistellessä vai löytyiskö joku äkkiparannus tähän. Toivossa on hyvä elää sano lapamatokin :whistle:
Viime yönä vaihtelevasti supisteli ja veti suonta oikeesta pohkeesta niin ettei nukuttua saanut. Harmittaa vietävästi, kun ei muksujen kanssa pysty niin touhuamaan mitään vaan me nautitaan sitten Yksin Kotona- leffoista maratonina pahimpina päivinä viikonloppuisin.

Silmittömästi viikkojen nopeaa kulumista odottava JM 30+2

VicHo ja Gitta, tervetuloa mukaan juttuihin! :wave: Kiva saada lisää höpöttäjiä mukaan! :)

Voi JM ressukkaa kaikkien kipujen ja vaivojen kanssa. :/ Toivottavasti selkään löytyy apua. Onko sulla ollut paljon noita suonenvetoja? Muistelen, että itsellä ne oli aivan JÄRKYTTÄVÄT edellisessä raskaudessa. Helpotti, kun vetelin banaania ennen nukkumaanmenoa.

Kyllä on masentava keli. Ei hirveesti tekisi mieli pistää nokkaansa ulos, mutta kai se olisi vähän lähdettävä kuluttamaan pääsiäisen herkkuja maantien varteen. Ei sinänsä, että meillä olisi noita perinteisiä pääsiäisherkkuja nautittu, mutta eilen sain vihdoin sen himoitsemani pitakebabin massuuni (tai siis itse kun niitä tehtiin, niin täytyy kyllä puhua monikossa).

Epeti 15+6

Epeti Pitää koittaa banaania, en ennen kuullutkaan että se vois auttaa suonenvetoon. :) Melkein joka yö niitä tulee, aamulla saa aina konkata kun sattuu aina yön jäljiltä koipeen. Ukko aina nauraa, kun kävelen (lue:vaapun) muutenkin hassusti ja sitten kun siihen lisää vielä konkkauksen :D

Viime yönä esikko lähti kävelemään unissaan ja yritti unissaan tulla meidän sänkyyn. Kulki niin hiljaa etten herännyt kuin vasta siihen, kun seistä kököttää mun vieressä sänkyä. Jumankekka pelästyin ja naksautin selkäni siinä samalla :LOL:

Mulla on ilmeisesti lapsvettä tullut ihan vähän ulos. Sillä ei kuulemma mitään väliä ole, kun ei suurempia määriä lorahtele kun vesi kumminkin uusiutuu joka kolmas tunti. Eipä tällästäkään ole aiemmissa raskauksissa ollut kun myös limatulpasta mulla ei ole mitään havaintoa :eek: Jossain määrin olo on kuin ekaa odottaessa. Esikko sai suunnitellun sektion ja kuopus kun alkoi tekemään tuloaan, olin niin touhuissa esikon kanssa etten edes koko limatulppaa miettinyt. Nyt on kerennyt miettimään kaikki asiat läpi senkin takia, kun tietää mitä on tulossa että todellakin ekan kanssa pääsi helpommalla :D :whistle:

Meillä pyhitetään pyhäpäivä siivoamalla heti aamusta. Kun tekee mieli niin se ei katso onko pyhä vai ei :snotty:

JM+Pumba 30+4

JM, käsittääkseni banaani sisältää paljon magnesiumia, joka puolestaan auttaa suonenvetoihin.

Tuli taas vedettyä melkein kellonympäri unta kuuppaan ja niin teki lapsukaisetkin.
(Meillä siis edelleen tankataan yleensä kerran yössä tuttelit naamariin.) Tai siis pitihän sitä itse juosta useemman kerran pissillä ja juomassa. On ollut muuten aivan järkyttävä päänsärky koko pääsiäisen päällä, joutunut ottamaan useamman panadolin päivässä. Epäilen, että juon aivan liian vähän ja pitäisi taas tsempata sen suhteen. Lisäksi kävely ulkoilmassa auttoi ainakin eiliseen jysäriin.

Epeti 16+0 POKSISTA (miten tää aika voi mennä näin nopiaan?!?)

Pääsiäisen loppuja kaikille! Täällä ihan kivat fiilikset, vaikka aurinko suostui vain yhden kerran kurkistamaan pilven raosta koko pääsiäisen aikana. Mälsää! Ei päästy oikein ulkoilemaan kunnolla.
Lisäksi viikonloppupäänsärystä kärsivänä pitäis herätä joka siunaaman aamu viimeistään puoli 8 tai tulee päänsärkyä. Mulle on tosi tärkeää tuo rytmin säännöllisyys. Jos nukun pitkään, päätä särkee... Menee jotenkin maku pyhistä, kun joutuu kuitenkin nousemaan aikaisin tai sitten kärsimään koko loppupäivän.

Minä muuten luulin tuota Itellan uutista: postinkantaja avaa postisi ja skannaa sen s-postilla sinulle aprillipilaksi, vaikka olikin päivää ennen aprillia. Vitsit mikä juttu, eikä yksityisyys/kirjesalaisuus kuulemma vaarannu...

Jääräpää: Meilläkin tulee tällejä, kun isojen koirien kanssa vähän pelmaa tai vaikka näitä isompiakin syliin ottaessa (5 ja 7). Mutta kyllä pitää varmaan aika tömäys olla, että vaikuttaa, onhan se, varsinkin alussa siellä tosi hyvin suojissa.

JM: Magnesium auttoi mulla, siis tuohon suonenvetoon, jos kärsin myös lopussa ihan tolkuttomasti, ihan tablettina söin, mutta varmaan au naturell aina parempi. Karmeeta, kun ei voi venytellä yhtään jalkaa niin heti alkaa vetämään ihan kauheasti. Tuota en toivo yhtään takaisin.

Tervetuloa uudet: jääräpää, viherpikkurilli, VicHo, Gitta85 meitähän alkaa olla jo aika paljon!

JM Toivotaan, että pikkuinen malttaisi vielä pysyä masussa. Jaksuja edelleen lepäilyyn :hug:

Kaikille uusille Tervetuloa :flower:

Pitkiä pääsiäispyhyä vietetty pääosin sadesäässä. Kuravaatteille ollut käyttöä. Ulkoiltu ollaan yritetty sateesta huolimatta, mutta siitä huolimatta muksut on niin villissä koko ajan. Nyt pienempi nukkuu ja esikoinen on isin kanssa ulkona.

Oma vointi ihan jees. Eilen taas sellainen suppari/väsypäivä, joten ilta meni vaakatasossa. Tänään taas hyvä olo. Liikeitä tuntuu nyt jo joka päivä useaan otteeseen. Mukavaa niin ei tarvi huolehtia onko pienellä kaikki ok.
-Poni 16+6

Huomenta.Poksumaan tulin :heart:

Vauvan vaatteita oon pessyt ja laitellut kaappiin.
Kysyn täältäkin puolelta,onko kellekään tullut raskausaikana sellasia pikkusia kohollaan olevia ihonvärisiä näppyjä iholle? :attn:
Oon huomannut nyt,että mulla on kainalossa ja rinnassa sellanen,ovat kivuttomia :/ Voisko olla jotain rasvapatteja :/

Rapu ja masuasukki rv 32 POKS :heart:

JM Kylläpä supparit on jo jokapäiväsiä, mutta ei mitenkään säännöllisiä ja levossa helpottaa.Nyt olen reilusti hidastanut kaikkia liikkuja. Ihan mummovauhtia mennään. Sama tilenne nyt kuin viimeksi oli vasta rv 19 ja esikolta rv 24. Joka kerta näköjään aikaistuu.

Täälläkin poksutaan..
-Poni 17+0

Meillä oli tänään ultra!

Ultrassa oli kaikki hyvin. Vauva vastasi viikkoja ja rakenteet muutenkin hyvät. Mitään painoarviota en Jorvissa saanut, mutta vahvistivat mun tyttöolon tyttölupaukseksi. :heart:
Salaa toivoin hiukan poikaa, kun kaksi tyttöä ennestään, mutta tytöt on ihania!
Niitä teinivuosia odotellessa... :D
Me päästiin myös nyt pääsiäisen alla muuttamaan takaisin kotiin (joka siis ollut homerempattavana puol vuotta). Varovaisin mielin ollaan ja toivotaan, että ei mitään isompaa enää talon tiimoilta tulisi. Viimeksi pudottiin niin kovaa.. Rahatkin on ihan loppu :kieh: Silti ajattelin hyvien ultrakuulumisten kunniaksi nyt ainakin sen Bola-korun hommata.

Tulen paremmalla ajalla lueskelemaan paremmin juttujanne. Nyt on kiire päikkäreille!

Viherpikkurilli + Tiitiäinen 20+4

Moi!

Rapu, mulla on tullut kaulalle semmosia pieniä ihonvärisiä näppyjä. En kyllä yhdistänyt niitä raskauteen, vasta kun nyt kun otit asian puheeksi. :D Täytyykin neuvolassa huomenna kysyä niistä. Mulla ne kutisevat jonkin verran ja ovat raapimisen jälkeen kipeitä sekä ovat muutenkin inhottavia. Toivottavasti eivät ole tulleet jäädäkseen. :eek:

Viherpikkurilli, teille tulee oikein kunnolla akkavalta. :D Onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Omaan oloo ei mitään uutta. Huomenna siis neuvolalääkäri.

marza ja sintti rv 14+4

Wandii, mä epäilin kanssa, että tolla liialla unella vois olla jotain tekemistä päänsärkyjen kanssa. Mutta näköjään kuuppaa kolottaa ihan normaalien yhdeksän tunnin unienkin jälkeen. Ja väsyttää. :ashamed: Mä voisin ilmeisesti nukkua aina ja koko ajan. Eilenkin oli kauppareissun päälle vedettävä lapsosten kanssa tunnin päikkärit. Ei lapsukaiset niin väsyneitä ollut, mutta mamma...

Päänsärky on sellaista, että vanne kiristää päätä. Panadol auttaa vähän, ulkoilu paremmin.

Viherpikkurillille onnea akkavallan vahvistumisesta! :heart:
Itse elättelen niitä vaaleanpunaisia unelmia poikakaksikon perään. Tein jonkun testin ja vanhankansan uskomusten perusteella olisi tulossa 73% varmuudella tyttö. ;) Toivottavasti meillekin asia vajaan neljän viikon päästä selviää.

JM:lle ja m a r z a lle mukavaa neuvolakäyntiä! :)

Epeti 16+2

Hih, lähipiiristä kuuluu kans vauvauutisia :) Kivaa, et kaveritki saa vauvoja :)
Vielä vaihtelevasti oksentelen, mutta vain jos venyy ruokaväli liian pitkäksi.. Jospa se siis tästä vielä iloksi muuttuu.
Liikkeistä en nyt oo varma, oonko niitä muutamaan päivään tuntenu.. kumma epävarmuutta siis, vaikka oireita kyllä vielä on vaikka minkälaisia. Tosin yks päivä olin jo varma et tunsin kunnon potkun, mut en tiiä :/
Neuvola vasta 2 viikon päästä.. Lääkärineuvolasta en tiiä.. en muistanu viime kerralla kysyä eikä th puhunu mitään..
Ultraan on vielä 5 viikkoa, ja toivon et siinä näkyis kumpi on tulossa..
Äiti aiko jo yheltä tutulta varalta ostaa tyttöjen vaatteita.. saahan ne sit myytyä jolleki jos tuleeki kolmas poika (niinku ite luulen) :p

Hyväsetti ja Pöpö 16+1

Rasti seinään, JM kehuu neuvolatätiä :eek:
Olin ihan varautunut tappelun alkuun kokoarviosta edellisen tädin perusteella, mutta täti sanoikin että laittaa postissa ajan ultraan kokoarviota varten :eek: Samalla katsoo aikaa kardiologille. Saattaa olla että mun sydänongelmat tuleekin nyt esteeksi alatiesynnytykselle, että tässä saa alkaa varautumaan mitä ilmeisimmin ihan oikeasti siihen sektioon.

30+6

Hei. Täällä odotellaan yhä oireettomasti eli mä säästyin pahoinvoinneilta tällä kertaa
Eilen oli lääkärineuvola, eipä ihmeempiä. Sydänääniä ei saatu esiin mutta lääkäri kyllä kuuntelikin ihan liian ylhäältä viikkoihin nähden. Itse sain kuuluviin viikko sitten paljon alempaa, joten en tuosta huolestunut. Labrassakin kävin verikokeissa ja vein pissanäytteet.
Kohta yritän varata nt-ultraa kun polilla alkaa soittoaika.

keväisin terveisin, Ella ja Kirppu 10+1 :heart:

Moikka!

Neuvolalääkäri takana ja kaikki ok. Ärsyttävä tapaus vaan koko nainen, siis lääkäri. :kieh: Joka kerta selittää mulle ihan itsestäänselvyyksiä, oli mulla sitten oma lääkäri tai lasten lääkäri. En yhtään jaksais kuunnella sen liirumlaarumeita. |O Sydänäänet kuunneltiin ja sydän jumputti sataaviittäkymppiä. :heart:

Hyväsetti, mun mielesä neuvolalääkäreitä on normaaliraskauden aikana kaksi kertaa. Ensimmäinen käynti n. rv 11-15 ja toinen sit rv 30 jälkeen. Korjatkaa joku jos olen aivan väärässä.

JM, hienoa et pääsit kokoarvioon ilman tappeluita terkan kanssa. :D Olitkos sä kaksi ekaa lasta synnyttänyt alateitse vai sektiolla? Eli onko noita sydänongelmia ollut jo aiemminkin?

marza ja sintti rv 14+5

marza mä luulen, et kävin aikasemmista jopa 3 kertaa lääkärineuvolassa. Aattelin vaan et jos siinä on jotain paikallisia eroja, kun nyt asutaan eri paikassa.. Eikä mulla tähän asti oo ollu mitään tarvetta käydä lääkärillä.. onhan noita tiputuskeikkoja ollu niin on lääkärin kans jutellu, vaikka mitään alatutkimuksia ei oo tehty..

Tänään kävin taas lenkillä.. en es kovin pitkällä.. ja toissapäivänä kolasin semmosta painavaa loskaa jonku verran. Pakarat on kipeet varmaan siitä kolaamisesta. Mut nyt kai kävelystä johtuu et on alapää ihan tuskasen kipeä.. varmaan siis lantionpohjan lihakset tai luut jotain tekee.. niin sillä mietin et soittasko neuvolaan ja kysyis siitä. ettei kuitenkaan oo mitään huonosti kun noin vähästä tulee paikat kipeeks.. :/

Heh, pakko mun on kirjottaa.. kun nää on niin hauskoja juttuja =)
Värjäsin hiukset tossa joku aika sitten niin mies meni aivan sekasi :heart: :D
No, oon tietty ollu ihan kauheen näkönen ku vaan oksentanu ja maannu sohvalla...
Sitten se oli ostanu mulle yllärilahjaksi semmosen Bola-korun :heart:
Ja vielä oman läppärin et saa sohvalla seikkailla netissä... On se ihana :)

Mutta tässä mun päivän höpinät :D Pitää seurailla huomenna oloa, ja tarvittaessa soittaa sinne neuvolaan..

Hyvä, kun joku sentäs säästynyt pahoinvoinnilta :D

m a r z a Mulla on takana yksi sektio ja yksi alatiesynnytys, mutta rytmihäiriöt ei ikinä olleet näin pahoja mitä nyt. Kardiologi sen sitten viime kädessä kai päättää kumpi on parempi, mutta jos vauva on kuopuksen kokoluokkaa niin sektio tulee. Mielummin alateitse kumminkin synnytyksen hoitais :attn:

Mitä nuo Bola-korut on :eek: ? Kaveri kanssa puhui niistä ohimennen, mutta kun en koruista tykkää muutenkaan niin meni hieman ohi mitä ne on :D

JM Miekään en etukäteen kunnolla tienny mitä ne korut on.. :) Ihmettelin minkä tuulikellon mies mulle osti :LOL:
Mutta ilmeisesti se on semmonen et se korun helinä rauhottaa vauvaa, kun se kuulee sen mahassa ja syntymän jälkeenki sen ääni voi rauhottaa vauvaa.. Näin mie oon ymmärtäny..

buorre beaivvi!

Ostakaa bolan sijaan samaan tarkoitettu kotimainen juttu, voi tosin olla hieman tyyriimpi kuin bola. Komsiopallo on saamelaisten vanha turva lapselle. Sitä on pidetty roikkumassa komsion "kuomussa" suojelemassa lasta maahisilta. Siinä on renkaita ja se kilisee kauniisti. Itsellä on melko iso hopeinen, jossa on alpakkakielet sisällä, ihana ääni. Olen pitänyt sitä aina raskaana ollessani ja se ostettiin, kun odotin ensimmäistä. Ajattelin kaiverruttaa lasten nimet siihen, kun tulee ns. luku täyteen. :)

Tässä jos kelaatte vähän alaspäin niin löydätte vastaavan:

http://personal.inet.fi/yritys/jormasmeds/omakoru.html

Meillä lääkärinneuvola kahden viikon päästä ja rakenneultra kuukauden päässä. Ja pian hautajaisetkin. Kiva, kun sukulaiset ei tiedä meidän vauvantulosta mitään. Saa nähdä millaisia reaktioita. :)

Ja on teillä ihanat miehet Hyväsetti ja JM. Meillä ei puhettakaan moisesta hempeilystä, ei ole sen tyyppinen mies. Toisaalta en ole sen tyyppinen nainenkaan, mulla menee heti överiksi, jos mies alkaa romanttiseksi tai hempeilemään. Mutta on se jotenkin ihana katsoa, kun iso ja karski mies joskus sulaa lasten kanssa ihan tyystin. Sen huomaa haikeasta katseesta tai muutamasta sanasta, miten se niitä rakastaa. On se minunkin mörökölli ihana, eri tavalla vain. :heart: :heart: :heart:

Mä oon välillä käyny lueskelemassa teidän juttuja, mutta jaksaisko sitä oikein aktivoitua ja liittyä seuraan B)

Eli kolmatta odotellaan täälläkin, la on 3.10 ja synnystysairaala TAYS.

Raskaus oli ihana ylläri, aiemmat 2 lasta on tekemällä tehty tähän maailmaan ja luonnollisen raskautumisen ei pitänyt olla kovin mahdollista. Ilmeisesti se sitten on mahdollista kun tässä tilassa ollaan :D Ihanaa!
Lapset on 4- ja 2- vuotiaat.

Alku oli hankalaa, ihan järkyttävä väsy+pahoinvointi. Siitä olin saikulla melkein 3 viikkoa. Nyt jäljellä on väsymys ja uutena oireena järkyttävä päänsärky, nyt kolmatta päivää. Ja nyt ihmettelen, että mitähän tälle asialle tekisin?! Muuten kaikki on kunnossa; pissat, verenpaineet jne.

Aiemmissa raskauksissa on supistelut alkaneet viim. rv 20, joten niitäkin odotellaan saapuvaksi. Se tietäisikin sitten varmaan pakkolomaa. Mutta katsellaan.

Jollain oli rytmihäiriöitä? Onko sulla siis joku sydänsairaus mistä johtuu vai mikä on jutun juoni? Mulla on välillä kans, raskausaikanahan niitä voi olla muutenkin. Mulla on lisänä hiippaläppävuoto joka on todettu viime vuonna. Sen ei KAI pitäisi vaikuttaa mihinkään...Rytmihäiriöitä saattaa tehdä ja niitä oli jo ennen raskauttakin. Ja nyt huomaa, että heti kun on nukkunut huonosti tai muuta stressiä niin alkaa sydän jumputtelemaan...
Sekin tässä vähän huolestetuttaa...

Muuten menee hyvin. Työt ei kiinnosta ja mä haluun jäädä jo kotiin :whistle:

Zeena 14+4

Yhteistyössä