koira hyökkäsi lapseni kimppuun

ejpjep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö oot?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blaaah:
No ei koiria nyt noin vain vaadita lopettamaan.. Eri asia jos koira tappaa jonkun. Se on kuitenkin jonkun rakas perheenjäsen, vaikka nyt tekikin ikävän tempun tyttärellesi.
No jos jonkun perkeleen rakki tulis mun pihalle ja puris mun lasta niin sillä ois hyvin äkkiä myrkytetyt lihat mahassa, jollei poliisi sitä suostuisi lopettamaan.
Jos näin tekisit niin mä sit myrkyttäisin sinut tai sun lapses! Ei mun omaisuutta kohdella noin! idiootti!
No sähän järkevä ihminen olet :D Malliesimerkki taas koiran omistajasta. Tulee ihan mieleen se joku tapaus, joka olisi palavasta talosta pelastanut omat kissansa ja jättänyt jonkun toisen lapset kuolemaan... Jotkut ihmiset kun ei tajua, että eläin on eläin ja ihminen on ihminen.
Ihminenkin on eläin. Ja kyllä, kyllä pelastaisin itse ensin omat koirani ja sitten vasta ehkä naapurin lapsen
 
se ketä eilen oli ollut pihalle koiran kanssa ei ollut kertonut vaimolleen sanallaankaan ,kuin vasta aamulla,että hei naapurit tekee rikosilmoituksen... nainen tuli sitten oven taakse aamulla ja sanoi ,että koira lopetetaan tämän päivän aikana ja kyseli meidän vaatimuksia asian suhteen... fiksu nainen ,mutta mies ei sitten uskaltanutkaan tulla.... :|
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se ketä eilen oli ollut pihalle koiran kanssa ei ollut kertonut vaimolleen sanallaankaan ,kuin vasta aamulla,että hei naapurit tekee rikosilmoituksen... nainen tuli sitten oven taakse aamulla ja sanoi ,että koira lopetetaan tämän päivän aikana ja kyseli meidän vaatimuksia asian suhteen... fiksu nainen ,mutta mies ei sitten uskaltanutkaan tulla.... :|
Todella sääli. Olisivat ennemmin antaneet osaaviin käsiin.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se ketä eilen oli ollut pihalle koiran kanssa ei ollut kertonut vaimolleen sanallaankaan ,kuin vasta aamulla,että hei naapurit tekee rikosilmoituksen... nainen tuli sitten oven taakse aamulla ja sanoi ,että koira lopetetaan tämän päivän aikana ja kyseli meidän vaatimuksia asian suhteen... fiksu nainen ,mutta mies ei sitten uskaltanutkaan tulla.... :|
No yks koira pääsee sit sateenkaarisillalle kykenemättömien ihmisten käsistä
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se oli aamulla soittanut kasvattajalle ja koirakouluttajalle ja molemmat olivat sitä mieltä ,että piikki,kun taitaa olla kipeä koira... omistaja sanoi ,että lonkat on kuluneet ,että jos sen takia kävi kiinne. eli kipuja...
Ok. Kyllä kasvattaja ja koirakouluttaja osaa sanoa tilanteen. Jos koira on lonkistaan kipeä, se voi juurikin toimia noin. Itse en miettisi omistajina ollenkaan vaan veisin myös piikille tuossa tilanteessa, jos lonkatkin huonot ja koiran käytös kummallista, eikä lääkkeetkään tehoisi.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se oli aamulla soittanut kasvattajalle ja koirakouluttajalle ja molemmat olivat sitä mieltä ,että piikki,kun taitaa olla kipeä koira... omistaja sanoi ,että lonkat on kuluneet ,että jos sen takia kävi kiinne. eli kipuja...
No jos on kipuja niin aivan oikea päätös, koiran ku ei tartte täällä kipuja kärsiä, jos vaan ihminen ajattelee eläintä eikä sitä omaa suruaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se oli aamulla soittanut kasvattajalle ja koirakouluttajalle ja molemmat olivat sitä mieltä ,että piikki,kun taitaa olla kipeä koira... omistaja sanoi ,että lonkat on kuluneet ,että jos sen takia kävi kiinne. eli kipuja...
ap se on kiinnI, ei kiinnE.
Onko toi joku murrejuttu vai miksi noin?
Mua jostain syystä tavattomasti häiritsee toi kiinne, vaikken yleensä tuollaisista häiriinnykään. :D
 
apsi
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se oli aamulla soittanut kasvattajalle ja koirakouluttajalle ja molemmat olivat sitä mieltä ,että piikki,kun taitaa olla kipeä koira... omistaja sanoi ,että lonkat on kuluneet ,että jos sen takia kävi kiinne. eli kipuja...
No sittenhän on koirallekin piikki ihan inhimillinen ratkaisu. Tuolla aiemmin ollut ehdotus oli oikein hyvä, anna lapsen nyt tutustua turvallisiin, rauhallisiin koiriin. Ettei jäisi pelko päälle. Ei koirista tykätä tarvi, mutta pelkääminen on kamalan voimia vievää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
[No sittenhän on koirallekin piikki ihan inhimillinen ratkaisu. Tuolla aiemmin ollut ehdotus oli oikein hyvä, anna lapsen nyt tutustua turvallisiin, rauhallisiin koiriin. Ettei jäisi pelko päälle. Ei koirista tykätä tarvi, mutta pelkääminen on kamalan voimia vievää.

Tätä minäkin kannatan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se oli aamulla soittanut kasvattajalle ja koirakouluttajalle ja molemmat olivat sitä mieltä ,että piikki,kun taitaa olla kipeä koira... omistaja sanoi ,että lonkat on kuluneet ,että jos sen takia kävi kiinne. eli kipuja...
No sittenhän on koirallekin piikki ihan inhimillinen ratkaisu. Tuolla aiemmin ollut ehdotus oli oikein hyvä, anna lapsen nyt tutustua turvallisiin, rauhallisiin koiriin. Ettei jäisi pelko päälle. Ei koirista tykätä tarvi, mutta pelkääminen on kamalan voimia vievää.
meillä on koira. mun vanhemmilla on koira ja monella kaverilla,että on koiria!
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[. Mikähän helvetti noilla koiraihmisillä on, kun eivät tajua, että KAIKKI EI TYKKÄÄ KOIRISTA??? Ei munkaan lapset juokse toisten ihmisten pihoilla! Mä voin ymmärtää, että jonkun koira voi joskus karata, mutta jos se toistuvasti juoksentelis meidän pihalla niin saisi isäntä kyllä ottaa haulikon esille täälläkin!
Mikähän noilla lapsellisilla ihmisillä on, kun eivät tajua, et kaikki ei tykkää lapsista ja kaikkien koirat ei tykkää lapsista?
Mä olen henkeen ja vereen koiraihminen ja mulla on lapsi. Ymmärrän täysin jos joku ei halua koirien pureskelevan lapsiaan. Se ei ole koiran normaalia käytöstä, että ihmistä pitää purra ilman käskyä.

Jos jonkun koira ei pidä lapsista, ni eikö sitä koiraa voi pitää pois lasten luota? Tässäkin tapauksessa koira oli ap:n omalla pihalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
koira oli kiinne. olimme omalla etupihalla ja naapuri tuli hurtansa kanssa meidän pihalle!!! naapuri ei edes itse luota koiraansa. tämä selvisi ,kun jututin ,kun sairaalasta tulimme. koira ei edes varottanut vaan otti likkaa kädestä kiinne ja tempasi kaaressa...
Rikosilmoitusta ei voi tehdä jos koira oli kiini, kokemusta on. Pitäs olla todisteita et koira EI ollu kiini. Sillon siitä vois tehdä rikosilmoituksen.

 
vieras
minusta tuntuu,kuin ap:lla olisi tarve näyttää,että hän päättää koiran kohtalosta.
hän on päättänyt että naapurin koira lopetetaan,ja hänen sanansa on laki eikä muita vaihtoehtoja ole.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
koira oli kiinne. olimme omalla etupihalla ja naapuri tuli hurtansa kanssa meidän pihalle!!! naapuri ei edes itse luota koiraansa. tämä selvisi ,kun jututin ,kun sairaalasta tulimme. koira ei edes varottanut vaan otti likkaa kädestä kiinne ja tempasi kaaressa...
Rikosilmoitusta ei voi tehdä jos koira oli kiini, kokemusta on. Pitäs olla todisteita et koira EI ollu kiini. Sillon siitä vois tehdä rikosilmoituksen.
Kyllä voi tehdä. Ei koira saa kytkettynäkään ketään purra.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tänään just:
Just tänään kävin naapurin lapsia hätyyttelemässä pois kun olivat kiertäneet metsän kautta koiratarhan luo koiria härnäämään! Tasan tarkkaan tietävät ettei ole mitään asiaa koirien luo, jos ei omistajia ole paikalla ja siksi kiersivät metsän kautta, ettei vanhemmat näkisi, mutta eivät tienneet, että minä olin kotona. Ketäköhän tuossakin tapauksessa olisi syytetty, jos koira pääsisi puremaan lasta vaikka tarhassa on?
Tottakai se koira pitäisi sillon lopettaa, kato lapsethan on lapsia ja nehän saa tehdä ihan mitä niitä sattuu huvittamaan.

 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tänään just:
Just tänään kävin naapurin lapsia hätyyttelemässä pois kun olivat kiertäneet metsän kautta koiratarhan luo koiria härnäämään! Tasan tarkkaan tietävät ettei ole mitään asiaa koirien luo, jos ei omistajia ole paikalla ja siksi kiersivät metsän kautta, ettei vanhemmat näkisi, mutta eivät tienneet, että minä olin kotona. Ketäköhän tuossakin tapauksessa olisi syytetty, jos koira pääsisi puremaan lasta vaikka tarhassa on?
Tottakai se koira pitäisi sillon lopettaa, kato lapsethan on lapsia ja nehän saa tehdä ihan mitä niitä sattuu huvittamaan.
Lapset ei tosiaankaan saa tehdä mitä huvittaa. On pitkälti vanhemmista kiinni mitä lapset saa päähänsä tehdä silloin, kun vanhemmat ei ole näkösällä.
 
vieras
Eiköhän jokainen lastaan suojeleva äiti haluaisi,että koira lopetetaan ,jos oikeasti teidän lastanne purisi,vaikka jotkut täällä olevat muuta väittääkin.Tää oli vaan mun mielipide.
 
vieras
Tästä ei ole pitkäkään aika, kun koiraani ulkoiluttaessani yksi pikkulapsi (noin 3-vuotias) juoksi koirani nähtyään suoraan sen luo, sit kun sanoin, että vieraiden koirien luo ei ole viisasta tuolla tavalla juosta, sen lapsen äiti pyyhälsi siihen että "kun meidän jessicavanessa niiiiin tykkää koirista!" No, minun koirani on kiltti ja tykkää lapsista, mutta entäs jos olisi ollut joku varautuneempi koira kyseessä? Että piikille vaan, niinhän? Koska eihän pikku jessicavanessa tehnyt mitään väärin, hyvänen aika sentään.

 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä ei ole pitkäkään aika, kun koiraani ulkoiluttaessani yksi pikkulapsi (noin 3-vuotias) juoksi koirani nähtyään suoraan sen luo, sit kun sanoin, että vieraiden koirien luo ei ole viisasta tuolla tavalla juosta, sen lapsen äiti pyyhälsi siihen että "kun meidän jessicavanessa niiiiin tykkää koirista!" No, minun koirani on kiltti ja tykkää lapsista, mutta entäs jos olisi ollut joku varautuneempi koira kyseessä? Että piikille vaan, niinhän? Koska eihän pikku jessicavanessa tehnyt mitään väärin, hyvänen aika sentään.
Tää tilanne oli kuitenkin aivan eri mitä apn tapauksessa

Ja kyllä tossakin tilanteessa vastuu koirasta on sillä joka sen remmin päässä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on aina ollut koira, jokaisen koiran olen kouluttanut mm. niin että voin pitää sitä vapaana(en tietenkään ihmisten ilmoilla pidä vapaana) ja tämän vapaana kulkemisen olen opettanut siksi, että jos koira joskus yksin ulos pääsisi, ei hän höntyilisi kaikkien kimppuun ketä näkee. On siis hyvin ihmisrakkaita koiria ollut kaikki. Ja kaikki koirat on ollut ihan tervepäisiä, eli ei pure tai ärise. SILTI olen sitä mieltä, että jos koirani joskus jotain puree, puree hän viimeisen kerran. En voisi ikinä enää luottaa koiraan.

AP:lle, koita saada tyttö pikkuhiljaa(ja nopeasti) tutustumaan koiriin niin ettei kammoa jää, koska se kammo kulkee mukana koko iän ja pahimmillaan hankaloittaa lapsen liikkumista ulkona, kun pelkää koulumatkoillakin vastaan tulevia koiria.
Näin. Olisi tärkeätä ensinnäkin saada kyseinen koira pois maisemista, ja tyttö tutustumaan "kiltteihin" koiriin, ettei jää koirakammoa.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on aina ollut koira, jokaisen koiran olen kouluttanut mm. niin että voin pitää sitä vapaana(en tietenkään ihmisten ilmoilla pidä vapaana) ja tämän vapaana kulkemisen olen opettanut siksi, että jos koira joskus yksin ulos pääsisi, ei hän höntyilisi kaikkien kimppuun ketä näkee. On siis hyvin ihmisrakkaita koiria ollut kaikki. Ja kaikki koirat on ollut ihan tervepäisiä, eli ei pure tai ärise. SILTI olen sitä mieltä, että jos koirani joskus jotain puree, puree hän viimeisen kerran. En voisi ikinä enää luottaa koiraan.

AP:lle, koita saada tyttö pikkuhiljaa(ja nopeasti) tutustumaan koiriin niin ettei kammoa jää, koska se kammo kulkee mukana koko iän ja pahimmillaan hankaloittaa lapsen liikkumista ulkona, kun pelkää koulumatkoillakin vastaan tulevia koiria.
Näin. Olisi tärkeätä ensinnäkin saada kyseinen koira pois maisemista, ja tyttö tutustumaan "kiltteihin" koiriin, ettei jää koirakammoa.
Se koirahan lopetetaan tänään noin ap jo kirjotti
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se oli aamulla soittanut kasvattajalle ja koirakouluttajalle ja molemmat olivat sitä mieltä ,että piikki,kun taitaa olla kipeä koira... omistaja sanoi ,että lonkat on kuluneet ,että jos sen takia kävi kiinne. eli kipuja...
Mä kanssa mietin että onko koira kipeä, eikö sakemanneille usein tule selkä-ja lonkkavikoja?

 

Yhteistyössä