koira hyökkäsi lapseni kimppuun

vieras
Mulla on aina ollut koira, jokaisen koiran olen kouluttanut mm. niin että voin pitää sitä vapaana(en tietenkään ihmisten ilmoilla pidä vapaana) ja tämän vapaana kulkemisen olen opettanut siksi, että jos koira joskus yksin ulos pääsisi, ei hän höntyilisi kaikkien kimppuun ketä näkee. On siis hyvin ihmisrakkaita koiria ollut kaikki. Ja kaikki koirat on ollut ihan tervepäisiä, eli ei pure tai ärise. SILTI olen sitä mieltä, että jos koirani joskus jotain puree, puree hän viimeisen kerran. En voisi ikinä enää luottaa koiraan.

AP:lle, koita saada tyttö pikkuhiljaa(ja nopeasti) tutustumaan koiriin niin ettei kammoa jää, koska se kammo kulkee mukana koko iän ja pahimmillaan hankaloittaa lapsen liikkumista ulkona, kun pelkää koulumatkoillakin vastaan tulevia koiria.
 
piikki
Oma koiramme rupes rehentelemään lapsillemme aivan yhtäkkiä viime vuonna ja samalla viikolla vein piikille, ettei pahempaa tapahtuisi. Eläinlääkärikin oli samaa mieltä mun kanssa ja totes viel että nykyään ihmiset oottaa ihan liian kauan tälläisten luonnevikaisten kanssa, sitten vasta tuodaan piikille kun on tapahtunut jo paljon vahinkoa! ELI PIIKILLE VAAN!
 
vieras
Näin ikävästi on päättynyt Karstulassa naapurusten kiista koirasta.


Mies ampui naapurin villakoiraa haulikolla
08.06.2009 09:38

Karstulalainen nuori mies ampui sunnuntai-iltana kello 18.30:n aikaan naapurinsa villakoiraa.

Maaseudulla asuva mies ampui luvallisella haulikolla naapurin lemmikkiä, joka oli ollut toistuvasti irrallaan hänen tontillaan.

12-vuotias villakoira loukkaantui mutta pystyi juoksemaan takaisin kotiinsa. Koiran saamat vammat olivat kuitenkin niin vakavat, että paikalle soitettu eläinlääkäri joutui lopettam
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Ei kuulosta normaalille saksanpaimenkoiran käytökselle. Jossain on vikaa ja pahasti. Itsekin vaatisin koiran lopettamista, jos asia meni noin, niin kuin sen kerroit.
näin se meni!!! mä en uskalla edes päästää tyttöjä leikkimään talonyhtiön pihalle ,kun heidän takapiha on siinä edessä ja koira on useasti kiinne siellä . siitäkin sanoin ja omistaja ,että ei se pääse irti!! koirahan vetää nahkaremmin hetkessä poikki jos haluaa!!!
Minkähänlainen nahkaremmi on kyseessä? Nimettäin ei varmasti vedä poikki kunnollista nahkaremmia! Eli joko on ihan surkee kurppana ja liian pieni verrattuna koiraan, tai sinä et tiedä asiasta mitään ja olet hysteerinen =)

Mulla on ainaki koirilla kunnon nahkaremmit -omaan kokoonsa nähden. Ja ne on yleensä esillä lemmikkieläinliikkeissä, että minkä vahvunen remmi kullekin koiralle. Mulla ei ole tasa nmennyt yksikään nahkaremmi rikki, kaikki muut kylläkin ovat jollain tapaa rikkoontuneet. Tosin eipä ole vihaisia koiria, että eipä sillä. Eivätkä karkaa.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin ikävästi on päättynyt Karstulassa naapurusten kiista koirasta.


Mies ampui naapurin villakoiraa haulikolla
08.06.2009 09:38

Karstulalainen nuori mies ampui sunnuntai-iltana kello 18.30:n aikaan naapurinsa villakoiraa.

Maaseudulla asuva mies ampui luvallisella haulikolla naapurin lemmikkiä, joka oli ollut toistuvasti irrallaan hänen tontillaan.

12-vuotias villakoira loukkaantui mutta pystyi juoksemaan takaisin kotiinsa. Koiran saamat vammat olivat kuitenkin niin vakavat, että paikalle soitettu eläinlääkäri joutui lopettam
VILLAKOIRAN? KUKA IDIOOTTI AMPUU VILLAKOIRAN? Oikeesti. Nyt on kyllä niin, että sais tollasen äijän päänuppia kohti suunnata sen haulikon. Villakoira..siis voi tsiisus. Ei kyllä lepposampia koiria voi olla..ja harmittomampia.
 
..
Jos edes omistaja ei luota koiraansa, niin voihan sanonko mitä.
Mä olen koira ihminen ja mulla on kolmas koira menossa, mutta kyllä ottaa tollaset koiran omistajat päähän jotka eivät itse luota koiraansa ja tuovat ne lasten lähettyville ja taas saadaan aikaseksi että ihmiset alkaa vihaamaan koiria, mua niin paljon vituttaa tollanen käytös.
Miestäni puri kanssa kolme vuotta sitten sakemanni, kun puolusti meidän omaa koiraa, se sakemanni oli ulkona ei omistajan kanssa, ja hyökkäs ihan arvaamatta suoraan päin meidän koiraa ja koirien koko ero oli niin että sakemanni oli kaksi kertaa meidän koiran kokoinen, mies toisella kerralla yritti työntää sakemannia irti omasta koirastamme ja sen seurauksena on vieläkin yhden sormen nivel paskana, eikä koskaan tule paranemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
VILLAKOIRAN? KUKA IDIOOTTI AMPUU VILLAKOIRAN? Oikeesti. Nyt on kyllä niin, että sais tollasen äijän päänuppia kohti suunnata sen haulikon. Villakoira..siis voi tsiisus. Ei kyllä lepposampia koiria voi olla..ja harmittomampia.
No osittain totta, osittain ei. Omapäisimmillään villakoira voi olla erittäin omapäinen. Ja kerrassaan jotain ihan muuta kuin harmiton :saint:
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin ikävästi on päättynyt Karstulassa naapurusten kiista koirasta.


Mies ampui naapurin villakoiraa haulikolla
08.06.2009 09:38

Karstulalainen nuori mies ampui sunnuntai-iltana kello 18.30:n aikaan naapurinsa villakoiraa.

Maaseudulla asuva mies ampui luvallisella haulikolla naapurin lemmikkiä, joka oli ollut toistuvasti irrallaan hänen tontillaan.

12-vuotias villakoira loukkaantui mutta pystyi juoksemaan takaisin kotiinsa. Koiran saamat vammat olivat kuitenkin niin vakavat, että paikalle soitettu eläinlääkäri joutui lopettam
VILLAKOIRAN? KUKA IDIOOTTI AMPUU VILLAKOIRAN? Oikeesti. Nyt on kyllä niin, että sais tollasen äijän päänuppia kohti suunnata sen haulikon. Villakoira..siis voi tsiisus. Ei kyllä lepposampia koiria voi olla..ja harmittomampia.
Kyllä voi kuule villakoirakin olla arvaamaton. Mä ampuisin välittömästi naapurissa vierailevan kääpiöpinserin jos se vielä kerrankin tunkis meen tontille. Se koira on päästään pipi. Kolme kertaa olen siitä sanonut ja neljättä kertaa en sano.
 
vieras
tutun perheessä oli nuori koira, joka yhtäkkiä ilman syytä alkoi aina räkyttää, äristä ja käydä aggressiiviseksi muita koiria kohtaan lenkillä. kun sitten koira vielä puri omaa isäntäänsä reidestä paksujen vaatteiden läpi, perhe teki päätöksen, että koira lopetetaan ennen kuin tapahtuu paljon pahempaa.
kyselijöille tiedoksi että rotua en kerro, mutta ei kuitenkaan ollut rottweiler eikä saksan paimenkoira. perheessä on aina ollut koiria, samanrotuisia kuin tuo lopetettu eikä aiemmin ole ollut mitään ongelmia. mitä ilmeisimmin kyseisellä koiralla oli luonnevika tai aivokasvain tms. näin oli koiran lopettanut eläinlääkäri arvellut.
 
vieras
Mä olin noin 5-6v, kun mun kimppuun kävi saksanpaimenkoira. Oli kiinni omassa remmissään koppinsa vieressä ja kuljin koiran ohi noin 15-20m päästä, josta aina kuljettiin. Koira hyppäsi remmiään vasten, jolloin remmi katkesi ja koira tuli päälle. Sain pidettyä jotenkin koiran niin, ettei päässyt puremaan kaulaan, johon yritti, mutta raapi selän, kädet ja kasvot pahasti verille...
Koirankouluttaja pääsi hätiin ja vei koiran pois. Myöhemmin koira lopettettiin, koska puri vielä toistakin. Koira oli koulutettu vartiokoira ja sekosi jostain syystä.
Itse kyllä epäilen, että kouluttajan lapset olivat osasyynä, koska kiusasivat usein koiraa heittelemällä mm. kiviä kopin taakse, kun koira nukkui yms.
Mulle ei ihme kyllä jäänyt mitään koirakammoa, ei edes saksanpaimenkoiria kohtaan, vaikka muistan tilanteen ihan hyvin.
Pitää muistaa, että nykyaikana monet koirarodut ovat liian jalostettuja, että luonnevikaisia on todella paljon ja ihmiset ottavat koiria liian heppoisin perustein, vaikka eivät ole kykeneviä antamaan koiralle tarpeeksi kasvatusta ja huolenpitoa.
Ap:n tapaukseen sanoisin, että koira tulisi ilman muuta lopettaa, ainakin noilla tiedoilla mitä ap sanoi.
 
tiiu
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten kiinni ollut koira pääsee ketään puremaan? Vai onko joku kenties mennyt vasiten koiran luokse?
Kai sen koirankin voi tuoda ihan huomaamattaankin liian lähelle ts. yltää hihnassa paikallaan seisoviin ihmisiin. Toki en ap:n tilannetta tiedä, mutta kai tämäkin on mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
VILLAKOIRAN? KUKA IDIOOTTI AMPUU VILLAKOIRAN? Oikeesti. Nyt on kyllä niin, että sais tollasen äijän päänuppia kohti suunnata sen haulikon. Villakoira..siis voi tsiisus. Ei kyllä lepposampia koiria voi olla..ja harmittomampia.
No osittain totta, osittain ei. Omapäisimmillään villakoira voi olla erittäin omapäinen. Ja kerrassaan jotain ihan muuta kuin harmiton :saint:
Meidän naapurilla on 4 villistä ja porukan uros näykkii lapsia niitä nähdessään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ykski rakki puris mun lasta,hakisin haulikon ja ampusin sen itse,jos ei muuten lopeteta.
Peesi tähän :D Mä jo yöllä pistin, että kyllä olis naapurin koiralla myrkkylihat mahassa. Ja ton villakoira-asiankin ymmärrän. Mikähän helvetti noilla koiraihmisillä on, kun eivät tajua, että KAIKKI EI TYKKÄÄ KOIRISTA??? Ei munkaan lapset juokse toisten ihmisten pihoilla! Mä voin ymmärtää, että jonkun koira voi joskus karata, mutta jos se toistuvasti juoksentelis meidän pihalla niin saisi isäntä kyllä ottaa haulikon esille täälläkin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ykski rakki puris mun lasta,hakisin haulikon ja ampusin sen itse,jos ei muuten lopeteta.
Peesi tähän :D Mä jo yöllä pistin, että kyllä olis naapurin koiralla myrkkylihat mahassa. Ja ton villakoira-asiankin ymmärrän. Mikähän helvetti noilla koiraihmisillä on, kun eivät tajua, että KAIKKI EI TYKKÄÄ KOIRISTA??? Ei munkaan lapset juokse toisten ihmisten pihoilla! Mä voin ymmärtää, että jonkun koira voi joskus karata, mutta jos se toistuvasti juoksentelis meidän pihalla niin saisi isäntä kyllä ottaa haulikon esille täälläkin!
Mikähän noilla lapsellisilla ihmisillä on, kun eivät tajua, et kaikki ei tykkää lapsista ja kaikkien koirat ei tykkää lapsista?
 
vieraileva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelen, miten ap:n tapauksessa hihnassa ollut koira pääsi lapsen lähelle?
eikö hän kertonut et omistaja oli koiransa kanssa tullut heidän pihalleen... ei ilmeisesti ole omistaja pitänyt kiinni kunnolla jotain...
 

Yhteistyössä