koira hyökkäsi lapseni kimppuun

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ykski rakki puris mun lasta,hakisin haulikon ja ampusin sen itse,jos ei muuten lopeteta.
Peesi tähän :D Mä jo yöllä pistin, että kyllä olis naapurin koiralla myrkkylihat mahassa. Ja ton villakoira-asiankin ymmärrän. Mikähän helvetti noilla koiraihmisillä on, kun eivät tajua, että KAIKKI EI TYKKÄÄ KOIRISTA??? Ei munkaan lapset juokse toisten ihmisten pihoilla! Mä voin ymmärtää, että jonkun koira voi joskus karata, mutta jos se toistuvasti juoksentelis meidän pihalla niin saisi isäntä kyllä ottaa haulikon esille täälläkin!
Mikähän noilla lapsellisilla ihmisillä on, kun eivät tajua, et kaikki ei tykkää lapsista ja kaikkien koirat ei tykkää lapsista?
No mä arvasin, että joku vetoaa tähän ja siksi pistin, että mun lapset ei juokse toisten ihmisten pihoilla. Kyllä mä ymmärrän, että kaikki ei tykkää lapsista, mutta koiraihmisillä on tossa tajunnassa oikeasti jotain vikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Mikähän noilla lapsellisilla ihmisillä on, kun eivät tajua, et kaikki ei tykkää lapsista ja kaikkien koirat ei tykkää lapsista?
Loistavasti tiivistetty :D Monilta tuppaa unohtumaan myös se, että myös koirat voivat pelätä lapsia siinä, missä lapset koiria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ykski rakki puris mun lasta,hakisin haulikon ja ampusin sen itse,jos ei muuten lopeteta.
Peesi tähän :D Mä jo yöllä pistin, että kyllä olis naapurin koiralla myrkkylihat mahassa. Ja ton villakoira-asiankin ymmärrän. Mikähän helvetti noilla koiraihmisillä on, kun eivät tajua, että KAIKKI EI TYKKÄÄ KOIRISTA??? Ei munkaan lapset juokse toisten ihmisten pihoilla! Mä voin ymmärtää, että jonkun koira voi joskus karata, mutta jos se toistuvasti juoksentelis meidän pihalla niin saisi isäntä kyllä ottaa haulikon esille täälläkin!
Mikähän noilla lapsellisilla ihmisillä on, kun eivät tajua, et kaikki ei tykkää lapsista ja kaikkien koirat ei tykkää lapsista?
No mä arvasin, että joku vetoaa tähän ja siksi pistin, että mun lapset ei juokse toisten ihmisten pihoilla. Kyllä mä ymmärrän, että kaikki ei tykkää lapsista, mutta koiraihmisillä on tossa tajunnassa oikeasti jotain vikaa...
miusta taas on typerää yleistää, että koiraihmiset ovat tuollaisia. Kaikki kun eivät ole. Mie tiedän, et kaikki ei tykkää koiristani tai ylipäätään koirista. Ja jos kylään joku sellainen tulee joka ei tykkää, niin koirat ovat ulkona (kuten kyllä varmaan 99% ajasta ) meillä ihmiset itse saavat päättää, että haluavatko mennä tarhoille koiria moikkaamaan.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ykski rakki puris mun lasta,hakisin haulikon ja ampusin sen itse,jos ei muuten lopeteta.
Peesi tähän :D Mä jo yöllä pistin, että kyllä olis naapurin koiralla myrkkylihat mahassa. Ja ton villakoira-asiankin ymmärrän. Mikähän helvetti noilla koiraihmisillä on, kun eivät tajua, että KAIKKI EI TYKKÄÄ KOIRISTA??? Ei munkaan lapset juokse toisten ihmisten pihoilla! Mä voin ymmärtää, että jonkun koira voi joskus karata, mutta jos se toistuvasti juoksentelis meidän pihalla niin saisi isäntä kyllä ottaa haulikon esille täälläkin!
Mikähän noilla lapsellisilla ihmisillä on, kun eivät tajua, et kaikki ei tykkää lapsista ja kaikkien koirat ei tykkää lapsista?
No mä arvasin, että joku vetoaa tähän ja siksi pistin, että mun lapset ei juokse toisten ihmisten pihoilla. Kyllä mä ymmärrän, että kaikki ei tykkää lapsista, mutta koiraihmisillä on tossa tajunnassa oikeasti jotain vikaa...
miusta taas on typerää yleistää, että koiraihmiset ovat tuollaisia. Kaikki kun eivät ole. Mie tiedän, et kaikki ei tykkää koiristani tai ylipäätään koirista. Ja jos kylään joku sellainen tulee joka ei tykkää, niin koirat ovat ulkona (kuten kyllä varmaan 99% ajasta ) meillä ihmiset itse saavat päättää, että haluavatko mennä tarhoille koiria moikkaamaan.
Meillä ei tarhoille mennä koiria moikkaamaan kuin meidän luvalla. Meidän koirista ei typerät, tietämättömät ihmiset pääse tekemään häiriintyneitä.
 
voi voi
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin ikävästi on päättynyt Karstulassa naapurusten kiista koirasta.


Mies ampui naapurin villakoiraa haulikolla
08.06.2009 09:38

Karstulalainen nuori mies ampui sunnuntai-iltana kello 18.30:n aikaan naapurinsa villakoiraa.

Maaseudulla asuva mies ampui luvallisella haulikolla naapurin lemmikkiä, joka oli ollut toistuvasti irrallaan hänen tontillaan.

12-vuotias villakoira loukkaantui mutta pystyi juoksemaan takaisin kotiinsa. Koiran saamat vammat olivat kuitenkin niin vakavat, että paikalle soitettu eläinlääkäri joutui lopettam
VILLAKOIRAN? KUKA IDIOOTTI AMPUU VILLAKOIRAN? Oikeesti. Nyt on kyllä niin, että sais tollasen äijän päänuppia kohti suunnata sen haulikon. Villakoira..siis voi tsiisus. Ei kyllä lepposampia koiria voi olla..ja harmittomampia.
Niin no, mitenkään tekoa puolustelematta on pakko vaan sanoa että joskus kun toisiin koiranomistajiin varsinkin tuolla maaseudulla ei vaan järkipuhe tehoa niin jollain voi sitten hermo mennä. Meillä ei voida kesämökillä pitää koiria omassa pihassa irti, kun naapurin koirat käy useita kertoja päivässä meidän pihassa kuseksimassa ja merkkailemassa reviiriä. Ilmeisesti kuvittelevat että meidän mökin piha on jotain yhteistä aluetta, mitä se ei tasan ole. Useasti on sanottu, että kun meidän toinen koira ei kaikista muista koirista pidä ja voi purra tontilleen tulevaa koiraa, mutta kun ei tunnu menevän jakeluun. Nyt sitten on rakennettava aita mökin ympärille, että ei tarvii olla niitä koko ajan vahtimassa, kun on vielä toi oma vauvakin.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ykski rakki puris mun lasta,hakisin haulikon ja ampusin sen itse,jos ei muuten lopeteta.
Peesi tähän :D Mä jo yöllä pistin, että kyllä olis naapurin koiralla myrkkylihat mahassa. Ja ton villakoira-asiankin ymmärrän. Mikähän helvetti noilla koiraihmisillä on, kun eivät tajua, että KAIKKI EI TYKKÄÄ KOIRISTA??? Ei munkaan lapset juokse toisten ihmisten pihoilla! Mä voin ymmärtää, että jonkun koira voi joskus karata, mutta jos se toistuvasti juoksentelis meidän pihalla niin saisi isäntä kyllä ottaa haulikon esille täälläkin!
Mikähän noilla lapsellisilla ihmisillä on, kun eivät tajua, et kaikki ei tykkää lapsista ja kaikkien koirat ei tykkää lapsista?
No mä arvasin, että joku vetoaa tähän ja siksi pistin, että mun lapset ei juokse toisten ihmisten pihoilla. Kyllä mä ymmärrän, että kaikki ei tykkää lapsista, mutta koiraihmisillä on tossa tajunnassa oikeasti jotain vikaa...
miusta taas on typerää yleistää, että koiraihmiset ovat tuollaisia. Kaikki kun eivät ole. Mie tiedän, et kaikki ei tykkää koiristani tai ylipäätään koirista. Ja jos kylään joku sellainen tulee joka ei tykkää, niin koirat ovat ulkona (kuten kyllä varmaan 99% ajasta ) meillä ihmiset itse saavat päättää, että haluavatko mennä tarhoille koiria moikkaamaan.
Meillä ei tarhoille mennä koiria moikkaamaan kuin meidän luvalla. Meidän koirista ei typerät, tietämättömät ihmiset pääse tekemään häiriintyneitä.
Ei meilläkään mennä tarhoille ilman meidän lupaa eikä ilman meitä. mutta tarkoitin tuolla, että saavat itse päättää haluavatko nähdä tai moikata koiria, toisin kuin jos koirat ois sisällä ja ne ois aina jaloissa pyörimässä.
 
Jos koira pelkää/ei tykkää lapsista, ei sitä myöskään lasten lähelle silloin kuuluisi viedä.

Oli asia niin tai näin niin piikin mäkin purevalle koiralle vaatisin, jo ihan koirankin vuoksi. Meillä itsellä on kaksi isoa koiraa ja jos ikinä ketään purisivat niin pääsisivät kyllä koirien taivaaseen.

Mua itseä on purrut iso koira kun olin penska ja kyllähän siitä kammo jää vieraita koiria kohtaan... :/
 
vieras
Tälle ap:n lapselle jää taatusti trauma, koska äiti on niin hysteerinen.

Muistakaa, että jokainen koira puree ahdistettuna. Useimmiten nämä lapsenpuremistapaukset johtuu siitä, että lapsi on ahdistellut koiraa, eikä sillä ole enää ollut mitään muuta puolustautumiskeinoa (en puhu nyt tässä ap:n tapauksesta).
 
AP. Olen sun puolellasi. Itselläni on kyllä saku, mutta kyllä noi purematapaukset on senverran ikäviä, että jotain tulisi tehdä, ettei toi toistuisi. Joko koira pois omistajalta, osaaviin käsiin tai sitten lopetus. Koira tuolla omistajalla on vaarallinen..

Laita vähintäänkin omistajalle korvausvelvollisuus kädestä. Kaikki kulut sille jne. Poliisille ilmoitus tuosta.
 
...
Minä en lopeta koiraa puremisen takia silloin, kun pystyn ymmärtämään syyn siihen. Koirat ovat eläimiä joilla on eläinten vaistot. koiran omistajien pitäisi oppia tuntemaan koiransa jotta pystyvät paremmin ennakoimaan näiden liikut. Ja suojelu/vartiointivietin omaavien koirien kanssa voisi olla vielä normaalia varovaisempi.
 
Tänään just
Just tänään kävin naapurin lapsia hätyyttelemässä pois kun olivat kiertäneet metsän kautta koiratarhan luo koiria härnäämään! Tasan tarkkaan tietävät ettei ole mitään asiaa koirien luo, jos ei omistajia ole paikalla ja siksi kiersivät metsän kautta, ettei vanhemmat näkisi, mutta eivät tienneet, että minä olin kotona. Ketäköhän tuossakin tapauksessa olisi syytetty, jos koira pääsisi puremaan lasta vaikka tarhassa on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä en lopeta koiraa puremisen takia silloin, kun pystyn ymmärtämään syyn siihen. Koirat ovat eläimiä joilla on eläinten vaistot. koiran omistajien pitäisi oppia tuntemaan koiransa jotta pystyvät paremmin ennakoimaan näiden liikut. Ja suojelu/vartiointivietin omaavien koirien kanssa voisi olla vielä normaalia varovaisempi.
Katsos siinä onkin se ongelma, että KOIRASSA ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan siinä omistajassa. Jos omistjaa ei suostu antamaan osaaviin käsiin purevaa koiraa, tulee se lopettaa, koska ei se auta, että koira vaan toimii vaistonsa mukaan, kun omistaja on niin tonttu, että vie semmoisiin paikkoihin koiraansa, jossa puremistapauksia tapahtuu.

Eli ratkaisu on saada koira pois vääriltä omistajilta. Parempi, että "viaton" koira lopetaan, kuin vaarannetaan ihmisiä vielä enemmän ympäriltä. Pian voi olla pienen lapsen henki kyseessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä en lopeta koiraa puremisen takia silloin, kun pystyn ymmärtämään syyn siihen. Koirat ovat eläimiä joilla on eläinten vaistot. koiran omistajien pitäisi oppia tuntemaan koiransa jotta pystyvät paremmin ennakoimaan näiden liikut. Ja suojelu/vartiointivietin omaavien koirien kanssa voisi olla vielä normaalia varovaisempi.
Katsos siinä onkin se ongelma, että KOIRASSA ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan siinä omistajassa. Jos omistjaa ei suostu antamaan osaaviin käsiin purevaa koiraa, tulee se lopettaa, koska ei se auta, että koira vaan toimii vaistonsa mukaan, kun omistaja on niin tonttu, että vie semmoisiin paikkoihin koiraansa, jossa puremistapauksia tapahtuu.

Eli ratkaisu on saada koira pois vääriltä omistajilta. Parempi, että "viaton" koira lopetaan, kuin vaarannetaan ihmisiä vielä enemmän ympäriltä. Pian voi olla pienen lapsen henki kyseessä.
Peesi. Sinä vaikutat fiksulta koiranomistajalta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä en lopeta koiraa puremisen takia silloin, kun pystyn ymmärtämään syyn siihen. Koirat ovat eläimiä joilla on eläinten vaistot. koiran omistajien pitäisi oppia tuntemaan koiransa jotta pystyvät paremmin ennakoimaan näiden liikut. Ja suojelu/vartiointivietin omaavien koirien kanssa voisi olla vielä normaalia varovaisempi.
Katsos siinä onkin se ongelma, että KOIRASSA ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan siinä omistajassa. Jos omistjaa ei suostu antamaan osaaviin käsiin purevaa koiraa, tulee se lopettaa, koska ei se auta, että koira vaan toimii vaistonsa mukaan, kun omistaja on niin tonttu, että vie semmoisiin paikkoihin koiraansa, jossa puremistapauksia tapahtuu.

Eli ratkaisu on saada koira pois vääriltä omistajilta. Parempi, että "viaton" koira lopetaan, kuin vaarannetaan ihmisiä vielä enemmän ympäriltä. Pian voi olla pienen lapsen henki kyseessä.
Peesi. Sinä vaikutat fiksulta koiranomistajalta!
Kiitos!
 
merenneitonen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ykski rakki puris mun lasta,hakisin haulikon ja ampusin sen itse,jos ei muuten lopeteta.
Peesi tähän :D Mä jo yöllä pistin, että kyllä olis naapurin koiralla myrkkylihat mahassa. Ja ton villakoira-asiankin ymmärrän. Mikähän helvetti noilla koiraihmisillä on, kun eivät tajua, että KAIKKI EI TYKKÄÄ KOIRISTA??? Ei munkaan lapset juokse toisten ihmisten pihoilla! Mä voin ymmärtää, että jonkun koira voi joskus karata, mutta jos se toistuvasti juoksentelis meidän pihalla niin saisi isäntä kyllä ottaa haulikon esille täälläkin!
...mutta jos sun lapsi juoksisi toisten pihassa, niin olisi ilmeisesti ihan ok sitten sulle että naapuri kylväisi pihaan myrkkypullia sun lapsen syötäväksi. Päästäisiin sitten siitäkin vaivasta, vai???
 
tyhmäkö oot?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blaaah:
No ei koiria nyt noin vain vaadita lopettamaan.. Eri asia jos koira tappaa jonkun. Se on kuitenkin jonkun rakas perheenjäsen, vaikka nyt tekikin ikävän tempun tyttärellesi.
No jos jonkun perkeleen rakki tulis mun pihalle ja puris mun lasta niin sillä ois hyvin äkkiä myrkytetyt lihat mahassa, jollei poliisi sitä suostuisi lopettamaan.
Jos näin tekisit niin mä sit myrkyttäisin sinut tai sun lapses! Ei mun omaisuutta kohdella noin! idiootti!
 
näkökulma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä mun mielestä pitäisi lopettaa kun verenmakuun päässyt niin seuraavaksi varmaan syö jonkun.
Tässä leimataan koira verenhimoiseksi saalistajaksi faktoja tuntematta.
Voi olla että koira on päästään pimeä mutta on myös mahdollista että koira ärtyi jostain syystä ja näykkäisi (isomman koiran näykkäisystä voi tulla tikkejä vaativa haava jos sopivasti osuu hammas - jos koira olisi kunnolla purrut niin käteen olisi tullut murskavamma), emmehän tiedä faktana ettei tyttö mennyt itse koiraa kohti sitä silittämään?
Herää kysymys että mitä se naapuri teki ap:n pihalla, tuliko sinne jossain asioissa vai muuten vaan ap:n pihalle koiraansa ulkoiluttamaan? Kuullostaa oudolta kyllä.
Mitä villakoiraan tulee niin emme voi tietää häiritsikö villakoira esim ampujan eläimiä tai muuten vaan eloa juoksentelemalla irti ja räksyttämällä (voi esim ajaa kanoja, hevosia, kissoja takaa tai muuten häiritä).
Jos naapurille useat huomautukset irti olevasta räksyttimestä ei mene perille niin tavallaan ymmärrän kiivastumisen ja sen myötä ampumisen, vaikka onkin väärin toimittu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö oot?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blaaah:
No ei koiria nyt noin vain vaadita lopettamaan.. Eri asia jos koira tappaa jonkun. Se on kuitenkin jonkun rakas perheenjäsen, vaikka nyt tekikin ikävän tempun tyttärellesi.
No jos jonkun perkeleen rakki tulis mun pihalle ja puris mun lasta niin sillä ois hyvin äkkiä myrkytetyt lihat mahassa, jollei poliisi sitä suostuisi lopettamaan.
Jos näin tekisit niin mä sit myrkyttäisin sinut tai sun lapses! Ei mun omaisuutta kohdella noin! idiootti!
No sähän järkevä ihminen olet :D Malliesimerkki taas koiran omistajasta. Tulee ihan mieleen se joku tapaus, joka olisi palavasta talosta pelastanut omat kissansa ja jättänyt jonkun toisen lapset kuolemaan... Jotkut ihmiset kun ei tajua, että eläin on eläin ja ihminen on ihminen.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sähän järkevä ihminen olet :D Malliesimerkki taas koiran omistajasta. Tulee ihan mieleen se joku tapaus, joka olisi palavasta talosta pelastanut omat kissansa ja jättänyt jonkun toisen lapset kuolemaan... Jotkut ihmiset kun ei tajua, että eläin on eläin ja ihminen on ihminen.
Eihän se tarkota ettei tajuis ihmisten olevan ihmisiä ja eläinten eläimiä, vaikka mielummin pelastaiski eläimen ku ihmisen :D

Toiset vaan välittää enemmän eläimistä ku vieraista ihmisistä
 

Yhteistyössä