koira hyökkäsi lapseni kimppuun

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä ei ole pitkäkään aika, kun koiraani ulkoiluttaessani yksi pikkulapsi (noin 3-vuotias) juoksi koirani nähtyään suoraan sen luo, sit kun sanoin, että vieraiden koirien luo ei ole viisasta tuolla tavalla juosta, sen lapsen äiti pyyhälsi siihen että "kun meidän jessicavanessa niiiiin tykkää koirista!" No, minun koirani on kiltti ja tykkää lapsista, mutta entäs jos olisi ollut joku varautuneempi koira kyseessä? Että piikille vaan, niinhän? Koska eihän pikku jessicavanessa tehnyt mitään väärin, hyvänen aika sentään.
No en nyt tarkoittanut ihan tuota,kyllä mä omille lapsilleni pyrin opettamaan,että vieraisiin koiriin ei mennä koskemaan ilman omistajan lupaa,tarkoitin,että jos koira yhtääkkiä vaan puree ilman,että lapsi edes tekee mitään,niin kyllä vaatisin samantien lopetusta,ei minua siinä tilaantessa kiinnosta onko koiralla esim. joku sairaus minkä takia olisi voinut purra.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä ei ole pitkäkään aika, kun koiraani ulkoiluttaessani yksi pikkulapsi (noin 3-vuotias) juoksi koirani nähtyään suoraan sen luo, sit kun sanoin, että vieraiden koirien luo ei ole viisasta tuolla tavalla juosta, sen lapsen äiti pyyhälsi siihen että "kun meidän jessicavanessa niiiiin tykkää koirista!" No, minun koirani on kiltti ja tykkää lapsista, mutta entäs jos olisi ollut joku varautuneempi koira kyseessä? Että piikille vaan, niinhän? Koska eihän pikku jessicavanessa tehnyt mitään väärin, hyvänen aika sentään.
Totta kai koiranomistaja huolehtii, ettei koira nappaa tuollaisessakaan tilanteessa ketään!! Huh huh,mitä ajattelua.

Koiran omistaja huolehtii aina siitä, ettei oma koira pääse tekemään vahinkoa, ei vaikka naapurin pupu juoksisi ohitse, ei vaikka naapurin muksu juoksisi ohitse, ei vaikka naapurin muksu heiluttaisi palloa kädessään tai muuten vaan käsiään, ei edes silloin, kun annat jonkun lapsen silittää koiraa ja lapsi hieman tukistaa koiraasi.

Koiran omistajalla on aina vastuu noissa tilanteissa! Jos koira voi purra, tilanteet tulee ottaa pois. Eli ei anneta naapurin lapsen tulla luokse jne.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä ei ole pitkäkään aika, kun koiraani ulkoiluttaessani yksi pikkulapsi (noin 3-vuotias) juoksi koirani nähtyään suoraan sen luo, sit kun sanoin, että vieraiden koirien luo ei ole viisasta tuolla tavalla juosta, sen lapsen äiti pyyhälsi siihen että "kun meidän jessicavanessa niiiiin tykkää koirista!" No, minun koirani on kiltti ja tykkää lapsista, mutta entäs jos olisi ollut joku varautuneempi koira kyseessä? Että piikille vaan, niinhän? Koska eihän pikku jessicavanessa tehnyt mitään väärin, hyvänen aika sentään.
Totta kai koiranomistaja huolehtii, ettei koira nappaa tuollaisessakaan tilanteessa ketään!! Huh huh,mitä ajattelua.

Koiran omistaja huolehtii aina siitä, ettei oma koira pääse tekemään vahinkoa, ei vaikka naapurin pupu juoksisi ohitse, ei vaikka naapurin muksu juoksisi ohitse, ei vaikka naapurin muksu heiluttaisi palloa kädessään tai muuten vaan käsiään, ei edes silloin, kun annat jonkun lapsen silittää koiraa ja lapsi hieman tukistaa koiraasi.

Koiran omistajalla on aina vastuu noissa tilanteissa! Jos koira voi purra, tilanteet tulee ottaa pois. Eli ei anneta naapurin lapsen tulla luokse jne.
Mitenköhän estät jonkun mukulan tulemisen koirasi luo, kun olet sitä ulkoiluttamassa. Sitä paitsi todella monella on luvankin saatuaan ärsyttävä tapa taputtaa koiraa pään päälle. Se on koiralle alistamista.
 
vieras
Mä en ymärrä näitä koiran omistajia,ketkä sanoo et meidän fifi on ihan kiltti aikuisille,mutta eivät uskalla luottaa siihen mitä tekee lapsille,selitellään vaan,että ei se oo tottunu lapsiin,voisko joku koiranomistaja selittää tän mulle.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymärrä näitä koiran omistajia,ketkä sanoo et meidän fifi on ihan kiltti aikuisille,mutta eivät uskalla luottaa siihen mitä tekee lapsille,selitellään vaan,että ei se oo tottunu lapsiin,voisko joku koiranomistaja selittää tän mulle.
No meen "Fifi" oli saanu niin paljon "paskaa niskaansa" vierailta mukuloilta pentuaikana, et ei sulattanu helposti vieraita lapsia.
 
saiccu
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Hui, miksi taas sakemanni!!!!
Minun kurkkuun on käynyt sakemanni kiinni. :(
Ai miten niin miksi? No, se nyt sattuu valitettavasti olemaan Suomen yleisin koirarotu ja senpä takia voi jo oletusarvoisesti olettaa, ettei kaikki rodun edustajat ole harrastavissa ja kunnollisissa kodeissa. Niitä on aivan liikaa egonjatkeena ja täysin väärissä käsissä, kuten ap:n tapauksessa.

Sakemanni on hyvä harrastuskoirarotu, mutta huono valinta pelkäksi kotikoiraksi. Aktiivisena rotuna se alkaa helposti toimimaan ei-toivotulla tavalla jos sen kanssa ei tehdä mitään ja annetaan koiran kasvaa pellossa.
Kotikoirakin tarvitsee vähintään onnistuneen peruskoulutuksen, mutta arvata saattaa kouluttaako nämä ihmiset koiriaan...

Näiden lisäksi on myös _paljon_sekarotuisia ( sekä paperittomia), sakemannin näköisiä koiria jotka aiheuttaa hämminkiä. Nämä koirat on suuren yleisön mielestä ihan tavallisia saksanpaimenkoiria. Eli jatkuvasti rodun maine laskee väliinpitämättömien ihmisten takia..

 
nove
Minä olen paha täti... jessicavanessojen äitien mielestä. Jos miun koiraa lähestyy lapsukainen jonka en halua koiraan koskevan niin sanon kyllä selkeästi että koiraa ei saa silittää. Onhan se vähän ärsyttävää kun joutuu olemaan varuillaan ja ennakoimaan aina kun on lapsi näkö/kuuloetäisyydellä mutta niin minä teen. Ja naapuruston lapset kyllä jo tuntee miut, eikä rynni koiraan kiinni :) Jotkut ihmiset pitää minuu tosi epäystävällisenä mutta miun koiraan ei kosketa jos en anna lupaa, eikä miun koira saa leikkiä kaikkien vastaantulevien koirien kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
se ketä eilen oli ollut pihalle koiran kanssa ei ollut kertonut vaimolleen sanallaankaan ,kuin vasta aamulla,että hei naapurit tekee rikosilmoituksen... nainen tuli sitten oven taakse aamulla ja sanoi ,että koira lopetetaan tämän päivän aikana ja kyseli meidän vaatimuksia asian suhteen... fiksu nainen ,mutta mies ei sitten uskaltanutkaan tulla.... :|
Surullista; Mä oisin homamnnut paremman kodin : ((((
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nove:
Minä olen paha täti... jessicavanessojen äitien mielestä. Jos miun koiraa lähestyy lapsukainen jonka en halua koiraan koskevan niin sanon kyllä selkeästi että koiraa ei saa silittää. Onhan se vähän ärsyttävää kun joutuu olemaan varuillaan ja ennakoimaan aina kun on lapsi näkö/kuuloetäisyydellä mutta niin minä teen. Ja naapuruston lapset kyllä jo tuntee miut, eikä rynni koiraan kiinni :) Jotkut ihmiset pitää minuu tosi epäystävällisenä mutta miun koiraan ei kosketa jos en anna lupaa, eikä miun koira saa leikkiä kaikkien vastaantulevien koirien kanssa.
Paha täti yritä käyttää mielikuvitusta vähän enemmän kun noin sun jessicavanessat ja nicopetterit! Etkö muuta keksi?
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymärrä näitä koiran omistajia,ketkä sanoo et meidän fifi on ihan kiltti aikuisille,mutta eivät uskalla luottaa siihen mitä tekee lapsille,selitellään vaan,että ei se oo tottunu lapsiin,voisko joku koiranomistaja selittää tän mulle.
Lapsi saattaa käyttäytyä, joskus siten että koira reagoi jopa peläten mm. äkkinäiset liikkeet.
 
pulla
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymärrä näitä koiran omistajia,ketkä sanoo et meidän fifi on ihan kiltti aikuisille,mutta eivät uskalla luottaa siihen mitä tekee lapsille,selitellään vaan,että ei se oo tottunu lapsiin,voisko joku koiranomistaja selittää tän mulle.
Lapsi saattaa käyttäytyä, joskus siten että koira reagoi jopa peläten mm. äkkinäiset liikkeet.
Vaikka lapsi tekisi,kuinka äkkinäisen liikkeen tahansa,koira ei saa käydä kiinni.
 
HUH
Onneksi ap tilanne selvisi näin ja koira pääsee hengestään. Onneksi teijän lapselle ei sattunut pahemmin.

Tuntuuko että tytölle olis jäänyt kammoa koirista, vaikka itsellänne onkin koira?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymärrä näitä koiran omistajia,ketkä sanoo et meidän fifi on ihan kiltti aikuisille,mutta eivät uskalla luottaa siihen mitä tekee lapsille,selitellään vaan,että ei se oo tottunu lapsiin,voisko joku koiranomistaja selittää tän mulle.
Meillä on tälläinen 3 kiloinen "fifi".Eli seura/sylikoira.
Meillä on myös kolme lasta,ja koira ja lapset ovat ylimpiä ystäviä keskenään.
Pentuna koiraa potkaisi vieras lapsi niin,että koira liukui huoneen toisesta päästä toiseen päähän ja koiraa sattui.
Tämän takia koira pelkää vieraita lapsia.Varsinkin kohti juoksevia ja meluavia.
Koskaan ei ole mitään tehnyt,mutta taustan tietäen en koskaan jätä kahden kesken vieraan lapsen kanssa,ja lapsen lähestyessä pyydän lasta menemään kyykkyyn ja antamaan koiran tulla luokse
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja pulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymärrä näitä koiran omistajia,ketkä sanoo et meidän fifi on ihan kiltti aikuisille,mutta eivät uskalla luottaa siihen mitä tekee lapsille,selitellään vaan,että ei se oo tottunu lapsiin,voisko joku koiranomistaja selittää tän mulle.
Lapsi saattaa käyttäytyä, joskus siten että koira reagoi jopa peläten mm. äkkinäiset liikkeet.
Vaikka lapsi tekisi,kuinka äkkinäisen liikkeen tahansa,koira ei saa käydä kiinni.
No ei saakkaan. Olenko jotenki antanu ymmärtää et sais?

Vastasin vieraan esittämään kysymykseen ja tämän kysymyksen voit lukea tosta ylempää se on sisin lainaus.
 
pulla
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja pulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymärrä näitä koiran omistajia,ketkä sanoo et meidän fifi on ihan kiltti aikuisille,mutta eivät uskalla luottaa siihen mitä tekee lapsille,selitellään vaan,että ei se oo tottunu lapsiin,voisko joku koiranomistaja selittää tän mulle.
Lapsi saattaa käyttäytyä, joskus siten että koira reagoi jopa peläten mm. äkkinäiset liikkeet.
Vaikka lapsi tekisi,kuinka äkkinäisen liikkeen tahansa,koira ei saa käydä kiinni.
No ei saakkaan. Olenko jotenki antanu ymmärtää et sais?

Vastasin vieraan esittämään kysymykseen ja tämän kysymyksen voit lukea tosta ylempää se on sisin lainaus.[/quo


No voi, pyydän anteeksi, kun en huomannut.
 
kun itse olin kersa olin ihan hulluna koiriin ja menin niitä muitta mutkitta taputtelemaan, kerran sitten kun tyhmyyksissäni menin vieraan koiran luo, omistaja oli kyllä paikalla, juoksin koiran luo ja totta kai yritin taputtaa koiraa päälaelle, koira nappasi ranteesta sen verran että nahka ryttäytyi enkä kyllä sen koommin sitä samaa virhettä uudelleen tehnyt ja omat mukulat olen opettanut ettei ikinä juosta suinpäin vierasta koiraa taputtelemaan ilman että kysyy ensin omistajalta käykö se, ja yksin olevaa kytkettyä koiraa ei lähestytä ollenkaan.
Mutta onhan niitä koiria jotka käyvät päälle olit miten päin tahansa, mutta vika on kyllä silloin omistajassa joka ei osaa hallita koiraansa/tai pitää koiraansa irrallaan.
Meidän talossa todellakin on koira joka pyrkii puremaan kaikkia ohikulkijoita, mutta ainakaan vielä ei ole mitään sattunut...ja omistajan kanssa on asiasta keskusteltu, tuloksetta.
 
Tänään just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tänään just:
Just tänään kävin naapurin lapsia hätyyttelemässä pois kun olivat kiertäneet metsän kautta koiratarhan luo koiria härnäämään! Tasan tarkkaan tietävät ettei ole mitään asiaa koirien luo, jos ei omistajia ole paikalla ja siksi kiersivät metsän kautta, ettei vanhemmat näkisi, mutta eivät tienneet, että minä olin kotona. Ketäköhän tuossakin tapauksessa olisi syytetty, jos koira pääsisi puremaan lasta vaikka tarhassa on?
Tottakai se koira pitäisi sillon lopettaa, kato lapsethan on lapsia ja nehän saa tehdä ihan mitä niitä sattuu huvittamaan.
Tuota juuri hain takaa, sillä tietenkinhän tällä palstalla minä ja koirani ollaan vastuussa kaikesta mitä tapahtuu, sillä Irmapetterihän on lapsi joka saa tehdä mitä Irmapetteri tahtoo, sillä jos Irmapetteri ei saa tehdä mitä haluaa, niin hän rupee kiukkuamaan ja joutuu ostaa paljon karkkia sekä limpparia, että Irmapetteri rauhottuu. :D


 
vieras
Jännästi pääsee unohtumaan että on olemassa mielenvikaisa koiria, jotka ovat jo valmiiksi päästään kilahtaneita... Isän työkaverin perheessä oli ollut jo pari saksanpaimenkoiraa ilman pienintäkään ongelmaa, kolmas koira kävi emännän kimppuun ja puri todella pahasti, tikkejä oli kymmeniä. Koira lopetettiin ja meni vuosia ennen kuin perhe otti uuden koiran, jonka kanssa ei sitten ollutkaan mitään ongelmia.
 

Yhteistyössä