KM:n jälkeen plussaavat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piu, hienoa että olet jo noin pitkällä. Kyllähän ne pelot seuraa mukana aika pitkään ellei loppuun asti. Mutta kun liikkeet alkaa tuntua, vähän voi helpottaa, rakenneultran jälkeen vielä enemmän ja sitten kun viikkoja on niin paljon, että vauvat selviävät jo syntyessään hengissä taas jonkin verran. Tsemppiä odotukseen!

Ottis, ilmeisesti simppajahti onnistui ;) Plussatuulia sinne joka tapauksessa +++++++++++++ Voihan sitä hentoista toiveenvirettä kuitenkin elätellä, vaikka kuinka järkevästi haluaisi ajatella.

Tikkunen, nuo sun oireet kuulostaa tosi hyviltä ottaen huomioon että viikkoja ei ole tuon enempää. Mulla alkoi selvät raskausoireet vasta 6+ jotain. Ja nyt halailen pönttöä minkä kerkiän eli kyllä ne sieltä vielä tulee. Hyvä, että varasit sen ultran, kyllä se joksikin aikaa rauhoittaa mieltä.

Strumppis, kiitos onnitteluista. Sulla on paljon parempaakin tekemistä kuin roikkua täällä. Mukavaa vauva-arjen jatkoa!

Täällä pahoinvointi jyllää ihan riittävän vakuuttavasti. Vähän onneksi aaltoilee, jotta voi välillä jotain normaalielämääkin yrittää elää. Tämä ilta taitaa vaan taas olla sellainen kaikki lentää kaarella ulos -ilta. Mutta onhan se hyvä, että on oireita. Neuvolassakin jo kävin ja vähän olen pettynyt siihen, että seuraavat elonmerkit (toivottavasti) saadaan vauvanalusta vasta kuukauden päästä np-ultrassa. Sydänääniä ei kuunnella ennen sitä, harmi. Ei oikein jaksa innostua noista meille tulee vauva- lappusista, kun tietää että niin moni asia voi vielä mennä pieleen. Onneksi neuvolantäti oli sentään järkevä ja mukava, mikä auttaa sittenkin jos joku vielä menee pieleen. Päätettiin myös osallistua sikiöseulontoihin, joiden tulokset kanssa pelottaa. Mutta päivä kerrallaan, eihän se muukaan auta.

Mukavaa viikon jatkoa!

Prune

KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1)
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Rebellina...........km............................ ...........(?)
nelli.................tm 8/10, km 10/10, 12/10.........(1)
*aurora*.........km 02/10, 01/11.......................(1)

------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09), lullu (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10), Piu (kkm 02/10)

2011
Tammikuussa: Beata73 (km 10/09), Prune (km 12/09), Miltsi (km 08/10),
tikkunen (kkm 09/10)

--------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010, Lakallis Tyttö 2.1.2011

Piu: Mahtavan pitkällä olet jo :). Näin se aika rientää, varsinkin kun seuraa 'sivusta' toisten matkaa kohti äitiyttä. Henk.kohtaisesti aika kuluisi varmasti paljon hitaammin pelkoineen kaikkineen. Onnellista masun kasvattelua!

Prune: Hyvä, ett pahoinvointia on ja hyvä myös, ett se päästää pinteestään välillä, ettei koko elämä ole yhtä etomista. Varmasti totta tuo mitä kirjoitit, ettei jaksa intaantua 'meille tulee vauva'-lappusista ku tietää omakohtaisesta kokemuksesta kuinka asiat voivatkaan mennä pieleen. Onnellisia ne, jotka eivät keskenmenosta mitään tiedä tai ole sitä itse kokeneet :). Toivon sulle soppelisti ällötystä, että jaksaisit uskoa olevasi raskaana ja että kaikki on hyvin :).

Jospa sitä ehtis tällekin puolelle tulla joskus ilmoittelemaan kuulumisia :) Oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja ja elellyt kulisseissa mukana.

Onnea kaikille plussanneille ja vielä lohtuhalaukset Auroralle. Toivottavasti kuullaan susta taas pian ja saadaan mukavia uutisia vielä joku päivä :) Ei tässä kyllä kenenkään kannata alkaa luovuttamaan, vaikka kuinka pahalta tilanne näyttäis.

Täällä ollaan nyt oltu kotosalla jo viikonpäivät. On vaan ollut tosi raskas viikko töissä. Meillä kun laitettiin koko pakka sekasin ja mua odotti uus teami, työpöytä, kone ja työtehtävät. Oon ollu ihan poikki joka päivä ja nukahtanut iltasin jo ennen kasia ja pötkötellyt paria vessareissua lukuunottamatta aamuun asti. Viime yönä nukuin 13h kahdella vessareissulla :/ Olin torstaina kätilön luona ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet normaalit, sf-mitta 18cm, hemppa 111 ja verenpaineet kohillaan, puhdas pissa jne. En tajua miten oon näin kauheen väsynyt, en siis jaksa mitään. Ollan käyty monena päivänä ulkona syömässä, kun en jaksa kauppaan enkä jaksa tehä ruokaa :( Olin vielä reissussa elämäni kunnossa, siis ei mitään ongelmia. Täällä kotona alko heti liitoskivut ja mitkälie. Samoin ihottuma on tulossa hyvää vauhtia takaisin :( Täytyy pyytää osittainen saikku, että jaksan edes jotenki pyörittää tätä kotiakin. Mies tietty auttaa kaikessa missä vaan ehtii. On vaan niin tylsää olla näin naatti.

Mutta se siitä valituksesta :) Sikiö voi hyvin, möyrii mahassa kaikenaikaa ja muistuttaa onneksi joka päivä, että elossa ollaan <3 Keskiviikkona on sitten se virallinen rakenneultra, toivottavasti kaikki on hyvin. Ja tietty toivotaan, että sukupuoli selviää, että voidaan maalata tuo lastenhuone. Tosin luulen, että vaaleensiniset ja vaaleenpunaset on kyllä poissa kuvioista joka tapauksessa, not for me :D

Ai niin ja Piun kaksosuutiset oli kyllä kanssa niin mukavat. Onnea ihan hirmuisesti :)

Beata: Toivottavasti jaksat siellä hyvin kaikesta huolimatta :(

Ottis: Mikä tilanne, sun mahtavaa ovisplussaa ei voinut olla huomaamatta :D Toivottavasti siitä tärppäsi nyt viimeinkin!!!!! :)

Nyt täytyy lähteä anopille viettämään äitienpäivää (täällä kun se on tänään). Mäkin oon saanut jo kaksi kukkapukettia viikonlopun aikana mun miehen ystäviltä <3 Ne kyselee melkein enemmän mun vointia kuin ne harvat mun ystävät jotka tietää. En siis edelleenkään oo kertonut juuri kenellekkään. Ei vaan pysty. Jos olo sallii niin reissataan miekkosen kanssa mun porukoille pääsiäisenä. Ehkä kutsun sitten sinne koko porukan ja esittelen masuni. Jotenkin ei vaan vieläkään tee mieli kertoa... pelot ei oo siis todellakaan vielä päästäneet otteestaan :(

Mukavaa sunnuntaita ja huomista ystävänpäivää teille kaikille virtuaaliystäville <3

Hansu ja Möyriäinen 21+5

Hyvälle kuulostaa Hansu <3 ja kiitos onnitteluista. Muutama viikko perästä tullaan..
Tulin vain kommentoimaan sitä, että aika alhainen toi sun hemppa. Mulla oli viimeksi neuvolassa 115 ja suosittelivat raudan aloittamista. Olo on virkistynyt kummasti muutamassa viikossa. Tätä ennen olin ihan tööt ja kasilta nukkumaan ja mielellään vielä päikkärit päivällä :) Kannattaa kysyä omasta neuvolasta ohjetta!

Piu ja pienet 18+3

pikasesti moi tänne!

hansu on jo uskomattoman pitkällä, ihanaa! :)
ja Piukin on kohta puolessa välissä..
miten sitä tuntuu että toiset menee vauhdilla viikoissa eteenpäin ja itellä aika matelee (ihan hyvä että mateleekin, se nimittäin loppuu kesken remontin kanssa) saa nähdä ehditäänkö kotiin ennen vauvan syntymää vai syntyykö sitten sijaisasuntoo.. vajaa kolme viikkoa kun olis enää la:n.
Mä en oo pystyny rautaa enää ottaa (rautalitkua) ku oksensin sen ansiosta taas ihan huolella.. ei sen puoleen, oksentelen muutenkin joskus kerran viikossa aamusin (ihan siis raskauspahoinvointia), mutta ton rautalitkun takia oksensin keskellä päivää ja kaiken mitä vaan söin, mutta kuitenkin oli kolmessa tunnissa ohi etten usko oikein mahatautiinkaan.. no hemoglobiini on siinä 102 pinnassa, kun vaan pysyis siinä sadan päällä niin kelpaa mulle. esikoisesta mulla oli 102 ku lähdin synnyttämään, normaalisti kuitenkin on lähemmäs 150. No keskiviikkona taas neuvola niin tietää enempi.
semmosta omaa napaan. remonttia oon ollu hitusen tekemässä ja loppuaika menee esikoisen kanssa, joten tekemistä riittää. Jos niitä vauvajuttuja ehtis ensviikolla katsella sitten.

tsempitykset ja halaukset,
täällä pidetään peukkuja teille kaikille,
mi-iuska rv37+1 tms.

Huijui kun Hansu ja Piu on jo pitkällä! Ja mi-iuska se vasta onkin pitkällä! :D Ihania odotuspäiviä teille :)

Menen huomenna sinne varhaisultraan ja huh sentään, kun hermostuttaa! Ei ole ollut mitään vuotoja tai muuta hälyyttävää. Raskausoireet eivät ole vielä muuttuneet hurjiksi, rintojen arkuutta ja vessassa tulee juostua normaalia useammin. Hiukan on tuolla nivusten alueella ollut semmoisia mini-kuukautiskipuja, tiedä sitten mihin liittyvät - viikonlopun keilailuun vai raskauteen :D Niin ja valkovuoto pentele on peläyttänyt monen monta kertaa, että nytkö se vuoto alkoi! Mutta onneksi ei ole ollut muuta kuin vv:a.
Huomenna tähän aikaan olen sitten paljon viisaampi tilanteesta. Hiukan sellaisella fiiliksellä nyt mennään että pelätään pahinta ja toivotaan parasta. Tulen kyllä kertomaan uutiset jahka pääsen koneen ääreen huomenna.

Huomiseen siis! :)

Tikkuselle hirmuisesti onnea ultraan, tuuhan kertomaan kuulumiset heti kun ehdit :)

Miu-uska: Toivottavasti saatte rempan hoidettua ennen vauvan tuloa tai ainakin asiat niille mallille, että pääsette muuttamaan nopsasti omaan kotiin, kun vauva on tullut. Mahtavaa, että sullakin alkaa melkein jo synnytys lähestyä. Aika menee hirveetä vauhtia :)

Mekin taas kateltiin huvikseen talotarjontaa ja nyt olis ollut pieni talo myynnissä omalla rannalla ja laiturilla. Sitte ku mentiin esittelyyn niin huomattiin, että auto pitää parkkeerata rinteeseen ja alas talolle menee vain jyrkät kapeat rappuset, jotka oli niin jäiset etten uskaltanu edes mennä sitte sinne talolle kattomaan. Tässä ensimmäinen muistutus siitä, että enää ei voikaan ajatella vain itteensä :)

Ottis: Mikä tilanne? Oviksesta alkaa olla jo yli viikko. Onko mitään tuntemuksia? :)

Oon nyt sitten saikulla, kun flunssa iski ja tää olo on niin totaalisen vetämätön. Huomenna ensin rakenneultraan ja sitten lääkärille. Toiveissa osittainen sairasloma...

Hansu 22+0

Hiphei! Siellä se pieni oli, oikeassa paikassa ja sydän sykki niin hienosti :) Sain jopa kuulla sen pamppailun! :D Olo on nyt jotenkin niin epätodellinen! Ultrasta sai dvd-taltioinnin ja oli ihan pakko kotiin päästyäni katsoa uudelleen mitäs siellä oikein olikaan :D Ja ihan oikeilla viikoilla ollaan mun omienkin laskujen mukaan eli 6+5-7+2.

Nyt vaan toivon NIIN paljon, että kaikki menee hyvin tästä eteepäin. Koskakohan sitä alkaa uskaltaa iloita tästä oikeasti. Kaipa se ilo sieltä saapuu, ainakin ilon pilkahdukset :)

Hansu: Wautsi ku ihanaa, että olet maisemissa taas. Toi Hb on kyllä niin matala, että ihan sillä sua väsyttää, siihen ei ole yhtään mitään muuta syytä. Nimim. Kokemusta on, sillä olen yli puolet elämästäni ollut aneeminen, kunnes sitten luuydin lakkasi kokonaan toimimasta ja kun se 'iskettiin' uudelleen toimintaan, on siitä lähtien aina Hb ollut vähintäänkin 138, mutt saattaa olla lähempänä 150:ntäkin.

Raskasta varmasti aloittaa työt väsyneenä. Ota vain saikkulia niin paljon kuin saat.

Mulla ei ole muita oireita kuin että tänään vihlo ja repi oikeata (täti-) tisua ihan mahdoton. Sunnuntaina etoi ja äklötti, mutt se oli varmasti ihan vaan nälästä johtuvaa. Eilen aamuna tein Wondfon r-testin ja siinä aavistus punaisesta viivasesta näkyi, mutt en ole viittinyt sitä alkaa pahemmin tuuletella ku pikemminkin iski sellainen fiilis vaan, että 'taas se on vaan tätä..'

mi-uska: Huih! Sulla ei ole pitkä matka H-hetkeen! Toivottavasti saatte rempan alta pois ennen kuin vauva syntyy :).

Piu: Alhainen on sinullakin ollut Hb, mutt onneksi asia hoidossa ja olokin jo helpottunut :).

Tikkunen: Onnittelut! Oli varmasti ihanaa kuulla ja nähdä syke. Minä varmaan kuluttaisin cd:n aika pikaseen loppuun, kun sitä ihastelisin. Onnellista raskausaikaa sinulle!

Vauvaliimaa ja tarrasukkia ihan jok'ikiselle!! t. Ottispottis

Kiitos kysymästä Hansu ja mimis. Testasin kyllä ja perjantai-iltana sain väriäkin tikkuun, mutta menkat alkoivat kuitenkin eilen. Tosi pettynyt olo, vaan ei voi mitään :(.

Ihanaa talvilomaa keillä sellainen nyt alkaakaan! t. Ottispottis :).

Hansu: Kiitos! Kyllä se niin taitaa olla, että raskaammat keinot jää käyttämättä. Mutt yksi Clomifen- ja Terolut-kierto on vielä kokeilematta :). Kyllähän se niin on, että jos lapsi on tullakseen, siis meille tarkoitettu, se tulee hoidoista tai hoitamattomuudesta huolimatta, näin uskon.

Mimis: Niin onkin tyhmää, mutt ei voi auttaa. Tätä elämä on.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! t. Ottis

Olen vuoden mittaan seurannut tätä ketjua ja saanut siitä tukea omaan tilanteeseeni. Ajattelin kertoa teille oman tarinani, jos siitä tulee jollekin valoa pimeään.

Mulla meni kesken jouluaattona 09. Yritystä oli tuolloin takana jo pitkään ja lääkärikäyntejäkin useita. Kaiken piti olla kohdallaan raskautta varten. Km:n jälkeen taas yritettiin, mutta ilman tuloksia. Syksyllä lokakuussa hakeuduimme mieheni kanssa Felicitakselle Helsinkiin. Siellä tutkimukset aloitettiin heti: kuukautiskierron kartoitus, verikokeita (fsh, kilpirauhaskokeita jne.), miehen siemennesteanalyysi. Kummankin kohdalla tulokset olivat ok. Mulle tehtiin vielä manajohtimien aukiolotutkimus. Auki olivat. Sitten tehtiin hoitosuunnitelma. Koska mun fsh arvo oli matala (3) ja kierto melko pitkä (33-36), lääkärini ehdotti Femar-kuuria seuraavaan kiertoon. Joulukuun alussa aloitin femarit kierron kolmantena päivänä ja yksi pilleri piti ottaa viitenä seuraavana päivänä. Kierron kymmenentenä päivänä ultrattiin munarakkula. Lääkkeen piti tehostaa hyvän rakkulan kehittymistä. Ultrakäynnillä sain ohjeet tarkkaan ovulaatiotestin tekoon ja yhdynnän ajoittamiseen. Ohjeen mukaan toimittiin ja hedelmöittyminen tapahtui meidän onneksemme heti ensi yrittämällä. Varhaisultraan ja tutkimuksiin pääsin Felicitakselle kuudennella viikolla ja nyt, kun kymmenes viikko on meneillään, kävin kunnallisessa neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Huomenna on sitten vuorossa niskapoimu-ultra.

Yli kaksi vuotta siis yritettiin, välillä kohdattiin ikäviä kokemuksia, mutta asiat alkoivat yhtäkkiä vyöryä eteenpäin hurjaa vauhtia. Yksityisklinikka ei tullut meille kovin kalliiksi, koska emme tarvinneet montaa käyntiä. Palvelu oli ystävällistä ja asiat pantiin etenemään vauhdilla. Suosittelen tätä vaihtoehtoa, jos yritystä on ollut pitkään.

Puhuin lääkärilleni myös km:n pelosta, kun kävin varhaisultrassa. Hän sanoi, että kun sydänäänet ovat näin vahvat ja alkio hyvin kohdallaan, keskenmenon riski on pieni. Muita asioita on turha murehtia etukäteen!

Toivotan kaikille onnea omassa yrityksessään! Ihanaa kevättä!

t. Marke

täällä ollaan vielä hengissä!

eli siis joulukuussa oli tuo istutus ja pipareiks meni sekin :(

rankkaa on ollut eikä millään jaksa enää uskoa mihinkään!

Hienoa kuitenkin lukea näin monen viikon jälkeen että täällä on kuitenkin plussaa saatu kehiin! onnea kaikille <3

-memmuska-

memmuska .......ku 03/10...............................(1)...........27.2

Plussanneet:

2009

2010
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09), lullu (km 12/09)

2011
tikkunen (kkm 09/10)

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010, Lakallis Tyttö 2.1.2011

Pikaisesti vain ilmoittelen, että meille syntyi ihana pieni poika viime viikon perjantaina 18.2.

Pari vuotta yritystä ja pari km:a takana ja tänä vuonna ikääkin jo 40, joten toivoa on teillä kaikilla, älkää lannistuko!!!!!!!

Ottis................kkm 08/09............................(1).............17.3.
memmuska .......ku 03/10...............................(1)...........27.2.

Plussanneet:

2009

2010

2011
tikkunen (kkm 09/10)

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010, Lakallis Tyttö 2.1.2011, A-M Poika 18.2.2011,

A-M: Onnittelut pienen pojan syntymän johdosta :)! Kiitos ku kävit ilmoittamassa. Muistanpa vaan kuinka epätoivoiselta yritys sinustakin välillä tuntui, mutta nyt on varmasti sellainen olo, että kaikki se kannatti käydä läpi. Onnellista vauva-aikaa teille!

Memmuska: Et millään jaksa uskoa mihinkään, mutta jännäpäivä lähestyy hurjaa vauhtia sinulla :). Oletkos jo testaillut vai olitkos ihmisiä, jotka malttavat jättää testaamisen vasta sinne, kun täti jo on myöhässä. Plussapuhureita täältä suuntaasi puuskuttelen ja vahvaa plussaa testiin toivottelen :).

Marke1975: Kiitos koskettavasta tarinastasi. Yrittänyt ei näemä laiteta :). Toivottavasti np-ultrasta kuului pelkkää hyvää. Onnellista masunkasvattelua sulle.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä