KM:n jälkeen plussaavat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
memmuska: Hitsiläinen, että istutus meni pieleen :( Onko nyt laitettu uutta, vai mennäänkö tämä kierto luomusti?

Ottis: Pidän täällä edelleen peukkuja, että se plussa nyt sinne pärähtäisi ja lomaillessa nuo yleensä tuppa helpommin tulemaan :)

Miltsi: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :). Onnellista masunkasvattelua!!

Juissis: Kiitos peukutteluista! Kiva tietää, että joku/ jotkut ovat hengessä mukana. En ole vieläkään osannut päättää otanko ovistikkuja mukaan, vai annanko vaan mennä ja luotan oviksen tulevan samaan aikaan kuin normaalistikin. Vois tehdä gutaa antaa tikuttelun olla. Juu, niin teenkin :).

Ihanaista viikonloppua teille kaikille! t. Ottis

KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Ottis................kkm 08/09............................(1).............17.3 .
Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1)...........27. 2.
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Rebellina...........km............................ ...........(?)
nelli.................tm 8/10, km 10/10, 12/10.........(1)
*aurora*.........km 02/10, 01/11.......................(1)

------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09), lullu (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10), Piu (kkm 02/10)

2011
Tammikuussa: Beata73 (km 10/09), Prune (km 12/09), Miltsi (km 08/10),
tikkunen (kkm 09/10)

--------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010, Lakallis Tyttö 2.1.2011, A-M Poika 18.2.2011,

Onko muuten ihan totta, ettei helmikuulle ole vielä tullut yhtään plussaa?

Memmuska: Sun täytyy nyt hoidella jättipotti kotiin ja pelastaa tää saitti samalla :).

Viime helmikuussa näyttää vain yksi plussanneen ja maaliskuu onkin sitten ollut varsinainen plussakuu. Jospa nyt kävisi samoin :).

juissis: nyt mennään luomulla ainakin tämä vuosi, ei henkinen puoli kestä tuota rumbaa heti perään uudestaan... en ole vielä edes selvinnyt joulukuisesta! vaikkakaan luomusti onnistuminen vain 15% paikkeilla mahdollista, ku uusiutuminen 85% mahdollista joten... ei lippu hirveen korkealla ole :(

Ottis: eipä onnistunut juu, täti tuli ajoissa heti aamusta klo7.00....

(tätin ja rättien kanssa liikenteessä) -memmuska-

Ottis................kkm 08/09............................(1).............17.3 .
memmuska .......ku 03/10...............................(1)...........27. 3.
*aurora*.........km 02/10, 01/11.......................(1)

Plussanneet:

2009

2010
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09), lullu (km 12/09)

2011
tikkunen (kkm 09/10)

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010, Lakallis Tyttö 2.1.2011, A-M Poika 18.2.2011,

Olisi kyllä kiva kuulla mitä täällä kaikille kuuluu, kun vähän on hiljentynyt. Tai onko se sitten niin, että hiljaisuus tarkoittaa hyviä asioita? :)

Ottis: Oikein hyvää lomaa sinne! Oon kyllä kateellinen, kun kelpais täälläkin lomailu lumessa ja auringonpaisteessa :) Ja muista sitten talletella niitä simppoja, muttei liikaa, kun vähempikin riittää ja ei se määrä vaan laatu.

Memmuska: Voi harmi homma :( Ei tuossa auta kuin vain yrittää ja yrittää. Kyllä munkin teki mieli laittaa hanskat tiskiin, kun keskenmenoja oli jo kolme peräkkäin ja todennäköisyydet alko olla mua pahasti vastaan. Tässä sitä kuitenkin mennään tällä kertaa jo yli puolenvälin... ei voi luovuttaakaan!!!!

Ottis: Oon kyllä mukana henkisesti tälläkin puolella, vaikken oo nyt viime aikoina niin ahkerasti kirjotellutkaan. Kuulostaa ihanalta tuo teidän Lapin loma, nythän siellä on varmaan jo paremmat kelitkin, kun ei oo enää niitä sairaita pakkasia. Viettäkäähän ihana loma ja pidetään ihan mahdottomasti peukkuja, että nyt tärppää, kun on lomatunnelmat ja miekkonenkin on hyvällä tuulella :)

Oon tosiaan saikulla, kun harjotussuppareita alko tulla liian tiheesti. Oon vielä tän viikon kokonaan poissa ja ens viikolla alotan 50% työt. Ehkä sillä jaksaa sitä työstressiä :/ Muuten raskaus vaikuttaa menevän hyvin, sikiö potkii niin, että maha vain heiluu :) Tyttö siellä touhuilee, se varmistui rakenneultrassa jos en sitä täällä oo jo ehtinyt aikasemmin hehkutella :)

Tsemppiä kaikille plussaaville :)

Hansu 22+6

Ottis: toivottavasti lomailu tekee tehtävänsä ja saatte tärpin :) Plussatuulia! :)

A-M: huimat onnittelut pienestä pojusta! On varmasti niin ihanaa nähdä pieni ja saada seurailla hänen tuhinaansa :)

Miltsi: onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) Me mennään aika samoilla viikoilla, mulla on nyt 9+1.

ON: Seuraava kappale on Tilitystä isolla T:llä. Nyt on ollut kyllä aikas alakuloista viimeiset pari viikkoa. Vaikka ultrassa kaikki oli hyvin niin en vaan osaa yhtään iloita koko raskaudesta. Huomaan työntäväni kaikki raskauteen liittyvät ajatukseni pois ja ajattelevani vain, että katsotaan sitten np-ultrassa. Toiveikkuus ja ilo on hyvin minimissä, en tiedä miksi. Ensimmäinen KM on pyörinyt mielessä enemmän kuin oisi suotavaa eikä oloa auta muistelut erittäin ikävästä puhelusta KM:n jälkeen. Puhelusta on siis jo aikaa vaikka kuinka ja paljon, mutta se on nyt viime viikkoina alkanut pyöriä uudelleen mun mielessä, voi kunpa koko puhelun voisi deletoida päästä pois. Puolisoni sisko siis soitti tuolloin kertoakseen, että hän on raskaana ja oli hyvin murheissaan meidän kokemasta ja sanoi ettei osaa iloita raskaudestaan koska meille kävi miten kävi. Tähän asti ihan ok puhelu. Sitten sieltä alkoi tulla ihan uskomattomia juttuja. Esim, että hän tietää täysin miltä musta tuntuu ja mitä käyn läpi, sillä hän on teininä joutunut tekemään abortin. Meinasin pakahtua siihen paikkaan! Mielestäni aborttia ja KM:ää ei voi verrata keskenään!!!! Sitten hänen mielestä on niin kamalaa että me ketkä oltaisiin haluttu lapsi ei sitä saatu ja he eivät ois halunneet ja nyt sitten saavatkin lapsen. Tuli myös kommentti siitä, että koska on kyseessä vahinko se ei voi mennä kesken ja siksi hän on syönyt joitain kiellettyjä ruoka-aineitakin, kun tieää ettei niistä mitään haittaa tule olemaan. Nuo esimerkit ovat ihan jäävuoren huippuja sillä puhelu kesti tunnin verran ja mä siinä sitten vaan kuuntelin ja yritin sanoa, että hänen puheensa on kuin hieroisi suolaa mun haavoihin. Hän ei moista ymmärtänyt, sanoi vain, että voihan se musta siltä tuntua, mutta asia ei ole niin. En vielä nytkään ymmärrä mikä koko puhelun päälimmäinen tarkoitus oli. Mulle jäi siitä mitä ilmeisemmin erittäin pahat tunteet ja huomaan asennoituvani häneen erittäin negatiivisesti, mikä on huono asia sillä ollaan ns. samaa perhettä puolisoni kautta. Kaipa mun pitäisi vaan keskittyä omaan elämääni ja yrittää unohtaa koko puhelu. Taitaa olla vaan nyt sellainen melankolisuus päällä ettei mieli pysty ajattelemaan mitään positiivisia asioita vaan vellon murheissa. Pahoittelut tästä tilityksestä, oli vaan pakko saada nää asiat ulos mun päästä.

memmuska: :( Mutta samaa ajattelen, kuin Hansukin, että kannattaa vaan yrittää. Kyllä tiedän miten rankkaa se on kuukaudesta toiseen, mutta sitä on vaan toivottava, että joskus se omalle kohdallekin osuu. Teillä tietenkin tilanne vähän toinen... Mutta on se 15% myöskin mahdollisuus eli ethän täysin lannistu.

tikkunen: Jo on miehen siskolla pokkaa!!! Mä en voi vieläkään tajuta, että miten joku kehtaa tuollasia suustaan päästää. Kyllä mä edelleen olen niin kauhea ihminen, että toivoisin juuri tuollaisille ne km:t osuvan, mutta ihme kyllä niin ei näytä käyvän. Eli on totta, että ne jotka ei lapsia halua, niitä saavat. On se niin väärin. Mutta ehkä tälläkin neitokaisella olisi eri ääni kellossa, jos lapsi todella olisi toivottu ja olisi km takana. Mutta kun niin ei ole, niin ei kai sitä voi antaa kun mennä toisesta korvasta sen jutut sisään ja toisesta ulos. Juu on varmasti vaikeaa, mutta ei tuollaiset ihmiset tajua sitä miten ne muita puheillaan loukkaa. Kyllä sä varmasti osaat vielä jossain vaiheessa siitä raskaudesta iloitakin. Mä olen kuule ollut niin pessimisti koko ajan, että jos mäkin pikkuhiljaa osaan jo iloita, niin kyllä säkin sen opit ;)

memmuska: Voi pimpula sitä tädin ruojaketta, kun tuli sun luoksesi sittenkin :(. Olen pahoillani. Ymmärrän hyvin, että hoitorumbaa jaksa peräkanaa. Toivottavasti nyt luomuilu tuo hedelmää :). Peukutuksia!

Hansu: Kiva, että pyörähtelet tälläkin puolella :). Hyvä, että sait saikkulia. Pidä nyt hyvä huoli itsestäsi ja pikkuisesta myös.

tikkunen: Pahoittelut, ett sulla on noin tunnoton ja tyhmä miehen sisko. Varmaankin luullut olleensa kovinkin henkevässä tilassa noita asioita juteltuaan. Ei sun tarvitse hänen jutuistaan välittää. Keskityt nyt vain ajattelemaan, että tämä on uusi ja eri raskaus kuin keskenmennyt ja että nyt kaikki menee hyvin. Milloinkas np-ultra on? Voimia sinulle!!

Viimeksi muokattu:
Ottis, kiva että teillä oli onnistunut loma. Ja toivotaan edes hiljaa mielessämme, että sieltä lomalta olisi lähtenyt mukaan pikku muisto;) Ja minä tosiaan raskauduin käytettyäni ensin alkoholia ihan reippaasti ja sitten vielä särkylääkkeitä flunssaan. Plussatuulia ja aurinkoista mieltä+++

Tikkunen, olipas kommentteja sun miehen siskolta. Kannattaa ehkä pitää etäisyyttä. Mulla on yksi ärsyttävä sukulainen, joka koko ajan kommentoi, milloin kenenkin pitäisi lapset "tehdä" ja voivottelee, kun jollain tulee km, kun on niin vanha yms. sontaa. En ole ollut missään tekemisissä tänä vuonna, kun en jaksa. Enkä aio kertoa raskaudesta, saa nähdä, koska kehtaa noiden juttujensa jälkeen sitä suoraan kysyä. Tsemppiä np-ultran odotteluun! Tiedäthän kuitenkin, että kun varhaisultrassa näkyy sydämensyke, km-riski on enää tosi pieni. Tulehan sinäkin tuonne toiselle puolelle kirjoittelemaan, kun uskallat.

Memmuska, pahoittelut tädistä. Ehkä hyvä pitää hoitotaukoa, jos ei oikein jaksa, on se sen verran rankka rumba. Ja onhan teillä kuitenkin aina mahdollisuus luomuylläriin.

Ajattelin täälläkin kertoa, että np-ultrassa oli kaikki hyvin. Oikean kokoinen, eloisasti liikkuva vauvanalku näkyi ja olen ihan onnesta sekaisin. Meille taitaa tulla syyskuussa vauva:) Ajateltiin kuitenkin pitää asia vielä omana salaisuutenamme. Seitsemättä viikkoa hirveästä pahoinvoinnista kärsin, muu elämä on jäänyt aika lailla oksentamisen ja lepäämisen jalkoihin, kun ei vaan pysty eikä jaksa mitään. Onneksi en ole kuitenkaan kärvistellyt turhaan:)

Aurinkoista ja valoista päivää kaikille!

Prune

Kiitos juissis, ottis ja prune tsempityksistä :) Olen vältellyt puolison siskon tapaamisia kaikin keinoin ja välillä tuleekin puolison kanssa sanomista asiasta. Puolisoni on jo niin tottunut siskonsa loukkauksiin ettei jaksa niistä välittää vaan jatkaa niin kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Ja minuako se harmittaa. Nooh, yritän vaan olla ajattelematta mitään sinne siskon suuntaan niin eiköhän se tästä.

Ottis: mahtavaa, että loma meni hienosti :) Komppaan prunea ja toivon teille pientä tuliaista reissusta ;) ++++

Memmuska: en viimeksi tajunnut kommentoida tädin pörhällystä :/ Pysyis nyt vaan poissa koko täti eikä tulisi varjostamaan päiviä. Itsellä ei ole kokemuksia hoidoista, mutta voin vain kuvitella kuinka raskaita ne ovat. Paljon voimia ja luomuiluun tsempityksiä! :)

Prune: oij kun ihania uutisia np-ultrassa :) En voi kuvitellakkaan kuinka hieno hetki se on, kun näkee pienen touhuilevan ruudulla :) Toivottavasti sun pahoinvointi alkaisi pikuhiljaa helpottumaan ja pääsisit iloitsemaan koko sielun ja ruumiin voimin : )

ON: luotto omaan kroppaan on kyllä kovilla. Raskausoireet ailahtelee niin kovin ja joka toinen päivä olen varma km:stä. Np-ultra on 21.3 maanantaina heti aamusta. Vielä ois reilu viikko odoteltava. Täytyy yrittää touhuilla kaikkea mahdollista, ettei alakulo pääse pesiytymään pääkoppaan. Positiivinen mieli helpottaa pelkojen jyllätessä pahimmillaan, täytyy yrittää pitää lippu korkealla.

Tikkunen 10+4

Moi taas pitkästä aikaa! Olen täältä taustalta seuraillut ketjua, viimeksi joulukuussa kirjoittelin. Ja nyt siis taukoa ollut, kun kolmen km:n jälkeen piti odottaa kolmet kuukautiset, että pääsee verikokeisiin asian tutkimiseksi. Tänään siis 11 putkiloa verta otettu, mm. paasto verensokeri, hyytymistekijä (joku tromboosi tai jotain siihen suuntaan), kilpirauhas + jokin muu hormoni ja sit vielä kromosomit kai ja sit vielä joku! x)

Ja nyt stten tuloksia odotellessa! Tulen sitten kipin kapin tänne raportoimaan, kun saan tiedon. :)

Hyvää kevättä kaikille, erityis halaukset Ottikselle ja Hansulle! Onnea plussanneille ja plussa onnea sitä plussaa toivoville! <3 nelli

Hei!

Jotenkin yhtäkkiä huomasin ajautuneeni tänne ja aivan tohinalla luin juttujanne, että mitä teille kaikille kuuluu. Oma elämä on ollut tienhaarassa. Viime syksynä aloimme miehemme kanssa etääntyä pikkuhiljaa, erosimme ja mieheni taisi vähän "elellä" siinä välissä. Helmikuun alusta olemme olleetkin tekemisissä ja no täytyy nyt katsoa miten tämä elämä lähtee menemään, toki toivoisin että saisimme välimme selvitettyä..mutta minua pelottaa että saan pettyä. Vauvakuume taas alkoi rytinällä, järki sanoo et nyt täytyy unohtaa sellaiset. Olimme kerran sängyssäkin ja sehän sattui suunnilleen kierron puoleenväliin.. no ehkä se on se syy tänne tuloon, ehkä salaa joku pienenpieni toive iski. Tiedän että olette varmaan sitä mieltä ettei vauva mitään suhdetta paranna ja se on totta, mutta täytyy sanoa että ei me sitä suunnitellakkaan... mutta tiedättehän te ;) kun tietää että on edes 1/10000000 mahdollisuus että olisi onnannut niin valitettavasti pikkuisen alkaa toivomaan. No kunhan elämän jotenkin saisi järjestykseen.

Plussatuulia ja ihanaa kevään alkua kaikille ihanille naisille <3

nelli: Kiva kuulla susta taas! Toivotaan, että niistä testeistä löytyy nyt jotain, mitä voidaan sitten helposti hoitaa. Mä olen ainakin sitä mieltä, että on parempi löytää jokin hyvä syy kaikkeen. Itse kun syksyllä kävin kaikki gynen tutkimukset läpi ja mitään ei löytynyt, niin ei se paljon lohduttanut. Sanottiin vaan, että pitää nyt vaan jatkaa sitä yrittämistä.

santtu: Kiva kuulla sustakin! :) Mä kyllä ymmärrän täysin senkin, että jos se vauvakuume on jo iskenyt, niin ei se pienen eron takia mihinkään häviä eli ymmärrän kyllä, että sä edelleen haaveilet, vaikka se järki tahtoisi sanoa vähän muuta. Mutta kuule niitä lapsia on tehty ties minkälaisiin tilanteisiin, joten ehkä ei kannata siitä huolehtia. Jos se onni on nyt potkiakseen, niin anna mennä vaan :)

Hei,

Täällä haaveilija ilmoittautuu :-) Olen seurannut tätä ketjua jo toista kuukautta ja lukenut vanhojakin viestejä läpi, ja saanut kokemuksistanne todella paljon lohtua! Kaunis kiitos teille <3 Meillä on esikoisen yritystä vuoden verran takana, ja olimme onnemme kukkuloilla kun plussasin 01/11. Kesken kuitenkin meni, rv 6+5 alkoi kovat vatsakivut ja vuoto.. Oli hirveä kokemus, pyörryin sairaalan käytävälle eikä kukaan ollut tukemassa, mieskin työmatkalla. Kun ultrattiin, kohdussa ei näkynyt kuin paksuuntunut limakalvo ja istukan jämiä, että ilmeisesti oli sitten tm kyseessä. Nyt on uutta yritystä päällä, mutta ovulaatiota en ole koskaan saanut tikutettua ja kierrotkin vaihtelee 21–42 pv, ja hormonitasot alhaiset, syön lisäestrogeeniä jatkuvasti (jo viimeiset 2v) Ikää on 30v. Täällä palstalla näyttää puhaltavan plussatuulet, niin hyvältä tuo tilasto näyttää plussaavat vs plussanneet :-) Positiivisia uutisia ja aurinkoista kevätmieltä toivon kaikille!

<3 Merituulia

Prune: Wautsi, ihanaa, että np-ultrassa oli kaikki hyvin :). Hyvää on kannattanut ja kannattaa odottaa. Hienoa, ett pahoinvointikin helpottanut ja varmasti usko onnistuneeseen raskauteen kasvanut myös. Vauvaliimaa ja tarrasukkia :))!

tikkunen: Onnea hirmusesti maanantain np-ultraan :). Toivottavati kaikki on niinkuin olla pitää. Peukutuksia, vauvaliimaa ja tarrasukkia!!

Nelli: Milloin saat tietää kokeiden tuloksista?

Santtu81: Sullehan ihan hurjia näin äkikseltään ja varoittamatta kuuluu. Toivotaan nyt sen promillen promillen mahdollisuuden toteutuvan. Kyllähän niitä lottovoittoja aina jonkun kohdalle osuu.

Merituulia: Tervetuloa joukkoon hurjaan, vaikka täällä on viime aikoina vähän hissua ollutkin. Sulla oli siis tm nyt maaliskuussa? Sillä vaan kyselen, että osaan laittaa tietosi oikein tuohon listalle.

Olen pahoillani kokemastasi takaiskusta vauvahaaveen toteutumisessa. Täällä on kuitenkin niin hyvä plussavire, ett 'tauti' varmasti sinuunkin tarttuu.

Viimeksi muokattu:

Ottis................kkm 08/09............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1)...........27. 3.
*aurora*...........km 02/10, 01/11.....................(1)
Merituulia..........tm 02/11...............................(1)

Plussanneet:

2009

2010

2011
tikkunen (kkm 09/10)

Aurinkoista kevätpäivää taas täältäkin suunnalta.

Merituulia; Olen tosi pahoillani kokemastasi! Kun sitä plussaa vielä joutui ensin odottamaan vuodenkin verran ja sit kävikin noin. :( Mutta sen on tällä palstalla oppinut, että vuosi on vielä lyhyt aika yrittää lasta, joten kyllä se lapsi vielä teillekin suodaan!

Ottis; Pidetään toivon virettä yllä.. :)

ON; Tää on taas tätä julkisen puolen meininkiä.... 21.4. on soittoaika lääkärille, vaikka siis tuloksethan on jo varmaan tullut niin ei muuta kuin odotutetaan "ihmistä hädässä" näinkin isojen kysymysten kanssa!! Sama juttuhan se on niissä neuvolan sukupuolitesteissäkin, että suurin piirtein kuukauden saa odottaa tuloksia, vaikka todellisuudessa ne on jo parissa päivässä valmiit! Muttä tää on niin tätä, että ei mitään uutta sinäänsä!! Onhan tässä jo kolme kuukautta odotettu että pääsi alun perin edes niihin testeihin!!

Mukavaa viikon jatkoa!

<3 nelli

Hei, olen ollut pitkaan nettipimennossa ja muutenkin, joku aiemmin kysyikin minne muutin: Jenkeista Etela-Saksaan. Aiempi myohastely johti tadin tuloon MUTTA: Muuttohassakan aikoihin olisi pitanyt tadin vierailla jalleen, mutta eipa vain nakynyt. No en edes muun kiireen keskella hoksannut ennenkuin viime viikonloppuna, etta mahaani on juiminut,on paljon valkovuotoa, tihentynyt tarve veskiin ja hiukan hengastyttaa portaissa. hmm. kaksi viikkoa suunnilleen on myohassa. Ja -no uskokaa tai alkaa- testia en ole viela tehnyt! Koitan huomenna paasta apteekkiin. Jannittaa oiskohan ilmassa jotain vai muutto stressia...

Auroralle syva pahoitteluni!
Beatalle onnittelut sykkeeesta ja pahoittelut parisuhdetilanteesta-jaksamista sen kanssa.
Prunelle onnea!
Tikkunen tervetuoa ja naemma onnea myos:) Onnea myos Miltsille!
Luomu onnea Memmuskalle ja tarppeja kaikille erityisesti Ottikselle!

Nelli: oij kun joudut odottamaan pitkään noita kokeiden tuloksia! Mä en varmasti malttaisi odottaa vaan pommittaisin joka viikko ja vaatimalla vaatisin jotakuta kertomaan mitä niistä selviää. Mutta toisaalta lyhyt aikahan tuo on jos ajattelee, että saa vastauksia joita on odottanut jo muutamia kuukausia ennen koko testejä.

Santtu81: Tuo yksi miljoonasta toiveikkuus on niin tuttua :) Pienikin toivon häivähdys riittää ja sitten on ajatukset niin pyörällä :) Lapsia tulee maailmaan mitä ihmeellisempiin tilanteisiin, joten siitä ei kannata murhetta kantaa. Toiveilu-tsempitykset :)

Tervetuloa joukkoon Merituulia ja pahoittelut kokemastasi. Minulla on myös ollut hyvin sekalainen kierto ja se kyllä aiheuttaa epäselvyyksiä ainakin ovista bongaillessa. Tsemppiä tikutteluun :)

Ottis: voi vinde, että jännäilen sun puolesta täällä :) Kiitos np-tsempityksistä! <3

Prune: mä nyt kommentoin tälle puolelle, käyt varmasti kurkkailemassa täälläkin vielä :) Mahtavaa, että np:ssä oli kaikki hyvin :) Harmi vaan, että oli tuommoista ”säätöä” tuo tukimus :/ Voin vain kuvitella kuinka turhauttava olo jää, kun gynellä uupuu kokemusta juuri siinä gyne-asiassa. Ei paljon lohduta empatiakyky jos jää paljon muita kysymyksiä hataralle pohjalla. Toivottavasti vuoto loppuu niin ei tarvitsisi sitä ajatella ja tarkkailla. Paljon voimia ja tsemppiä! <3

Rebellina: huijjui kun kuulostaa lupaavalta tuo sinun tilanteesi! :) Nyt äkkiä testikaupoille ja testaamaan! Eiköhän se plussa sieltä ole tulossa, niin hyvältä vaikuttaa :) +++++

ON: mielialan vaihtelee niin kovin ettei meinaa ite pysyä perässä. Olen niin ihmeissäni edelleen mitä mun kroppa oikein touhuaa. Raskausoireet on niin ailahtelevat ja niiden vähyys nostaa peikkoja joka nurkkaan. Voi kunpa maanantai tulisi nopeasti ja pääsisin sinne np-ultraan. Sitten selviäisi onko masussa jotain, kun oma mieli ei siihen tahdo jaksaa uskoa. Onneksi tänään on neuvola-aika niin voin kysellä mieltäni painavista asioista. Pläh ja plöh tällaista pelkoilua. Ulkonakin on niin kaunista ja mä vaan raahaan peikkoarmeijaa perässäni kaikkialle :)

Iloista ja aurinkoista kevätpäivää kaikille! Pian on kesä :)

Kiitos tervetulotoivotuksista :-)

Ottis: juu, km oli siis helmikuussa 05/02/11. Aurinkoisia plussatuulia sinne Ottis!!

Rebellina: hui, en itse olisi malttanut olla testaamatta noin kauaa :-) Kovia plussapuhureita myös sinne!

nelli: höh, tuloksia on kyllä tosi ikävä odotella, ja varsinkin, kun tietää että ne olisi jo aikaisemmin saatavilla.. Itse jäännäilemme miehen simppatuloksia, pitäisi tulla tällä viikolla..

Aika jännä muuten, että vaikka olinkin raskaudesta tosi onnellinen, niin koko ajan pelkäsin pahinta, ja olin jotenkin melkein varma, että tm siellä on, vaikka ensimmäinen raskauskokemus olikin. Ja niinhän siinä sitten kävikin. Varmaan se vaikutti, että oltiin yritetty jo aika kauan, ja muutenkin kroppa ja kierrot on koko ajan ollut sekaisin. Hormonien alitoimintaa, yöhikoilua jne. En jotenkin voinut uskoa, että näin se vain meiltäkin onnistui. Clomeja mulle määrättiin viime syksyllä, kun tuntuu tuo ovulaatio olevan hukassa, mutta niistä tuli tosi kovat sivuvaikutukset (mm. kova migreeni) ja ei muuta vaikutusta kuin että kierrot veny yli 40 pv.. En ymmärrä, miten jotkut uskaltaa suhtautua raskauteen niin itsestäänselvyytenä, ja ei osaa edes km:ää pelätä. Itse olen aina, jo ennen kuin jätettiin ehkäisy pois, ollut hyvin nöyränä näiden asioiden kanssa ja tiedostanut, ettei niitä lapsia niin vain välttämättä tehdä :-/

Mutta periksi ei anneta, taas ihana aurinkoinen kevättpäivä edessä ja ehkä ne plussatuulet auringon myötä alkaa puhaltaa oikein kunnolla meille kaikille :-)

<3 Merituulia

Nelli: Tiedän tuon tulosten odottelemisen. Me luultiin ensin, että joudutaan odottaa niitä 6kk :/ Saatiin ne labralapuskat postilla kotiin joskus elokuussa ja kehotettiin tekemään testit labrassa sillä välin, kun odotellaan tutkimusaikaa, joka luvattiin siis 6kk päähän. Onneksi odotettiinkin niitä sitten lopuksi "vain" 3kk ja päästiin jo lokakuussa kuulemaan tulokset. Yhteensä siis kolmannesta keskenmenosta siihen, että oltiin ekalla tutkimuskäynnillä meni noin 5-6kk. Onneks siinä välissä oli kesä, joten aika meni vähän nopeemmin. Meillähän sitten kävikin niin onnekkaasti, että tutkimusultrassa näky jo ruskuaispussi :) Siitä sitten jatkettiinkin kätevästi alkuraskauden seurannoissa. Kyllähän se helpotti mieltä ihan hirveästi kuulla, ettei mitään vikaa niistä testeistä löytynyt. Vaikka kyllähän sitä vieläkin miettii välillä, että miksi ne 3 keskenmenoa sitten tuli. Jokainen lääkäri on kuitenkin sanonut, ettei niitä mitenkään voi selittää enää sattumalla. Saat luultavasti joka tapauksessa tuon saman lääkearsenaalin kuin mäkin eli Albyl-E ja Fragmin, siis vaikkei tukostaipumusta tai muuta löytyiskään. En tiedä onko ne nyt sitten syy siihen, että oon jo viikolla 25 tällä kertaa vaiko hyvä tuuri. Sitäpä en saa koskaan selville... Tsemppiä noihin piinapäiviin. Voitteha tehä samat kuin me, että pistätte yrityksen päälle jo vähän ennen sitä soittoaikaa jos uskallatte ;)

Rebelliina: Nyt äkkiä testaamaan :)) Tuuhan kertomaan sitten heti miten meni :)

Ottis: Mä niin toivon joka kuukausi, että saisin lukea sun plussauutiset täältä. Sen on vielä pakko tärpätä, en suostu vielä luovuttamaan!!! Toivotaan, että täti pysyttelee poissa!!!

Santtu: Ymmärrän niin hyvin tuon sun tilanteen. Joskus niiden yrityskiertojen aikana toivoin, että ovis olisi siirtynyt viikolla, että ne vähäiset sekstailut olis tuottanu tulosta. Se viimeisin keskenmenoraskaushan alkoikin melkeinpä pyhästä hengestä :D Sulla on tosi hyvä mahkut, kun ajoituskin on ollut sopiva. Pidetään peukkuja ja pidä meidät ajantasalla!! :)

Tervetuloa Merituulia. Täällä tarvitaankin uutta porukkaa, kun täältä siirrytään yleensä aika nopeasti tuonne toiselle puolelle. Tai no, mä siirryin sinne kyllä tosi hitaasti, mutta siirryimpä kuitenkin :) Pahoittelut keskenmenosta :( Nyt vain uutta yritystä päälle. Täällä on melkein kaikki tarinat päättyneet siihen onnellisen loppuun, kuten oot varmasti huomannutkin :)

Tikkuselle tsempitykset noihin piinaviikkoihin!! Onneksi maanantaihin ei oo enää pitkä aika. Pidän peukkuja, kaikki on varmasti hyvin. Nuo raskausoireiden ailahtelevuudet on ihan normaaleja. Mulla oli muutama ihan oireeton päivä tässä ns. onnistuneessa raskaudessa. Siis mitään varmuuttahan onnistumisesta ei valitettavasti edelleenkään oo ja pelot on mielessä koko hiton ajan, vaikka kuinka kaikki on ollu hyvin tähän asti. Nytkin istun tässä koneella enkä tunne liikkeitä ja mietin, että onkohan se elossa vielä :( No nyt ne potkut taas alkoi <3 Mutta silti...

Täällä tosiaan ei oo mitään uutta kerrottavaa. Oon edelleen 50% sairaslomalla enkä kyllä yhtään enempää jaksaiskaan töissä :( Eilen olin taas niin poikki työpäivän jälkeen, että nukahdin sohvalle jo ysin aikoihin. Nyt on onneksi viikko 25 jo alkanut, joten jos vauva syntyisi liian aikasin, saisin kaiken mahdollisen hoidon ja on jo ilmeisesti yli 80% mahdollisuus, että vauva selviäisi. Eniten mua ehkä pelottaakin, että vauva kuolee kohtuun :( No eipä kai tämmöset pelot kolmen keskenmenon jälkeen kauheen outoja edes oo.

Sorry, kun en enää kovin usein oo tänne kirjoitellut. Oon kyllä edelleenkin hengessä mukana ja seuraan päivittäin mitä täällä tapahtuu :)

Plussatuulia kaikille :)

Hansu 25+0

Yhteistyössä