KM:n jälkeen plussaavat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja taas täällä! :)

Kiitos Hansu! Vähän toivoinkin, että laittaisit kommenttia, kun teillä oli vastaava tilanne noitten kolmen km:n suhteen! Jotain tukea tuohon raskauden alkuun kyllä toivoisin joka tapauksessa, en myöskään usko että kolme km voi olla sattuma, vaikkei testeissä mitään "vikaa" todettaisikaan. Vaikka nyt tietenkin jännittää hurjana, että jos sieltä löytyykin jotain vakavaa.. Ei voi mitään, mutta pelottaa silti, vaikkei se asia huolehtimalla mihinkään muutu.. Oliko niin, että ihan Suomessa ja julkisella puolella teille määrättiin noi tropit? ( tuntuu, että täällä on niin kansainvälistä porukkaa kirjoittelemassa, ettei aina pysy perässä, että kuka missäkin maassa parhaillaan matkailee!!) :) Ja joo, voisihan sitä tietty jo aloittaa yrityksen, mut en tiiä uskaltaisko.. reilu kuukaus vielä ja sit saa tulokset, just ennen pääsiäistä.. Onnea vielä tosi paljon teidän tän hetkisestä tilanteesta, sitä ei voi liikaa hehkuttaa!! :) vko 25 jo!!!! ikäviä noi pelot toki, onneksi teillä viikkoja jo noin paljon, jos se vähän rauhoittaisi mieltä.

Tikkunen; Sun odotusaika np:hen on onneksi hyvin lyhyt, viikonlopun yli kun kärvistelee vielä! ( No, tuleepahan kerrankin odotettua vlopun sijasta maanantai päivää!!) :)

Rebellina; Jännää!! :) Ja lupaavalta, niin kovin lupaavalta vaikuttaa!!

juissis; Kiitos kannustavista sanoista! Toivon, että tuloksista löytyis jotain pientä, helposti korjattavaa häikkää tai sit ei mitään, kuhan ei nyt mitään lopullista tuomiota tulisi! Mutta ainakin saa jonkin selvyyden tähän asiaan. Ja onnea vielä sullekin taas, pitkällä porskutat jo! :) (Jäi eilen kommentoimatta sun kirjotus!)

t. nelli

Ihan pikainen pikku päivitys.

Kävin tänään tosiaan neuvolassa ja neuvolatäti ehdotti, että kokeiltaisiin josko sydänäänet jo kuuluisivat dopplerilla. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten se saattaisi haitata äänien kuulumista. Täti painotti etten sitten saisi murehtua yhtään vaikkei ääniä vielä kuuluisi. Huijjui, että jännitti! Mutta oij kuinka ihanaa oli kun täti sanoi, että kuuletko tuon? Ja kuulinhan minä! Voih, siellä se pieni sydän tykytti niin kovaa! <3

Nyt on helpompi olla ja maanantain np ei pelota/jännitä ihan niin huimasti :)

Kiitokset kaikille tsempityksistä! :)

tikkunen 11+3

Hupsistakeikkaa jos on yllättäen virkeänä tämä ketju :).

Nelli: Epistä on toi julkisen puolen odotuttaminen. Tekeeköhän se ihmisistä jotenkin tärkeämpiä, kun niillä on valta pitää toisia ihmisiä koskevia tietoja takataskussaan?? Tsemppiä odotteluun!

Rebellina: Just eilen tuota listaa päivittäessäni ku sitä kattelin, ihmettelin minne olet kadonnut. Ja sitten tulet kertomaan, että olet raskaana, mutta et ole kahteen viikkoon testannut :))). Olet eri epeli. Huomenna apteekkiin ja testiä hakemaan. Kiva saada sut plussanneisiin.

Tikkunen: Sun sijassa aika kuluu varmasti matamalla, mutta kyllä se maanantai tulee, se tulee varmasti. (muoks.) Voi ku ihana, ett neuvolan täti kuunteli sittenkin jo nyt dopplerilla ja sait kuulla sydänäänet. Enää ei varmaan niin pitkä matka maanantaihin olekaan :). Hali!

Merituulia: Kiitos plussatuulista <3! Mullakin oli sen koko lyhyen raskauden ajan ns. pelko persiessä, vaikka yritin ajatella positiivisesti. Kai sitä kuitenkin jotenkin aavisti, ett kaikki ei päädy hyvin.

Hansu: Sinä olet ihanan pitkällä :). Jeeee!! Pidä nyt itsestäsi ja masuasukista hyvä huoli. Työt joutaa odottaa. Kiitos, ett toivot mulle sitä mitä minäkin itselleni toivon, mutt kyllä tässä alkaa jo vanha nahka siihen malliin rapistua, ett toivo hiipuu. Enkä mä enää osaa siitä niin kamalaa surua tuntea.

Viimeksi muokattu:
KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Ottis................kkm 08/09............................(1)..............14.4.
Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1)...........27. 3.
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Rebellina...........km............................ ...........(?)
nelli.................tm 8/10, km 10/10, 12/10.........(1)
*aurora*...........km 02/10, 01/11.....................(1)
Merituulia..........tm 02/11...............................(1)

------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09), lullu (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10), Piu (kkm 02/10)

2011
Tammikuussa: Beata73 (km 10/09), Prune (km 12/09), Miltsi (km 08/10),
tikkunen (kkm 09/10)

--------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010, Lakallis Tyttö 2.1.2011, A-M Poika 18.2.2011,

Viimeksi muokattu:
Ottis: Voi pee :((( Älä vielä kuitenkaan luovuta, joskus elämä voi vielä yllättääkin. Varsinkin sillon kun sitä vähiten osaa odottaa ;)

Nelli: Muakin pelotti ihan hirmuisesti ne tutkimustulokset, mutta sitten kun ne tuli ja tulos oli ei mitään, niin olin jopa hetken ihan pettynyt. Siis sekavat tunteet. Tosi harvoin mitään syytä kyllä löytyy, siks oonkin ihan varma, että on PALJON mitä ne ei tiedä eikä osaa edes tutkia. Raskaus kuitenkin muuttaa kropan systeemejä radikaalisti ja kaikki nuo testit tehdään silloin kun ei olla raskaana.. jotain jää varmasti uupumaan.

Niin siis mähän asun Norjassa ja oon siis ihan julkisella ollut tutkimuksissa ja seurannassa täällä. Olin lapsettomuusklinikalla viikolle 12 asti viikottaisissa ultrissa. Naistentautien erikoislääkäriltä olisin saanut Ovitrellen (raskaushormoni) ekalle 12 viikolle ja vain Albyl-E:tä. Vaadin Fragminin koska tiedän, että monet gynet käyttää sitä selittämättömien toistuvien keskenmenojen hoidossa Suomessa. Nyt kuulin kätilöltä, että se on otettu käyttöön myös tuolla mun klinikalla. Oon lukenut niin hirveesti netistä tästä asiasta ja löysin monesta paikkaa tutkimustuloksia, että tuo Fragmin ja Albyl-E myös selittämättömissä tapauksissa on tuottanut hyviä tuloksia. Tota Ovitrellea ei kai Suomessa käytetä. Se makso ihan sairaasti ja sain just paikallisesta Kelasta takasin 800 euroa, jotka käytin niihin piikkeihin :/ Auts, jos olis omasta kukkarosta mennyt. Niiden tehosta ei myöskään oo mitään kirjallista näyttöä... joten tuskin Suomessa niitä käytetään. Tuo klinikka missä kävin on siis lapsettomuusklinikka, joten ne on paljon parempia asiantuntijoita hedelmöityshoidoissa kuin keskenmenojen hoidoissa.

Kannattaa tosiaan odottaa tuloksia jos vaan malttaa. Jos sieltä jotain nyt sitten löytyiskin, niin saatte heti raskauden alusta oikean hoitosuunnitelman :)

Tikkunen: Ihanan ihanaa, nyt saat viettää mukavan rauhallisen viikonlopun ja alkaa asennoitumaan siihen, että teille tulee vauva <3

Mukavaa iltaa kaikille :)

Hansu (jonka maha pomppi tänään miten sattuu:))))

Torstai on toivoa täynnä, tai jotain..
Kiitos kaikille tsempityksistä :-)

Ottis: Minä kyllä vahvasti toivon ja uskon, että se pysyvä plussa sinne vielä pärähtää! Älä missään nimessä vielä luovuta :-)

Hansu: Ihana maha sulla :-)

Rebellina: Ootko jo testaillut?

Tikkunen: voi, ihana kuulla että kuulit <3 ääniä!

ON: miehen simppatulokset tuli eilen. Liikkuvuus ja määrä normaali, mutta normaalimuotoisia vain 4%.
Onkohan tuo tulos riittävän hyvä, kuullostaa aika vähältä..? Onko niistä epänormaaleista sitten mihinkään..? Voikohan tuohon muoto juttuun vaikuttaa itse myös ruokavaliolla, ja onko yhdyntäfrekvenssillä merkitystä? Mulla oli tänään aamulämpö 37.2c (normaali 36.6c),eli ehkä se ovis olisi eilen ollut..

Aurinkoista torstaipäivää kaikille!

Merituulia, kp 23/21-42, dpo 1?

Rebellina: Ihme kun olet jaksanut olla testailematta, toisaalta ymmärrän kyllä hyvin kun itselläkin niitä pettymyksiä tuli kuukausi toisensa jälkeen, niin ei enää jaksanut joka kiertoa testata ja menkathan sieltä yleensä tulikin. Mutta sulla kuulostaa hyvältä eli etköhän sä selkeetä plussaa pääse tuijottelee :)

Merituulia: Tervetuloa tältäkin suunnalta! Mulla oli kanssa kierrot ihan sekaisin 28-42 päivää. Piti vaan sinnikkäästi tikutella, niin kyllä se ovis löytyi. Melkein vuosi saatiin yrittää, ennen kuin nykyinen plussa pärähti. Täälläkään miehen simpat ei ole mitään priimakamaa, taisi olla aika samaa luokkaa kuin teillä. Mutta kyllä niillä plussan saa aikaan, näin sanoin gynekin, ja onhan meillä todistekin nyt kun 22 viikkoa porskutellaan. Ja muistaakseni niillä epämuodostuneillakin voi plussata, en kyllä tajua miten voi sitten kehittyä oikein, mutta näin muistan kyllä lukeneeni. Mulla oli muuten ihan sama tunne ekassa raskaudessa, ettei kaikki ole hyvin. Alusta asti ajattelin, että menee varmasti kesken ja niin se menikin. En tiiä oliko siinä oikeasti kyse siitä, että nainen kyllä tietää mikä on tilanne. Tällä kertaa en ole pelännyt läheskään niin paljon tai ajatellut ainakaan päivittäin, että menee kuitenkin kesken ja kaikki on mennyt hyvin. Eli tiedä sitten, että onko se jokin kolmas vaisto vai sitten vain vuoden kovettuma, mitä km:n jälkeen tuli.

Kaikille suuresti plussatoivotuksia, nyt en jaksa tarkemmin kommentoida, kun flunssa tekee tuloaan :(

Merituulia: Simppasiin on miehillekin lääkitystä ja joitakin rohtoja. Mm. Clomifenia, jota käytetään naisilla munasolujen tuotannon lisäämiseen, voidaan käyttää myös miehillä. Luonnontuote macajauhe auttaa myös ja ihan tavallisella D-vitamiinilla pitäisi olla suotuisia vaikutuksia simppohin kuten myös sinkillä.

Ovis sulla on ilmeisesti ollut, kun lämmöt ovat nousseet, onnittelut siitä :). Sit toisekseen, yksi siittiöhän se on, joka munasolun hedelmöittää eli paljon on onnesta kiinni. Tsemppiä!!

Rebellina: Tule nyt ihmeessä kertomaan dippailun tulos. Plussan soisin testiisi tulleen :).

Hansu: Toivosta en luovu, en, vaikka aamulla itseäni ainakin puolihulluna pidin, kun dippasin Cb:n +testin. Siinä olin haamusta näkevinäni ja ip-pisusta dippasin toisen ja siinä haamulaista näkyy jo paremmin. Nyt sit arvon itseni kanssa dippaanko aamulla digitestin vai säästänkö sen ehkä lauantaille tai sunnuntaille, jos täti ei ole tullut. Sunnuntaina miehellä synttärit, joten jos 'raskaana'-teksti ruutuun tulisi, se olisi varmasti ihana synttäriylläri hänelle.

Mitään uusia oireita ei varsinaisesti ole enkä niitä ala ettimäänkään. Alamasulla nippailee ja tisuihin sattuu juostessa, siinä kaikki.

Onnekasta loppuviikkoa kaikille! t. Ottis (dpo14)

Ottis!!!! :)))) Pidän peukkuja tuhatta ja sataa täällä!!! :))))

Merituulia: En osaa valitettavasti noista simpoista sanoa mitään. Meidän vanhoissa ketjuissa on kyllä juttua niistä, kun monet on ne simppatestitkin miekkosten kanssa käyneet läpi. Mun miehellä ne oli kyllä kohdillaan niin hyvin, että mun syyksi nää keskenmenot kyllä auttamattomasti meni :/ En vaan hitsi muista koska niistä kirjoteltiin etkä varmaan jaksa alkaa käymään kaikkea läpikään... toivotaan, että joku tuolta odotuspuolelta tulis antamaan lisätietoja :) Juissis on tiettykin hyvä esimerkki siitä, että tilanne ei tosiaankaan oo toivoton :) Nyt vain ovista hyödyntämään :)))

Juissikselle pikaista paranemista!!!

Hansu, joka niin toivoo sitä vahvaa plussaa Ottikselle!!!!!!

Muakin alkoi jännittää Ottiksen tilanne ja toivon todella että hän saa sen plussan! Ottis yritä odottaa huomiseen, koska jos eilen oli haalea haamu, niin lauantaina jo luulis näkyvän paremmin. Tänään ei välttämättä vielä. Tules kertomaan sitten heti :)

Ottis; ++++ :)

ON; Päätin pitää kirjoittelu taukoa siihen saakka kun saadaan tulokset, kun täällä palstalla pyöriessä iskee niin kauhee vauva kuume!! Joten pääsiäisen tienoilla näillä näkymin palaan jälleen mukaan ketjuun. :)

- nelli -

Huijjuijui kuinka jännään Ottiksen puolesta! :) Lähetän plussapuhurin luokses, että haamulainen vahvistuisi ja täti pysyisi poissa! :) ++++

Juissis: nyt on niin kauheesti kaikkea flussaa liikkeellä. Mulla oli muutama viikko sitte kunnon viikon kestänyt kuume-flunssa. Toivottavasti sulle ei tuu kuumetta, pelkkä nuhakin on joskus ihan riittävän raskas. Hushus flunssalle! :)

Kiitos Hansu kauniista sanoista :) Ja paljon iloisia päiviä masulaisen kanssa <3

ON: maanantaihin on enää 3 yötä ja olen niin innoissani :) Nyt ei ole peikot myllänneet nurkissa vaan huomaan pystyväni keskittymään muuhunkin kuin murehtimiseen, jos hetkeksi istahdan alas :D Täytyypi nauttia näistä hyvistä päivistä, sillä niitä peikkosotia on varmasti tulossa. Mihin niistä peloista kokonaan pääsisi. Mutta NYT on hyvä olla, nautin siis tästä hetkestä :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! <3

Huomentapäivää :-)

Ottis: voi kun minuakin jännittää, itse en ole ikinä saanut raskaustestiin edes haamua kuin vain sen yhden kerran. Ja niitäkin testejä on tullut tehtyä... Että ainakin siellä jotain tapautuu! Paljon peukutuksia ja +++++++++++ :-)

Tikkunen: Rentoa ja iloista odotusta sinne :-)

nelli: rentouttavaa taukoa palstailusta, kunhan tulet sitten toivottelemaan Hyvää Pääsiäistä ja kertomaan kuulumiset! Mullakin pyörii vain tää yksi asia koko ajan mielessä..

Hansu: kiitos kannustavista sanoista :-)

ON: Mulla oli taas aamulla lämpö laskenut 36.8c, että tiedä sitten ovuloinko kunnolla, kun lämpö noin heittelee.. Ja finnejä pukkaa, että eiköhän ne menkat taas tee tuloaan. Olisi edes lyhyt kierto, niin pääsee taas uuteen yritykseen!

Aurinkoista viikonvaihdetta kaikille!

Merituulia <3

Kiitos kaunis teille kaikille ihanaiset, peukutuksista ja tsempeistä, mutta niinpä siinä vaan taas kävi, että vuoto alkoi tänään eli mulla on nyt kp1. En voi muuta sanoa kuin, että takki on tyhjä, mutt ei niin tyhjä, ettenkö jo olisi seuraavaa jännäpäivää laskenut ja se on 14.4.2011.

Vähän on samat fiilikset kuin nellillä, että tekee mieli pitää kirjoitustaukoa, vaikken nyt ihan niin hirmusesti ole kirjoitellutkaan kuin alkuaikoina, mutta enpä lupaa mitään ku tiedän, ett pakko on käydä kurkkimassa mm. nellin ja rebellinan kuulumisia.

Rebellina: Heiiiiiiiiiii!! Testasitko?? Tuu nyt ihmeessä kertomaan.

Ottis: Voi harmi, ehin jo kans innostua :(( Ei muuta kuin uutta yritystä käyntiin. Ainakin se hyvä puoli on, että sun luteaaliaika on 14 päivää ja muutenkin kierto on tasainen. Se on ainakin merkki siitä, että ovuloit ja vielä on mahdollisuuksia raskautuakin, sano se sun ikä lukuna sitten mitä tahansa. Pidän peukkuja tähän uuteen kiertoon.

Ja kuinka ollakaan meidän miekkosilla on synttärit melkein samana päivänä. Sun mies taitaa kuitenkin olla vielä kalat eikä oinas niinku mun mies :) Meillä tosin tää raskaus on vienyt ne viimesetkin typerät riidat mennessään. Välillä tietty tulee jotain pientä sanaharkkaa, muttei ne oo enää mitään niihin keskenmenojen aikaisiin tappeluihin verrattuna. Huomaa kuitenkin, ettei mieskään vielä uskalla mitään suunnitella liian tarkasti. Kysyy joka päivä potkiiko pikkuinen eikä mitään hankintoja olla tehty vielä (pari bodya ostin kyllä reissunpäältä ja pienet tossut <3). Ehkä ens viikonloppuna maalataan tuo lastenhuone. Äitiyspakkauksen sain ostettua edullisesti tutun kautta. Sillä kun on jo pari lasta ennestään, niin tilas mulle pakkauksen ja saa multa sitten sen Kelan summan ja vähän päälle :) Kätevää, vaikka oishan tietty ne tarvikkeet voinu kerätä itekin. Se vaan on niin suomalainen perinne, että oli pakko vaan saada se :)

Toivottavasti kuullaan Ottiksesta ja Nellistä piakkoin kuitenkin :))

Merituulialle toivottelen edelleen plussatuulia ja jos sitä ei tuu niin menkat sitte nopsasti paikalle, kiitos :)

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Hansu 25+2

Voi ei, kuinka ikävää kuulla ettei se ollutkaan positiivinen (tai oli varmaan kemiallinen sitten)!!!!

Ottis tsemppiä, olet ihana kun vaikutat aina niin positiiviselta ja tsemppaat aina muita. Toivon niin sulle sitä plussaa! Mukava lukea muutenkin tätä teidän lämminhenkistä yritys-ketjua, vaikka itse en keskenmenoa ole kokenutkaan (onneksi). Ja tämän ketjun tarkoituhan onkin mennä eteenpäin eikä jäädä paikalleen suremaan niitä menetyksiä. Toivon kaikille teille pikaista plussaa :)

Heipparallaa kaikille!

Vihdoin viimein koneen ääressä :)

Ottis: Voi harmituksen harmitus että täti sitten tulla jysäytti kylään :( Paljon puhtia päiviin vaikkei plussaa tullut. Voimahalauksia! :)

ON: oltiin tänään sitten puolison kanssa siellä np-ultrassa. Ja siellähän se pieni oli ja touhuili vauhdilla <3 Mitat vastasi just laskettujakin viikkoja ja nt oli ok. Kaikki pienet osaset löytyi, huiman asiantunteva ultraaja! Jäi tosi hyvä mieli käynnistä ja saatiin monta ihanaa kuvaa mukaamme. Nyt on hiukan epätodellinen olo, mutta helpottunut ja keveä. Josko nyt uskaltaisin siirtyä myös tuonne toiselle puolelle. Huijjui! :)

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!!!

Heippa kaikille!
Olen seurannut tiiviisti tätäkin puolta ja jännännyt ja toivonut kanssanne.
Anteeksi jos en nyt kommentoi kaikkia kun edellisestä kirjoituksestani on jo venähtänyt aikaa...

Ottiksen kuulumisia tulin myös katsomaan ja harmi ettei onnistunut....vieläkään.
Mutta jospa laitatte nyt joululahjan tilaukseen :)

Tikkunen: HUS HUS tuonne toisellekin puolelle :) Ihanaa että ultrassa kaikki on hienosti!!!!

Ja uusille tervetuloa, täältä minäkin itselleni parhaimman tuen sain km jälkeen.

Aurinkoisin terveisin
Orvokki rv 33+1 ja tänään mennään tutustumaan synnärille

Voi miten harmillista Ottiksen tilanne ettei vieläkään onnistunut plussaaminen, vaikka kaikki näyttikin jo niin hyvältä. Olisiko hyvä käydä jossain tutkimuksissa jonkun lapsettomuusgynen puheilla, että tietäisi vähän tarkemmin, että mistä se kenkä puristaa. Kun eihän se varmaan voi olla kovin mukavaa, että vuositolkulla yritetään lasta ja kumminkaan valmista ei tule. Aika kumminkin alkaa käydä vähiin ja yhtäkään kiertoa ei varmastikaan voi enää tuhlata. Tósiasiahan on, että hedelmällisyys laskee hyvin rajusti, kun nainen alkaa lähestyä neljääkymppiä ja etkös sinä Ottis ole jo pitkälle yli nelikymppinen. Tsemppiä jatkoon!

Voi Ottis maalailin jo etta yhdessa ruvettaisiin jannittelemaan :(

Joo yleensa en testaile, etten pettyisi, mutta nyt testin teko venyi, kun oli liian utelias vieras kylassa! Noh eilen illalla tein viimein ja haalea tuli. Aaamulla kokeilin uudestaan ja taas haalea, mutta tuli ajallaan ja nakyy... Hmm. en viela usko, etta kantaa (nain on kaynyt ennenkin) ja silloin kun oikeesti onnistui oli vahvaa viivaa (tosin eri testi ja tiedan ettei se viivan paksuus...). Ja kierto ei sit ole ehka niin tarkka, kun merkit on niin alkuvaiheen (no tiedan myos, etta joka raskaus on erilainen, mutta kuitenkin jotenkin sita vertaa onnistuneen/epaonnistuneiisin tarppehin).
No kaikki vauvakamat on tallella katsotaan nyt sitten tarvitaanko niita. Olisiko mantereen vaihto auttanut???? Huih!

Ensin alkuun tsemppiä Rebelliinalle.

Muille sivusta seuranneille.. ettekö te ole huomanneet, että Ottis haamuilee oikeastaan lähes joka kierrossa? Uskomatonta, että haamuja tulee tiheämmin kuin 10 vuotta nuoremmilla on edes oviksia. Tosiasia kuitenkin on, ettei kukaan meistä ovuloi joka kierrossa ja iän myötä aina vaan harvemmin. Mistään maailman hedelmällisimmistä naisesta ei liene kuitenkaan kysymys, kun km:sta on jo 1,5 vuotta aikaa. Ja aika ei tässä tilanteessa ole tosiaan se ystävä, hedelmällisyys laskee dramaattisesti jo 35 vuoden tienoilla, ei vasta yli 40-vuotiaana.

Joku vakiketjulaisista kirjoitti, että kaikki on varmasti hyvin kun kierto pelaa ja luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä. Sekään ei valitettavasti pidä paikkaansa. Jos fsh on korkealla, voi kierto olla silti normaali, mutta munasolut ovat joko heikkolaatuisia tai follit ovat tyhjiä. Eli kierto itsessään ei kerro mitään, fsh kertoisi tilanteesta jo huomattavasti enemmän.

Tsemppiä kuitenkin.

No kieltämättä täytyy välillä ihmetellä, että hyvin usein haamuttaa, mutta kuitenkaan haluttua lopputulosta ei synny. Kun luulisi, että tarpeeksi kauan kun yrittää, niin tärppi kävisi. Toisaalta ikää tulee koko ajan lisää ja tosiasiahan on, että jos on yli neljäkymppinen, niin raskaaksi tuleminen on kuitenkin suhteellisen harvinaista. Ainakin, jos on kyse ensimmäisestä lapsesta. Itse kyllä tekisin kaikkeni, että tutkituttaisin itseni, jos sitä lasta haluaisin. En nimittäin itse usko mihinkään greippimehuihin tai punaviinien litkimiseen. Ne eivät oikeasti auta raskautumaan - antavat ehkä vain valheellisen kuvan siitä, että sitä jotenkin tekisi kaikkensa, että raskautuisi. Eihän se voi olla miellyttävää, että joutuu elämään oviksia tikuttaen ja lämpöjä mittaillen ja r-testejä tehdän vuositolkulla. Kai siihen jää koukkuun ja valheellisesti toivoo, että se plussa sinne raskaustestiin ilmestyisi.

Hyvää torstaipäivää kaikille!

Rebellina: Tosi jännää.. Mikä siellä on tilanne, oletko testaillut uudestaan? *toivoo vahvistuvaa plussaa* Vaikka kyllä jo haaleampi plussa on plussa! Eli varovaiset onnittelut :-)

Juissis: Kiitos lohdutuksesta, näillä pelikorteilla mennään.. Pitää vain olla kärsivällinen. Toivottavasti flunssa on helpottanut jo, ihanaa raskaudenajan jatkoa vain sinne! :-)

tikkunen: Onnittelut onnistuneesta np-ultrasta, nyt on varmaan jo ihanan helpottunut olo! :-)

Orvokki: vau, olet jo noin pitkällä, la aika jo lähenee vaudilla!

Ottis: Eikun vaan uuteen kiertoon, taustahuutelijoista (-jasta!) välittämättä! Sä olet ehdottomasti mun esikuva, ja koko tän foorumin hengetär :-)

ON: Tulihan se täti sieltä, tänään alko sitten menkat. Eli kierto olisi ollut 29 päivää, joka olisi mulle tosi hyvä. Luulin, että ovulaatio olisi ollut paljon myöhemmin, ja voi olla että sitä ei tässä kierrossa ollut ollenkaan. Nyt ei auta sitten muuta kuin motivoida itsensä taas uuteen yritykseen..!

Keväisen aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

Yhteistyössä