KM:n jälkeen plussaavat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin tulin kurkkimaan Prunen ultrakuulumisia. Tuo yökötys kyllä kuulostaa siltä, että vahvasti siellä raskaana ollaan =).

Prune: Niin totta tuo mitä kirjoitit, ett useimmitenhan raskaus kuitenkin onnistuu. Sitä on vaan oppinut jotenkin nurinkurisesti ajattelemaan eikä enää usko (ainakaan omalle kohdalle) kuin pahimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon.

Viimeksi muokattu:
KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1)
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Rebellina...........km............................ ...........(?)
nelli.................tm 8/10, km 10/10, 12/10.........(1)
*aurora*.........km 02/10, 01/11.......................(1)

------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09), lullu (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10), Piu (kkm 02/10)

2011
Tammikuussa: Beata73 (km 10/09), Prune (km 12/09), Miltsi (km 08/10),
tikkunen (kkm 09/10)

--------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010, Lakallis Tyttö 2.1.2011

Auroralle hirmuisesti voimia ja halauksia, ei ole reilua ei :(

Beatalle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja jaksamista vaikeaan parisuhdetilanteeseen.

Ja Prunen kuulumisia täälläkin odotellaan...

Kiitos ihanaiset, kun noin kuulumisia kaipailitte.

Ultrassa oli kaikki niin hyvin kuin vain voi olla. Sykkivä sydän näkyi, raskauspussi ja ruskuaispussi niinkuin pitääkin. Ja kohdun kaulankanava lujasti kiinni. Ennuste kuulema erittäin hyvä. Sikiön mitta vastasi vasta viikkoja 6+3, mutta ei sitä luotettavasti pysty vielä mittaamaan eli tuosta en jaksa olla huolissani. Viikkoja siis 6+6. On kyllä niin helpottunut olo että. Vaikka kyllähän paljon voi vielä mennä pieleen, mutta nyt on kaikki niin hyvin kun olla voi:) Lääkäri oli kyllä vähän hassu, kun päivitteli, että elämä on ihmeellistä ja että tämä kohdun takaseinämä nyt vaan paksunee iän myötä. Enhän minä nyt kuitenkaan ole "kuin" 35. Ihanaa, nyt voi pahimpien pahoinvointikohtausten aikana haaveilla vauvasta. Positiiviset ajatukset jotenkin siihenkin hitusen auttaa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Prune

Prune: Wautsi, ihana kuulla hyviä uutisia :)! Nyt vaan levollisin mielin masua kasvattelemaan! Toivottavasti se pahoinvointikin joku päivä pikkasen hellittää, ettei mene elämä ihan pieleen. Vaikka kyllähän hyvän ja kauan kaivatun asian vuoksi jaksaa vähän kärsiäkin.

Hansu: Mitäpä sulle sinne jonnekin kuuluu?

Voi ei :( Pahoittelut Aurora, voi itkujen itku :'( Tuli niin surku olo taas. Toisaalta taas taalla porskutellaan kolmen keskenmenon jalkeen jo puolivalissa raskautta, joten kylla se vain viela joku paiva onnistuu (siis jos taa onnistuu)!!!!! Voimia ihan hirmuisesti sinne ja halauksia <3

Beatalle ja Prunelle isot onnittelut, munkin gyne sano, etta se 12 viikkoa on vanhentunut aikakasite, koska tuulimunat tulee sita ennen yleensa ulos ja siis tuo 12 viikkoa on ajalta ennen ultria. Hienoa, onnea odotukseen molemmille :)

Ottis: Oon kaynyt taalla taalla kylla lukemassa, mutta en oo ehtinyt kauheasti kommentoimaan mitaan. Oma tilanne on kai ok. Olin viime viikon tiistaina ultrassa ja kaikki rakenteet oli ok ja meille vahan lupailtiin tyttoa. Mun laskettuaikaa ei muutettu, vaikka eroa ultraan oli 8 paivaa eli sikio yli viikon isompi. Sain siita sitten vitutuksen ja varasin uuden rakenneultran kotomaassa ja se on luultavasti jo parin viikon paasta. Kotiin kun lahetaan jo viikon paasta, nyyh :(

Vatsa on aikamoinen pallo ja liikeita tuntuu jo paivittain... onneksi. Heti jos ei tunnu, kuten just nyt, niin alkaa ne pelot taas jyllata :( Ei tassa mitenkaan pysty relata, ei varmasti ennen kuin vauva on syntynyt... harmi sinansa, ei tasta raskaudesta pysty nauttia enka oo vielakaan kertonut kuin niille, jotka on mun mahan nahneet :(

Mutta kirjottelen paremmalla ajalla parin viikon paasta... terkkuja teille kaikille ihanille ja paljon aurinkoa ja lampoa puhaltelen <3

Hansu 19+4

Beata: Ihani uutisia ultrasta, onnea!:) Tiiän, että on helpommin sanottu, kun tehty, mutta iloitse raskaudesta! :) Ja voimia parisuhdekoukeroihin, ne on kuluttavia, mutta aina niitä eteen tulee väkisinkin, muodossa jos toisessa.

Prune: Ihania uutisia myös sinulla, onnea! Toivottavasti yökköily helpottaisi ja voisit iloita masulaisesta ihan täysillä :)

Kiitos kaikille ultraonnitteluista. Olen nyt alkanut hieman jo haaveilla vauvasta, se kummasti auttaa pahoinvointikohtauksissa. Vaikka vielähän moni asia voi mennä pieleen, mutta ainakin joku pikkuinen on aloittanut kasvunsa. Eihän se auta kuin toivoa parasta.

Orvokki, katsotaan nyt, koska sinne toiselle puolelle uskaltaa tulla. Taikausko jyllää.

Hansu, hienoa että siellä on kaikki hyvin. Mietin tuota sikiön kokoeroa, että voisiko sielläpäin olla eri mitta-asteikko kuin esim. pohjoismaissa. Eikä ne ultramitat muutenkaan ole luotettavia. Kävin kuopuksesta ultrassa 4 pv ennen synnytystä ja arvioivat vauvan 700 g pienemmäksi kuin oli oikeasti.

Ottis, ymmärrän kyllä että sulla alkaa usko loppua vauvaprojektin kanssa. Niin mullakin kävi ja ehdin juuri joulun alla lahjoittaa ison kasan vauvakamoja pois. Mutta hyvähän sitä asiaa on käsitellä, voihan sitä pientä toivonvirettä silti pitää yllä.

Minulla on pahoinvointi hieman tasaantunut, sitä on, mutta ei sellaista taju lähtee kohta- oloa enää. Jospa se pysyisikin tällä tasolla, niin voisi jotenkin pärjätä. Hirveät painajaiset vaivaavat edelleen. Viime yönä jouduin ydinvoimalaonnettomuuteen. Kaikissa unissa joudun raskaana johonkin kamalaan tilanteeseen, joka lähes varmasti johtaa vauvan menetykseen. Taitaa alitajunnalla olla vielä paljon työstettävää mun pelkojen kanssa. Mies on ihan täpinöissään ja haluaisi kertoa kaikille ja minä taas olen sitä mieltä, että ehkä rakenneultran jälkeen, jos sinne asti päästään. Mies ei tajua, miksi nyt olen näin säikky, en kuulema aiemmissa raskauksissa ole ollut. Ei raukka tajua, miten koville se km ja vuoden yritysaika sittenkin otti.

Toivottavasti plussasuma saa jatkoa. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Prune

Voihan huokauksien huokaus tätä murehtimisen määrää! Ensin murehtii sitä, että ei tuu raskaaksi ja nyt kun plussa on tullut murehtii, että miten kaikki etenee :/

Sain ajan neuvolan ensikäynnille vasta 16.2 eikä silloin vielä ultrailla. En kyllä mitenkään pysty odottamaan vielä tuostakin päivästä pitemmälle ensimmäistä ultraa! Ja vielä se, että tämä meidän ultraajatäti on yleislääkäri ja viimeksi luotto häneen meni ihan täysin. Ensimmäisellä kerralla (yritettiin määrittää LA) hän kertoi heti alkuun ettei oikein osaa käyttää ultralaitetta tai saati tulkita kuvia, kun ei ole saanut asiaan koulutusta, on vaan kuulemma seurannut sivusta, kun ultrauksia on tehty. Totesi vaan, että sano jos sattuu tehdessään sisäultraa! Ja toisella kerralla kun tarkisteltiin uudestaa LA:ta ja keskenmeno oli jo tapahtunut (viikkoja piti olla 9+) niin hän ei sanonut kuin, että huonolta näyttää ja antoi lähetteen naistenpolille, kiireellisyys 7pv! Itse näin heti ettei kohtu ollut pallomainen vaan litistynyt ja kysyinkin häneltä näkemästäni, mutta en saanut vastausta. Eli summa summarum, ei ole tosiaankaan halua mennä tuolle samalle lääkärille vaikka neuvolatäti sanoikin, että hän olisi hyvä lääkäri. Tuon asian suhteen olen hieman neuvoton, kaipa on pakko mennä vaan yksityiselle, kun en tiedä voinko vaatia toista ultraajaa. Mielenrauhan takia ajattelinkin varata ajan yksityiselle puolelle ensi viikolle. Sitten ois jo omien laskujen mukaan viikkoja 7+ niin eiköhän siellä jo jotain luulisi näkyvän ja olisi asiantunteva lääkäri tekemässä tutkimusta :)

Yksi positiivinen asia viime kertaa verrattuna on se ettei nyt ole tuhruiltu, muuta kuin se merkillinen *minimenkkailu* pari viikkoa sitten. Jotenkin se lippu pitäisi pitää korkealla, mutta välillä tuntuu kovin vaikealta. Täytynee keksiä jotain hyperaktiivista toimintaa itselleen, että saisi edes hetken ajatukset pois peloista :)

Anteeksi nyt tästä tilityksestä, en voi kellekkään muullekaan tästä kertoa, kun kukaan muu puolison lisäksi ei vielä tiedä eikä muut kuin km:n kokeneet voi täysin ymmärtää asiaa. Ja puoliso on ihan yhtä peloissaan asiasta kuin minäkin. Edellisen kerran pettymys on niin hyvin vielä muistissa.

Tikkunen: varaa ihmeessä aika yksityiselle heti, että saat ajan ensi viikolle!!!
Eihän tuommoiselle tumpelolle kannata mennä, ja saat mielenrauhan pikemmin!!
Ihan oikeelle gynelle ja mielellään vielä synnytyksiä hoitavalle lääkärille!!!
Saat kyllä vastineen rahoille, ja rahaahan se vain on :)
Tsemppiä sinulle ja miehellesi.

tikkunen: Samaa mieltä Orvokin kanssa eli varaa ihmeessä aika yksityiseltä. Mä en ainakaan olisi ikinä kestäny kunnalliseen ultraan ja auttoi huomattavasti, kun oli jo kk aiemmin nähnyt että kaikki on kunnossa. Kunnon gynen koulutuksen saanut osaa varmasti tulkita niitä kuviakin. Itsellä ainakin, kun kävin 6+ viikolla, niin gyne löysi sykkeen, vaikka pieni olikin vielä kovin pieni. Kun sitten selosti miten kuvaa tulee katsoa, niin itsekin sen sykkeen kyllä näin :) Mun mielestä se yksityinen ultra ei niin kovin kallis ole, vaikka tietenkin kunnallinen on ilmainen, mutta itsellä oli asenne, että se lapsikin tulee maksamaan ja jossei nyt voi kuluttaa sitä 100-150e ultraan, niin ei meillä sitten kai lapseenkaan olisi varaa.

Tikkunen: Komppaan juissista ja orvokkia eli suosittelen tilaamaan ajan yksityiselle. Ultraavat suosiolla ja mutisematta ja pääset samantien näkemään mikä tilanne sun sisällä oikeasti on. Yksityiseltä saa myös yhtälailla lähetteen yleiselle puolelle jos tarvis ja tietenkin toivon, ettei teille sellaista tarvetta tule. Melkonen 'sankari' toi sun lekuris kyllä :(. Vauvaliimaa ja tarrasukkia laitan täältä tulemaan rekkalasteittain. Ajatelkaa kaikkea mahdollista mukavaa ja keskittykää siihen, ettei edellinen epäonnistuminen veisi liikaa tilaa ajatuksilta. Tsemppiä!

Mulle 'kuolemanultran' tehneellä lääkärillä oli hyvät suhteen keskussairaalaan ja hänen lähetteellään pääsin vielä samana päivänä keskussairaalaan ultraan ja niin tiesin olevani kaikin puolin hyvissä käsissä.

Hansu: Sun masuasukilla on siis kaikki hyvin, kasvaa ja porskuttaa. Toivottavasti saat nauttia täysin siemauksin näistä viimeisistä lomaviikoista. Onkin kiva saada sut 'kotiin' ja vähän aktiivisemmin kertomaan kuulumisia.

Prune: Noilla sun painajaisilla on varmasti tehtävänsä eli ne työstää sun mielessäs olevia pelkoja ja mitä enemmän ne tulevat työstetyksi, sitä vähemmän niillä pitäisi olla valtaa sun valve-elämässä. Eihän ne kivoja ole, se on varmaa, mutt loppuvat takuulla aikanaan.

Nonniin, nyt ultra-aika varattu ensi perjantaille. Tässä olisi nyt sitten reilu viikko vielä aikaa hyppiä seinille ;)

Helpottaa ihan ajatuksenkin tasolla se, että kohtalaisen pian saan tietää mikä meno mun masussa on. Nyt vaan tuhatta ja sataa tekemistä ja menemistä ettei kerkii turhaan murehtimaan :)

Tikkunen: Kuinkas pitkällä sun raskaus ensi perjantaina onkaan? Hienoa, ett ajan varasit, sillä ei vara venettä kaada. Onnenpipanoita laittelen jo tulemaan :).

Viimeksi muokattu:
ottis: onpas siinä kunnon viiva!!! :D Nyt peukut, varpaat ja kissan hännätkin pystyyn, että ovuloit ja tärppää :) +++++ :)

Mä olen laskenut nyt sata ja kaks kertaa ja olen ensi viikolla ultran aikaan sitten 6+. Ei siis 7+ niinku ensin meinasin. En tiiä miten sain ensin tuon 7+. Mietinkin, että pitäisiköhän vielä lykätä aikaa ettei käy niin että hermostuu vaan lisää, jos ei vielä näy sykettä yms. Itseni tietäen, jos jotain löytyisi, muttei vielä sykettä niin en varmana pysty odottamaan np-ultraan vaan käyn uudestaan yksityisellä ennen np:tä. Voi voi tätä sekoilua :/

Tikkunen: Luulisin, että tuolloin jo syke löytyisi. Itse kävin omien laskujen mukaan 6+1 ja silloin näkyi jo kaikki tarvittava. Tarkastusultra oli siitä puolentoista viikon päästä. Eli tietenkin jos tahdot varman päälle pelata ja et ole varma laskuista, niin kannattaa ehkä siirtää edes muutamalla päivällä sitä ultraa, että syke varmasti näkyy.

Ottis: Nyt sitten heiluttelette kunnolla niitä peittoja! Pakko taas sanoa, että sulla on kyllä tuo kirjoitustaito hallussa, on aina mukava lukea juttujasi. Pidän täällä peukut pystyssä ihan kympillä, että se plussa tässä kevään aikana viimeistään tulisi teille. Olisi niin mukava päästä lukemaan sunkin juttuja siitä miltä tuntuu, kun se masuasukki on mukana :)

ON: Neuvolassa käyty sydänäänet kuuntelemassa ja siellähän ne kuuluivat, vaikka tuntuu pieni tulevan äitiinsä, kun pakoili doppleria ja tahtoi äänet vähän väliä hukkua pienen siirtyessä piiloon :) Täti sanoi, että kaikki näyttää ihan normaalilta, että voin nauttia jo raskaudesta. Jotenkin se ei vaan vieläkään ole helppoa. Olisittepa nähneet millainen tärinä mulla taas aamulla oli, kun jännitin niin paljon.

Ottikselle kovasti simojahti-onnea!! Mahtavan vahvat viivat kyllä ovistikussa sulla, en oo ikinä itte moisia saanu :)

tikkunen: hyvä kun varasit ultra-ajan yksityiseltä! Sieltä ainakin saat eksaktia tietoa tilanteestasi. Toivotan sulle kovasti onnenpotkuja ultraan ja tarrasukkia miljoonittain!!

Minä siirryn pikkuhiljaa tuonne toiselle puolelle. Luottavainen olo on ollut ultran jälkeen, enkä ole oikeastaan stressannut yhtään tätä vauva-asiaa. Muuten stressiä sitten riittääkin. Miehen kanssa asiat eivät vaan etene toivomaani suuntaan. Hän on edelleen lähdössä kun saa asiansa kuntoon. Vauvan tulen siis mitä todennäköisimmin saamaan yksin (mikäli vauva siis mulle suodaan), ja sitä kai tässä on nyt alettava oikeasti ajattelemaan. Ei ihan se kuvio, mitä odotusajasta aikoinaan kuvittelin, mutta minkäs tälle tekee.

Käyn aina välillä tänne jotain kirjoittelemassa, mutta jutut luen kyllä päivittäin. Toivottavasti teidät kaikki saadaan pian tonne toiselle puolelle, niin on sit vanha jengi koossa taas :)

Beata

Tikkunen, Beata ja juissis: Kiitos tsempeistä :)!

Juissis: Nyt yrität relata ja uskoa, ett kaikki menee hyvin. Onnellista masun kasvattelua :).

Beata: Ihana, ett mieli jo levollisempi raskauden suhteen. Harmi, ett miehen kanssa on tilanne tuo mikä on. Halit sulle ja uskoa parempaan huomiseen!!

Hyvää viikonloppua kaikille! t. ottis

Hei!
En ole vissiin vielä onnittelut uusi plussanneita ?!? Ehdin nykyään kovin huonosti koneelle.

Huimasti onnea Prune , Miltsi ja tikkunen! Mahtava juttu! Uskon ja toivon, että kohdallanne kaikki menee nyt niinkuin pitää loppuun asti. Beataa onnittelinkin tuolla toisella palstalla.

Vielä piinaileville, tuleville plussaajille, myös terkkuja ja tsemppiä. Toivottavasti pääsette kukin pian siirtymään tuonne toiselle puolelle! Totisesti olisi ihanaa tyhjentää koko tämän palstan lista. Kaikille teille vauvan niin kernaasti soisi. Kaikkea hyvää tälle vuodelle!

T. Strumppis ja Iita 9vk+2pv

Pieni tilannepäivitys :) Tosiaan siirsin tuota varhaisultraa perjantaista ensi viikon tiistaille. Sitten pitäisi jo olla lähellä 7+0.

Pelot on edelleen tosi huimat ja oloa ei yhtään helpot ailahtelevat raskausoireet, jos niitä nyt voi ihan kunnon oireiksi laskea. Yölliset vessajuoksut ja arat rinnat. Tällä viikolla oirelistaan on hiipinyt ajoittainen pahoinvointi. Tai sitten olen vaan NIIN hermostunut, että kroppa alkaa oireilla jo pahoivoinnilla. Voi kunpa viikko menisi nopeasti ja pääsisin näkemään mitä masussa on! :)

Niin ja Ottis, koska sulla on jännäpäivä? :) Oli niin komea ovisviiva ja peitonheiluttelun ajoitus onnistui varmasti. Jänskättää sun puolesta :)

tikkunen: Sullahan on ihan hyvänkuuloiset r-oireet ja varmasti rv7+0 ultrassa jo sykekin näkyy. Peukutuksia, vauvaliimaa ja tarrassukkia :).

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!! t. Ottis

Viimeksi muokattu:
Vuosi sitten oli meidän "kuoleman ultra" jolloin koko maailma romahti. Ihmeen kivuttomasti on tämä päivä kuitenkin mennyt. Tulin kiittämään teitä kaikkia palstailijoita, koska tuskinpa olisin ihan yhtä hyvin km:sta selvinnyt ilman vartaistukea. Miettikääs aikaa ennen nettipalstoja, ihmiset ovat saattaneet olla aika yksin asioidensa kanssa. Hyvä, että tällainen mahdollisuus ajatusten vaihtoon on meille tarjottu.

Meillä pojat (!) kasvavat ja liikkeet ovat alkaneet voimistumaan päivä päivältä. Jopa mun mies on tuntenut jo molempien potkut vatsan päältä - hyvä tuuri. Oon jo ihan pallo. Tai ainakin siltä tämä tuntuu, mutta en valita <3 Seuraava neuvola viikon päästä ja rakenneultra kahden - voiko sitten huokaista helpotuksesta? (tuskin) Nyt olen alkanut pelätä ennenaikaisuutta... Miksi meille joillekin on raskaudesta nauttiminen niin vaikeaa? Pelko menetyksestä varmaan painaa taustalla. Toisaalta nyt on jo helpompi olla kun liikkeet jo tuntuvat jonkin verran. Myhäilen onnesta heti kun liikettä tuntuu.

Olipas siinä omaa napaa kerrakseen. Tikkuselle lykkyä - oireesi kuulostavat juuri siltä miltä pitääkin ;) Muillekin paljon plussatuulia ja paljon. Plussa saattaa yllättää juuri silloin kun vähiten odottaa. Mun ystävä on toivonut plussaa jo neljä vuotta ja nyt naps vain kun uusi työpaikka on hakusessa plussa pärähti testiin. Elämä on niin uskomatonta <3

Vivecalle kiitos linkkivinkistä :) tavataan niillä foorumeilla.

Piu ja pikkuiset 17+5

Yhteistyössä