KM:n jälkeen plussaavat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan taas pitkasta aikaa! Suuret onnittelut ensiksi Beatalle ja Prunelle, mahtavia uutisia, paljon vauvaliimaa kummallekin!! Ja Ottis, jannityksella odotamme vahvistuuko eilinen haamu, todella sita sinulle toivon. Tikkunen – pahoittelut kokemastasi, mutta tervetuloa mukaan. Talla palstalla saa mahtavaa vertaistukea ja saa rauhassa vuodattaa surujaan ja ilojaan. Orvokki, ihana kuulla, etta vauvallasi on kaikki hyvin. Itsekin varmaan tulen olemaan ihan paniikissa loppuun saakka, jos liikkeita ei yhtakkia tunnukaan.

ON – paljon on tapahtunut (varoitus, seuraa vuodatusta! J). Kaksi viikkoa sitten mulla alkoi kirkas verinen vuoto, joka kesti aamusta keskipaivaan ja sitten loppui kuin seinaan. Tietenkin ihan paniikissa olin varma, etta tassa taa nyt sitten oli ja henkisesti valmistauduin uuteen KM:aan. Kaiken kukkuraksi olin viela duunireissussa Tanskassa, joten en edes voinut paasta saman tien ultraan tsekkaamaan tilannetta (tai siis varmaan Tanskastakin olis loytynyt, mutta en siina stressitilassa halunnut lahtea etsimaan, varsinkin, kun vuoto yhtakkia loppui). No sitten kotiintulon jalkeen toissa viikon perjantaina, jolloin oli 6+4 menin varhaisultraan, jossa todettiin, etta raskaus on ”oikeassa” paikassa, ruskuaispussi ja vauvamateriaalia (sori, siis kavin taalla Englannissa, joten en edes tieda mita taa tarkoittaa), mutta ei ”viela” sydanta nakynyt. Laakari sanoi, etta mitaan diagnoosia ei viela voida tehda suuntaan tai toiseen, silla ovikseni on ollut myohaan kierrossa, joten sen takia ei viela voitu mitaan konkreettista nahda. Pyysivat tulemaan takaisin nyt taman viikon perjantaina uuten ultraan, jossa pitaisi nakya alkio ja sydanaanet. Mutta nyt sitten olen ihan paniikissa, etta kyseessa onkin tuulimuna. Raskausoireeni ovat jatkuneet ”normaalisti”, rinnat tosi kipeat, etoo ja vasyttaa ja juoksen vessassa koko ajan. Tein myos heti laakarissa kaynnin jalkeen digitestin, jossa viikoiksi tuli raskaana 3+. Olen lukenut netista TM jutuista vasymykseen saakka ja osalla on raskausoireet olleet todella vahvoja, mutta sitten TM tuomio tullut. Eli nyt karvistelen perjantaihin saakka. Onneksi viime viikolla oltiin lomalla Alpeilla ison kaveriporukan kanssa, joten en voinut/kerinnyt taman asia kanssa painiskelemaan, muta nyt kun oon takaisin toissa, en pysty muuta ajattellakaan. Eli perjantaina tuomion kellot kilkattaa. Apua!

Aurora: Hirmusti toivon sulle tsemppiä ja uskoa että kaikki on vuodosta huolimatta hyvin!!
Eikös tuo 6+4 ole kuitenkin melko varhainen, varsinkin jos ovis on ollut myöhään tai sen tarkka ajoittaminen epävarma niin sykkeelle....? Tai että jos sitä ei näkynyt niin ei kannata heti olla paniikissa, vaikka tiedän kyllä ettei tällä viikolla tule sinulle töiden teosta mitään!! No perjantaina kaikki selviää ja uskon että parhain päin :) Voimia Aurora!!!!

*aurora*: Peukutuksia nyt ihan kaikin raajoin, että kaikki olisi hyvin ja seuraavassa ultrassa sydämen lyönnit näkyisivät ja kuuluisivat myös. Tsemppiä ja voimahali!!

Mimis: Enää ei tarvi jännittää mun puolesta :). Täti tulla porhelsi paikalle tänään.

KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1)
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Miltsi.................km 08/10)............................(2)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
tikkunen............kkm 09/10.............................(1)
Rebellina...........km......................................(?)
nelli.................tm 8/10, km 10/10, 12/10.........(1)

------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09), lullu (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10), Piu (kkm 02/10)
Joulukuussa: *aurora* (km 02/10)

2011
Tammikuussa: Beata73 (km 10/09), Prune (km 12/09)

--------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010, Lakallis Tyttö 2.1.2011

Viimeksi muokattu:
Ottis, pahoittelut tädin tulosta. Mutta onhan toisaalta hyvä, että tulee ajallaan, niin pääsee uuteen yritykseen. Minua ainakin häiritsee, jos kroppa ei toimi "oikein".

aurora, ymmärrän säikähdyksesi, mutta ei tuo kyllä tuulimunalta onneksi kuulosta. Todennäköisempää on, että raskaus ei ole ihan niin pitkällä kuin tuo 6+4. Mulla kun on valitettavasti kokemusta noista tm-raskauksista ja niissä ei siis muodostu mitään vauvamateriaalia, vaan kohtu on liian pieni ja ehkä joku pikkusuttu siellä voi näkyä, mutta ei mitään rakenteita. Sun tilanne kuulostaa edelleen ihan hyvältä, toivottavasti nyt saat hyviä uutisia uusintaultrasta.

Piu, kyllä nuo tuntemukset voi jo liikkeitä olla. Ihanan pitkällä olet. Ja kuulostaa tutulta tuo oireettomuudesta panikointi. Mulla siihen on vielä turhan vahva kokemuspohja, kun km-raskaudet on olleet oireettomia ja onnistuneissa raskauksissa ollut superhirveä pahoinvointi. Ja meni gynekin viimeksi toteamaan, että noihin tuntemuksiin voi luottaa. Onneksi on yksityiset ultrat, ei tarvi niin pitkään kärvistellä pelkojensa kanssa.

Tikkunen, pahoittelut km:sta ja tervetuloa joukkoon. Onnea vauvalaboratorioon, mutta älkäähän ottako sitä liian vakavasti. Mulla on muuten hyvin toimineet ihan marketista halvalla ostetut ovisliuskat, ehkä kannattaa niitä käyttää ja varmistaa sitten vahva viiva digitestillä. Tulee muuten aika kalliiksi noin vaihtelevilla kierroilla.

Beata, tsemppiä miehen odotteluun. Ja ultran. Milloin sulla olikaan se ultra? Tuo sun km-raskaus oli muuten varmaan tuulimuna, jos ei raskausmateriaalia näkynyt, sama oli mulla. Tm:ssa ei raskaushormoni nouse normaalisti eli sikälikin tuo Clearbluen tulos on hyvä juttu, että nyt hormoni nousee:)

Minulla on vielä 5 päivää ultraan. Aika tosiaan matelee. Ei ole olo kovin toiveikas tämän raskauden suhteen, kun ei ole edes finnejä tullut. Yritän kuitenkin pitää edes hentoa toivonvirettä yllä samalla kuitenkin varautuen pahimpaan. Viime yönä tuli taas nukuttua ruhtinaalliset 1,5 tuntia. Ei näillä hermoilla kyllä odoteltais sinne np-ultraan tai rv10 neuvolaan asti. Onneksi on aika kiireinen viikko käsillä, joten ei ehdi koko aikaa näitä raskausjuttuja miettiä ja murehtia. Mies ei kyllä tajua mitään, ihmettelee vaan, että miksi et nuku ja miksi olet niin allapäin. Hätkähti se hieman sentään, kun jossain sivulauseessa sanoin, että ehdin tehdä sitä ja sitä, kun en olekaan jäämässä äitiyslomalle. Ei kai ne miehet vaan pysty tajuamaan, miten kokonaisvaltaista tämä homma naiselle on.

Hyvää viikonalkua kaikille!

Prune ja 5 päivää tuomiopäivään

Kiinnostaa nuo Ottiksen jatkuvat haamuilut. Henkilökohtaisesti pidän erikoisena että lähes joka kierrossa pukkaa haamua, kun periaatteessa edes 10 vuotta nuoremmilla ei ole ovista kuin ehkä 6-8 kertaa vuodessa. Davidin testit nyt voivat toki näyttää mitä vain ja itsellä on huonoja kokemuksia myös Predictorista, mutta etkö Ottis ole itse ihmeissäsi testien kanssa? Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että ne kertoisivat kemiallisesta tms, enemmänkin jostain muusta. Testien viallisuudesta? Jostain muusta hormoni-epätasapainosta, johon testit syystä tai toisesta reagivat? Veikkauksia kaikki tyynni. Tietysti runsas testauskin tuo testien viallisuudet ja esimerkiksi virtsan valkuaisaineisiin reagoinnin eri tavalla esiin kuin esimerkiksi niillä, jotka testaavat ehkä kerran vuodessa.

aurora: Voi apua sun tilannetta! Luin ihan sydän sykkyrällä. Toivon sydämestäni, että kaikki on kunnossa ja saat perjantain ultrassa hyviä uutisia. Tulethan sitten heti kertomaan kuulumiset!!

Ottikselle pahoittelut menkoista :(( Lohtuhaleja ja lämpimiä ajatuksia lähetän sulle. Otitko sä itsesi pois tosta jännälistalta? :(

Prune: onko sulla siis perjantaina ultra? Mullakin on! Aamulla klo 10.00. Sillon on viikkoja 6+5, jos siis sinne asti päästään. Mulla oli eilen tosi paljon oireita, tänään ei mitään muuta kuin aamulla pieni kuvotus. Ja makeaa en siedä ollenkaan, sain aivan hirveä pahan olon kun söin suklaapatukan. Aivan järkyttävä! Ja aikaisemmin olen syönyt päivittäin makeaa...

Kaiken lisäksi mulla tuli tuhrua tänään pyyhkiessä ja mahaa poltteli, joten oon nyt ihan varma että tyly tuomio tulee perjantaina viimeistään. Jos siis vuoto ei runsastu sitä ennen. Perjantaina olin ihan fiiliksissä, kun se digitesti näytti 3+ viikkoja, ja nyt on tää tilanne :((

Mun pää ei oikeasti kestä, jos taas tulee keskenmeno.

Beata, voi ei. Tuhruhan voi tietysti olla harmitonta. Mulla oli esikoisen odotuksessa vuotoa juuri 6+ jotain. Ultrassakin näkyi kohdussa joku vuotokohta, mutta mitään syytä sille ei löytynyt ja raskaus jatkui ihan hienosti. Toivottavasti sinullakin tuo on ihan vaaratonta. Tiedän niin hyvin, mitä käyt nyt läpi. Mulla on siis ultra vasta lauantaina, kun en muina päivinä ehdi tuonne omalle lääkäriasemalle. Haluan mennä sinne, kun niillä on tiedossa mun historia. Pääsee sitten ehkä helpommin tutkimuksiin, jos tämäkin menee kesken. Hirmuisesti voimia ja lämpimiä ajatuksia sinne!

Prune

Beata: Kaikki voi olla hyvin. Minulla oli myos ystavalla sama tilanne samoihin aikoihin, mutta raskaus jatkui onnellisesti loppuun asti (hanella sita ennen km takana, joten oli jo taysin maansa myynyt siina vaiheessa). Tsemppia ja jaksamista. Kylla kaikki on hyvin!

Tikkunen tervetuloa. Toivottavasti tikuttelu tuottaa pian tulosta ja paaset jattamaan meidat pikapuolin;)

Ottikselle: ensi kuussa uudestaan! Seuraan perasta!

Aurora tsemppia kauheasti! MInulla oli sama tillanne ainokaiseni kanssa (oli hiukan pienempi kuin laskujen mukaan ja ekalla kerralla ei syketta nakynyt). Laakari oli hitusen vaikeana sita kertomassa, mutta sitten viikon paasta extra-ultrassa saatiin syke ja syyna epasaannollinen kierto ja hieman luultua nuorempi maha-asukki:) Se odotteluviikko oli aivan kamala! Toivottavasti kaikki on ok ensi kerralla. Nayttaa kylla hyvalta, kun on oireita ja kaikkea! Laakarit kait varautuvat epavarmoissa tilanteissa pahimpaan, etteivat anna turhaa toivoa?

Itse odottelen tatylia, joka hitusen myohassa, mutta taasen en ole vaivautunut apteekkiin testia ostamaan. Rinnat kylla hiukan arat, mutta on ollut ennemminkin... Tanaan sain ilmoitettua takalaiselle pomolleni, etta lahden samaan aikaan mieheni kanssa ulkomaille ja vastaanotto oli aika nuiva ja pettynyt, joten maansa myytyja taallapain ollaan (pomoni olisi siis halunnut etta jaan tanne viela muutamaksi kuukaudeksi). Plussa kylla piristaisi, mutta en ole siina toivossa/tuntemuksissa, etta niin nyt kavisi.
Plussatuulia ja tarroja kaikille! Toivottavasti teidan viikkonne ei alkanut yhta ankeissa merkeissa kuin omani! Kaikkea parasta kiperissa tilanteissa oleville!

No niin, uusi yritys...

Tikkunen, tervetuloa mukaan tähän meidän porukkaan ja pahoittelut koettelemuksestasi. Toivotaan, että teillä onni potkaisee nopeasti ja pääset tuonne toiselle puolelle kirjoittelemaan. :)

Beata, hirmuisesti halauksia ja uskoa/toivoa siitä, että kaikki on hyvin!! Kuten muutkin ovat jo todenneet, niin eiköhän tuo ole normaalia ja yleistäkin noilla viikoilla. Olisiko kenties nyt ns. menkkojen aika, siis kierron mukaan? Monillahan tulee kai noita ns. valemenkkoja, jotka on juurikin tuhrua.
On sulla aikamoinen viikko... Mies tulee ilmeisesti kotiin ihan näinä päivinä ja perjantaina ultra. Paljon stressin aihetta. Toivon sydämestäni, että saatte asiat raiteilleen ja miehesi saa omat sisäiset "demoninsa" selvitettyä. Oon kyllä sellainen parantumaton romantikko, että uskon siihen, että rakkaus voittaa ja tarinalla on onnellinen loppu - ja siis teillä yhteinen onnellinen jatko. :) Oon pahoilla mielin lukenut tätä teidän suhdesoppaa, koska itse elin samanlaisessa tilanteessa aika tarkkaan 3 vuotta sitten. Se epätietoisuus oli raastavaa. Paljon paljon tsemppiä ja sovitaan, että tämä viikko on oikein onnellinen sulle/teille! :) <3

Ottis, nyt vain kohti uutta kiertoa ja kovasti plussatuulia!

Aurora, halauksia!!! Ihan kamalaa lukea kirjoitustasi, kun voin vaan kuvitella mitä oot joutunu käymaän läpi ja nyt vielä stressaamaan perjantaille asti. Uskon ja toivon, että kaikki on varmasti hyvin!!! Tulehan sitten kertomaan perjantaina hyviä uutisia. Tsemppiä! <3

Prune, voi kun osaisin/pystyisin ladata suhun luottamusta ja hyvää oloa tähän raskauteen. Muistan vaan niin hyvin millaista itselläkin oli varsinkin ekat 4 kuukautta. Sitä pelkoa, että jokin menee vikaan, ei vaan saa kytkettyä pois päältä. Päivä kerrallaan - viikko kerrallaan. Mutta mitä olen lukenut, niin raskaudet (ja siis oireet) eroavat samalla ihmiselläkin, joten siihen ei kannata peilata. Tsemppiä lauantain ultraan - kaikki on varmasti hyvin ja pikkuinen kasvaa siellä mahassasi tyytyväisenä. :) <3

rebelliina, wau, nyt kuulostaa hyvältä!! :D Mikään ei taatusti ole lupaavampi oire kuin se, että menkat on MYÖHÄSSÄ! Jeee, nyt peukuttelen sulle ihan täysillä!! :) Ja saako udella tuosta ulkomaille muutosta tarkemmin? Itse muutin Sveitsiin miehen töiden perässä, joten siksi kiinnostaa. Hyvä juttu joka tapauksessa! :)

Pätkin nyt tän viestin osiin, ettei käy kuin edellisellä kerralla..

Piu, laitoinkin sulle jo sen foorumi-vinkin, kerrohan sitten (jos ja kun) oot saanu tunnukset käyttöösi! :)
Me saatiin tietää sukupuolet viime (25+2) ultrassa. Silloin rakenneultrassa (20+1) oli toinen pikkuinen jalat nätisti yhdessä ja toinen selkä mun mahaa vasten, joten ei sitten edes kysytty, että näkeekö niiden sukukalleuksia. :) Ja siihen rakenneulatraan oli muutenkin latautunut niin paljon jännitystä, että tosiaan tuntui, että ihan sama onko tyttöjä tai poikia, kunhan on terveitä. Toki se on jatkossakin se tärkein asia, mutta viime ultraan mennessä oli uteliaisuus kasvanut sen verran, että piti kysäistä asiaa lääkariltä ja niinhän me sitten päästiin ihailemaan pienten jalkovälejä. :D Oli kyllä kiva saada tietää, jotenkin konkretisoitui koko raskaus enemmän itselle. <3
Noista liikkeistä, niin itsekin tunsin varmaan juurikin joskus noilla sun viikoilla sellaista outoa kuplimista mahasta, mutta kun esikoisia odottaa, niin ei ollu yhtään varma, että onko ne nyt vai mitä ne on. Mutta näin jälkikäteen uskaltaisin väittää, että niitä ne oli! :) <3 Ja sitten viikolla 19+ tunsin ensimmäisen tökkäisyn ja sen jälkeen aloinkin tuntea sellaista muilumista, joka on vaan voimistunut viikkojen myötä. Siitä muilumisesta ei oikein voi enää erehtyä, niin oudon tuntuista se on. Ihan kuin olisi loisia mahassa. :D Rakkaita ja ihania sellaisia. ;) <3 Ja sitten jo etukäteen, ei kannata huolestua vaikka liikkeitä ei joka päivä aina tuntisikaan. Itselläkin on päiviä, jolloin pienet pitää ns. löhöpäiviä ja oon siis huolesta soikeana, kun en tunne mitään, mutta aina on tilanne muuttunut päivän-parin sisällä. Ja tosiaan alussa kun aloin tuntea ekoja kuplia, niin tunsin ne kanssa vain toiselta puolelta. Johtui ilmeisesti toisen asennosta. Nykyäänkin meidän poitsu on se aktiivisempi ja potkii mua aika mojovastikin -esim. virtsarakkoon. :P Tyttö on kuulemma melkein mun kylkiluiden tuntumassa eli tosi ylhäällä. Molemmat on kyllä edelleen päät ylhäällä ja ns. vierekkäin. Mun maha on kuin kuula (ISO!) olisi kasvanut tuohon rintojen alle, mutta takaapäin ei varmaan edes näe, että raskaana olisin. Aika mieletöntä on katsoa itseään peilistä. :) Niin outoa totutella tähän - mutta tykkään! :D
Tsemppiä tän viikon ultraan, mikä päivä sulla se on? Itsekin oon aina pari päivää ennen ultraa ihan hermoraunio - ja se hetki odotushuoneessa ennenkuin lääkäri ottaa vastaan, huh huh... Jos söisin kynsiäni, niin varmaan olisin kalunnut aina niinä hetkinä varpaankynnetkin! :D Onneksi aina on saatu hyviä uutisia, mutta silti ne ultrat aina jännittää. Seuraava ultra maanantaina...vielä oon onneksi pystyny sulkemaan sen mielestäni. :)

Kaikille hyvää viikkoa ja hyviä vointeja! Tulkaahan pian kertomaan uutisia!

Viveca 27+2

Kiitos kaikille ihanista tsempityksista! Taytyy nyt vain jotenkin pitaa uskoa ylla, etta kaikki olisikin hyvin. Oireet ovat jatkuneet tanaankin, joten toivon, etta se olisi hyva merkki. Mutta perjantaina sitten selviaa ja tulen tietysti heti raportoimaan. Suuret tsempit myos Beatalle ultraan perjantaille ja Prunelle lauantaille. Toivottavasti Beatan tuhrut ovat myos harmittomia, oon kuullut monella niita olevan ja kaikki on silti hyvin. Ja jos (ja kun, toivottavasti) perjantaina itselle selviaa, etta vauva on kunnossa, niin olihan mullakin kirkasta punaista vuotoa...

Rebelliinalle paljon tsempityksia ja peukutuksia, jospa se tati ei sittenkaan tulisi! Ja kiitos rauhoittelustasi ja oman kokemuksesi kertomisesta esikoisestasi. Voi kunpa taa kaikki paattyisi hyvin!

Viveca – tosi kiva kuulla vaaveistasi ja ihana tytto/poika pari sielta tulossa. Suuret onnittelut! Oot jo tosi pitkalla (ainakin naihin mun viikkoihin verrattuna), ihanaa. Oot siina ihan oikeassa, etta naa ekat 3-4 kuukautta tulee olemaan ihan tuskaa, varsinkin, jos joutuu kaymaan lapi koettelemuksia, mut toivon, et sen jalkeen rauhoittuisin... Vi ses J.

Hyvaa tiistaipaivaa kaikille kanssasisarille!

Prune: Toivottavasti tuomiopäivä muuttuu onnen päiväksi. En yhtään ihmettele vaikka uni välillä pääsisikin karkuun, niin isot asiat sinulla ovat mielessä. Tsemppiä piinapäiviin!!

Beata73: Niinkuin muutkin ovat jo kirjoitelleet, niin tuhruttelu voi olla ihan vaaratonta. Toivon mukaan pikkuinen matkassa nyt sinnillä mukana pysyy, sillä sun päälläs on kyllä muutakin suremista ja miettimistä ihan yllinkyllin ilman pelkoa keskenmenostakin. Voimahali!!

Viveca: Ihania kuulumisia sinulla :). Ihan sanattomaksi veti viestiäsi lukiessa.

Rebellina: Toivottavasti tätsyli pysyy poissa ja saat testiin plussan, sitten kun maltat sen testi kipasta ostamaan ensin :).

*aurora* Toivotaan nyt, että tuntemukset pitävät kutinsa ja kaikki on todellakin hyvin!! Voimahali!

Viimeksi muokattu:
Beatalle: Mulla oli täysin samoihin aikoihin tuhruttelua, joka kesti viiko-pari, ja jonka aikana kävin varhaisultrassa. Kaiken huippu oli, että raskausoireet hävisi täysin sinä aikana (ja pysyi pois aika kauankin). Olin 100% varma keskenmenosta. Kaikki olikin hyvin, ja lääkäri sanoi, että on tosi yleistä, että tulee vuotoa alkuraskaudessa ja syytä ei aina tiedetä. En muista tarkkaan mutta olisiko sanonut, että jopa puolella ensiodottajista on, kumminkin tosi isolla osalla. Mulla oli lisäksi menkkakipuilua niihin aikoihin, mutta lääkäri sanoi, että vasta se kun on kovat, supistuksen omaiset kivut ja verenvuotoa, on yleensä huono merkki.

Tsemppiä!!

Missä ovat nti B., uniperhonen, memmuska, Santtu81, Miltsi, Tepu ja nelli?? Teistä ei ole kuulunut mitään ihan liian pitkään aikaan. Ovatko haaveet kokonaan kaatuneet vaiko ehkä toiveet toteutuneet?

Beata - Jep mullakin tuli vuotoja kahteen otteeseen alkuraskaudessa, taisi vielä olla noilla samoilla viikoilla! Täällä peukut ja varpaat pystyssä että sinullakin olisi kyseessä vaaratotan vuotoa <3 Se on tosiaan todella yleistä! Tsemppiä!

Prune, kiitos sinulle :) Mulla tuo tuhru vain toi paineita eilen, koska juuri tänään ollaan sillä viikolla (6+2), jolloin edellinen keskenmeno alkoi. Ja mullahan tuli silloin pari päivää ennen tuhrua. Siksi olin niin järkyttynyt, mutta tänään ei sitten tuhrua olekaan tullut. Thank God. Tsempit sullekin ultraan ja tulethan kertomaan heti kuulumiset tänne :) Meitä onkin monta ultrassa kävijää tällä viikolla.

Rebelliinallekin kiitokset tsempeistä! Peukutan sulle ihan kympillä nyt, että plussa pärähtäis. Lupaavaa, kun menkat on myöhässä! Testaa, testaa, hyvä nainen :))

Vivecalle ihanat kiitokset myötäelämisestä tässä meidän suhdekriisissä :) Toivotaan tosiaa, että viikko olisi positiivinen kaikin puolin. Aivan lumoutuneena luin tuota sun kirjoitusta vauvoista, ihan uskomatonta! Olen niin hyvillä mielin ja onnellinen sun puolesta!

aurorakin oli mun ja Prunen lisäksi ultraan menossa tällä viikolla, kovasti sullekin onnenpotkuja sinne. Me mennään samana päivänä. Kohtalonperjantai...

Ottikselle kiitokset voimahaleista! Ihailen sun asennetta, ja toivon niin vimmatusti sulle sitä plussaa tästä uudesta kierrosta!! Täytyyhän meijän kummitäti saada kans tolle toiselle puolelle kirjoittelemaan (sitten ku meistä kukanenkin sinne uskaltaa siirtyä...)!! :)

sivusta seurannut: Kiitos sinullekin kommentista ja kokemuksen jakamisesta :) mulle kävi eilen samoin, että kaikki oireet hävis illalla ja olin ihan oikeasti saamassa paniikkikohtauksen. On tää niin stressaavaa...

ON: Näin yöllä unta, että sain keskenmenon. Verta tuli ihan hillittömästi ja muistan sen järkyttävän lohduttomuuden tunteen siinä unessa. Heräsin neljän aikaan mahaltani, ja ensimmäiseksi kiinnitin huomiota että rinnat ei arista. Ku yleensä sen ekana huomaa, jos vatsallaan nukkuu ku rinnat painaa patjaa vasten aika kipeään. Olin sitte ihan varma, että keskenmeno tää on. Ja ku vielä se maaginen päivä tänään (6+2) ... Aamupäivän olin vauhkona töissä, mutta kun yhdeltä kotikäynniltä lähdin, niin yhtäkkiä alko niin yököttämään että oikeasti pelkäsin yrjöäväni autoon. Yökkäsin pari kolme kertaa ja ehdin ajatella äkkiä, että mitä söin aamupalaksi ja kuinka paljon tulee sotkua! :D No, pelkäksi yökkimiseksi se onneksi jäi. Jotenki se vaan rauhotti, ku selvää oiretta taas pukkas.

Miehen kans juteltiin äsken. Mies taivasteli että on tää elämä ihmeellistä. Hän sano, että oli jo syksyn aikana miettinyt, haluaako oikeasti enempää lapsia (poikahan hänellä on ennestään). Ja kun oli päätöksensä saanut tehtyä (ettei halua), minä ilmoitan tällaisen uutisen. Mutta ei hän ollut yhtään vihainen tästä tilanteesta, vaan sanoi taas kerran että eihän tämä paha asia ole kuitenkaan. Eli tällaista keskustelua nyt siellä itsensä kanssa käy. Ja ilmeisesti tämä on nyt se asia, jota hän tarkoitti kun sanoi joulun alla, ettei tiedä, onko meillä yhteiset tavoitteet ja ollaanko hyväksi toisillemme. Sanoin sitten puhelimessa rakastavani häntä, ja hän sanoi vain hiljaa, että kyllä hän sen tietää.
Kyllä mua hermostuttaa, kun se torstaina tulee! Oikein pelottaa alkaa juttelemaan sen kanssa, vaikka se välttämätöntä onkin tietenkin.

Beata, hienoa että tuhru loppui. Edellisen km:n rv:t on varmasti aina vaikeita, mulla ne on vasta edessä, kun molemmat km:t on olleet rv8. Ja tuo kuvotus on hieno merkki. Jostain muuten luin, että raskausoireet ei välttämättä ole yhtä voimakkaat toisella kerralla eli sulla voi olla siitäkin kyse. Ja mulla ainakin rintojen kipuilu on ollut raskaus raskaudelta lievempää eli jotenkin kai se kudos tottuu. Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat keskusteltua halki. Hirmuisesti peukutuksia sekä sille että sinne perjantain ultraan.

Viveca, kiitos ihanista tsempeistä. Ja mahtavia kuulumisia sulla. Ihan varmasti teillä on siinä seuraavassakin ultrassa kaikki hienosti.

Rebelliina, plussatuulia++++++++++++ Useinhan se raskaus ilmoittaa itsestään juuri silloin kuin sitä vähiten odottaa.

Mulla on kolmatta päivää pahoinvointia, jee. Toivo alkaa taas hieman nostaa päätään. Järkeilin, että voihan mun ajoissa aloittamat monivitamiinit ja edellisiä raskauksia korkeampi paino myös vaikuttaa siihen, että oireet on lievemmät. Hormonit ikäänkuin laimenee, kun massaa on enemmän. Mutta eihän se auta kuin kärvistellä sinne ultraan asti.

Aurinkoista päivää kaikille!

Prune

Ottis hyvä, en missään vaiheessa kirjoittanut että olisit viitannut viime kirjoituksessasi kiinnittymisyritykseen. Tosin kirjoitit testin olevan haamu "näytti haileaa haamua" etkä haamuntapainen - jolla ilmeisesti tarkoitat viivanpaikkaa?

Pohdin lähinnä itsekseni ääneen, että kemiallisista tuskin voi olla joka kerta kyse. Silti on mielestäni erikoista, että haamuja tai sen tapaisia pukkaa jatkuvalla syötöllä, jopa useammin kuin suurin osa 30v edes ovuloi, ja ainakin minusta olisi mielenkiintoista tietää ovatko ne vain testien ominaisuuksia (sellaisia testejä valitettavasti on markkinoilla) vai onko esim. virtsassa sen verran valkuaista, että testit reagoivat kuivuessaan. Testaa toki silloin kuin huvittaa ja elämänhän on jatkuttava. Ei tarvitse heti heittäytyä niin puolustuskannalle ;)

Olen seuraillut pitemmän aikaa tätä ketjua, kun on omakohtaisia kokemuksia km:sta. Itselläni tosin on jo kaksi lasta ja kolmatta tekisi mieli. Olen jo hieman vanhempi kuin te, eli nelikymppinen ja olenkin enemmän lueskellut erään toisen palstan nelikymppisten vauvahaaveita. Siellä juuri eräs 49-vuotias nainen haaveilee vielä vauvasta!! Eli tsemppiä teille kaikille upeille naisille ja älkää luovuttako unelmaa siitä omasta nyytistä. Sillä mikään ei ole ihanampaa kuin se oma lapsi ja tulla äidiksi!

Tosin ilokseni taitaa ollakin, että suurin osa palstalaisista on joko raskaana tai saanut jo oman vauvan. Eli siinä mielessä ihanaa äitiysaikaa kaikille!!

Tikkunen: Tervetuloa joukkoon ja onnea jatkoon!

Beata: Hyvältähän nuo oireet raskauden kannalta kuulostavat. Teillä/Sulla on paljon ajateltavaa ja päätettävää tulevaisuuden kannalta. Jos elämä yhdessä onnistuu, niin täysillä vaan. Onnellinen elämä voi kuitenkin rakentua monella eri tavalla.

Ottis: Ajatukset uuteen alkuun!

Prune&Aurora: Toivon loppuviikolle hyviä uutisia!

Viveca&Piu&Juissis: Ihanat hetket teillä menossa, siis nauttimaan!

Rebelliina: Toivottavasti olet samassa jamassa kuin minä..

...nimittäin tänään tuli plussa!

-miltsi

Miltsille hurjasti onnea!!! +++++ ihanaa!!!

Tsemppiä huomisen ultriin sitä tarvitseville!!!
Uskon että kaikki on teillä hyvin!!

Beatalla aika inhottava uni :/ onneksi se oli vain uni!
Ihanaa jos nyt vihdoin pääsette miehen kanssa selvittämään asiat kunnolla!
Voimia sinulle :)

Paljon tsemppiä huomisen ultrailijoille! Jännä päivä tiedossa!:)

Ja onnittelut miltsille plussasta!!!:)

Seuraavaksi tulee sitten niin omituinen juttu että itseäkin pyörryttää!

Kirjoitin ensimmäisessä postauksessani, että täti tuli kylään. No siis kaikki viittasi siihen, pientä tuhrua (kesti kaksi päivää) ja mietoja menkkamaisia kipuja. Tuhru oli kaks päivää ennen kun ees odottelin tätiä. Nooh siis tuhrut loppu kun seinään. Rinnat oli/on kipeet, mutta nekin meni alkuun menkkojen piikkiin. Ei siis mitään järkeä. Tuhrut oli to-pe ja la tein testin ihan vaan tarkistaaseni, että täti on tulossa vaikka käyttäytyykin omituisesti. Negaa näytti. Ja sitten vaan tyydyin odottelemaan tädin ryhdistäytymistä. Ja eipä tädistä ole sen koommin kuulunut mitään!

Tein tiistaina uuden testin ajatuksena, että tää on nyt vaan mun kropan oikkuja. Mutta mitä ihmettä, kaksi viivaa ilmestyi!!! Toinen kyllä haalempi, mutta selkeä. Päätin, että tänään testaan uudestaan ja sama homma, kaksi viivaa, toinen vaan haaleampi! Nyt on pää niin pyörällä! Ensin on pettynyt, kun täti taas teki tuloaan ja sitten täti häippäs ja nyt olen tehnyt kaksi positiivista testiä! En yhtään tajua mitä tuo tuhru oli ja sekös nyt sitten kasvattaa möröt mieleen :/

Olen niin hämmentynyt ja ihmeissäni mitä ihmettä, mun kroppa oikein touhuaa. Voi jos oiskin masussa jotain aluillaan! En uskalla yhtään iloita vaan yritän pitää mielen jotenkin kurissa. Täytyy soittaa neuvolaan niin saisin ajan ultraan ja saisi varmistuksen tälle kaikella kummallisuudelle. Nyt ei voi muuta kuin ihmetellä.

Anteeksi oma napa-viesti, on vaan himppasen merkilliset hetket käsillä :/

Miltsi: Onnittelut :). Voiku ihana ylläripylläri! Vauvaliimaa ja tarrasukkia!

tikkunen: Voi pimpula minkäs teit :)). Jouduin lukea viestisi kahteen kertaan ennenkuin ymmärsin, ett pamahtiko tänne todellakin jo toinen plussa heti peräkanaa?? Olen äärimmäisen onnellinen teidän molempien puolesta ja siirään teidät ilomielin plussanneisiin :). Vauvaliimaa ja tarrasukkia!

Beata: Ihanaa, että tuhruttelut loppuneet :). Ajattelin, etten tänne ennen perjantaina kurkkaisi, mutt kummasti helpotti minuakin toi sun yrjöäminen. Se uni oli ilmiselvä painajainen. Toivottavasti se miehes nyt osaa tehdä oikean ratkaisun ja teidän tarina saa onnellisen jatkon. Onnea huomiselle :)!!

Prune: Onnittelut pahoinvoinnista! Jos huono olo saa ihmisen voimaan paremmin, ei voikaan olla mistään muusta kysymys kuin raskaudesta :). Onnea ultraan! Enkuleita!!

Sirkku: Reilusti vaan mukaan haaveilemaan, ei ikä ole este, vaan se kuinka vanhaksi itsensä tuntee :).

Mutta.. ihanaa, että tän pinon plussat ovat lisääntyneet :). Onnea ihan teille kaikille plussanneille ja ihanaista loppuviikkoa muillekin! Huomiselle on paljon piinaa, kun teistä 3 käy ultrassa ja täällä jännäillään tuloksia ja kuulumisia. Toivottavasti saadaan huomenna viettää kunnon potkijaisia eli rivakkaa sykettä itsekullekin ultran ruudulle, toivotteleepi Ottis :).

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä