Kovin on tutun kuuloisia ajatuksia pyörinyt monen päässä.
Nuo vinkit siitä mikä auttaa liikkeiden tuntemiseen kuulosti oman kokemukseni perusteella hyvältä. Itsekin tunnen liikkeet kaikista parhaiten (ja joinain päivinä vain) nukkumaan mennessä eli kun rauhoitun ja makoilen jommalla kummalla kyljellä. Eipä sillä, ei tällä mahalla enää oikein muussa asennossa nukutakaan. Yleensä se pikkuinen, joka jää ns. alle, alkaa siinä vaiheessa mojottaan kylkeen.
Toinen keino tosiaan on juoda jotain sokeri- tai kofeiinipitoista. Itse olen vedellyt kahvia aamuisin läpi raskauden ja aika usein aamupalan jälkeen mahassa tuleekin vipinää. Sama juttu jos joskus harvoin satun juomaan normi-colaa iltapäivällä.
Ja aika usein auttaa myös se, että yksinkertaisesti koputtelen tai "tökin" mahaa.
Kuulin myös sellaisen vinkin, että voi kokeilla laittaa jotain kylmää mahaa vasten, se kuulemma tepsii usein. Ei toisaalta ihme, ei varmaan vaan miellyttävin keino.
Ja jos oikeasti pelottaa eikä liikkeitä tunnu, niin ilman muuta vain neuvolaan yhteys. Kyllä se mielenrauhan arvoista on aina!
Kovasti myös uskoa ja luottamusta raskauteen lähettelen Orvokin lisäksi myös Prunelle, Beatalle ja Sinille! Itsekin aloin enemmän luottaa ja tajuta tän raskauden vasta rakenneultran jälkeen. Sen jälkeen uskalsin antaa äidilleni luvan tilata Vauva-lehden meille. Vaikka täytyy myöntää, että silloinkin pelotti, että koettelinkohan kohtaloa liikaa.
Ihanaa Ottis, että olette lähdössä reissuun! Tekisi varmasti hyvää yhdelle sun toiselle.

Ja kun on kisujen aika, niin kyllä sen itse tiedät. Toivon kyllä sydämestäni, että teille se ylläriplussa tulisi! Olisit sen niin moninkertaisesti ansainnut. En taatusti osaa täältä palstalta ennen sitä poistua.

)
Ja tosiaan, saimme viime ultrassa viikko sitten kuulla nämä sukupuolet. Olin niin itsekseni jo arvannutkin ja oli aika hämmentävää -ja onnesta pakahduttavaa, se kuulla faktaksi. Tyttö on masussa sillä puolella kuin ajattelinkin ja poika vastaavasti toisella puolella. Aika mieletöntä.
Beatalle extra-tsempit raastavaan parisuhde-tilanteeseen. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Ja yleensä näin käy.

Voimia! <3
Viveca 26+3