KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

Imoen - Olen todellakin huomannut saman :headwall: Kaikki varmasti tietää että pienen lapsen kanssa on välillä rankkaa, mutta olisivatko he sen takia valmiita luopumaan lapsestaan. No ei!

haicu - hienoa että olet jo positiivisemmalla tuulella :)

(.) Mulla oli aamulla ihan selviä menkkakipuja (6 viikkoa kaavinnasta) ja ajattelin, että jes nyt ne alkaa, vaan mitäs sitä turhia. Ei oo vielä ainakaan verta näkynyt =( Olis kiva päästä jo kiertoon...

Joku kyseli kiloista. Mullakin on vielä vyötäisillä ne pari alkuraskauden aikana kertynyttä kiloa. Ei ne näytä siitä itsestään mihinkään lähtevän *huokaus* :ashamed:

Onnea Omenaruusulle :)

Ansulle pahoittelut menkoista :hug:

On: Mä oon ollut perjantaista lähtien todella kiukkuinen, ärtynyt. Synkisteltyä on tullut oikein kunnolla ja tiuskittua ja kaikkea. Tätiä odotellessa, minkähän pituiseksi kierto tällä kertaa venyy? No okei, täytyy myöntää, vähän silti toivon, että noi olisi oireita jostain muusta...Mutta kuitenkin on vaan syysmasennus ottanut valtaansa. Mikään ei huvita tai kiinnosta, ei sitten yhtään! :headwall:

Mälsää Ansu :hug:

Ja Repa mulla on nyt kolmannet menkat KM:n jälkeen menossa. Todella runsasta vuotoa kyllä on! No, nyt ovat kuitenkin jo vähentymässä.

Mulla napsahti kyllä kiloja jokusen kolme, kun tulin raskaaksi. Ihan uskomatonta, miten nopeasti niitä tulee.. Nyt olen yhden saanut pois. Makea ei enää maistu yhälailla, kuin silloin. Onneksi! Töissäkin on niin hiton rankkaa, että ihme, jos ei kilot ala tippua.

Zanz tääl on kans ihan synkistelymeininki. Toivottavasti oireesi viittaavat nyt sitten siihen plussaan. Välillä tuntuu vaan niin raskaalta pitää sitä lippua korkeella, kun ei tiedä sitten, kuinka ryminällä tullaan taasen ales. :hug: sinne nyt kuitenkin voimia.

Mä kävin eilen labroissa, joissa katsottiin pieni verenkuva ja kilppariarvot, kun olen niin hemmetin väsynyt, että nukahtelen ihan minne sattuu (jonka kuvittelin tietysti johtuvan raskaudesta... ). Tulokset saan tänään. Jotain on ihan varmasti nyt jossain pielessä, koska se mun luteaalivaihe oli niin lyhyt ja tää väsymys on ihan tajutonta. Epäilen kilpparin arvojen huononemista. Noh, siihen saan vastauksen tänään.

Ja nyt kokeneet tikuttelijat! Täällä koetetaan bongata se ovis tikuilla ja ensimmäistä kertaa olen nyt sitä tekemässä. Missä vaiheessa alan tikutella? Ja sitten niitä lämpöjä, jos mittailen, niin pitääkö se olla aamulämmöt vai onko ajalla väliä? Olikos se myös niin, että jos ovis on ja se testiviiva on yhtä tumma kuin kontrolliviiva, niin ovis on jo ohi?

Hyvät tiistait tänne! :wave:

Heippa vaan!

Aika levollisella mielellä odottelen... Eli hedelmällisenä aikana kyllä hyödynnettiin jokainen aamu ja iltakin joskus. Eli ollaan tehty varmaan kaikki mitä voidaan. =)

Mulla on nyt huoli tosta possunuhasta.. että otanko rokoitteen vai en?? Siis jos tulisin raskaaksi just nyt pahimman epidemian aikaan. En haluais vahingoittaa sikiötä ekan kolmanneksen herkimmällä ajalla! Kauheaa kun ei tiedä! :x

Mitä te muut olette ajatelleet..?

Aappa Mä olen kallistunut rokotuksen kannalle. Otan itselleni ja lapsille sitä mukaan kun niitä jaetaan.
Zanz :hug: Inhottavaa olla huonolla tuulella :| Mulla on kans joku kausi et kaikki harmittaa, kiukuttaa ja on vaan tylsää.Ei jaksa innostuu mistään...ja tietenkin tuo mies on kaikkeen syypää :LOL: niin siis minun mielestä vaikka ei ole mitään tehnytkään.
kreta Aamulämpöjä mittaillaan ja ne pitäis eka laskee (sillon ku ovis on)ja seuraavana päivänä nousta (ovis silloin ohi)
Tikkuun kun tulee tasavahvat tai vahvempi viiva niin ovis on tulossa...Onnea oviksen bongailuun d :) b

Ansu :hug:

Täällä on nyt käyty tohtorin arvioinnissa ja onneks kävin. nyt siis menossa kp12 ja ultrattiin limakalvon paksuun ja se oli vaan noin 4 mm, joka on ilmeisesti liian ohut vastaanottamaan raskautta. Pitäisi tässä vaiheessa kiertoa olla tuplasti paksumpi. Sain 2 kuukaudeksi divina-kuurin parantamaan limakalvoja ja sen jälkeen lisätään tueksi lugesteron ja miniaspirinit.

Kyllä on helpottunut olo.. Eihän tämäkään vielä onnistumista takaa, mutta ainakin on avut käytössä...

Minä otan kans rokotteen jos raskaudun,muussa tapauksessa en,eikä sitä vältsist mulle tarjotakkaan...

Mulle tuli kans parikiloo täs tuulimunassa,mut lähes ennalleen palauduin...hämmästelin kanssa sitä että kuinka nopiasti niitä tulee,esikon kans oli sama mut palauduin silti 2,5kuukaudessa ennalleni. Jotain turvotusta kai...

Hokasin just et munhan on vissiin pakko testata ens kuussa,ennenkuin menkat kerkee olla myöhässäkään kun mulla on synttäribileet vissiin just pahasti siinä kierron lopussa ja oli tarkotus ottaa ankarasti :D

27.10. TIISTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Ansu85......................KM 06/09.............................KP 3/30-35
Rinja..........................KM 04/09.............................KP 14/24
Aappa.......................KM 05/09..............................KP 20/28
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 20/30
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 21/29-31
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 24/
n11na........................KM 09/09.............................KP 24/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 25/26
zanz..........................KM 07/09.............................KP 25/27-32
Rinja..........................KM 04/09.............................KP 26/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08......KP 28/28
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 41/
Orion.........................KM 02/09.............................KP 114/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09

HAAVEISSA TOINEN

kreta....................KM 08/09.............................................KP 6/
marsa22...............KM 06/09............................................KP 9/
Sinimarja..............TM 02/09.............................................KP 9/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09.............................................KP 9/
Minky...................KM 09/06,10/08, TM 03/09, KM 08/09..KP 11/
Huisi....................KM 08/09.............................................KP 20/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 27/28
Zalmiakki.............KM 03/09.............................................KP 67/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis....................KM 04/09, 09/09
sanzibar..............KM 09/09
NeitiKat...............KM 10/09
Imoen.................KM 10/09
haicu...................TM 10/09

HAAVEISSA KOLMAS

Tsuba........................KM 06/09................................KP 21/28-31
Unicco.......................KM 07/07, 03/09.....................KP 26/
Piijuska-78................KM 05/09................................KP 28/29
pinpella.....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09....KP 58/
MayBeibi...................KM 09/09
Neila.........................KM 09/09
happihyppy...............KM 02/08, KU 12/08, 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09................KP 29/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu

zanz - toivottavasti johtuu plussasta eikä tädistä :)

kreta - Niissä ovistestipaketeissa on tosi hyvät ohjeet! Niistä kyllä käy ilmi milloin kannattaa tikuttelu aloittaa :) Se riippuu sun kierron pituudesta. Sintsu vastasikin jo tohon lämpöjen mittailuun. Tuleppa kertomaan kun saat kokeiden tulokset.

Minky - tosi hyvä kun "vaiva" löydettiin ja sait siihen lääkkeet :hug:

Tänne ei muuta kun plussan / menkkojen odottelua.. Saas nähdä auttoiko oviksen aikaan pistetty pregnyl piikki, vai alkaako menkat silti ennen aikojaan :/

Mimis kp 21 (dpo 2-3) :wave:

Okei. Ehkä mä sitten otan kanssa.. :ashamed:

Pakko laittaa noista ihme tuntemuksista. Mun nännit tuli tosi kipeiksi eilen! Ihan uutta mulle.. ja rinnat on vähän turvonneet. Nyt tällä hetkellä mun alavatsassa on paineen tunnetta... välillä nippasee vasemmalta enemmän.. Ihan kuin menkat olis alkamassa.. Ja mikä väsymys!! En meinaa sängystä päästä ylös! Tosin se voi olla tätä pimeää ilmaakin..

Mutta jotenkin mulla on aavistus.... :heart:

Kiitos tsemppailuista niin mä päätin että nyt nää menkat saa hetkeks riittää ja plussaa kehiin!! =) Tekis niin mieli käydä kattoos jossain yksityisellä onkohan kaikki ok, kuinkahan helposti ne sinne ottaa...?

Iltaa kaikille :)

Mulle vois tohon listaan joku viisaampi lisäillä et kp 9/28. Tänään tuli tikut postissa ja testasin piruuttaan raskaustestinkin joka näytti negaa eli ei pitäis enään olla hormoonia veressä, vai? Oviksenkin testailin piruuttaan eikä viivan viivaa tullut siihen mihkä piti. Noh, ensiviikollahan vasta pitäis jotain alkaa näkyyn jos on näkyäkseen ;)
Tänään ekaa päivää töissä saikun jälkeen ja aivan mahtavaa oli. Päivä meni ku hujauksessa :)

Plussa onnea kaikille tasapuolisesti ja piinailijoille isot tsemppihalit :heart:
Tää menee katteleen pikkukakkosta sohvalle jätkän kanssa :wave:

Mul ei oikein ole ohjeita, kun sain ne tikut kaverilta... Olen nyt kuitenkin selannut netistä kyseisen valmistajan ohjeita ja aloitan tikuttelun tuossa hmm.. kp 10 kohdalla. Kierto on tavallisesti sen 27 päivää. Ja sain hiukan valistusta ystävältäni. Ja nyt tyhmä kysymys täältäkin: Mitä tarkoittaa dpo?

Niin, sain tänään taas kuulla, että hyvä ystäväni on viikolla 6 raskaana! Kyllä vähän nousi pala kurkkuun, kieltämättä. Tosin ystäväni oli miettinyt, että miten asian esittää, kun tietää mikä mun tilanne on. Mutta olen toki taas onnellinen ja toivon, että pääsen mukaan kelkkaan mahdollisimman pian. Silti on vähän kateellinen...

Sain tulokset ja mun kilppariarvot on todella huonontuneet. Nyt sitten nostetaan sitä lääkitystä ja katsotaan auttaako. Vielä odottelen Mehiläisen lääkärin soittoa. Katsotaan mitä mieltä hän on tästä tilanteesta.

Jep, plussia kaikkiin tikkuihin! :heart:

En oo muuten ikuna tikutellut. En tiedä, vaikka minäkin joskus innostuisin. Onnea kaikille plussanneille! Se kertoo meille kaikille,että elämä jatkuu B) Oho, tulipas outo hymiö laitettua.
Mutta itselle ei kummempia.
Ymmärrän sua kreta . Mäkin joudun oottaan tutkimusten takia ja kyllähän ne vauvauutiset ja lapsijutut omalla laillaan satuttaa, vaikka toisaalta olen heidän puolestaan onnellinen. Riippuu, miten asiat esittää. Hienotunteisesti, kuten ystäväsi halusi vai...niin.
Mutta pitää kuunnella omia tunteita. Kyllä mekin vielä! :hug:

Minky,mulla on kasn tota divinaa (muistaakseni :ashamed: ) kuukauden kuuri menossa =)

Ansu,Tarkoitatko yksityiselle gynelle ihan perus tarkastukseen asian tiimoilta? Kaikki halukkaathan ne sinne ottaa,kannattaa mennä =)

Minky, miksi tuota aspiriinia? Mä utelen ku luin jostain et sitä vois kokeilla...
Ja omatoimisesti meinasin jo tähän kiertoon aloittaa...Mut en sitte oikeen tienny et kuin pitkään niitä jatketaan jos tuleekin plussa :ashamed:

Kaikkee sitä pitää kokeilla ku niin hirmuisesti haluis jo olla raskaana :LOL: tai ainakin sen lapsen meille...En mä niin niitä kiloja ja vaivoja haluu, mut sen vauvan.

Tulipa se puhelu. Mitään ei tehdä. Kyseltiin, että alkoivatko aiemmat raskaudet spontaanisti.. Voi surkeus! Ja sitten sanoi, että kyseessä voi olla kierto, jossa ovulaatiota ei ole edes tapahtunut jne. Tosi outoo ja ei mitenkään tyhjentävää. Nyt vaan sitten tota tyroksiinia naamariin ja sormet ja varpaat ristiin. Surkeuksien surkeus. Plaah.

Ansu Kyllä ne sinne yksityiselle ottaa kaikki jotka maksaa, eikä se nyt niin kamalasti edes maksa.

Aappa Toivottavasti aavistus lupaa hyvää... :heart: Mä kanssa otan rokotteen sitten kun sen saa, mutta jos sitä ennen raskaudun niin sitten vähän mietin, mutta kai se silti on pienempi paha kuin jos sairastuisi.

On: Tädin odottelua, mutta tervetulleeksi ei toivoteta. Väsyttää, mutta pahimmat synkistelyt ohi on onneksi ohi.

kreta: jaksamisia :hug: !

sintsu: Ihan tarkkaan en kyl mäkään muista mitä tosta aspiriinista on apua, mut ilmeisesti se ohentaa hieman verta ja parantaa näin verenkiertoa ja jotain tukea siitä vissiin voi olla kiinnittymisvaiheessa.. Korjatkaa joku jos puhuin puuta heinää! :)

Repa: Tasotetaanko sun kierto tolla divinalla, vai? Mä alotan tän kaiken vasta seuraavasta kierrosta, joten tuntuu, et hirveen kauan joutuu viel odottaan...

SW: Toivottavasti ei tuu sun menkat taas ennen aikojaan! :) Piikitäksä itse itsees vai miten?

Ansu: Yksityiselle pääsee varmasti! Mun yksityinen läääkäri maksoi ultran kanssa eilen 65 ?, mikä ei mun mielestä ollut mikään älytön hinta...

Yhteistyössä