KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

Heippa kaikille ja pahoittelut surullisista uutisista ja onnittelut iloisista. Itsellä sellaista odottelua, että pääsee tositoimiin. Siksikin kai täällä niin harvakseltaan vierailen. Mutta eiköhän tämä tästä!
 
Haicu :hug: annettiinko sulle mitään jälkitarkastusaikaa tai lähetettä labraan raskaustestiin kuukauden päästä? Meinaan vaan, että jos kaikki ei tullutkaan pois... Varaudu siihen, että voi vielä hulahtaa pöksyihin jälkeenkin päin. Mulla on kahden kaavinnan jälkeen käynyt niin, että yhtäkkiä tulikin kauheesti verta ja hyytymiä. Sinne oli ilmeisesti jääny vielä jotain, joka tuli sitte pois. Ei mitenkään kivaa, jos sattuu julkisella paikalla niinkuin mulla viimeksi ravintolassa...
 
happihyppy, meillä täälä jälkitarkastus on omassa tk:ssa, ensin käydään verikokeessa noin 4vkon päästä keskeytyksestä/tyhjennyksestä ja sit seuraavalla viikolla jälkitarkastus. Samanlainen kun synnytyksen jälkeenkin et ei mitään ultria... :eek: Noh, fiksuna likkana varasin jo jälkitarkastusajan omalta työgyneltä (kun ei maksakaan mitään) ja sain ajan 06.11.2009. Tällöin viimeistään näkee onko mitään jäänyt. Hyvillä mielillä tässä odotellaan josko pääsis helpolla ja olis kaikki sit pois. Samalla ajattelin tuolta gyneltä kysellä clomien aloitusta heti seuraavaan kiertoon kun normaalit menkat alkaa. Eli meillä on menty hoidoilla eteenpäin clomit, pregnyl ja terolut. Tuo tm tuli heti toisesta kierrosta noilla edellisillä lääkkeillä kun heinäkuussa lopetin vasta pillerit.
Tänään tuo vuoto sit on hieman voimistunut että eiköhän se tästä sit taas lähde käyntiin.

En tiedä mitä terapiaa tää on, mut aivan mieletön sisustusvimma iski :LOL: Oon koko päivän vaihdellut verhoja huoneesta huoneeseen ja miettiny et mitä mihinkin hyllylle laitan. uskomatonta miten pienillä muutoksilla saa aikaan tällaisia muutoksia :D ja halvaksikin tulee vielä ;)

Noh, jospa lähtisi päiväkahville ja kiitos kaikille mukaantoivotteleville :wave:
 
haicu :wave: Minä niin pidin peukkuja että sieltä tutusta porukasta ei muita tulisi tänne listalle ja kaikki olisi mennyt hyvin! Mutta suuri :hug:

Tässähän tämä aika kuluu menkkoja odotellessa kun ei oikein pääse vielä "kuumeilemaan"... Ihan oman ruumiini tuntien, ovis taisi ehkä kai olla... Mutta mene ja tiedä... Toisinaan hermoja raastavaa aikaa kun odottelee miten kierto suttaantuu ja odotella ja seurailla... Toisaalta olen niin jalat maassa oleva immeinen et jaksan odotella rauhassa :LOL:
 
happihyppy: mukava oli lukea jonkun muunkin sortuneen samaan :D tosiaan kun ei muuta ollut..nyt sitten sain testin käsiini ( ja huomenna vasta ne tilatut) ja arvatkaas..ei ihan testiajan sisään mutta melkein, noin 15 min sisällä testin teosta siinä komeilee KUMMITUS elikkäs :eek: hui apua ja iik, mielikuvistysko lieneen tekee tepposet vai mikä mutta kai tää päivien edetessä tässä selkenee :headwall: Kaikille kovasti plussatuulia!
 
Joo kyllä testi tuli tehtyä aamulla mutta tais olla enemmän nega ku haamu :'( mutta voi viä olla liian aikasta ku pongasin oviksen vasta noin kymmenen päivää sit.. Toivotaan että ne menkat ei sieltä ala!!!!
 
Haiculle tervehdys ja pahoittelut :hug: No mulla oli tuulimuna,selvis viikolla 11+4 ja vuodan edelleen,ens ma tulee yhteensä 2kk. Ekaks tuli päivän isoja hyytymiä sit niukkeni normi kk vuodon kaltaseks ehkä niukemmaksikin ja jatku lähes tuhruna kunnnes vajaan 4 viikon kohdalla alko taas hyytymiä tuleen ja sen jälkeen viikko normi kk vuodon kaltaista ja sit muuttuu taas hyvin niukaks tuhruks ja oli paripäivää lähes olematonta kunnes taas alkoi voimistumaan ja nyt vuodan jälleen kuin menkoissa :/ Toivottavasti sulla ei oo näin pikää taivalta tän vuodon kans.. maanantaina mulla lekuri et katotaan mikä tilanne.

Ansu,toivotaan et olit vaan liian aikasessa :hug:
 
Neila pidetään peukkuja että toiseenkin testiin piirtyy edes haamu :D

Ansu85, älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Monilla oikeesti näkyy vasta sinä päivänä kun menkat olis pitänyt alkaa vaikka kuinka herkillä testeillä tekee. Täälä sormet ja varpaat ristissä odottelen tulosta :heart:

Repa, juuri tota pitkään vuotamista tässä pelkäilen... Taipumus on muutenkin ilman mitään teroja ym. vuodella pitkät pätkät tuhrulla ym. Noh, onneks jälkitarkastus on 6.11 ja jos sillon vielä vuodan niin pyydän lääkkeet jotta saadaan vuoto loppuun. siis mikäli kohtu on tyhjentynyt aivan ok. Muistaakseni söin primolut kuurin aiemmin tuohon pitkään vuotamiseen... Noh, nää on näitä hormooni ongelmia... Tuntuu et tiedän jonkun lääkkeen aina johkin vaivaan (kantsiskohan alkaa lukeen lääkäriks ;) )... :LOL:

Nyt aamukahville :wave:
 
MLL
Tulinpa ekaa kertaa plussan jälkeen tänne puolelle kurkkimaan :) Ei listoilla onneksi enää montaa tuttua nickiä näy :wave: Surullisen paljon silti uusia nimiä tullut tilalle. Kärsivällisyyttä kuumeiluun ja toivottavasti tulette pian tonne odotus puolelle :whistle: Puhaltelen täältä höyrypäisiä raskaushormooneita ja plussa tuulia ja kaikkia mahdollisia tsempityksiä :)
 
22.10. TORSTAI



HAAVEISSA ESIKOINEN



Rinja..........................KM 04/09.............................KP 9/24
Aappa.......................KM 05/09..............................KP 15/28
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 15/30
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 16/29-31
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 19/
n11na........................KM 09/09.............................KP 19/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 20/26
zanz..........................KM 07/09.............................KP 20/27-32
Rinja..........................KM 04/09.............................KP 21/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08......KP 23/28
Ansu85......................KM 06/09.............................KP 33/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 36/
Orion.........................KM 02/09.............................KP 109/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09




HAAVEISSA TOINEN



kreta....................KM 08/09.............................................KP 1/
marsa22...............KM 06/09............................................KP 4/
Sinimarja..............TM 02/09.............................................KP 4/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09.............................................KP 4/
Minky...................KM 09/06,10/08, TM 03/09, KM 08/09..KP 6/
Huisi....................KM 08/09.............................................KP 15/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 22/28
Zalmiakki.............KM 03/09.............................................KP 62/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis....................KM 04/09, 09/09
sanzibar..............KM 09/09
NeitiKat...............KM 10/09
Imoen.................KM 10/09
haicu...................TM 10/09



HAAVEISSA KOLMAS



Tsuba........................KM 06/09................................KP 16/28-31
Unicco.......................KM 07/07, 03/09.....................KP 21/
Piijuska-78................KM 05/09................................KP 23/29
pinpella.....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09....KP 53/
MayBeibi...................KM 09/09
Neila.........................KM 09/09
happihyppy...............KM 02/08, KU 12/08, 09/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09................KP 24/27-34



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Annemaarit, omenaruusu, Liilia, Murmelin




PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:



2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia



 
Ansu85 - No voi harmi negasta :( Mutta kyllä se voi tosiaan vielä plussaksi muuttua!

Repa - Tsemppiä maanataiselle lekurille. Toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:

haicu - Hyvä vaan kun sait muuta ajateltavaa tm:n jälkeen. Se on totta että pienillä muutoksilla saa koko kodin näyttämään erilaiselta :)

MLL - Kiitos! Toivottavasti tosiaan päästään kaikki pian sinne "paremmalle puolelle" :wave:
 
Voi voi sentään Haicu :hug:

Ansu85, jos sulla haamut tuli, niin toivotaan vain sitten vahvistuvaa viivaa! Eli rutkasti plussatuulia sinne!

Ja oikeesti plussaa edes jollekin, kun ei täällä meillä tunnu taaskaan tärppäävän.

En oikein tiedä mitä ajatella, on niin ristiriitaiset tunteet... oireitahan oli mulla vaikka millä mitalla ja mitä vielä, tätihän se tuli sieltä tänään, jo tänään, vaikka olis mun laskujen mukaan aikaisintaan sunnuntaina. Miten voi ollakaan niin turhauttavaa. Täällä sitä itkeä tihrustaa, että mitä nyt... Mulla olis nyt noita tikkujakin valmiina, mutta nyt on sellainen fiilis, että antaa olla koko touhun.

Eniten ehkä hämmentää, että mulla oli sen ultran mukaan ovis ja silti mitään ei tapahdu... Mites tuo meidän mies, miten pääsis katsomaan ne pikku-Simot, että onko siellä päässä kaikki kunnossa?

Mä käperryn itsesääliin ja menen surkuttelemaan, plaah!
 
Huomenta!

johan tänne oli tullut tekstiä... Haicu pahoittelut kokemastasi ja tervetuloa :hug:
mulla oli tuulimunatuomio vasta rv 11+6 joskin rv 8 aloin epäillä kun siihen astiset hyvin voimakkaat raskausoireet katosivat, että jokin on pielessä. vuoto oli aika voimakasta, koska materiaalia oli kerennyt kertyä jo paljon, kohtu kasvoi kovasti, äitiyshousuja jouduin jopa jo käyttämään, lapsivettä yms. oli paljon. vuoto ei kestänyt niinkään kauaa, ehkä viikko, mutta pari eka vuorokautta oli tosi hurjat :(

kiitti sw tupakka/hedelmällisyystietoudesta. aika hurja vaikutus, jos yritysaika tuplaantuu tupakan takia :( oon tässä viikon pohtinut tosissaan olisko mussa sisua lopettaa.... äsken poltin aamusavut, puoli tupakkaa, ja ny ton tosi ällö olo. menkkavuotokin alkaa olla ohi, jotta nyt vois yrittää olla ilman. välillä muistan vasta ilalla etten ole polttanut yhtään koko päivänä, toisinaan jos lähden johonkin, poltan hyvinkin paljon että illalla on sitten öklö olo. kaikkea sitä ihminen itselleen tekee.... minky sinä taisit olla toinen kohtalotoveri, tupakkaa menee... kelasin kolmatta sivua näitä viestejä, jos muistan oikein nyt :)

jännä kun puhuitte käytetyn testin uudelleen tekemisestä. minäkin harrastin sitä ennen kovasti :D sitten kun tulin raskaaksi testasin testin uudelleenkäyttämistä, niin nega raskaustesti pysyi negana. mutta eihän se ollut niin "tuore" kuin teillä, et seur. päivänä...
enkä sen jälkeen ole sortunut testien uudelleenkäyttämiseen. mä ostan liuskatestejä ja leikkaan ne kahtia ja säästän siten :) niitä testejä kun tuppaa menemään. apteekissa melkein aina sama nainen palvelee kun ostan testejä.... viimeksi se hymyili niin iloisesti kun TAAS olis siellä ostamassa, ajattelin et käyköhän sen mua sääliksi kun olen yli vuoden ajan siellä ollut ostelemassa testejä.... :whistle:

imonen, tillukas :hug: :hug: :hug:

muillekin tarvitseville iso :hug:
plussaonnea! ++++++++++++++++++++ :whistle:

:wave:
 
Moikka kaikille ja hyvää perjantaita! :flower:

Mulla ovisoireita on kai ollut nuo hemmetin ilmavaivat! Just se aika kuukaudesta kun pitäis vietellä mies, niin perärööri soi! :eek:

Lisäksi olen tosi iloinen, mutta kanssa äksyilen helposti. Runsasta vuotoa aina välillä lurahtaa :D

No kuitenkin. Ollaan nyt ahkeraan koko viikko sekstailtu iltaisin. Eilen illalla jäi välistä mutta ukko herätteli kuuden aikaan puuhailemaan. Nyt on hyvä fiilis töissä :D

Katsotaan tuottiko tulosta! :heart:
 
Viikonloppu edessä, jee!

Olen tässä nyt majoittanut tätiä koko viikon ja alkanut löytää hyviäkin puolia tuon epäsuositun sukulaisen vierailusta. Ainakin nyt tuntuisi siltä, että kroppa alkaa ymmärtää missä mennään, eli saattaisi olla mahdollista, että tämä kierto saattaa jo lähennellä normaalia, peukut pystyyn.. Täytyy taas lukaista se hyvä kierrosta kertova linkki, niin oppii vanhakin kettu vähän paremmin tulkitsemaan itseään :)

Itse asiassa laitetaanpa se tähän taas, jos uusilla on vielä tutustumatta: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1634433

Hedelmällistä viikonloppua toivottaen,

BlondeMonsoon
 
Aappa,pakko sanoo et meidän pojan 1v5kk mielestä aamupala on aappa :LOL: Toivotaan et simpat on menossa kohti maalia :heart:

Haicu,Mulla menkat on kestänyt aina sen viikon päivät niin et tuhruu on ollut suurin osa ajasta ja sit kun on ollut jotain ns.häikkää,niin oon vuotanut pidemmän kaavan kanssa. Arvasin et nytkin vuodan,mut ihan 2kk en olis osannut arvata :kieh:

Tääl onneks vissiin hiukan taas alkaa rauhottuun vuotelu... olis kiva ettei maanantaina enää lorahtelis kun se gyne on :/

Viikonloppuja ja plussatuulia kaikille :wave:
 
iltaa vaan kaikille :D
Edelleenkin täälä vuodellaan välillä tosi niukasti ja välillä aivan normaalisti kuten kk:sten aikanakin... :( yrittäis jo vaikka lopetella ja päästää mut tosi lyhyellä jälkivuodolla... Sais uutta yritystä käyntiin ja elämän taas raiteilleen :)
Onneks on toi jätkä tuossa pitämässä päivän askareet kasassa ja aikas positiivinen asennekin auttaa. Näin vaan käy joskus ja sille ei mitään voi.
Huomenna nautitaan miehen kanssa viiniä ja rauhallista koti-iltaa kun poika lähtee mummulaan :D , luultavasti istun koneella tai kattelen telkkaria ja vedän suoraan sanoen perseet tähän kaiken huipuks :LOL: ... tuntuu nyt et tarviin kunnon nollauksen ennen uutta alotusta ;)

Repa, toivottavasti saat jotain apuja gyneltä mikäli vuotelu jatkuu vielä maanantaina... Mulla muuten noissa polin ohjeissa oli et pitäis ottaa sinne yhteyttä jos jälkivuoto kestää yli 6 vkoa... eli kysyppä gyneltä onko mitään apuja vuodon loppumiseen (lääkettä). :D

Ootteko muuten kuinkas nopeeta km:n jälkeen bongannu oviksen? Onko menny montakin kiertoa?

Noh, nyt pojan kanssa lukemaan kolmea rosvoa, kasperia, jesperiä ja joonatania :)
öitä ja viikonloppuja kaikille :wave:
 
haicu: oviksesta en tiedä, itsekin samaa mietin..täällä km 9/09 ja ekoja kuukautisia odotan vielä..koskahan mahtavat alkaa...kaavinta oli siis 20.9. ja siitä alkaa olemaan jo ainakin se 4 täyttä viikkoa..sitä ennen koetettiin niillä lääkkeillä 14.9 ja siitä siis jo yli 5 viikkoa...koskahan alkas, nyt tulrr vahdattua kokoajan et koska täti kaahaa pihaan...
 
Mulla oli km 25.9 mutta alkio oli kuollut jo kuukausi aiemmin :( Tehtiin lääkkeellinen keskeytys. Bongasin oviksen 8.10 ja 21.10 nyt alkoi menkat. Toisaalta kiva kun alkaa hormonikierto toimia. Selkeästi jälkivuoto oli loppunut ja nämä menkat sattuu hyvin yksiin ovulaation bongauksen kanssa(tasan 2vk ennen).
Mietin tässä että aloittaisinko tässä kierrossa terolutit joita käytin ennen raskautumista kierron tasapainoituseen. Olisi kiva ilman lääkkeitä odottaa pari kiertoa mutta kun on hätähousu.

Tuntuu että kaikki kaverit ovat raskaana, toivon niin että pian meillä kaikilla onnistaa
Plussatuulia
 
Huomenta!

Täällä nyt olen laskenut (kun pahin masennus on hälvennyt), että mun kierto oli tällä kertaa 21 päivää! Se mun luteaalivaihe oli 8 päivää ja se on varmuudella liian lyhyt. Mulla, kun tuo kierto on se 27-28 päivää. Nyt on hormonit sekaisia tällä tädillä.

Tästä johtuen varasin puhelinajan ensi tiistaiksi lääkärille (samalle, jonka luona kävin ultrassa ja oviskin nähtiin), jotta voin keskustella tästä, miksi näin lyhyt luteaalivaihe. Mun kaveri on kätilö, asiasta valitellessani, hän kehoitti hankkimaan keltarauhashormonia (mitä se sitten on Clomit, Terot???) siihen luteaalivaiheen tueksi. No, täytyy lääkärille jutella tästä. Ja jos joku tietää tästä enemmin, saa valistaa! Olenpahan valmiimpi lääkärin kanssa juttelemaan =)

Mutta arvatkaapas, mä olen melkein varma, että tää mun kilpirauhanen kiusaa mua. Siis, en halua olla nenäkäs, mutta ensimmäinen raskaus tärppäs ensimmäisestä yrityksestä ja kuis ollakaan, olin todella onnekas. Nyt kyllä osasin hiukan pelätä tämän toisen kanssa juurikin tätä mitä nyt käyn läpi. Kilpirauhanenhan säätelee noita hormoneja aika tavalla.

Nyt tulee todella paljon omaa asiaa... Koetan olla vähemmän itsekeskeinen ensi kerralla.

Mukavaa viikonloppua teille arvon Daamit! :heart:

Ja niitä plussia, niin saa itsekin vähän toivoa :whistle:
 
Huomenia kaikille :wave:

Täälä valmistaudutaan viemään poikaa parturiin ja sit mummulle hoitoon :) äitillä ja iskällä on tänään vapaa ilta ja tää mamma taitaa vetästä kotona perskännit tilanteen nollaamiseksi :LOL: . Ikänähän sitä ei sit tiedä koska seuraavan kerran pystyy nauttimaan... (toivossa on hyvä elää) :D

Sanzibar, hienosti sulla lähtenyt käyntiin toi hormoonitoiminta. Pidetään peukkuja seuraavaan kiertoon ;)

Tänään ei ole vuodon vuotoa tullut. Peukut pystyssä että oli siinä!!!

kreta, kuullostaa kyll lyhyeltä luteerivaiheelta. clomit ei oo keltarauhashormooneja mutta terot on ja niidenhän pitäis kyllä tuohon vaivaan auttaa. Toinen vaihtoehto on varmaan Luget.
Clomithan vaan kasvattelee muniksia jos sikseen tulee ja terolut on sit se keltarauhashormooni. Kantsii jutskailla tosiaan lekurin kanssa.

Neila, miks jouduit kaavintaan? Eikö kaikki raskausmateriaali ollut tullut pihalle vai ? Miten huomasit asian? Anteeksi utelu mutta itsellä tilanne ajankohtainen ja todella toivon että kaikki olisi tullut pihalle enkä joutuisi kaavintaan. Mulla ainakin ohjeissa lukee et kuukautisvuoto pitäisi tulla normaalisti 6 vkon sisällä ja jos ei tule niin pitäis ottaa lekuriin yhteyttä. Ainahan noissa ohjeissa tuntuu olevan eroja... :( tiedä häntä sitten.
Kovasti odotten innolla kerrankin että aika kuluis ja alkais kunnon menkat jotta pääsis yrittään heti. En meinaan usko että tässä välissä raskautuisin ilman mitään lääkityksiä...

Nyt parturiin ja plussatuulia kaikille sekä MAHTAVAA viikonloppua teille. Muistakaa rentoutua. :heart: :wave:
 

Yhteistyössä