KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

Myös täältä :hug: uusille.

Repa-polo, mene ihmeessä näytille ton vuodon kanssa :hug: Kamalaa, kun ei pääse tiputtelusta millään eroon!

Sintsu78 mulla on myös jatkunut nyt tuo limailu. Vuotoa tulee niin paljon, että kohta pelkään sen tulevan läpi!! Toviottavasti se merkkaisi meille molemmille plussaa, olen ymmärtänyt, että liman tulo lisääntyy tai jatkuu, jos tärppi on käynyt! Maltti on nyt kuitenkin valttia.

Nyt tässä on kyllä näitä oireita kuulosteltu... mulla vatsaa polttelee menkkamaisesti, ja välillä sellaista juilintaa. No, tietysti toivon sitä plussaa, mutta pelottaa ihan tajuttomasti, koska KM:ssä juuri keskenmeno tuli lopulta menkkakipujen vahvistuessa. Eli ensin oli pientä juilintaa ja sitten tuli kunnon kipuja. Esikosta ei mun mielestä tullut ainakaan kovasti kipuja.

Nyt on mentävä ja plussatuulia kaikille meille!

Huomenta! Uusi viikko, uusi kierto. Eli täti löysi mun osoitteeseen, kp 1 siis täällä tänään. Kai sitä pitää olla tyytyväinen siihen, että kierto alkaa ehkä mahdollisesti tasaantua vihdoin, melkein 4kk keskenmenon jälkeen. Eikun uutta putkeen sit vaan!

Parempaa plussaonnea kaikille jännääjille!

samat sanat, uusi viikko, uusi kp :kieh:
kp 1 tuli ja iski, mutta odotettavissahan tuo oli... :headwall: :headwall: :headwall:
ooneks kierto ei sentään venyny, että pääsee pian taas uuteen yritykseen...jos tästä taas yrittää jotain positiivista keksiä :/

No niin,tilasin sit ajan gynelle. Soitin ja kerroin taustaa ja totes et jos ns.muuten vaan on vuoto jääny päälle niin voivat jotain nappia antaa millä sen saa loppumaan,jee!
Ainoo ikävä juttu et siellä ei oikein ollu aikoja,yks ainoo maanantaille kello 13 ja se on tietty pahin mahd. esikon hoidon järkkäämisen kannalta. Toivottavasti mies sais vaihdettuu iltavuoroon.

Kaikille tädin kohdanneille suuri :hug: !!

Repa: No jokohan nyt sit loppuis ja kierto palautuis!

mä varasin nyt sitten kans ajan yksityiselle gynelle viikon päähän. Toivottavasti saisin jotain selvyyttä näihin mun kemiallisiin. Toivottavasti saisin esim keltarauhashormonia tai jotain... Ihan sama, kunhan tää ei jatku. Tiedän et kemialliset on yleisiä, mut nytkin nää menkat on sit ihan kauheet. Oon tosi kipeä ja vuoto on erittäin epämiellyttävää...

Nyt lähen hakeen poikaa hoidosta ja yritän taas pikkasen rauhotella itteeni tän vauvaoperaation keskellä! :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Mun on pakko vähän päivittää ihan jo itseänikin varten. Nyt jotenkin tulee seurattua paremmin noita kehon viestejä. Eilen illalla kun mentiin nukkumaan, niin mun alavatsaa nipisteli sillai tosi hassusti. Luulen, että nää oli niitä munasolun kypsymiskipuja.. Ollaan nyt muutenin heiluteltu peittoa tosi ankarasti, mutta sitä me tehdään kyllä muutenkin päivittäin. Himot alkoi eilen hyrrätä oikein huolella! Vähän intiimiä tekstiä, mutta kostuin tosi helposti jne. Eli taitaa olla tärppipäivät käsillä.. Ei malttais, että pääsee taas kotiin heiluttelemaan peittoa ja vähän ilmankin. :D
Perhesuunnittelun sivujen mukaan olis hedelmällinen kausi 19.10-24.10. Eli se on menoa tää viikko B)

Mut ei saa ottaa liian vakavasti, vaan täytyy muistaa nauttia :xmas: (Sanoo hän joka ekaa kuukautta vasta yrittää... ) :whistle:

Minky,no toivotaan et sunkin hommaan tulis selvyyttä,meinaan noi kipeet ja epätavallisen menkat ei oo kyl kiva :hug: Me saadaan sit vastauksia samoihin aikoihin B)

Aappa,hyvältä kuulostaa,ei muuta kuin pökköä pesään..ihan "kateellisena" lukee,et joku vielä jaksaa touhuilla päivittäin,meillä kerta viikkoon on realistista :LOL: Tosin esikkoa yrittäessä oltiin aktiivisempia,et jospa nyt kakkosen kans sama :xmas: Kunhan päästäs touhuun ylipäänsä |O

Alkuperäinen kirjoittaja kreta:
Oma napa:

Vain sellaista, että mun kaveri kertoi juuri olevansa raskaana. Oon tietty onnellinen heidän puolestaan, mutta ihan sairaan kateellinen. Ja ihan pask*na :ashamed:

Palaan toipuneempana.
:hug:

Näitä uutisia aina tulee ja menee. Kolahtaa kuitenkin aina hyvin raskaasti. Varsinkin ne raskaudet, jotka ovat vahinkoja. Ne varsinkin herättävät aina mietteitä.

:hug:

19.10. MAANANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Rinja..........................KM 04/09.............................KP 6/24
Aappa.......................KM 05/09..............................KP 12/28
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 12/30
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 13/29-31
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 16/
n11na........................KM 09/09.............................KP 16/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 17/26
zanz..........................KM 07/09.............................KP 17/27-32
Rinja..........................KM 04/09.............................KP 18/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08......KP 20/28
Ansu85......................KM 06/09.............................KP 30/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 33/
Orion.........................KM 02/09.............................KP 106/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09

HAAVEISSA TOINEN

marsa22...............KM 06/09............................................KP 1/
Sinimarja..............TM 02/09.............................................KP 1/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09.............................................KP 1/
Minky...................KM 09/06,10/08, TM 03/09, KM 08/09..KP 3/
Huisi....................KM 08/09.............................................KP 12/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 19/28
Zalmiakki.............KM 03/09.............................................KP 59/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis....................KM 04/09, 09/09
sanzibar..............KM 09/09
NeitiKat...............KM 10/09
kreta...................KM 08/09
Imoen.................KM 10/09

HAAVEISSA KOLMAS

Tsuba........................KM 06/09................................KP 13/28-31
Unicco.......................KM 07/07, 03/09.....................KP 18/
Piijuska-78................KM 05/09................................KP 20/29
pinpella.....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09....KP 50/
MayBeibi...................KM 09/09
Neila.........................KM 09/09
happihyppy...............KM 02/08, KU 12/08, 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09................KP 21/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, omenaruusu, Liilia, Murmelin

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu:
Nasuli82, Millenia

Listataas tähän ovulaatio-oireita jos niitä löytäisi joku hetki kropastaan, niin olisi sitten valmiina petipuuhiin :)

Te ketkä olette käyttäneet ovistikkuja ja saaneet niistä oviksen näkyville, niin mihin vuorokauden aikaan olette niitä tikutelleet? Viime kuussa niitä käyttäessäni tein testin aina n. klo 17.00 ja mitään ovista en bongannut.

Silent whisper Jos saadaan aiheesta jotakin listaa aikaiseksi, niin voisiko sen listan listätä tuohon alkuun heti kuvan jälkeen? :)

Täältäkin :hug: tädin yllätämille! Se ei sitten malta pysyä poissa millään!

Repa - hyvä kun sait varattua ajan gynelle ja toivottavasti myös aikataulut järjestyy niin pääset paikalle :)

Minky - Kiva että sinäkin sait ajan varattua. Ei tuollaisia asioita kannata pohtia itsekseen, ainakaan mun mielestä! Voihan olla että sun limakalvot eivät ole tarpeeksi paksut ja alkio ei sen takia pääse kiinnittymään. Siihen on kuitenkin hoitoja olemassa :hug:

kreta - tiedän tunteen. Kun samaa aikaa on onnellinen ystävän puolesta mutta samaa aikaa NIIIIN katellinen :/

Nyt on lekurissa käyty. En ole kuvitellut "oireita" vaan mulla on lievästi monirakulaiset munasarjat minkä takia munasolu ei pääse kehittymään kunnolla ja ovis tulee liian myöhään. Lääkäri arvioi että ovis tulee olemaan viikonlopun aikana, ja oviksen aikaan piikitän itseeni istukkahormonia. Sen pitäisi pitää tuhrut poissa ennen menkkoja ja ylläpitää mahdollista raskautta, niin että limakalvot eivät ala vuotamaan ulos ennen aikojaan. Perjantaina vielä uusi ultra jossa katsotaan onko munis jatkanut kehitystään niin kuin pitää. Oviksen jälkeen mitataan erilaisia arvoja ja jos raskaus ei ala heti tästä kierrosta, saan ensi kiertoon lääkkeet joiden pitäisi auttaa munasolua kehittymään nopeammin.

Ihanaa kun pääsee asiassa eteennpäin :) Kannattaa luottaa omaan intuitioon ja mennä lääkäriin, jos tuntuu että kaikki ei toimi niinkuin pitäisi.

Pitää tulla vähän päivittämään omia kuulumisia suoraan sairaalasta palanneena... Ei mun raskaus ollutkaan tuulimuna, eilen jouduin kovien kipujen vuoksi sairaalaan ja siellä ultrassa näkyi kuollut, rv 8 vastaava sikiö. :'( Nyt on kohtu tyhjä, loput kaavittiin tänään. Tuntuu ihan hirveän pahalta, mutta kai se sitten tästä helpottaa.

Imoen,Kovasti jaksamista :hug:

Kreta,tiedän niiiin tunteen :hug:

Silent,Näinhän se on et kysyvä ei tieltä eksy...jos painaa mieltä niin aina kannattas käydä lääkärissä,vaikka mitään ei olis,niin ainakin mieli helpottuu. Ja sulla totisesti oli syytäkin käydä,ihanaa et vika löyty ja ootte nyt "ohjatussa" raskautumisessa - eks ollut hieno lause :xmas: Nyt vaan heti ekasta kierrosta "maali" :D

imoen :hug: :hug: :hug:

hienoa sw että apuja löytyi =) nyt tsempataan että tärppäis kun syyt löytyi ja apuja tiedossa b:)d

itsellä väliin iskee pelko että mitäs jos me ollaankin miehen kans se harvinainen prosenttiosa ihmisiä, ettei sovitakaan yhteen ja raskaudesta seuraa vaan joka kerta tuulimunatuomio. ei pitäisi lukea niin paljon, tieto lisää tuskaa :D tyhmää ajatella tuollaisia, pitäisi ennemmin saada tupakointi lopetettua. viimeksi lopetin niin heti samasta kierrosta tulin raskaaksi, mutta se oli sit se surullisen kuuluisa tm. ja sitten tupakkaa rupesi taas menemään... :( muistan vielä kuinka tärisin ja itkin sairaalan parkkipaikalla menetettyä raskautta ja pyysin mieheltä tupakkaa. olin niin romuna ultran jälkeen :'(
kovasti kyllä nyt kutkuttaa, että mitäs jos saisin tuon tupakan pois, jos sitten vaikka tärppi kävis.... ei se tupakka muutenkaan niin hyvää ole, poltan lähinnä tavan vuoksi kuin nikotiinituskan vuoksi...

vai ovulaatio-oireiden listausta :D omalla kohdalla nämä:
-limat
-rinnat turpoaa+kipeytyy
-pupuiluhimot :D
-finnit

Imoen: :hug:

Kreta: Niin tuttua! Mä oon puhunut tosi avoimesti meidän vauvan saanti ongelmista mun läheisille ja mua toisaalta sit taas hirvittää se, ettei ne uskalla pian enää hehkua raskauksistaan mulle ollenkaan, ku luulevat aina mun loukkaantuvan.. Tosi kaks piippuisia nää muiden raskaudet..

Silent: Jes! Onneks löytyy apukeino! :)

Repa: Mulla on ens tiistaina se lääkäri!

Sinimarja: Mäkin tupakoin ja aina oon lopettanut plussaan ja sit tuomion tullessa saman tien alottanu taas... Mä en vaan saa itteeni kuriin ton asian suhteen...

Mä oon vähän asennoitunut jo silleen, et jos saan jotain lääkitystä ja siitäkään ei ole apua, niin sit ei asialle voi enää mitään, jos vauvaa ei ala kuulua. Mut ainakin olen silloin kaikkeni yrittänyt, jotta onnistuttaisiin! :)

Kiitos kaikille haleista ja tsempeistä.. Paras tuki mun mielestä näissä asioissa on vertaistuki. Ei sillä, et oisin iloinen, et muut kokevat samaa, mutta he voivat oikeasti ymmärtää kaiken tämän tuskan! Olette korvaamattomia! :)

Kiitos tsempistä murut :hug:

Ninnatar - Käyn yksityisellä joo. Tai siis se on ihan lapsettomuusklinikka. Meinasin mennä ihan perus gynelle, mutta sitten ajattelin kuitenkin varata ajan tuonne, niin olen heti oikeassa paikassa jos taustalta löytyykin jotain vakavampaa. Lääkäri sanoi heti, että jotain häikkää on, kun ovis tulee niin myöhään ja menkat alkaa siitä jo 7-10 vrk:n sisällä.

Imoen - voi ei :( voimahaleja!

Repa - oli todellakin hieno lause :D Kiitos :hug:

Sinimarja ja Minky - Mulle lääkäri sanoi eilen, että tutkimusten mukaan tupakoitsijoilla menee keskimäärin kaksi kertaa kauemmin raskautumisessa kuin ei tupakoitsijoilla. Eli röökit pannaan vaan! Okei, tiedän että se ei ole noi helppoa.. Mutta tämä olisi ainakin hyvä syy yrittää lopettaa :)

Silent: Mä tiedän, et tupakka vaikuttaa hedelmällisyyteen! Mihinkäs se nyt kauheen positiivisesti ees vaikuttaa.. hmm , ei mihinkään! :) Kyl mä aina välillä päätän muka lopettaa, mut siihen päätökseen se sit on jäänyt. Ja kumma juttu, et kun plussa tuleee testiin, ei oo mitään ongelmia lopettamisen kanssa! Pitäis tosiaan ottaa itteensä niskasata kiinni...

Ovisoireita:

- Limat on kun oppikirjasta. Eka runsasta ja vetistä ja sit tulee ne kanamunalimat
- Munasarjojen nippailu
- Aamulämmön lasku ja sit nousu

Apua, tänne tulee heti niin kamalan paljon tekstiä, kun ei käy kirjoittelemassa...eli samaa rataa, luen kyllä mutten heti kerkeä kommentoida..ja oravanpyörä pyörii :D

SW Onneksi asiaa nyt hoidetaan eteenpäin, tärppionnea :)

Imoen Pahoittelut :hug:

Pahoittelut myös niille, joille täti tuli taas kylään. :hug: Samoin Minkylle ja Repalle toivottavasti apua löytyy ja jotain selviäisi.

kreta tuttu tunne :hug:. Järkevä, rationaalinen puoli iloitsee, ja ajattelee etteihän se ole minulta pois, mutta pimeä puoli saa aina ihme katkeruus- ja synkistelykohtauksia. Juu, en ole ylpeä itsestäni ja joo, tiedän, se ei auta mitään.

Mun ovisoireet öö, mitkä? Eipä oo taas näkynyt. :headwall: Viime kierrossa alavatsaan koski, tissit turpos, mutta lämmöt ei noussut. Tämä kierto, ei sitten yhtään mitään taas. Eli olisikin jotain oireita. Ai niin, ennen raskautta olin tosi v-mäinen ovulaation aikaan, ei ehkä mikään paras lähtökohta peittojen heiluttelulle. :kieh:

On, eipä mitään, edellä tilanne eli ei ovisoireita. Mieskin vähän puhui, että ihan hyvähän se vain olisi, jos ei nyt edes pariin kuukauteen tärppäisi. Toisaalta, ihan samaan malliin tässä on jatkettu, eli tärppää jos on tärpätäkseen.

Mulla ovisoireita on;
*Munasarjojen nippailut
*ja kunnon limat

Hirveetä tää odottelu ovulaation jälkeen ennenko pääsee testaamaan! Ei millään jaksais odottaa!!!!!

Imoen :hug: jaksamista

kreta oma ystäväni tuli "vahingossa" raskaaksi, vain 6 kk seurustelun jälkeen ja nyt ollaan niin onnellisia että! :/
Neljä vuotta nuorempi pikkusiskoni sai alkuvuodesta pojan... sekin oli aika kova paikka. Varsinkin kun hänellä meni kaikki NIIN hyvin (mikä on tottakai ihana asia)! Äidillämme on keskenmenoja yksi ennen minua ja kaksi meidän välissä. Tottakai pikkusisko raskautuu ensimmäisestä kierrosta ja raskaus sujuu ilman ongelmia. Mutta kun osuma tulee omalle kohdalle mikään ei mee niinku pitäis :( Nää on näitä asioita joiden kanssa voi joutua kamppailemaan aika pitkään..

Yhteistyössä