KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Tervehdys täältäkin!

:hug: mother4 ja muillekin sitä tarvitseville.

Eipä minullakaan ole mitään mukavaa kerrottavaa, maanantaina alkoi menkat ja nyt odottelen, että ne loppuisivat. Päästään sitten taas uudelle yrityskerralle :/
 
Jääkyynel, pöh :/

Juu, omaa navatonta sen verran että eilen en yltänyt KN ollenkaan, minne lie meni.
Menkkamaisia nippailuita jo nyt kp 25, liekö täti etuajassa tulossa |O |O |O

Kaunis päivä siivota tänään joten läskingrillausta luvassa :kieh: :D :wave:
 
LAUANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



tiitu87..........................KM 11/08, 03/09..................KP 8/29-30
Tupu76.........................KM 11/08, 04/09..................KP 9/33
Murmelin.......................KM 01/09............................KP 12/28-38
Empuuu.........................KM 09/08...........................KP 14/26-30
MLL..............................KM 11/08............................KP 17/26-32
harakanhattu.................KM 04/09............................KP 18/28-31
Sun Rise........................KM 10/08 ..........................KP 24/28-31
Miukkari.........................KM 02/09...........................KP 27/
BabyHope......................KM 09/08, 01/09..................KP 28/33-41
mely.............................KM 12/08............................KP 32/27-37
Orion............................KM 02/09............................KP 43/50
nanakuu........................KM 11/08
Hempukka87...................KM 12/08
Perhosia........................KM 01/09
MeaMimosa....................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.........................KM 04/09
Alisa84..........................TM 05/09
Tash.............................KM 12/08, 05/09
mirzu.............................KM 04/09
JääKyynel......................TM 05/09
Silent whisper.................KM 05/09
marjutti86......................KM 06/09
Noella............................KM 04/09
papana77.......................KM 06/09



HAAVEISSA TOINEN



Zalmiakki..........................KM 03/09...........................KP 6/32
AnnaStiina82.....................KM 12/08...........................KP 8/30
tillukas.............................KM 05/09...........................KP 10/31-35
Sinimarja..........................TM 02/09...........................KP 15/27-34
nöttiäinen.........................RK 10/08, KM 05/09.............KP 19/
Elwi.................................KM 11/08...........................KP 20/17-44
kellopeliappelsiini................TM 04/08, KM 05/09............KP 24/28
Annemaarit.......................KM 08/08...........................KP 27/24-28
Nappula............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola..............................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria......................KU 08/08, KM 03/09
mama-L............................KM 04/09
jasimi...............................KM 01/09, 05/09
marsa22...........................KM 06/09



HAAVEISSA KOLMAS



Sapfo..............................KM 05/09............................KP 8/33
senni11............................KM 06/09............................KP 14/
Varanikki..........................KM 04/09............................KP 25/28-29
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08..............KP 29/28-30
pinpella............................KM 04/09
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Piijuska-78........................KM 05/09
Adelade............................TM 06/09



HAAVEISSA NELJÄS



MannaHari.........................KM 03/09...........................KP 24/23-28
Sintsu78...........................KM 01/09...........................KP 43/30-33



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, catzu, pikku-pirpana, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85, A-L-M, Elviira-76, Eelis, zamoon, Spark





PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu, nimbe



 
Mitäs Varanikki jos noi sun vatsanippailut oliskin merkkejä siitä että olisit raskaana? Ajattelin vaan jos nippailuja on "liian" aikaisin kiertopäiviin nähden. Mulla ainakin edellisessä raskaudessa alkoi tuntumaan vatsanippailuja oudon aikaisin.

Tiitu mä tiedän miltä susta tuntuu. Joskus epätoivo ottaa vallan ja tuntuu että vauvaa ei saa ikinä. Mullakin on joskus sysimustia päiviä, mutta onneksi tätä nykyä vähemmän. Nyt kun keskenmenosta on kulunut reilu 2 kk, tuntuu että epätoivon hetkiä on vähemmän, eikä itku ole enää niin herkässä.

On jotenkin vaan pakko jaksaa eteenpäin ja yrittää ajatella positiivisesti. Helpompi sanoa kuin toteuttaa, tiedän sen itsekin tasan tarkkaan.... Mulle itselle ei mitään ihmeellistä, toiveikkaana kohti seuravaa ovista. Aion ottaa taas digitaalisen ovistestin käyttöön, se oli hyvä juttu. Mä en aio enää missata yhtään ovista, vaan hyödyntää joka ikisen!!!

Syksyllä sitten kai pakko mennä tutkimuksiin jos ei vauvaa kuulu.... Miten teillä muilla on kokemuksia lapsettomuustutkimuksista tai keskenmenoihin liittyvistä tutkimuksista? Koskahan sinne olisi järkevää edetä?

Meillä siis yritystä lokakuusta 08 ja saldona 2 keskenmenoa :( Ovulaation kyllä tunnen eli se kai tapahtuu? Digitaalisen testiin sain myös viime kierrossa tuloksen, eli kai mä sitten ovuloin ihan normaalisti oletan. Ja sitten kun mietin että jos 2 raskautta on kuitenkin alkanut niin kai sekin kertoo että jotain tapahtuu. Kun uskaltaisi vaan uskoa että meillä on ollut vaan huonoa tuuria, eikä minussa tai miehessä ole mitään "vikaa" niin olisi jotenkin helpompi jatkaa toiveikkaasti eteenpäin.....
 
Vielä pitää sen verran sanoa, että palstailu antaa mulle hirveesti voimia! Te olette niin ihania kaikki täällä ja meillä on ihan samanlaiset tunteet ja ajatukset. Täällä voi oikeesti sanoa ja miettiä ja kysyä ihan mitä vain, eikä kukaan koskaan arvostele tai ihmettele. Aina saa neuvoja ja myötätuntoa ja vertaistukea juuri niin paljon kun tarvitsee. Kiitos kun olette olemassa :) Vaikka en tietysti ole iloinen että olette tänne joutuneet, vaan päinvastoin!
 
Aamulla se taas iski, totuus vasten kasvoja että eihän minun mahassa enään kukaan asu :( Kun km tuli ja sikiö minusta poistui niin ajattelin että onneksi se ei tippunut pönttöön että olisi hukkunut . Kaikkea sitä ajattelee sillä hetkellä :( Jotenkin sitä kovasti toivoo että se ovulaatio sieltä tulisi , viime kerralla en tikuttanut vaan se tehtiin minun uskomusten perusteella, nyt haluan että mahdollinen raskautuminen tapahtuisi pian jopa niin pian että olisin jo seuraavassa kierrossa raskaana.Mutta se on kiinni niin monesta tekijästä :) Mutta usko ja tahto on kova tässä surunkin keskellä, se antaa toivoa... Juuri luin tuon edellisen km lausuntoa patologilta,sieltähän ei löydetty syytä tai vikaa eli se jäi mysteeriksi mutta sen kohdalla tiesin alusta asti että raskaus päättyy km, en tiedä miksi mutta tunne siitä oli kova ja vaikka tein surutyötä alusta asti kun se km tuli niin järkytys oli niin suuri etten osannut asiaa järkevästi käsitellä. Nytkin kysyin pääsyä psykiatrille mutta vastaus oli että koska en ole hullu jonot on 1/2 v ja tarjosivat nappeja jostakieltäydyin kyllä heti .....


Mutta nyt olen osannut jotenkin enemmän asiasta puhua ja käsitellä tapahtunutta. ja antaa itkun tulla .
 
Tupu - esikoinen sai alkunsa ovulaatiota auttavilla clomifeneilla. Sitä ennen olimme jorvissa tutkimuksissa. Miehen simpat tutkittiin ja minulta otettiin verikokeita kierron eri vaiheissa. Mulla on pco-tausta joten siksi en ovuloinut. Kuitenkin esikoisen syntymän jälkeen pco on rauhoittunut ja raskaudet sen jälkeen alkaneet luomusti. Hyvähän se on tutkia kunnolla asia ettei aikaa kulu turhaan yrittämiseen ja pettymyksien saldo kasva. Kysehän voi olla teidän tapauksessa siitä että limakalvosi ei kasva tarpeeksi kunnolla kohdussa tms.
:hug:

Mäkin olen aloittanut tikutuksen vaikka kp8 vasta ja ovis ollut yleensä kp17-18. Haluan seurata tuota hormonitason nousua.
 
Tupu Itse kävin lapsettomuustutkimuksissa aikoinaan,vika oli että en ovuloinut aina ja se saatiin normalisoitua.MuUta ei löytynyt . Mutta uskon siihen että( olin silloin naimisissa ja yritettiin pitkään lasta eikä tullut ja kun erottiin niin olin heti raskaana ja ex-miehen nykyinen oli myös..) 2 toisilleen sopimatonta oli yhdessä ja siksi lasta ei kuulunut. En tarkoita että se olisi kaikkien kohdalla näin ja tämä onkin omalta kohdaltani uskomus. Niin ja tietysti se älytön yrittäminen toi stressiä, että kun asian sulki mielestään ja minäkin aloin uskomaan että en saa lasta ja sillä siisti niin pam olin raskaana, ja vaikka se päätyikin km niin se valoi silloin minuun suurta uskoa että jonain päivänä saan vielä sen oman päivänsäteen . Ja se tunne siitä että oli raskaan oli ihana. Systeemihän on se että kun on 3 km niin pääsee tutkimuksiin jossa käydään molemmat puolisot läpi . Minullahan on paljastunut näinkin pian ongelmaksi kohdunsuu eli se aukeaa liian nopeasti. Lääkäri sanoi että seuraavassa raskaudessa sinne laitetaan tukiommel tosin se ei estä mahdollista km jos sellainen on tullakseen muusta syystä. Mutta usko ja toivo,ne pitää kaikkea tällä hetkellä pystyssä
 
Tervehdys kaikille!

Mihin aurinko ja helle katosi :( täällä ainakin on pilvistä ja sataa...
muutenkin on synkkää ja "kosteaa", eli kp 1 :( :( :( taas pettymys, ei voi muuta sanoa.
Ajattelin jos yrittäis nyt olla stressaamatta tästä asiasta eikä vilkuilla kalenteria ja ovispäiviä. Mutta luulen että mun täytyykin nyt ihan ottaa asiaksi tsekkailla ovuloinko ollenkaan. Olen vaan laskureiden avulla katellu ne päivät ja sen mukaan pitäny huolta että niinä päivinä pupuillaan. Ja pari kertaa oon tikutellu, mutta aina vaan kerran tai kaks, saanu joko negan tai plussan. Kun en oikein osaa tunnistaa mitään erityisiä nippailuja tai limoja, kun olen muutenkin suht limainen tapaus :LOL:
Välillä kyllä iskee sellanen masis tän asian kanssa että huhhuh...ja varsinkin kun hyvä kaveri on raskaana ja valittelee väsymystä ym....hitto mä olisin vaikka viikon nukkumatta jos vaan saisin olla paksuna...eikä voi toiselle sanoa että älä valita, toiset olis vaan tyytyväisiä jos olis samassa jamassa ja vaikka kuinka huonovointisena.

Plääh, tuli taas nyt tällänen menkka-aamun valitus, sori :)
Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti se aurinko alkais paistamaan, ainakin tähän risukasaan. :hug: kaikille !!
 
Hei papana77 ja muut.! Olen ollut tuolla yli 35-kuumeilijoiden pinossa, mutta käynyt täällä lukemassa, sillä minulla useita km takana ja nyt toiveilen uutta yritystä ja toivon mukaan onnistunutta sellaista. Papanan kertomus tukiompeleesta sai minut heräämään: kerrankin tapaan täällä ihmisen, jolla kenties sama ongelma kuin minulla! Minulle laitetaan myös se ommel ensi kerralla. Kerro, mitä kaikkea olet kuullut siitä ja jne jne...
 
RINJA Joo ,en vielä ihan kamalasti asiasta tiedä kuin sen mitä lääkäri sanoi että kun raskaudun niin n viikolla 10 laitetaan ommel siis tukemaan kohdunsuuta ettei se avautuisi liian pian , tosin sehän ei estä sitä jos km tulee jostain muusta syystä .Oli kuitenkin helpottava saada tietää että mikä on vikana ja että sen voi korjata. Silti pelottaa se mahdollinen tuleva raskaus vaikka toivoa olenkin täynnä ja uskoa.... sanoit että olet yli 35 ,itse olen 32 ja tuntuu että olenko liian vanha jo että pitäisikö vain luovuttaa,mutta sekin tuntuisi turhalta tässä vaiheessa kun tiedetään vika
 
No jos sinä papana77 olet vanha, niin minä olen ikäloppu! Minulle kaavaillaan tuota tukiommelta hieman myöhemmillä viikoilla laitettavaksi. Pitääkin kysyä, miksei sitä laiteta jo aiemmin. Kiva kuulla, että täällä on tosiaan muitakin, joilla tämä sama ongelma kenties. Yritän raskautta todenteolla vasta heinä-elokuussa.
 
Lainatakseni:

"Älä Äiti itke, sillä minun aikani ei ollut vielä. Kävin katsomassa, mutta tulen myöhemmin uudelleen. Äiti, pyyhi jo kyyneleet, tiedän, sun ikävä on, mutta minä olen tässä, vierelläsi, vaikka et minua näkisikään.
Äiti, katso ulos. Olen poutapilven hattarassa, tuulessa kosketan hiuksiasi. Sadepisarassa annan suukon poskellesi. Auringon säteessä tunnet lämpöni. Linnun laulussa helkkää nauruni. Tähtien tuike on minun silmäniskuni.

Olen joka hetkessä, jokaisessa askeleessasi. Äiti, en ole mennyt minnekkään. Olen tässä, ikuisesti, sydämmessä. "
 
Äsken juuri huomasin että valutan esi maitoa rinnoista ja taas se mailma pysähtyi :( Keho ei ole luonnollisestikaan vielä toipunut km kun aikaa on niin vähän. Mutta siitäkin tuli sellainen olo että taas herättiin siihen todellisuuteen että maha on tyhjä ja autio :( Vaikka illalla kun olin menossa nukkumaan ajattelin olenko tulossa hulluksi kun kuvittelin kuulevani sydänäänet ,eihän niitä muutenkaan kuulusi noin vaikka olisi maha-asukki,mieli tekee tepposet :( Niin siitä tuki onpeleesta että niin minä sen ymmärsin, toki asiasta puhutaan vielä kun se hetki koittaa ,mutta kun lääkäri puhui sitä että ennen 12 rv viikkoa mieluiten 10 rv, mutta täytyykin ottaa tuosta asiasta kunnolla selvää. =) Minulla on se jälkitarkastus 27.7 täytyy siellä asiasta udella, mietin juuri että jos satun sen oviksen pongaamaan ja saadaan keinohedelmöitys tehtyä niin mahtaakohan ne lääkärit pomppia riemusta jos sattuisi käymään niin onnellisesti että ihmeeni pääsisi aluileen.... ja sitäkin mietin olenkohan liian hätäinen ,että pitäisikö odottaa mutta en malta varsinkin kun olo on mietä mainioin siis fyysisesti, henkinen puoli onkin sitten toinen juttu. Tuntuu vaan että kaikki kierrot on käytettävä tässä iässä hyväksi :)
 
Tupu Melkeen varmaan kannattaa soittaa lääkärille ja kysyä häne mielipidettään asiasta. Toiset lääkärit ottavat herkemmin tutkimuksiin kuin toiset.

Papana Mulla oli kans alusta asti vahva tunne, että huonosti tulee käymään, vaikka varhaisultrassa sydänäänet näkyivät.

Miukkari Pahoittelut tädistä! :hug:

Onko täällä muita jotka syövät/ovat syöneet clomeja? Millä kp:llä ovisplussa on tullu? Itellä menossa kp 14 ja tyylipuhdasta negaa näyttää, samoin ei oo mitään oireita.. Hirvittää, että ei se ovis löydäkkään tänne :| :ashamed: Viimeksi se kyllä tuli vasta kp 18-20, mutta sillon söin clomeja kp viidestä eteenpäin ja nyt oon syöny kp kolmesta eteenpäin.

Tämä tyttö lähtee tänään tuulettumaan oikein kunnolla, saapi ainakin ajatukset hetkeksi pois tästä kurjuudesta. :wave:
 
Kaikki km ovat olleet 10 -14 rv viimeisin 13+ rv Mutta niin en tiedä voi olla todellakin että ymmärsin väärin mutta se nyt oli selvää että kohdunsuu avautuu,mutta minun mielestä se lääkäri puhui tuosta 10 -12 rv, mutta täytyy asiaa udella kun kohtaamme jälleen.Olen minä yrittänyt asiaa netistä katsoa mutta en ole kyllään yhtään viisaammaksi tullut . Ja ärsyttää kun lääkarit ei voi puhua niin että maallikkokin tajuaisi kerta laakista :) Yhteensä minulla on 3 km takana, joista 3 takia olen sairaalassa ollut kaavinnassa ELI kaikissa. Ärsyttää vain että on pitänyt näin monta kokea ennen kuin asiaa tutkittiin. Mutta toivon todellakin että se seuraava olisi se oma pieni rakas pallero joka matkassa sitten pysyisi,mutta eihän ne tukiompeleetkaan mitään takaa ja pelko on suuri:(
 
Mutta niin käytäntöhän on että 3 jälkeen tutkitaan jolloin se lasketaan toistuviksi, luulen että minulla on myös ollut 2 varhais km,mutta koska en ole ehtinyt vielä plussata en niitä laske ...siis tehdä testiä on vain ollut kuukautiset myöhässä ja oireet raskaudesta

Jotenkin kun niitä ei silloin osannut ajatella ja odottaa ne ei tuntuneet samalta kuin nämä 2 viimeistä nyt ,tät edellinen oli jotenkin kaikista kokemistani järkyttävin kun se venyi ja paikat tulehtui ja minua kohdeltiin sairaalassa kuin ilmaa :(
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa...

Mukavat kesäkelit ollu ni ei oo paljon tullu koneella käytyä..
En kerenny teidän tekstejä lukee vielä mutt yritän..
:hug: sitä tarvitseville ja onnittelut plussanneille.. :flower:

ON: taas kiertopäiviä ihan riittävästi ja ei minkäänlaisia menkkaoireita.. :eek:
Ostin huvikseni ovistestejä tiistaina ja viivahan siihen tuli.. ei oikein tiedä mitä ajatella.. näin myöhään taas vasta? :ashamed:
Onko muilla kokemuksia että milloin kannattaisi ottaa lääkärille yhteyttä jossei raskaudu ja yritystä on kuitenkin kohta jo vuosi takana.. tosin onhan mulla jo kaksi km:ääkin... Masentaa jotekin koko homma...

Hyviä kesäpäiviä kaikille.. :flower: :heart:

--BabyHope--
 
Babyhope mä painin täällä ihan samanlaisten ajatusten kanssa. Yritystä kohta vuosi ja takana 2 keskenmenoa. Mietityttää koska pitäisi mennä tutkimuksiin. Ja voiko ajatella että 2 km olisi syy mennä tutkimuksiin vai onko se vielä tässä vaiheessa olla syy menemättä... Tarkoitan siis sitä kun 2 raskautta on kuitenkin alkanut vuoden sisällä. Ärsyttää koko homma joskus!
 
Tulin vähän kuokkiimaan tänne pitkästä aikaa :wave: Eli entinen Leinikki täällä vain hei! :wave:

Sitä vaan tänne tulin mainostamaan, että itselläni kun oli se 3 km peräkkäin ja kierot meni toivottoman sekaisin aina, siis tiputteli kesken kierron ja tädit myöhästelivät aina pahasti. Niin aloin käyttämään palautumisessa avuksi vyöhyketerapiaa. Eli tämä ja edellinen raskaus on kyllä saatu alkuun ihan refleksologian ansiosta. Kierto aina kolahtaa heti normaaliksi kun terapeutilla on käynyt. Ja näppärästi raskaus alkanut tosi nopeaan.
Joten suosittelen tätä kovasti niille joilla ei tunnu keho toipuvan millään km:n jälkeen ja plussauutiset antavat odottaa itseään.

Eli täällä menee edelleen loistavasti raskauden kanssa ja viikkojakin on 14 kasassa ja vaavi on virkeä kaveri :D

Kovasti plussapuhureita tänne kaikille toivottelen!!

Vernis (ent. Leinikki) ja Baby-J rv 14+2 :heart:
 

Yhteistyössä