KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Adelade Samaa pelkäsin itsekin ekalla kertaa. Vanhojen tansseissa. Kaiken huipuksi ostin liian suuret sukat, jotka piti sitten hätimiten pukeutuessa pienentää hakaneulalla siitä silikonin kohdalta.

Sittemmin olen aina ostanut varmuuden vuoksi kokoa pienemmät sukat kuin normaalisti. Eli jos kokosi on s, osta xs-koon sukat. Ne voi olla ehkä hiukan kireät (varsinkin, jos oma koko on runsas s, xs on jo aika napakka), mutta eipähän tipu! Se rantu siitä reiden ympäriltä häviää kyllä parissa tunnissa ;)
 
tiitu87 :hug:

marsa22 tervetuloa, toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi ja pääset pian odottajien puolelle :hug:

tillukas noi sukat mitkä mulla on, on aikas tiukat reidestä että kyllä niitten luulis pysyvän... Eihän se auta kun kokeilla ja ottaa varuilta sukkahousut mukaan, vaihtaa sit jos näyttää käyvän köpelösti. :D :D

On: nyt vasta voi oikeesti huokaista helpotuksesta, kaikki on kunnossa. Kohdun "ylimääräinen" limakalvo on surkastunu omia aikojaan, tosi ohuelta näytti. Niin ohut, että raskautumismahdollisuus tällä hetkellä erittäin huono mutta menkkoja ootellessa... :whistle:

En viittiny sanoa ettei me mitään ehkäisyä olla nyt käytetty, kerran tohon limikseen ei munasolu pysty kiinnittymään niin ei kait asialla ole mitään merkitystä...?

Ottivat raskaustestinkin (ensimmäistä kertaa koko aikana), puhdas nega. Tosin saman tuloksenhan mie sain jo reilu viikko sitten.

Kyllä on helpottunu olo, fyysisesti kaikki on menny tosi hyvin, vaikka kaikenlaisia kauhukuvia mielessä on ollukin. Ja kyllä se tuo henkinenkin puoli on aika hyvin kondiksessa, vaikka välillä epätoivo ja alakulo saa yliotteen. Mutta kyllä se tästä. =)

Tsemppiä ja voimahaleja kaikille, kyllä me vielä täältä plussataan ennemmin tai myöhemmin. :hug: :hug:
 
Adelade Kyllähän se onkin niin että keskenmeno on fyysisesti rankka kokemus mutta henkinen puoli se vasta koetuksella onkin. Tulee itsellekin lähes päivittäin epätoivoinen olo ja tuntuu että maailma pysähtyy tähän, mutta hyvin tuoreessa muistissa onkin sillä keskenmenostani on vain viikko.

Kuinka kauan muilla ollut vuotoa?
 
Niin ja unohdin iha kysyä onko muilla ollu ala-selkä kipeänä km jälkeen? Mulla on nyt siitä saakka kun lääkkeelinen tyhjennys tehtiin ja särkylääkettä päivittäin mennyt, terveyskeskukseen eilen soitin ja eivätkä osanneet ottaa kantaa, käskivät vielä loppuviikon seurailla...
 
marsa mulla oli vuotoa vajaan viikon verran (lääkkeellinen tyhjennys mullakin), sen lisäks pari päivää semmosta tuhruttelua.
Sillon tyhjennyksen jälkeen mulla oli muutamana päivänä menkkamaista jomottelua alaselässä, meni ohi ihan buranalla. Mut kannattaa soitella polille jos on vähänkin epävarma, kyllä ne siellä osaa sanoa. =)
 
KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



tiitu87..........................KM 11/08, 03/09..................KP 5/29-30
Tupu76.........................KM 11/08, 04/09..................KP 6/33
Murmelin.......................KM 01/09............................KP 9/28-38
Empuuu.........................KM 09/08...........................KP 11/26-30
MLL..............................KM 11/08............................KP 14/26-32
harakanhattu.................KM 04/09............................KP 15/28-31
Sun Rise........................KM 10/08 ..........................KP 21/28-31
Miukkari.........................KM 02/09...........................KP 24/
BabyHope......................KM 09/08, 01/09..................KP 25/33-41
mely.............................KM 12/08............................KP 29/27-37
Orion............................KM 02/09............................KP 40/50
nanakuu........................KM 11/08
Hempukka87...................KM 12/08
Perhosia........................KM 01/09
MeaMimosa....................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.........................KM 04/09
Alisa84..........................TM 05/09
Tash.............................KM 12/08, 05/09
mirzu.............................KM 04/09
JääKyynel......................TM 05/09
Silent whisper.................KM 05/09
marjutti86......................KM 06/09
Noella............................KM 04/09



HAAVEISSA TOINEN



AnnaStiina82.....................KM 12/08...........................KP 5/30
tillukas.............................KM 05/09...........................KP 7/31-35
Sinimarja..........................TM 02/09...........................KP 12/27-34
nöttiäinen.........................RK 10/08, KM 05/09.............KP 16/
Elwi.................................KM 11/08...........................KP 17/17-44
kellopeliappelsiini................TM 04/08, KM 05/09............KP 21/28
Annemaarit.......................KM 08/08...........................KP 24/24-28
Zalmiakki..........................KM 03/09...........................KP 35/
Nappula............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola..............................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria......................KU 08/08, KM 03/09
mama-L............................KM 04/09
jasimi...............................KM 01/09, 05/09
marsa22...........................KM 06/09



HAAVEISSA KOLMAS



Sapfo..............................KM 05/09............................KP 5/33
senni11............................KM 06/09............................KP 11/
Varanikki..........................KM 04/09............................KP 22/28-29
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08..............KP 26/28-30
pinpella............................KM 04/09
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Piijuska-78........................KM 05/09
Adelade............................TM 06/09



HAAVEISSA NELJÄS



MannaHari.........................KM 03/09...........................KP 21/23-28
Sintsu78...........................KM 01/09...........................KP 40/30-33



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, catzu, pikku-pirpana, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85, A-L-M, Elviira-76, Eelis, zamoon, Spark





PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu, nimbe, mother4



 
mulla oli vaan jotain 3 päivää lääkkeellisen jälkeen runsaampaa vuotoa, sit pari tuhrua ja sit loppu! ultrattiin kohtu tyhjäksi. kipuja oli tuollon tyhjennys päivänä et piti tonnisia särkylääkkeitä muutama ottaa ja sairaalassa kipupiikki. selkää varsinkin särki, veikkaan et kivut muistutti synnytyskipuja mut paljo lievempinä tietty. parina seuraavana päivänä oli myös vähän kipuja mut nopeaa hellitti mulla.

tänne ei kauheena uutta. koitan olla ajattelematta liikaa tätä vauva projektia, koitetaan mennä tjottailemalla, MUT oon silti laskenu et jos ovulaatio tulis normaalisti niin tuleva viikonloppu olis pupuilulle oivaa aikaa.. ;) ja omista haluista ja valkkarin lisääntymisestä voi vähän päätellä et näin vois olla...

noo asiat menee niinku on tarkotettu =) nyt ulos arskan ottoon!! :heart:

nauttikaa kaikki kesästä :flower:
 
tiitu87 - jos ne sun pari vuotopäivää oli sitten kuitenkin menkat, vaan niukat sellaset :/

Marsa - pahoittelut tänne joutumisesta :( Mulla km:n jälkeen vuotoa tuli n. viikon verran ja ekat pari päivää oli maha ja selkä menkkamaisesti kipeitä.

Adelade - hienoa että kaikki on kunnossa! Nyt vaan katse eteenpäin :)

Mulla tulee nyt lauantaina 4 viikkoa km:stä. Saas nähdä alkaako menkat heti normaalisti vai siirtyykö ne.. tai jos oisin vaikka uudestaan raskaana..:) no sitä en kyllä usko ollenkaan!
 
marsa22, no me ei odotettu, mutta eipä ole kuulunut tärppiä vieläkään.

Oltiin maanantaina yön yli risteilyllä Tallinnassa. Eilen kun palattiin, meni ilta ulkona auringossa. Tänäänkin ulkona meni koko päivä, pyöräiltiin ukon kanssa vajaat 30km ja uitiin lammessa. :heart:
 
Unicco Aijaa, oho! Enpäs oo ennen kuullukaan tuollasesta leikkauksesta. Toivottavasti siitä on apua :)

Tiitu Iso :hug: Tiedän milt susta tuntuu. Niin kurjaa, kun oma kroppa pettää :'(

Marsa Tervetuloa mukaan :wave: Ja pahoittelut kurjasta kokemuksesta! :hug: Mulla vuoto loppu seuraavaan päivään tyhjennyksestä. Täällä saatu yritystä jatkettu heti ja lupa siihen lääkäriltäkin saatiin :) Eipä vain mun kropaa ilman lääkkeitä ovista kehittele.. Voipi olla, että ei tuu lääkkeiden avullakaan.. :/

Adelade Ihana kuulla, että kaikki kunnossa :hug: Jotain positiivista! :)

Marjutti Tänne odotellaan myös ovista viikonlopun/alkuviikon tienoille :D :whistle: Toivottavasti se oili sieltä kurvaa, että päästään kylvö puuhiin ;)

Empuuu Oihhh! Kuulostaa ihanalta :heart:
 
Moikka moi!!!

Marsa tervetuloa mukaan ja isot voima :hug: Täältä löytyy ihanaa ja mukavaa juttu seuraa.

tiitu Isot voima :hug: myös sinne!

( . ) Tää on ihan puhki miehen kanssa ku ollaan nyt heiluteltu peittoja oikein urakalla. Kolmatta päivää putkeen. Huoh! *Pyyhkii hikeä otsalta* Jo on sitten kumma jos ei tästä kierrosta tärppää!! (Huomaatteko epätoivoisen yritykseni pitää ajatukset positiivisina...:ashamed: ) Ei vaan! Täytyy pitää, en tästä muuten selviä täyspäisenä...

Aurinkoon siitä! Mulla on enää 9 työpäivää lomaan ja ne täytyy vielä hikoilla yli +35 asteisessa ravintolassa! Palataan! :wave:
 
Kiitos kaikille haleista ja rohkasun sanoista.. tuntuu niin vaa välillä että ei me koskaan saada omaa lasta.. mutta ehkä kuitenkin joskus mutta sitä haluis sen nyt<3
elämä on välillä niin epäreilua.. :( en ees uskalla ja jaksa miettii että tässä kierrossa tärppäís.. tuskimpa..
 
Joo sen olenkin huomannut miten ihanaa juttuseuraa täältä saa ja kaikki ovat olleet niin symppiksiä :hug: Täällä me kaikki ollaan samoissa lähtökuopissa. Nyt laakekaapin kautta nukkumaan. Öitä kaikille :wave:
 
marsa22 :wave: ja tervetuloa toivon mukaan lyhyelle visiitille tänne meidän klubiin.

tiitu :hug: :hug:

adelade - hieno juttu =)

Me ei ootettu yksiä menkkoja km:n jälkeen mutta eipä raskauduttukaan eli ovista ei kai tapahtunut. Nyt alkaa täälläkin ensi viikolla ovisviikko, klup.
 
Sain 3 keskenmenon maanataina ja suru on suunnaton, mutta silti mielessä pyörii uusi raskaus. Tahtoisin niin kovasti pienen palleron syliini. Sitä jo miettii että koskahan jälkivuoto loppuu ja eka ovulaatio tulee. Vaikka näiden raskauksien välissä oli vuosi ja tämä viimeinen oli kova paikka kun olin jo niin pitkällä :( Vaikka ei ne edellisetkään sen vähempää satu vaikka olivatkin alle 10 rv . Ja sitten kun minulta puuttuu 1 oleellinen tekijä eli mies :D Käytän luovuttajaa ja se vasta on sellainen rumba kun koti inseminaatiota käytän että välillä on hermot tiukilla. Pitäisihän sitä antaa elimistölle aikaa toipua vaikka uskon siihen että ei raskaus ala jos elimistö ei ole valmis.
 
Ei mekään odoteltu yksiä kuukautisia keskenmenon jälkeen, mutta en huomannut, milloin mulla olisi ollut ovulaatio, kun ei ollut mitään tietoa, onko kohtu tyhjentynyt kunnolla ja onko kierto edes lähtenyt käyntiin jne. Olin jälkitarkastuksessa noin neljän viikon kuluttua keskenmenosta ja silloin gynekologi sanoi ultratessaan, että olen ovuloinut. No, kuitenkaan ei tärpännyt, mitä en edes oikeastaan ihmettele. Nyt sitten löytyi ovulaatio, mutta myöhemmin kuin odotin, joten ehkä vähän kroppa hakee vielä omaa rytmiään. Tästä syystä en oikein edes tiedä, milloin niitä kuukautisia odottelisin, joskus ensi viikolla kai..

Osanottoni sulle Papana, en osaa kyllä edes kuvitella, miten rankka sun tilanne on, kun olen ollut tämän yhdenkin keskenmenon jälkeen niin hajalla.
 
Mä alotan nyt laihutuksen.. yritän saada nyt heinäkuun aikana 5kg pois.. jospa se auttais raskautumaan.. :) vaikka kyllä mietin ku en mä kuulemma näytä ylipainoiselta ku vähän vaa pyöreältä ja paino indeksin mukaan olen lihava.. :/ en sit tiiä no joo.. laihutan kuitenkin:)
kun eipä tässä muutakaa voi..

aattelin käydä ostaa ovistestit viimenenpäivä ja tikuttaa.. sillä digitaalisella niin ei tarvii tulkita viivoja..
 
Moni kuulostaa seuraavan tarkkaankin ovulaatioita. Meillä lasketaan palttiarallaa koskakohan mahtaisi ovulaatio olla ja touhuillaan, jos viitsitään. Ajankohta ei meillä eroa muusta kierrosta sinänsä mitenkään, tulee jos on tullakseen, mutta tippaakaan ei hanttiin laiteta. Tiedämme kyllä, että tärppipäivä on todennäköisimmin ensi viikonloppuna, mutta kun tuo kierto on mitä on, se on jossain ensi tiistain ja seuraavan viikon sunnuntain välillä. Onneksi nuo petitouhut ei ole meille niin vastentahtoisia, että eipä se meitä haittaa, vaikka tärkeää touhuiluaikaa onkin se kaksi viikkoa ;) Ja kun se ovulaatio tosiaan voi heitellä noinkin paljon, tikuttamaan en viitsi alkaa, kun Murphyn lain mukaan niitä menisi sen tuhannen tikkua per kierto. (Tunnustan, olen pihi)

Joku tuossa kirjoitti, että täällä saa aina ihania vastauksia. Olen siitä aivan samaa mieltä. Kertaakaan en ole joutunut lukemaan toisten arvostelua saati torailua. On ihanaa, että on olemassa paikka, jossa voi tilittää kipeitäkin tuntoja. Ja jos ei itse niitä purakaan, voi lukea, kuinka joku toinen kärsii samasta olosta. Raskauden toivominen keskenmenon/-menojen on aivan eri tavalla kipeän kaunista kuin pelkkä vauvakuume. Ja jo nyt ainakin itse tiedän, että asenne koko mahdolliseen uuteen raskauteen on aivan erilainen keskenmenon jälkeen. Jos en esikoista odottaessakaan osannut huokaista ennenkuin lapsi oli syntynyt, tuskin sitä osaan tämän jälkeenkään.

Tiedän itse olevani siitä onnellisessa asemassa, että meille on sentään yksi lapsi jo suotu. Toisaalta sitä kautta vasta kipeästi tietääkin, mitä on keskenmenossa menettänyt. Mutta minä luotan, että meille kaikille suodaan se rakas lapsi tavalla tai toisella. Toiselle se rakas lapsi on oma luomubiolapsi, toisen elämää sulostuttaa adoptiolapsi ja kolmas nauttii maailman ihanimmasta kummilapsesta tai naapurin touhuajasta. Luotetaan siihen, että kyllä elämä aina järjestyy parhain päin.
 

Yhteistyössä