KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Senni11 kyselit ovulaatiosta km:n jälkeen. Mulla on ollut 2 keskenmenoa ja ekan jälkeen vuosin n. 3 viikkoa enkä tunnistanut ovulaatiota missään vaiheessa.

Mutta ton tokan km:n jälkeen mulla oli ovulaatio tasan 3 viikon kuluttua keskenmenon ensimmäisestä vuotopäivästä. Lääkäri sanoi mulle että km:n jälkeen ovulaatio usein viivästyy seuraavassa kierrossa.

Ekan km:n jälkeen tulin raskaaksi uudelleen neljännestä kierrosta. Nyt tokan km:n jälkeen on menossa tokat menkat, katsotaan nyt koska tässä taas raskaudutaan uudelleen (toivottavasti pian)!!!!

Tiitu87 outo juttu toi sun vuoto? Ja arvaapa mitä, mulla on täällä sama tilanne. Mun menkkavuoto kesti 2 päivä ja nyt loppui kun seinään? Mä en voi ymmärtää, mun menkat kestää aina viikon ja vuoto on runsasta. Mulla ei ole koskaan ollut ennen tällaista? Mä en voi ymmärtää mun kroppaa enää yhtään!
 
Senni11 mulla KM jälkeen nyt kolmas kierto, edellisessä en saanut ovista tikutettua, luulempa ettei sitä ollut ollenkaan sitten. Nyt oli niin selvät oireet kp 15 ympärillä ja tikussa myös.

Tiitu, mites menee? :D :whistle: Kuka utelias?
 
MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



tiitu87..........................KM 11/08, 03/09..................KP 3/29-30
Tupu76.........................KM 11/08, 04/09..................KP 4/33
Murmelin.......................KM 01/09............................KP 7/28-38
Empuuu.........................KM 09/08...........................KP 9/26-30
MLL..............................KM 11/08............................KP 12/26-32
harakanhattu.................KM 04/09............................KP 13/28-31
Sun Rise........................KM 10/08 ..........................KP 19/28-31
Miukkari.........................KM 02/09...........................KP 22/
BabyHope......................KM 09/08, 01/09..................KP 23/33-41
mely.............................KM 12/08............................KP 27/27-37
Orion............................KM 02/09............................KP 38/50
nanakuu........................KM 11/08
Hempukka87...................KM 12/08
Perhosia........................KM 01/09
MeaMimosa....................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.........................KM 04/09
Alisa84..........................TM 05/09
Tash.............................KM 12/08, 05/09
mirzu.............................KM 04/09
JääKyynel......................TM 05/09
Silent whisper.................KM 05/09
marjutti86......................KM 06/09
Noella............................KM 04/09



HAAVEISSA TOINEN



AnnaStiina82.....................KM 12/08...........................KP 3/30
tillukas.............................KM 05/09...........................KP 5/31-35
Sinimarja..........................TM 02/09...........................KP 10/27-34
nöttiäinen.........................RK 10/08, KM 05/09.............KP 14/
Elwi.................................KM 11/08...........................KP 15/17-44
kellopeliappelsiini................TM 04/08, KM 05/09............KP 19/28
Annemaarit.......................KM 08/08...........................KP 22/24-28
Zalmiakki..........................KM 03/09...........................KP 33/
Nappula............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola..............................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria......................KU 08/08, KM 03/09
mama-L............................KM 04/09
jasimi................................KM 01/09, 05/09



HAAVEISSA KOLMAS



Sapfo..............................KM 05/09............................KP 3/33
senni11............................KM 06/09............................KP 9/
Varanikki..........................KM 04/09............................KP 20/28-29
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08..............KP 24/28-30
pinpella............................KM 04/09............................KP 40/27-28
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Piijuska-78........................KM 05/09
Adelade............................TM 06/09



HAAVEISSA NELJÄS



MannaHari.........................KM 03/09...........................KP 19/23-28
Sintsu78...........................KM 01/09...........................KP 38/30-33



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, catzu, pikku-pirpana, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85, A-L-M, Elviira-76, Eelis, zamoon, Spark





PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu, nimbe, mother4



 
Juhannus on ohi, ja vuoden pisin päivä oli eilen :/ Onneksi vielä pitkä kesä edessä! Me päätettiin miehen kanssa viettää tavallisesta poikkeavaa juhannusta cityssä ihan kaksistaan :heart: Juhannuskylvöt on hoidettu ja toivon, että nyt tästä lähtee kasvamaan. Olen tietenkin nähnyt vauvaunia, ja muutenkin turvallinen olo, että nyt käy niinkuin on tarkoitettu, ja jos ei tärppää niin myöhemmin sitten =) Olen aika varma siitä kuitenkin, että ensi kesänä on jo pieni sylissä, ja siihen on monta kuukautta aikaa harjoitella!

Äidin kanssa juteltiin näistä asioista, ja hän toivoi yllättäen pääsevänsä mukaan synnytykseen, kun sen aika on :eek: En ois hänestä uskonut! Olen nimittäin miettinyt, että haluaisin naispuolisenkin mukaan, ja miettinyt kaikenlaisia ihmisiä sen takia, että oletin ettei hän haluaisi. Onko kellään täällä ollut äitiä tai toista naista mukana synnytyksessä? Niin sanottua doulaa?

tiitulle nyt merkkasin tuon kp 3, mutta toivon nyt kuitenkin, että pääset siirtymään ihan toiseen kohtaan listassa =) Kuulostaa lupaavalta jotenkin!

Noella, tervetuloa ja perinteinen tervetulohali kokemastasi :hug:

Vielä tytöt reilu viikko aikaa päästä kesäkuun listalle, joten plussailkaapas nyt! Tulee tekemisen puute muuten miulle!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++:whistle:
 
no hei. :)
Siis mun vuoto on nyt ollu eilen ja toissa päivänä sillee että vaihdoin kaks kertaa sidettä periaatteessa siks että oli sen verran vuotanut että halus puhtaan.. heh.. mutta siis eilen illalla se loppui ja nyt taas tulee pyyhkiessä.. ja pönttöön vähän.. menkka kipuja yhä.. ei tietystikkää voimakkaita mutta kuitenkin.. en vaa voi ymmärtää.. ! Mulla on aina ennen ollu 4-5päivää kunnon vuotoa ja nyt tässä kierrossa tää ei oo siihen verratuna mitää.. tai sillee..
ainiin ja tulee pieniä hyytymiä kun käyn vessassa siis ei aina tietystikkään..

sit pistää miettii ku mun oma äiti oli raskaana puol vuotta ennenkun sen raskaus huomattii siis ku mua odotti:D sillä tuli menkat ihan normaalisti ja kun aloitti työt niin oli lääkärin tarkastus ja se lääkäri totes että sä olet raskaana.. :D
 
Heippa kaikille!

Mukavan rentouttava juhannus takana ja vielä olisi tämä viikko töitä ennenkuin koittaa loma :)
Ovista olen tässä tikutellut ja lauantaina tuli haamuviiva, mutta eilen taas nega. Eilen oli tosi pahat alavatsakivut, että olin ihan varma että siihen ovistikkuun piirtyisi täydellinen plussatulos. Näin ei kuitenkaan käynyt :/ Ei kuitenkaan jaksettu pöllyytellä peittoja, sen verran oli väsy reissun jälkeen :ashamed: Nyt sitten pännii, et jos se ovis oli ja meni siis niistä vatsakivuista päätellen. Tänään kp15, joten aion vielä tikuttaa.
No, jotenkin nyt yritän pikkuhiljaa tässä kesäksi jättää nuo kp kyttäilyt yms. lomalla on otettava rennosti ja jospa se tärppi kävisi ilman jatkuvaa vauvakuumeilua tai ainakin ilman kp kyttäystä ja o-tikuttelua :D Niin tuo meidän esikkokin sai alkunsa kun jätettiin vauvayritys taka-alalle ja alettiin suunnittelemaan meidän häitä :D
Mitähän sitä nyt keksisi projektiksi, jotta nuo vauvakuumeilut jäis mietteistä :p
Ideoita otetaan vastaan :D

Aurinkoista viikkoa kaikille :heart:
 
Hei vaan :wave:
Noella: teretuloa joukkoon ja voima :hug: olen pahoillani!
Tiitu: hitsi ku jänskättää sun puolesta :)

Itkettää ja masentaa,,,pöljä minä ku onneni kukkuloilla liityin tuohon vau.fi juttuun ku aloin oottamaan kolmosta ja nyt sitten sieltä tuli näytteitä ja kirjasia kirjeen kera jossa onnitellaan tulevasta vauvasta :'( ku en ees muistanu liittyneeni ko.kerhoon,,,voi dääm,miten sitä taas kolahti ja kovaa,,,mutta koko ajan yritystä päällä ja jospa noi jutskat olisi sitten valmiina odottamassa jos luoja suo lisää lapsia,,,

Hommia ois vaikka muille jakaa,,,maton pesua yms...täytyy paahtaa tukkaputkella,,,
 
senni: mä odotin ekat menkat kmn jälkeen, jotka tuli tasan 4 vkoo tyhjennyksestä ja nyt sit heti toisesta kmn jälkeisestä kierrosta bongasin oviksen..

elwi: sama täällä.. meil oli jo yk11 menossa viime tärppikierrossa ja olin varannu ajan jo lääkäriin tutkimuksien aloittamista varten ja odotinki jo oikein et päästäs tutkimuksiin ja saatas apuja raskautumiseen, mut sit oliki tärppi käyny just siinä kierrossa.. hassua, ku ei oikeesti touhuiltukaan varmaan ku kaks kertaa sen kierron aikana.. nyt oon ottanu sellasen hevosprojektin tän vauvaprojektin lisäks et onpahan muuta mietittävää jos tää raskautuminen taas odotuttaa itseään yhtä pitkään.. :/

ON: soittelin tänään hcg-vastausta (6vkoo kmstä ) ja negahan se oli! (alle 2) IHANAA!! :D mä oon niiiiiiin huojentunu ku olin ihan siinä uskossa ton tuhruttelun takia et siellä vielä vois olla jotain..
 
Täälläkin on peukut pystyssä Tiitun puolesta.

).( Vuodon loppua odotellaan ja pääsyä tositoimiin. Mahtoiko viime kierossa oikeastaa ovista ollakaan. Vuoro ainakin oli tuon oikean munasarjan ja sen toiminta on vähän niin ja näin, on tuo torvikin liki ummessa. Nyt pitäisi olla vasemman vuoro ja se on se kunnon munasarja. Sieltä minä ennenkin olen raskautunut kahdesti ja siellä on torvelokin auki munasolun kulkea. Miehellä onneksi tulee tähän kiertoon loma, niin ei ehdi miettiä.
 
kellopeliappelsiini: joo, joku uusi harrastus ois varmaan hyvä idea :D heppaprojektissa varmaan riittää touhuttavaa :) meillä meni esikoista tehtaillessa yli vuosi aikaa ja itsekin olin ajatellut pikkuhiljaa tutkimuksien aloittamista. Km raskaus sai alkunsa tosi nopeasti eli imetyksen päätyttyä kun ekat menkat alkoi niin yk3 tärppäsi. Nyt en ole yrityskertoja laskenut km jälkeen, mutta km:stä on nyt aikaa kohta 8kk. Äh, kuka näitä laskee tai ei ainakaan kannata laskea kun alkaa masentaa.
Mutta nyt en anna noiden ajatusten tulvahtaa mieleen ja lähden tästä kohta kotiin töistä torin kautta ja ostan mansikoita :p
 
Senni - mulla nyt n. 3,5 viikkoa km:stä, eikä ainakaan vielä oo menkkoja näkynyt. Eikä kyllä ovulaatiotakaan kai. Viime viikolla oli maha vähän kipeä menkkamaisesti toiselta puolelta, mutta limaa ei tullut yhtään (yleensä tullut paljon) eikä muutenkan mitään muita oireita. Normaalisti mulla rinnat kipeet ja turvonneet oviksesta menkkojen alkuun asti. On kyllä outoa kun ei tunne omaa kroppaansa enää ollenkaan :/

Aurinkoista viikkoa kaikille ja jaksamisia :)
 
Noella Tervetuloa mukaan, vaikka kurjaa tänne joutua :(

adelade Siinähän se jussi pyörähti grillaillessa ja syödessä :p

Murmelin Täällä kans vahva fiilis, että ei tästä hommasta tuu mitään.. jotenkin tuntuu ettei nää clomit mulle voi toista kertaa peräkkäin sitä ihanuutta tuoda.

marjutti :hug:

Sun rise Mun kaveri oli sen kaverin synnytyksessä mukana ja sitten yhdellä toisella kaverilla oli isä mukana synnytksessä, kun hänen äitinsä ei kerenny sinne :D

Tiitu ei muutako mittauttaan hcg verestä niin päästät kaikki meidät piinasta ;) :whistle:

Piijuska :hug: Täällä ihan sama juttu, mulle tuli tänään vielä paketti sieltä.. Aika kurja fiilis kyllä :'(

Kellopeliappelsiini Onnittelut hcg:n hienosta laskusta! =)

Täällä kp 9 ja kovasti odotellaan ovistuntemuksia. Toivottavasti niitä alkais kehittyä viimestään loppu viikkoon mennessä :p Pelkään niin, että clomi kuuri kahden tabl. annostuksella ei oo auttanu... :/
 
Mulla vaan kierto pitenee eikä mitään tapahdu. Mut oikeestaan mä en jaksa nyt ees välittää siitä, ku tiedän että tulosta ei tule ennen ku oon kymmenisen kiloa laihempi. :attn: Jospa tässä kesää viettelis vaan..., aina ku töiltä joutaa.
 
Jospas sitä merkkailisi jotain piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkästäpitkästä aikaa. Hengissä ollaan kuitenkin, päähän kyllä ottaa aina välillä aika rankasti. Mä olen nyt kulkenut puolvuotta enemmän tai vähemmän säännöllisesti joku rätti housuissa...
Ensin siis vuosi istukka ja se rauhoittui vajaaksi pariksi viikoksi, niin sitten tuli km(tämä siis maaliskuussa), ja sen vuotelu noin 7 viikkoa, pieni paussi ja ekat menkat ja sitten mentiin, sen jälkeen olen vuodelut aina pari päivää ja sitten vähän taukoa. Nyt on tosin parisen viikkoa mennyt suht hyvin, nyt menkkojen jälkeen on tullut pari kertaa vain hennon vaaleanpunaista ja kerran hulahti. Niin ja lääkärissä olen kyllä käynyt. Mutta jos tämä nyt tästä tasaantuisi pikkuhiljaa...

Muuten täällä eletäänkin tälläistä maalaistalon arkea, rehuntekoa laitumia ja lypsyjä =) Leikkaukseen on enää ööö reilut 4 kk, sitten voi taas kuumeilla. Tämä on siis syy, etten juurikaan jaksa käydä täällä alkaa kovasti turhauttamaan. Voisihan sen leikkauksen hoitaa vaikka olisi raskaana, mutta lääkäri jo kerran halusi siirtää leikkauksen raskauden ja sitä edeltäneen keskenmenon takia, niin päätimme nyt näin. Ens vuoden voikin sitten kuumeilla koska kauanhan niitä plussia on joutunnut odottelemaan.

Mutta iloista kesää kaikille ja paljon lempeitä plussapuhureita!!!!!!!

Unicco
 
Heippati rallaa!!!

Täällä on näemmä Juhannuksesta selvitty. Nii on tääkin. Nyt olis sitten enää 11 päivää töitä ja sit 4vkoo kesälomaa. Näemmä kohta on päivätki otollisimmillaan. Pitääpä hypätä vällyjen väliin *huutaa miestä kimppuunsa* Pitää pysyä toiveikkaana, josko sitten tästä kierrosta meilläkin tärppää!

Alisa84 Toi on niin ihanaa että jaksat aina noin monelle vastata!! :flower:
Noella Tervetuloa mukaan :hug:
Tiitu Eiku mittaan, mittaan!!
Marjutti :hug:
Piijuska :hug:
 
Orion samaa minäkin pelkään, että millon tuo ylipaino alkaa vaikuttamaan.. :ashamed: Joskus kumminkin ihmeitä tapahtuu :hug:

Unicco rehuntekoa meilläkin, vaikkakin vieraalle isäntä tekee töitä :)

Piijuska tuohon liityin minäkin, mutta laitoin sähköpostilla eroamisen ajoissa... :hug:

O.Navaton tämä navaton lähtee pihalle käryämään, paistettua läskiä :p :LOL:
 
Alisa84 jaksaa kyllä ihastuttavasti kommentoida :flower: :flower:

Sun rise - tuo doula-systeemi on aika yleinenkin muissa maissa. Itse en ottaisi siihen tilanteeseen mukaan kuin mieheni ja jos hän ei jostain syystä voisi tulla niin olisin yksin.

piijuska - mäkin olen laittanut lappua vau.fi:lle :(


 
Miekin tykkään tuosta Alisan kommentoinnista, ite kun oon niin laiska että laitan kaikille yhteisesti. :ashamed:

Tuli mieleen että taisin itekkin liittyä tohon vau.fi-kerhoon, ei sieltä vielä oo mitään kuulunu... Vois vaikka toivoa että oisivat tällä kertaa hukanneet miun postin tai jotain. :whistle:

Kellopeliappelsiini mikäs heppaprojekti sulla siellä on? =) Miulla on ollu omia hevosia monen vuoden ajan, nyt helmikuussa tyhjeni talli kokonaan (toivottavasti ei kuitenkaan ihan lopullisesti)

Ihana kun tuli lämmintä, perjantaina ois miun tädin 50v synttärit ja säätiedotus näytti +27, voipi olla tukala juhlavetimissä. B)

Miulla ei niin mitään hajua oviksista tms. Saishan tuon testeillä selvitettyä jos haluais, mut en oo viittiny. Tärppää sit jos/kun tärppää.

Tuosta doula-asiasta, mie en halua ketään muuta kuin miehen synnytykseen mukaan. Jos ei pääse, niin sit menisin yksin. Mulle se on sellainen tilanne, etten halua jakaa kuin ihan läheisimmän kans, eikä miehen lisäks ole ketään muuta ees liki yhtä läheistä olemassa.
 
adelade: ollaan sovittu kaupat mun pitkäaikasesta hoitsusta sen omistajan kans.. kyseessä on sellanen 12 vuotias ratsu-lämpönen, ei oo koskaan ollu kärryjen eessä.. sillä meni tammikuussa toisesta etusesta koukkari ja ollu toukokuuhun levossa (tarhattu isossa tarhassa ja laumassa, et kävelyä on kuitenki tullu ihan reilusti) toukokuun alusta alettu kävelyttään ja nyt sit oon ottanu ekoja ravipätkiä, saas nähdä tuleeko kinttu kestämään, sitä pitäs tässä nyt kovasti kuntoutella, tällä hetkellä kesälaitumella mut siirtyy sit sisäruokintakauden alkaessa taas vuokratallille.. ootan innolla et pääsen treenaan sitä kunnolla.. on oikein mukava ja miellyttävä ratsastaa ja menny viimesen vuoden aikana tosi paljo eteenpäin.. :) kaikki on papereita vaille selvää.. (tulipas piiiitkä sepustus :whistle: )

mä voisin kuvitella jonku läheisimmän naispuolisen ystävän tulevan mukaan synnytykseen, mut en kyl äitiäni, se on niin kauhee häseltään ja hösöttään muutenki.. :D mut mies on mullaki kyl tärkeyslistalla ensimmäisenä ja hänelleki tärkeetä varmasti päästä mukaan, oli esikoisen synnytyksessä kyl korvaamaton apu ja tuki :heart:
 
Adelade ja muut kesähelteillä juhlijat. Suosittelen sukkahousujen sijaan stay up-sukkia. Se puuttuva 10 senttiä reisistä ja housuosattomuus parantaa olotilaa olennaisesti. Stay upit pelastavat tilanteen myös alkuraskaudessa, kun mahaa ei vielä ole, mutta sukkikset puristavat mahaa aiheuttaen kuvotusta tai kipua. Ja jos tuskanhiki meinaa jossain vaiheessa juhlia olla sietämätöntä, ajattele vieressäsi seisovaa miestä, jolla on villaiset housut, villainen takki, kovakauluksinen paita ja solmio. Siinä vaiheessa tajuaa, että kerrankin naiset pääsee pukeutumisessa helpolla.

Olette puhuneet doulista. Eräs tuttava synnytti Kanadassa ja häntä oli kummeksuttanut ihmisten tapa kutsua puoli naapurustoa synnytykseen mukaan. Hän oli homman hoitanut miehensä kanssa. Itse olen välillä katsonut nelosen Vauva tulossa- sarjaa ja samaa väenpaljoutta kummeksunut. Synnyttäessäni mies on tervetullut ja erittäin toivottu kumppani saliin, onahn hän tilanteeseen yhtä syyllinen kuin minäkin ;) Mutta minä en muita sinne kaipaisi, en äitiäni, en sisko, en edes parasta ystävää. Jos ei mies pääsisi, hoidan homman sitten yksin.
 
Orion Eihän sitä koskaan tiedä mitä pieniä ihmeitä tapahtuu :) Koita pitää toivoa yllä, vaikka ei se aina niin helppoo ole =)

Unicco Mikäs leikkaus sulla on tiedossa? Ei oo pakko vastata, jos et haluu :) Hyvää kesää myös sinne! B)

Harakanhattu :D Aijaa, aina yritän parhaani mukaan vastailla/kommentoida, kun jotain jutun tynkää keksin :D Ei oo pitkästi enää loman alkuun :p Itse kateellisena kuuntelen kaikkien kesälomasuunnitelmia, ku joudun oleen töissä koko kesän.. Sitä se sijaisena olo teettää :kieh:

Sapfo Kiitos! :) Kurjaa saada se paketti muistuttamaan menetyksestä, mutta yritän itse ajatella, että ehkäpä niitäkin sitten joskus tulee tarvitsemaan.

Adelade Kiitos! :) Mukava saada positiivista palautetta :heart: Täälläkin tulossa viikonloppuna tukalat oltavat, ku meillä olis kaks jalismatsia tiedossa :D Pelataan sellasessa harrastesarjassa =)

Tillukas Pointti muuten tuokin :LOL: Jossain asiassa me naiset päästään kerrankin helpommalla :D

On: Täällä mietin, et pitäskö pikkuhiljaa alkaa tikutteleen ovista.. kp olis tänään 10. Mitään oireita ei kyllä vielä ole.. Mutta viimeksikin ne tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja ovis tuli vasta kp 18-20. Joten, jos tässä pari päivää vielä odottelis ja kuulostelis :)
 
kellopeliappelsiinin projekti kuullostaa erittäin mielenkiintoiselta. Harmi kun itellä ei oikein ole nyt mahdollisuutta touhuta hevosten kanssa, tunneillakaan en raaski käydä. :/

ON: Huomenna ois taas kontrolliultra sairaalassa. Mie en tajua miks ne minuu siellä juoksuttaa, kun kerran mitään ongelmia ei ole. Haluisin vaan jo unohtaa koko asian, mut eihän se tälleen onnistu. :headwall:
 
Alisa84, mulle tehdään korvan kautta joku naamahermoon kohdistuva leikkaus, kuulostaa pahemmalta kuin on, olen ymmärtänyt, että kaikkein helpoin mulle tehdyistä leikkauksista. Tuloksena on toivottavasti se, että kielenreunan polttelu loppuu, ihan kuin olisi kielensä kuumalla teellä polttanut ja tätä on nyt vuoden kestänyt.

Unicco
 

Yhteistyössä