KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT!

No mulla oli oviksen jälkeen paljon valkovuotoa useita päiviä, mutta sitten väheni. Nyt taas tulee vuotoa, mutta taitaa enteillä menkkoja, kp31...

En ole lämpöjä mittaillut, koska ei ole luotettavaa kuumemittaria. :)

Eiköhän sulla Dada ole testailut edessä piakkoin. ;)
 
empuuu: perjantaina pitäs testata kun lauantaina olisi alkoholitarjoilua edessä, ja haluun ottaa varmanpäälle. mut entäs jos en sitä testii sitten uskallakkaan tehdä? :ashamed:
Pelkään sitä negaa niin kaameen paljon.. :headwall:

Jotenki tuntus tässä kierrossa luontevammalta vaan odotella tuleeko sitä tätiä vaiko ei,
mutta kun en menoni puolesta oikein..äh. ymmärtäähän joku mua? :LOL:
 
Onpas täällä ollut hiljiasta. :eek:

Kp32, alkais nyt vaan ne menkat. :headwall:

*Edit*

Jälkitarkastuksessa käyty! Ei mennyt kuin reilu viisi minuuttia siellä lääkärillä. Kysyi muutamia kysymyksiä ja teki gynekologisen tutkimuksen. Kohtu oli vielä normaalia suurempi, mikä on ihan ok tässä vaiheessa. Kohdunsuu oli hieman verinen, menkat siis alkamaisillaan. :)
 
Aava- minä sain viimeksi kun raskaana olin, tuon plussan testiin vasta kun menkat oli myöhässä 5 pvä:ää.....toivotaan et sulla samoin =)
Mulla nyt kp 28 ja tätiä ei vielä näy, niin toivoisin, et ei tuliskaan käymään, tosin kierto voi olla persuksillaan tuon km: n takia, ja kiertopäivätkin oon laskenu siit km-vuodost, et semmottis!!
 
juu-u... kävin eilen tk:ssa verikokeessa ja äsken soitin tulokset niin raskaustesti oli negatiivinen. mutta miten oon sit saanu kotona 3 testiin haamun. :headwall:
kyllä alkaa järki loppuu. :x
luulisi kai, että veritestissä se näkyisi aiemmin kuin kotitestissä...vai????
 
Piti muuten vielä siitä mainita, että käväisin ostamassa vehnänalkioöljyä. Jos vielä ostaisi greippimehua jääkaappiin, niin olisi hyvät eväät aloittaa uusi yritys. :)

Se olis kohta viikonloppu, en kyllä hirvästi sitä odottele koska menee töissä koko vkl. :/
 
Hellou! Olipas kiva tulla piipahtamaan, joku oli mittaillut lämpöjä ja kas, mä oonkin unohtanu sen touhun ihan kokonaan. Täytyykin vetää kohta mittari kainaloon! On meinaan 2 tabua jäljellä ja maanantaina pitäis tädin tulla... Tosin viimeksikin meni 3 päivää että täti suvaitsi tulla...

Ja sitten (.)-valitusta... Mä oon nyt yrittäny elää niin kunnollista ja terveellistä elämää kun vaan olla voi. Eli lähinnä oon tehny ruokaremontin ja yrittänyt laihduttaa tuon pco:n takia... Oon jättäny karkit ja pullat ja lisännyt kasviksia. Kaloreita oon laskenu ja sauvakävelly ja jumpannu kun hullu ja nyt sitten tuli painajainen.... Mä oon lihonu viime viikosta kilon!!! Joku saattaa nauraa mun hysterialle, mut hyvä kun en alkanu itkemään tuossa vaa'alla... Oiskin nyt super hyvä juttu että mä olisin jo tästä kierrosta raskaana, ni saisin jättää tuon syömisen vahtimisen... Siis etten panttaisi kaloreita vaan alkaisin syömään normaalisti.. No, jospa jospa mun lihakset on sitten kasvanu... en tiä.

No, ehkä mä selviän tuosta pettymyksestä tuossa kohta kahvikupposen äärellä.. =) Tsemppiä kaikille!! Pidetään täti loitolla!!!! =)


Aurinkoista torstain jatkoa!
 
Julietalle lohtuhalaus. :hug: Mutta minä kun tuota ravitsemus puolta olen aikalailla lukenut niin en henk. kohtasesti suosittele kaloireita laskemalla laihduttaa. Laihduttamisessa kannattaa jättää kalorit laskematta, siitä kun ei saa yleensä kuin pahan mielen. Kannattaa ennenminkin poistaa ruokavaliosta valkoiset vehnäjauhot, sokeri, peruna ja valkoinen riisi ihan kokonaan. Porsaan ja naudan lihan jättäisin myöskin pois koska ne hidastaa kovasti ruoan sulatusta. Syö vain kevyttä lihaa ja niitäkin vain kasvisten kanssa. Syö täysjyvä leipää mutta vain kasvisten kanssa. Syödä pitää, eli kaikki välipalat kannattaa pitää mukana.

Itse syön näin: Aamupalaksi vain pelkkiä hedelmiä niin paljon kuin maha vetää. Sillä jaksaa tosi pitkälle, usko tai älä =)

Lounaaksi täysjyväruisleipää, päällä kasviksia ja avokadoa. Vielä jälkkäriksi joskus sokeritonta mysliä ja luomujogurttia. ( Päivän kunnon hiilari annos)

Päivälliseksi: jotain kalaa tai broileria kasvisten kanssa (reilu annos)

Iltapalaksi yksi Yosa tai marjoja niin paljon kuin maha vetää.

Mä en ainakaan ole vielä kertaakaan kärsinyt nälkää ja paino ropisee mukavasti alas, energiaa löytyy vaikka mihin. Tärkeintä on syödä oikein eli yhdistää ruoka aineet oikealla tavalla. Ja tätä ruokailumallia meinaan pitää yllä myös raskaus aikana ehkä lisäten siihen yhden ylimääräisen välipalan. Vettä myöskin täytyy juoda pari litraa päivässä.

Laihduttamisessa kun täytyy kiihdyttää aineenvaihduntaa ja siksi syödä reippaasti kuituja. kaloreita saa tulla ja niitä myös tulee mutta ihmiskeho vaattiikin niitä polttoainaaksi. Avain onkin siinä että ne tulee poltettua tehokkaasti.

Tsemppiä, kyllä se paino sieltä lähtee tippumaan. Tiedän kyllä kuinka turhauttavaa se voi olla. Mulla ei ennen tippunut paino juuri yhtään mutta nyt kyllä näytän jo ihan uudelta ihmiseltä. Mutta mä suosittelen kyllä kokeilemaan tota systeemiä jos sua kiinnostaa


On: Ei tätiä vieläkään. Huomenna varmaan täytyy tehdä testi taas. Tiedän kyllä että se varman negaa näyttää.. Normaaleja raskaus oireita kun puuttuu vaikka millä mitalla.. :(
 

PERJANTAI

[/quote]

7.11.2008

HAAVEISSA ESIKOINEN


*Liinakko................TM 07/08..............................KP 8/28
*Nanniina...............KM 07/08..............................KP 9/28-34
*Lymypiilo................KM 07/08 10/08..................KP 14/28
Lehmis...................KM 09/08..............................KP 20/26-29
*tyttö onnellinen.....KM 12/07.............................KP 20/28-32
*Kanella..................KM 05/08.............................KP 21/28
*Meritähti...............KM 02/08..............................KP 21/30-33 (pt)
*Julietta..................KM 09/07, 03/08...................KP 24/29
*Elviira-76...............RK 11/07...............................KP 28/26-27
*Dada....................KU 07/08...............................KP 28/
*Aava.....................KM08/08...............................KP32/29
*Empuu...................KM 09/08.............................KP 33/
tytti82..................TM 05/08...............................KP /30-33
*DeviLiah.................KM 09/08..............................KP
*Sun Rise.................KM 10/08 ...........................KP
*Piki80 ....................KM10/08...............................KP
Betania..................KM 06/07..............................KP(pt)
*MeaMimosa...........KM 04/08, 06/08, 08/08.......KP(pt)
[/quote]

HAAVEISSA TOINEN

*marijasu.................KM06/08................................KP 3/27-30
*Sini74.....................KM08/08...............................KP 3/ yk2
*Tinttamaaria...........KU08/08..............................KP 9/28
*Annemaarit............KM 08/08..............................KP13/24-28
Nemu.....................KM 08/06, 08/08....................KP 18/26-28
*daisy......................KM 09/08..............................KP 19/
*Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07...........KP 30/27-29(pt)
freebird.................Enkelivauva 05/08 ..................KP 30/
*Leinikki...................KM 12/04, 01/08, TM 06/08...KP 33/31
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07 .................KP
pikkuvadelma.........KM 06/08...............................KP
*miigu123................KM10/08................................KP /30
*maaliskuu...............KM10/08...............................KP28/
*nöttiäinen...............RK10/08...............................KP
[color]


HAAVEISSA KOLMAS


*Omenaruusu............KM 10/01, 10/08........................KP 6/
*Amira........................KM06/07....................................KP 11/
*woodoo....................KM 12/07, 05/08........................KP 11/28
*Unicco......................KM 07/07....................................KP 14/29
*Happihyppy.............KM 02/08....................................KP 21/28 (pt)
*mymmyryy................KM 12/07,04/08,07/08...............KP 24/26
*Linneaborealis.........KM 2/08......................................KP 41/36
*rouva-77...................KM10/08....................................KP
Nirtsu......................KM 08/08,09/08.............................KP
*Jellona84.................TM 10/08......................................KP
*PuuhaEmmi...............KM 10/08...................................KP(pt)
Tikruliini....................TM 05/08......................................KP (pt)
SusSoo....................KM 02/05, 01/08, 05/08, 08/08.....KP (pt)
[color]


HAAVEISSA NELJÄS

Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)

[color]

HAAVEISSA VIIDES

*Millukka...................KM 05/08...............................KP 6/29 *yk15
taaperotx4..............KM 06/08...............................KP 23/32-38
heitu.......................KM08/08................................KP


HAAVEISSA KUUDES
[color]

Bianca72......................KM7/08.....................................KP
[color]

[color]

HAAMUILIJAT:[color]
miigu123
PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

Allusmamma.................08/08
Miracle.nyk suukkosuulle.08/08
Inkaliina83....................08/08
Superheppuli.................08/08
Oxford...........................08/08
JJ-t.................................08/08
iltsu-natsu.....................08/08
Pesonen........................08/08
Tinkatar.........................08/08
Snowball........................09/08
ElinaMaria......................09/08
emiliana.........................09/08
äittä-67..........................09/08
humu82..........................09/08
Lissuli-81........................09/08
Huhtityttö.......................10/08
Lymypiilo.........................10/08
Herkkupeppu..................10/08
mother4..........................10/08
Rouva Pikkumyy..............10/08
witchi..............................10/08
linneaborealis.................11/08

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

 
Leinikki: Kiitos tsempistä!!! Mä oon kyllä oikeestaan syönyt juuri noin kun sanoit! =) Oon vaan laskenu kalorit siinä samalla.. Tuli vaan tuossa mieleen että jos tää onkin jotain tätiä enteilevää turvotusta... Sitä sen on pakko olla... =) ;) :whistle: Nyt sitten vatsoja tekemään... mä oon aikonu saada tän mahan pois vauvan tieltä, mikäli ehdin ennnen sitä! Toivottavasti en.
 
(.) : lämmöt on kohollaan, liekö sitten kipeeksi tulossa kun hitusen pääkin kipeä.. :|
Minkäänlaista rintojen arkuutta tai mahan juilintaa ei enään havaittavissa,
joten taisi mennä nekin sitten ihan näiden kummallisten kiertojen piikkiin.
Taitaa täti tulla parin pv kuluttua ryminällä kylään.
*kiroaa niin että savu nousee korvista* :kieh: :(
 
Onpas synkkä ja itkuherkkä oma olo.
ympärille putkahtelee tuon tuostakin vahinkoraskauksia,
toki suunniteltujakin sillointällöin mutta ....
Miksei sitä tule itselle?
Taitaa tosiaan se täti kurvailla kun aika on,
siltä kovin tuntuisi. huoh :'(

Listan päivittäjä:
Vieläkös listaan ilmoitellaan myös yrityskiertoja?
Mulle saa lisätä halutessaan yk2,
mikäli sen ajattelee ku:n jälkeen vasta alkavaksi..
muutenhan se olisikin kai yk6 tai 7 enkä mä halua tosiaankaan ajatella sitä niin...

tietääkös muuten kukaan täällä, minä kun tulin miettineeksi..
Kun lääkärille pääsee sitten kun yritystä on kestänyt vuoden,
lasketaanko se niin että mulla on yk2,
vai lasketaanko mukaan myös yritys ennen kohdunulkoista raskautta?
eli lasketaan kohdunulkoinen kuitenkin alulle saaduksi raskaudeksi tuossa?
 
Hip hei!!! :wave: :wave:

Mä olen ollut täälllä tooooosi vähä, enemmän tuolla pikkukakkosissa.. :p
Mutta joo, ollaan saatu kämppä ja vko loppuna muutetaan :)!
Ja tää kierto ainakin otetaa ihan rennosti ilman ovistikkuja tm hömmpiä ;) mutta 24.11 mulla on ultra jossa pitäis kattoo noi kystat ym,..


Dada no mä ainakin lasken et mul on nyt yk 13 vaikka oli km tossa elokuussa... ja joku sanoi et ei tollasia kuulu laskea sinne väliin.. koska ei kuitenkaan raskaus oo pitkälle pötkinyt..
 
Nemu: Ehkä niitä ei sitte kuulu laskea, tuommosia "raskauksia" sinne väliin..
kuulostaa vaa nii hiton pitkält ajalta tuo mitä tässä on yritelty. tai siis no munhan mielestä kaikki yli 2kuukautta on pitkä aika...joten pysytää tässä yk2: ssa :D
 
Huomenia ja ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:

Kovasti plussatuulia teille puhaltelen, jotta pääsisitte odottajien puolelle! :heart: :flower:

Nemu, kiitos onnitteluistasi! :flower:

Tänään vielä toinen iltavuoro eilisen lisäksi ja sitten vapaa viikonloppu edessä. :heart:



 
Huomenta kaikille! Ihanaa kun on jo perjantai!!

Dada mä myös lasken noi yrityskerrat tosta km:sta, jotenkin lohdullisempaa kun ei ole kulunut muka vielä niin pitkä aika :headwall:
En tiedä miten toi kohdunulkoinen noiden hoitojen aloittamisen kanssa tulkitaan, mutta eikös ainakin "normaali km" aloita yrityskerrat taas nollasta, näin olen ymmärtänyt. Tuntuu kyllä melkoisen epäreilulta, jos raskautuminen kestää noin vuoden ja parikin km:a saa niin siinähän noita vuosia vierähtää ilman hoitoonpääsyä :ashamed:

on: kahtena edellisenä iltana on nyt tullut ovisplussa ja eilen illalla/tänä aamuna ollut vähän ovistuntemuksia, onneksi on tässä kierrossa tuo mieskin ollut ihan täysillä yrityksessä mukana :D
 
Moikka!!

Ei ihmeempiä täällä lähinnä viikonloppuja toivottelen.

Tosta yrityskertajutusta, maltti on valttia, joopa. Mutta kyllä se vaan oikeesti niin on, että ei sitä mihinkään lapsettomuushoitoihin (tai mihinkään muuhunkaan hoitoon, paitsi miehen hoiteluun..) kuulu, jos yk menee kakkosta tmv. Eli jos kuitenkin raskautuminen on onnistunut. Kyllä se minuakin nyppii, että yritystä jo reilusti vuoden on, mutta noi keskenmenot välissä kuitenkin kertovat, että jotain toimintaa on. Ja yksi keskenmeno ei kuitenkaan viittaa mihinkään poikkeavaan. Kolme kai niitä tarttee, ennenku sitä tutkittais. Ja sekään ei vältsyy anna mitään tuloksia. Toisaalta, joillain on oikeasti ongelmia, ni aatelkaa jos me apaut yk 1 mentäis sinne jonon tukkeeksi?

Mullahan tietty tilanne on eri, kun lapsia on jo, mä oon niinpitkälle jo funtsinu, että jos se vuosi tulee kasaan, enkä enää raskaudu, ni ehkä sitten annan vaan olla. Ehkä mulle ei vaan sitä kolmatta sitten ole tarkoitettu? Ja tavallaan just siksi, että ne jotka eivät edes sitä yhtä ole saaneet ovat minun mielestä enemmän oikeutettuja veronmaksajien varoilla tehtäviin hoitoihin kuin minä. Äkkiä kyllä aika menee, mulla on siis km jälkeen jo yk 7 tai jotain. Että ehkä kohta annan periksi?

Olenpas mä negatiivinen, koittakaa jaksaa. :LOL: :LOL:

Eli ei muuta ku yritystä lisää ja plussia tänne!!!

Viikonloppuja kaikille!


No senverran vielä lisään, että täällähän moni menee nyt ihan kierron loppua / ylikiertoa, eli peukut pystyyn. Ainakin muistaakseni Aava, Leinikki, Empuu, maaliskuu? Onko joku jo pissinyt plussaa?

Ja ainakin annemaaritilla ja mulla on vkl suunnitelmat selvät, tähän sopisi tuhmaakin tuhmempi hymiö.

Ja meritähdelle terkkuja, mitä jos lemppaat sen miehen hetkeksi ja otatkin mut mukaan ilmaselle lomalle? Laatuseuraa tarjolla!! :attn:

Ja mymmikselle pikaista paranemista, meillä lapset ovat sairastaneet oikein urakalla, ittelläni se kävi vaan vähän moikkaamassa se tauti. Toinen kakara meillä oli viime viikolla kuumessa ja tällä viikolla uudestaan. Nyt ei oo kuumetta, mutta viime yönä tuo läheisyydenkipeä kuopukseni tuli käytännössä mun päälle makamaan ja yski niin, että oksat pois. Eli hyvin on nukuttu juuuuh. En silti valita, on se ihana, että lapsi on 7v ja silti edelleen mun pieni vauva, joka joka ilta tulee viereen ja oikein lähelle unissaan halimaan ja könyämään. Mä niiiiin tykkään, varsinkin kun taas esikoinen on ihan vastakohta, hyvä jos joskus saa väkisin halattua....

Ei muuta.


:xmas: :xmas: :xmas::xmas: :xmas: :xmas:
:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
woodoo kovasti oisin sun iloksi halunnut jonkun tuhman (ja mielellään jouluaiheisen) hymiön tai kuvan tänne laittaa, mut enhän mä osaa, vaikka kovasti yritin :headwall:
Sitäpaitsi pitää kai jatkaa noita töitä vaikka tänään perjantai onkin...
 
Mulla tosiaan kp33, eikä tätiä näy. Km:n jälkeen kierto oli 31 päivää, mikä oli mielestäni enemmän kuin ennen raskautta...

En nyt oikein osaa sanoa olostani mitään, paitsi sen että mitään raskausoireita ei ainakaan ole. :( Voi että mua pelottaa. Entä jos raskaus on lähtenyt alkamaan, mutta loppunut yhtä nopeasti kuin alkoikin, ja KM jäänyt taas keskeytyneeksi. Eilen pääsi itku, kun aloin miettimään, mitä jos emme saakaan miehen kanssa ikinä lapsia. Se olis niiiin kamalaa. :(

Tekis mieli käydä ostaa testi, vaikka negaahan se näyttäis...Plääh, ei auta synkistellä.

Hyvää perjantaita kaikille! :flower: Itse olen vielä vapaalla, viikonlopun rehkin.
 
Moi taas. Mymmyryy miulle vois laittaa kp15/? (ennen km:a 27-32) . Jonkinlaisia ovistuntemuksia on ollut, mutta en tiedä voiko keskenmenon jälkeinen ovis olla aiemmin, kuin ennen km:a, jos laskee niin että km olis kp1? Olishan se kivaa jos näin nopeasti :) Kävin tänään hCg-kontrollissa vielä, jospa se olis jo nollilla...

Viikonloppu menee vaihteeks töissä, lupasin vielä tehdä sunnuntaina ilta+yövuoron. No pitää heilutella peittoja, milloin ehditään :whistle:

Näin heti viime vkl ekan jouluaiheisen mainoksen, ja kyllä otti aivoon. Muistatteko muuten sen South Parkissa olleen joulukakan? :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Heippa kaikki!

Aava suurensuuret onnentoivotukset!!

Empuu :hug: ! Toivotaan parasta! Tosi hyvä, että käyt läpi noita kaikkia tunteita ja pystyt itkemään...

Minä täällä jännäilen kierron loppupuolella...viikonloppuna oli kaiketi ovulaatio ja nyt sitten taas keksin kaikkia oireita...äh...pitäisi vain miettiä muita juttuja...viime keskiviikkona oli menkkamaisia kipuja...en tiiä mistä johtui...

Eipäs tässä kummempaa...jouluna olen töissä, joten se nyt vähän on latistanut joulutunnelmia... :| mutta toisaalta sitten alkaakin pitkät vapaapäivät, jotka on miehen kanssa yhteisiä...niin ja kun ei kerran mihinkään päästä aattona lähtemään(ainakan näillä näkymin) niin sitten pitää kehittää ensimmäistä kertaa ihan meidän oma joulu...joten se on ihan positiivistakin... =)

mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 

Yhteistyössä