Km:n jälkeen kuumeilevat vol 5

Mymmyryylle suuret onnittelut plussasta!


Epsu. Meidän pojalle 1v2kk sopii vain hirvenliha, riisi, kesäkurpitsa ja ehkä lammas. Viljoille on pahasti allerginen. Meillä olisi nyt edessä vehnäaltistus mutta se pelottaa mua hirveästi. Jos pojalle tulee pahoja reaktioita niin silloin mennään aina takapakkia ja pahasti. Viimeksi mahataudin jälkeen poika eli pelkällä Neocatella melkein kaks kuukautta, kun maha ei kestänyt kiinteitä.


ON. Tänään on taas jo vähän parempi mieli, kun tätsy pakkailee jo kamppeitaan. Ja sitten se muutto omaan kotiin alkaa vihdoinkin olla jo lähellä. Olohuneen tavarat on jo lähes paketissa, mutta niiiin paljon on vielä pakkamatta. Mutta ihana että taas uusi elämänvaihe on taas edessä. Eiköhän se auriko pian tähänkin risukasaan ala paistamaan, vaikka nyt ei ihan siltä vielä tunnu.




 
Unohtui.

Miracle. Tervetuloa vain tänne, minulle ainakin tämä vertaistuki on kultaakin kalliimpaa! Ja täällä on hirmukivoja ihmisiä. Suuret pahoittekut menetyksestäsi


Kristallienkelille Hyvää onnea elämään! Tulehan kertomaan jos tulee vauvauutisia.
 
Kiitokset onnitteluista kaikille :heart: .
Epsu mä voisin olla haamuissa. Ei tässä uskalla vielä edes ajatella koko asiaa :ashamed: . Tuoreessa muistissa miten edellisen pienen kävi, joten riemun kiljaisuja ei vielä täältä päin kuulu :'( :headwall: .
 
Mymmyryylle iso :hug: :D :heart: ja :flower: ...ja peukut pystyssä. Joo, tiedetään kyllä pelko, joka sullakin varmasti on takaraivolla aikaisempien kokemuksien vuoksi, mutta toivotaan silti parasta. Ja toivotaan, että kaikki lähtee menemään varsin mallikkaasti, jotta pääset hermoja lepuuttamaan ja nauttimaan raskaudesta mahdollisimman pian.

Miraclelle kanssa hali. :hug: :( Mä kävin täällä puolen seuraamassa noita plussaketjuja, ja jostain syystä sun plussa on jäänyt mieleen. Tämä on pyllystä. Jos mä saisin päättää, kukaan ei saisi enää keskenmenoja. :xmas: Jännä juttu, kun tällä hetkellä tuntuu, että tämä on aivan hirveän yleistä (mikä ei kyllä omia tuntemuksia lievitä sitten tippaakaan), mutta kuitenkaan ennen kuin se itselle kävi, se ei ole tuntunut yhtään yleiseltä...

( . ) <- ja tuommoinen mun maha edelleen on, vaikken raskaana olekaan. :ashamed: Kokeilin tänään housuja, jotka tammikuussa oli liian isot (ennen raskautta) ja nyt ne on niin tiukat, ettei niillä ole mitään asiaa oven ulkopuolelle... :snotty: Mun olis ihan EHDOTTOMASTI PAKKO PÄÄSTÄ JO LIIKKUMAAN! |O

Kysyisin teiltä yöks-juttuja, heikkohermoiset älkää lukeko: :snotty:

Mimmoisia paakkuja tms. teiltä on tullu silloin km-vuodon aikana? Kaikki punaisia tummia?

Kipuja on taas tänään ollut, otin tuon 120 mg Axc... jonkun reilun tunti sitten. Eli sen kipulääkkeen, jonka gyne tänään mulle määräsi. Lisäksi kiskaisin äsken panadolin. Edelleen juilittaa. :| Eilen illalla tuli jo pari pientä, mutta selkeetä riekaletta. Äsken tuli yks pikkuruinen hyytymä/limakalvopalanen ja semmoinen hassu valkoinen köntti. Tai no ei valkoinen, kun se oli värjäytynyt, mutta vaaleampi kuin nuo riekaleet sekä minihyytymät, joita on tullu. Olikohan tuo valkovuotoa, vai mistä se tuli? :xmas: Semmoista limaista kirkasta valkovuotoa on kyllä selkeesti tuon verenkin seassa. Mutta tämä köntti oli kyllä aika tiivistä ja sitkeetä tavaraa. Joo, pahoittelen kysymyksen aiheuttamia mielikuvia. :ashamed: Varsin :x aihe. Tänään se gyne ultrasi ja kohdussa näkyi kyllä jotain, mut sen mielestä vain normaalia. Itse toivon, et jos sinne jotain on jäänyt, se tulis nyt itsekseen ulos. :xmas: Niin ja pillereitä mä en ole syönyt enää vuosiin. Yks syy, miks ne aikoinaan lopetin, oli menkkakipuilut kesken kierron. Jotta mietin, et oisko tässä kivussa taustalla hormoniheittelyt, kuten silloin..

Vitsit kun pääsis tästä jo. Nyt just aika ennen seuraavia menkkoja tuntuu ainakin vuosilta. :snotty: Me ei aloiteta uutta yritystä heti menkkojen jälkeisestä kierrosta, mutta silti toivon, että tulis jo... Pääsis siihen tilaan, että tämä on kuitenkin omassa hallussa. Yrittäminen ois edes mahdollista. =)

(p.s. yks syy, ettei aleta yrittää heti, on mun pelkuruus. Tarvitsen siitepölyaikaan antihistamiineja, joista toiset on sellaisia, et niitä ei saa käyttää raskauden aikana eli ne pitäsi korvata joillain toisilla, ja kun ne on mun kirjaimellisesti henkireikä tähän asti ollut siihen aikaan... Toiset taas on semmoisia, et sitä voi, jos on pakko. Ei sekään suositeltavaa ole, mutta kuulemma pahempi ois se, että äiti ois ihan tukossa kuin se, että se saattaa aiheuttaa jotain. Kortisoninenäsuihkekin menis uusiksi. Mutta kuitenkin. Kun tiedän, et se heinäkuun loppuun-elokuun puoliväliin on mulla pahinta aikaa, tahdon ottaa "varman päälle". Ihan kuin tässä ois joku varmaa... Eli pohdittiin ukon kanssa, että ei edes yritetä, koska mä käytän koko ajan tota lääkettä. Sit kun pärjään ilman, voidaan aloittaa. =) Toivotaan vähäsiitepölyistä kesää, jotta päästään hommiin aikaisemmin. B) Toki jos aikaisempi raskaus ois jatkunut, tohon ois pitänyt löytää joku toinen keino joka tapauksessa. Mut olin jo vähän valmistautunut siihen, että tämä kesä tulee olemaan tuskaa hengityksen osalta. ...mut en mä ihan vaan varmuudelta ole valmis siihen. Jos oisin jo tienny olevani raskaana, totta kai, mut jos vasta ehkä saatan olla ja todennäköisesti en olis, vetelisin lääkkeitä normaalisti ja sit koko raskauden panikoisin, kävikö jotain. Ja jos kävis, syyttäisin itseäni.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Huonoja fiiliksiä siis ilmassa. Sama täällä. Mun on edes turha lukea kenenkään viestiä purskahtamatta itkuun. Vaikka kuinka yrittää olla positiivinen, niin viimeistää sitten kun istahtaa sohvalle vähän hengähtämään niin kyynelvirta alkaa. Kaipa tämä tästä...
Mä oon samanlainen. :( Itken edelleen päivittäin. ...en aina edes tiedä, mitä, mutta tulee vaan hiton paha olo. :snotty: Useimmiten suren sellaisen menetystä, jota koskaan ei ollutkaan muualla kuin mun unelmissa. :ashamed:
Tänään kerroin asiasta yhdelle kaverille taas. Kirjoitin pitkän mailin. ...mulla tuo pitkien viestin kirjoittelu käy ihan huomaamatta, kun kirjoitan koneella työkseni, niin naputan aika nopeasti. :whistle:

Joka tapauksessa. Itkin koko sen ajan, kun sitä kirjoitin, mutta se helpotti. Oon huomannut, että mulla auttaa, jos saan vaan purkaa ja purkaa sitä.

Kyllä tämä tästä. :hug: Saattepa nähdä. Paistaa se aurinko vielä meillekin. B)

p.s. Lyhennelkää ihan kuinka vaan. :D Mussuissa pistävät kärppikseksi. ...onhan toi kieltämättä aika pitkä...
 
Kärppänä, kui pitkällä sulla oli? Jotenki mäki muistin sut erityisesti niist pinoista joihi vastailit tai kommentoit :) Mul tuli ainakin semmosia mustia hyytymiä ja todella isoja ja sit jossai vaihees se alkio joka erottu kyl iha selvästi. Muutoin vuoto ollu kuin menkkavuotoa mut runsaampaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Kärppänä, kui pitkällä sulla oli? Jotenki mäki muistin sut erityisesti niist pinoista joihi vastailit tai kommentoit :) Mul tuli ainakin semmosia mustia hyytymiä ja todella isoja ja sit jossai vaihees se alkio joka erottu kyl iha selvästi. Muutoin vuoto ollu kuin menkkavuotoa mut runsaampaa.
Kaavittiin 9+2 virallisesti, totuudessa enemmän 9+3 tai 9+4. Mut ei se ollut kehittynyt enää pitkään aikaa mihinkään. Tuulimuna. :(

Mulla tuli noita mustia hyytymiä vain silloin kaavinnan jälkeen sairaalassa. Sen jälkeen vain pari minisemmoista.. Ne eiliset riekaleetkin oli ihan punaisia riekaleita. Mitäköhän tämä minun kroppani nyt oikein puuhaa... :/ (vaikuttaakohan se, et mulla keskenmeno ei käynnistynyt yhtään luonnon puolesta? ...edes ne cytotecit ei saaneet aikaan vuotoa...)
 
miracle, tervetuloa myös minun puolestani sinulle kuumeilemaan uudelleen kanssamme :hug:
kristallienkelille toivotan kaikkea hyvää elämääsi ja kuten leinikki totesi niin tule kertomaan joskus jos se kuulu + napsahtaa :hug:
mymmyryy olipas ihana uutinen sulta tänne meille kaikille ja nyt vaan se viiva sitten seuraavan kerran jo ompi paaaljon tummempi...oih kuinka tuollaisia uutisia tahtoo kuulla lisää vaan.
Kärppä et usko kuinka onnellinen olen puolestasi kun ultrassa ei ollut mitään suurta häikkää, olit mielessäni ja heti tulin koneelle katsomaan kuulumisesi.
Niin mulla oli ihan reilun kokoisia hyytymiä sellaisia tummia ihan, niinkuin maksaklönttejä.
Joo toi maksaklöntti muuten kuvaa just hyvin mitä tuli pois lääkkeellisen jälkeen.Pari suurinta oli munan kokosia melkeinpä,mutta litteämpiä ja sitten sellasia pienempiä tuli muutamia eli jotain peukunpään kokoisia ja sitten pienempiä.Vuoto kesti viikon ja ruskee tuhru sen vajaan viikon.Nyt huomenna on aluesairaalassa jälkitarkastus joten toivokaa kaikki että mulla on testi -
Voi luoja miten sitä voikaan odottaa että raskaustesti olis nega,mutta niin se vaan meneepi.
Sen jälkeen taas toivon että pian jo olisi + testissä.
Kaikille muuten oikein lämpimiä päiviä, aurinko paistaa niin lämpimästi
Rakkaudella:Maire
 
Niitä maksaklöntin näköisiä, mulla on tullu vaan sairaalassa. :snotty: Ja sit ne pari ihan minaria enää jälkikäteen.

Mut tiiättekö... Äskeinen vessareissu poiki n. sentin kokoisen kaksivärisen limakalvomytyn. Siis semmoisen, missä oli selkeästi tummempia ja melkein valkoisia kohtia. Soitin paniikissa miehen siskolle, joka on lääkäri (ei gyne, vaan yleislääkäri) ja se veikkas, et sinne on siis jäänyt jotain limakalvostoa ja et se on nyt tulossa/tuli pois. Ennen tota mulla oli aika kovat kivut ja nyt helpottaa... Sanoi, et jos kivut vielä yltyy tai vuoto lähtee käsistä, lähde ensiapuun, mut muuten vaikuttas siltä, et jospa se ois tullu/tulossa nyt pois, mikä tätä kipua aiheuttaa ja sen jälkeen kuulemma lähtee yleensä paranemaan...


Marzalle peukut kanssa pystyssä! :) Nää on niitä harvoja kertoja, kun kenellekään vauvaa toivovalle toivoo negatestiä...
 
Koska raskaushormoni poistuu kehosta keskenmenon jälkeen niin, että r.testi näyttää puhdasta negaa? Kaavinnasta jo 4 viikkoa, keskenmenon toteamisesta yli 6 viikkoa.
Eikä testi pitäisi olla jo nega?

Tänään tuli tooosi hailakka haamu testiin, enkä tiedä mitä se meinaa...
Sitä että kaikki ei ole mennyt hyvin ja kohtuun on jäänyt jotain?
Sitä että hormooni vain poistuu mun kehosta tosi hitaasti?
Sitä, että meille on sattunut "vahinko", yritystähän ei ole vielä uudelleen ollut...
Ja on siis niiiiiiiin haalee, en tiedä jos on vain "viivan paikka" ...

Auttakee joku...

-Meritähti-

Suuresti onnea mymmyryy :flower: Onnen täyteistä odotusta toivottelen!
 
Mä taas oon lukenut vähän näitä kokemuksia enemmän ja vähemmän viimeaikoina ja se tuntuu olevan tosi yksilöllistä. Joillakin vain viikko pari, toisilla 6-7 viikkoa... :(

Mulla sanottiin, että se tarkistetaan neljän viikon päästä verestä eli jälkitarkastuksen aikaan.
 
miracle aika outoa. Itse olin sairaalassa kun km tuli lopullisesti ja ennen kotiin lähtöä lääkäri tarkisti et kohtu tyhjä ja silti oli jälkitarkastus 3vkon kuluttua.Samalla tekivät vielä r-testin että on negaa.
 
erzi.. nii samaa mietin mäki et miten ei tarvita jälkitarkastusta.. mut oisko sit siks et mul vuotanu vasta niin vähä aikaa ja nyt jo niin tyhjäks asti vuotanu ja sit ku vuoto jatku runsaana edellee ni ne sit uskoo et se iteksiään pois tulee.. en osaa sanoo.. ihmetyttää vaan ja pelottaa jos tuleeki kohtutulehus! :eek:

mitä kohtutulehus muute voi sit aiheuttaa? voiko olla et koko kohtu jouduttais poistamaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mul ei ees jälkitarkastusta ole :eek: sanoi et on niin hyvin tullu pois et ei tarvitse ja mä olin iha ihmeissäni ni se yleislääkäri kysy viel sit gynen mielipidettä ni se oli samaa mieltä :ashamed:
sama oli mulla ei mitään jälitarkastusta vain verikoe josta katottiin et onko hormoonitlaskenu...mieki olin ihan ihmeissäni et ei voi olla totta mut kaikki on ollu ok... =)
 
miracle En osaa kyllä sanoa mistä johtuu ettei jälkitarkastusta sulle ole ehdotettu.Minähän vuodin jotain 10pvää ennen kuin sikiö tuli ulos ja sitten vasta vuodinkin ihan reippaasti. No lääkäreissäkin eroja miten toimivat.Saitko ohjeet kotiin mitä km jälkeen hoidetaan itseä jne?Mulla oli sellanen opus ja siinä oli kyl kaikki mahollinen käyty läpi mitä voi tulla ja mistä tunnistaa esim. noi tulehdukset.
 

Yhteistyössä