Km:n jälkeen kuumeilevat vol 5

Itselläni siis lääkkeellinen tyhjennys oli 14.3 ja tein testin viikko sen jälkeen oli aika raikuva viiva siinä edelleen ja sitten tein taas viikon päästä eli 2vko km:n jälkeen ja oli jo nega eikä ees mitään haamua näkynyt joten oletan että kaikki olisi siis huomenna hyvin ja kohtu tyhjä.
 
Ihan ensiksi mymmyryylle mielettömästi onnea!! :heart: :flower:

miraclelle tervetuloa ja iiiiso hali menetyksen johdosta. Hyvä kun jaksat olla noinkin vahva asian kanssa.

).( Tänne ei sen parempaa kun päivälläkään. Kauheesti olen taas touhunnut ettei tartti pillittää kun rentoutuu, mut pakkohan se ois päästää uloskin. Päätä on särkenyt valtavasti puolen päivän jälkeen ja flunssa painaa päälle. Mulla on myös tosi huono olo ajoittain. Kohta varmaan otan Orchidilta mallia ja menen ammatti-ihmisen pakeille. Ensin kun sais nää fyysiset kivut pois niin vois alkaa taistelee henkisten kans. Tosin ehkä kun sais itsensä terveeks niin mielikin virkistyis. Plaah... marmatusta vaan tulee... sorry... Mä oon kans miettiny sitä et pitäis vähäks aikaa pistää tauolle tää palstailu, mut ei sitä vaan malta olla täältä poissa. Jospa lähtis villahousun kanssa lenkille ja sitä rataa. Mies on moottoripyöräilemässä. Kiva kun sekin jo pääsee vähän tuulettuu, kun koko talven on sitä taas odottanut.
 
ja erzi, mä en saanu mitään semmosta ohjeistustakaan.... ompa mut huollettu hyvin!! :headwall: mut voisko se olla et ku noin nopeesti alkioki ulos tuli et sen takia ei sit annettu sen ihmeemmin mittää ja oltii et no kaikki ok ja et uutta vaa yrittämään jos siltä tuntuu... ?
 
miracle ja mulmul No kyllä mun mielestä tuleepa km nopeesti tai hitaasti jälkihoito oltava olemassa.On se kuitenkin sellanen paikka ettei se unohu samon tein.Minäkin sain buranaa, mut sen ohjeenkin johon hoitaja laitto vielä puh.numerot minne voi soittaa jos tulee mitä erikoista jälkivuodossa jne tai haluaa vain puhua jollekkin.Tuntuu jotenkin kylmältä toi miraclen kohtelu, en sit tiiä miten itse sen koit.
 
miracle: Mulle sanottiin tk:ssa ettei siellä ole aikoihin enää otettu tommosia ns turhia verikokeita... :eek: kai se sitten on yleistä.

Ihana ilma tuolla pihalla! Voisikin lähtä vaikka kävelylle... jos kattelis salkkarit eka... oon pahasti koukussa!!! :snotty:
 
Sus soo
mymmyryylle onnittelut plussasta


miracle
pahoittelut, mutta tervetuloa joukkoomme keskustelemaan. Mä voin kommentoida tuohon jälkihoitoasiaan eli mun km todettiin sairaalassa, jonne jäin heti osastolle. Siellä annettiin mulle pillereitä, joilla saatiin "synnytys" käynnistymään. Osastolla lääkäri ultrasi ja totesi että enin oli tullut ulos. Ja se oli sitten siinä. Eli jälkitarkastukseen ei tarvinnut mennä, joten vähän tuli orpo olo siinä km:n jälkeen
Mä olen sen sortin ihminen, että puhua pälpätän melkein kaikille
Eli tuli tuo oma psyykkinen puoli hoidettua kuntoon sillä tavalla. Se on eri asia mitä kaverit ja työkaverit ovat tykänneet tuosta mun puhumisesta... Ja ekat menkat tuli kp40 ja toisessa kierrossa kp38, vaikka mun normikierto on 28-30. Ja nyt toiveena olis ettei niitä tulisi mulle enää tänä vuonna ollenkaan
 
Tuosta jälkitarkastuksesta:

Mulle annettiin ennen kaavintaa jo semmoinen ohjevihko, jonka otsikko oli aivan kamala. ...tai siis ei muuten, mutta siitäkös pillahdin kamalaan itkuun. Se iski kuin puukolla: "Sinulle, jonka raskaus on keskeytynyt". :snotty: Hirveä. Luin sen kyllä, mutta heti sen jälkeen heitin roskiin. :xmas:

Siinä käsiteltiin aikalailla kaikki syyt (joita ei ole), mitä sen jälkeen jne. En muista oliko siinä tosta jälkitarkastuksesta, mut sairaalasta gyne sanoi, et voin valita itse minne menen. Et saan mennä joko terveyskeskukseen omalääkärille, omalle gynelleni, jolla yleensä käyn tai sit jos tahdon, ne ois voinu järjestään sen mulle sieltä. Mut menen omalle gynelle. Ohje oli, et n. 3-4 viikkoa kaavinnasta. ...mietin, et voithan sä varata ihan normaalin gynen tarkastusajan ja sanoa, et haluut tulla tarkistuttamaan, et kaikki on ok, kun on just ollu km ja kuitenkin vauvahaaveita. Ootko milloin käyny gynellä ennen km:a? Jos vaikka papan ottais samalla... (jos ei ole otettu). :)
 
kärppis, en oo koskaa käyny varsinaisesti gynellä muuta ku mitä ny yks gyne tarkisti paikat (ukrainalainen) tuol nyt ku km tuli. Ja sitä ennen papa otettu jo iha tavan vuoks sillo viime vuode lopussa. Eli iha tavalline tarkastus ku joskus oli löytyny hämminkii siitki mut se oli sit kai ollu hiivaa tai jotai muuta pikkutulehusta ja puole vuode pääst siis oli tuo uus papa ja siin kaikki kai ok ku eivät siit soitelleet mitää...
 
miracle jälkitarkastuksen osalta todella suuria eroja. mulla ei ollut ekasta km:stä, tokasta oli ja komannesta taasen ei. ja kaikki kuitenkin tyksissä todettu. en ole siis ollut kaavinnassa taikka en ole pillereitä tyhjennykseen käyttänyt vaan kaikki tullut muutoin pois. mutta ei kohtutulehduksessa sentään kohtua poisteta. mulla on ollut niitä useasti viimeisen puolentoista vuoden aikana,ja kohtu vielä tallella.. antibioteilla siitä selviää MUTTA saattaa vaurioittaa munsarjoja joten siten vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta jos menee ajoissa lääkäriin ja saa lääkkeet ei tapahdu mitään katastrofia!

mulla ollut vasta n.3-4 vkon päästä raskaustesti negaa. tosin tässä viimeisimmässä oli aiemmin.

hyvä jos kivut helpottaa kärppä. siellä siis oli vielä jotain sinne kuulumatonta, mutta hyvä että tuli itsestään ulos. koitahan parantua pian.

masukki
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
no nyt ku kuulen miten toiset o jälkihoitoo saanu ni tuntuu iha kylmältä ja epäreilulta ja vaikka mitä!! Miks mulle käy näin :'( :'( :'( :headwall: :ashamed: :'( :'(
miracle sama mullakin tuli mieleen et miksi mulle aina käy näin et kaikki menee kerralla mettään...mulle ei annettu ees puhelin numeroa johon soittaa jos tuntu sille et haluu puhua.työnettiin vaan lappu kouraan jossa kellonaika seukille päivälle et sain ne pillerit sairaalasta hakia...seki reissu oli sit semmonen et pillerit naamaan ja tervetuloa iloisemmissa merkeissä uudelleen... :kieh: |O :'(
 




Haaveissa esikoinen

Miracle....................KM 04/08
Miina.......................KM 03/08
Julietta....................KM 09/07, 03/08
Meritähti.................KM 02/08
Samary...................KM 10/07
Emppu78.................KM 06/07
Pink1......................KU 12/07..............................KP 4/28
Lissuli-81................KM 02/08.............................KP 4/33
Mulmul....................KM 01/08.............................KP 6/27-30
ElinaMaria..............RK 01/08..............................KP 7/27
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 8/32
Haaveilia.................KM 12/07.............................KP 13/30
Katherine...............KM 06/07...............................KP 13/32
Tuizu 32v................KM 08/07..............................KP 19/31
JJ-t...........................KM 12/07.............................KP 21/30
Aili...........................KM 11/07..............................KP 22/-
Riine.......................KM 10/07..............................KP 22/31
Betania...................KM 06/07..............................KP 24/27
Kvart över...............KM 01/08..............................KP 33/30
Frizzante................KM 01/08..............................KP 37/27-29

Haaveissa toinen

Pompo79.............KM 03/08
Marza1970..........KM 03/08
Minni-07...............KM 10/07
Säde82..................KM 01/08
Danjuska................KM 08/07
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 4/28
Leinikki 28v.............KM 12/04, 01/08..................KP 5/31
Helmitaustailija.......KM 10/07.............................KP 6/29
Fey......................KM 3/07,9/07, 2/08..................KP 16/26
Myymä....................KM 09/07.............................KP 17/28(-39)
Nti Kesäheinä.........KM 01/08.............................KP 19/30
Ansku07.................KM 01/08..............................KP 22/28
Erzi.........................KM 08/07..............................KP 22/33-35
Millimenninkäinen....KM 12/07, 02/08.................KP 26/31
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 48/26-29

Haaveissa kolmas

Singa........................KM 10/07
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 3/29-32
Orchid................enkelipoika 06/07.....................KP 4/27
Sus soo.....................KM 02/05,01/08..................KP 10/28-38
Luminia...................KM 02/08..............................KP 12/-
Hannaleena .......KM 10/06, 6/0,12/07................KP 18/32
Äittä-67....................KM 02/08............................KP 27/28-30
Daizz........................KM 09/07, 01/08.................KP 31/35
Mymmyryy.................KM 12/07............................KP 32/28

Haaveissa neljäs

Aubrieta....................KM 11/07
Mimuli........................KM 08/07, 02/08
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 17/26-29
Surusydän...........Enkelipoika 11/07.....................KP 17/26-28
Masukki08............... KM 9/05,11/07, 2/08............KP 18/30-34
Muumiska..................KM 02/08.............................KP 21/-
Rouva Pikkumyy........KM 02/08.............................KP 24/32

Haamuilijat

Mymmyryy
Äittä-67

 
Muakin on puhuminen auttanu, vaikka kaikki ei varmaan ois halunnu ees kuunnella mun vuodatuksia.Ja tää palstailu antanu kyllä voimia ja saanu lukea kaikenlaisia kokemuksia. Tietää ettei ole yksin tämän asian kanssa.
 
No ei mullekaan mitään ohjeita tai mitään annettu kun sain km. Terveysasemalta passittivat keskussairaalan polille, missä ne sit kyl otti kaikki verikokeet ja tarkisti ultralla. Sanoi vaan siinä kun tarkisteli että nyt taisi tulla sikiöpussi.. Siellä sit selvis se mun rh- mihin sain sen vasta-aineen heti. Sit ei mitään muuta ku kotiin, ei mitään jälkkäreitä tarvita. Soitin sit seuraavana päivänä neuvolaan ja peruin ultra-ajan ja varmaan kyselin muutenkin kaikkia juttuja mitkä olivat sillä hetkellä mielessä.
Jossain vaiheessa tuli sit ne mielettömät itsesyytökset pintaan, kun joku syy pitää aina tapahtumille löytää.. No se nyt on melkeen päivän selvä juttu mistä se km sai alkunsa. Aamupäivästä kaaduin ja sit illalla alkoi tihuttaa tuhrua. Ja sit oon sitä mieltä että jos se istukka alkoi vähän vuotamaan niin sit mun elimistö hoiti loput.
Antoivat ymmärtää k-sairaalassa että kun sen vasta-aineen saan niin keskenmenon riski on sit seuraavassa raskaudessa pienempi ja mä ymmärrän sen niin että veren nega oli sit varmaan osa syy tähän keskenmenoon. Kun kumminkin kaikki edellisenä päivänä oli ihan ok masussa, sykkeet oli paikallaan jne...

Nyt muihin asioihin. Vaihdoin eilen makkarissa järjestystä, että toivottavasti uudet tuulet siellä saisi jotain positiivista aikaiseksi mahdollisimman pian =) Siitä tuli kyllä nyt tosi kiva verrattuna edelliseen.
Nyt on sit koiran silmätkin tarkastettu ja kohta pääsee poika tositoimiin. Jos vaikka koissu sais monta pentua :)
 
heippati hei :wave: täälä on taustailtu, eli olen kyllä päivittäin jutut lukenut, mutta yritän pysyä poissa :ashamed: tää kierto olis tarkotus mennä tjot meiningillä loppuun ja ens kierrossa sitten clomit kehiin :saint: jännittää :D

viikonloppuna sitten putkauduin miehelle mun pahasta olosta jostuen keskenmenosta..oon välillä miettinyt olisko jonkinlaista masennusta kun mikään ei tunnu multään eikä huvita yhtään mikään..ainoa asia mitä ajattelen on se pieni käärö ja sitä ennen se iso maha ja raskausaika, voiko siitäkään koskaan nauttia kun koko ajan on pelko persuuksissa..?

mies alkoi ymmärtää paremmin mun lusmuilua ja yhtäkkisiä itkukohtauksia. se on sellanen jörö ettei osaa puhua tunteistaa oikeen yhtään. mä sitten mietin kun joku oli täälä kirjottanut että ajatteli ettei sen mies oikeen nyt ymmärtänyt mitä oli tapahtunut kun oli tuulimuna ja keskenmeno. minäpä otin asian esille ja mies ei ohan oikeesti taju8nnut sitä että siellä oli pini siellä masussa, joka ei luultavammin olisi koskaan voinut kasvaa lapseksi. se luuli ettei siellä ollut oikeestaan mitään tai jotain..ota nyt miehistä selvää :headwall: nyt ainakin itse opin ettei nää vauva/ raskaaksi tulo asiat ole mihille itsestään selviä vaan niille pitää kädestä pitäen näyttää/ kertoa missä mennään..

maanantaina mies soitti ja sanoi että ethän itke: sukuun on tulossa taas vauva :ashamed: tämän uutisen otin tosi hyvin, koska heilläkin takana km ja pikkukakkosen yrittämistä kauemmin kun meillä, olen vilpittömästi onnellinen :saint: ja tästä soitosta päätellen alkoi mies ymmärtämään kuinka vaikeaa ja tärkeää tämä mulle nyt on :D

jahas..sellasta omanapaisuutta :ashamed: pitäs varmaan alkaa kirjottaan päiväkirjaa niin ei tarvis teitä häiritä :headwall:

aivan ihana päivä taas tulossa, ainakin täälä mansessa B) nauttikaamme nyt keväästä, ehkä se toisi myös jotain hyvää tullessaan :saint:
 
No kyllähän ootte aktiiviseks heittäytyny B) ei kyllä muista nyt kaikkee...

Meritähti plussapuhureita jos siellä vaikka pikkuinen matkustaa jo mukana :heart:

Mymmyryy onnea plussasta, jospa se siitä voimistuu :heart:

Miracle pahoittelut keskenmenosta, mutta tervetuloa joukkoon mahtavaan :hug:

ON Eilinen puhe keikka kyllä auttoi =) huomattavasti parempi fiilis oli jo ku tulin kotiin. Nyt sai purkaa kaiken negatiivisen jollekin ihan ulkopuoliselle ja annoinkin tulla koko tunnin edestä :D kaikki Onnin raskauden aikaiset tuntemukset, tutkimukset, negatiivisten uutisten tuoman ahdistuksen, keskeytyksen ja sen tuoman pohjattoman surun, koirien kuolemat ja ystävien ja sukulaisten välinpitämättömyyden :eek: Ens viikolla on uus aika, tuntuu vaan nyt ettei oo enää mitään puhuttuvaa :saint: mä sain kerralla tyhjentää koko tunnevaraston :) saikulla nyt oon kuitenkin loppuviikon...

Nyt sitten taas viisaammat näitä eritteitä :LOL: eilen täti rysähti oikein kunnolla kun lääkäristä kotiin tulin (hyvä ettei auton penkille jääny jälkee) ja tuloksena oli puolikuun mallinen hyytymä 3*2 cm :eek: se oli sellanen kiintee ei mikään riekale, että siis mikä toi nyt oli... olinko mä taas raskaana ja taas se lähti pois :ashamed: kipuja oli puolisen tuntii ennen tota hyytymää ja sitä ennen ei oikeestaan mitään ja sen jälkeen ei mitään ei edes vuotoa yhtään... mussa taitaa olla jotain vikaa kun ei tartu kiinni :ashamed: :'( Kaikki raskausoireethan multa loppu viime torstaina ja täti tuli pari päivää myöhässä... testiä en tehnyt.

Hämmentynyt orchid

:wave:
 
Voi vitsit toi JJ-t:nkin teksti kuulosti tutulta... :snotty: Tai siis sun tunteet ja pelot uutta raskautta kohtaan.. Mulla on samoja ajatuksia. :|

Orchid, tee raskaustesti heti. Jos olit raskaana, eikös se näyttäis vielä plussaa (ei tarvis arvailla, oliko vai ei). Tuo oli sen verta iso köntti, et ois kyllä varmaan hormonitkin jo nousseet vai mitä muut on mieltä?

(.) Tänään alkaa mulla aktiivinen laihdutus ja katsotaan, jos illalla uskaltaudun lenkille. :p Sen eilisen ihme klönttivuotelun jälkeen, kivut katosi ja vuodot myös. :eek: :eek: Kuin ois hana suljettu.

Vielä aikaista iloita, se pitkävaikutteinen särkylääke toimii vielä seuraavat nelisen tuntia. Joten katsotaan, alkaako vatsassa vielä jotain tuntua ja tuleeko vuoteluita... Mut melkein jo hymyilyttää. :D
 
mul täysin samoja aatoksia kuin JJ-t siulla ja kärppiksellä! Ja sit seki viel et ko taukoo en pidä et jos raskaudunki het (ku kaks lääkäriä kummiski sano et mitään estettä ei ole kun itsekseen ulos on tullu) ni sit jos syyllistääki itteesä jos uus km tuliski... se ei vaa tunnu enää samalta sit!! ku esikoinen viel ni jotenkii.. miten sen selittäis.. jotenki se vauvan odottamine ei koskaa voi enää olla samanmoista ku nyt oli ku oli esikoine toiveissa, sit ku se tärppäs ja sit ku km tuli.. ku sit AINA pelkää enempi jne... :'(
 
Ei voikkaan... se ensimmäinen raskaus meni mullakin niin pitkälle ku rv20... ei se seuraava ehkä tunnu enää niin hyvältä. Mulla on joka päivä ikävä sitä masua, sitä pikkuista... nyt oltaisiin jo oikeasti niin pitkällä... :'(

Noh, nyt itseään niskasta kiinni. nyt täytyy tsempata että jaksaa mennä positiivisin mielin kohti ens viikon ovista! ;)

plussatuulia ja jaksamista kaikille!
 
Siis joo olin sairaalassa ja mulla ei mitään jälkitarkastusta siis ollutkaan kuten typeränä oon kuvitellu.Verikoe vaan labrassa ja soittaa lääkäri sitten päivemmällä.Luottavainen olen ja luulen ja jopa tiedän että kaikki on hyvin =)
Kerron sitten kun pääsen viiden jälkeen töistä ja pääsen koneelle.
Kärppä, mulla oli selkäkipuun km;n jälkeen aika vahva kuuri ja aina kun se 8 tunnin vaikutus lakkas otin jo buranan varuiksi napaan.En voinu ollenkaan sietää sitä kipua.Joten jos sulla alkaa vähänkään masussa nippailla ni ota heti tabu.En ainakaan ite kestänyt tuskia ollenkaan!!!
Aurinkoa kaikille runsaasti päivään
 
Heipsuli kaikille km:n jälkeisille kuumeilijoille :heart:
Kauheasti jaksuja uusille km:n kokeneille!!

Täällä on vielä jonkun verran 'vanhoja' tuttuja nikkejä ja teitä kovasti ootellaan tuonne toiselle puolelle!

Tässä pieni toivon tuulahdus ja kuva masukasta jota vuosi ehdittiin kuumeilla ja vaivuttiinkin jo ihan epätoivoon.. nyt kuitenkin rv 18+1, potkut tuntuu ja kovasti jännäillään rakennetta joka on 15.4... toivottavasti vihdoin olisi meidän vuoro saada nyytti terveenä maailmaan!


Tässä oli kuva mutta otin sen pois etten aiheuta mielipahaa kenellekkään!!
Anteeksi miracle :hug: Ymmärrän hyvin surusi itsekin menetyksen kokeneena.

Jos joku haluaa kurkkia kuvaa niin laitoin sen myös tuonne esikkoa kuumeilevien palstalla!

Jaksuja piinailuun ja tärppionnea peittojen heilutteluun :heart:
ja anteeksi vielä ajattelemattomuuteni :headwall:

Tini+Pingu rv 18+1
 

Yhteistyössä