Km:n jälkeen kuumeilevat vol.2

Niin ja tosta huimauksesta.... Mulla oli semmosta muutamana päivänä ja ei voinu tehä muuta ku maata sohvalla jalat kohti kattoa.... Se huimaus saatto tulla kaupassa ja tuntu että näkökenttä sumenee ja tuli huono olo... ja pari kertaa se iski tiskatessa.... tuntu että nyt lähtee jalat alta ja joutu ottaan muutaman korjausaskeleen.... ja aina kun huimaus oli niin oli myös huono olo. Onko sulla huono olo? Siis sellanen etovaoksetus?
 
Milba: Pahoittelut!!! :hug:
Mulla tosiaan km jälkeen keski n.72 päivää enneku menkat alko, ja nekin alko terokuurin jälkeen. Mulla oli koko kierron erilaisia tuntemuksia alavatsassa ja monta viikkoa olin ihan varma että menkat alkaa just. Toivotaan että sulla ei oo kroppa sekasin vaan pääsette heti yrittämään uudelleen.

Mä puhuin lääkärillekkin että mä en jaksa odottaa kun menin niitä teroja hakemaan. Sanoin että pää hajoaa kohta jos mitn ei tapahdu. Se sitten sano, että mikä kumma teitä nykyajan naisia vaivaa, kun kaikki pitäisi aina saada ihan heti. (tarkotti raskautta) Mä sit vaan sanoin että on kuule aika kamalaa tulla heti raskaaks ja sitten se otetaankin pois ja sit sanotaan että heti vaan uutta yrittämään... Ja sitten ei voikkaan yrittää kun menkat ei ala... Ihme muikki! Ei taida olla omia kokemuksia.

No, mut joo... Tsemppiä sulle ja toivotaan että se plussa tulis sulle pian!!
 
Milba olen pahoillani keskenmenosi johdosta :hug: Lämpimästi olet tervetullut tänne :heart: Lisäsin sut tuonne listaankin jo. Oliko sun km lokakuussa vai nyt marraskuussa..? :/

Julietta no ei tässä nyt silleen paha olo ole. Mikään ruoka ei vaan oikein maistu :/ Päässä taas pyörii ihan kiitettävästi.. :snotty: Hyvä että nuo viivat tuli hyödynnettyä ;) Parempi vaik "turhaankin" peittoja heilutella :D
 
onko teillä seurattu erityisesti raskaushormoonien tilannetta elimistössä km:n aikaan ja sen jälkeen?
mulle ne eivät maininneetkaan mitään moisesta tyksissä. useammassa ketjussa mitä olen viime päivinä lueskellut ollaan puhuttu vastaavasta toimenpiteestä. kuinkahan nopeasti hormoonitaso laskee, onko jollakulla tietoa? tuskimpa uusi kiertokaan lähtee käyntiin ennen raskaushormoonien poistumista.

masukki
 
MilbaPahoittelut keskenmenosta :hug: Tervetuloa mukaan keskustelemaan =)

masukki08 Mulla oli aluksi pissasta tarkoitus kontrolloida raskaushormonin määrää eli siis milloin ois ollut nega. Mutta nuo muut ongelmat sitten johti siihen, että nyt seurataan verestä sitä hcg-tasoa. Omakohtaista kokemusta ei ole ollut ennen tätä, mutta siis mulla km aikaa 5 viikkoa ( tuolloin rv piti olla 10 ) ja viikko sitten oli vielä hormoni koholla. Ja siis raskauden kehittyminen oli keskeytynyt ilmeisesti kuitenkin jo viikkoja ennen km alkamista. Tosin tuo tilanne vielä hieman sekava, kun en tiedä oliko sittenkin kohdunulkopuolella jotain. Joka tapauksessa kohdunkoko vastasi rv4-5.

Ystävälläni oli spontaani alkuraskauden keskenmeno elokuussa, näin häntä viimeksi syyskuun lopulla/lokakuun alussa ja silloin oli edelleen raskaushormoni koholla. Eli tosi hitaastikin voi laskea.
 
Heissan!

:hug: kaikille uusille, ihanaa kun täällä saa vertaistukea!

Mulla alkoi siis vuoto viikolla 5+3, viikko sitten. Eli alkuraskauden keskenmeno. Vuoto oli vain pari päivää runsas ja sen jälkeen on sellaista tiputtelua ollut, sekin miltei jo loppunut. Tein tänään raskaustestin ja se näytti ihan puhdasta negaa! Ihanaa, olen helpottunut sehän on kai merkki siitä, että kohdusta olisi kaikki tullut ulos, vai mitä mieltä olette? Mullakaan ei raskaushormonia aiota kai edes testata, puolentoista viikon päästä on se tarkistusultra ja uskon kyllä että kohtu on tyhjä.
Me aiotaan yrittää jo siis tässä kierrossa, vaikka voihan olla että ovulaatio jää kokonaan pois.

Mukavaa maanantaita kaikille!
 
Masukki08 mulla ei tuota r-hormonia katsottu ollenkaan 1. ja 2. km:n jälkeen, eikä myöskään ollut mitään kontrolliultraa tms. ainoastaan jälkitarkastus ja sekin piti käydä tekemässä tk:ssa eli tuollainen perinteinen sisätutkimus vaan tehtiin. Tää 3. km, niin tässä sitä r-hormonia katsottiin kahteenkin kertaan, ehkä vain siksi ettei ollut varmaa menikö kesken (itse olin kyllä varma että meni :( ) samoin ultrattiin kahteen kertaan. Sähän voit sen itsekin testata r-testillä.
 
No niin.Vuoto viimein loppunut,jota kestikin yli 5 viikkoa.Ihan karseeta!Alapää ihan hellänä,kun siteet hautonu.Onnea kaikille plussanneille.Vauvakuume on kova.mutta vauvasta ei ole hajuakaan.Miten voisikaan olla,kun ukon kanssa ei edes nähdä toisiamma ollenkaan.Teen koko aika yövuoroa ja pitää olla sit aikaisin nukkumassa.Viikoloput olen vapaalla,mutta mies silloin usein töissä.Ollaan niin väsyneitä,että petipuuhat on jääneet unholaan.Kerta sillon tällön,mut saattaahan se tärpätä siittäkin.
Patologin lausunto tuli ja vauvassa ei mitään vikaa niissä mitkä voitiin selvittää,oli jo hajonnut jonkuin verran mahassa kudokset.Eli keskenmenon syy jäi taaskin selvittämättä.Viruskokeetkin oli ihan normaalit eli niissäkään ei mitään vikaa ollut :( .Pitää odottaa ekat menkat,että voi aloittaa clomit,että voi sit pupuilla sillon kun tietää et on mahkuja.Jos sen verran sais ittestään irti ja ukosta :LOL: .Heti kun testi näyttää plussaa aloitan minidisperin lääkityksen.Tämä on kuulemma auttanut monia joilla selvittämättömiä kewskenmenoja.Mullahan ei spr testissä sitä tukostaipumusta selvinny,mutta kaikkilla ei kuulemma näy siinä testissä tämä tukos juttu..
Epskeps:pidäthän huolen,että nyt selvitetään mistä keskenmenot johtuvat,koska 3 keskenmenon jälkeen pitäisi tutkimuksiin päästä.Vaikka niistä ei välttämättä mitään löydykkään oletko miettinyt sitä tukostaipumusta....
 
Kellään ei taida olla kokemusta noista teruluteista, noh, täytyy varmaan soittaa jonnekin linjalle, jos sellaista edes on.....

Mulle voi laittaa kp 3, jeeee!!!!!olen siis niin onnellinen näistä menkoista!!!!! Viimeksi ollut toukokuussa :whistle: , toivottavasti nää ei kestä himokauan.....
 
Onnittelut menkoista! Mulle lääkäri sanoi, että terot voi lopettaa heti kun vuoto alkaa, kun juuri sitä vuodon alkamistahan varten ne on määrättykin. Mullakin tuli ekat keskenmenon jälkeiset menkat terojen avulla puoli vuotta edellisistä menkoista. Ja nyt tässä odotellaan tuleeko toiset vaiko jotain muuta

=)
 
Tuizu muistinko oikein että siulla alko menkat kesken terokuurin?? ite olen syöny teroja pari vuotta niin miulle on lääkäri sanonu et loppuun pitää syödä se kuuri koska se vaikuttaa sitten taas mahdollisesti uusiin menkkoihin...

Tänne oli tullut paljon uusia,teille pahoittelut km :hug:

Kaikille tasapuolisesti plussa onnea :flower:

Miulla paha olo vaivaa 12h päivässä eikä ruoka mene millään alas tällä hetkellä,nukuttaa ja paleltaa koko ajan.

Äitee ja Sisu 5+3

 
Eli mulla alkoi 5 päivää menkat terojen alottamisesta, jha siis selvät menkat on. Nyt tuli 2 eri vastausta.....mutta sitä varten tosiaan alotin terot että menkat alkaisi. Ehkä mun pitää soittaa jollekin lääkärille, ettei turhaan napostele näitä. Tälleen mun pitäisi ottaa: 10 päivää yksi nappi, sen jälkeen pitäisi menkat alkaa n. 12 päivän kohdalla ja sitten kierron n. 15 päivänä taas nappi ja kuuri loppuun. Valaisko tuo ketään.... :ashamed: :eek: :/
 
moro

poju nukkumassa ja mulla hetki omaa aikaa =)

Kisu saapui taloon ja ainakin tähän mennessä kaikki ok.

Epsu: Epsu oiskos mahdollista että tuo huimaus johtuu siitä että ois niskat/hartiat niin jumissa.. Itellä pari viikkoo ollu huimausta ja keinumista ( :LOL: ) ja paikat on tosiaan jumissa.

Zelda:
Mukavaa kun vuoto viimein loppui. Jaksuja noitten töitten kans :hug:

Milballe tervetuloa joukkoon! :hug:

Tuulenpuuskalle täällä peujut pystyssä!! :D

hmm.. itelle ei mitään kummosta. alamahaa juilii välillä.. oviksesta ei tietoa onko jo ollut.. menis nyt sitten vaan nämä pari viikkoa vauhdilla, niin näkis tuleeko se täti. viikonloppu oli ihanan rentouttava ja asia oli hiukan taka-alalla.. lisää samanmoisia päiviä, kiitos :D itekkin ihan erilailla levännyt kun ei oo päässään pyöritelly kaikenlaista.
 
Iltaa pinoon!

Jälkitarkastus ohi.. Kaikki pitäisi olla kunnossa, ei ollut mitään epäilyttävää. Reilu 120 egee piti sit siitä ilosta maksaa.. Ensin 72 e et todetaan vauvan kuolleen ja sit toi siitä et todetaan et uutta kehiin vaan.. Ei noi lääkärikäynnit oo koskaan mukavia, mut nää kaks viimestä.. Huh. Tietty oli tosi helpottavaa kuulla, että kaikki näytti olevan ok.

Tästä "ekasta" kierrosta me ei sit yritetäkään, ite sitä mietin ja täältäkin sain hyviä vastauksia. Vähän kuitenkin epäilytti just, ettei sit käy huonosti liian vähän odottelun takia. Kun ei normaalinkaan synnytyksen jälkeen suositella heti uutta. Mut eihän sitä todennäköisesti edes tärppäis, yritys jää lähinnä siks pois, et mies on just kierron puolivälin molemmin puolin pari viikkoa työreissussa. Et ei paljon touhuta, ellei postimiehen kanssa haluu.. :LOL: Olipa huono...

Tervetuloa uusille, ja pahoitteluni kokemuksistanne. :/

Ja tsemppiä Berrylle, rankalta kuulostaa tuo sinunkin piina. :hug:

En nyt taas muista mitään.. Mutta tätiä odotteleville; täältä se jonnekin lähti, toivotaan että oikeaan osoitteeseen!

Jaksuja kaikille tasapuolisesti!

Helmis

ps. ai niin.. yksi kaveri ilmoitti olevansa raskaana.. Huoh.. Kuten MyAngel sanoi, ei oo helppoo.. Ärsyttää kun ei oo oma ittensä näissä (kään) asioissa..
 
Danjuska todennäköisesti tää huimaus johtuu että hartiat/niska on jumissa :/ Sinällään outoa etten tuota niskajumitusta itse ees huomaa, ei siis tunnu kipeeltä ensinkään. Mut mies kun hieroi niskaa ja hartioita ni sano et siellä on ihan kova pahkura :/ Et se nyt pitäis saada pois ni loppuis tää karusellissa pyöriminen..
Toivotaan että se tärppi teille tästä kierrosta nyt tulisi ++++++++++++++ :whistle: :heart:

Zelda yritetään pitää huoli että nää nyt selvitettäis ja kunnolla. En tahdo enää yhtäkään km:a, mulle riittää kyllä nää 3..
En tiedä tutkivatko ne nyt tuota tukostaipumusta..? Mitenhän se tutkitaan? Onko se sama kuin munajohtimien aukiolotutkimus (SSG)..?
Multa nyt katsotaan kromosomit (ja mieheltä kans), LH, FSH, TSH, prolaktiini (selvis tänään, se oli se "mysteeri" testi..), S-PROG ja sitten hyytymistekijät 2kk kuluttua km:sta. Et onhan tuossakin testiä kerrakseen..
Saapi nähdä tutkivatko vielä miehen siittiöt ja mitäs muita tutkimuksia sitä nyt onkaan..
Mä vaan toivon että tässä pääsisi pian jatkamaan yritystä, vaikka toisaalta mielessä kolkuttelee se seikka että uskaaltaako sitä edes jatkaa, jos taas käy huonosti.. mut eipä sitä vaavia meille tule ellei edes uskalleta yrittää. Pakkohan sen on vielä onnistua. Eikös niin :)

Tuizulle :flower: tädistä! Toivon mukaan ei tule sua enää kiusaamaan vaan saat sille tättärälle sanoa hyvästit plussan myötä :heart:

Helmis hyvä että kaikki hyvin :) Kallista lystiä noi gynekäynnit on :/ sais niissäkin joku tolkku olla.. Varmaan ihan hyvä päätös nyt yksi kierto odottaa. Antaa mielenkin toipua
Ja mulle kans yks kaveri kertoi tänään olevansa raskaana..Ja viime yönä näin unta että yks mun kaveri ois raskaana, vaikka tiedän etteivät he halua toista lasta. En sitten tiedä menikö kaverit sekaisin unessa kun tää yks sitten heti tänään kertoi raskaudestaan..

Onnellinen olen hänen puolestaan, mutta valehtelisin jos väittäisin ettei pientä kirpaisua tuntunut sydämessä.. :ashamed:

Oma ).( Soitin gynepolille ja kyselin tuloksia niin TSH ja prolaktiini tulokset olivat tulleet ja ne arvot olivat ihan hyvät. Muita saakin sitten odotella. Seuraava verenimentäsessio on 3.12. Sitä odotellessa...
 




Haaveissa esikoinen

Diodium....................KM 11/07
Tinkatar...................RK 10/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT......................KM 09/07
Jemima.....................KM 07/07
Gatsu 25v.................KM 06/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Emppu78.................KM 06/07
Tinii 21v HKI.............KM 02/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07............................KP 4/-
Irtosora 35v.............KM 08/07.............................KP 11/32
Julietta......................KM 09/07............................KP 15/28
Siilura......................KM 10/07.............................KP 18/40(?)
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 22/-
Syksyinen haave....KM/KU 10/07.........................KP 37/28
Miukuli 22v HKI........KM 07/07..............................KP 50/-

Haaveissa toinen

Milba.......................KM 10/07
Äippä0806..............KM 10/07
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Orchid.....................RK 06/07..............................KP -/28-30
Epskeps 36v...........KM 12/06,03/07,10/07.....KP 9/28
Tapsu85..................KM 09/07.............................KP 17/-
Danjuska................KM 08/07..............................KP 18/-
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 22/26-29
MyAngel.................enkelipoika 06/07.................KP 24/25-27

Haaveissa kolmas

Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
Perämaan emäntä....KM 06/07
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 19/26-28
Eliisa80.....................KM 05/07,09/07...................KP 20/25-27
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP 28/-
Tuulenpuuska...........KM 02/06, 08/07..................KP 32/30

Haaveissa neljäs

Masukki08.................KM 11/07
Zelda.........................KM
Berry76.....................KM --/07...............................KP 17/-

Haaveissa viides

Viidettä haaveillen....KM 10/07
Tilly...........................KM --/07, 10/07

Haaveissa kuudes

Rouva Rajatapaus 34v..KM 08/07........................KP -/-

Haamuilijat


Gatsu

Plussanneet



Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
Tonttutiina
Strömsö (ent.Hippula)
Puella
Pulttibois
Nasuliini
Mimmuli82
Malttamaton
Beccy
Repa
Hiidi
Giia
Risukasa
Amira
Dulle
Marleena83
Stoppis
Margherita
Tuutikki
Mouse
SatuKa
MargeSimpson
Nättitähti
Äitee2
Eevarouva
Neitikevät
Bee
Minda
 
Heissan pitkästä aikaa! =)
Meillä on viikonloppuna muutto edessä eikä ole oikein ehtinyt pitkään aikaan ehtinyt kirjoitella. Lukemassa olen välillä käynyt kuulumisia :)
Viime kuussa otin ovistestit käyttöön ja melkein koko kuukauden testasin joka päivä ja ovista ei vaan tullut tai olihan se jossain välissä kuitenkin ollut koska perjantaina sain plussan kun tein raskaustestin :heart:
Nyt vaan pitää ottaa vähän rauhallisemmin tämän muuton kanssa ja laittaa mies pakkaus ja kantohommiin =)
Nyt pitää lähteä tytön kanssa lääkärineuvolaan ja sit pitää käydä uudella talolla suunnittelemassa millaiset tapetit tulee lastenhuoneisiin
Todella paljon plussatuulia kaikille +++++++++++ :whistle:
 
voi voi... niin paljon surullisia tarinoita tullut lisää :'( Lämpimästi tervetuloa uudet :hug: Olen pahoillani, että teidänkin on pitänyt tämä kokea!

Minda: wau! Onnea paljon odotukseen ja uskoa siihen että kaikki sujuu hyvin! :heart: Sekä etukäteen onnea uuteen kotiin :wave:

tietämätön: miten treffit sujuivat? Vai oliko ne vielä, että mulla on huono muisti :snotty:

Gatsu: Onnea haamusta! ihan varmasti sieltä vielä vahvistuu. Koska ajattelit testata uudelleen? Toivottavasti sun ei tarvitse enää miettiä noita terojuttuja ;)

Epsu: Mikä on vointi tänään? Huolestuneena täällä olen... Ei saa olla mitään vakavaa!!! :hug:

Tuulenpuuska: Tiedän tasan tuon tunteen vuosien odotuksesta. Meillä yritystä 2,5 vuotta takana ja siihen on mahtunut kyllä kaikki tunteet ja kokemukset. +++++++++ :whistle: ja tädille :attn: estopuomit :attn: laitettu!!!!!!

Diodium: Mulla oli kanssa alkuraskauden km ja lääkäri sanoi silloin että kun r-testi nega, niin saa aloittaa yrittämisen uudelleen, joten anna mennä vaan ;) Sitä sanotaan että km jälkeen onnistuu helpommin, joten pupuilua kehiin vaan :LOL:

helmitaustailija: ihania uutisia tarkastuksesta! Taustaile ihan rauhassa, olet ajatuksissamme!! :hug: Tuo, että kaveri kertoo että on raskaana on kuin isku vasten kasvoja. Koita jaksaa :heart:

Missä on MyAngel ??????????

(.) Hieman jännissä tunnelmissa täällä olen, huomenna on THE PÄIVÄ!! Eilen juteltiin miehen kanssa läpi, mitä haluamme hoidoilta ja mihin olemme valmiit jne... Ja sekin tuli jo päätettyä että kun rahat loppuu (vaikkei niitä koskaan ole ollutkaan :LOL: ) niin sitten pyydetään lähete julkiselle sieltä!
Eilen kiksuteltiin varmaan 1,5 viikon tauon jälkeen. Jotenkin sitä on ollut muissa ajatuksissa ja maailmoissa, mutta toivotaan että nyt tulee muutosta!!! 3 päivän päästä on tasan 6 kk leikkauksesta. Eipä ole tärppiä sen jälkeen näkynyt :ashamed:

No... Ihanaa tiistaita kaikille :wave:
 
myymä
Heipä hei kaikille PITKÄSTÄ AIKAA!

Katselin tuossa, että ei mua ainakaan vielä listalta ole poistettu, vaikka kauan oonkin ollut poissa. Niille jotka eivät minua vielä tiedä, niin esittäydyn: 22 Vuotias äiti vantaalta, tytär 2,5 vuotias ja km rv 15 (pieni menehtynyt rv 13. kumminko se nty sitten lasketaan) 09/07.
Ilmoittauduin tänne km:n jälkeen siitä syystä, että halusin raskaaksi niin pian kuin mahdollista mutta tilanteeni on nyt muuttunut, koska olen saanut uuden työn, jossa aloitin 3 viikkoa sitten, eli vauvahaaveet siirtyvät tod. näk . ainakin ensi kesään asti :)
Nyt haluan tulla kuitenkin teidän kanssanne tänne haaveilemaan taas mukaan! Ekat menkat alkoivat 2 viikkoa sitten, ja edelleen tuhruttelee, joten saa nähdä kuinka pitkään vielä jatkuu. Mutta nyt on onneksi kesään asti aikaa tasoittua tämä kierto :)

Eli heippa kaikille :wave:
 
Onnea Mindalle ja tarrasukkia monet parit vauvalle! :flower: :flower:

Kiitos Miikkis tiedosta, että kun r-testi nega niin voi rauhassa ruveta yrittämään! Mulle lääkäri ei sanonut oikein mitään, oli aivan turha reissu. Toivottavasti tosiaan tärppäis nopsaan, vauvakuume on nyt niin kova!
Mieskin on jotenkin lämmennyt enemmän ja enemmän koko vauva-asialle, vaikka kun ruvettiin aluperin yrittämään, niin oli tosi cool ja toppuutteli muakin, etten liikaa rupea kuumeilemaan. Nyt hänkin jo puhuu vauvasta ja suunnitteli, että kiva jos meillä sit ens jouluna kuitenkin olisi vauva...Toivottavasti meillä kaikilla olisi ensi jouluna oma pikku tonttu!

Plussatuulia kaikille! :heart:
 
onnittelut plussia saaneille ja haamutkin lasketaan sellaisiksi, eiköhän ne siitä vahvistu!

meillä myös mies ihan tohkeissaan odottaa että päästään vauvan teko puuhiin
;) joka toinen päivä on kuulemma minimi :whistle: lupauksia lupauksia ;)

ihmettelin itsekkin omaa olotilaa, olo kuin ovis aikaan, mutta EIHÄN se voi olla vielä. kun nyt on kp 6/32 jos lasketaan "kunnon" vuodon alkamisesta. mulla oli kaapissa muutama ovis testi ja tein sellaisen aamulla -kyllähän siihen viiva ilmestyi,ei niin vahva kuin kontrolliviiva. löysin sitten vanhemman keskustelun jossa oli juttua ovistestin toimisesta raskaustestinä. joten kroppa tekee vaan tepposiaan ja ovistesti osoittaa että raskaushormonoja yhä jäljellä ( aika laillakin... ). koskahan ne häviää, jotta pääsisi jatkamaan tositoimilla kuumeilua? ;)

plussa onnea kaikille!

masukki
 
MOIKKA!

Mäkin sain nyt sitten sen ovisplussan. Plussa kun plussa!!! :D Eli kyllä se testiviiva nyt näyttäis olevan tummempi kun se kontrolliviiva. Ja lämmötkin on koholla, mutta olo on kyllä ihan flunssainen että saattaa johtua siitäkin.... Ja sunnuntaina meidän kuumemittari näytti mulle 33.7.... Eli jos siihen vertaa niin lämpö on tosiaankin koholla.... Joo, mutta nyt on töihin lähtö MOI!
 

Yhteistyössä