Km:n jälkeen kuumeilevat vol.2

Vieläkös tänne mahtuu uusi keskenmenon kokenut?

Elikkäs viime torstaina tuli 8 vko täyteen ja illalla alkoi vuoto :'( Soittelin sairaalalle mutta olivat sitä mieltä että ei tarvitse tulla käymään kun ei ollut kipuja eikä vuoto kauhean runsasta.Puhelimessa ollut hoitaja oli todella tylyn kuuloinen ja siinä vaiheessa mieli oli jo muutenkin niin maassa ettei olisi enää tarvinnut tuommoista palvelua saada :(
Perjantaina sitten neuvolaan soittelin ja hän passittti suoraan terveyskeskukseen.Ihmetteli paljon sairaalan antamaa vastausta edellisenä iltana :| Terveyskeskuksessa sattui sitten semmoinen lääkäri joka ei osannut ultrata :headwall: ja ei kun sairaalalle....Saikulla lääkäri vaan totesi että keskenhän tämä meni |O
Olen kyllä niin "otettu" saamastani palvelusta että oikein :kieh:
Ainut ihana ammatti ihminen on ollut gynellä,josta maanantaina soittelin jälkitarkastus aikaa =)

Tällä hetkellä oma olo alkaa jo olla parempi ja olin jotenkin tähän varautunut koska koko raskaus ajan minulla oli "tunne" ettei kaikki ole hyvin ja niin se vaan valitettavasti totta oli :'(
Lapset pitävät kiiinni arjessa vaikka meillä oli todella raskas viikko viime viikolla ja vielä tälläkin viikolla lasten sairastelujen takia,tuntui että kaikki paha tuli kerralla :(

Sitten muutama kysymys näin ensi kertalaiselta :saint: jos joku kokeneempi jaksaisi vastata:
-uusi yritys:milloin saa aloitella? Kun ihan varmaksi en muista että sanoiko lääkäri saikulla että jälkitarkastuksen jälkeen!
-Miten pitkään vuoto teillä muilla kestänyt? Itselläni vieläki aika runsasta ja klönttistä.Huomenna kyllä soittelen voinnista gynelle mutta mietityttää vaan että onko kaikki ok?

Ja kaikille entiselle kesäkuisille,joita näkyi jo tänne tulleen,vielä tätäkin kautta voima :hug: ja tietysti kaikille muillekkin tämän kokeneille :hug:
Onneksi täältä löytyi tämmöinen ketju,kun tuolla keskenmeno-puolella oli aika hiljaista.
Ja anteeksi pitkä ja varmaan vähän sekavakin sepustukseni :ashamed:
 




Haaveissa esikoinen

Juuliai......................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
Kaa 29v...................KM 11/07
Diodium...................KM 11/07
Tinkatar...................RK 10/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT.....................KM 09/07
Jemima....................KM 07/07
Gatsu 25v................KM 06/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Emppu78.................KM 06/07
Tinii 21v HKI.............KM 02/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07............................KP 6/-
Irtosora 35v.............KM 08/07.............................KP 13/32
Julietta......................KM 09/07............................KP 17/28
Siilura......................KM 10/07.............................KP 20/40(?)
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 24/-
Syksyinen haave....KM/KU 10/07.........................KP 39/28
Miukuli 22v HKI........KM 07/07..............................KP 52/-

Haaveissa toinen

Milba.......................KM 10/07
Äippä0806..............KM 10/07
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Orchid.....................RK 06/07..............................KP -/28-30
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.....KP 11/28
Tapsu85..................KM 09/07.............................KP 19/-
Danjuska................KM 08/07..............................KP 20/-
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 24/26-29
MyAngel.................enkelipoika 06/07.................KP 26/25-27

Haaveissa kolmas

Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
Perämaan emäntä....KM 06/07
Tuulenpuuska...........KM 02/06, 08/07..................KP 2/30-32
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 21/26-28
Eliisa80.....................KM 05/07,09/07...................KP 22/25-27
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP 30/-


Haaveissa neljäs

Masukki08.................KM 11/07
Zelda.........................KM
Berry76.....................KM --/07...............................KP 19/-

Haaveissa viides

Viidettä haaveillen....KM 10/07
Tilly...........................KM --/07, 10/07

Haaveissa kuudes

Rouva Rajatapaus 34v..KM 08/07........................KP -/-

Haamuilijat


Gatsu

Plussanneet



Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
Tonttutiina
Strömsö (ent.Hippula)
Puella
Pulttibois
Nasuliini
Mimmuli82
Malttamaton
Beccy
Repa
Hiidi
Giia
Risukasa
Amira
Dulle
Marleena83
Stoppis
Margherita
Tuutikki
Mouse
SatuKa
MargeSimpson
Nättitähti
Äitee2
Eevarouva
Neitikevät
Bee
Minda
 
myymä
Kutmula :hug: ja Tervetuloa joukkoomme!

Minulle annettiin ohjeeksi, että uutta yritystä putkeen sitten, kun ensimmäiset kuukautiset ovat tulleet "normaalisti" ... Mun jälkivuoto kesti yli 5 viikkoa, mutta useimmilla tuntuu kestävän paljon vähemmän.
Paljon jaksamisia teille :flower:
 
Kutmula Olen kovin pahoillani :( :hug: Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme mukaan :heart: Todella tylyä kohtelua olet saanut osaksi, ihan suututtaa sun puolestasi |O
Lääkärien suositukset siitä milloin saa jatkaa yritystä on aika moninaiset. Itselleni sanottu odota yhdet menkat ja odota kahdet menkat. Yleisin taitaa olla, että yhdet menkat pitäisi odottaa. Ihan senkin takia että mahdollisen uuden raskauden lasketun ajan määrittäminen olisi helpompaa ja tietysti myös senkin takia, että kroppa ehtii palautua. Saitko ollenkaan lääkettä tyhjennykseen? Mulla ollut 3 km:a ja tuo vuoto ei ole kestänyt minkään jälkeen pitkään. Lyhyin oli 1 km:n jälkeen kun kaavittiin, vuotoa ei oikeastaan yhtään.
 
kutmula pahoitteluni kokemuksesta! itse sain km:n viime viikolla rv 8. ja sairaalasta saamissani papereissa sanotaan että uuden raskauden yrityksen voi aloittaa vuodon loputtua. mulla jälkitarkastus ensi viikolla ja sinne aattelin ainakin odottaa ennen yrityksen aloittamista. kun ei olla vielä varmoja pitääkö kaavintaan mennä... voimia sinulle!

masukki
 
täällä jälleen... :LOL: onko teistä jollakin kierto palutunut vanhaan ns. normaaliin kiertoon? mulla oli pari päivää väliä vuodossa ja nyt jälleen vuotoa. ja olo kuin kuukautisten aikaan. ja nyt olisi vanhan kierron mukaan menkka-aika. eihän sitä vuotoa paljon olo, miten voisikaan kun juuri kohtu tyhjentynyt ( toivottavasti kokonaan... ). toisaalta näinhän jos olisi niin helpottaa elämää. pääsee taas yrittämään kun on ne yhdet menkat ootettu ja oviskin helpompi laskea ;)

vauvakuumeen kourissa oleva masukki :wave:
 
Kiitos kun otatte mukaan. Tosielämässä tuntuu, että vaikka keskenmenot ovat aika yleisiä, en tunne tai tiedä ketään, joka olisi kokenut saman. Johtuu ehkä siitä, että asiasta usein vaijetaan.

Haluaisin kysyä teiltä, jotka ovat jo tämän aikaisemmin kokeneet, että onko kohdun lääkkeellinen tyhjentäminen kivuliasta ja kuinka paljon kipulääkkeitä tarvitsit?

Olin siis eilen gynen pkl:lla ja toivoin lääkkeellistä tyhjennystä ja lääkäri uskoi, että pitäisi riittää. Sain istukkaa rappeuttavan lääkkeen polilla ja mukaan 6 tabl cytotecia, jotka tarkoitus laittaa 2 sarjoissa emättimeen huomenna aamulla. Tähän mennessä on tullut ainoastaan ihan pientä rusehtavaa vuotoa.

Nyt mietityttää, että kuinka kovia supistukset ovat ja pärjäänkö yksin kotona, kun miehen pitäisi mennä töihin. Kuinka pian kovat kivut alkoivat cytotecin jälkeen? Minulla on kotona Pandolia, Burana 600 mg ja Panacodista sain reseptin varalle. En ole kuitenkaan ottanut koskaan mitään vahvempaa kuin Panadol tai Burana.

:hug: Haleja Kutmulalle ja kaikille muillekin.
 
Voi kun on tullut paljon uusia särkyneitä sydämiä tänne...


Lämpimästi tervetuloa Kurreliini, otan osaa suruusi
Tuo on hyvä kysymys, että kuinka kerätä voimia ja rohkeutta seuraavaan yritykseen... Voisin sanoa tuohon vain, että päivä kerrallaan... Täytyy pitää taukoa ettei heti ala yrittämään, jos siltä tuntuu. Tärkeintä on kuunnella omaa itseään, ja antaa itselleen aikaa toipua.
Mieliala aaltoilee surutyössä - joskus minusta tuntuu että hymyilemiseni on aitoa
kunnes taas löydän itseni jostain syvältä
ja silloin tuntuu kuin hymykin olisi pelkkää irvistämistä

Me menetimme pienemme rv 23, ja aluksi ajattelin että haluan heti heti heti ja heti elämää uudestaan sisälleni, oli niin sanoinkuvaamattoman tyhjä olo

Pian kuitenkin pelko ja ahdistus nosti päätään, ja aloin pelkäämään seuraavaa raskautta

En ole kokenut keskenmenoa, joten minulle omakohtaisten kokemusten takia rakenneultra on se järkyttävin etappi. Silloin alkoi h*lvetti meidän esikoisen odottamisessa. Olen miettinyt niin monta yötä ja päivää sitä, että mitä jos sama toistuu? Mitä jos tulisin raskaaksi ja kaikki menisi mainiosti rakenneultraan asti, josta sitten tulisi niin pahoja uutisia että meitä kehotettaisiin taas raskauden keskeytykseen. En tiedä kestäisinkö tätä kaikkea uudelleen, tätä, josta juuri ja juuri mieheni kanssa selvisimme hengissä :ashamed:
Ymmärrän että keskenmenon kokeneilla on juuri se sama pelko, että mitä jos kaikki taas viedään... :ashamed: Ensin annetaan ja sitten otetaan pois

Yritä pitää mieli avoimena ja luottavaisena. Helppoa se ei ole, mutta itse ainakin olen ymmärtänyt sen, että jos emme uskalla yrittää uutta vauvaa, niin emme ainakaan ikinä saa sitä pientä nyyttiä tuoda kotiin saakka. Mutta edelleenkin painotan sitä ajan antamista itselleen... VOIMAHALI!!



Tervetuloa myös Juuliai ja oikein suuri voimahali sinullekkin!

Varmasti mies ottaa keskenmenon eritavalla kuin nainen. Nainen tuntee sen pienen masumatkaajan sydämessään jo heti siitä plus-testistä lähtien. Ja vaikka keskemeno on miehellekkin kova paikka, se ei ole niin konkreettinen menetys, koska miehen sisällä ei ole ollut elämää. Miehelle odotus tulee konkreettisemmaksi kun hän näkee lapsen ultrassa ja tuntee potkut kädelleen. Näin on muutama isä sanonut, jonka vaimo on keskenmenon kokenut.
Moni mies kuitenkin suree eri tavalla. Jotkut sulkeutuvat kuoreensa, ja jotkut taas puhuvat avoimesti asiasta. Mutta aivan varmasti se on kova paikka jokaiselle miehelle.

Meillä mieheni on ollut mahdottoman suuri ja ihana tuki minulle, ja itse olen yrittänyt olla samaa hänelle. Silloin synnytyksen jälkeen kun mieheni otti poikamme syliinsä, silitti hänen poskeaan, käsiään, masuaan, hän romahti lohduttomiin kyyneliin - ajattelin että emme ikinä pääse tästä jaloillemme... Mun oli todella paha nähdä mieheni siinä kunnossa, hänhän oli koko ajan ollut se joka minua tuki. Hänen ansiostaan jaksoin sen järkyttävän synnytyksen. Mutta sitten kun hän sai poikamme syliinsä, hän ei enää pystynytkään olemaan vahva
Yritin olla hänen tukenaan...

Mieheni puhuu asiasta avoimesti ja itketty ollaan niin paljon että joskus havahdumme miettimään että kuinka paljon ihmisen täytyy itkeä että hän kuivuu kokonaan... :ashamed: Tärkeintä, että tuette nyt vaan toinen toistanne...


Kutmulallekkin tervetulohali
Pahoitteluni :(
Todella törkeää "palvelua" olet saanut. Pistää vihaksi sun puolesta



Masukki toivottavasti ei tuu kohtutulehdusta!!



Tuulenpuuska: Voi ei, sitä tyhmää tätiä :(



Danjuska: Kiitos muru!



Epskeps: Jos mä sitten tuun täältä piilosta pois



Kiitos sanoistasi!


Ja oikein hyvää syntymäpäivää!!



ON: Eipä tänne mitään... Eilen oli muutaman kerran menkkavihlaisuja, mutta ne meni samantien ohitse. Outoa kun en tiedä milloin tädin pitäisi tulla, aina ennen kierto on ollut säännöllinen. Noh, anyway, tänään, huomenna tai viimeistään lauantaina... Jos ei nyt sitten tällä kertaa kierto venykin pitkäksi :eek:
 
Moi!

Voi että! Näin paljon uusia... Olen todella pahoillani teidän puolesta! :hug:

Haluan kanssa kommentoida tuota lääkkeellinen/kaavinta-keskustelua. Itse kun sain sen keskenmenon, niin se oli jotain niin kamalaa, etten ikinä olisi voinut kuvitellakkaan tuommoisia kipuja. Supistukset tekivät todella kipeää, enkä meinannut tajuissani pysyä. En halunnut enää toista kamalaa päivää, joten valitsin kaavinnan ja sen jälkeen olin helpottunut ettei tarvinnut enää "kärsiä".

Noo... kyllä se taisi sitten niihin menkkoihinkin vaikuttaa, kun niiden odottelu kesti sen 72 päivää... :D

Mutta näin. Se oli siis minun valinta, kun itse sain kerran päättää. Toiset valitsee toisin ja kunnioitan sitä ratkaisua. Itse olen vaan niin kipuherkkä ja kipukynnys todella alhainen. Tosin eikö siihen lääkkeelliseen saa jotain kipulääkettä mukaan kotiin?

Jeps! Taidan lähteä litkimään loput aamukahvit.... Joo... tiiän kello on jo noin paljon ja mä vietän aamua... :D

Ovis taisi jo mennä ja ollaan kyllä hyödynnetty... nyt vaan sitten jatketaan hyödyntämista ja toivotaan plussaa!

T:J
 
Kurreliini Kai Juuliai Kutmula Pahoittelut keskenmenosta :hug: Tervetuloa mukaan!

myymä Ai sullakin kesti noin kauan vuoto :/ Mielenkiinnosta kyselen, laskiko sulla paljon hemoglobiini?

Tuulenpuuska Pahoittelut tädin saapumisesta :hug:

Epskeps Hyvää syntymäpäivää!

MyAngel bd Puhalletaan plussatuulia kovasti sinnepäin =)

Keskenmenon kivuista: mulla ainakin oli todella kipeitä supistuksia ihan spontaanissa keskenmenossa. Särkylääkkeitä söin paljon ja pari päivää meni sängyn pohjalla melkein.

(.) Mun tilanne on kyllä hieman outo, kun kohtu siis oli lääkärin mukaan lähes tyhjä jo viikon kuluttua vuodon alkamisesta, mutta nyt on siis yli 5 viikkoa siitä aikaa ja vuodan edelleen. Sairaalareissulla myös gyne sanoi, ettei kohdussa ole ylimääräistä, vaan hematooma on kohdunulkopuolella. En vain ymmärrä, mistä sitten tuo vuoto tulee, siitä hematoomastako? :/ Onneksi alamahakipu on nyt eilen ja tänään ollut vähäisempää eli toivottavasti hematooma on kovasti pienentynyt maanantaina kun ultrataan.

Eilisen päivän olin menossa, pikaisesti illalla kävin lukaisemassa täällä kuulumisia. Turhan paljon tulee uusia keskenmenoja :'( Toivottavasti vastapainoksi tulee + uutisia piakkoin :wave:
 
Juuliai Minulle tehtiin syyskuussa sairaalassa lääkkeellinen tyhjennys, ensin pari tablettia emättimeen aamulla, siinä samalla poreena särkytabletti, jonka jälkeen muistaakseni joskus puolenpäivän maissa 1-2 tyhjennyslääkettä suun kautta, samalla tavallinen panadol. Kivut alkoivat noin tunnin tuon jälkeen, ja melkein pökerryin kun yritin huoneessa olevaan vessaan mennä. Kivut olivat siis kovat, ja kestivät noin puoli tuntia. Silti itse otan ennemmin tuon luonnollisemman vaihtoehdon, jos kerran km on tullut. Särkylääkettä vaan tarpeeksi, niin kyllä sen sietää, suosittelivat sairaalasta mennä sinne ennemmin kuin olla kotona. Yksin ei ainakaan mielestäni kannata kotona olla. Ja verenvuoto voi tietty olla sitten aikas runsasta, itse pääsin sen rauhoituttua kotiin joskus yhdeksän jälkeen illalla. Voima :hug:
Myös kaikille muillekin :hug:
 
Ekaks: Kaa, kurreliini, juuliai ja kutmula lämpimästi tervetuloa, niin monia menetettyjä unelmia taas :'( Koittakaa jaksaa ja päivä kerrallaan eteenpäin!!! Antakaa itsellenne lupa surra suru pois :heart:

Eliisa80: +++++++++++++++ :whistle: jospa kohta teidän perheenne on täynnä ;)

Gatsu: joko testasit??? Ei saa pimittää tietoa ;) :LOL:

MyAngel: voi mun murunen... että mulla on huonomieli sun puolesta :'( kuten epsu sanoi, nyt pois sieltä nurkasta!!!! :hug:
++++++++++ :whistle: ja bd pystyssä että teilläkin huonot ajat saisivat olla menneitä aikoja!!! Ihanaa että edelleen poltatte kynttilöitä. Ei tuollaiset ole oikeita ystäviä musta!!! MEIHIN VOIT AINA TUKEUTUA, muista se!!!! :hug: Ja mie olen aina siun tukena täällä :wave:

Epsu: Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea epsu, paljon onnea vaan!!! :flower: Mitä nyt yx pykälä sinne tai tänne eix vaan ;) Ja aina tuun kantamaan susta huolta :hug: Mikä on vointi tänään ? :heart:

Tuulenpuuska: EIKÄ!!! :headwall: :headwall: Tyhmä täti tyhmä!!!!

barry: tulehan kertomaan ultrakuulumiset sitten! Ei tuollainen vuoto ole normaalia ei! Jaksuja :hug:

Diodium: omaa joulutonttua odotellessa :xmas: ;)

(.) Ensikäynti on nyt sitten takana... olipa muuten oikein yli-ihana lääkäri! Suosittelen kovasti! Otti asiamme hoidettavaksi ja loppujen lopuksi, yli tunnin keskustelun jälkeen tultiin siihen tulokseen että mennään suoraan IVF hoitoon joka on jo tammikuussa :eek: Eli ensi kuussa on jo pistosopettelu ja sumut. Alkukuussa meen kp5-8 ultraan jossa katsotaan cystan tilanne ja puhkaistaan se jos on edelleen siellä. Niklas (lääkärimme) pyöritteli vain päätään kun kerroin miten kaikki on mennyt tähän päivään asti!
Niklas sanoi että clomeja saisi syödä kaksi kuukautta kerrallaan, sitten kuukais väliä ja sitten taas kaksi. Johtuu lääkkeen puolittumisajasta. Eipä ollut kukaan mulle sitä kertonut :eek:

No kerron huomen lisää... nyt täytyy mennä :wave:
 
Kiitoksia synttärionnitteluista kaikille!
Ihan jees päivä ollut, kun kakkua on saanut ja lahjankin heti aamulla
Mies antoi kellon jota olen toivonut tosi pitkään :heart:

Miikkis älä muruseni minusta huolta kanna
Kyllä täällä pärjäillään. Näihin niskajumituksiinkin saanen pian apua kun isäni antoi lahjaksi rahaa että pääsen osteopaatille. =) Mutta kyllä nyt olen tooooosi iloinen että pääsitte lääkärille joka otti teidän asianne omakseen!!! Aivan mielettömän hienoa!
Kyllä teille se pieni nyytti pian suodaan, koeta nyt vain jaksaa siihen uskoa.


Berry voi sentään, toivon mukaan tilanteesi pian selviää ja parhain päin! Yritä jaksaa!!!


MyAngel jospa se täti ei tulisikaan.. :heart: Toivotetaan se tättärä niin pitkälle kuin pippuri kasvaa!!!


Juuliai mä sain vaan sitä cytotekia kun maaliskuussa tuulimuna piti saada kohdusta pois.. :ashamed: Sain ekan satsin sairaalassa, sitten otin kotona toisen.. Se ilta meni makoillessa ja verta tuli ihan kiitettävästi. Mutta kyllä sen kesti. Henkinen tuska oli suurempi..
 
Nyt on lomailtu, tai onhan tuota jo aikaa sitten palattu reissusta ku vaan 4 päivää Italian mailla käytiin pojan kanssa tuulettumassa. Oli kyllä ihana reissu
Tosin jouduin kyllä totisesti ihmettelemmän oudoimpia menkkoja mitkä mulla koskaan on ollu
mutta niihin palataan tuolla ON osiossa


Kamalasti oli tullut uusia
jotenkin tuntuu että tänä vuonna on ihan liian paljon särkyneitä unelmia odotusten osalta.

Epskeps

Olipas sulta paljon verta otettu
mulla on samanlaisia huomaus kohtauksia ja syykin selvis hemppa oli ihan järkky alhanen alle 100 pistivät rautakuurille ja nyt jo olokin parempi. Toivottavasti saat ittes myös kuntoon.

Miikkis hyvä että saitte osaavan lääkärin
tsemppiä nyt tuleviin hoitoihin


MyAngel mä tiedän tasan miltä susta tuntuu
mun entinen bestis ei missään vaiheessa "pahoitellut" tai ottanut osaa mun suruun ja sinä päivänä kun mä olin keskeytyksessä kerto puhelimessa omasta haamujen haamu plussa testistä
tämän jälkeen en oo siitä kaverista kuullut mitään, nyt reilu 5 kk menny eikä minkäänlaista yhteydenottoa, ei voi ymmärtää
tai kyllähän se seuraavana päivänä lähetti viestin "Harmi et on fiilikset alamaissa" kun mä olin sille kertonut kuinka ikävä mulla on vauvaa ja miten masentunut mä olin
Kyllä sen hädässä huomaa ketkä on oikeita ystäviä ja ketkä ei, tämän kaverin kanssa en varmaan tule enää ikinä olemaan yhteydessä, ei ole mun tehtävä ottaa häneen yhteyttä.

Plussatuulia sulle lähettelen +++++ jospas siellä on salamatkustaja kyydissä


Oli niin kamalasti tekstiä tullu etten nyt muista mitä piti kommentoida
tädin yllättämille lohtu :hug:

ON Oli siis ne ihme menkat, kp1 ei mitään muuta ku tuhrua, kp2 ihan järkyttävä vuoto varmaan desitolkulla tuli tavaraa, kp3-5 korkeintaan ruokalusikallinen päivässä
no olipahan siinäkin lomamatkan viihdykettä... Nyt odotellaan ovista, kävin tänään lääkärissä ku halusin saada selvyyden ettei mitään hälyyttävää oo ton ihme vuodon takia, ultrassa näky lääkärin sanoin "täydellinen munarakkula"
eikä mitään ongelmia. Sain nyt kuitenkin lähetteen keltarauhaskokeeseen jos sinne haluan mennä (lue haluan sen maksaa)
sinne pitää sitten oviksesta 8 päivän päästä mennä... lääkäri vaan toivotti mukavaa perjantai-iltaa kun on sitä iltapuhdetta nyt tiedossa
Kuinkas ollakaan ollaan viemässä poika hoitoon ja lähdetään kaveri porukalla leffaan ja tuopeille niin siitähän se ilta sitten hyvin jatkuu


Kiirettä pitää työrintamalla niin ei meinaa tänne ehtiä ollenkaan
mutta aina sillon tällön ehtii teitä moikkaamaan


Kaikille mukavaa viikon jatkoa ja ihanaa viikonloppua
plussatuulia +++++ ja tsemppiä kaikille

 
Miikkis ja muut ihanaiset jotka ootte mun jännäilyissä mukana, vielä joudun itsekkin piinailemaan kun meillä on tän rakentamisen ajan hiukan sekavat asumisjärjestelyt :p siispä kävi niin että posti on ilmeisesti vieny testit entiseen osoitteeseen ja tulevat mutkan kautta tänne väliaikaiskotiin...toivottavasti odotus palkitaan :D Tekis mieli poiketa lähiapteekissa mutta täälläkin on sen verran pienet nuo ympyrät.

kaa, kurreliini, kutmula ja juuliai :hug: pahoittelut kokemanne johdosta ja lämpöiset tervetulotoivotukset joukkoon.

My Angel pois nurkasta vaan ja puhu suu puhtaaks :D Mä ainakin ymmärrän sua niin täysin!Noita törppöjä ystäviä valitettavasti riittää. Mun kaveri sai toissa viikolla kaksoset ja sillon kun mun raskaus meni kesken hän ei ottanut mitään yhteyttä, eikä ole kysellyt sen jälkeenkään! Pistää niin vihaseks kun muistelee tota kyynelten sumentamaa aikaa.

Berry jaksamista, toivottavasti kaikki hyvin :heart:

).( alavatsasta nippailee parhaillaan ja eilen huomasin kuinka nännejä alko aristaan, tänään ovat olleet vielä aremmat. Toivottavasti enteilevät hyvää!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Gatsu

Epskeps Iloista synttäriä halipusun kera :hug: :flower:
 
voi kuinka paljon taas surullisia uutisia :'( :'( iso :hug: teille kaa, kurreliini,juuliai ja kutmula :hug: ja voimia ja siis myös tervetuloa joukkoon

juuliai lääkkeellinen sattuu enemmän jos ei ole aiemmin synnyttänyt, mullakin sattui paljon mutta kipulääkkeillä pysyi olo ihan siedettävänä ja se lääke kannattaa ottaa ennen kun edes sattuu, vaikuttaa parhaiten niin

mulla oli kanssa sillon heti km:n jälkeen pahimmat hetket jos jouduin olemaan kotona yksin, täyty yrittää keksiä koko ajan jotain muuta mietittävää

miikkis ihanaa, nythän alkaa oikeen tapahtua, kyllä se siitä, peukut jo valmiiksi pystyssä =)

epsu ihanaa synttäriä, paljon onnea :D sul on sama syntymäpäivä kun meidän neidillä, viis vee tuli tänään täyteen!

tuulenpuuska pahoittelut :hug:

orchidille onnea munarakkulan hyödyntämiseen :D

myangel +++++++++++++++ :whistle: =)

nyt en enää muista mitä piti kommentoida et sori jos jonkun unohdin, on ollu vauhdikas päivä kun oli tytön kaverisynttärit, vaikka rauhallista porukkaa olikin, viikonloppuna juhlitaan sitten suvun voimin, ihan mahdottomalta tuntuu että siitä on jo viisi vuotta kun tuo pikkutyttö meille syntyi, aika menee ihan liian nopeasti joskus
jepulis mutta :wave: taas
 
moikkelis

Epsukalle
oikein hyvää synymäpäivää!!! :flower: :flower:

Kutmulalle mysö tervetuloa ja voimia antava :hug:

Juuliai:
Minulle tehtiin osastolla lääkkeellinen tyhjennys ja ekat pient kivut alkoi joskus tunnin päästä johon sain jo heti särkylääkettä.. sitten kun alkoi supistelemaan enemmän, antoivat jotain vahvempaa ja kävivät vielä lisäämässäkin sitä kun olin niin tajuttoman kipeä.. mutta sitten kun suurimmat "tavarat" (siis meidän pikkuinen) :'( tulivat pois niin kivutkin helpottivat jonkun verran..
Mutta sikäli jos jotain hyvää pitää etsiä tilanteesta, niin hoitaja oli todella ihana ja sanoi että ihan ajoissa pitää pyytää särkylääketta että sitä kyllä antaavat.. ei tertte kärvistellä.
Loppu illan olinkin lääkkeitten jäljiltä ihan uninen ja turtunut.. vasta seuraavana aamuna kaikki jysähti päin kasvoja.

Ite oon jo heittänyt toivon menemään... Eilen illalla alkoi melko voimakas alavatsa kipu joka säteili alaselkaään.. hiukan parempana aamulla mutta edelleen hyvin voimakkaita menkka tuntemuksia :/

Ja taas oon ruennu näkemään painjaisia.. herään yöllä useaan otteeseen ihan hikisenä ja sitten unen tulo kestää.. kiva sitten aamulla yrittää nousta. siihen kun poikakin on nyt öisin heräillyt.
Ja sitten kun meinaa stressiä töittenkin takia päälle pukata. no eteenpäin vaan.

tulkaas nyt minun illan piristykseksi kirjottelemaan :D en osaa aseuttua nukkumaankaan ennen kun mies tulee töistä.
 
Moro

Ensiksi pahoittelut liian suurelle määrälle uusia tulokkaita! :hug: Tervetuloa tänne kuitenkin.

Epsulle synttärionnittelut! Kaikkihan me ollaan niin vanhoja kuin itsestä tuntuu.. =) :flower:

MyAngel, mua niin ottaa päähän tollaset "kaverit" sun puolestakin! :hug: Ei kukaan todellinen ystävä voi tollee tehdä. PISTE. Mut totta on sekin, et niiltä oikeiltakin ystäviltä on pakko välillä jotain lipsahduksia sallia, jos eivät ole itse vastaavaa kokeneet.. Mä oon ainakin huomannu, että kaikkea ei vaan osaa ajatella, mitä sanoo, jos ei oo mitään muuta kuin onnellista odotusta takana. Mun paras ystävä vei mut esim. vauvavaateosastolle kaupassa, kun hänen kaverille oli syntyny vauva. Pakko oli sit sanoo, et tää ei tee mulle kyl kovin mukavaa olotilaa, ja hän vaan, et nii joo.. Ja jatko juttua. Et ei oikeesti ymmärtäny isolla Y:llä. Kauhee paasaus, mutta pisti niin vihaksi tuo kertomasi juttu. Ja tuohon sinun uusille kirjoittamaasi "lohdutusosuuteen" on pakko kommentoida, että itku pääsi täällä kun sitä luin. Niin totta joka sana, ja niin katkeransuloista tuo miehesi hellyys vauvaa kohtaan. HUH. :heart: :hug:

Omaan oloon ei mitään uutta. Toivoisi vaan, että aika menisi nopeasti, että voisi alkaa toivomaan.. Onneksi on joulu tulossa, niin muutakin (HA!) ajateltavaa riittää.

Tuohon lääkkeellinen vs. kaavinta juttuun en osaa kommentoida, muutakun sen, että olin onnellinen, etten joutunut kaavintaan vielä lääkkeellisen jälkeen. Viikothan oli sillon 19 ja risat. Jotenkin itseäni hirvittää, että olisi siinä surun ja kauhun keskellä joutunut vielä nukutettavaksi. Jos sitä olisi ollut niin surkeana, ettei olisi herännytkään.. Tollasia pimeitä sitä miettii, kun tarpeeksi pohjalla on..

Lupaavia oireita oli muutamalla, pidetään peukkuja täälläkin!

Ja tädin kiusaamille pahoittelut! :'(

Helmis nukkumaan..
 
Aaargh... Pitkät sepustukset hävis kuin pieru saharaan
sohaisin sormella johonkin väärään napukkaan, kerpele! Joten lyhyesti nyt vaan, sorgen..

Kiitos kaikille onnitteluista!!!


Eliisan tytölle kovasti onnea synttäripäivän johdosta!!!

On oikein hyvä synttäripäivä hänellä ;)

Orchid tervetuloa takaisin sieltä saapasmaasta :wave: Ja nyt eikun
tähtäykset kohti sitä täydellistä munarakkulaa
 




Haaveissa esikoinen

Juuliai......................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
Kaa 29v...................KM 11/07
Diodium...................KM 11/07
Tinkatar...................RK 10/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT.....................KM 09/07
Jemima....................KM 07/07
Gatsu 25v................KM 06/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Emppu78.................KM 06/07
Tinii 21v HKI.............KM 02/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07............................KP 7/-
Irtosora 35v.............KM 08/07.............................KP 14/32
Julietta......................KM 09/07............................KP 18/28
Siilura......................KM 10/07.............................KP 21/40(?)
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 25/-
Syksyinen haave....KM/KU 10/07.........................KP 40/28
Miukuli 22v HKI........KM 07/07..............................KP 53/-

Haaveissa toinen

Milba.......................KM 10/07
Äippä0806..............KM 10/07
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Orchid.....................RK 06/07..............................KP -/28-30
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.....KP 12/28
Danjuska................KM 08/07..............................KP 21/-
Tapsu85..................KM 09/07.............................KP 22/-
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 25/26-29
MyAngel.................enkelipoika 06/07.................KP 27/25-27

Haaveissa kolmas

Kutmula....................KM 11/07
Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
Perämaan emäntä....KM 06/07
Tuulenpuuska...........KM 02/06, 08/07..................KP 3/30-32
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 22/26-28
Eliisa80.....................KM 05/07,09/07...................KP 23/25-27
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP 31/-


Haaveissa neljäs

Masukki08.................KM 11/07
Zelda.........................KM
Berry76.....................KM --/07...............................KP 20/-

Haaveissa viides

Viidettä haaveillen....KM 10/07
Tilly...........................KM --/07, 10/07

Haaveissa kuudes

Rouva Rajatapaus 34v..KM 08/07........................KP -/-

Haamuilijat


Gatsu

Plussanneet



Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
Tonttutiina
Strömsö (ent.Hippula)
Puella
Pulttibois
Nasuliini
Mimmuli82
Malttamaton
Beccy
Repa
Hiidi
Giia
Risukasa
Amira
Dulle
Marleena83
Stoppis
Margherita
Tuutikki
Mouse
SatuKa
MargeSimpson
Nättitähti
Äitee2
Eevarouva
Neitikevät
Bee
Minda
 
myymä
Heipä hei kaikille taas

Berry Hemppa ei tietääkseni ole laskenut, tai en tietenkänä voi olla varma koska sitä ei ole minulta mitattu...

Juuliai Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys rv 15, joten en siis mennyt kotiin kipujeni kanssa, vaan sain todella tujut lääkkeet sairaalassa. Supistukset olivat kyllä voimakkaita, mutta tramal, panacod ja petidiini piikki auttoivat asiaa todella paljon. Minun sivureaktio noista lääkkeistä vaan tuppaa aina olla oksentaminen :(


Tänne ei mitään uutta. Nyt on ollut vuodoton päivä JEE. Ja eilen tuli joku kamala limainen nahanretale tuolta siteeseen.. yöks! Oletan että oli ehkä loppupala istukkaa, joka on pitänyt vuotoa yllä. Eli toivottavasti tämä oli nyt sitten tässä! Johan sitä kestikin...

Ja ei kun sorvin ääreen....
 
Kutmula lisätty on =)

Myymä toivon mukaan se vuoto oli nyt siinä!! :) Mulla tulee usein menkkojen aikana kaikenlaista ihmeellistä klönttiä :x ja aina sen jälkeen kun isoin klöntti on tullut pois, vuoto rauhoittuu.. Oon pitänyt sitä isointa klöntti munarakkulana.. mut mikä lie se sitten on aina ollu.. :/
 
:attn: se on perjantai :attn: ja meikäpoika suuntaa kohti mökkiä rentouttavan vkonlopun viettoon :LOL:

Orchid: ihana kuulla siusta!! Eikös se nyt sitten mene niin, että täydellinen munarakkula voi tietää vain täydellistä raskautumista ;) +++++++++++++ :whistle:

Gatsu: voi vitsin posteljooni!!! :saint: Koita pysyä nahoissasi ja odottele kiltisti postipakettia (helpommin sanottu kuin tehty ;) )
Onko sulla oireita vielä?

Danjuska: voi sinnuu... :hug: Muistatko mitään niistä painajaisista että onko aina sama "aihe niissä"? Tuo stressi on siitä ärsyttävä että se voi saada aikaan vaikka mitä!! Yritä rentoutua :heart:

Eliisa: Oikein mukavia juhlia ja onnea pikkuprinsessalle :flower: Toivottavasti nuo kelit olisivat aiheen mukaiset :p

myyma: toivotaan että se olisi nyt ohi... :hug: Ja tästä eteenpäin kaikki sujuisi hyvin!!

(.) :heart: KIITOS KAIKILLE tuestanne :heart: Jos teille sopii niin edelleen jatkaisin täällä kuumeilua, jotain kävin lapsettomuuspuolella kurkkimassa, mutta tahdon jäädä tänne vielä :snotty:
Muuten ei mitään ihmeempää, vika primolut tänään, menkat odottelen alkavaksi su-ti tietämillä joten cystakontorilli joko 30.11.tai sitten 3-5.12.... voi vitsi kun rupee jännittää niin :ashamed:

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille meille!!!
 
jälkitarkastuksesta tulossa ( sain ajan jo tälle viikolle kun epäilin kohtutulehdusta... ). kaikki tullut itsestään ulos. huh huh, ei tarvita kaavintaa. kaikki näytti ultran mukaan siistiltä, mitä lie sitten tarkoittaakaan?! kuukautiset tulossa seuraavan kk:n sisään. ja kohtutulehdushan siellä oli, joten tujuja antibiootteja saa taas napsia 10 päivää.

hauskaa perjantaita!

masukki
 

Yhteistyössä