Km:n jälkeen kuumeilevat vol.2

:flower: Onnea Minda :flower: Hirmuisesti tarriksii pienelle ja sulle onnellista odotusaikaa :heart: :heart:

Miikkis muruseni, ihan hyvin täällä jaksellaan vaikka päässä vieläkin viskoo. Oot niin ihana kun välität :heart: :hug: Eiköhän tämä tästä mene ohi kunhan saan tuon jumituksen pois hartioista ni pääsee veri kiertään kunnolla pääkopassa :D Onnea ja tsemppiä huomiseen THE PÄIVÄÄN!!! bd :)

Kirjuuttelen myöhemmin lisää, me lähdetään nyt poitsulin kanssa kauppaan.. :wave: saa nähdä saako sitä pois leluosastolta.. :kieh: :LOL:
 
zelda Onnea vuodon loppumisesta! Mä tiedän hyvin tunteesi, mulla tänään 5 viikkoa keskenmenon alkamisesta ja vuodan edelleen. Siteistä haluaisin jo eroon, mutta ei auta :/

helmitaustailija Hienoa, että kaikki kunnossa jälkitarkastuksessa.

Minda Onnea oikein paljon plussasta ja kaikkea hyvää odotusaikaasi :flower:

Miikkis Tsemppiä huomiseen! db

myymä Pahoittelut keskenmenostasi, noin pitkällä jo olit :'( Tervetuloa joukkoon haaveilemaan =)

Diodium Kovasti tärppionnea, ihanaa että mieskin on innostunut ajatuksesta kunnolla!

masukki08 Sun kannattaa varmasti vielä tehdä raskaustesti ennen yrittämisen alkamista. Mulle lääkäri silloin ensin 'määräsi' testin teon 4 viikon päähän keskenmenon alkamisesta, mutta kävin jo 3 viikkoa km:n jälkeen. Nyt kun plussaa edelleen on, seurataan sitä hormonin määrää verestä.

Julietta Onnea ovisplussasta! Nyt vain se hyödyntämään :whistle:

Epskeps Voi, vieläkin sua huippaa :( Otahan lääkäriin yhteyttä, jos pitkään jatkuu.

MyAngelia kaipailen minäkin, missä oot?

(.) Eilen luulin taas, että nythän vuoto loppuu, mutta tänään on vuotanut senkin edestä :headwall: Tää on niin ärsyttävää :/ Väsyttääkin, vaikka rautatabletteja oon siis nyt kohta viikon popsinut. Ehkäpä se kestää ennenkuin alkavat kunnolla vaikuttamaan, varsinkin kun vuodan koko ajan lisää.
 
myymä
Berry76 Ai sullakin on tollanen pidemmän kaavan vuoto. siis mä en vuotanut mitenkään paljon koko jälkivuodon aikana, mutta reilumpaa tuhrua kylläkin MONTA viikkoa. Lääkäri puhui ensin kahdesta ja kun yli 5 viikkoa tuli täyteen niin alko mulla kyllä mitta täyttyä. NOH sitten lopulta kaksi päivää vuodotta, kunnes alkoi (ilmeisesti) menkat ... aargh.
Eli tässä on nyt useampi viikko eletty siteen kanssa, joten tiedän hyvin tunteen, että ois ihan kiva välillä ottaa poiskin :(

Koitetaanhan vielä pärjätä...

Mä välillä eksyn tuonne odotus palstalle jo kuikkimaan ja lopputulos on se, että on niiiiin kamala vauvakuume ja kaipaus olla raskaana, mutta mieli on maltettava...
Kaikista eniten kolahtaa raskausuutiset, joissa nämä äidit odottavat kaksosia. Se onni jotenkin huokuu jo niistä teksteistä niin tuplasti! Se olis mun pieni haave, saada joskus kaksoset... Ei sillä, että kaksosraskaudet kovin helppoja välttämättä olisi mutta.. haave kuin haave :)

Myymä
 
Lämmin hali
ja kiitos Miikkis ja Berry kun mua huhuilitte

Ootte ihku-ihania

Voimia teille molemmille! Miikkikselle huomiseen, ja Berrylle vuodon kanssa! =)
On ollut hiukkasen rankkaa...


Tuntuu että kaikki lähelläni olevat tulevat raskaaksi... Erään ystävän laskettu aika on tällä viikolla, ja muut vain kasvattelevat masujaan. Mäkin niin tahtoisin...


Eräs jota luulin ystäväkseni, hän ilmoitti minulle viime viikolla raskaudestaan. En pysty nauttimaan hänen onnestaan koska hän ei ole kertaakaan kysynyt multa miten mä jaksan, mitä mulle kuuluu, ei mitään. Olen ajatellut että ehkä hän ei osaa puhua asiasta, mutta toisaalta, olisiko se ollut ylitsepääsemätön suoritus että olisi heittänyt vaikka tekstarin/mailin joku päivä ja kysynyt mitä kuuluu, tai edes sanonut että hän on pahoillaan. Ja nyt sitten ilmoittaa mulle raskaudestaan :ashamed: Tekisi mieli sanoa hänelle, että kuvitteleppa tilanne, että joudutte keskeyttämään raskauden rv 23, ja sitten minä olisin täysin välinpitämätön. En kysyisi mitään, en sanoisi mitään, mutta sitten 5kk:n kuluttua ilmoittaisin että Hei! Me saamme esikoisen!

Anteeksi tämä purkaus :ashamed: Mä en vaan osaa iloita sellaisten ihmisten puolesta, jotka eivät tunnu ymmärtävän miten kamala meidän menetyksemme oli. Inhimillisyyttä ja empatiaa tahtoisin vähäsen, enkä usko että se olisi liikaa vaadittu...

Onnea Mindalle plussasta =)

Anteeksi tää viesti, pelkkää marinaa... :ashamed: Ja anteeksi etten nyt ehdi kommentoimaan muiden viestejä. Täytyy mennä syömään ja meenkin sitten yöksi töihin. Pelottaa pikkuisen miten jaksan valvoa. Oon viimeksi valvonut töissä yön joskus toukokuulla... :/

Kaikille hyvää vointia!!
 
Onnea Mindalle masun kasvatukseen :flower:

Kiitos kaikille plussan vahvistumistuulista :heart: vatsaa nippailee pitkin päivää,etenkin illalla. Tuntuu kun olis jonkun pienen tulipallon nielassu :D Mut jospa se onkin tulisielu...samanlainen kun minäkin :LOL:
Miikkis , jospa posti tois ne testit huomenna niin voisin sitten torstaina kokeilla onneani =) Hassua kun joinain hetkinä oon ihan varma että kyllä sieltä viivat tulee, mut sit muistan taas että hitto sehän oli vanhentunu testi minkä tein..

Juliettahopi hopi peiton alle miehen kanssa ja plussatuulta sinne kanssa :whistle:

Epskepstoivon että lääkärit saavat pian selville teidän tilanteen ja antavat tuloksellista apua raskautumiseen =)
Ootko muuten kokeillu kuumahoitoa hartioille? Jos ei löydy kauratyynyä tms. niin hyvä kotikonsti on kastella pyyhe mahdollisimman lämpösessä vedessä, laittaa muovipussiin, ohut liina/pyyhe hartioille ja kuumapakkaus päälle. Pitää n.15-20min ja vielä jos mies hierois hetken sen jälkeen niin saisit veren kiertämään hartioissa. (nimim. urheiluhieroja)

+++++++++++tuulia koko porukalle :)

Nyt pitää lähteä koiran kanssa ulkoileen!
 
Tsau kaikki! :flower:
ja tervetuloa uudet minunkin puolesta, olen pahoillani km:n kokemisesta! :heart:
Täällä ei mitään erikoista uutta, Täti silloin vihdoin tuli terojen avulla, minullekin sanottiin muuten, että ne voi lopettaa heti kun Täti tulee kylään. Että onko se nyt 3-1 vai? :LOL: Gyne tarkisti clomien tehon viime viikon alussa, ja käski kovasti peittoja pöllytteleen.. no sitä sitten tehtiinkin, saa nähdä, jännityksellä odotetaan... :whistle:
MyAngel ymmärrämme varmaan kaikki nuo tunteesi, olisi niin kiva kun ystävä - ainakin sellaiseksi luultu - edes yhdellä sanalla ilmaisisi pahoittelunsa. Omat ystäväni onneksi ovat kaikki tajunneet pahoitella, mutta meitä kun riittää moneen junaan...olen pahoillani, että ystäväsi on ollut noin törppö! :hug:
Äh, sama pää kesät talvet...kenellä ne rehvit olikaan, mites meni??! Olemme uteliaita... :whistle: ;)
Niin, ja onnittelut uusille plussanneille, myös haamuilleille!

 
skudaa, kaikki tutut ja tuntemattomat. ilmoitan vain näin pikasesti, että yritys on kova tässä kierrossa ;) eikä ku siis rennosti, mutta tunteella :D eli kenties-ehkä-duidadui käyn täällä vähän jännäilemässä. mut on sairas työkiire ja sillai, niin en hirveästi ehdi panostaa raportointiin :ashamed: mut kaikki yhdessä yrittämään, eiks niin!
 
moikka moi!

kiireinen työpäivä ohi, poika nukkumassa ja kohta siirryn telkun ääreen kera voileipä kasan :LOL: :p

Myymä: Ihana kuulla sinusta! Olet ollut monesti mielessä, :hug:
Itse käyn aina välillä maalismasuihin vilkuilemassa :'( tuntuu kurjalle ajatella että ei olis enää kovin montaa kuukautta äippälomaan jos kaikki ois menny ok. Toivottavasti siellä menis kaikilla muilla hyvin loppuun asti.

MyAngel:
Mukava kun kävit kirjottelemassa. Mielessä olet ollut. Jaksuja yövuoron kans! :hug:

Epsu: Toivottavasti lihas jumi helpottas.. ei kiva.. itellä kans meinaa viskoo aina välillä. Ja kun ei mullakaan kireyttä tunnu niskassa mut karkuun melkein juoksen jos joku rupee hieromaan.

Mindalle kaikkea hyvää odotukseen!!

irtosoralle peukut pystyssä :D

mut nyt mentävä on...
 
iltoja kaiklle =)

ehtipäs hurahtaa pari päivää niin ettei koneelle ehtiny ollenkaan ja kiiruut jatkuu kyl koko viikon synttärijuhlaa järjestäessä =)

mindalle suuret onnittelut, ihanaa kaikkea hyvää jatkoon =)

milba tervetuloa joukkoomme ja pahoittelut :hug:

myymä kiva kuulla sustakin, hyvä että olo alkaa helpottamaan ja uudet suunnitelmat on jo selvillä =)

myangel en kyllä minäkään ymmärtäis tollasta käytöstä, ei kovin hyvältä ystävältä, tai ainakaan ajattelevaiselta kuulosta

miikkis onnea huomiseen koitokseen =)

epsu toivottavasti olo on helpottanu, inhottavia tollaset

helmis hyvä juttu että kaikki oli kunnossa, nyt vaan onnea yritykseen kun aloitatte =)

berry koithan jaksaa, tosi ikävän kuulosta :hug:

gatsu onnittelut myös, toivottavasti vahvistuu, ja kyllähän se niin tekee =)

meillepäin ei ihmeitä, oireita ei niin minkäännäkösiä, jotenkin hyvin toivoton olo, tuntuu taas et mahdetaanko enää onnistua, mutta pakko yrittää ajatella vaan positiivisesti, mulla on koko ajan ollu vahva tunne että meidän perhe ei oo vielä valmis, yksi puuttuu =)

öitä :wave:
 




Haaveissa esikoinen

Kaa 29v....................KM 11/07
Diodium....................KM 11/07
Tinkatar...................RK 10/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT......................KM 09/07
Jemima.....................KM 07/07
Gatsu 25v.................KM 06/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Emppu78.................KM 06/07
Tinii 21v HKI.............KM 02/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07............................KP 5/-
Irtosora 35v.............KM 08/07.............................KP 12/32
Julietta......................KM 09/07............................KP 16/28
Siilura......................KM 10/07.............................KP 19/40(?)
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 23/-
Syksyinen haave....KM/KU 10/07.........................KP 38/28
Miukuli 22v HKI........KM 07/07..............................KP 51/-

Haaveissa toinen

Milba.......................KM 10/07
Äippä0806..............KM 10/07
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Orchid.....................RK 06/07..............................KP -/28-30
Epskeps 36v...........KM 12/06,03/07,10/07.....KP 10/28
Tapsu85..................KM 09/07.............................KP 18/-
Danjuska................KM 08/07..............................KP 19/-
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 23/26-29
MyAngel.................enkelipoika 06/07.................KP 25/25-27

Haaveissa kolmas

Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
Perämaan emäntä....KM 06/07
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 20/26-28
Eliisa80.....................KM 05/07,09/07...................KP 21/25-27
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP 29/-
Tuulenpuuska...........KM 02/06, 08/07..................KP 33/30

Haaveissa neljäs

Masukki08.................KM 11/07
Zelda.........................KM
Berry76.....................KM --/07...............................KP 18/-

Haaveissa viides

Viidettä haaveillen....KM 10/07
Tilly...........................KM --/07, 10/07

Haaveissa kuudes

Rouva Rajatapaus 34v..KM 08/07........................KP -/-

Haamuilijat


Gatsu

Plussanneet



Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
Tonttutiina
Strömsö (ent.Hippula)
Puella
Pulttibois
Nasuliini
Mimmuli82
Malttamaton
Beccy
Repa
Hiidi
Giia
Risukasa
Amira
Dulle
Marleena83
Stoppis
Margherita
Tuutikki
Mouse
SatuKa
MargeSimpson
Nättitähti
Äitee2
Eevarouva
Neitikevät
Bee
Minda
 
jep jep, täytyy siis testailla rh:n laskua. mutta voi siis mennä kuukauskin ennen laskua?
muutoin; vuoto lähes loppunut. kesti näin ollen 7-9pvä laskutavasta riippuen. sairaalasta saamissani papereissa sanotaan että uuden raskauden yrittämisen voi aloittaa vuodon loputtua, mutta tuskimpa ovulaatiota tapahtuu ennen rh:n poistumista?!
miten teillä ( jos teillä ) on hoidettu kaavinta? kun mulla on tyksiin aika ens keskiviikkona, ja jos kohtuun jäänyt jotain luvassa siis kaavinta. mutta tehdäänkö se samalla kertaa vai ei? ja tästäkin toimenpiteestä seuraa vuoto eikös vaan? kun tässä on hippasen mietittävä lastenhoito kuvioita jos reissuni tyksiin venyykin ja miehen pitää noutaa sieltä + kaavinnan jälkeinen vuoto, silloin on varmaankin mm. uiminen kielletty.. mahdollisesta kaavinnasta kun ei jää aikaa kuin 2-3pvä lomaan.
jos jollakulla kokemuksia niin kertoilkaahan, osaan sitten paremmin varautua mitä mahd. tuleman pitää!

päivän jatkoja. masukki
 
myymä
Huomentarallaa!
Töissä taas ja hiljaista on heti näin aamusta. (Eli aikaa hetken surffailla; )
Kyllä vaan koko ajan vahvemmin ja vahvemmin se vauvakuume pukkaa päälle, ei sille minkään voi....

Danjuska Kiitos ja ihanaa kuulla sinusta myös <3 En ole hirveästi uskaltautunut täällä käydä nyt kun vauvasysteemit siirtyivät, mutta päätinpä olla nyt rohkea ja tulla uhmaamaan vauvakuumettani tänne teidän yrittäjien joukkoon :) Ehkä se mieli vielä malttaa..

Mies eilen kovastikkin naureskeli kun sanoin että pitäisi niitä kortsuja käydä ostelemassa, että "ehhehe, ostetaan tukkupakkaus koko vuodeksi... eli 12 kpl" :D Siitä se riemu vasta repesi.,


NYt sorvin ääreen...
 
Kaa
Heips kaikille!

Lähdin tänne kuulemaan muiden kokemuksia tästä asiasta. Hieman taustaa:

Olen 29 vuotias, esikoista aviomiehen kanssa toivotaan. Plussasin syyskuun alussa, ja onnea kesti eiliseen saakka. Olin jo mutaman viime viikon ihmetellyt oireettomuuttani tämän raskauden suhteen. Eilen sitten ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno (abortus inhibitus). Olisin nyt rvkolla 11+0, ja alkio on kuollut kohtuun noin rviikolla 9+2. Eli muutama viikko sitten. Tuntemukseni olivat siis aivan oikeita. Eilinen meni itkiessä ja sohvalla maatessa, mies oli ihanasti tukena. Nyt sitten vaan odotellaan spontaanin vuodon alkamista. Lääkäriaika on varattu parin päivän päähän ja kaavinta tulee sitten vajaan viikon päästä, jos ei vuoda ennen sitä.

Tuo spontaani vuoto pelottaa aivan kauheasti, mielummin menisin siihen kaavintaan nukutuksineen sun muineen. Mieli on ihan ok, surullinen ja alakuloinen, mutta pahin olo on ohi. Tässä vaiheessa. Odotus on vain tuskaista...

Mutta siis, saatan liittyä seuraanne kunhan tämä asia on saatu jotenkin päätökseen. Taidankin lukea ketjun läpi, koska kysymyksia on kauheasti. Anteeksi siis jo etukäteen isosta kysymystulvasta! :D

Plussaonnea kaikille ja tarrasukkia sen myötä!
 
myymä
Kaa Olen pahoillani menetyksestänne, mutta tervetuloa mukaan jakamaan ajatuksia kanssasisarusten kanssa!!
Laittavatko sinut suoraan kaavintaan, mikäli ei tule itsekseen pois? Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja se oli mielestäni parempi ratkaisu (ja luonnollisempi) kuin kaavinta, vaikka ajatus pelotti... Enkä sano että näky oli kaunis, mutta itse uskon, että tekee kropalle parempaa, jotta pieni tulee pois luonnollisémmalla menetelmällä kuin nukutuksessa kaavinta. Tämä siis vain minun ajatukseni asiasta...

 
moikkelis!

kovat pahoitteluni uusille :hug: :hug:

jeeeeeeeeee!!!täti saapui,vihdoinkin!!!

olo kamala,mahaan koskee ja päätä särkee ja vuodan ku seula mut silti!nyt sit tään jälkeen voi aloittaa yrityksen!!hiphei! :D

anteeksi tämä omanapaisuuteni :ashamed:

niin ja kiitos ja kumarrus kuvaani äänestäneille! :heart:
 
Kaa Olen pahoillani keskenmenosi johdosta :(
Olet lämpimästi tervetullut tänne meidän joukkoomme :heart: Ihmettelen vain ettei sulle annettu lääkkeitä tyhjennykseen :/ Täällä päin antavat heti ellei sitten itse tahdo kaavintaan (alkurask.km). Itse olen kokenut kaikki, kaavinnan, lääkkeellisen ja spontaanin km. :'( Mut sen voin sanoa että jos pitäisi valita (toivon mukaan ei enää koskaan tarvitse!!!!!!) lääkkeellinen vai kaavinta, niin valitsisin lääkkeellisen. Kaavinnan jälkeen mulla kyllä vuoto loppui lähes samantien ja oli todella olematonta, MUTTA sain sen jälkeen kohtutulehduksen :| Lääkkeellisessä sitä vuotoa tuli enempi, kuin todella runsaat menkat, mutta oli silti "helpompi" kokemus kuin kaavinta.

Tilly :flower: tädistä! Ja paljon onnea tähän kiertoon :heart:

Masukki voisin veikata että tekevät sen kaavinnan sitten samantien jos sinne kohtuun on jotain jäänyt. Ihmettelen myös sun kohdallasi sitä ettei sulle annettu tyhjennyslääkkeitä :/ Mitkä ihmeen säästötoimenpiteet nyt näihinkin juttuihin on mennyt?!
Joutuvat naiset kitumaan ja vuotamaan ties kuinka kauan, vaikka tuon ikävän asian saisi hoidettua pois päiväjärjestyksestä aikas yksinkertaisesti! Argh! En voi taas vaan ymmärtää..
Mut jos sulle se kaavinta tehdään, niin sieltä tosiaan pitää jonkun sut noutaa, sieltä ei saa yksin lähteä. Ja se vuoto mulla ainakin loppui kaavinnan jälkeen melkein siihen paikkaan. Nopea toimenpidehän se on ja syömättä sitten pitäis olla sitä ennen..

Irtis muruseni
Ihana kuulla sinustakin! Toivotan teille ihan hirmuisesti onnea tähän kiertoon! :heart: :heart: :heart:

Gatsu kiitos vinkeistä :) Olen tuota kuumahoitoa kokeillut, tosin kyllä aika laiskasti.. :ashamed: kyllähän se helpottaa, mut sitä kun on niin laiska niin esim. eilenkään ei tullut kaurapussukkaa laitettua hartioille ollenkaan.. Jospa tänään muistais. Olen hölvännyt sinne myös mobilatia ja Eezeä, nekin on helpottanu. Tässä aamupäivällä on taas vähän viskonu päästä, mut ei pahemmin tai sitten oon vaan tottunut tähän..


MyAngel
Ihmiset, lähinnä nyt siis naispuoliset, jotka eivät ole koskaan joutuneet kokemaan km:a, niin heidän on ilmeisen vaikea ymmärtää mitä sellainen sen kokeneelle tarkoittaa, ymmärtää heidän suruaan ja tuntemuksiaan. Ja teillä vielä niin surullinen menetys, jouduitte keskeyttämään raskauden
ehkä hän ei vain osaa asiaan suhtautua, ei löydä sanoja, ei osaa tehdä mitään.. Mutta silti voisi edes yrittää ymmärtää ja lohduttaa, ylipäätään osoittaa välittävänsä eikä vaan olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuulostaa pahasti siltä ettei hän ole oikea ystäväsi
Yritä olla ajattelematta moista ystävää enää yhtään enempää


).( Ei mitään uutta itärintamalta..
 
Kaa
Kiitos kaikille morjestamisesta.

Perjantaina on lääkäriaika ja sittenhän sen näkee, mitä tehdään. Ultraaja vaan sanoi, että alkion koon puolesta kaavinta olisi parempi, eikä ollut yhtään varma tekevätkö minulle enää lääkkeellistä. Mutta siis, asiaa eilisestä mietittynä; Olisin ihan tyytyväinen, jos vuoto alkaisi ennen perjantaita. Ultraaja kyllä sanoi, että pitää sitten mennä päivystykseen jos alkaa. On kuulemma sen verran materiaalia tulossa. Plus että minulla on vuotohäiriöitä muutenkin. Kaavinnassa olisi mahdollisuus tiputtaa minulle lisää verta tarvittaessa. :( Tämä odotus vaan on pahinta.

Kävin tänään hoitamassa asioita kaupungissa (olen siis nyt sairaslomalla huomiseen saakka), aamulla kun tuntui että pystyn siihen. Linja-autossa kuitenkin tuli taas niin surkea olo, että hyvä etten purskahtanut itkuun siinä paikassa. Hammasta purren sitten kävin asiat hoitamassa ja tulin takaisin kotiin. Koiran kanssa ajattelin nyt lähteä lenkille, kotona oleminen, yksin ajatustensa kanssa, on näköjään se huono vaihtoehto juuri nyt. En jaksa itkeä koko ajan. Mutta ehkäpä tämä tästä pikkuhiljaa, josko huominen on jo parempi... ja sitten onkin se lääkäriaika.
 
Huomenta
Ja terveisiä yövuorosta


Kiitos teille kaikille ymmärtäväisistä sanoista, ootte niin suuri tuki ja turva

Oon todella loukkaantunut tuolle "ystävälleni" :ashamed: Olisi edes laittanut tekstarin että on pahoillaan, kun luki lehdestä poikamme ristillä olevan ilmoituksen ja sen, että pidämme hautajaiset läheisten kesken... :ashamed: Tai olisi tehnyt jotain inhimillistä kun kuuli asiasta muualta...Mä en ymmärrä... Eihän mun tarvikkaan...?


On tuntunut niin kovin epätodelliselta se, että lasta meille ikinä suotaisiin, oon jo jotenkin hyväksynyt sen, että meidän lapsi on tuolla jossain suurenmoisessa paikassa... Ja kun muut äidit ja isät leikkivät lastensa kanssa, vievät heitä hoitoon ja viettävät ihanaa koti-iltaa, niin minä ja mieheni käymme viemässä pikkuisemme haudalle kynttilän... Ja kotona sytytämme hänen valokuvansa ympärille 10 valaisevaa kynttilää...täyden kympin pojalle :ashamed: Pienelle rakkaallemme, joka vei palan meidän sydämistämme mennessään... :heart:

Kiertokin taitaa olla kohtapuoliin täysi. Ei mitään oireita. Ei edes täti-oireita, mutta kyllähän niitä vielä tässä ehtii tulla ennen tädin kurvaamista. Meillähän tosiaan peitto heilu yhden kerran tässä kierrossa, enkä ovulaatiotakaan tuntenut niin hyvin mitä ennen. Joten tätiä odottelen saapuvaksi lähipäivinä.

Anteeks taas tää omanapaisuus. *Häpeää...*



Tervetuloa Kaa joukkoomme
Olen pahoillani menetyksestäsi


Tillylle onnittelut tädistä =) Nyt tämän jälkeen se saakin sitten olla poissa ja kauan =)

Irtiksen pikainen viesti sai hymyn huulille


Myymästäkin oli kiva kuulla


Nyt täytyy kyllä mennä vaihtamaan pyjama päivävaatteisiin ja koittaa pysyä hereillä loppu päivä, jotta pääsen takaisin "ihmisten" rytmiin.

Suukkoja
ja haleja
teille kaikille!

:MyAngel
 
Ajattelin nyt minäkin kirjoittaa tänne, jos se vaikka auttaisi tähän omaan suruun. :'(

Tausta on siis seuraavanlainen. Plussasin lokakuussa elämäni ekan kerran kahden vuoden yrityksen jälkeen (inseminaatiohoidon avulla) ja nyt reilu viikko sitten oli eka ultra (7+3), jossa sitten todettiin ensin, että tuulimuna ja lähete raskaudenkeskeytykseen. Sainkin samalle viikolle ajan kätilöopistolle ja siellä sitten lääkäri oli sitä mieltä, ettei kyseessä ehkä kuitenkaan ole tuulimuna, vaan seurataan vielä, jos vaikka jotain tapahtuisi, tai sitten vuoto alkaisi. En kuitenkaan uskonut itsekään siihen, että tämä hyväksi kääntyisi, ja niinhän nyt maanantaina sitten alkoi kivut. Kävin vielä eilen kontrolliultrassa ja diagnoosi oli selvä.

Eilen alkoi myös vuoto ja mulla on kaavinta-aika huomenna aamulla. Joudun kyllä viimeöisten kipujen jälkeen käymään aamulla päivystyksessä, mutta koska ultrassa tilanne oli sama kuin eilen eikä vuoto ollut valtaisaa, niin sain ohjeen lähteä kotiin särkylääkkeiden kanssa odottamaan huomista kaavintaa. Tabletteja on nyt mennyt tasaiseen tahtiin ja odotan kovasti huomista, jotta tämä asia saataisiin jotenkin päätökseen. Ehkä sitten olisi helpompi katsoa eteenpäin....

Omalla kohdalla vaan tämä lapsettomuustausta ja hoidot tekevät tästä jotenkin niin epätoivoista, kun ei ole mitään tietoa, kuinka kauan seuraava mahdollinen raskautuminen voi viedä. Kuinka te muut olette keränneet voimia ja rohkeutta seuraavaan yritykseen?

Mulle on kaikki lääkärit kyllä nyt tän viikon aikana sanoneet, ettei tällä ole mitään vaikutusta seuraavaan raskauteen - tää on vaan ollut huonoa tuuria. Niin, mutta aika lohduttomalta se silti tuntuu. Etenkin, kun paras ystävä tuli samaan aikaan raskaaksi (meillä oli sama laskettu aikakin) ja hänellä ultrassa näkyi viime viikolla kaksoset. Onneks oon pystynyt olemaan iloinen hänen puolestaan, mutta samalla se kyllä vaan tuntuu niin kovin pahalta. Ja kyllä tässä joka päivä on itku tullut, mutta kaipa se tästä pikkuhiljaa helpottaa.

Tulipa vuodatusta, mutta ehkä te ymmärrätte nämä fiilikset, kun asia on vielä aika tuore ja kovin kipeä.

Kaa, iso :hug: Ja tietysti kaikille muillekin, joilla tämä sama on takana. :hug:

Kurreliini
 
Kylläpä se taitaa nyt kp 1 olla. :'( Eli 1/30-32. Pitkiksi venyy kierrot.

Pahoittelut uusille km:n kohdanneille. Ja lämmin :hug: kaikille palstailijoille.

Tää jatkaa nyt ainaki vähän aikaa taustailua, tuntuu niin kaatuvan päälle kaikki. :(
 
Maanantaina selvisi, että ei tule meillekään sitä odotettu esikoista vielä. :'( Nyt suru tuntuu vielä pohjattomalta ja olo tyhjältä, mutta helpottaa tulla tänne lukemaan, että kaikesta selviää ja kun on aika on valmis, ei muuta kuin uutta yritystä.

Minä olen 27 ja plussasin elämäni ekan kerran 18.10. Minulla oli vauvakuumetta ollut jo lähes vuoden ja olin niin iloinen, kun mies viimein antoi luvan yrittämiselle. Ihme tapahtui ja raskauduin ekasta kierrosta. Tuntui aika epätodelliselta, mutta sitten aloin jo innoissani suunnitella kaikkea. Olin mielikuvissani jo tarkasti miettinyt ensi kesää ja kaikkea tulevaa. Tuleva vauva oli jo niin lähellä sydäntäni, että sen poisottaminen tuntuu nyt todella raskaalta. Olimmehan jo alkuraskauden ultrassa nähneet pienen.

Viikonloppuna alkoi tulla pientä rusehtavaa vuotoa ja maanantaina hakeuduin ultraan ihan varmistamaan tilannetta. Pitkin matkaa minulla oli ollut paljon ahdistusta oireettomuudestani, mutta silti uutinen tuli järkytyksenä. Olisin nyt 9 rv:lla, mutta sikiö oli menehtynyt n. viikko sitten. Sama tilanne kuin Kaa:lla: Abortus inhibitus (hirveä sana!).

Tänään olin gynen pkl:lla ja sain ekan tabletin. Pe:na tarkoitus laittaa loput sisään ja odottaa vuodon alkamista. Mies on tukenut, mutta silti minusta tuntuu, että olen yksin. Elän niin voimakkasti tunteilla, joten kaikki tuntuu niin kovin raskaalta. Ja kai miehet ottavat asiat eri tavoin.

Täällä kaikki ovat kuitenkin käyneet saman läpi ja kyllä sitä ennenpitkää jaloilleen varmaan pääsee.

:hug: Kaa:lle ja Kurreliinille isot halit!
 
epskeps kiitos tiedoista! kyllä sitä "tavaraa" aika lailla tuli, joten toiveita on ettei kaavintaan tarttis mennä.

mulla vatsaa nippailee aika kiitettävästi ja pelkään kohtutulehdusta. mulla on ollut niitä useampia, ensimmäinen ekan km:n jälkeen, ja sitten tulehduksia seurasi liuta kun laitettiin kuparikierukka, eipä sopinut meikäläiselle se vekotin. voi voi, sekin vielä! noh, kivut ihan siedettäviä vielä, joten kattellaan pari päivää.
tulehdushan tulee herkemmin kaavinnan kuin sponttaanin jälkioireena, mutta kaikki kai mahdollista.

olen hyvin pahoillani uusien km:n kokeneiden puolesta :'(

masukki
 
iltoja

väsyttää ja niskta jumissa |O

voi miten kurjia uutisia :'( :hug: Kurreliinille, Kaa:lle ja Juuliaille!!
Paljon voimia tuleviin päiviin!! :hug:
Kaa: Minusta tuntui myös siltä niin kuin sanoit että kotona olo ei ollut parasvaihtoehto (riippuu tietenkin ihmisestä) minulle.. palasinkin pian töihin takas kun tuntui että kotona seinät kaatuu päälle. jaksuja :hug:

Juuliai: Varmasti miehesikin suree tapahtunutta.. miehet tekevät sen vaan omalla tavallaan.. Meillä mies jäi pariksi päiväksi töistä pois ja oli tukena.. mut minustakin tuntui etät ei ymmärrä milta minusta tuntuu tms.. mutta kun nyt ollaan asiasta puhuttu niin sanoo että tottakai hän suree ekä asia ole hänellekkään helppo.. mutta käsittelee asiat vaan erilailla kun minä.

Masukki: Mee ajoissa lääkäriin jos kivut yltyy, :hug:

Tuulenpuuska: :hug:

Myangel: :hug: Älä höpötä.. ei sinun tartte hävetä jos tuntojas tänne purat :hug: :hug: sitä vartenhan me ollaan :D nyt vaan peukut pystyssä!!

jospa menis kahtelee jotain iltapalaa.. oikeestaan pitäs olla jo nukkumassa mut en osaa asettua ennen kun mies tulee töistä. huomenna ois mentävä tuntia aikasemmin töihin |O kiirus pv tiedossa.

 
Voi surku, taas uusia kohtalotovereita tullut tänne
Olen kovin pahoillani Kurreliini ja Juuliai puolestanne
Olette lämpimästi tervetulleita tänne, vaikka sitä sydämestään toivoisi ettei tänne tarvitsisi kenenkään tulla.. Voimia toipumiseenne :heart: :heart:

Juuliai kait se on vähän niin, että miesten voi olla vaikea ymmärtää mitä nainen joutuu käymään läpi keskenmenossa, kun eiväthän he sitä konkreettisesti voi tuntea.. Luulisin näin ainakin.
Omalle miehelleni on kokemamme kolme keskenmenoa olleet kova pala, silti hän jaksaa uskoa että meille vielä pieni suodaan :heart:

MyAngel tulee nyt sieltä nurkasta pois ja sassiin! On hyvä että purat tunteitasi ulos, kyllä täällä ollaan kuulolla ja yritetään tukea ja auttaa parhaamme mukaan


Masukki toivottavasti ei tuu kohtutulehdusta!! Ikävä kuulla että sulla on niitä ollut ennenkin :( Mulla on sen yhden kerran ollut, enkä toista halua. Järkyt kivut :|

Huomenna tarjoilen teille virtuaalikakut

Tämä rouva saa mittaristoonsa taas yhden vuoden lisää. Ihan kamalaa mitä lukemia se mittari jo näyttää
mut ei pidä antaa sen lannistaa..
 

Yhteistyössä