Km:n jälkeen kuumeilevat, toukokuu

• Viestiketjun aloittaja Sus soo
  • Ensimmäinen viesti
Frizzante: Jep, tuulimunaksi tuo laskettaisiin, mitä kuvailit. ...mulla oli semmoinen juuri maaliskuussa (siis alkoi kyllä jo helmikuussa.. B) ).

Mulla kävi niin, et viikoilla 5+ ja 6+ tuli minimaalisen vähän ruskeaa tuhrua puolen päivän ajan parina päivänä. Sikiöpussi oli kuitenkin ultrassa ehjä, joten ei johtunut siitä. Ja tosiaan, vähän oli ja vain noina parina viikkoina pari kertaa. Muutoin ei mitään vuotoja eikä mitään epänormaalia. Valkovuotoa oli, mut sepä on raskauksissa normaalia... Mulla kehittyi myös raskausoireita. Olivat voimakkaimmillaan tuossa 6+ viikon alussa, mutta sen viikon loppua kohti ne väheni kyllä rajusti. Mut loppuun asti oli jotain pientä. Yleensä tuulimunat tulee kutosviikolla itsestään ulos, mut ei läheskään aina. Eikä minullakaan. ...kaavittiin lopulta 9+2 (virallisesti, mutta oikeasti 9+4). Ja sittenkin tuntui olevan tiukasti kiinni... :xmas: Tuolta keskenmenon puolelta löydät valitettavasti monta sellaistakin kokemusta, et homma on paljastunut vasta np-ultrassa. :(

SusSoo
Moi!

Käväisempä täälläkin kertomassa kuulumiset. Eli kävin siellä neuvolassa ja neuvolalääkärillä. Kohdunsuu napakasti kiinni, joten vuoto ei ole peräisin kohdusta
No mistä sitten? Kohdusta löytyi vain paksuuntunut limakalvo, ei muuta. Kyseessä on siis ehkä kohdunulkoinen raskaus. Tai mulla on ollut jonkinlainen alkuraskauden km. Tai sitten olen edelleen raskaana, mutta viikkoja vähemmän kuin luulen ja sen vuoksi kohdussa ei näy muuta. Itse karsin kyllä tuon raskauden mahdollisuuden pois. En voi olla enää raskaana, kun oireet ovat hävinneet tämän mun pikkuisen vuodon mukana kuin tuhka tuuleen. Huomenna menen labraan, jossa otetaan mm. hcg. Iltapäivällä ehkä saan jo tuloksia. Toivon vain, että saan tämän asian pian pois päiväjärjestyksestä ja voisin elää normaalia elämää ilman turhia huolia :ashamed: Labratulosten perusteella tulee mahdollisia lisätoimenpiteitä. Eli katsotaan miten meikäläisen käy.

Onko jollakin kokemuksia kohdunulkoisesta raskaudesta? Kertokaahan jotain mulle niiden hoidosta ym. Olen ihan pihalla koko aiheesta. Edelliset km:t ovat olleet normaaleja raskauksia, joissa kohtu on lääkkeellisesti tyhjennetty.

Kuulumisiin! -Sussoo-

Heips siskot!
Nyt on ultrassa käyty ja toistaiseksi alkio elää.Koko vastasi 6+4 eli päivän heitti omien laskelmien mukaan, mutta lääkäri oli laskenut just tän 6+4 eli vastas kokoa. Kun lääkäri teki sisätutkimuksen ja perään ultrasi niin aloin vuotamaan ihan solkenaan verta!Joko se johtuu kohdunnapukan herkkyydestä tai sitten mun syömästä primaspan lääkkeestä (100mg).Nyt lääke vaihtu 50mg ja huomenna en ota lainkaan.Kun kerroin tuhruvuodoista niin veikkas et voi olla viatonta tai johtua puutteellisesta keltarauhasesta joten sitäkin lääkitystä jatketaan. Se mikä oli jännä juttu ultrassa oli se, että olen ilmeisesti hetken odottanut kaksosia kun pieni kaiku toisen alkion vieressä oli havaittavissa.Sekin voi olla tuhrujen syynä ja vuotoja voi vielä tulla lisääkin.Se toki lisää keskenmenon riskiä, mutta nyt ei muuta voi kun odottaa.Mulla on ensi torstaina uusi ultra. Joten jos sallitte, haluaisin vielä siihen asti täällä luuhailla!!! :ashamed: Mulla kun on just ne kriittisimmät päivät meneillään niin en vielä täysin voi huokaista helpotuksesta. JOS ensi viikollakin kaikki on hyvin ja viikot pätee niin se onkin jo jonkin sortin omakohtainen ennätys :LOL:
Ja tosiaan pahaolo on kadonnut, joten taisin vain kehitellä sen pieneen pääkoppaani.Voitteko uskoa kuinka hölmö olen, mut toivon sen palaavan takaisin... =)
SusSoo miten sulla meni tänään???

-valuva toive81-

SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
eikös kohdunulkoisessa raskaudessa yleensä kivut oo aika kovia? Ja toivotaan ny silti et kaik ois hyvin... :ashamed: :hug:
Ei mulla ole minkäänlaisia kipuja :/ Itse tosiaan olen käsitellyt tämän jo keskenmenona, niin mitenkään en jaksaisi enää vatvoa asiaa labrakokeilla ja mahdollisilla sairaalareissuilla. Mutta pakkohan asiaan on saatava selvyys. Tosi mukava muuten se mun neuvolalääkäri, joka tuntuu ymmärtävän tilannettani hyvin ja jaksaa myös kuunnella mun höpinöitä :xmas: Eiköhän tämä tästä =)

Sussoo! Mulla oli kohdunulkoinen raskaus, joka meni ittestään kesken joulukuussa. Viikkoja oli 6+. Mulla alkoi sillon ruskea vuoto, jota oli aluksi ihan vähän. En osannut siinä vaiheessa vielä juurikaan huolestua. Sitten pari päivää myöhemmin tulivat kivut, jotka vastasivat kuukautiskipuja. Vuoto lisääntyi ja menin päivystykseen. Siellä sanottiin, että ihan tavallinen keskenmeno käynnissä, eivät edes ultranneet. No, varasin seuraavalle päivälle ajan yksityiselle ja sielläpä huomattiin, ettei kohdussa ole mitään. Sieltä sitten lähete sairaalaan, jossa todettiin KU. Olin ihan paniikissa siinä vaiheessa, kun en ollut koskaan edes kuullutkaan sellasesta! :( Mulla oli hcg siinä vaiheessa lähemmäs 400, mutta siis normaaliin raskauteen verrattuna hyvin alhainen. Mulle ei tehty leikkausta eikä annettu lääkehoitoakaan. Tilanne parani seuraamalla, eivätkä kivut olleet missään vaiheessa järkyttävän suuret. KÄvin aluksi 3 kertaa viikossa labrassa hcg-mittauksessa ja ultrassa. Myöhemmin vaan kerran viikossa labrassa. Hcg laski HITAASTI ja munanjohtimessa näkyi pitkään "jotain epämääräistä". Noh, maaliskuussa sain sitten terveen paperit ja huhtikuussa alkoi uusi yritys. ..Mutta kyllä nyt kun on yritys käynnissä, niin kyllä pelottaa kauhiasti KU:n uusiutuminen. TOIVOTAAN, ettei sulla ole KU, vaan kaikki olisi ihan kunnossa ja viikkoja on vasta niin vähän, ettei kohdussa oleva alkio vielä näy. TSEMPPIÄ!

SusSoo
Kiitos Pink1 :wave: Kiitos myös mukavasti mustatusta tekstistä... Nyt seuraa vielä tyhmä kysymys :ashamed: : miten ne munanjohtimet tarkistetaan? Ajattelin, että olen aikoinani käynyt lapsettomuustutkimuksissa ja silloin munanjohtimiin laitettiin jotain varjoainetta ja sitten ne röntgenillä kuvattiin. Ja se ei ollut mikään kiva kokemus :eek:

Sussoo! Mulle ei tehty muuta, kuin KU:n aikana normaali ultra. Siinä näkyi sitten se kohdunulkoinen raskaus varjostumana vasemmassa munanjohtimessa. Munajohtimien aukiolotutkimusta mulle ei olla vielä tehty. Siis sehän on ilmeisesti se varjoainetutkimus. Lääkäri sanoi, että se tehdään, jos en tule raskaaksi 9 kuukauden sisällä.

SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja Pink1:
Sussoo! Mulle ei tehty muuta, kuin KU:n aikana normaali ultra. Siinä näkyi sitten se kohdunulkoinen raskaus varjostumana vasemmassa munanjohtimessa. Munajohtimien aukiolotutkimusta mulle ei olla vielä tehty. Siis sehän on ilmeisesti se varjoainetutkimus. Lääkäri sanoi, että se tehdään, jos en tule raskaaksi 9 kuukauden sisällä.
No toi on just se mikä mulle on tehty. Meillä oli 2 vuotta tuloksetonta yritystä ennen ko. tutkimuksia. Tuossa tutkimuksessa mun alavatsaan sattui ihan sairaasti, jonka vuoksi siinä pöydällä huokailin kivusta. Niin se täti sanoi mulle, että "voi voi, odotahan kun synnytät. Tämä ei ole mitään synnytyskipuihin verrattuna!" Arvaa ärsyttikö moinen kommentti, kun mielelläni minä olisin niitä lapsia synnyttänyt jos niitä olisi tuosta vaan tullut. Enpä olisi tarvinnut tuota tutkimusta siinä tapauksessa ollenkaan. Multa ei sitten löytynyt mitään erikoista munajohtimista. Toinen oli suorempi ja toinen semmoinen mutkikkaampi versio :D

Voi Sussoo, kunpa tulisi vielä hyviä uutisia.
Tulehan kertomaan sitten uutiset, kun saat labratulokset.

Toiveen pikkuiselle turvallista kyytiä!

Frizzantellekin toivon kovasti voimia! Kurjaa tuo epätietoisuudessa oleminen.

Marzalle pahoittelut!!! :hug:

Miten raskaaksi tulo voi oikein olla näin vaikeaa? Välillä sitä ei voi kun ihmetellä. Tuntuu niin avuttomalta kun ei mahda tälle hommalle mitään. Ja aika tuntuu niin kauhean pitkältä, yhtä odottamista koko ajan. Ensin odotetaan ovista ja sitten taas että alkaako ne menkat vai ei.

Pari päivää sitten kaveri kertoi olevansa raskaana. Oli tosi iloinen uutinen, sillä ovat odottaneet vauvauutisia jo lähes kolme vuotta. Aloittivat hoidot tämän vuoden alussa ja oli sitten tehonneet saman tein. Ihana juttu heille.

Kukahan meistä muuten seuraavaksi plussaa? Piristetäänkö päivää ja pistetään vaikka vedonlyönti pystyyn!!!

Minulla ollut pari päivää tosi väsynyt olo. En ole jaksanut raahautua edes ulkoilemaan töiden jälkeen. Yöllä oli kello soimassa matsin takia, mutta enpä jaksanut nousta..
Kevätväsymystä kai. Tähänkin aikaan on jo niin väsy, että voisin painua pehkuihin. Muuten ei mitään uutta kuulu, alkuviikosta testaan sitten ja toivon parasta. Tämä odottaminen on tosi rasittavaa.

Moikka =) !!

Mä tulin ilmoittamaan että PLUSSASIN tänään!!!!! Mä olen todella hämilläni....tuli todella vahva viiva heti kun otti virtsasuihkun alta pois!!

Toivotaan Luminia että sullakin tuo väsymys tarkoittaisi vain yhtä asiaa, niin kuin minulla!!! Mä voisin vaan nukkua, väsyttäää......!!!!!

Nyt on erilainen olo kun ensimmäisessä "raskaudessa"(oli siis tuulimuna). Nyt ei tule tuhruja ja on kunnon oireita!! Mutta täytyy vaan pitää peukut pystyssä, että saisimme tammivauvan!! Äitinikin oli nähnyt alkuviikosta unta että odotan!!!!

Niin sanaton..... =)

Sussoo: Tuo on jännä juttu tuo "vuoto ei ole peräisin kohdusta, jos kohdunsuu on kiinni". Mä meinaan kuulin samat sanat silloin tm:n aikaan. Mullakin kohdunsuu oli tiukasti kiinni ihan loppuun asti ja sikiöpussi ehjä. Ekan gynen mukaan mulla ilmennyt vuoto ei ollut peräisin kohdusta, kun tilanne oli tuo.

Mutta sitten kaavinnan jälkeen tietty tiedustelin tuosta asiasta vielä lisää kolmelta muulta gyneltä. Totta kai ihmetytti, että no mistäs se vuoto sitten mahtoi johtua. Silloin kaikki sitten olivatkin sitä mieltä, että juu-u, kohdusta se on tullut, vaikka kohdunsuu olikin kiinni (ja että mitä todennäköisemmin johtui juuri siitä tuulimunasta). ...hmm..

TUIZU: PALJO ONNEA PLUSSASTA
Jarrusukkia, liima ja enkeleitä matkalle munaan pikkuiselle!

Olipa ihania uutisia täällä, käyn aina kurkkimassa että mitä tänne kuuluu!
Vielä kerran paljon ONNEA

äittä-67 &"minicooper" 9+5

Heippa vaan kaikille, tarjoutuisin vielä mukaan..

Eli tarinani lyhykäisyydessään.. viime vkolla lääkkeellinen tyhjennys, koska alkio oli lopettanut kehittymisen 5-6 vkon kohdalla (viikkoja piti olla 8-9). Nyt viikon jälkeen vuoto on oikeastaan loppunut kokonaan ja mieli parempi. Katson nyt kovasti tulevaisuuteen ja uuteen yritykseen.

Ensi vkolla on vielä jälkitarkastus ja ajattelin, että jos siellä todetaan kaikki ok, niin alamme samoin tien hommiin.. Ohjelapuissakin oli kyllä, että kannattaisi odottaa yhdet menkat, mutta luulen että jos vain kaikki on ok, niin peitot laitetaan heilumaan =)

Onnea kovasti kaikille plussanneille ja onnea matkaan testaajille :heart:

SusSoo
Hei!

Lääkäri soitteli niistä mun tuloksista. Hcg oli enää 290. Onnellinen olen siitä, että kyseessä oli tavallinen alkuraskauden keskenmeno, eikä esim. kohdunulkoinen raskaus. Tämä oli nyt sitten jo kolmas keskenmeno.

Asioita en jää murehtimaan, vaan nautin tästä hetkestä ja kaikista niistä iloisista ja onnellisista asioista, joita elämääni kuuluu. Olen sitä mieltä, että vaikeudet vahvistaa ja varmasti taas olen jossakin määrin vahvempi ihminen. Oppii tosissaan arvostamaan elämän pieniäkin onnellisia hetkiä

Toistaiseksi en palaa tähän pinoon kuumeilijana. Vaan ehkä näin taustalta käyn välillä kaikkia moikkaamassa. Katsotaan vaikka sitten syksymmällä tilannetta uudestaan eli josko silloin olisi intoa edes suunnitella uutta vauvan hankintaa.

Pahoittelut kaikille uusille keskenmenon kokeneille tai tädin kohdanneille :hug:
Kovasti onnea kaikille
toivottavasti teitä siirtyy runsain määrin plussanneisiin lähiaikoina!

Lämpöisin ajatuksin, Sussoo

Sussoo, hienoa että osaat arvostaa elämän pienempiäkin asioita etkä liikaa murehdi ja masennu vastoinkäymisistä! :) Ja hyvä siis ettei ollut KU niin ei jouduta munanjohdinta poistamaan tai muuta ikävää (ainaki oon kuullu et niin joudutaan joskus tekeen ku on KU). Tsempityksiä sinulle ja lämmin halaus! :hug: onneksi se elämä hyväksi muuttuu kuitenkin jossain vaiheessa, vaikka välillä se kohtuuttoman vaikeakulkuiselta vaikuttaakin:)

Heipsis,
mukavaa kuulla Sussoo että olet noin positiivisella mielellä ikävästä tapahtumasta huolimatta. Toivotan sinulle oikein aurinkoista kesää ja vielä sitä nyyttiä kainaloon!

Täällä kähistään kurkkukivun kourissa. Joten Tuizu, ei ollut sitä mitä ajattelit siitä väsymyksestä, tauti vaan teki tuloaan. Ei ole kesä vielä ei, menin sitten palelluttamaan itseni!

No jospa sitä jaksaisi illan matsin katsoa!

Yhteistyössä