KM jälkeen kuumeilevat

Nti Kesäheinä Edellisissä keskenmenoissa ensimmäiset kuukautiset olivat ennen jälkitarkastusta ja jälkitarkastus tehtiin joskus kuuden viikon päästä. Vuoto kesti kaavintojen jälkeen kaksi viikkoa. Tästä viimeisimmästä vuotoa kesti viikon.

lakta Kahdessa ensimmäisessä keskenmenossa minulle tehtiin kaavinta ja ohje oli, että yhdet kuukautiset on odotettava. Nyt tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja heti saa ruveta yrittämään. Tämä luki myös sairaalasta saadussa lehtisessä jossa oli tieto keskenmenosta. Eli uskottava se on. Ensimmäiset kuukautiset voivat olla oudot. Näin hoitaja valisti ei vaan jäänyt mieleen millälailla oudot.

Kvart Över Onnea :flower: :flower:

Pahoittelut uusille ja keskenmenon jälleen kokeneille. :hug: Varsinkaan tästä pinosta odotuspuolelle siirtyneiden ei pitäisi koskaan joutua tänne palaamaan...

Vastaavasti onnittelut plussanneille ja valmistuneille :flower:

Minuakin saa onnitella valmistumisen johdosta, lauantaina sain tradenomin paperit kouraan. =) Nyt on hyvä mieli kun on opinnäyte-stressi takana ja paperit kourassa ja kesäloma lähestyy. Aurinko paistaa ja linnut laulaa...

No joo...nyt saatan hiukan vähemmän käydä kirjoittelemassa.
Jotenkin nyt on niin sellainen tulee kun on tullakseen olo, sellainen stressitön ja kiva olo, etten jaksa käydä laskemaan kiertopäiviä ja miettimään koko asiaa, ennen kun se taas tuntuu tarpeelliselta. Eli jos minusta ei hetkeen kuulu, niin älkää ihmetelkö.
Käyn kyllä kurkkimassa mitä tänne kuuluu ja silloin tällöin kommentoimassakin, mutta tuntuu että nyt täytyy ottaa vähän etäisyyttä.

Joten aurinkoista, ihanaa kesää sekä plussatuulia kaikille toivotellen;

-Meritähti- :wave:

Morjens!

Sateista päivää kaikille.. täällä vaan menkkoja odotellaan. Tosi paljon on tullut viikonlopun aikana kirjoituksia, haleja kaikille uusille km:n saaneille ja onnittelut tietysti plussanneille! Galluppeihin on aina pakko osallistua ;)

miten kauan teillä kesti keskenmenon jälkeinen vuoto?
n. seitsemän päivää, eli helpolla pääsin.
miten pian seuraavat kuukautiset alkoivat?
Edelleen odottelen, nyt on menossa pv 32
Oletteko saaneet ohjeistuksen, että lääk.tyhjennyksen jälkeen voi yrittää heti ja kaavinnan jälkeen pitää odottaa yhdet menkat?
Lääkäri sanoi että yhdet menkat pitäisi odottaa, on helpompi seurata raskautta jos näin. Mutta me ollaan oltu tuhmia, eikä olla odotettu...

Osa teistä odotteleekin kesäisiä häitä, voin sanoa että ainakin omalla kohdallani se oli elämäni ihanin ja onnellisin päivä. Mentiin nimittäin helmikuussa naimisiin, eli tuoreessa muistissa on :)

Woodoo, mulla on käytössä se kuukuppi. Siitä ei kyllä tuu tippaakaan läpi ja voi ihan varmasti uida ja saunoa ja muuta... Eli suosittelen sitä kyllä.

Kalluppeihin:
Menkat keskeytyksen jälkeen alkoi kp 32. Sitten heti vakiintui kp 28, Toukokuun varhaisen km jälkeen kp 34. Saattoi olla että siinä oli joku kemiallinen raskaus kun viikon myöhässä oli menkat... Keskeytyksen jälkeen perinnöllisyyslääkäri sanoi että odottakaa kolme kuukautta, mutta gyne sanoi että heti vaan yrittämään, limakalvot on vahvat ja hyvässä kunnossa. odotettiin yhdet menkat. Nyt varhaisen km jälkeen ei odotettu yhtään kun ei ole mielestäni mitään syytä. :)

Onnea Meritähti valmistumisesta! :flower: hieno homma!

Voi täällähän on paljon häähulinaa menossa... meillä vuoden päästä häät! Toivoisin isoja häitä, paljon ihmisiä, paljon viinaa, paljon musiikkia ja tanssia. ;) No meidän suku ja ystävät on kyllä juurikin sitä luokkaa! :D Raha on tietysti aina se määräävä tekijä... :ashamed:

ElinaMaria: mulla on kuppi, mutta sinä pahimpana aikana se on ihan kamla kun se tulvii yli. Tai siis se tyhjääminen on niiiin järkyn sotkuista ja se tunne, että entä jos koko paska hulahtaa pois.. Jä tuntuu, että tulee ohi kun sitä tulee niin helvetisti. Rauhallisimpina päivinä sitä kyllä käytän.

Mutta kysymys:

Jälkitarkastus, miten teillä on kunnallisella puolella hoidettu?

Eka km oli mulla sellanen, että ohjattiin perhesuunnitteluneuvolaan, siellä verikoe ja täti katto sisään ja sano että hyvältä näyttää.

Nyt soitin taas ni täti oli vaihtunu ja sano ettei kuulu heille ja sit sekoile et juueijuuei, mitäs tehdään. Mä olin että juuei ittelles, sano mulle minne soitan. täti oli sit et hei, käy verikokeessa ja soittele hänelle.

Mulla tuli vähän, että ihan sama, mitä hyötyä mun on sinne soitella? Jos nyt vaikka ens viikolla menee kokeeseen ja hormoonit on koholla, ni mitä sit? Mähän voin (teoriassa) olla raskaana taas jo.

Lopputuloksena ihan mietin, että jos tarkastus on tasoa puhelinsoitto ja verikoe, ni eikös se ole yks hailee unohtaa koko juttu? Jos vaik odottaa ne menkat ja jos ne tulee ni sithän homma on kunnossa? Mitä siinä jonkun juuei-tädin kanssa enää jubailemaan?

Mites muilla on kunnallinen jälkitarkastus järjestetty?

Kyllä noita häitä odotetaan ja kovasti täällä ainakin :heart:

Ja rahaa menee, joo-o. Meillä kun vastaanotto paikassa, jossa a-oikeudet, niin eipä paljon oo vara kuin ruoan kanssa viiniä/olutta tarjoilla vieraille, on nimittäin niiiiiin hismkatin kallista. Mutta on kai niillä vierailla rahaa juoda omaan laskuun niin paljon kuin kukin lystää :kieh:

Heippa kaikille!!

Kyllä se taitaa niin olla että mä saan syntymäpäivälahjaksi vaavin!! Oltiin perjantaina ultrassa ja pikkuinen sydän sykki!!Tosiaan laskettu on mun syntymäpäivänä!! Tää on ihan uskomatonta, elän viel'ä ihan unessa....olen niin onnellinen....

Mä toivon että te muut tuutte perässä ja kovaa vauhtia!!

Tuizu ja junior 8+2

Heippa!

Tuizulle suuren suuret onnittelut hienoista ultrakuulumisista :flower: :)

Kiitokset kaikille gallupiini vastanneille. :)

Lakta, mikä tilanne sulla on? :hug:

Jälkitarkastuksesta, mulle ei (Hgissä ) ole puhuttu jälkitarkastuksesta mitään. Ekan km:n jälkeen otatin yksityisellä verikokeet (hcg), ja nyt toisella kerralla sairaalassa lääkäri sanoi, että suosittelee ultraa yksityisellä 3-4 viikon päästä km:stä. Oon nyt varannut jo ensi viikolle ajan yksityiselle lääkärille, joka on ymmärtääkseni erikoistunut keskenmenoihin.

Onnea Meritähti valmistumisen johdosta! :flower: :)

TUIZU ONNEA!!!! :D :heart: :flower:

Lakta ai sullakin häät tiedossa? :) Ihanaa!
Mä en malttais odottaa mut vasta ens kesänä olis tarkoitus juhlia. Mut sekin pitää sut katsoa vähän sen mukaan että en TODELLAKAAN haluu mennä naimisiin viimiesilläni raskaana... :whistle: Eli sit pitää häitä siirtää sen mukaan. Mä en ison mahan kanssa mee naimisiin. :p

Viel galluppiin:
Keskeytyksen jälkeen oli 6 viikon päästä jälkitarkastus, varhaisen km jälkeen en ees menny mihkää tarkastukseen kun tuli itsestään kaikki ulos niin aikaisin.

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
TUIZU ONNEA!!!! :D :heart: :flower:

Meriäthti :flower: :flower: :flower: :hug: rankasta työtä ja puurtamisesta

Viel galluppiin:
Keskeytyksen jälkeen oli 6 viikon päästä jälkitarkastus, varhaisen km jälkeen en ees menny mihkää tarkastukseen kun tuli itsestään kaikki ulos niin aikaisin.
mul kans gallup heitto vielä.. tuli ittestään ulos 6+3 jälkivuoto kesti 9-10 päivää ja siitä kaks viikkoa niin tuli hillot... jälkitarkastusta sanoivat ettei tarvi kun oli nätisti tyhjentynyt sanoivat Jorvissa maanantaina kun pe oli km tapahtunut.. heh vanha duunikaverini teki mulle tutkimuksen siellä Jorvissa.. :) oli amanuenssina. oli kiva olo jäi käynnistä täytyy sanoa..

Onnea Tuizulle!!! :flower: :heart:

Tääl o erittäin seesteinen olo, vitutus-olo myöskin :) Eli iha samanmoine olo ko plussakierrossa sillo alus :D Eli tuntuu et hitto täst mittää tuu, minen raskaudu ja sillä hyvä et ei sitten :D Mut tiä vaiks sitä sit raskautus ko ei mieti nii kovasti et joko nyt, joko nyt :p

Miracle, ehkä se nyt olis sun vuoro jo! Toivotaan! :hug:
Jos mäkin saisin töitä niin en ajatteliskaan koko vauva-asiaa ja sit ehkä käviskin onnellisesti... se on vaan helpommin sanottu ku tehty se "en ajattele". :LOL: mä en ainakaan siihen pysty....

Tiistai 10.6.2008

HAAVEISSA ESIKOINEN

Emppu78................KM 06/07, 06/08
Tinkatar.............RK10/2007, KM 05/2008
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
Jonniina................KM 05/08
Kanella..................KM 05/08
Lakta....................KM 05/08
dinaho...................KM 06/07
Emppu78..............KM 6/07, KU&TM 6/08
Pink1.....................KU 12/07...........KP 13/28 (palstatauolla)
Haaveilia.................KM 12/07.............................KP 37/30
Betania...................KM 06/07..............................KP 36/27-30
JJ-t...........................KM 12/07, 5/08....................KP 31/30-33
Riine.......................KM 10/07..............................KP 28/29-33
Mulmul....................KM 01/08..............................KP 23/27-30
whisnefka.............KM 05/08............................KP 23/26-29
Meritähti.................KM 02/08..............................KP 16/30-35
Julietta....................KM 09/07, 03/08..................KP 12/?
Snowball.................KM 04/08.............................KP 12/32
Kaa......................KM 11/07, 4/08....................KP 6/36
ElinaMaria...............KM 02/08, 04/08................KP 5/28
Miracle....................KM 04/08..............................KP 4/32-35

[color]

HAAVEISSA TOINEN

Nti Kesäheinä.........KM 1/08, 06/08
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Danjuska................KM 08/07
Myymä....................KM 09/07
Minni-07...............KM 10/07
Säde82..................KM 01/08
Mude-75..............KM 04/08
Mae.....................KM 04/08.............................KP 32/34
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 28/26-29
Marza1970..........KM 03/08.............................KP 27/30-40
Allusmamma..........KM 04/08...............................KP 23/
Epskeps 37v.....KM 12/06,03/07,10/07.........KP 21/29(palstatauolla) [color]

HAAVEISSA KOLMAS

SusSoo.....................KM 02/05, 01/08, 05/08
woodoo....................KM 12/07, 05/08
Happihyppy..............KM 02/08.............................KP 27/?
Linneaborealis.........KM 2/08..............................KP 20/32-36
[color]

HAAVEISSA NELJÄS

Rimpuli......................KM 01/08, 05/08
Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Mimuli........................KM 08/07, 02/08..................KP 36/27
Tauski82.................... enkelivauva 2/08................KP 21/33
Iltsu-natsu............... KM 9/05,11/07, 2/08............KP 10/33
Rouva Pikkumyy........KM 02/08.............................KP 4/29
[color]

HAAVEISSA VIIDES

Leidi.......................KM 05/08
Millukka...................KM 05/08...............................KP 16/30-34
[color]

HAAVEISSA KUUDES

A-alisa......................KM 2/01, 4/03, 05/08
[color]

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

Aubrieta.................. 03/08
Pamu k ..................
Äittä-67...................04/08
Millimenninkäinen....04/08
Miina-......................04/08
Aili ...........................04/08
Nti Kesäheinä..........04/08
Surusydän...............04/08
Ansku07..................04/08
Katherine................04/08
Toive81...................04/08
Daizz.......................05/08
Frizzante.................05/08
Mymmyryy...............05/08
Tuulenpuuska.........05/08
Pompo79................05/08
Tuizu......................05/09
Fleur05..................05/08
Luminia..................05/08
Helmitaustailija.......05/08
Orchidx2....................05/08
Leinikki....................06/08
Muumiska................06/08
Fey..........................06/08
Kvart över...............06/08

Eli kaavinnassa oltiin.

Tänään menin aamulla sairaalaan ja eihän se ollut tyhjentynyt itsestään, joten laittoivat lyhytkirurgiaan, jossa vielä kahdesti yrittivät lääkkeellistä tyhjennystä, mutta kun mun kroppa ei alkanut supistella eikä vuotaa niin kaavinta oli ainoa vaihtoehto. Oli kyllä nopea ja kivuton (tietenkin kun nukutus) toimenpide.

Tällä hetkellä ainakin vointi ihan normaali (kaavinnasta vajaat 4h). Ja olen iloinen, että nyt saatiin lopultakin asia kuntoon. Kun on pari viikkoa mennyt tilannetta seuratessa.

Nyt vain odotellaan tätiä kylään ja sitten alkaa taas mahdoton lakanoiden välissä touhuaminen :)

Mukava kun meitä tulevia morsmaikkuja on useita!! :) Hienoa, että ihmiset jaksaa uskoa avioliittoon ja pitää perinteitä yllä!! Minä kun tuon vihkisormuksen sain tuossa viikko takaperin, niin sen jälkeen oon sovitellut sitä aikas monta kertaa. Vähän malttamaton, ehkä... ;)

Onnea onnea onnea sekä plussanneille, valmistuneille, että alttarille astujille :heart: Meille tulee jo 10 v-hääpäivä heinäkuussa, mutta edelleen muistan elävästi sen ihanan päivän!

Huomasin just, että tänään on tasan 4 viikkoa keskenmenosta. Ihmeellisesti sitä elämä palautuu takaisin uomilleen, vaikka silloin alussa olin aika vakuuttunut, että pää kajahtaa. Nyt vaan odotellaan tätiä, vaikka välillä tulee tunne, että mitä, jos se täti ei tulekaan?... Ei mulla kyllä ole mitään oireita, mahaa kramppailee tuttuun tapaan, eli kyllä se kohta varmaan saapuu.

... Josta sujuva aasinsilta kyselyyn; te, joilla on ollut varhainen km; oliko teillä ihan kovasti raskausoireita? Mä just huomasin, että tuossa viime raskaudessa mulla ei ollut mitään muuta oiretta, kuin väsymys. Onnellisesti päättyneissä raskauksissa oli pahaa oloa, rinnat kipeinä jne jne. Kyllä siis tiesi olevansa raskaana! Nyt mietin vaan, että voiko oireiden voimakkuus ennustaa raskauden onnistumista?

Ai nin, vielä ne gallupit; Mulla ensin 1 pv turhuilua, sitte alkoi kunnon vuoto, jota kesti vain 5 päivää, (rv siis 5+4), eikä se ollut edes mitenkään kamalan runsasta... vähän kuin tavalliset menkat.
Jälkitarkastuksessa 2 viikon päästä hcg 5, ja ultrassa kohtu tyhjä. Eli todella helpolla pääsin fyysisesti.

Yhteistyössä