kevyet herkut pino!

  • Viestiketjun aloittaja Tintti1010
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 11:20 nirzu kirjoitti:
miken toi rasvaton rahka tehään, kuullostaa namilta...oon meinaan täysin rahka hullu...
Itse syön sellaista "rahkaherkkua" johon laitetaan purkki rahkaa, makeutusainetta (muuten liian happaman makuista), banaanin ja marjoja/ananasta (tai mitä milloinkin löytyy)! Vie tosi hyvin nälän moneksi tunniksi. Suosittelen!
 
-Muhku
- Raejuusto ja appelsiinipalat on ihana aamu- tai välipala!

- Rahkaa voi jatkaa myös rasvattomalla maidolla - ei tarvi kermaa. Marjojen ja makeutusaineen kera on kevyt herkku.

- Hedelmiä voi oikeastaan syödä melkein mielin määrin, jos niillä pystyy korvaamaan karkin/suklaan.

- Vesilasillinen / kuppi teetä vie pahimman terän makeannälältä.
 
On meinaan noi dietorelle karkit parantunu nistä ajoista kun ne tuli markkinoille, meidän muksut söis niitä kourakaupalla mut ne ei kai oo kovin hyväks pienille lapsille?

Mansikka on parasta ja 100g 135kcal, ei paha!
Mun makean himo kaikkos rytinällä kyllä 5 karkin jälkeen
 
mä olen ihan hulluna tämmöiseen:

aamiaismuroja vaikka reilu desi, rasvatonta maitoa ja teelusikallinen sokeria! nam. paljonko pisteitä?

joskus sitten välillä lorautan sekaan vielä rasvatonta jogurttia, mustikkaa tai puolukkaa. rasvaa 0,1%, paljonko silloin pisteitä?

söin äsken 3 kulhollista tot! :) nami.
 
siru66
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2004 klo 20:02 SuSu79 kirjoitti:
On meinaan noi dietorelle karkit parantunu nistä ajoista kun ne tuli markkinoille, meidän muksut söis niitä kourakaupalla mut ne ei kai oo kovin hyväks pienille lapsille?

Mansikka on parasta ja 100g 135kcal, ei paha!
Mun makean himo kaikkos rytinällä kyllä 5 karkin jälkeen

diatorelleistä menee vatta sekasten (vesiripulille ja kauhiat vattanväänteet) jos syö liikaa
t.nimimerkki: söin pussillisen kun ajoin pidempää matkaa autolla
 
sofia04
Kokeilkaapa makean nälkään seuraavan laista jutskaa...

Vatkatkaa 4 munan valkuaista, 0,5dl sitruunamehuaja maun mukaan makeutusainetta kovaksi vaahdoksi esim. yleiskoneella. Lopuksi sekoittakaa mukaan pakastemarjoja mistä tykkäätte.Koko herkku pakkaseen muutamaksi tunniksi. Ei oo pojoja eikä kaloreita montaakaa...
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 13:02 sofia04 kirjoitti:
Kokeilkaapa makean nälkään seuraavan laista jutskaa...

Vatkatkaa 4 munan valkuaista, 0,5dl sitruunamehuaja maun mukaan makeutusainetta kovaksi vaahdoksi esim. yleiskoneella. Lopuksi sekoittakaa mukaan pakastemarjoja mistä tykkäätte.Koko herkku pakkaseen muutamaksi tunniksi. Ei oo pojoja eikä kaloreita montaakaa...
osaatko yhtään sanoa paljon kaloreita/pojoja on?? Tai joku muu kellä ois pistekirjanen ja sieltä näkis vähän osviittaa?? :)
 
sofia04
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 16:17 Tintti1010 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 13:02 sofia04 kirjoitti:
Kokeilkaapa makean nälkään seuraavan laista jutskaa...

Vatkatkaa 4 munan valkuaista, 0,5dl sitruunamehuaja maun mukaan makeutusainetta kovaksi vaahdoksi esim. yleiskoneella. Lopuksi sekoittakaa mukaan pakastemarjoja mistä tykkäätte.Koko herkku pakkaseen muutamaksi tunniksi. Ei oo pojoja eikä kaloreita montaakaa...
osaatko yhtään sanoa paljon kaloreita/pojoja on?? Tai joku muu kellä ois pistekirjanen ja sieltä näkis vähän osviittaa?? :)
Jos siihen käyttää tavallista sokeria tais koko annos olla 4 pojoa!
:p
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 16:28 sofia04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 16:17 Tintti1010 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 13:02 sofia04 kirjoitti:
Kokeilkaapa makean nälkään seuraavan laista jutskaa...

Vatkatkaa 4 munan valkuaista, 0,5dl sitruunamehuaja maun mukaan makeutusainetta kovaksi vaahdoksi esim. yleiskoneella. Lopuksi sekoittakaa mukaan pakastemarjoja mistä tykkäätte.Koko herkku pakkaseen muutamaksi tunniksi. Ei oo pojoja eikä kaloreita montaakaa...
osaatko yhtään sanoa paljon kaloreita/pojoja on?? Tai joku muu kellä ois pistekirjanen ja sieltä näkis vähän osviittaa?? :)
Jos siihen käyttää tavallista sokeria tais koko annos olla 4 pojoa!
:p
nam!! kuulosti niin hyvälle, että on pakko kokeilla!!! :p :p ...ja jos isken vielä hermesetasta joukkoon niin selviän vielä vähemmillä kaloreilla :p :whistle: :p
 
sofia04
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 16:33 Tintti1010 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 16:28 sofia04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 16:17 Tintti1010 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 13:02 sofia04 kirjoitti:
Kokeilkaapa makean nälkään seuraavan laista jutskaa...

Vatkatkaa 4 munan valkuaista, 0,5dl sitruunamehuaja maun mukaan makeutusainetta kovaksi vaahdoksi esim. yleiskoneella. Lopuksi sekoittakaa mukaan pakastemarjoja mistä tykkäätte.Koko herkku pakkaseen muutamaksi tunniksi. Ei oo pojoja eikä kaloreita montaakaa...
Suosittelen...
osaatko yhtään sanoa paljon kaloreita/pojoja on?? Tai joku muu kellä ois pistekirjanen ja sieltä näkis vähän osviittaa?? :)
Jos siihen käyttää tavallista sokeria tais koko annos olla 4 pojoa!
:p
nam!! kuulosti niin hyvälle, että on pakko kokeilla!!! :p :p ...ja jos isken vielä hermesetasta joukkoon niin selviän vielä vähemmillä kaloreilla :p :whistle: :p
:) :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2004 klo 18:47 siru66 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2004 klo 20:02 SuSu79 kirjoitti:
On meinaan noi dietorelle karkit parantunu nistä ajoista kun ne tuli markkinoille, meidän muksut söis niitä kourakaupalla mut ne ei kai oo kovin hyväks pienille lapsille?

Mansikka on parasta ja 100g 135kcal, ei paha!
Mun makean himo kaikkos rytinällä kyllä 5 karkin jälkeen

diatorelleistä menee vatta sekasten (vesiripulille ja kauhiat vattanväänteet) jos syö liikaa
t.nimimerkki: söin pussillisen kun ajoin pidempää matkaa autolla
Mie maaliskuussa ostin kaupasta niitä Dietorellen kovia hedelmäkarkkeja ja kun hyviä olivat niitä sitten enemmänkin... Parin tunnin päästä oli vatsa todella kipeä ja vessassa sai juosta. Perästä päin nauratti ja tuolla chatissäkin moni nauroi kippurassa kun kerroin juttua...

En suosittele niiden antamista pienille... Ne pehmeät mansikkakarkit on kyl tosi hyviä... Niihin koviin mie suostu enää ees vilkasemaan! :\|
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2004 klo 22:28 manta76 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2004 klo 18:47 siru66 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2004 klo 20:02 SuSu79 kirjoitti:
On meinaan noi dietorelle karkit parantunu nistä ajoista kun ne tuli markkinoille, meidän muksut söis niitä kourakaupalla mut ne ei kai oo kovin hyväks pienille lapsille?

Mansikka on parasta ja 100g 135kcal, ei paha!
Mun makean himo kaikkos rytinällä kyllä 5 karkin jälkeen

diatorelleistä menee vatta sekasten (vesiripulille ja kauhiat vattanväänteet) jos syö liikaa
t.nimimerkki: söin pussillisen kun ajoin pidempää matkaa autolla
Mie maaliskuussa ostin kaupasta niitä Dietorellen kovia hedelmäkarkkeja ja kun hyviä olivat niitä sitten enemmänkin... Parin tunnin päästä oli vatsa todella kipeä ja vessassa sai juosta. Perästä päin nauratti ja tuolla chatissäkin moni nauroi kippurassa kun kerroin juttua...

En suosittele niiden antamista pienille... Ne pehmeät mansikkakarkit on kyl tosi hyviä... Niihin koviin mie suostu enää ees vilkasemaan! :\|
Heh heh...arvatkaapa kuka ei piitannut teidän varoituksista ja vetäs pussillisen dietorellen toffeenameja..... :whistle: ....tulipa sitten minullekkin hirveät vatsanväänteet ja ripuli.... :whistle: ;)
Nyt jälkikäteen lukasin, että tosiaan; pussissa lukee että liiallinen käytö aiheuttaa laksatiivisia vaikutuksia... :D :D ....ne onkin varmaan tosi hyviä laihutuskarkkeja kun ei paljon kerkee masussa sulamaan kun tulevat rytinällä ulos... :D :D :D
 
KoalaMuori
upeaa, KolaMuori on juuri kärsinyt dietorelle-namskujen sivuvaikutuksista.. en syönyt kokopussia *vain*pari kourallsita meni...vitsit meilläpäin en oo nähny toffeeta, vaan noita hedelmiä! osiin enempi tofeetyyppiä. mulla vaan paha että innsotun aian kerralla mättämään ja jos tulos on toi wc:ssä kyykintä.. niin :eek: :x kokeilkaa muuten myös ingmanin vaniljarahkaa! 0,5?rasvaa, mutta laoreita oli jonkun verran..ei älyttömästi muttei älyttömän vähänkään. mutta on muuten tosi namia!!
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2004 klo 23:40 SuSu79 kirjoitti:
Mulla on varmaan teräs vatsa kun ei siihen tehoa dietorellet eikä sen pahemmin levolacitkaan..
no mie luulin kanssa, että eihän miulle mitään tuu noista karkeista kun miulle ei ollu tullu mistään muustakaan aikasemmin...mutta nyt vielä aamullakin vatsaa vääntä ja kohta on mentävä..... :whistle:
Ei voi muuta kuin onnitella "teräsvatsaa" että selvisit ilman sivuvaikutuksia!!! :D ....Mutta, jos siihen ei tepsi ees levolac ni ei se oo ihme ettei nää karkitkaan!!! ;)
 
Vanha ketju, mutta satuinpa päätymään tänne. Päätin vastatakin, sillä aihe on aina ajankohtainen. :)

- Stevia! Teelusikallisen kärjellinenkin voi makeuttaa koko taikinan. Ei ole yhtä haitallinen kuin muut makeutusaineet. Steviaahan tosiaan tarvitaan yleensä ihan mielettömän vähän, sitä tulee helposti liikaa. Steviaa voi käyttää kaikessa sokerin sijaan. Jotkut eivät tykkää mausta, mutta minä ainakin tykkään.

- Leivonnassa kannattaa korvata sokeri stevialla ja rasva rypsiöljyllä. Käytän usein myös täysjyvävehnää valkoisen sijaan. Se sopii yllättävän hyvin moneenkin leivonnaiseen.

- Sipsien sijaan voi natustella paahdettuja ja suolattuja siemeniä ja papuja. Näitä myydään etnisissä ruokakaupoissa. Toki siemenissä on rasvaa, mutta ei niin paljon kuin sipseissä, ja ravintoarvo on ihan toista luokkaa. Pavut ovat kevyempi vaihtoehto. Suosittelen tutustumaan! Omia suosikkejani ovat meloninsiemenet, kikherneet ja auringonkukansiemenet.

- Eksoottinen ja maukas vaihtoehto sipseille on myös merileväsipsit! Tätäkin jännittävää tuotetta saa etnisistä kaupoista. Olen itse käyttänyt wasabi-maustettuja merileväsipsejä, tosi hyviä ovat! Käsittääkseni kalorimäärä on säälittävän pieni tavallisiin sipseihin verrattuna ja ravintoarvokin ihan eri luokkaa.

- Etniset kaupat tarjoavat mahtavia vaihtoehtoja makeisiinkin herkkuihin. Omat suosikkini tässä kategoriassa ovat kookossipsit ja tuoreet taatelit. Olen löytänyt kookossipsejä, joissa ei ole käytetty lainkaan rasvaa, joten kalorimääräkään ei varmaan päätä huimaa. Tuoreita taateleita taas suosittelen kokeilemaan, vaikka ei kuivatuista niin välittäisikään. Maistuvat aivan toffeelta! Eikä niitä jaksa kauheasti syödäkään, kun ovat niin täyteläisiä, joten ahmimisvaara on olematon.

- Erilaiset hedelmäsmoothiet. Ei varmasti yllätä ketään, mutta jotkut yhdistelmät ovat todella toimivia ja auttavat karkinhimoon. Maitotuotteita ei välttämättä tarvitse, pelkät hedelmätkin (banaani, avokado) voivat antaa pirtelöimäisen koostumuksen. Lempimakujani ovat aprikoosi-mustikka, omena-mansikka ja raakasuklaa-banaani.
 

Yhteistyössä