Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

ystävällisestä vastaanotosta. Kp on 32/28-32 ja yrityskerta 6. Tänään jo testasin mutta mokoma näytti miinusta. Elättelen toiveita kuitenkin vielä koska ekan raskauden aikana terveyskeskuksessa teetetty testi näytti aluksi heikosti positiivista ja muutaman päivän päästä se oli sitten vahvemmin positiivinen. Sitten kuitenkin parin viikon päästä neuvolassa todettiinkin raskauden olevan jo viikolla 10 mulla oli siis ollut ns. valemenkat ollessani jo raskaana). En tiedä onko tämä toiveajattelua vain, mutten suostu "masentumaan" ennenkuin vuoto todella alkaa. :)
 
tuohon omaan napaan piti vielä siitä kertoo, et vähän oon meinannu olla itkuherkkä... :snotty: siellä mökillä kun mun tytsy illalla halus mennä tätä saman ikäistä kaveria halaamaan (sanotaan nyt vaikka "kalle") ja kun molemmat oli väsyneitä niin sitten "kalle" ei halunnukkaa et sitä halataan, ja meni isänsä syliin itkemään, niin sitten sen isä sano meijän neidille ettei "kalle" halua että sitä halitaan, meijän neiti tuli sitten tippa linssissä mun luo kun ei se saanu halata "kallea"... mulla oli siinä ihan tippa linssissä, kun meijän neiti oli niin pahoillaan... oikein tosissaan sain pidätellä itkua....
ja toinen juttu tänään töissä, kun työkaveri(toisin sanoen mun täti) puhu et kun sen vanhempi tyttö lähti vklp mun veljen luo englantiin ja sitten sen nuorempi tyttö, 6v (mun kummityttö) alkoi itkemään, eikä suostunu menee heilluttamaan siskolleen... niin kun mun täti siis kerto tuota juttua, niin mulla meinas siinä kesken syömisen alkaa itkettää... ihan hölmö juttu, mut silti tuli tippa linssiin.. yritä siinä sitten tuijottaa vaan lautasta ja syyä :LOL:
 
Summer81: mä aloin viime kierrossa tikuttamaan kp10 kohdalla ja sitten kp14 testi näytti plussaa. Tein sit vielä seuraavana päivänä testin ja silloin oli nega. Niiden testien mukana tulee kyllä hyvät ohjeet.. Jotkut pitää tehdä aamu pissasta, toisia taas ei saa tehdä aamusta. Oli se kyllä sekin aika jännää touhua.. Ja nega siinäkin testissä harmittti:( Papis: katselin äsken satuhäät.. Oli joku uusinta viime kesältä. Ja oli kyllä mullakin melkein itku tulla. Tuli niin omat häät mieleen viime syksyltä:) tosin noiden häät oli kyllä ihan erilaiset kuin meillä, mut kuitenkin.
 
Täälläpäs on ihanan aktiivista porukkaa =) Tekstiä pukkaa joka päivä ihan mielettömät määrät. Kivaa on niitä lueskella. ONNEA tuleville plussapalloilla ;) Kateellisena kattelin Papagenan plussatestiä. Tahtoo kans...

Sit hiukka omia tuntemuksia...Vähän masua nipistelee välillä ja eilen pupuillessa tunsin outoa painon tunnetta alavatsassa...Pelottaa kuitenkin koko ajan, että kohta se täti hyökkää taas kehiin, ei ei ei |O Kp 25 menossa ja viime kierto oli 27pvä...Jänskättää niin pirusti...Mut siltikään ei haluis liikoja toivoa ja isäntäkin on jo ihan innoissaan, kun noita "oireita" hänelle kertoilin...Pettymys on taas kova, jos vieläkään ei mitään tapahdu...
 
joanna: kiitti tiedosta. se on kyllä jännää koko hedelmöittyminen...se on kyllä mieletön lahja kun sen oman vauvan sit saa. nytkin kun kattelee tota omaa poitsua ja miettii mistä se on saanu alkusa ja nyt se on jo iso poika...jos joku toinen siimahäntä olis kerinny perille niin se oliski erilainen tai jopa tyttö...jännää.. toivottavasti vielä joku siimahäntä onnistuu. =) ja pääsee masussa kasvattaa pientä lahjaa :)
 
summer81 Omia viestejään pääsee muokkaamaan, jos sattuu käymään joku kämmi... =) Ei siis mitenkään minua haittaa, mutta ajattelin vaan jos et ehkä ole sattunut huomaamaan... :ashamed: Itse miettinyt ihan samaa meidän Emmin kohdalla, että olipas hyvä että olit niin hyvä uimari simppana et just sut saatiin! :D
 
Hirveesti tullu taas juttuja!
Katotaas muistanko kaikki mitä piti kommentoida..

Papsu: Onnea vahvasta viivasta! Mä kans täällä roikun mielummin ku tuolla odottajissa. Tää tuntuu enemmän omalta paikalta..

Joanna: Tosiaan, en edes muistanu kertoa täällä, että se asunto meni "toiselle mukavalle pariskunnalle". :( Uskon, että nuo meidän elukat vähä vaikutti siihen asiaan.

Hilipati: Toivottavasti täti pysyy poissa viikonloppuun saakka ja saat sitten sen plussan. Jos me papun kans sit voitas siirtyä odottajiin ku saadaan täältä lisää porukkaa mukaan! :D

Perhoinen: Toivottavasti se lääkärissä käynti tuottaa plussan ja pääset myös odottajien puolelle. Kurjaa tuollainen tietämättömyys. Ja mä kävin kans terkkari infossa tänään kysymässä keneen otan yhteyttä ni se kysy heti, että jatketaanko raskautta. :/

Kylli-täti: Tosi romanttinen mies sulla. Ihana ajatus se kuusen istuttaminen! :heart:

Ellen83: Mulla todellakin tuli näppyjä ihan älysti ku jokunen kuukausi sitten jätin pillerit pois. Ja niiden tulo ei oo vieläkään loppunu. Onneks niitä on pääasiassa vaan otsassa ni saa tukalla peitettyä. Nyt vasta tällä viikolla on iho alkanu rauhottua. :kieh:

Emminmamma: Jos listaa päivität niin laita LA nyt 11.3.2008 Sen voi sit muuttaa jos muuttuu jossain vaiheessa.

äippä67: Tervetuloa mukaan! :wave: Mäkään en tosin tänne enää kuulu.. :whistle:

äiskä äiskä: en oo vielä porukoille kertonu. Ajattelin nyt viikonloppuna kertoa kun ollaan koti-kotiin Kokkolaan menossa. Menee siinä sitten anoppilakin samalla. :p Ja minähän se tosiaan olin, joka sitä sairautta kyselin.

).( Marssin tänään terveyskeskukseen kun en puhelimella saanu ketään kii. Sain lähetteen purkkiin pissaamista varten ja sit soittoajan lekurille (tai vastaavalle). Huomenna aamulla soittelen siis pissan tulokset ja ajan ekaan neuvolaan. :eek: Jännää!! Kaupungissa ostin miehelle kirjan: Isä syntymässä, ja itselle raskauspäiväkirjan. =)

Ja lisätään nyt vielä, että mulla ei oo mitään ihmeellisiä oireita. Ei oksua, tavallista enempää väsymystä tms. Olla möllötän vaan ja oon epäuskonen. Ois kamalaa jos se pissa testi ei näyttäskään positiivista. :'(
 
Rhea hyvä idea tollanen kirja. täytyy hommata jos tärppää joskus. se on muuten jännä miten oon jääny koukkuun tähän kirjotteluun ja muiden juttujen lukemiseen. mökilläkin oli ihan outoo ku ei päässy koneelle. näin lomalla kerkeekin, mut sit ku oon töissä niin sit ei kauheesti iltasin kerkee tai ukko on aina koneella..
 
Heips kaikille ja uusille tervetuloa mukaan.

Aivan mielettömästi oli taas tullut uusia viestejä. Menee aina tovi ennenku saa kaikki luettua ja sit ei enää muista mitä piti kommentoida kenellekin. :D

Tuo Papiksen testi näytti kyllä niin hyvältä et siihen pyritään tässä kierrossa! Mulla on paljon tuttuja ja kavereita raskaana, joten se varmasti lisää jossain määrin vauvakuumetta itsellekin. No jospa se vielä... :kieh:

Tänne ei mitään uutta. Edelleen päiviä kulutellaan ja koitetaan saada mahdollisimman paljon simppoja liikenteeseen (tahti on ollut sitä joka toinen päivä luokkaa... :ashamed: ). Pääsispä pian jännäämään (ja toivottavasti ei taas pettymään!).
 
Heippa taas kaikille :heart: :heart: !

JA SuperHyber Onnittelut Papalle ja Rhealle Plussista !

Luin taas 3 sivullista sitten viime käyntini jälkeen enkä muista puoliakaan mitä piti kirjoittaa :ashamed:

Tervetuloa Uusille jännääjille! :D
Ja puhelletaan yhdessä HimoIso puhallus kohti tätiä, ettei tarvi tulla kenellekään kylään!!!! :whistle:

).:) elikkä taas on outo olo...alkanu nippailu alamasulla :eek: , aivan kuin täti (perkule) olisi TAAS tulossa kylään...ihan ihmeellistä...ja valkkari on ihan outoa, ja sitä ON paljon... :|
Tekis mieli mennä lääkärille ja sanoa että :Katsoppas ultralla vielä sieltä sisuksista että mikä mua vaivaa... :kieh:
ärsyttävää...
Hormoonit on ihan sekaisin...
Itkettää kaikki, ja öklöttää, ja masu aivan turvoksissa...
Eniten ärsyttää toi nippailu.... melkein jopa vihloo :headwall:

Anteeksi miun vuodatus taas... :ashamed:
 
Papis Täytyy varmaan tuo kyseinen kirja käydä ostamassa miehelle jos toista aletaan odottaa :D

Ja omaa napaa... Mulla taitaa joka toinen yk mennä niin että kehittelen itselleni oireita. =) Nyt taas vahvasti tärppi-olo. Ja valkkaria tullut tänään oikein reilusti.. :whistle: Maha tuntuu muutenkin jotenkin "oudolta" ja kovin on pissattanut. No, yritän kuitenkin pitää edes varpaankärjet maassa vielä toistaiseksi. Mutta voi kun olisi pikkuinen kyydissä :heart:
 
Emminmamma Mulla on aivan sama juttu, että joka toinen kierto kehittelen itselleni oireita!! Vai voisiko siinä oikeasti olla perää että kun (tietääkseni.. )joka toinen kierto munasolu irtoaa vasemmalta ja joka toinen oikealta niin tuntemukset on erilaisia. Voiko oikeesti olla???!!! En tiiä, tai sitten pettymys menkkojen alussa on niin suuri että sen muistaa aina sen yhden kuukauden kerrallaan olla vauhkoamatta ja taas mennään!!

Isä syntymässä täälläkin ehdottomasti ostoskorissa, jos sinne asti päästään ikinä...

).( Mulla ollu tänään painetta vatsassa ihan tosissaan! Oli jo siis ennen kun ostin herneitä ja mansikoita :LOL: :LOL: :LOL: , nyt siis myös ilmavaivoja, mut maha on myös ulkoisesti turvoksissa! Sisällä joku puhaltaa sinne ilmaa! Kaupassa tuli huono olo...
No niin luulosairautta.
Mulla pitäisi alkaa menkat torstaina, jos mennään 25 kp:n mukaan, niinku 2 edellistä on menty. Eli turvotus kuuluu jo asiaan, toivon vain että hana pysyis kiinni.
Mulla on kyllä sellainen fiilis etten malta olla testaamatta aamulla..
Mulla on niitä 10 "vahvuisia" liuskatestejä, joiden pitäisi näyttää 10 pv oviksesta.. mut en tiiä näkyiskö.
 
Niin ja siis huomenna olis 10 päivää siitä oviksesta...

Kiitti tytöt, mun mies oli siis romanttinen, arki on alkanut, tänäänkin jo tapeltiin. Siitä pitikin vielä lisätä että melkoinen itku-iikka minäkin. ..
No mut ei mitään vakavaa. Kai se yltiöromanttisuus ei vain noille miehille sovi. vastapainoksi pitää olla sitten v-mäinen seuraava viikko :kieh:
 
Kylli-täti onnittelut ja kllä kateeksi kävi tuo kosinta. Meillä miehen kosinta oli sellainen, että melko kiivaan tappelun jälkeen kysäisi et lepynkö jos mennään kihloihin... Minä tietty revin vielä lisää hernettä nenään et mikä ihmeen kosinta tuo nyt oli :kieh: Eli tosi romanttista... No nyt on oltu kihloissa 8 vuotta ja naimisissa elokuussa 6, joten ei valittamista :D

Mä tuolla vko 30 pinossa jo kyselin, mut kysyn nyt täälläkin, et onkohan kovasykkeisellä liikunnalla vaikutusta raskautumiseen? Käyn lenkillä useampia kertoja viikossa ja keskisyke n.150-160, mut tykkään osan matkasta vetää kunnon tehoilla. Lisäksi juoksen asfaltilla, et jonkin verran tärisee. :ashamed:
 
mussu81 Mun mielestä minkäänlaisen liikunnan ei pitäsi ainakaan haitata raskautumista, päinvastoin! Vasta sitten loppuajasta raskautta pitää hellittää! Näin mä muistelisin lukeneeni. Tietty kamalat repimisliikkeet vatsan seudulle ei kai ole suotavia.. Mut mitä haittaa pulssin noususta ois? Veri kiertää vain vikkelämmin ;)
 
täällä asustelee yksi haisunäätä :ashamed: Mahassa on taas ilmaa kamalasti enkä oo syöny mitään ihmeempiä ja masua nipistelee silloin tällöin... Mussu81minäkin juoksen 5kertaa/vko ja mun keskisyke vaihtelee 142-152 kieppeillä (riippuu lenkistä). Mietin vaan että kauankohan sitä uskaltaa sit juosta, jos ja kun maha alkaa kasvamaan...
 
Tervetuloa äippä67 joukkoon jännäämään! Lisää jännääjiä tässä tarvitaankin, kun tytöt on alkaneet niin ahkerasti plussailee!

Rhea kyllä se siltä tosiaan näyttää, että ette ainakaan mua sinne odottajiin seuraksi saa. Tuhruttelu on lisääntynyt hiukan ja alapäätä hiljalleen särkee tätimäisesti. Huomenna tasan varmana hanat auki. :'(

Ellen83 mulla myös ihan hirmusesti tullut näppyjä pillerien lopettamisen jälkeen. Huomaa kun pitää karkeista taukoa, niin se parantaa ihoa. Mutta siis aika ärtynyt iho on.

Emminmamma toivottavasti sun tuntemukset osoittautuu oikeiksi!! :heart: Mä en päästä tätiä meiltä vähään aikaan pois, niin se jättää sut tällä kertaa väliin ja kiiruhtaa seuraavaan paikkaan! =)

Just tänään kuulin yhden ystävä plussanneen. Olivat jo pidempään yrittäneet, joten olen todella onnellinen heidän puolestaan. Kumpa mekin, voi kumpa...

Olisipa itsekkin yhtä aktiivinen kuin mussu81 ja caffee81. Kyllä nyt syksyllä pitää ottaa itseeni niskasta kiinni ja alkaa kanssa kuntoilemaan, ei tästä muuten mitään tule. Hyi kun oikein inhottaa tämä oma velttous. Ylipainoa ei ole toistaiseksi, mutta muuten varmaan aika huonossa kunnossa. :ashamed:
 
Pitääpäs tännekin jotain raapustaa. Mä täällä yritän kituuttaa loppu viikkoon asti ja sitten testailla. Välillä tuntuu ,että on raskausoireita vaikka kuinka ja välillä ihan normi olo. Kuuluuko ilmavaivat oireisiin :whistle: ? Mulla on ihan kamalasti kaasuja vatsassa :D . Itku on myös lähes yhtä herkässä kuin synnytyksen jälkeen. :snotty: .

Tuosta liikunnasta. Minulle ainakin oma keho kertoi viimeksi alkuraskaudessa mikä on hyväksi. Ratsastan lähes työkseni ja viikolta 14 se loppui ihan yllättäin. Edellisenä päivänä kaikki ok ja sitten vain alkoi tuntua ikävälle. Ei kipuja , mutta sellainen äklö olo vatsassa. Siihen loppui ratsastelut.

Huomenna saapuu meidän pihalle kaivinkone ,kun alamme rakentamaan uutta taloa ,johon sopii paljon lapsia :D . Eli onneksi on myös muuta puuhattavaa kuin miettiä raskautumista.
 

Yhteistyössä