Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

aurinkoenergiaa toivottavasti kaikki meni hyvin aamulla :hug: ja pääsette pian yrityksen makuun mukaan :)

voi kamala.. pää ihan tyhjä.. piti vaik mitä kommentoida ja kirjottaa mut kaikki katos päästä.. :/ no onpa.. no meen pukee :) ja pistää pyykkiä ni jos ne muistuis mieleen..
 
mäkin laitan vähän oma napa-asiaa.. mä oon laihtunu 4kg vajaas paris viikos :D en ois uskonu.. jee :D

Hilipati munkin on pitänyt mittailla aamulämpöjä.. eilen jopa siivouksen yhteydessä laitoin mittarin yöpöydän laatikkoon ja sinnehän se unohtui.. menin kyl kahvin keittämisen jälkeen mittaa mut eihän se nyt paikkaansa varmaan pidä ku ei sais mitää tehä ennen sitä :/

Papagena jospa se plussa sieltä jo tulee sulle.. on meinaan noita oireita hyvänlaisesti.. paitsi kun ei niistä sun kp:stä oo perillä et missä asti oot jo menossa :/

tosiaan, mietin tuossa et onko suositus oviksen aikaan et pupuillaan joka toinen päivä vai? niin ja onko se ovis nyt sit sillon ku on ne limat kunnolla vai silloin ku tuntuu kipuja? meinaan ku mulla ainaki viime kierrossa oli maha tooosi kipee yks päivä ja sen jälkee varmaa parin päivän päästä oli limoja.. nii että onko kasvissyönti tosiaan kovinkin yksityistä näihin meidän limakeskusteluihin verrattuna :LOL: pää on tosiaan tyhjä.. kaikonnu vähä vaikka mitä sieltä pois näköjään :p
 
Hilipati: Ei oo luottamista ilta lämpöön. Tässä aiheeseen liittyen myös muille:
# Aamulämpö eli basal body temperature (BBT) mitataan aamuisin vielä sängyssä maaten. Parhaimpaan tulokseen pääsee, kun mittaa lämmön aina samaan aikaan, aina samalla mittarilla aina samasta paikasta (mielellään suu, ei kainalo).
# Omia lämpöasteitaan ei kannata suoraan verrata muiden naisten saamiin tuloksiin, vaan ainoastaan käyrän muotoa. Mittailussa etsitään lämpötilan pientä pudotusta ja sitä seuraavaa lämmönnousua. Juuri ennen ovulaatiota lämpö laskee hieman peruslämmön alapuolelle ja välittömästi ovulaation jälkeen lähtee nousuun.(siis yhtenä aamuna lämpö on laskenut noin 0,25 astetta ja seuraavana aamuna noussut enemmän kuin tuo pudotus oli). Jos raskaus on alkanut, niin lämpö pysyy ylhäällä, jos taas ei, niin lämpö laskee kuukautisia kohti.
# Aamulämpökäyrästä näkee tapahtuneen ovulaation vasta kun hedelmöityksen kannalta parhaat hetket ovat jo ohi.
# Aamulämpö on melko häiriöaltis menetelmä. Siihen vaikuttaa, jos herää jonain päivänä aikaisemmin tai myöhemmin kuin tavallisesti, alkoholin käyttö edellisenä päivänä, makuuhuoneen lämpötila, levottomasti nukuttu yö ja niin edelleen.
# Lämmönmittausta varten on saatavissa suomenkielinen taulukko Excel-formaatissa. Se on mukailtu FertilityUK:n englanninkielisestä versiosta. Jos ilmenee talletusongelmia, kopioi koko taulukko (ctrl+A, ctrl+C), avaa uusi tiedosto ja liitä (ctrl+V).


suikale: Kuis sun pää nyt noin on tyhjennyt!? :D Onnittelut hienosta painon pudotuksesta! Ehkä se motivoi myös jatkamaan!? Voit tietty aina liittyä mun ja Reean seuraksi lenkille. :attn:
 
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php Tuossa linkki lähteeseen.

Ja tässä esimerkki mun käyrästä. Vielä ei siis ainakaan oo lämmöt alkanu laskea tuota notkahdusta lukuun ottamatta. Päin vastoin, lämmöt nousussa. :p Tosta kyllä puuttuu muutama päivä.
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/nimetn1.jpg

Notkahdus johtuu siitä, että olin vanhempien luona yötä ja nukuin tosi huonosti. Myös mittausaika oli paljon myöhemmin ku normaalisti, josta siis johtuu tuo valkonen pallura sinisen sijaan.

Kerrotaan nyt vielä, että punanen pystyviiva on oviksen paikka, vaaka viiva keskilämpö ja CM rivillä näkyy menkat ja nesteen laatu (dry, wet, sticky jne) ja BD rivillä näkyy pupuilut (AM, x, PM). Selkenikö kenellekkään? Eikö oikeesti muut käytä tota? :ashamed:
 
Hieno homma suikale =) , voi kunpa minullekin tulis jostain selkärankaa alkaa taas kuntoilemaan.. mun loma on menny ihan maatessa. Alkaa olla ihan vetämätön olo.. Joka ilta päätän että herään aamulla aiemmin ja lähen lenkille, mutta huomaan että joka aamu väsyttää vaan pahemmin, ja sit ku nukkuu 10 tuntia niin on TOSI vaikee kävellä ees postilaatikolle.. plaah..

tämmöinen päivä tänään..

Omaan napaan vielä: ovistestaus jatkuu, eikä hailakasta viivasta taida koskaan tulla sitä oikein näkyvää, ei oo nyt oikeen malttia.

Pitänee tästä nyt reipastua ja mennä suihkuun, mie oon ollu koko aamun (joo, nyt on iltapäivä..tiedetään) yökamppeissa, ja lorvinu..
Ja pehkana.. mitäs muuta ulkona kuin vesisade!!! :kieh:

Mut tänäänhän on perjantai.. ehkä se vielä tästä iloksi muuttuu..
 
Rhea juu en kyl tiiä miten pää on tosiaan tänään näin tyhjä.. välillä vaan tuijotan tätä näyttöä.. lenkille mukaa lähtö ois hyvä idea.. ainaki sillon tulis lähdettyä..

kyl oon kuitenki saanu aikaseks tänään yllättävän paljon vaikka päässä lyö tyhjää :D pitäs sinne mökillekin mennä tänää.. en oo ees pakannu.. uskaltaiskohan sitä uimaan jo.. hmm.. saas nähä.. :D hitsi ku rupee taas olee täyskuu ni nukkumisestakaan ei meinaa tulla yhtään mitää.. kohta varmaa 10minuuttia kirjottanu tätäki.. no parempi ku en sit kirjota enää mitää ku ei sieltä päästä tule ulos yhtään mitään :kieh:

Papagena :hug: kyl se siitä vielä.. lippu korkealla vaan :)
 
Papagena:
Hei, mitenkä se oli, kun en muista...
Mulla tulee tosi paljon valkovuotoa nyt, mut se on valkoista ja ei veny, eli ei mitään ovislimoja enää. Ni mistä se valkovuodon suuri määrä kertoo? Tai voi kertoa? Vai oliko se tämäkin "oire" niin, että voi littyä menkkoihin, mutta olla myös raskausoire?
Sulla on kyllä lupaavasti raskausoireita, toivottavasti nyt on tärpänny! Muistaisin kans niin ku Kylli-täti että oviksen ja menkkojen välillä pitäis olla "kuiva kausi" noitten limojen suhteen, joten lisääntynyt valkkari kertois raskaudesta! Mulla oli ainakin ekaa varrotessa koko raskausajan ärsyttävän runsasta tuo. Mutta en muista kyllä yhtään kui aikasin se alkoi. Oon kirjannu esikoisesta koko raskausajan ja vauvavuoden kolmeen paaaaksuun päiväkirjaan, mutta limoista en oo sinne kyllä maininnu saanaakaan jostain syystä. :D

Suosittelen tota päiväkirjan pitämistä, niitä on tosi kiva lukea myöhemmin, varsinkin nyt kun kokee kaikkia samoja juttuja taas uudestaan. Näitä viestejäkin kun ottais talteen niin sais päiväkirjaa samalla.
 
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/kaavio.gif
Oli nyt pakko laittaa vielä kuva tosta uusimmasta versiosta. Siitä näkyy ku lämmöt on kohonnu koko ajan. :ashamed:

Yritin löytää juttua tuosta limailusta oviksen jälkeen, mut ei pistäny silmään.
Enkä kyllä pomppimisestakaan osaa mitään sanoa Papikselle. Mä ehkä ottasin varman päälle, enkä hyppis ku korkeintaan yksin ja rauhallisesti vähäsen. Musta se on muutenki kamalaa jos pomppimassa on useampi kerralla. Rytmi menee sekasin ja sitä sinkoilee minne sattuu. :eek:
 
Ette arvaakaan millaisen yllärin sain tänään kun olin sairaalassa poistamassa tuulimunaa: tuulimunan takaa löytyi elävä, hyväkuntoinen sikiöpussi ja sisällä pikkiriikkinen sikiö jolla sydän sykki!! :heart:

kaksi lääkäriä oli mennyt halpaan luullessaan että tämä olisi mennyt hukkaan.. Eli olen siis edelleen raskaana. Raskaus vaan on alkanut kaksoisraskautena (eri munaiset) mutta vain toinen on alkanut kehittyä.

Nyt siis jatketaan odotusta ja toivotaan hartaasti että tämä yksilö pitää pintansa ja syntyy elävänä ja oikeaan aikaan sekä terveenä.
Koska jouduin jo tottumaan ajatukseen että raskaus menisi harakoille, ei ajatukset pyöri niin paljoa mahan ympärillä..

 
Meillevauva voi että kuinka ihania uutisia :heart: Uskomatonta, miten voikin aidosti tuntea iloa ihan "ventovieraan" puolesta :flower:
Upeaa! Ja Paljon Onnea Odotukselle!

Rhea me kun noissa samoissa kiertopäivissä jännäillään, niin täytyy kyllä todeta että näyttää aika lupaavalta nuo sinun lämmöt. :D En nyt muista oletko jo kertonut tarkemmin tuosta mittauksesta, eli mittaatko suusta/kainalosta/muualta? Ja varmaan ihan perus digitaalisella? Ajattelin jos seuraavasta kierrosta (tietysti toivon ettei tarvitsisi, mutta enpä usko että vielä tärppäsi) mittailisin kanssa. Nyt kun nuo ovistestit tuli kokeiltua jo :whistle:

Papsukka ;) en usko että trampoliini hyppelystä mitään haittaa on vaikka olisitkin jo raskaana. Olisi niin alkuvaiheissa vielä, ja niin pienen pientä toimintaa "solutasolla", ettei sen uskoisi siihen vaikuttavan.

Join tuossa äsken hautajaisissa kolme kupillista mustaa kahvia. Nyt tärisyttää melkoisesti, kun muutenkin juon kahvia kovin harvakseltaan. :headwall:
 
Meillevauva;aivan uskomatonta!!! Mahtavaa ja onneks olkoon! Nyt tosiaan paljon niitä tarrasukkia sinne =)

Rhea;Aikasta lupaavalta kyllä kuulostaa toi sunkin silanteesi...plussa tuulia :)

Jaahas.. täällä pitäisi alkaa valmistautumaan mökille lähtöön.. eli pakkaamaan! Ei yhtään jaksais, ku mies haki meille loman aloittajais pitsat niin olen ihan ähky!! Ja sit mä sain ruusun :flower:

Nyt alkaa kyllä jo aikasta lailla jännittämään et onko joku kyydissä vai ei? Varsinkin vielä kun tänään on ollut tuota keskustelua lämmöistä ja valkovuodoista..ja multa löytyy molempia :LOL: Pikkuhousunsuojaa ihan tarvii.. muuten on pöksyt valkoisena.. tai oli jo ennen kuin hokasin laittaa jotain suojaa :ashamed: Ja mun normaali lämpö on n.26.2 ja nyt on viikon ajan ollut jo 26.65 ja nyt äsken jo 26.72!!!! Jännää :D Tänään oli taas aamulla töissä tosi paha olo.. alkoi joskus kahdeksan jälkeen ja loppui yhdentoista aikaa! Miten niin mä olen töissä kytännyt vaan kelloa :LOL: Sit on tissit kipeet, menkka nippailut loppu jo toissapäivänä yhtä nopeasti kuin alkoivatkin. Janottaa.. pissattaa!!! Mut vieläkään ei reidessä näy plussaa :LOL: mut en aio vielä testata.. pidetään vähän hulluja jännityksessä :LOL:
 
Meillevauva: Oikein paljon onnea ja tarrasukkia nyt matkaan! :) :flower:

Tulin vaan vielä ennen lomille lähtöö toivottaan kaikille oikein ihanaa kesää ja hirmusesti plussia,mukava nähä kuinka montaa on lykästäny kun seuraavan kerran tänne pyyhällän :)

hej på dej kaikille! :wave:
 
Joanna: No mä jo ajattelinkin, että erikoinen mittari sulla. :ashamed: :LOL:

Meillevauva: Aivan mahtava uutinen! Tosi paljon onnea ja pienelle liimasukat matkaan!


Mä en ite luota noihin lämpöihin yhtään. Vaikka ne hyvälle näyttääkin niin äkkiäkös ne tuosta romahtaa.

Mukavaa ja
:sta lomaa kaikille lomailjoille ja mökkeilijoille!

Bumba: Oletpas kaunis ja viehkeä!
 
Huh, eilen sain taisteltuu vastaan ku olin menossa testiä ostamaan.
Ei jaksais tehä enää yhtään turhaa testiä, mut sit taas haluisin tehä..
Ota nyt sit selvää..
Tosin varmaan siihen lopputulokseen vaikutti et apteekki oli jo kiinni :D
Mulla ollu tänään tosi outoja tuntemuksia, kaupassa ku oltiin ni mahassa alko kauheesti möyriä ja kouristella ja yhtäkkiä rupes hirveesti huippaamaan, mies oli ihan kauhuissaan ja melkeen juostiin ulos kaupasta :LOL:
No syynä oli varmaan ku en ollu mitään kerenny syömään, vaik ei ookaan mitenkään epänormaalia mulla toi syömättömyys.. hmm..
Tulipas jotenki sekavaa tekstiä.
Päätäki särkee.
Kaikille lomailijoille aurinkoisia päiviä :wave:
 
No ni tavarat pakattu autoon ja matka mökille voi alkaa =) Tosin siihen menee kaikki 20min.. et sillee :LOL:
Otettiin kuitenkin sitten kone matkaan (ihan vaan sadepäivien varalle :LOL: ) Joten kuulette minusta kyllä vaikka lomalla ollaankin =)

:wave:
 
Poni06 kiva kuulla et joku muukin nauttiin tästä rakentamisen onnesta ja autuudesta :D Me aloitettiin huhtikuussa (siis samaan aikaan kun vauvaprojekti... nyt näyttäis että talo tulee reilusti ennen vauvaa :/ ). Onko teidän talo paketti vai metritavara?

Meillevauva tosi paljon onnea! Aivan uskomaton ylläri :flower:

Papu tosi söpö poika. Pieneltähän tuo vielä näytti ku meidän mies on 11/03, eli nelivuotissynttäreitä kohta juhlitaan... Mä muuten laiton kans meidän Valtsun kuvan tonne profiiliin...

Rhea ihana koira. Mä olen muutamia kertoja ollut kaverin mukana seuraamassa agilityharkkoja ja näyttää tosi kivoilta. Meillä on sellanen muutaman vuoden ikänen harmajaneiti. Kohtalaisesti pärjänny näyttelyissä ja nyt pitäis viedä haukkuihin syksyllä jos ehditään. Mä haluaisin samojedin jahka saadaan tuo talo valmiiksi. Sit riittää pihaa vaikka omaan kenneliin :D

Omaan napaan ei kuulu vielä mitään, mut kivasti kuluu nämä päivät teidän kuulumisia seuraillessa. Paljon plussaonnea kaikille joilla se on ajankohtaista :whistle: :D
 
miekin haluisin shoppailee..muttei pää kestä rattiin lähtöä...
Vieläkin tuntuu se nukutus aamulla.. :|
on vähän sellainen olo kuin olis vähän pöhnässä :LOL:
:LOL:
Mites muuten tuon vuodon kanssa..ko multa loppui vuoto 4h kaavinnan jälkeen...onko normaalia? siis eihän siellä kyllä ollut kuin jotain kudospalasia enää... :| karsean kuuloinen lause :|


[/b]papagena : missäpäin lehtikangasta?
LAita yvtä...

joo, pittää lähteä käymään poijan kanssa pihalla..nyt kun on taukoa ukkosesta... pää leviää sisällä...
 
Juu, eli mun ovuloimattomuus todettiin ultralla ja verikokeilla. Mulla pco. Lapsettomuus puolelta löytyy tietoa, kuten myös Teroluteista ja Clomifeneista (ei jassa ite selittää :D )
Meillä siis on jo yksi clomipoika.

Muuten, meitsillä oli sitten joku ihmeen pika oksennus/vatsatauti. Eilen illalla p-aska lensi ja oksentelin. Tänäänkin vielä maha ollu kipee ja kuralla.
Onkos nyt vatsatautia muualla liikenteessä?
 

Yhteistyössä