Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Ehkä pidetään kaikki sellanen oireettomuus viikko, että kukaan ei mieti mitään epäilyttäviä olotiloja tms. Ollaan pian kaikki ihan sekopäitä. Jospa se tätikin pysyis poissa ku ei ajattele koko tyyppiä. :D
 
Gataa: :hug: Perhanan täti tosiaan! Mä olen tällä kertaa tosin myös ollut tädistä iloinenkin, koska a) kierto lyheni ja b) menkat on olleet runsaammat (jossain vaiheessa kun olin syönyt jo monta vuotta pillereitä niin ne loppu lähes kokonaan ja sit kävin ultrassa sen takia ja kohdun limakalvo oli kuulemma tosi ohut - eli runsaammat menkat lienee merkki sen paksuuntumisesta).

Papagena: Enneunihan sen täytyi olla... :)

Oon muuten lähdössä huomenna reissuun, ja sit pääsen kirjoittelemaan varmaan tosi epäsäännöllisesti ainakin seuraavan kuukauden ajan. Mutta yritän aina silloin tällöin päästä...
 
Loman jälkeen taas täällä..
Joo.. ovis tosiaan oli kivun perusteella su 18.6 ja toimintaa oli ennen, silloin ja viel ti aamuna.. kierto on ollut aika lailla n. 28vrk, joten laskurin mukaan tätiä olis lupa kuulostella n. 2.7.
Kaiken maailman oireita on muka olevinaan, mut en jaksa kyl uskoo et silti onni olis puolella.. tissit kipeät->puristamalla tulee maito tippoja, turvottaa, väsyttää-> tosin yöunet on mitä sattuu, nälkä jo aamulla( en yleensä ikinä syö aamulla), mahassa muljahtelee ja nippii, jne.
Ajattelin itse et oireet on varmaan myötätunto oireita tms. kun täällä käy juttuja lukemassa..
En usko et plussaa tulee..
Ennestään on kolme lasta: 15v, kohta 14v ja reilu 2v -> jonka jälkeen ei ehkäisyä ole käytetty (tjot).. menkat alkoi samana päivänä kun kuopus täytti 3kk ja on aina olleet säännölliset +/- 2pv 28vrk:n kierrolla. Osa imetin kunnes kuopuksen ollessa 1v2kk riitti, nyt vaan on jostain iskenyt kamala kiire, et äkkiä haluaisi raskaaksi. Yksi tai kaksi tervettä vaavia vielä jos suotaisiin niin sit olis varmaan luku täynnä ja ikä alkaa tulemaan vastaan.. (olen synt.-70)

Johan tästä tuli sekava ja turhankin pitkä sepustus... anteeksi.
En ole tottunut palstoille kirjoittelemaan, joten on aika hapuilua. Kaikki vinkit otetaan vastaan, jos joku haluaa avittaa.. :attn:

Kaikille plussanneille onnea ja muille kovasti plussa tuulia-> ajetaan tädit kauas pooiiisss... :flower:
 
Kaipa mut voi laittaa takas "esikoisesta haaveilevat"-listaan.. Tosin yritykset alkavat virallisesti kunhan tää tuulimuna saadaan pois ja välissä on yhdet menkat. Sopii toivoa että ne menkat tulisivat mahd.nopeesti jne.
Mä voin suht hyvin, kunhan en ala miettimään asiaa liikaa. Vaikka sitä suhtautuikin hyvin realistisesti raskauden keskeytymiseen niiden vuotojen jälkeen, niin silti jotenkin hajosi kun varmistui että tää raskaus oli tuhoontuomittu alusta alkaen.
Mä en ole koskaan nähnyt mun miehen itkevän mutta sekin tuli koettua eilen :hug:

Uutta yritystä aletaan tosiaan heti kun vaan voidaan. Mies eilen mietti että pitääköhän käyttää tässä välillä, ennen niitä menkkoja, kondomia ettei vahingossa pupuilla "tärppipäivinä" ja mä hedelmöityn :whistle:

Positiivista tietty lääkärinkin mielestä on se että mä näytän hedelmöittyvän nopeesti.. kun maaliskuun puolivälissä jätin pillerit pois ja huhtikuussa aloitettiin yritykset, toukokuun alussa mulla olo vikat menkat. Jälleen hartaasti toivon että tämä epäonnistuminen ei vaikuta kykyyni hedelmöittyä eikä seuraavalla kerralla satu viallinen munasolu hedelmöittymään.
 
:wave:
Olen seuraillut keskusteluanne nyt jo maaliskuulta asti :ashamed:
( en siis ole mikään kyttääjä :attn: ) Voinko tulla mukaan jännäämään JUURI TEIDÄN kanssa? Olette olleet minulle jo näiden kuukausien ajan todella suurena tukena, ihan vain tietämättänne ja nyt siis tiedoksenne !

Esikoisesta haavailen/haaveilemme. yk on 4, ovisbongauskierto menossa kp11/25-27


Vauvakuume on kasvanut kuukausi kuukaudelta. Greippimehut nyt vuorossa, ja tikuttamaan aloitin siis maanantaina, koska en ole mielestäni omaa ovistani koskaan tuntenut. Mahassa kun on noita tuntemuksia jos jonkinlaisia ja vähän väliä. Millon mistäkin vihloo ja vääntää, ainakin viime kuukausina kun sitä on tullut ihan luulosairaaksi


:LOL:

Pääsenkö siis mukaan leikkiin :attn:
 
kylli-täti tervetuloa vaan porukkaan! Minulla sama, että en mielestäni koskaan ovista ole tuntenut.. tai sitten vain en ole osannut tarkkailla oikeaan aikaan. Toistaiseksi mittailen vain lämpöjä, ehkä tikut sitten myöhemmin. ;)

papagena :LOL: ei tosiaan taitaisi montaa tyyppiä olla listalla, jos kriteerinä olisi talon ympäri ravaaminen alasti. *kuvittelee itseään juoksemassa ~30 kierrosta kerrostaloa ympäri nakuna* olisi naapureilla taas miettimistä. :eek:
 
Meillevauva voi surku :hug: toivottavasti voit hyvin.. ei tuollaista sais kyllä tapahtua :(

Pixie Kylli-täti tervetuloa.. kyllähän mukaan mahtuu..

gataa :hug: voi piru sitä tätiä :(

juu kyllähän täälläkin miettii lapsettomuutta,vaikkakin yritys on vasta alullaan mutta tosiaan se endo on vähän sellainen mikä laittaa miettimään.. ovista yritän bongailla.. eilen jo vähän harjoiteltiin
vaikka meillä se rupee taas olee toi into toisinpäin.. halut on ku pupuilla :D hitsin hitsi ku nukuin melkein 11 ni päivä vähä niinku pilalla.. pitäs ruveta siivoamaan (niska-pehva ote) sit pitäs mennä käymään hautausmaalla ja tätin luona kyläilemässä (toisinpäin välillä :D ) kunhan ukko pääsee töistä.. siis öö siivoamaan
 
Kiitos, on mukavaa nyt "virallisesti" kuulua mukaan porukkaan. Laitoinpa sit alkutäpinässä kp:n väärin, eli jos joku viittii päivittää esim. huomiseen listaan niin

Kylli-täti....................kp 11 / 25-29.................................yk 4


Yritin tuossa taas tikuttaa ovista, mut ei tänäänkään. Ollaan ajoitettu edellisillä kierroilla pupuilu todella aktiivisesti tähän tärppiviikkoon. (mikä siis mielestäni menossa..)Jostain nyt sit luin ettei liian ahkeraan kannata kuitenkaan puputtaa, menee siittiöiden voimat :/ Jotenka ollaan sitten oltu nyt joka toinen päivä periaatteella. Ja minähän se taidan olla se meidän perheen seksin vonkaaja.. olin jo ennen vauvaunelmiakin. Et siis oo ainoa suikale ;)

Meillevauva jaksan uskoa positiivisuuteen!

Jotenkin kun luin omaa tekstiäni, sain sen vaikutuksen että alan olla jo neuroottinen tämän projektini kanssa. Ehei.. ei sentään, kyllä meillä muutakin elämää on. Ollaan siis oltu yhdessä nyt pari vuotta, ja hankittiin oma talo, jonka pihamaa odottaisi joka päivä laittajaansa.Kelit tällä viikolla niin kehnot että nyt hyvällä omalla tunnolla sisätiloissa.
Olen siis 26, ja mies, joka ei vielä mies -- siis aviomies :LOL: --on 30 vee.


Ja kontrollifriikki olen minäkin!! Lisäksi ne pelot joita olette käsitelleet ovat erittäin tuttuja minullekin. Siskon lapsi kuoli kohtuun seitsemännellä kuulla kun istukka repesi. Lisäksi ollut useita km:iä hänellä. Ollaan hyvin läheisiä. Onneksi hänellä nyt kaksi ihanaa ja tervettä lasta.

jaahas.. pitäisköhän laittaa välillä ruokaa
:whistle:
 
Rhea:
Pixie: Tervetuloa mukaan! Meitä malttamattomia täällä rittää!
Kiitos! Ihanaa, vertaistukea. Mun mies on ihan kyllästynyt mun höpötyksiin jo tässä vaiheessa... ;)

En nyt jaksa lukea ihan koko ketjua niin enpä tiedä mistä kaikesta täällä on jo keskusteltu. Ootteko jotenkin valmistautuneet raskauteen? Aattelin jos foolihappoa alkaisi taas syömään ja ehkä omega-kolmosta... Niin ja alkoholin jätin pois, ainakin siihen asti jos ei nyt tässä kierrossa tärppää. Mites muut?
 
moikkis!!

täältä töistä taas kirjottelen, vettä sataa ja tylsää on.. hirveesti karkkia tekis mieli, mut ku ei oo yhtää mukana.. ( raskausoire???? no ei vaiskaan, oon aina ollu kova karkin perään!! :LOL:

Mouku ja gataa: :hug: tädistä, aina se vaan ittensä tunkee paikalle, harmi.. no, josko sitten seuraavalla kerralla...

Rhea : mä utsin sen sairauden nimen, kun mennää seuraavan kerra käymää miehen mummon luona, siltä kehtaan asiaa tiedustella..

Papagena : juu, tuo olis hyvä tuo plussa tai miinus merkki sisäreidessä, vois aina tarpeentullen sitä vilkuilla, mitä se näyttää eikä aina tarviis miettiä ja ootella niin pirun kauan... ;)

mä jo kerkesin päästää leveen hymyn, kun kirjotit tehnees yöllä positiivisen testin.. =) mutta sitten hokasin että halpaan menin =) =)

sähän aurinkoenergiaa kovasti lenkkeilytät =D onneks sillon kun mä tulin porukkaan mukaan , ei ollu noin kovat "pääsytestit" ;D

mouku80 ja Joanna : mullakin on ihan sellane olo, et ei tässä nyt raskaana olla.. tää olo on toisaalta ihan jees, kun ei niin tarkkaan tuu noita päiviä seurattua ja ne menee kuitenkin mukavasti koko aika eteenpäin... ja kaiken huippu tietty olis, jos se plussa sieltä tuliski, niin tulis todellaki hyvänä yllätyksenä :heart:

Joanna : sulla on muuten päivät jo aika hyvissä lukemissa, ootko sittenkin tehny testin, vaikka sanoitki, ettei oo yhtää raskaana oleva olo..?????

Meillevauva : :hug: harmi juttu tuo teidän tapaus :| mutta tervetuloa silti takasi :wave:

Nea ja Pixie: tervetuloo myös mukaan :wave:
teillähän on ollu täällä vilkkaat jutustelut eilen illalla :D

Tuittu-tilda ja Äityli -84 : huhuu, missä ootte?? ootteks testaillu?? hyvät on jo molemmilla kp:t =)
 
Papagena aina kai saa kuvitellakin, mut miten musta tuntuu että tällä kerralla sua onnistaa. Kyllä omiin tuntemuksiin pitää voida luottaa, vaikka pettymyksiä tuleekin kai tässä raskautumispuolessa hyvin usein..
Mä siis olen todellakin lueskellut tätä teidän pinoa nyt kuukausikaupalla, ja sinäkin Brutukseni olet minullepäin "tuttu".. toivottavasti tullaan tutuiksi toisinkin päin ;)
 
Pixie en ole uskaltanut valmistautua raskauteen mitenkään, siis hankkimalla mitään varusteita ym. Todellakin siskollani kuoli sikiö kohtuun seitsemännellä kuulla, ja hän tietenkin siihen mennessä oli hankkinut vauvalle kaikkea, äitiyspakkauskin taisi ehtiä tulla. En tiedä miten itselleni käy, jos onni suo ja raskaaksi asti päästään että miten varovaiseksi alan. Kyllä mä uskon että peloista päästään ja uskallan nauttia ja haalia vauvelillekin jotain..
Mutta haaveista takaisin tähän päivään.

Muuten olen juonut raskautta varten vain greippimehua.. pahaa on!!
Oikein hyvää tätä päivää muuten :flower:

 
Meillevauva: voima :hug: ,kyllä se vauva teillekkin vielä saadaan!

Papagena: Mä olin jo hypähtää riemusta kun luin sun unista,alotit sen niin juvelasti että halpaan menin. ;) tais olla tarkotuskin että porukat hämääntyy ;) juu mutta kyllä sun oireet ainakin vaikuttais ihan mukavilta,että saapi nähdä.. =)

Nyt en taas muista uusien nimiä mutta tervetuloa mukaan! :)

Ja tätipahoittelut niille joille se ilonpilaaja taas piipahti :hug:

Pixie: Mä oon alkanu syömään niitä multitabsin raskausvitamiineja,niitä söin viimekskin kun raskauduin ja alotin sitten ne nytkin.Niissähän on foolihappoa ja muita tarveaineita riittämiin.

Kertokaas mulle miten toi lihavoiminen tekstissä onnistuu? kun sillon kerran yritin niin koko teksti tuli tummalla.Miten saan sen sit niin kun pois kun oon esim. jonku nimimerkin lihavoinu ja haluisin taas normiteksti? Tää on taas sarjassamme tyhmiä kysymyksiä... :ashamed: mut auttakkee immeiset,en mie muuten opi!

Ja tuosta nimimerkkien poistamisesta,älkää minuu poistako nyt heinäkuun aikana kun en pääse kirjottamaan,meinaan I'll be back (...sillä minä oon selkä.. :LOL: ) ja toivottavasti raskaana...

On joitakin oireita kyllä ilmaantunu,tissit on niin pirun pinkeät,kiristelee ja jomottaa? ja alavatsa mulla pömpöttää enempi kun ennen.Mullahan kyllä jäi tosta 4 kk:tta sitten synnytetystä neitistä semmonen pömppö tohon mahaan muutenkin mutta nyt se pömpöttää jotenkin ylöspäin (outoa..)
ja kuvotus on kans tuttua,eilen melkein oksensin kun mies grillas makkaraa..yleensä tykkään kyl makkarasta mut nyt jäi jostain syystä syömäti. Mutta pahoinvointihan alkaa yleensä vasta noin 6:lla viikolla jotenka nää on varmaan kuviteltuja oireita. Muistan hyvin kun mula alko pahoinvoinnit sillon viime vuonna tosta neitistä niin kaikki hajut teki niin pahaa... Mies kun päästeli vähän ilmaa(eikä ollu muuten harvoin se...) niin minä olin sit posliinijumalaa palvomassa ja siellä sitten oksetti lisää kun pytyssä oli sellanen wc-raikastin. :ashamed: että ei se herkkua se alku ollu. Mutta kyllä sen kestää kun tietää minkä takia sitä kärsii! :) Nyt en kyllä ihan tosiaan usko että olis tärpänny kun on vasta eka yrityskerta,mutta ainahan sitä toivoa saa...

Listalla oli näköjään muutama kellä oli jo tai on meneillään jännäyspäivät joten ilmoitelkaa itestänne,olis mukava tietää ennenku reissuun lähen että mikä on tilanne. =)
 
Papagena: Nyt kyllä repesin,mulle tuli niin magee ajatus että jos koko tää ketju nyt massaraskautuis ja me sit ängettäs vaikka jonkun kunnan torin nurkkaan isoine mahoinemme ja vauvoinemme ni voitas olla jopa kymppiuutisissa! :LOL: :LOL: ja tehtäis tietty se vuoden 2008 syntyneiden vauvojen ennätys! no, ainakin suomen maassa... =)


tervetuloa Ellen83 =)
 
Papagena : kun sä oot tuota listaa viimeks päivittänyt, niin voisitko muuttaa mun kierron pituudeks 30-32 kun viime kierto oli tosiaan tuo 30...
pikkumuutos, mut en viitti ite sitä alkaa tässä muuttaa, kun tulisi sama lista sit monta kertaa samalle päivälle..
kiitos =)
 
Papagena : meitsi täällä sekoilee :LOL: kartta piti kirjottaa eikä kalenteri :LOL:
pitäiskö lähtee jo töistä kotiin kun menee senat ihan sakasi :p

niin no, miks ei tietty treffejä vois joskus aatella.. hankaloittaa tosin nuo välimatkat.. mut ei ollenkaa paha idea.. oikeesti :D
 
elmerius80 lihavoinnin saa niin, että painat ensin tuota B-merkkiä sitten kirjoitat tekstin mitä haluat lihavoida, sitten painat B-merkkiä uudelleen
Eli teit viimeksi varmaan alun oikein, mutta unohdit painaa merkkiä uudelleen, kun halusit lopettaa lihavoinnin.

Niin ja Oulusta olen minä.
:)
 

Yhteistyössä