Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Bumba: Luin just muiden pinoja ja siellä oli yksi, joka sai plussan ilman mitään oireita. :eek: Joten ei kai niitä aina oo pakko olla sivu tolkulla. :/

Taas se sydämen väpätys alko ja mahaankin sattuu vaikka söin keksejä ja join teetä, ettei enää oo tyhjä maha. :ashamed: Tosi ahdistava olo.

Töissä on tylsää ku ei kannata enää uusia projekteja alottaa 2 pv ennen loman alkua. |O Kirjottakaapas tytöt nyt ahkeraan niin on tekemistä. =)

MOLLAKKA: Mun äiti oli 34 ku alko pikkusiskoa odottamaan. Mä olin sillon jo melkeen 15 vee. :D Oon vähä kade siskolle ku nyt mammalla on sille enemmän aikaa ja kärsivällisyyttä ku mulle oli aikoinaan. Sillon se vielä opiskeli jne.
Mä ainakin söin mamman mansikkakakkua juhannuksena enkä vielä oo muuttunu vihreeks tms.. (en sitä lehtijuttua ehtiny kyl nähdä, et mitä ne sit aiheutti oikeesti).
 
Elikkäs, olenkin joidenkin kanssa ollut jo aikaisemmin samoissa pinoissa, ja tälläkin hetkellä jännään tuolla viikolla 26. Täällä tälläinen tilanne:

Perheeseen kuuluu minun lisäkseni tytär (02/02), avomies ja kaksi kissaa. Asustetaan Uudellamaalla. Molemmat ollaan töissä, minä hoitoalalla, mies lukkojen parissa. Yritystä takana jo vuoden verran, mutta ensimmäisiä yrityskuukausia en laske mukaan kun tuolloin oli TJOT meininki päällä. Oviksia olen laskeskellut, tikutellut ja bongannut nyt noin 10 kuukautta, eli yk 10 meneillään.

Kierto mulla ollut viimeiset neljä kertaa sännöllinen 34, mutta sitä ennen pidempiäkin ollut. Ovulaatio luvattoman aikaisin, noin kp 9-10, mistä johtuen luulen raskautumisen olevan hankalaa limakalvojen ohuuden takia.

Tänään kp 35/34, testi eilen vielä puhdasta negaa. Mitään oireita ei ole (mihinkään suuntaan), rinnatkin olemattomat.

Jos joku kiltti immeinen lisäilisi mut tuohon listaan (vielä hetkeksi ennen tädin tuloa). Kaikille rutkasti plussatuulia!!!

 
uusille tervetuloa.. en enää muista ketä oon toivotellu tervetulleeks :ashamed:

ääh täällä on jotenki niin turhauttava ja v:mäinen päivä :/ on niin synkkä ilmakin.. tässä oon koko viikon miettiny siivoamista mut en vieläkää ole saanut aikaseks.. jos vaikka huomenna sit siivoais kunnolla.. jos :) päivät matelee.. tärppipäiviä odotellessa.. tuntuu jotenki epätoivoselta taas tää vauva juttu mut kyl varmaa taas loppu kierrost rupee olee kivaa.. ulkokukatki on hoitamatta.. en ees oo yöpaitaa vaihtanu.. tänään on toosi typerä päivä..
nii ja joku kyseli ikää.. oonkohan jo laittanu :/ siis 24 ja mies 25..

Rhea mikähän toi syn tykytys on.. sydän tippunu :/ no joo.. en osaa kyl sanoa.. kuulostaa kummalliselta.. jaa sulla sit alkaa loma.. toivottavasti ilmat paranee.. nyt on kyl nii surkee ilma..

Papagena onneks asia selvis.. tollaset on aina inhottavia juttuja.. oon miettiny tota sun nimimerkkiä.. onkohan sillä joku tarkoitus?

mouku80 voi surku sitä tätiä :hug:
 
Tervetuloa Äityli84!

Suikale: mäkin olen vielä yöpuvussa :) ja taidan ollakin useamman tunnin kun teen vaan koulujuttuja & surffaan tässä... Tänään on kyllä surkea päivä kaikin puolin: hirveä puhelinlaskukin tuli!

Rhea: kiva että pääset kohta lomalle! B)
 
Papagena joo, hoksasin sentään... :D hyvä kun saitte hommat selviteltyä. =)

Täällä onkin monella piinaavat päivät meneillään tai juuri alkamassa... tsemppiä ja plussatuulia. =) Täältä on niin hyvin plussattu, että eiköhän niitä taas lähiaikoina ala tipahdella... :D
 
Äityli -84 tervetuloa, lisäilin sut listaan! Toivottavasti olis jo kyytiläinen matkassa! =)

mouku80 tätipahoittelut! :hug:

Mä koitan bongata ovisoireita, eilen laskettiin taas siimahännät matkaan. Tarvii varmaan huomennakin varmuuden vuoksi tehdä sama... ;) Taas toiveikkaana. =)

Mollakka kyseli mansikoista. Itse en syö niitä ollenkaan, en tykkää.. :x

Ei jaksa enää näin loman alla työnteko maistua millään..mutta taas kuitenkin takaisin papereiden kimppuun! :wave:
 
juu..ikää on täällä 27v ja koulutusta ei juurikaan..mutta työkseni olen perhepäivähoitaja...

täti? tarkoittaako se menkkoja...??? tyhmä taas kyselee...

täällä on tosi ihana käydä, täältä kun saa aina tarvittavaa rohkaisua!
Te olette täällä aivan ihania..kiitos :heart: :heart:

olen vähän tyhmä taas (vaikka on jo kax lasta) niin tän km jälkeen miten lasketaan kiertopäivä?? ( km viikko sitten ja nyt ovulaatio... )

täällä on ihanaa olla tyhmä..tai myöntää olevansa :LOL: kun saa aina niin rohkaisevia vastauksia.... =) =) :heart:

olette ihania ja tarpeellisia!! :flower: :flower:

:wave:
 
heippa!

uusille tervetuloa! :)
ja kiitokset muuten onnitteluista! :)

Täällä ootellaan kuumeisesti että miehen loma alkaa parin päivän päästä ja päästään mökille lähtemään. =)
ketuttaa vaan että en pääse teidän juttuja lukemaan kuukauteen,ja kun täällä ei meinaa pysyä kärryillä jos vaikka pari päivääkin on poissa ;) niin ahkeria ootte kirjuuttamaan. Mulla menee sit varmaan 2 viikkoa et pääsen kärryille mukaan. Olis mulla toi kännykkä millä kai pääsis nettiin mutta oon oikeesti semmonen homekorva etten osaa näitten tekniikan masiinoiden kanssa toimia. Kuten huomaa mun ed. kirjotuksesta kun se oli kokonaan lihavoitu... :ashamed:

Papagena: Onneksi sait sovittua asiat,tollaset jää aina kaivelemaan mieltä.Mä oon ite ainakin sellanen et on pakko saada sovittua asiat tai muuten en saa itelleni rauhaa.

Rhea: Mulla oli sillon kanssa kun aloin tuota ekaa muksua odottamaan niin just tollanen väpätys sydämessä ja semmonen tunne kun mun rintakehää painais joku. Tossa on kyllä aika klassisia paniikkihäiriön oireita..Älä nyt luule että mä väittäsin että sulla on paniikkihäiriö mutta...niin mullakin oli just noi oireet ihan aluksi.Meinaan vaan että olin ihan varma että nyt olisin raskaana,mutta jännitin niin pirusti sitä testin tekoa että meinas mennä jännitys hiukan överiksi... Jotenkin siltä vaan tuntu että nyt ollaan raskaana,mutten siltikään saanu itteäni ihan uskoteltua et olisin,ymmärsitteköhän mitään...?
:D mutta se loppui kun vihdoin tein sitten sen testin ja plussaa pukkas.
=) toivotaan että pukkais sullekkin.


MOLLAKKA: juu täällä on pientä flunssaa ilmassa,nenu on tukossa ja siltikin hana vuotaa,ilkeetä.. :( mulla on kyllä allergiaakin muttaei tää kyllä sitä ole kun kurkkukin on hiukan kipiä.
'

Joku kyseli muuten niistä koulutustasoista,elikkä mie oon ihan amislainen,lähihoitaja pohja on alla ja jos joskus innostuis vielä lähtee terkkariks tai sairaanhoitajaks lukemaan niin sit mutta katotaan sitä sitten kun oon saanu tän vauvakuumeen vaimennettua! =)

nyt alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään tuo tän kierron loppuaika.. :) mä sitten testailen mökillä että josko josko..sis jos ei täti tuu.. :D
Meinasin että lähen tonne alennusmyynteihin käväsemään,pitäs neitille ostaa uutta potkaria sun muuta,jotenka palaamisiin taas! =) =)
 
Papagena en oikeastaan tarkottanut mitään sillä tarkoitus sanalla.. en keksiny muutakaan sanaa vaikka selitystä tarkoitin :ashamed: :D sitä ollaan tyhmällä päällä tänään.. ja tosiaan tosta nimen alusta tuli kieltämättä papakoe mieleen mut tuskin se siihen liittyy :)

sain jopa ulkokukat hoidettua ja tiskattua.. oonpas ollu ahkera :D varmaan huomenna otettava kirjaimellisesti itteensä niskasta kii ja pakottaa siivoamaan.. potkisin itteeni varmaa persiillekin jos pystyisin :LOL:

elmerius80 hyvää mökkeilyä vaan.. mekin mennään viikonlopuksi mökkeilee.. sulla varmaa kestää kyl ikuisuus päästä perille mitä kaikille on sattunut jos tänne näin ahkeraan kaikki kirjoittaa.. pitkin öitä lueskelet sit silmät ristissä juttuja :D
 
=) Täällä alkoi parvekkeensiivousprojekti. Pääsinkin jo hyvälle alulle, mutta sitten taas jämähdin tänne palstalle. :whistle:
Kivaa kun asuu ylimmässä kerroksessa niin voi sitten valutella kaikki likavedet alakerran naapureiden päälle. Ilma kyllä näyttää siltä, että kohta tulee vettä isommastakin yläkerrasta. :LOL:

Mies on vaihteeksi taas työmatkalla ja odottelen jo kovasti että kotiutuu niin päästetään puput valloilleen. :p

Kivaa päivää kaikille!
 
Olenko ainut jota jo näin yrityksen alkuvaiheessa pelottaa lapsettomuus? Aina välillä mietin, että salettiin löytyy joku vika jommasta kummasta ja homma menee vaikeaksi. Ehkä ihan typerää, mutta jos se on vaan mielen keino varautua sit asioihin... Ehkä tänään vähän alakulopäivä kun menkat alko :/
 
mouku80 älä huoli, et taatusti ole ainoa, joka noin ajattelee. Itse mietiskelen alinomaan todennäköisyyksiä kaikkiin asioihin, myös tähän. Lapsensaannin todennäköisyyksiä on vain niin vaikeaa arvioida, kun hommaan vaikuttaa liian monia tekijöitä.

Luin tänään lehdestä (oliko just vauva-lehti), että 30-kymppisistä 65 % onnistuu raskautumaan vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta. Kuulostaa aika pieneltä (toivottavasti muistin tuon luvun oikein).

 
mouku80: mä en ihan lapsettomaksi jää, kun yks ihana pieni tyttö jo on, mutta samansuuntasia ajatuksia on joskus ollu, kun mies on tässä välissä vaihtunu.. et mitä jos me ei yhteisiä lapsia saahakkaan... :(
ja kun miehen veljellä on kohta kolme vuotias poika jolla on joku vakava sairaus, joka todettiin vasta joskus vajaa vuoden vanhana ( en muista sen sairauden nimee ) joka tapaukses, siihen asti poika kehitty normaalisti, mutta sitten kehitys loppui .. eli ei lähtenytkään konttaamaan, eikä oppinut kävelemään ja nyt on vaan mennyt huonompaan suuntaan, istuu enään tuettuna... :(

sit anoppi joskus oli miehelle sano että jos me aletaan vauvaa yrittää, niin käytäis ensi verikokeissa ja katottais et onks meillä kans jotai samoja geenejä ku siinä pojassa, et onko mahollista että meijänkin lapselle tulis sama sairaus...

no mä sitä aikani mietin, et meenkö verikokeisiin ja päätin sitten et mitä ne verikokeet auttaa, prosenttuaalisesti se on tosi pieni mahollisuus, että sama sairaus tulisi ja jos tulee niin sitten sille ei voi mitään...
kauheeta, jos mentäiski verikokeisiin ja sanottais, ettei meidän kannata lapsia tehdä ollenkaan.. sitten mä hajoisin!!!
että semmoista..

tulipa synkkää tekstiä, mutta kaikkee sitä ajattelee tässä vauvakuumeilussakin...
 
mouku80 joo, vielä parisen vuotta siis aikaa.. kiirettä pitää. :LOL:
Mutta ei tainnut kyllä kovin lohduttava olla tuo mun kirjoitus .. ikuinen pessimisti :ashamed:

Mutta sainpas parvekkeen siivottua. B) B) Seuraavaksi pitäisi kai hyökätä varaston kimppuun (mikähän pesänrakennusjuttu :LOL: :LOL: ).
 
..slangi-sanasto olis ihan jees...en vaan ite viitti rueta ettimään tuolta (olenkai aika laiskan puoleinen :LOL: ) teidän seura on enemmän mielenkiintoisempaa.. <-- olikohan tuo edes oikeasti suomenkielinen sana... :eek:

no nyt siis hienosti voi sanoa että tätiä odotellaan kylään että voi alkaa pupuilee :LOL:

Toivottavasti ei tartte kovin montaa kertaa tätiä kestittää... =)

no mutta nyt pitäis lähtä kattoon kaverin vauvaa, syntyi viikko sitten...tiukkaa tekee näin kun on vasta itse saanut km.....
Sekin on tosi pieni..lyhytkasvuinen..oli syntyessään vain 43,5cm pitkä ja painoi 2425g, yliaikainen....
No käyn sitte vielä täällä illalla..jos selviän siitä...

Ja siivotakkin pitäis...Kiitos Juuri sulle muistutuksesta :kieh: :heart:
 
mouku80: Juu loma tulee kyllä tarpeeseen. Tosin alan opparia tekeen ni se vie suurimman ilon plus se, etten saa rahaa mistään. :kieh:

suikale: ajattele ku oiski sydän valahtanu kainaloon. :LOL: Ei oo tykytys kyllä vieläkään loppunu.. ahistava tunne.

elmerius80: muuten menis samalla kaavalla ku sullaki, mut ku tää tykytys ei poistu vaikka ajattelisin muitaki asioita välillä. Enkä usko kyl ollenkaan että nyt oisin jo raskautunu. :/

papagena: Aika kummallinen tunne tää kyllä on ja erikoinen oire jos raskauteen liittyis, johon en siis todellakaan usko. En suosittele kennellekkään. =)

äiskä äiskä: tuo sun miehen veljen pojan juttu kuulostaa pelottavan paljon samalta kun yhden tosi rakkaan ihmisen tapaus. Se on siis nyt just reilun vuoden ja kehitys on lähes tyssänny. Vähän istuu tuettuna. :'( Voisitko vaikka yksäriä laittaa kun muistat sairauden nimen jos et täällä halua sanoa? Kun vielä ei meille oo selvinny mistä se vois johtua..

aurinkoenergiaa: En tainnut vielä sanoa, että pahoittelut km:stä! Uskon, että vauvojen näkeminen voi kirpasta. Mukava kuitenkin, että täällä aurinkoenergisenä ajattelet jo eteenpäin ja uutta alkua. :hug:
 
Voi mahdoton ku te olette olleet tänään ahkeria kirjoittamaan =) En muista enään yhtään mitä mun piti teille kommentoida.. mut jotain jäi sentäs mieleen!!

Rhea; Mulle tuli heti tunne et mä tunnen sut kun kerroit et olet käynyt kaksoiskoulutuksen. Mut ehkä tässä maassa on pari muutakin amista kuin se minkä mä olen käynyt. Meidän luokalla oli kanssa meinaan kolme selleista jotka kävi lukiota siinä parturi-kampaajan koulutuksen rinnalla. Mä olen muuten valmistunut 2001 (menin vuoden liian "myöhään" amikseen)

Papagena: Tosi hieno juttu että saitte asiat halki poikki ja pinoon =) Niin ja siitä palstauudistuksesta, et mä eksyin tänne silloin kesäkuun alussa ja se oli silloin just tapahtunut.. muistan siis et puhuitte silloin asiasta! Joten saattaa hyvinkin olla että se toinen on kirjoitellut harmaana!!

Mulla kans vilä kaks päivää töitä niin sitten alkaa loma =) Olenkin kyllä jo niin sen tarpeessa :LOL: Lähdetään kanssa perjantaina mökille kahdeks viikkoo ja sit sen jälkeen heti naantalin kylpylään kolmeks päivää, joten mua ei kanssa sit hetkeen näy! Saatan toki tolla miehen puhelimella käydä lukemassa teidän kuulumisia, mut sillä on jotenkin "raskasta" kirjoitella!!

Tänään alkoi menkka juiliminen.. joten täti taitaa jölkötellä kylään :( Tosin... sehän on myös raskausoire :D Just eilen miehelle "valitin" et miks raskaus ja menkka oireet pitää olla samanlaiset!! Eihän niistä kukaan saa selvää :/ Ehkäisyn aikana mulla ei ollut yhtään mitään menkka oireita ja nyt niitä on vaikka muille jakaa!! Rinnat kipeet, runsas valkovuoto, väsymys, herkkyys, juiliminen, kylmä, lämmöt puoliastetta normaalia korkeammat yms. Mut nuo kaikki sopii kyllä yhtälailla raskauteen!!!! On tää niin väärin!!
Mä kyselin eilen miehen mielipidettä tuohon testailuun ja hän oli sitä mieltä että sunnuntaina sitten jos ei ole täti tullut sitä ennen! No kai mä jaksan odottaa.. tosin just nyt tuntuu ettei tarvitse odottaa kun aamuun! Täti ehtii ensin :p
 
Meillä luultiin ennen näitä lapsia jo että jäämme lapsettomiksi. Yritettiin tuota ensimmäistä useampi vuosi ennen kuin tärppäsi ja sitten tuli sen synnytyksen jälkeen yhet tätit ja sitten olinkin jo uudestaan raskaana ja aika yllättynyt kun luulimme että taas joudutaan kauan yrittämään. Toivottavasti nyt tärpäis nopeasti.


Mie olen ihan hurahtanut , eka yritys kierto menossa ja tilasin 21 ovulatiotestiä ja 3 raskaustestiä vaikka just itelleni vannoin että otan alussa ihan rauhallisesti ja mennään nyt ainaki pari kiertoa ilman testejä. Toisin kävi

=)
 
Moi kaikille :D

Täytyy heti alkuun todeta, että mulle tulee tuosta Papagenan nimestä ekana mieleen yks mielettömän hyvä kanapitsa jota söin opetusharjottelujen aikaan ihan hulluna (asuin viikot solussa erossa 10kk ikäisestä pojastani... tuli syötyä aika paljon noutoruokaa...). Sen nimi oli kai joku Papagallo tms :D

mouku80 Mua kans vähän hirvittää toi lasten saanti. Tulee näin intohimoisena matemaatikkona aina välillä iltaisin laskeskeltua, et kuinka suuri prosentuaalinen osuus meistäkin raskautuu yhden yrityskierron aikana ja se osuus on aika pelottavan pieni... :ashamed: (tiedän... mies totesi hulluksi siinä vaiheessa kun laskin öisin hamsterille optimaalista juoksurataa makuhuoneessa...) Onneksi mekään ei kokonaan lapsettomiksi jäädä, mutta pikkukakkonen olis niin kovasti toivottu. Mulla oli aiemmin kuparikierukka ja olen kuullut vähän huonoja kokemuksia raskautumisesta sen jälkeen. Onneksi on joitakin positiivisiakin tarinoita :/

Joanna mä olen ihan samaa mieltä, et toi oireilu on tosi sekavaa! Välillä tuntuu et tulee ihan sekopäiseksi ku yrittää miettiä et mistä mikäkin oire johtuu. No tähän mennessä kaikki oireet on mulla johtaneet tätin tuloon... :kieh:

Mä olin taas iltapäivän raksalla töissä. Oli tuosta tätin tulosta se hyöty, et pystyin oleen kaverina nostohommissa ja uskalsin jopa kiivetä katolle (mulla on aivan mieletön korkeen paikan kammo!!!). Olen koittanu välttää viime aikoina kaikkia repiviä hommia, etten huonontais ennestään onnettomia mahdollisuuksia raskautua B) On ihana olla mukana oman kodin valmistumisessa, vaikka en nyt tiedä miten paljon musta oikesti on siellä hyötyä :D Sinne ku sais sitten vielä lisää tenavia (meillä on miehen kanssa tähtäimenä VIISI muksua... =) ). No muutama päivä vielä ja sitten kovasti taas yrittämään... :D
 
Joanna: Mun lisäks oli kaks muuta jotka suoritti sitä kaksois tutkintoa, mutta toinen oli vuoden edellä ja vaan kaks valmistu sillon ku mä. Ja mä siis valmistuin muistaakseni vasta 2003, kokkolassa. Mulla oli ysin jälkeen välivuosi ku asuin tallinnassa, joten oon kans alottanu lukion vuoden myöhemmin ku muut mun ikäset.

Papagena: (Koskahan totun tohon sun nickiin..!?) Toi ois tosi käytännöllinen ratkasu että plussa/miinus näkyy vaikka navan alapuolella. Jäis tää stressaaminen ja vauhkoominen vähemmälle. Vammasta tällanen parin viikon piina-aika. :kieh:

Mä ainakin oon ihan kauhuissani lasten saannin suhteen. Silti kuume on älytön. Mä oon niin kontrollifriikki, että sekoon varmaan lapsen kans ja samalla ukon kans ku se ei "osaa mitään". Sillä ei oo mitään kokemsuta lapsista.. :eek: Olin niin vanha ku sisko synty (14), et muistan vauva ajan hyvin ja sillon vannoin, että en tee koskaan lapsia. Kummasti se mieli muuttuu. Ei mua silti se vauva aika hirvitä vaan se vastuu että kasvattaa kunnollisen kansalaisen jne. Nykyään on niin paljon pahuutta ja musta nyky teinit on ihan kamalia! :x
 

Yhteistyössä