Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

sinuhe moi! Eka kunnon vuotopäivä on kp 1...tosta luteaaliovaiheesta en itse tiedä mitään, ja mielenkiinnolla odotan jos joku osaisi siitä lisää kertoa! Myöskin clomit on vieras juttu mulle, en ymmärrä miten ne vaikuttaa....meinaatko sinuhe vaihtaa nyt kesävauvoista haaveilijoihin?
 
Apua. Mun pää sekoo kohta. Maha nippailee koko ajan, enkä pysty tekeen mitään muuta ku hokeen päässäni oonko raskaana, oonko raskaana, oonko raskaana... Se muistuttaa mua asiasta ihan koko ajan, aamulla, päivällä, illalla, yöllä. Hienosti menee taas, vaikka tää kierto piti pitää pää niin kylmänä eikä kuvitella mitään oireita. Koska en mä kuitenkaan mitään raskaan oo niinkuin en ollut viime kierrossakaan vaikka kuvittelin itelleni kaikki mahdolliset raskaus oireet. Aaaaargh... Voisko tohon meidän listaan laittaa sellasen kohdan kun * hullut * ja lisätä mut siihen. Kiitos päivittäjälle ;)
 
Hilipati Kopio perhesuunnittelun kotisivuilta :

luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle.
ja tässä hedelmällisyys.fi :

Jos keltarauhanen ei toimi ovulaation jälkeen, kohdun limakalvo ei ole valmis ottamaan vastaan hedelmöittynyttä munasolua. Vaikka ovulaatio ja hedelmöittyminen tapahtuisivat normaalisti, raskaus ei voi jatkua. Keltarauhanen toimii umpieritysyksikkönä, joten luteaalivaiheen riittämättömyyden syy on hormonaalinen. Joillakin harvoilla naisilla keltarauhasen toimintahäiriö johtuu kilpirauhasen toimintahäiriöstä tai veren suuresta prolaktiinipitoisuudesta, ja tilan oireita voivat olla epänormaalin tiheät ja niukat kuukautiset. Suurimmalla osalla ovulaatio tapahtuu kuitenkin normaalisti ja heille voidaan antaa 'luteaalitukea' progesteronihoidolla, jolla pyritään saamaan aikaan luteaalivaiheen olosuhteet kohdun limakalvolla ja siten tukemaan munasolun kiinnittymistä ja raskauden jatkumista.
 
Perjantai 31.8.2007

*Esikoisesta Haaveilevat*

piksu....................kp. 1/29.........................yk. 4
Diarmuid..............kp. 6/30-35......................yk.3
Tinttara84............kp. 14/16-29...................yk. 54
Tähtisilmä79.........kp. 17/36........................yk. 7
Rhino...................kp. 18/27-28...................yk. 3
Hilipati..................kp. 21/27-35...................yk. 5
Sydänkäpynen......kp. 21/30........................yk. 2
Kylli-täti................kp. 22/25-29..................yk. 6
Suikale..................kp. 22/26-29..................yk. 4
nea85...................kp. 23/28.......................yk. 3
katrinainen.............kp. 24/28-31.................yk. 2
mouku80..............kp. 26/23-40..................yk. 4
Kaa.......................kp. 26/28......................yk. 1
rina82...................kp. 26/??.......................yk. 28
wind.....................kp. 33/30-40..................yk. 2
gataa...................kp. 42/(24)31-39.............yk. 6
Bumba................kp. 56/31-34 ...................yk. 3

* Toista toivovat *


sinuhe..................kp. 3/26-27..........................yk. 3
buffo....................kp. 5/30..............................yk. 9
Pixie.....................kp. 22/24...........................yk. 3
Caffee81...............kp. 22/28...........................yk. 6
äippä67.................kp. 22/28-32.....................yk. 8
Vilinäiti..................kp. 23/36..........................yk. 16
balou....................kp. 24/19...........................yk. 1
weiss....................kp. 24/27-30......................yk. 3
miiskamuuska........kp. 24/28...........................yk. 1
Summer81............kp. 29/28............................yk. 3
Äityli -84...............kp. 31/31-40......................yk. 12
Poni06..................kp. 38/28-39.......................yk. 2
Venla-05...............kp. 40/30............................yk. 2
Hilbert..................kp. 40/?...............................yk. 1
Äippä2006............kp. 43/28.............................yk. 1

* Kolmatta kaipailevat *

Red Dragon...........kp. 12/34..............................yk. 3
Carla.....................kp. 17/25-28.......................yk. 3
aurinkoenergiaa.....kp. 19/28............................yk. 7
singa....................kp. 26/28-34........................yk. 3
jane70..................kp. 52/28.............................yk. 1
khalawah..............kp. 60/28.............................yk. 1

* Neljättä toivovat *

Päppä...................kp. 5/27-30.......................yk. 6
pikkumyy42..........kp. 20/28.........................yk. 2

*Viidennestä Haaveilevat*

mymmy myy........kp. 15/??............................yk. 3

*Hullut*=)

Diarmuid..............kp. 5/30-35.....................yk.3
Pixie.....................kp. 21/24........................yk. 3
mouku80..............kp. 26/23-40..................yk. 4


*Haamuilijat*

* Plussanneet *

iida83.............................................................................12/07
Pikkueppu, Afu-82..........................................................01/ 08
Piipi79, Amalia-, Hissukka, Meillevauva,
nipsuli, hannipupu..........................................................02/08
Vauvakuumeinen, Olivia Ciba, tuittu-tilda.......................??/08
äiskä äiskä, Rhea, Papagena, Hope08, Suvitus,
Emminmamma, Nenya.....................................................03/08
mussu81, Joanna, Aina-Ilona, rakastava äiti, Mavi,
siksakki, pipar, Heikko-Peikko, Jopa73, Ellen83, pikkuvaemo,
MOLLAKKA, juuri, Tinkatar...............................................04 /08
 
Heipä hei pitkästä aikaa.. Olin tuossa vähän kaverin luona piristys lomalla...kun tuli niin hirveä stressi tuon ovulaation aikaan..ja ajattelin ettei tätä kahtaa viikkoa jaksa odotella ja tapella miehen kanssa..huhhuh
Joo..päätettiin sitten että seuraavassa kierrossa suosiolla meen inssiin.. Ei tuu mitään tällasesta pupuilujen aikatauluttamisesta.. :ashamed:

Mulla ovulaation jälkeen oli pari pvää kirkasta limaa...mutta nyt jo kolmatta pvää sellanen määrä valkovuotoa ettei koskaan...mitähän tämä meinaa????
Onko kellään ollut tällaista?? voisko johtua clomeista?? raskautumisesta??

Huhhuh...vielä pitäs malttaa odottaa viikko ja kolme pvää ennenku saa ruveta testaileen... :'(
Ei millää jaksais oottaaaaa....
 
Mulle saa vaihtaa listaan kp 1/29 ja yk 4.... :'( yöllä se perhanan täti sit tuli ja helkutin kivuliaana... olikin liian hyvää ollakseen totta.. saa nähä rupeeko mulla tästä lähtien kierrot vaan yksinkertasesti venymään... mut nyt on tosi surkea mieli taas ja mikään ei huvita... :'(
Plussatuulia muille!! :whistle:
 
Huomenta! Piksu: :hug: Tosi harmillista että se perhanan täti taas tuli.
Muut jotka vielä jännäilee niin pidetään toivoa yllä!

Mutkin voi lisätä sinne hullujen listaan. Eilenkin olin ihan sekaisin, saa nähdä millainen tästä päivästä tulee. :LOL:

Kauhee houkutus olis testata tänään kun olen lähdössä illalla ulos. Tosin ajattelin joka tapauksessa pitäytyä vain parissa lasillisessa korkeintaan. Ei kai se testi vielä voi mitään näyttää kun oviksestakin on korkeintaan viikko.

Joku muisteli et ketä on ollu mukana täällä alusta asti niin mäkin oon ollu jo huhtikuusta, minkä jälkeen tuntu et lähes kaikki on plussannu. :headwall:
 
piksu voi paska! voima:hug: tosi typerää.. tiedän tunteen..

d.b juu mua väsyttää törkeästi, oisin voinu nukkua koko päivän mut äsken vääntäydyin ylös.. nyt sit ärsyttää olla kotona ku on niin nätti ilma ja mä joudun olee sisällä.. nyt oli jo 37 lämmöt ja eilen illalla oli vaan 36.6.. hmm.. voi kun tää olis sitä raskautta.. mut tuskin.. ei edelleenkää nännit hellänä, ei minkäänlaista menkkakipua vaik yleensä on jo ollu.. kyllähän ne kohta pukkaa kun niitä täällä ihmettelen.. heräsin yöllä ku kurkkua kutitti otin sit mynthonin ja nukahdin se suussa :/ niin ja enkös minäkin toukokuusta ole täällä ollut enkä vieläkään saa tulosta :( uusia tulee ja ekalla yrityksellä tulee raskaaks, se kyllä ottaa välillä niin pirun koville :(
 
Piksu: Voi harmi! paljon voimahaleja sinulle! :hug: :hug:
Mutta periksihän et anna?


Itsellä tippunut paino -900g!! Ihanaa, ees jotain.. Mitä nyt taitaa viikonlopun aikana tulla takas, ku nyt on herkutteluviikonloppu! :p
Pitäisi ruveta tyttöjen tavarat pakkaamaan mummolareissua varten.

Pitää kai sitä mennä.. Mukavoo päivää kaikille! :wave:
 
mä oon hirveä tommy tabermannin "fani" tykkään sen runoista.. mulle tulee joka perjantai sähköpostiin joku sen runo ja tää tuli kerran ku menkat oli just tullut ja osu jotenkin niin hyvin mun mielialaan ja tykkäsinkin tästä.. no eihän tää juttu sinänsä tänne kuulu mut laitan silti..

Väsynyt ihmislapsi
ei muuta voi
kuin kastella ruohoa kyynelillään,
kysellä ruoholta
miksi jano on niin suuren suuri
ja onnen malja
niin pienen pieni

- Tommy Tabermann-

toivottavasti joku tajuu mitä meinasin :)
 
Voi minua hätähousua, tein sen testin ja oli kyllä ihan selkeä nega. Tyhmä olen kun piti nyt jo testata kun tuloksenkin tiesi. No, pääsee taas tuhlaamaan rahaa uusiin testeihin myöhemmin :ashamed:

On vaan ollu hieman erikoisia oloja viime aikoina vatsassa ja nyt pää kipee. Ja yks päivä aloin itkeen aika pienestä. Sillä jotenkin perustelin itelleni et teen testin jo nyt. No, ei auta kun oottaa.
 
hilipati siis se runo tuli joskus.. ei mulla onneks ole tätiä nyt :) noo.. jos toi rutistus tuli etukäteen :/ ai sullekin tulee postia :heart: sillä vaan on niin hyviä runoa.. oon lukenu sen kirjojakin vaikka muuten en oo lukenu runoja ku en tiedä ketään hyvää..

mouku voi sua.. onneks tiesit ettei se näytä vielä plussaa ni ei tullut suuren suuri pettymys.. muakin kiinnostais tehä testi mut en taida uskaltaa kun se täti kuitenkin tulee.. ihmeen rento olo ei yhtään ota mikään päähän tai ärsytä niinku yleensä ennen menkkoja.. mutta onhan tää päivä vasta alussa.. taas sitä vaan kaikkia (muka) outoja juttuja keksii itsestään vaikka olin "päättänyt" etten nyt mieti.. mut.. :ashamed: :LOL:
 
Joo periksi en kyllä anna tän vauva-asian suhteen mut kyllä tää juttu nyt veti mielen matalaks ku kerkes jo toivoa et olis pieni elämän alku tuloillaan..ja ukkoki jo kerkes nii hehkuttaa, koko ajan kyseli et ei kai oo vielä alkanu...nyt sekin raukka joutuu pettymään... :'(
Missäs vaiheessa niitä clomit-lääkkeitä pystyy saada?? pitääkö kuukautiskierrossa olla paljon häikkää ennen ku niitä saa? aattelin vaan että jos mulla rupeaa noi menkat nyt sitten aina myöhästymään ja saa sit koko ajan jännäillä et millon ne alkaa...
 
hui hai.. tuli sitten siivoiltua.. piti pikkusen jotain touhuta ku olokin kohtuullinen.. hinkkasin keittiöö.. pesin mikron sisältä ja ulkoa, pesin kahvinkeittimen ruokasoodalla monta kertaa ja sitten pelkällä vedellä, hinkkasin patapadalla kattiloita ja haarukoita, veitsiä, lusikoita ym, kaappien ovet, keittiön pöydän ja ikkunalaudan.. ukko vois olla äkäinen jos tietää ja veikkaan et huomaa kyllä ku kotia tulee :) se komensi aamulla etten saa rehkiä.. ihme siivouspuuska.. vieläkin tekis mieli tehdä jotain.. en imuroinut vielä et pitäisköhän sekin samaan syssyyn tehdä.. ja tekis mieli vaihtaa verhot keittiöön.. olkkariin haluisin uudet verhot ja koristetyynynpääliset.. juu onhan täs vilä hetki aikaa touhuta ennen ku ukko tulee komentaa lepäämään :D
 
suikale... mulle tuli toi sama. Onhan se kätevää, että edes joskus saa puunattua koko asunnon. Mulla pitäis alkaa sunnuntaina tai sitten vasta viikon päästä. Kierto on kai ihan hukassa, mutta niitä odotellessa. Ei oireen oiretta. Välillä juilii rinnasta, sillai kourasee, mut muuta ei kyl heru. En oo edes kauheen optimisti tän suhteen. No nauttikaamme "vimmoista" ja hyvää plussahenkistä viikonloppua.
 
onpas sitä siivousintoilua ollu liikkeellä :) mä täällä olin imuroimassa ku ukko tuli ja kyllähän se vähän marmatti ja autto sitten imuroimaan.. sitten innostuin puhistamaan uunin.. et on tullu puunattua.. hoh hoi.. vähän rupeaa olee se pelko persiissä et täti pyyhältää paikalle.. sit on kyllä olo persiistä.. v-käyrä tosi korkeella..
 
hei pitkasta aikaa,
meilla ei netti toimi edelleenkaan, joten paasen vain silloin talloin tarkastelemaan. Mulla on aika vahvat tuntemukset, etta ne menkat alkaa maanantain ja tiistain valisena yona. Ei mitaan oireita. Ovis tuli ja meni, pupuiltiin urakalla. Mutta ei niin ei. Olen ollut jo jonkin aikaan hiukan kipeana. lampoa ja kurkkukipua. Tyypillista paivakodin arkea. Kaksi tyokaveria raskaana, kateellisena olen kuunnellut juttuja, vaikka totta kai iloitsen heidan puolesta.
Miksei niita vauvoja voi vaan tilata?
 

Yhteistyössä