Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Millonka kannattais mennä tk:een otattaan verikokeen?? ku menkat on jo viikon myöhässä...testejä oon tehny mut negaa on näyttäneet... eipä tässä varmaan turhaan kannata hihkua ku voihan ne olla vaan myöhäs..mut silti...kannattaa varmaan vaan odottaa jotta se täti sieltä pyrhältäis paikalle... :headwall:
 
Mukavaa kun meitäkin täällä vielä kaipaillaan! :heart:
Hilipati: Hengissä siis ollaan! Ja on se Papagenakin tuolla odottajissa pyörähtänyt.

Käyn kyllä täällä päivittäin lukemassa, mutta en viitsi kauheasti omaa napaa tällä puolella mainostaa. Teidän kuulumisia vaan seurailen.
Yllättävän monella on kierto venynyt ja negojakin tullut. Toivottavasti seuraavat testaajat jo tuo positiivisa uutisia! :D

Tänään kävin ekassa lääkärissä eikä sydän ääniä saatu kuulumaan, joten pääsin sitten ultraan varmistukseen. Kyllähän se sydän siellä päpätti ja kovasti kaveri heilu ja pomppi, joten eiköhän kaikki ole hienosti! Kovasti ehdin jo säikähtää ja panikoida. :ashamed:
Maalismasuissa on hirveästi ollut ikäviä uutisia, joten seki vähän pitää jännitystä yllä. :(

Paljon plussatuulia kaikille :whistle: toivottaa Rhea ja pomppuliisa 12+1 :heart: (Saa siis sanoa olevansa jo neljännellä kuulla =) )
 
Päppä: Mä oon kuullut, että kaksostaipumus periytyis vaan äidin suvun puolelta. Oonko mä ainoa hullu täällä joka haluaisi kaksoset? Olishan se vauva-aika aikamoista hulabaloota ja synnyttämistä en haluis ees ajatella. Mutta se on loppujen lopuks niin lyhyt aika. Loppuelämä on paljon pitempi ja kaksosuus on ihanaa :D Leikki-iässäkin on aina oman ikäinen kaveri.

Mulla omituinen mahakipu jatkuu vaan vaikka ei enää niin pahana... Pelkään, että olis joku tulehdus, mutta toisaalta ei kai sen kivun pitäisi sillon heikentyä? En oo enää niin kipee kuin pari päivää sitten. Aattelin mennä lääkäriin vasta ensviikolla kunhan selviää että olisko tää sitä kivointa mahdollista vihlomista... En uskalla toivoa ettei pettyis taas.
 
Hei pixie, missä kohtaa sulla se kipu pahimmillan on? Ajattelin vaan kun mulla on ollu taipumusta munasarjakystiin ja ne on oikukkaita kipuilijoita. viimeksi kun oli en päässyt lattialta ylös kun sattui niin pirusti. Ei se välttämättä sitä ole, mutta kannattaa se tarkistuttaa. Mult lähti itestään pois ja toisella kertaa sain jonkun lääkkeen joka liuotti sitä. Tietty toivon sulle että se on hyvää kipua!!! Tsempit sinulle!!!
 
Pixie mulla sama juttu... outo maha kipuilu vaan jatkuu..välillä munasarjojen kohdalla ja välillä sitten taas kohdun kohdalla.. ei oikee tiiä mistä johtuu tai ei tohdi toivoa liikoja... nyt ei oo pariin päivään ollu kipua.. ja menkat on silti jo viikon myöhäs.. ite tullu kans mietittyä et jos ois jotain tulehdusta... pitäis varmaan soittaa tk:hon ja kävästä siellä tarkistuttamassa...
 
:eek: ...nyt vasta mun ovislimat tuli, heh, just pupuilin aikana...hih :heart: ...
noh ainaki oli ajankohta paikallaan...ja sain jopa makoilla rauhassa puolisen tuntia, kun mies lähti tallille, heti jalat ylös ja tyyny pepun alle...oon ihan kreisi... :LOL:

hmm, eli tästä 14-16pvää menkkoihin....toivottavasti oli oikea ajoitus...
 
mites on , oliko hyvä just silloin pupuilla kun limat tuli, vai oliko se jo liian myöhästä????, en yleensä mieti näitä juttuja , mutta kun nyt ne limat tuli pupuilun aikana, ni mieheni vähän säikähti et mitä vit...ua...heh, ni jouduin sit selittään et se on se ovislima, enkä sit osannu sanoa että oliko se hyvä vai huono...???...hmm...aika hassua ja ällöä...mua vaan jäi hymyillyttään mun miehen ilme ku se ei tajunnu... :LOL:
 
Kaa
Sydänkäpynen, ihan oikeaan aikaan olitte vällyjen välissä. :) Limahan tarkoitti sitä, että ovis oli juuri tapahtunut ja munasolu odotteli kaveriaan. Ja simpathan on nopeita etsimään oikeaa tietä! Lykkyä!
 
Singa: Se mun mahakipu tuntuu ympäriinsä alavatsaa, millon missäkin. Eli en osaa sanoa mistä kohdasta pahimmillaan. Alkuun se särki sivuilta, molemmilta. Ja nopeesti liikahtaessa, esim. noustessa ylös tuntuu sellanen vihlasu. Ja välillä jomottelee ristiselässäkin. Ja kohdunsuulla päin. Epäilinkin voisko olla joku kohdunkaulan tulehdus kun on tullut kokeiltua tota napukan tilannetta pari kertaa... Kyllähän sinne bakteereja kynsien mukana kulkee, vaikka kuinka käsiä pesisi. Mutta mitään hurjan kovaa se kipu ei oo. Sellasta että sen huomaa ja välillä pistää vituttaan. Mulla on joskus ollut virtsatien tulehduksia ja ne äityi kyllä parissa päivässä ilman lääkkeitä niin pahaks ettei käveleen päässy. Siksi ihmettelenkin tota ettei tää kipu pahene.

Me pidetään Sydänkäpynen sulle peukut pystyssä. :) Nappi ajoitus!
 
Heippa Hilipati: Eipä tässä aikasemmin mitään tabuja ole tarvittu, mutta taitaa tuo ikä tuoda oman panoksensa asiaan ja siksi toiseksi meil on nyt niin kiireistä ja kamala stressi että taatusti se on yksi syy asiaan.. Ja kyllähän sitä täytyisi ehtiä sinne peiton allekin ja jaksaa siel jumpata jos tuloksia haluaa. No, eiköhän tämä tästä.
Gyne ilmeisesti määräsi ihan sen vuoksi tabut, kun on reilu vuos imetyksen lopettamisesta eikä ole viel tullu plussaa, josko voimistais vähän tuota ovista.Sanoin sille, etten haluais liian isoa ikäeroa lapsille ja kuitenkin se yksi olis viel haaveena jonka jälkeen ne olis sit luultavasti tehty, kun alkaa tuo 40 lähenemään niin kyl sit on aika jättää vauvojen saamiset muille. Mul on ihan sään. kierto ja kipujen perusteella oviskin tulee joka kierrossa, joten toivotaan et nää auttais
 
hiljaista täällä taas. minä vaan odottelen että alkais täti oireet että sais sen ämmän taas ajettua sit pian tiehensä ja alottelemaan uutta kiertoa.. kun en kerta ovuloinu tässä kierrossa ollenkaan niin ei ole toivoa et raskaana olisin.. toisaalta ihan kiva niin eipähän tarvii miettiä että olenko vai en.. ovulaatiolimat ja kivut tulee sit näköjään silti vaikken ovuloikkaan testien mukaan.. mistähän se johtuu?
 
Ja tuassiisa päivittäjälle hommia: eli kierron voi nollata. Paska. Mut mitenkäs se nyt sitten menee. Eli tänään olis kp26 ja kuukautiset alko? Jos joku tietäs, miten toi pitää merkata? Ja yk 3 lähtee menemään...Voi tuskaa!!!

Siitä luteaalista vielä jos saisin selvennystä. Eli ovistuntemukset oli ke (tasan 14 päivää sitten) ja hoidettiin homma kotiin. Noh, limaa tuli mahdottomasti pe (12 päivää sitten), jolloin ei asialle mitään tehty (esteenä välimatka...) ja limaa tuli vielä jonkin verran su. Oisko tässä nyt sitten pääteltävä, että mulla olis se liian lyhyt luteaali, vai voisko tämä nyt sitten olla ihan normaalia?

Mitä apua noista clomeista oikein on, en tiedä kun en ole aikaisemmin asiaan perehtynyt.

Kaa, toivottavasti sulla on käyny parempi mäihä kuin mulla!
 
Kaa
Puhukaa nyt mulle järkeä hyvät kanssasisaret!

Minulla on töissä mahdollisuus testata itseni sekä pissanäytteestä, että verinäytteestä. Kauhea polte on testaamaan. Nyt ois paikallaan sellaine "Pruut! Hillitse itsesi!" -naputus teidän osalta. Nyt on sii kp 24/28... :headwall: Menen vielä kahteen yövuoroon tällä viikolla, joten kiusaus on suuri.
 
weiss
Suikale, Kylli, Red Dragon |O !!! Missä työ ootta? Mie en jaksa näitä fiiliksiä! Menkkakipuilut jatkuu ja jatkuu, koko ajan palelee ja tänään alko hirviä väsy, vaikka nukuin piiitkät unoset.. Voisinko sittenkin olla.. En kyllä ala luulemaan harhoja, taas.. Onko teitillä "oloja"? Miusta tuntuu, etten enää jaksais millään alkaa alusta, jos täti tulee ja tietohan se, että tulee..
 
weiss täällähän sitä taustaillaan kun ei sinänsä oikein kerrottavaa ole :'( kummallista kyllä nännit ei ole kipeytynyt vielä yhtään vaikka ennen suunnillee oviksen jälkeen on kipeytyny.. palelua on, pientä nuhaa, pientä kurkkukipua et ilmeisesti flunssaa.. lämmöistä en niin osaa sanoa ku oon ne työt alottanu et onko korkeella vai ei, mittaillu vähän millon sattuu siis klo aika.. tänä aamuna sattu tosi paljon ihan alavatsaan kun venyttelin seisaaltani, hmm.. on tää kyllä niin ihme homma vaikka kuinka sitä päättää et nyt en mieti oonko vai en ni silloin tällöin saan itseni kiinni itseteosta kun tarkkailen kaikkea.. eilen kaupungilla tuli mies vastaan jolla oli ihan hirmu pieni poikavauva sylissä, kantoi sitä yhdellä kädellä vain ku oli tosiaan pieni ja niiiin ihana.. enpä minäkään jaksais taas alottaa alusta tätä touhua kun ei tästä tunnu mitään tulevan.. nyt varmaan tuntuu hemmetin pahalta sit kun se ämmä tänne tunkee :'(

sinuhe siis luteaalivaihe on liian lyhyt jos on alle 10päivää.. joten sulla ei ilmeisesti vielä liian lyhyt olisi.. ja ovis on vissiin silloin viimeisenä päivänä kun sitä limaa tulee.. korjatkaa toki kaikki jos olen väärässä.. mäkään en tiiä noista clomeista ja teroista mitään et olisin itekin kiinnostunut..

kylliii missä se piileksii? ja dragon on ollut kans aika hiljaa..
 
Tervehdys Kaikille!

Pystyisikö itselläni olemaan jo kierto niillä mallilla, että vois olla itse tärppiaika? Tänään on jo pienen pienen verran huomannut valkovuotoa, enemmän kuin eilen, kun en valkovuotoa viime kierrolla huomannut ollenkaan, vaikka yleensä sitä on..

Itse yritän koulutehtäviä tehdä aina välillä.. Eilen tein 11 asti lomakkeita ja sain opettajalta kaikista +!!! Ja kaiken huipuksi: niitä ei ois tarvinnut tehdä tälle päivälle, vaan tekivät muut niitä tunnilla!!

Joten opettaja antoi mulle lisätehtävän.. Joka on tällainen:

Taloushallinnollisten aineiden lehtori Jane Smith lontoolaisesta oppilaitoksesta tekee vastavierailun oppilaitokseenne. Jane Smith haluaa tutustua oppilaitoksenne kansainvälisyystoimintaan ja toiminnan toteuttamiseen. Luokkanne vastaa vierailusta.

Jane Smithillä on mukana myös perhe; puoliso ja kaksi kouluikäistä lasta.

Perhe jää vielä virallisen ohjelman päätyttyä viikoksi Suomeen matkustaen Lappiin.

Smithin perheelle sattui Lapissa kuitenkin joitain hankaluuksia, jotka vaikuttivat loman onnistumiseen. Pohdi itse, mitä nuo hankaluudet saattoivat olla. Palattuaan paikkakunnallenne ja kerrottuaan tapahtuneesta Smithin perhe olisi halunnut, että asia unohdetaan, mutta te otatte yhteyttä lomakohteeseen.

Kirjoita reklamaatio lomakohteeseen, jossa perhe-Smith vietti viikon ja tiedustele asiaa. Tallenna ja tulosta.

Tehtävä C2.2

Yritys vastaa kirjoittamaasi kyselyyn. Kirjoita yrityksen vastauskirje. Tallenna ja tulosta.

Tehtävä C2.3

Kirjoita Smithin perheelle englanninkielinen kirje, jossa selität tapahtuneen. Tallenna ja tulosta.


Ihan kiva.. Olen vasta päässyt alkuun.

Pe-su tai pe-la ollaan miehen kanssa ihan kahdelleen.. Perjantai on töistä vapaata.. Ihanaa vain olla.. Ku jotenkin alkoi tuntumaan siltä, että molemmilla on pinna välil aika tiukalla.. Ja yhteinen aika vähäistä.. Itellä menee töissä ja koulussa.. Ja siihen joitakin harrastuksia ja läksyt päälle.

Äidin puolella on kaksosia 3.. Äiti itse on kaksonen.
 
Täällähän minä :LOL: , hauskaa että joku kaipailee! :heart:

Ja ei tännekään yhtään mitään tuntemuksia! Ja samoilla mennään suikku taas, mäkin oon ihmetelly ettei tissit oo yhtään arat niinkuin viime kierrossa olivat todella arat näillä päivillä, nyt ei mitään. Maha on kylläkin turvoksissa, johtunee liiasta kahvista töissä. Aamulla tuli vähän verta nenästä. ei oo tullu aikoihin, ja nenukki ollu nyt parina aamuna tukkoinen.. varmasti nää viileet päivät aiheuttaa. ja muksut töissä räkäisiä. Muuten ihan ok, ei ees väsytä niinkuin yleensä, oon ollu ihmeen ahkera iltaisin kotona.. iskeny kunnon järjestelyvimma! Ei mulle tyypillistä ollenkaan.

Voi weiss :wave: rauhoitu.. tätä jänskää kestää vielä yli viikon!!!!!
 
weiss
Suikku ja Kylli, miul isko silmää tuo tissien kipeettömyys, ku miullakaa ei enää arat ole, vaikka yleensä menkkohin asti on. Voisko olla "oireettomuus" sitä, ettei sitä tässä kierrossa kuitennii niin koviasti ole stressiä oloista ottannu, vaikka mielessä toivo elääkin.. Mie oon kuitenki aika sata varma, että se täti viimestään alkuviikosta koputtelee ovelle.. Eikä miun tartte rauhottua, olen aivan rauhallinen.. tais vaan teittiä ja kuulumisia kaivata..
 
Sovitaan weiss ja suikku että se tissien kipeettömyys on nyt hyvä enne! :D
Eikä otetakkaan nyt stressiä.. mennään vaan vihellellen :whistle:
Mie kyl voin omasta puolesta sanoa että viimestään ens viikon alussa jänskättää varmasti ihan yhtä paljon kun ennenkin! Piru vie, yritän kyl pysyä nyt tyynenä! Ihanaa kun kaipaat (te), siitä tulee hyvä mieli!!!! :hug: :heart: en mie pahalla weiss pyytäny rauhoittumaan :heart:
 
Moikka! Sinuhe minusta kuulostaa ihan normaalilta tuo luteaalivaiheesi ja oviksesi, sen perusteella mitä tietoa olen haalinut. (Ja sitähän on tullut haalittua! ;) ) En tiedä noista limajutuista kun mulla ainakin on joskus sitä limaa tullut reippaasti vielä oviksen jälkeenkin (esim. 3 pv päästäkin). Eli en tiedä voiko luottaa siihen että viimeinen "limapäivä" olis aina se oviksen ajankohta. Mulla on kans aina rinnat kipeytyny oviksen jälkeen sen jälk. kun lopetin pillerit. Sen sijaan ennen pillereitä ei kipeytyny muistaakseni ikinä.

Näitä juttuja kun kirjoittaa niin tulee tunne, että kaikkia varmaan kiinnostaa tosi paljon... :LOL: Mut koettakaa kestää!
 

Yhteistyössä