Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

suikale: Rintojen pienennyksessä olin helmikuussa terveydellisistä syistä. Kärsin niin pahoista päänsäryistä ja niskasäryistä.. Enkä voinu oikeastaan minkäänlaista liikuntaa harrastaa. Melkeinpä päivittäin sain syödä särkylääkkeitä..

Oikea rinta oli 2-3 kokoa vasenta rintaa suurempi.. Joka sitten pienennettiin suunnilleen vasemman rinnan kokoiseksi ja vasenta rintaa kohotettiin :D .

Torstaina piti mennä sairaalaan, perjantaina itse leikkaus.. Lauantaina yrittivät jo kotiuttaa.. Mutta olin sen verran huonossa kunnossa, että itse leikkaava lääkäri ei päästänyt. Pyörrytti ja oksensin viel lauantai-iltana vai perjantai-iltana (en ees enää muista :LOL: ).. Sunnuntaina kotiin.. Ja voi helvetti niitä kipuja! Piti lähtee ukon kanssa käymään kaupassa.. Naapuri käveli vastaan ja kysyi: "oletko sie kipeä, ku näytät siltä, että kipuja on kunnolla" :LOL: Kävelin kuin huonoselkäinen mummo..

Ja sitten maanantaina jouduin jo heti polille lähtee istumaan, ku edellisenä yönä koski helvetisti mahaan.. Mielettömiä kramppeja.. Ottivat raskaustestit ja kaikki.. Tulehdusarvot oli koholla.. Johtuen leikkauksesta..

Ei menny ku viikko tai pari, kun jouduin taas menee polille, kun oli kuumeinen olo.. Tulehdusarvot olivat entistä korkeemmalla.. Antoivat antibioottikuurin..

Ohjeina siinä oli, että en saa nostaa painavia kolmeen viikkoon.. Mutta en tiiä mikä ukolla oli.. Mie jouduin varmaankin parin viikon päästä leikkauksesta pesee kuopuksen pyllyn.. Mutta sinnikkyydellä menin..
Mutta jos ois itselle sattunut jotain, että tikit ois auvenneet tai jotain, niin ois ukko saanut kuulla kunniansa..

Mutta näin jälkeenpäin ajatellen.. En välttämättä menis toista kertaa itse leikkaukseen. En onnex pahemmin oo nytten kärsinyt niskavaivoista. Koska ne olivat mielettömät ennen leikkausta.
Ja ihanaa kävellä ulkona pelkässä topissa =). Ei rintaliivejä..

Mutta kyllä suosittelen leikkausta, mie pääsin tk:n lähetteellä..
Ja vaikka ne kivut on helvetilliset.. Varsinkin ensimmäisenä kahtena viikkona.. Ni on se sen arvoista.
 
Kiitoksia myös Aurinkoenergialle ja Suikalelle onnitteluista!

Meillä on menty about puolitoista vuotta ihan luomuna tjot-meiningillä, mutta nyt pari kiertoa on ollut ehkä vähän enemmän yritystä tuo plussa saada. Meillä mies reissaa aika paljon, joten aina ei ole ajankohta raskautumiselle ollut kovin otollinen ja moni ovis on mennyt ohi. Nyt kuitenkin näyttäisi siltä, että meille huhtikuussa tulisi toinen lapsi. Ihanaa! =)
 
Paljon onnea Jopa ja ellen! nyt sitten vaan mahaa kasvattamaan ja valittamaan oireista ja oireettomuudesta odottajiin! ;)

Paljon plussatuulia pian testaaville!

suikale: Sullakin viikonloppuna on h-hetki käsillä. Mä pidän paljon peukkuja! Tää viikko on taas kauheen kiireinen enkä oo ehtiny sitä kyläilyä ajatella. Jospa ens viikolla olis vähemmän hommia. Huomenna lähdetään mökille ja kerrotaan appivanhuksille tulokkaasta. :eek:

Meillä siis oli iloisia ultrakuulumisia ja nyt odotellaan ekaa lääkärikäyntiä ja tapetaan uuten vaan aikaa. Olo on suht normaali.

Rhea ja kakara-möykky 9+2
 
Dragon hui, kuulosti kamalalle :x eihän tiesti kaikille tulis tollasia ongelmia ku sulla.. mulla on kans vasen hiukka isompi ku oikee.. rintsikoita ihan pakko pitää aina melkein paitsi tiesti yöllä..

Rhea ite en suurempia odota.. jos ovis oli sillon ku ff näyttää ni menkat ois tiedossa vasta ens viikon alussa.. ei jaksais oottaa :kieh: no sieltä ne sit tulee ja pienoinen masennus sit iskee..
 
Paljon onnea Jopa ja Ellen!! :flower: :flower:
Noi plussauutiset on niin ihania, voi ku ne sattuis joskus omalleki kohdalle...täytyy kyllä myöntää et kateutta on vähän ilmassa.. :/
Plussatuulia muillekin!! :whistle:
 
jopa73 noista hymiöistä: olen huomannut, että jos laittaa peräkkäin ä ja sulkumerkki esim (pyörä) niin siitä tuleekin tuo silmää vinkkaava hymiö eli ;) . Tuosta pääsee eroon, kun laittaa yhden välilyönnin (pyörä ). Omituinen bugi.
 
mulla vasta kiertopäivä 17/28-30 menossa ja rinnat älyttömän arat. En kyllä tiedä, olisko ovisaika voinut olla jo kp:llä 12, kun silloin sattui alamahaan oikealle puolelle. Eli jos olisi raskaana niin tuleeko rintojen arkuus jo näin nopeasti? :eek:
Edellinen täti suoritti vierailunsa odotettuna ajankohtana, joten tuskin siitäkään kierrosta olen raskaana (toivottavasti en, kun on noita kosteita kesäjuhlia ollut).

Toinen asia mihin olen alkanut kiinnittää huomiota on se, että joka toiset menkat tuntuvat jotenkin voimakkaammilta kuin toiset. Eli eikös se ollut niin, että vuorotellen irtoaa vasemmalta ja oikealta.. voisiko siis olla niin, että toiselta puolelta ei esim. irtoa munasolua ollenkaan? :eek: :eek:

On tämä naisen elämä vain niin kummallista! :LOL:

Ainiin, päätettiin ensi vuoden syksylle häät ja jo eilen meinattiin saada riita aikaan paikan valinnasta. Päätettiin, ettei mennä ollenkaan naimisiin, jollei se ilman riitelyjä onnistu. :whistle:
 
Ellen ja Jopa onnea haamuista :flower: Yhyy, mäkin haluun jo raskaaksi...en oo yhtään kateellinen...

Rhea mukava kuulla, että kaikki oli hyvin ultrassa =)

Mulla meinasi aamulenkillä tulla yrjö...Alkulenkki oli vähän sumussa menoa, kun olo oli aika ällö ja rinnoissa tuntui vähä välillä vihlontaa. Rinnat on kyl aika kipeät, auts. Välillä tuntuu menkkamaisia kipuja, mut sit ne taas loppuu...Argh...No, huomenna tää viimeistään selviää...Maha on taas sekaisin ja päätä jyskyttää. Voihan se kyl olla tää hellekin mikä aiheuttaa osan näistä "oireista".
 
Kiitos taas paljon onnitteluista kaikille! Pitää vielä testata uudestaan viikonloppuna et saa varmuuden. Mun kaveri kävi äsken kylässä ja vain vaivoin sain pidettyä tän tiedon sisälläni, mutta onneksi täällä saa siitä kirjoittaa niin johan helpottaa!! Oliskohan se poika kun näin tekee pahaa koko ajan ja esikoisesta ei tehnyt, eilenkin vasta iltapäivällä olo parani...

Mä kirjotin kirjeen mun miehelle ja vein sen postilaatikkoon ja käsken sen hakea postin kunhan nyt ensin töistä tulee. Kirjoitin sen kirjeen niinkuin se olisi vauvan kirjoittama ja loppuun tietty et nähdään 9kk päästä, isi =)
 
Moi! Onnea paljon Jopa ja Ellen!! Caffee: sullahan kuulostaa hyvältä. Ainakaan mulla ei yleensä oo rintakipuja ollu kun oviksen aikana, joten toihan vois olla hyvä merkki. Toivotaan parasta!

Oon alkanut miettiä ovistestien ostoa, mut kun kierto on vielä ollut hyvin epäsäännöllinen ja kuitenkin oireista olen suunnileen tiennyt ajankohdan niin en oo varma viitsinkö vielä ostaa. Toisaalta kun mahikset kuitenkin sillä ehkä paranis, niin ehkä kannattais.

Red Dragon ja muut listan päivittäjät: Oliskohan ideaa siinä että nostettaisiin aina listan ekaksi ne joiden kiertopäivät on varhaisimmat? Ennen täällä oli tapana tehdä niin, mutta eipähän tuo minua niin häiritse. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
Red Dragon ja muut listan päivittäjät: Oliskohan ideaa siinä että nostettaisiin aina listan ekaksi ne joiden kiertopäivät on varhaisimmat? Ennen täällä oli tapana tehdä niin, mutta eipähän tuo minua niin häiritse. :)

Juups, se on ollut tarkoituksena tehä, mutta aina oon unohtanut ;) . Ja nytten päivitin vain nopiasti, ku tulin ukon kanssa käymään kotona mökiltä.. Ja lähetää käymää kaupassa.
 
Kiitos kaikille onnitteluista =) ! Koitan tässä just miettiä, että kuinka kerron miehelle asiasta. Se on taas työmatkalla ja tulee vasta huomenna kotiin. Odotanko huomiseen vai kerronko tänään jo puhelimessa? Olis kyllä jotenkin kivempi kertoa kasvotusten :) Ellen keksi kyllä ihanan tavan asiasta kertoa, meillä vaan taitais sähköposti toimia tuohon paremmin. No, täytyy funtsia, miten toimia.
 
mouku tänään just kattelin listaa ja mietin ihan samaa :D

jopa käyt ostaa sellaset söpöt pikku tossut ja annat ne sille kun tulee kotiin :) itse oon tota tapaa sit miettiny ja sitä isäkirjaa vai mikä se on.. kunhan se aika meillä joskus koittais :kieh:


voi voi.. typerää ku ukko menee johki työpaikan saunailtaan ja oon yksin :kieh: ei oikein mitää tekemist.. tulee vaan mietittyä et oisinkohan vai enkö.. aaargh.. tiiä oikein mitä kirjottas ku on ajatuksia miljoona päässä ja testitki polttaa vaik turha niit on tehä :kieh: :'( :/ nii mulla on tuntunu sellast ihme kipua vasemmalla ihan häpyluun luona mikä tuntuis et se liikkuu tai sellane ihan ku kuplia puhkeis.. oiko oisko oisko vai eikö ois.. :whistle: tosiaan ei ilmaa ainakaa siel voi olla..
 
Onnittelut sinulle jopa :flower:

d.b no niin.. äsken kun kävin vessassa niin eikös sitä vaaleanpunaista siellä jo ole.. vatsaa nippaa tutun tuntuisesti. Sama kaava kuukaudesta toiseen.. Vielä elän toivossa että tähän jää, vuoto ei ole vielä tätiä. Silti taidan aavistaa et game over taas tältä erää.

suikale tuo kuplien puhkeilu tuntuu olevan melko yleinen raskausoire, joku on sanonu et tuntuu myös siltä ku joku puhaltelis pillillä ilmaa. Kyllä mie tiiä mikä siellä puhaltelee.. ;)
 
voi kylli kun olisitkin oikeessa.. mä en kyllä oikein usko.. jospa se täti siellä puhaltelee :'( arvaa polttaako testi, mut ei järkeä.. toivottavasti sulle ei se täti änkee kunnolla.. jospa siellä pikkuinen vaan kiusaa :)
 
suikale malta mieles ja testaa vasta aamulla. Mä ainakin testaan aamulla jos vuoto ei ala. Mäkin oon yksin kotona, oon oikeestaan koko viikonlopun. ukko ajaa rallia, ja se vie sen koko loppuviikoksi. Arvaa vaan tuunko mie hulluksi jos en kehitä itselleni jotain tekemistä. Tosin työt alkaa ensi viikolla, niin suunnittelua riittäisi. Ajatukset jostain syystä muualla :whistle: nyt alkoi päätäkin särkeä, ei tee mieli aurinkoon kun ollu jo monta päivää rannalla.
 
kylli mulla kyl kp:tki aika vähis vielä.. hmm.. polttelee silti.. huoh.. typerää.. ukko sano et ei oo siel myöhää mut pah.. ei se sieltä kyl mun ajoissa tuu.. ja typerää ku tääl vahtaa vaan kelloo et millonhan se tulee kotia.. noo..
 

Yhteistyössä