Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Huomenta!

Joanna, ajattelin samaa ku suikalekin, että voi varmaan poisaa listalta jos muualla kirjoittelevat. Ainahan pääse sitten takaisin.

vsaflikka83: Eihän se testi tosiaan tuossa vaiheessa vielä mitään näyttäisikään. Kannattaa odottaa kunnes menkat päivän myöhässä.

Mä ajattelin soittaa neuvolaan 12 aikaan ja kysyä, että kuunnellaanko ekalla visiitillä sydänääniä tms. Että sais jonku varmuuden sen vuodon jälkeen. Kaverilla ei ainakaan tehty mitään ekalla kerralla. :/ Olo on ihan normi. Ja mulla kans aika menee hitaasti. Nyt rv 6+1. :snotty:

suikale: Tee se varmistus testi edes mun takia, jos et ite usko siihen.. ;)

Tädin yllättäneille iso ruttaus :hug: !
 
Moi taas! Voikohan mulla olla kohdunulkoinen raskaus?Miten se oireilee,tietoa? Voiko se olla mahdollista vaikka testissä ei plussaa?Nyt koko ajan painaa inhottavasti oikeella puolella ja pistelee ja ovistestissä niinikään putipuhdas nega..Samat hommelit vaan jatkuu,voihan nenä! :headwall:
 
Tinttara84: mulla ja testi näytti taas negaa. Oikealla puolella nippailee ihan koko ajan. KN tullu taas vähä eteenpäin, kiinni on kuitenkii ja sellanen kiinteä. Se menee päivän aikan eestakasin :LOL: Lämpö 37,2. Luulen kyllä et testi näyttäis plussaa vaik olis kohdun ulkopuolinenkin. Rinnat kipeytyy tasaseen tahtiin, et onkohan se täti tulossa vai ei? Tulis nyt jos on tullaksee, ettei tarttis jännätä. :kieh:
 
Munkin mielestä listaa vois päivittää niin että poistaa sieltä semmoiset, jotka ei enää tänne kirjoittele. Papagena tuo alempi lista on ainakin kivemman näköinen, mut mulle on ihan sama kumpi noista otetaan käyttöön.

Tervetuloa uusille vauvakuumeisille!
 
Papagena hyvä idea.. munki mielestä ehkä se alempi on sit parempi..

tuossa äsken kyselin siskolta kiertoteiden kautta et miten sillä tuli vuotoa kun oli raskaana.. siis sillä tuli ihan normaalisti menkat ja sit ku sai tietää olevansa raskaana oli jo melkein viikolla 12 ja sen jälkeenkin sillä tuli vuotoa ja luuli et meni kesken.. mulla kummallista kuumotusta ihan alhaalla alavatsassa vasemmalla puolen.. ja nipistää.. tiesti pää tekee taas kepposet ja keksii kaikkea.. aaaaargh :kieh:
 
Rhea: Millon sulla on eka neuvola? Niitä sydänääniä ei saa kuulumaan kovin aikasilla viikoilla. Ainoo mahdollisuus kurkata mitä pikkuselle kuuluu on varmaankin varata aika yksityiselle alkuraskauden ultraan. Maksaiskohan se joitan 50-70 euroo paikkakunnasta riippuen. Aika käypä hinta mun mielestä, jos sillä saa mielenrauhan. Muistaakseni vasta viikolla 11 kuunneltiin sydänääniä lääkärineuvolassa.

AIkamoista aikaa se alkuraskaus kun on yhtä aikaa onnesta ihan sekasin ja niiiin huolestunut kun ei näe mitä sinne mahaan kuuluu... Voih, kun pääsisikin jo kokemaan sitä, vaikka se hurjaa välillä onkin. Ei malttais millään odottaa... Musta tuntuu että oon koko ajan listalla jonon hännillä kun toi kierto jäi pätkäks. Turhauttaa, kun tuntuu siltä ettei pääse edes kunnolla yrittään.

Papagena: Musta olis kiva jos plussanneiden lasketut ajat näkyis listassa. On kiva käydä kurkkiin välillä mitä teille kuuluu, niin tietää mistä odotusketjusta etsiä. :) Voih, oon niin kade teille... Eilenkin katselin ihan haikeena vauvamasuja kaupungilla. Kunpa olis jo itelläkin. Nää kierron alkupäivät on kyllä aina masentavimmat. Onneks lauantaina ilmestyy uus Harry Potter niin saa muuta ajateltavaa vähäks aikaa!
 
tervetuloa kaikille uusille ja plussaa odotellessa.. hiukan hömelö olo, en tiedä menikö ovis jo vai onko vielä tuloillaan, limat pysyy samanlaisina :x kirkkaana siis. hirveästi ei ole yritystä ollut, mutta sen verran että tuntumaa otetaan :whistle:

Rhea sulla ei vissiin oo enää ollut vuotoja?

Nyt täytyy jatkaa siivousta, tulin vaan pikaisesti kurkkimaan :D
 
suikale: Vie pulloja kauppaan. Testin saa alle 4?, se aconin hyvä. :D

pixie: Eka neuvola on rv 7+2. Koitan soittaa sinne neuvolaan taas maanataina ja kysellä mitä ne siellä tekee ja onko toivoa kurkata tai kuunnella masukuulumisia.

khalawah: (Olipas se vaikea kirjottaa!) Vuoto tosiaan hiipu sen keskiviikon jälkeen niin, että lauantaina ei enää tullut enää mitään. Muutenkin vaan enää paperiin jäi.
 
Mua alkaa jo vähän jännittämään, vaikka fiilis on edelleen sellainen että tää kierto oli täys floppi. Kohdunnapukassa ei tapahtunut juuri mitään ja nytkin on vähän raollaan. Vuoto on runsasta ja valkoista, mut siitä nyt et revi mitään johtopäätöksiä. Alavatsa on kyllä arka ja vähän turvottaa, mutta se enteilee varmaankin tätiä.

Luotan edelleen siihen, että koska tisseissä ei tunnu mitään niin mitään ei ole myöskään odotettavissa... paitsi täti :kieh: No huomenna lähdetään juhlimaan kaverin synttäreitä ja aion kyllä vähän kipata kuppia - ainakin skumppaa :D

Eilen olin jotenkin tosi pettynyt koko odotuksen odotukseen ja sit mies ei ollenkaan ymmärtänyt miks mä oon niin kärsimätön. Mä yritin sille selittää, et miltä tuntuis jos olis monta iltaa kytännyt joella lohta ja se ei tartu mihinkään perhoon... No mies tyynesti totesi, et kokeillaan toisella perholla tai vaihdetaan paikkaa... Sit vasta tajus mitä sano - saatiin aika hyvät naurut :LOL: Ehkä mä en kuitenkaan kokeile toista perhoa eikä mieskään taida vaihtaa pyyntipaikkaa :D
 
Rhea nii saa.. kaveri kans komentaa testiä tekee.. mua on kyl muutaman päivän väsyttäny ihan hulluna ja palellu välillä.. pääkin kipee.. mahaa nippaa.. tosiaan se siskon tilannekin pisti miettii mut en mä oikein jaksa uskoo et ois niin käyny.. jos tässä vielä kattelis mitä tuleman pitää.. ovista ootella ja sillee.. voi olla järkevintä.. ei tuu pettymys negasta.. huomenna saattaa tiesti olla eri ääni kellossa :LOL:
 
Hmm.. jospa mä sitten päivitän tota aamulla tekemääni listaa ja poistan sieltä ne joita ei ole näkynyt. Saahan ne tosiaan takaisin sitten jos niin haluavat. Tuo papiksen idea oli minustakin hyvä! Mut kumman nyt vaihdan sinne... ekan vai tokan? Tai jos teen niin että laitetaan se eka niin jos joku haluaa etsiä plussanneita niin tietää mistä lähteä hakemaan... eiks joo? Saahan sitä sitten myöhemmin muutettua :)

).( väsyttää..väsyttää.. väsyttää! Tänään tuntuu olevan vähän väsy päivä! rinnat edelleen kipeet.. olleet nyt siis jo oviksesta asti joka oli viikko sitten. Toiveet on siis korkealla =) Lämpöäkin olen mitannut, mut jotenkin en siihen luota, ku olivat viimekierrossakin korkealla ja silti täti tuli :kieh: Vielä pitäisi reilu viikko sinnitellä ja jännitellä jotta saa tietää onko siellä masussa jotain vai ei? Mies eilen jutteli mun mahalle ja huhuili "isän kultaa"... sopöä :heart:

Suikale:Menethän sitten huomenna testikauppaan.. jookos? muo niin jännittää sun puolesta :wave:
 
Joanna, laita vaan se lista kumman parhaaks näät. Ei niitä laskettuja aikoja pelkästään mun takia tarvi päivitellä jos muut ei nää niitä tarpeellisiks.

Mussu81, hyvä toi sun miehen kommentti! :LOL:
On ne miehet tavallaan aika onnekkaita, kun niitä ei hetkauta nää jännäilyt niin paljoa. Mun miehellä hurahti koko odotusaikakin ohi niin, ettei se kuulemma suurimman osan ajasta ees muistanu että ollaan raskaana :whistle: Tuntu hassulta kun ite ei sit taas paljo muuta pystyny ajatteleen. Mutta jää ne myös paljosta paitsi, on se niin ihanaakin!

Mua rassaa se, etten viittis kokoajan kuormittaa miestä mun vauvajutuilla... Ja kavereittenkin kanssa saa varoa sanojaan, kun suurin osa kuumeilee silleen, että miehet ei suostu ees yrittään vielä ja se vasta turhauttavaa onkin. Kokemusta on siitäkin kun ennen esikoista ehdin 6 vuotta kuumeileen niin pahasti, että monet itkut tuli sinä aikana itkettyä. Viime viikonloppuna kerroin kahelle parhaalle kaverilleni meidän vauvayrityksestä, enkä saanut kovin mieltä ylentäviä kommentteja. Toinen ei sanonut mitään ja toinen sanoi, että älä odota kauheesti ilosia kommentteja koska olis kuulemma niitten vuoro ensin, kun meillä on jo yks. Ymmärrän sen, että harmittaa oma tilanne, mutta ei mun onnen pitäs olla niitten onnesta pois. Onneks te ootte olemassa, vaikka tuntuukin että pälisen näitä juttuja lähinnä yksikseni täällä! :D
 
Laittakaas joku ohjetta miten sais kuvan kamerasta tänne? On kyllä ihme kun pömpöttää vatsa aivan samalla tavalla kun tosta neidistä alkuviikoilla. Testi vaan näyttää negaa. Rinnat kipeytyy vaan koko ajan enemmän ja oikealta vatsaa nippailee kovin aika-ajoin. Sisko sano, että sillä näky kakkonen vasta 2-3vko siitä kun menkat ois pitäny alkaa, eli toivoa on.

Voisin vaa pistää kuvan tosta vattasta, kun ei oo mitään menkkaturvotusta ( ainakaa aiemmin ei oo tollasta ollu), mieski sano ettei se tollanen oo ollu. Tosin ei ketään kyllä varmaan kiinnosta :ashamed:
 
Pixie et suinkaan pälise yksin :D Siksihän me täällä ollaan et me halutaan kuulla miten muilla hurisee ja olla mukana toisten iloissa ja suruissa. Nuo sun kaverin kommentit kuulostaa omituisilta. En mä ainakaan koe mitenkään masentavana ym. ku täällä tulee iloisia onnistumisia. Päin vastoin se jotenkin tsemppaa itseäkin eteenpäin =)

Joanna ihana mies sulla! Meillä ukko ei ekan raskauden aikana ollu millään lailla mukana. Kyllä se pari kertaa kokeili liikkeitä, mut silloinkin mä aina sanoin, et kokeile nyt ku mukeltaa :kieh: Me tehtiinkin diili ennen yrittämisen aloitusta et nyt on mukana tässä touhussa tai sit ei hyvä heilahda :headwall: Oli viimeksi niin yksinäistä etten halua kokea sitä uudelleen :ashamed:
 
Mussu:Joo mies on ihan kympillä mukana tässä. Ja itseasiassa sillä se vauvakuume on kauemmin ollut kuin mulla. Tai kyllä mullakin on se piilevänä olut jo kauan mut en uskaltanut päästää sitä valloilleen, kun kuitenkin tiesin et asia ei ole ajankohtainen vasta kuin nyt kesällä =) Mut nyt tää kuume onkin sit ihan ÄLYTÖN!!!! Vuosien patoutumat on päässeet liikkeelle :LOL:

Ja en mäkään viitsi kaikkea miehellä höpöttää. Sillä todellakin menis hermo ennenkuin olen edes raskaana. Joten siksi on ihanaa että TE olette olemassa :hug:

Tultiin äsken sotkusta. Käytiin pikkuveljeä katsomassa kun hän astui viime viikon maanantaina armeijan harmaisiin. Pääsin elämäni ekaa kertaa maistamaan niitä kuuluisia munkkeja.. ja hyvää oli =)

Ääh.. huomenna pitäis varmaan alkaa tekemään jotain sen eteen et meillä on lauantaina tupaantulijaiset ja vieraita on tulossa 20!!!! Eli ruokaa pitää tehdä tooosiiii paljon!! Ja täytyypä varmaan käydä ostamassa vähän olutta ja sidukkaakin, booliainekset jo löytyykin kun jäi syksyllä häistä ylimääräiseksi :D
Tältäerää hyvät illan jatkot kaikille :) Ja TOOOOSIIIII paljon plussa tuulia =)
 
Mussu81, mulla oli ihan samat fiilikset ekaa odottaessa! Mutta nyt jo mies tuntuu olevan ihan eritavalla jutussa mukana, kun on kaiken kerran kokenut ja tietää millanen sulonen sieltä vois olla tulossa. Ekaa odottaessa se ei erityisemmin ees tykänny lapsista, ne tunteet heräs sillä vasta synnytyksen jälkeen. Mutta oli tosi ihanaa miten nopeesti. Se hääräs synnärillä jo vauvan sängyn ympärillä sellanen sulonen hymy naamalla ja paijas sitä koko ajan. Ja vilkutteli vauvalle moneen kertaan, kun lähti kotiin yöksi. :heart:

Ekaa odottaessa sillä ei ollu ees lasketun ajan lähestyessä vielä minkään näköstä mielikuvaa tulokkaasta, eikä se kuulemma juurikaan miettinyt asiaa :/ Nyt se mietti jo yks päivä ääneen, että oliskohan mulla jo vauva masussa ja kumpikohan siellä vois olla. Ja kun mun teki mieli tupakkaa viime viikonloppuna niin se silitti mun mahaa ja sano, että ei saa savustaa vauvaa, jos siellä vaikka olis jo sellanen... Ihku :)
 
Tosi kurja olo, ollaan miehen kanssa yritetty reilu puoli vuotta mutta ilman tulosta, alkaa oikeasti käydä jo mielenterveyden päälle kun tahtoo niin kovin lasta!! Tänään alko menkat ja olin satavarma että nyt on tärpänny, olis meinaan ollu nappi ajotus, mentiin 3 viikkoo sitten naimisiin ja mikäs somempaa kuin vauva häistä 9kk kuluttua.... mutta ei niin ei.... Kärsin melkein kaksi kuukautta tosi kovasta toispuoleisesta alavatsakivusta, onko kellään vastaavaa? Nyt sain ajan gynen polille tutkimuksiin koska tavan ultrassa ei mitään löytynyt, kivut on hävinnyt mutta lapsettomuus pelottaa onko siis moraalisesti väärin että käytän tuon minulle varatun ajan vaikka kivut ovat loppuneet?

tätä harmitusta menkkojen alkamisesta ei yhtään helpota olo että voisi syödä vaikka jauhotkin kaapista, menkkojen aikana hulluja mielitekoja herkkuja ja muutakin ruokaa kohtaan!
 
Joanna, ootko säästyny sotalesken osasta kokonaan, jos et oo ennen sotkun munkkeja maistellut? Onnekas, jos niin on päässy käymään. Mulle ne munkit tuli enemmän kuin tutuiks, koska onnistuin seurusteleen aikanaan kolme kertaa niin, että pojan armeija-aika osui siihen seurustelu ajalle. Ja tää viiminen hullu päätti olla siellä vielä vuoden... :headwall:
 
Pixie: joo mä olen onnistunut säästymään siltä! Olin 16-vuotta kun aloin seurustelemaan pojan/miehen kanssa joka oli 22 ja armeijan jo käynyt. No hänen kanssaan olin sitten 5vuotta ja sen jälkeenhän nuo "sotapojat" oli mulle jo liian nuoria tai sit sellaista ei vaan kohdalle silloin osunut. Tosiaan mies pääsi kanssa verestämään tänään siellä sotkussa muistojaan.. siitä on 13vuotta kun hän on käynyt armeijan samassa varuskunnassa missä veli nytten on =)
Vai kolme kertaa olet "sotaleskeksi" jäänyt... "hyvä" tuuri!! Olet kokenut sen sitten minunkin puolesta =)
 

Yhteistyössä