Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Haha. Kirjauduin sisään ja huomasin et mullapa on tällänen käyttäjätunnuski täällä. Mennään sit tällä ku unohdin jo NapaKissan tunnarit. Eli olen NapaKissa oikeesti, ja kärsin näemmä varhaiskeski-iän dementiasta :LOL:

Onnea Bigfish plussaamisesta! :heart:
 
Onnea Bigwish!! :heart: Voin täältä laittaa pikaliimapötkön tulemaan, niin pienoinen tarttuu hanakasti kiinni =) Alkohan niitä plussia tulemaan, tässä ehti jo päivittäjä tuskastua.

Mömmömmöö, avoimen yliopiston opinnoissa onkin se juju ettei tartte sielä penkissä nököttää ollenkaan =) Voi monessa lukea kandiksi melkeen ilman että käy edes paikan päällä. Tietysti kirjastossa pitää käydä, mutta muuten. Voi siis viakka keskellä yötä katsoa luentosarjoja netistä, jos sitlä tuntuu. Mullahan just parhaiten onnistuu opinnot kotona, missä voi välillä käydä kahvit keittään ja koirat käyttään ja sitten meuhkata ja kulkea välillä jos siltä tuntuu..ei häiritse ketään vaikka vähän muutakin hommaa :LOL: Sitten tutkinto-opiskelijana on aikataulut vähän enemmän tietysti sitovia ja pitää käydä välilä paikan päällä, sitä pitää toki ensin anoa.

Mulla on sikainfluenssarokote, kun oon iän puolesta riskiryhmässä. Ja ottaisin muutenkin. En jotenkin näe syytä, miksi ei ottais. Toisaalta mulla on myös ekaa kertaa tavallinen influenssarokotus ja on ollu hyvä mielestäni, ei tosiaan tule flunssat niinkuin ne tulis mulla normisti. Ei tietysti viakuta muihin kuin siihen tiettyyn tyyppiin, mutta kuitenkin. Oon vähän sitä mieltä, että ennemmin otan parin päivän käsikivun (niinku mun tapauksessa kävi, jollakin tais olla tässä ketjussa vähän keljumpi) kuin sitten kunnon flunssan..oli se sikaa tai mitä tahansa. Ja oon myös sitä mieltä, että sitten on ihan turha ruikuttaa, jos jotain sattuu ja ei oo viittiny käydä rokotetta ottamassa..ei ainakaan sympatiaa täältä heru :saint:

Tirppuli, voit laittaa käsittääkseni semmosen "unohtuiko salasanasi" siinä sisäänkirjautumisen yhteydessä ja ne laittaa sulle uuden/sen salasanan. Mulla itellä on käytössä tommonen salasanatunnusohjelma, joka muistaa mun kaikki salasanat ja siihen itseen on tietysti se yksi muistettava salasana vain. Helpottaa huomattavasti elämää ja ovat turvallisessa paikassa, koska sinne ie muut pääse.
 
Bigwish, tosiaan itekki mietin että olis voinu melkeen kirjottaa ehkä ylös millon on plussattu mutta sitten kun sitä ei alkuperäisessä ollut niin ajattlein että ehkä se ei ole niin tarpeen. Ja moni ei tosiaan ole muistanu sitä LA:ta ilmottaa, mutta eipä se ole niin justiinsa :LOL:
 
Otin nyt pienen vapauden vähän muokata tuota otsikkoa, jos ei haittaa. Voin kyllä laittaa entisenlaiseksikin jos siltä tuntuu. Ajattelin, että kun laajennetaan tuohon kesään (nythän onkin jo helmikuun loppu mutta ei viitsi vielä älaittaa keväällä tai kesällä aloittavia), niin saadaan mukaan uutta porukkaa vanhojen plussapoispotkaistujen tilalle :LOL:

Bigwish, ei kyllä millään saa enää ketään vanhoja tuttuja olla yrittävänä tällä puolella siinä vaiheessa kun osa alkaa synnyttelemään B)

Jahas, tämä tyttö lähti töihin ja jospa sitä sitten pääsis ihan sorvinkin ääneen eikä tarttis käydä vaan ovella käymässä ja uutta aikaa sopimassa :LOL:
 
Vau, onpas tää ketju ollut taas tosi aktiivinen, hyvä hyvä :D Tervetuloa minunkin puolesta mukaan uudet ja tervehdys kaikille "vanhoillekkin" :flower: Nyt kun ootte niin paljon kirjotellut ja on uusia tullut, niin sitä varten laitan pikaesittelyt itsestäni.

Olen 23-vuotias teologian opiskelija ja tuleva pappi Itä-Suomesta. Olen ollut naimisissa 2,5v (yhdessä kaikenkaikkiaan n. 6v) ja asun mieheni kanssa kahdestaan. Mies on 26-vuotias ja valmistuu kesään mennessä insinööriksi. Ensimmäistä yrittelemme ja meneillään on yk6. Minulla on todennäköisesti monirakkulaiset munasarjat ja sen takia kärsin epäsäännöllisistä menkoista ja hirsuitismista eli ylimääräisestä karvankasvusta. Diane Novat lopetettuani olen vahaillut nenän alustani ja nyppinyt vähän leukaakin. Lisäksi minulle tulee jonkin verran karvaa sisäreisiin ja alavatsaan. Kierrot ovat vaihdelleet 20-40 päivään. Onneksi suurin osa kierroista ollut kuitenkin 30-32pv. En ole kuitenkaan oviksia löytänyt, vaikka kahdessa kierrossa niitä olen etsinytkin :/ Viimeeksi kun kirjoitin, olin sillä fiiliksellä, että haluaisin lääkäriin kuvauttamaan munasarjat ja sitten clomeja tms. jotka voisivat auttaa ovuloimaan. Ongelmana tosin olivat kesätöiden puute eli siitä seuraava rahan puute.

Nyt sitten hyppäys tähän päivään. Kierto kuusi on meneillään ja taitaa olla (laskee...) kp24. Kuten aiemmin mainitsin, aioimme pitää tän kierron taukoa, koska oli niin paljon muuta hommaa elämässä. Olemme siis olleet "silleen" vaan joitakin kertoja koko kuun aikana. En jaksa uskoa tärppiin ja oikeesti vaan nautin stressittömästä seksistä :heart: Tekee oikeesti hyvää kaikkien päivien kyttäilyjen ja tikkuun pissimisten jälkeen! Kesätyöt ovat järjestyneet, jee! Pääsin kesäteologiksi pieneen 1500 asukkaan maalaisseurakuntaan 3kk ajaksi:) Odottelen jo innolla kesää :D Nyt on vaan mietinnät, että muutanko tuonne yksin vai mieheni kanssa. Ollaan puhuttu, että mies hakisi sieltä jotain kesätöitä, koska oman alan työnäkymät ovat ainakin mol-sivujen mukaan aika toivottomat :/ Siis tuosta maalaiskylästä on 50km säteellä 3 kaupunkia joten voisi niistä jotain hommia yrittää etsiä:)

Koska työkuviot ja siten taloudelliset kuviot alkavat järjestymään, mulla olisi seuraavaksi aikomus hankkiutua yksityiselle gynelle tutkituttamaan nuo munasarjat. En vaan ole vielä saanut aikaseksi soittaa ja varata aikaa kun iski viikonlopun aikana useemman viikon kestäneen kiireen jälkeen perus räkätaudin :( Harmittaa kun olimme vielä sukuloimassa viikonloppuna ja se tauti iski päälle sit siellä. Toivon vaan, ettei 6-kuinen kummipoikani saa tartuntaa. Mulla oli nimittäin viikonloppuna pahimmillaan 39 astetta kuumetta ja olo jokseenkin hönttö. Nyt alkaa jo helpottaa kuumeet ja päänsäryt mut kurkku ja nenä on täynnä räkää :/ Kunhan tästä palaan kunnolla elävien kirjoihin niin alan sitten hoitaa eteenpäin noita tutkimusjuttuja:) Pitäis käydä uusimassa paniikkihäiriölääkitykseni reseptikin. En tosin halua tässä kunnossa mennä kämpästäni mihinkään, joten katson huomenna uudestaan. Toivottavasti vaan saan reseptin ajoissa, koska huomasin, että lääkettä on jäljellä enää 17pv ajaksi :/ Lääkäri varmaan kuitenkin haluaa nähdä ennen kuin suostuu reseptin uusimaan ja lääkärille on tietenkin jonoa. Joo, ois pitänyt aiemmin laskea jäljellä olevat tabut, mutta turha on pyllyä kipristellä, jos kakka on jo housussa...

Vielä täältä omanapaisuuden keskeltä huomasin, että täällähän on myös uusia plussanneita. Onnea miljoonasti Bigwishille ja kaikille muillekin raskautuneille :) Olette mukana rukouksissani!

Testaajille pidän peukut pystyssä d:)b Toivottavasti Nallu ja muut loppukiertolaiset saavat kauan kaivatun plussansa:)

Iso :hug: heille, jotka ovat joutuneet päästämään tädin kylään. Btw, mistä toi täti juttu tulee, kun puhutaan menkoista? Oon aina miettinyt sitä, hmm..

Metsis, kannattaa ilmanmuuta opiskella, jos aikaa, kiinnostusta ja rahaa vaan riittää:) Muista kuitenkin, ettei nuorenakaan tartte kaikkea jaksaa. On aikamoinen paletti jo siinäkin, että opiskelee täysipäiväisesti AMK: ssa, käy töissä ja hoitaa koiria. Vielä kun olisi se tuore aviomieskin, joka tarvitsee aikaa ja hellyyttä:) Terveys on arvokas asia, jota ei kannata uhrata. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että jos burnout iskee päälle, niin toipumisenkaan jälkeen oma jaksaminen ei ole samaa luokkaa kuin ennen uupumista.

Muutamia vuosia sitten opiskelin itsekin AMK: ssa liiketaloutta ja kävin samaan aikaan töissä. Päivät muodostuivat siten, että olin koulussa klo 8-16, siitä menin töihin ja olin töissä klo 16.30-21.30. Kotona olin klo 22 ja seuraavana aamuna taas kouluun klo 8. Ei mulla noita päiviä ollut kuin 2-3krt viikossa, mutta muina päivinä tein opiskelutehtäviä ja olihan mulla koulua kuitenkin aina 8-16. Lisäksi aika usein joku olio sairaana jolloin mä tuurasin ja talvilomien aikana saatoin olla 5-6 päivänäkin viikossa töissä vielä koulun päälle. Pahin viikko taisi olla se kun olin 40h/vk koulussa ja 30h/vk töissä siihen päälle. Panin pelin poikki ja irtisanouduin töistä siinä vaiheessa kun haaveilin olevani kuollut vain, jotta saisin vihdoin levätä. Samassa rytäkässä hain myös opiskelemaan teologiseen ja pääsin onneksi sisään. Kertaakaan en oo katunut. On toi liike-elämä niin jotenkin kovaa. Aina pitäs vaan enemmän ja enemmän tehä ja voittoa voiton perään. En siis halua pelotella ja oikeesti opiskelu on hieno juttu, jos jaksaa ja kiinnostaa:) Kannattaa kuitenkin miettiä tarkkaan omia voimavaroja ja koska olet vielä nuori nainen niin sinullahan on koko elämä aikaa opiskella ja kehittää itseäsi:) Itsekin mietin sitä, että jos tekis merkonomin paprut tässä teologisen ohessa. Saisin sit nostettua 2- asteen opintotukea kun korkea-asteen tukikuukaudet loppuu vuoden päästä. Saisin myös ilmaseksi syödä koulussa ja toisaalta vois mennä noi kurssit vanhasta muistista, koska opiskelin siis AMK eli tradenomi tasolla tota litaa ennen teologiaa. Opiskelin tosin vaan 2v enkä koskaan tehnyt tutkintoa loppuun kun en halunnut tuhlata aikaa alaan, jota en koskaan halunnut enää työkseni tehdä. Merkkariksikin opiskelisin nyt vaan saadakseni lisää tukia ja toisaalta jos olis joku taloushallinnon tai laskennan merkkari ni siitä olis seurakuntatyössä etua. Pappienkin kun täytyy aika paljon ymmärtää noista seurakunnan budjeteista jne.

Kiitos ja anteeksi romaani:)
 
Mä en ole ottanut sikainfluenssa rokotetta, enkä näillä näkymin myöskään ole ottamassa. Tällä hetkellä muutenkin näyttäis, että se sika-aalto on jo ohi,jollei sitten tule jotain uutta. Mutta sitten taas ei tiedetä, että tepsiikö tää vanha rokote siihen.. :|

Bigwish :heart: :heart: IHANAA!!! Täältä myös lähtee laatikollinen pikaliimaa ja tarrasukkia ja sinitarraa ja vielä kaksipuolista teippiäkin, että pikkuinen pysyy varmasti menossa mukana :hug:

Nellilläkin on siellä jännät päivät, menkat ainakin lupaavasti myöhässä :hug:

Metsätähtöselle pahoittelut tädin yllätystulosta :hug: Ja tämä uusi ketjun nimi on oikein hyvä, mukava saada porukkaa enemmän, ehkä ne sitten potkisi meitä vanhempia jo pois :whistle:

Tytöt0406 Hurjan paljon tervetuloa, toivottavasti kolmas saa pian alkunsa :heart:

Voi, kuulostaapas Unikeijun tapaus ikävältä! Onko vuoto jatkunut vielä? Haleja :hug:

Sokeripala, onpas miehelläsi harmillisesti nuo yövuorot, mutta onneksi sulla on suunnitelmia ;) Toivottavasti löydätte kahdenkeskeistä aikaa! Tai siis..Tehän löydätte! :)

Shamandalie, voihan se kahvin maistumattomuus olla oire raskaudesta? :whistle:

Mulla on tänään kp37 ja menkat toista päivää myöhässä :whistle: Haluaisin uskoa, että on myöhässä raskauden takia, mutta pelkään myös, että on kierto ihan viturallaan. Jos nyt jotain raskauden oireita on niin, tuo pari viikkoa jatkunut mahan sattuminen, vihlominen nopeissa liikkeissä, satunnainen etominen, väsymys ja pissalla ramppaaminen. Mutta tissit ei oo yhtään arat. Se perjantainen nega saa mut uskomaan kyllä paljon enemmän kierron plöröksi menemiseen kuin raskauteen.. :'( Sovittiin yhdessä avokin kanssa, että testaan seuraavaks vasta lauantaina. Saa ainakin muutaman päivän ajatella sitä mahdollisuutta, että josko kuitenkin siellä joku olisi.. :heart:

Ketkäs muut täällä on testaamassa lähiaikoina? :)
 
Bigwish: Paljon onnea! Peukut pystyssä et kaikki menee hienosti loppuun saakka. :hug:

Vaniljainen: Voihan se olla, mut epätodennäköistä. :D Mulla on kaikissa aikasemmissa raskauksissa ensin kahvin mieliteko loppunut ja sit tehdä pahaa, jo ennen plussaa... Normaalisti juon kahvia ja paljon. :LOL: No, toivotaan et on siitä et ois raskaana... ;)

Eilen kun siivoilin illalla, niin mahaa vihlo aivan kuin ois supistellut... Mut taitaa johtua vaan korvien välistä ja kun toivoo et niin ois... :LOL:

Kiitos vastauksista sikarokotteesta. :flower: Mä olen asiaa pohtinut silloin kun niitä rokotteita alettiin antaa. Ja asia ois varmasti toinen, jos olisi joku perussairaus. Riskiryhmään kuulun ylipainon vuoksi. Mutta... Meillä oli töissä syksyllä pahimpaan aikaan sikaflunssaa liikkeellä. (Olen siis ip-ohjaaja) Naapurikerhossa oli yhdessä vaiheessa n. 80% lapsista poissa, osalla todettu sikaflunssa, osalla todennäköinen (siinä vaiheessa ei kotona pärjääviä sairastelijoita enää tutkittu), ja meillä oli yksi varma ja yksi todennäköinen. Lapset ovat päivittäin tekemisissä, samassa koulussa kaikki. Ja myös mä olin naapurikerhon lasten kanssa päivittäin tekemisissä ja yhteisissä tiloissa. Enkä ole sitä sairastanut... Ja mulla on tutun perhe rokotettu muuten, paitsi äiti. Ja kaikki muut paitsi perheen äiti sairasti sikaflunssan 8vko rokottamisen jälkeen... (Pitää sitä aina puolustella ratkaisujaan, kun anoppi haukkui mut lasten heitteille jätöstä kun ei lapsia olla rokotettu... :| Tosin päätös oli meidän yhteinen, yksin en päätöstä tehnyt...)

Mutta nyt menen hetkeks sohvalle pötköttämään kun lapsetkin nukkuu. :) Ja ystävä laittoi hetki sitten viestin, että ovat tänne päin tulossa. Matkaa on jonkin verran, joten ehtii vielä oikaisemaan hetkeks... :D
 
hui kun te ootte kirjotellu paljon:)
eihän tässä ketjussa pysy mukanakaan varsinkaan näin päiväs aikaan kun ei ole aikaa ajatuksella lueskella kaikkien juttuja kun lapset pyörii jaloissa.

onnea siis plussanneille joku siellä oli ainakin plussannut :flower:

ja pahoittelut niille joilla täti tuli kylään :hug:
 
Haaveilija86, sanoppa miehelles että laittaa suoraan hakemuksia insinöörifirmoille. Ja oikeen pommittaa kaikki läpi, ensin toki kattoo että on sitten just eikä melkeen hyvin tehty cv ja hakemus kunnossa jne. Mullahan mies on tosiaan yrittäjä ja palkkaa toisinaan työntekijöitä, niin kyllä sinne kaikki vaan suoraan hakee. Ja haastatteluunkin pääsee helposti, vaikkei välttämättä töitä just oliskaan..mutta saa sitä omaa jalkaa firman oven väliin. Soittelee vielä hakemusten perään. Mollissa harvoin noita töitä on tarjolla, joten suoraan vaan firmoille..googlettamalla ja puhelunluettelosta kans löytyy paljon.

Tämmönen pikaviesti =)
 
Mulla mies kans yrittäjä ja parhaiten ne pääsee,ketkä suoraan ottaa yhteyttä. Useimmin se menee niin,että ne paikat menee ennen kuin niitä keretään mollissa ilmoitella.. Ja jos on tosi hyvä tyyppi, niin kyllä ne töitä tarjoaa vaikka ei oliskaan avoimia paikkoja.

Mites muuten Metsätähtönen teillä sujuu arki yrittäjämiehen kanssa? tekeekö pitkää päivää? Musta tuntuu joskus hirmu yksinäiseltä, muut kerkeää ihan eri tavalla lomailla ja viettää aikaa yhdessä.. sitten kun siitä jotain mainitsen,niin kommentoidaan vaan,että oma moka kun et saa miestäs ruotuun. :ashamed: Harva tuntuu ymmärtävän,ettei yrittäjän arki ole samanlaista kuin verokorttityöläisillä.
 
merkkailenpa taas, ovis pitäis olla tänään ilmeisesti ff:n mukaan ja sunnuntaina käytettiinkin jo etukäteen hyväksi ja tänään ois tarkoitus taas koittaa, peukkuja pystyyn et siimahännät löytäisi maalin ja se maali tarrautuisi kiinni :heart:

Onnea plussanneille ja halauksia tädin vierailun kokeneille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilppa86:
Mites muuten Metsätähtönen teillä sujuu arki yrittäjämiehen kanssa? tekeekö pitkää päivää? Musta tuntuu joskus hirmu yksinäiseltä, muut kerkeää ihan eri tavalla lomailla ja viettää aikaa yhdessä.. sitten kun siitä jotain mainitsen,niin kommentoidaan vaan,että oma moka kun et saa miestäs ruotuun. :ashamed: Harva tuntuu ymmärtävän,ettei yrittäjän arki ole samanlaista kuin verokorttityöläisillä.
Joo, on kyllä aivan väärä johtopäätös ettei saa miestä ruotuun jos toinen tekee töitä. Sehän se onkin aika vaikeaa ihmisille ymmärtää, että omassa firmassa on kyse omista rahoista. Meillä vaihtelee aika paljonkin miehen t yöhommat, syksyllä oli tiukkaa rahallisesti kun oli lama-aika ja iskee kyllä nimenomaan juuri miehen alaan tuo. Nyt taas sitten hommia taas riittää, mutta ei onneksi niin etteikö olisi jo viiden tai viimeistään kuuden aikaan kotona. Kyllä meillä silleen hyvi menee, mies ei onneksi ole mikään työnarkomaani. Ja aika usein käy viikonloppunakin muutaman tunnin pyörähtämässä töissä, mutta tämäkin vaihtelee. Sitten jos on todella paljon projekteja, niin sitten pahimmoillaan on kyllä mennyt töihin seitsemäksi ja tullut joskus klo 22. Mutta noita on kyllä tosi harvoin.

Lomaa me ollaan aika hyvin voitu viettää, katsellaan että aikataulut natsaa ja niin edelleen. Nämähän on vähän alakohtaisiakin kysymyksiä. Yrittäjällähän on juurikin se ongelma, että asiakkaat vaativat töitä silloin kun vaativat ja jos silloin ei ole paikalla, niin hommat menee jollekin muulle. Mutta onneksi tässä on sellaisia projekteja paljon, että edes jonkin verran etuktäeen usein tietää.

Mun mielestä tuo oli just hyvin sanottu, että jos työtä hakeva vaikuttaa todella hyvältä ja varsinkin vaikkapa harjottelupaikkojen työnantajalle on vielä jäänyt mieleen ja antaa positiivista palautetta..niin kyllä semmosta kaveria todellakin yritetään saada töihin vaikkei olisi muuten ketään palkattukaan. Tietysti vähän riippuu suhdanteista taas, mutta näin se kyllä menee.

Mielestäni me kyllä ehditään paljon viettää aikaa yhdessä. Ehkä se sitten on semmosta laadukasta se meidän yhteisaika. Ja kyllähän se niin on, että meidän perheessä tuo firma on siinä mielessä ykkönen, koska sieltä tulee pääasiallisesti rahat. Sitten mun työt ja opiskelut tietysti siinä sivussa tulevat. Jotenkin en vaan voisi kuvitella, että mun mies olisi palkkatyöläisenä onnellinen, kun on kyllä niin toimitusjohtajaluonteinen ettei mtiään tolkkua
:D Palkkio on tässä ehkä just se, että toinen on tosi onnellinen työstään ja viihtyy siinä. Jos siinä nyt välillä joku viikonloppu kärsii, niin olkoot =) Ja onhan tässä sekin, että miehen ei todellakaan tartte mennä tiettyyn aikaan töihin (ellei ole joku sovittu tapaaminen) vaan voi mennä myöhemminkin.

Joillakin aloilla sitten voi olla, että helposti karkaa käsistä ne tuntimäärät jos on mahdollista kellonympäri tehdä paljon hommia. Toinen on se, että onko joku vastuuta jakamassa, esimerkiksi osakkaita tai jotain tämmöstä..tai työntekijöitä.

Tulipa romaani. Pakko mennä kyllä nyt peiton alle, taitaa tulla migreeni :D
 
Peukkuja ja tarroja mutzilla! :flower:

Mun mies on kyllä työnarkomaani :D Se tekee paljon ja vielä vähän lisää, jos vaan mahdollista. Töihin se lähtee 6-7 aikaan aamulla ja kotiin tulee 18-20.. Riippuen päivistä. Harvemmin käy vkonloppuna töissä, ellei ole messut tms.mitkä vaatii vkonlopputöitä. Ja toki joskus asiakkaalle käy ainoastaan viikonloppuna käydä katsomassa työmaata tms. niin silloin toki pitää mennä. Ja nyt on kyllä tiukat ajat,että pakko painaa pitkää päivää ja tehhä paljon itte. Moni firmahan on menny nurin tai menee kun on tämä laman perkele..Firma on vielä suhteellisen tuore ja ensimmäiset vuodethan on niitä tiukimpia ja ratkaisevimpia.
Mun miehen firmassa on kaksi osakasta, mutta molemmat perheellisiä niin ne ei voi samalla tavalla tehdä pitkää päivää niin mun mies tekee sitten extraa. Kattoo sitten miten vaikuttaa kun ja jos meille siunaantuu muksu.

Lomaillaan aika harvoin yhessä, itseasiassa nyt oltiin tän kuun alussa viikko ulkomailla lomailemassa ja se olikin eka loma kahteen vuoteen. Oon ite Savonlinnasta kotoisin ja siellä olen yksin käyny joulua lukuunottamatta.
Väliin harmittaa,kun mies on niin väsyny kun tulee töistä..syödään yhdessä ja miltei samantien se sammuu. Ja jossain välissä pitäs vielä keretä pupuillakki :D Ja välillä masentaa kun muut käy yhessä ulkoilemassa,ruokakaupassa jne. ja ite hoidan kaiken yksin.. Mut ei voi valittaa, ite oon lähössä opiskelemaan ja mies tuo leivän pöytään. Ja mies kyllä on niin yrittäjäluonteinen,että se ois vaan onneton jos olis perusduunarina.

Ja me ollaan puhuttu tästä heti suhteen alussa,miehen edellinen suhde on kaatunut siihen kun mies on lähtenyt yrittäjäksi ja miehen exä ei ole sitä kestänyt,vaan olisi halunnut enemmän aikaa jne. Mulle ukko teki hyvin selväks heti alussa,että tulee tekeen töitä ja painamaan pitkää päivää silloin kuin tarvii ja että on työnarkomaani. No se on kyllä huomattu. Ja oon tottunu kyllä jo siihen,että mies tulee kun tulee..enkä silleen kattele kelloa niin kuin muut vois kytätä.. mut on se silti joskus aika hankalaa ja yksinäistä.
 
Mömmömmöö Juu, kyllä omaa elämää pitää elää, ja ihan täysillä. Mua ei sinänsä haittaa ollenkaan se että sisarukseni saa lapsen vaan sen mukana perhetapaamisissa tulee KAMALASTI kyselyitä että koskas te ajattelitte hankkia? Millonkas teille tulee? Mieli tekisi huutaa että heti sitten kun se siittiö kiinnittyy!! Ei olla kerrottu että aiotaan myös tehdä, mutta mieli tekisi. Mutta sitten kaikki kyselisi että no joko te olette raskaana?? Ja siihen onkin sitten kiva vastata aina että ei, ei olla vielä... No juu, kyllä se ultaräänikuvien katselukin hieman ärsyttää kun niin toivoisi että olisi omat kuvat siinä. Mutta kyllä se siitä.

Bigwish Onnea!! ihanaa! :heart:

Shamandalie
Mä en joudu nyt miettimään otanko sikarokotteen, koska mulla oli jo se pahuksen tauti syksyllä. On se kyllä aika kaamee, että tavallaan ihan suosittelen sitä. En kyllä tiedä ottaisinko itse... Kun yritän hieman vastustaa kaikkia tuommoisia... Mutta nyt ei tarvii enää miettiä sitä. Pitäisi olla hetkeksi suoja.

Unikeiju-79 Mulla on vielä kaikki niin auki sen firman suhteen etten siitä viitsi puhua vielä :)

JA tervetuloa uudet!! :flower:
 
Onpas mukava tulla seuraan, jossa on muitakin yrittäjäperheitä, kuten ilmeisesti ainakin Metsätähti ja hilppa86...Meillä mies on kuljetusalalla yrittäjänä ja työ pitää hänet poissa aina ma-su yöstä pe-la yöhön ja viikonloput vietetään yhdessä. Välillä se on raskaampaa ja joskus taas olen nauttinut omasta ajastani :whistle: Mutta tyttöjen kasvaessa ja perheenlisäystä toivoessa on miehen kiinnostus kotona vietettyyn aikaan lisääntynyt ja tulevaisuuden suunnitelmat onkin nyt hieman avoinna, koska hän on alkanut miettimään muita vaihtoehtoja.

Mutta siinä olen kyllä samaa mieltä, että ne jotka eivät ole eläneet yrittäjäelämää eivät voi ymmärtää sitä edes vähääkään. Töitä on pakko tehdä jotta rahaa tulee, vaikka se joskus syökin perhettä ja lapset ikävöivät isää. Mutta kyllähän se sitten antaa omalla tavalla eri tavalla, kun ei toiseen ainakaan kyllästyä ehdi :kieh:
 
Se on kyllä totta,että toiseen ei kerkee kyllästyä :LOL: Meilläkin alkuhuuma kesti ainakin tuplasti kauemmin mitä aikaisemmissa suhteissa,minkä koin vaan positiivisena.

Ja se mikä mua ärsyttää muutamissa yrittäjien vaimoikkeissa on se,että ne yrittäjyyden hyvät puolet otetaan vastaan (esim.firman auto,lomapaikka tms) mutta sitten ollaan naama norsun v***lla kun mies tekee pitkää päivää.. Tästä olen yhden tuttavan kanssa ihan kunnolla sanaillukkin tuolla kotopuolessa kun olin käymässä. Elämähän on kompromissejä täynnä ja jos jotain haluaa,niin jotain pitäs pystyy antaakki. Itte en esim pystys harrastaan ja reissaamaan esim. kotopuoleen jos mies olis tavallisissa töissä ja tekis perustuntimääriä. Itte kun opiskelen,niin tulot menee aikalailla laskuihin ja lainoihin.

Mutta kiva,että täällä muitakin. Voidaan tsempata toisiamme jos tuo yrittäminen joskus tympii :hug:
 
Tervetuloa tytöt0406

Bigwish Onnea onnea onnea! Tarrasukkia mukaan! Toivottavasti nähdään kohta :D

Kellä kaikilla nyt on testipäivät lähellä? Plussaonnea teille ja mulle tietysti =) Tahtoisin niin jo poistua odottaviin. Mielelläni ottaisin teidät kaikki mukaan!

Samat oireet jatkuu ja huomenna testailen! Kp 33/32
 
Mä olen ite ollut yrittäjänä ja vielä näen punaista kun ajattelenkin asiaa, meni niin mönkään se homma että...Mulla oli tosi huono tuuri vuokranantajan kanssa, joka kusetti siis kaikessa mahdollisessa missä vaan onnistui ja kun vaihdoin paikkaa, niin uusi vuokranantaja olikin patologinen valehtelija, eli ei onnistunut oikein sielläkään. Jos yrittämisen saa onnistumaan, niin se on varmasti aivan mahtavaa, joten kaikille jotka siitä haaveilevat niin toivotan paljon onnea :hug: Siinä on ehdottomasti myös hyvät puolensa =)

Hui, Nallulla on jänskä aamu huomenna, tule sitten heti kertomaan kuinka kävi! :heart: Kaikki varpaat ja sormet on mulla pystyssä, että plussa tulee :)

Mulla lorahti hetki sitten ruokalusikallinen valkovuotoa housuihin, menkoista ei tietoakaan..Mitäköhän ihmettä tuolla mun sisuksissa oikein tapahtuu :$
 
No itku. Menkat tänään 3 päivää myöhässä ja en malttanut torstaihin asti oottaa niin testasin tänään aamulla...Nega. Tosin se nyt ei ihan kamalasti yllättänyt kun sitä omaa ovuloimistani oon tässä vähän epäillyt. Kuukausi on meidän häihin aikaa ja niiden jälkeen kyllä varaan ajan yksityiselle gynelle jotta tutkii tapahtuuko sitä pirun ovulaatiota lainkaan. Ja alkais nyt sitten ne menkat edes, taas juilii tonne selkään siihen malliin että saattais sieltä tulla...Toisaalta se ei haittaa, tai tietysti haittaa...Mutta kuitenkin, mulla on ens viikon pe polttarit ja kun nyt ilmeisesti en raskaana ole niin voin pari siideriä nauttia =)

Anteeksi nyt kovasti oman navan pälätys mutta...Kyllä te varmaan tiiätte...:)

Joku kyseli siitä sikapiikistä, mä en sitä ole ottanu enkä hyvin todennäkösesti ota.
 
No voi itku tosiaan,Nelli :hug: Tiedän ton tunteen, sitten sitä jälkitään kiroaa, että miksi sitä ei malta! Olikos sulla jotain muita oireita kuin menkkojen pois jäänti? Älä silti vielä heitä toivoa kaivoon, jos se ei vaikka vielä näy? Just tänään luin miten joillakin on näkynyt plussana vasta kun menkat on olleet viikon myöhässä. Pidän edelleen sulle peukkuja! Kuinka tasainen sun kierto muuten yleensä on ollut?
 
Vaniljainen Tosiaan kaikista ärsyttävintä onkin se malttamattomuus. Mitään muita OIKEITA oireita ei oo ollut...Keksittyjä sit senkin edestä...Kierto on ollut pillereiden jätön jälkeen säännöllinen 23-25 päivää ja muistaakseni ennen pillereitäkin suhteellisen säännöllinen oli (tästä on kyllä niin kauan että ihan vannomaan en mene). En jaksa uskoa mihinkään myöhäseen plussaan, koska niin tuuria se olis ja mulla ei ikinä sellasta tuuria ole...Joten tätiä jäädään oottelemaan täällä...
 
Vaniljainen: Yrittäjyydessä tosiaan on omat riskinsä ja sen takia ei todellakaan toivoisi, että ulkopuolisten takia pitää pistää firma kiinni. Sun tarina kuulosti todella inhottavalta...

Hilppa86: Kyllä vaan tsempataan toisiamme tarvittaessa; niitä päiviäkin tulee :) Ja totta se on ettei sitä kyllä vaimonkaan naama voi aina happamalla olla, jos on yhteisesti asioista sovittu....Eikä se miehelläkään aina mukavaa ole vaikka saakin tehdä sitä työtä mitä rakastaa; kyllä ne pitkät päivät sielläkin tuntuu.

Nelli-86: En tiedä sun historiaa, mutta samaa tuossa mietin kuin joku muukin eli onko sulla yleensä epäsäännöllinen kierto? Jos ei sen takia vielä näytä positiivista...
 
Sulla on nelli kyllä tosi sama tilanne nyt kun mullakin..Oot ehkä lukenutkin tuolta ylempää, että testasin perjantaina aamulla negan ja sitä ennen pari haamua ja nyt mulla on täti myöhässä kaks päivää. En ole uskaltanut testata uusiks vielä kun pelkään sitä negaa niin paljon :( Aion nyt malttaa sinne lauantaille. Mitä ns.keksittyjä oireita olet bongaillut? Tsemppihaleja, täällä mennään samoilla ajatuksilla :hug: Millä testillä muuten teit?
 

Yhteistyössä