Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Mulla itellä ei ole tosta yrittäjyydestä muuta huonoa sanottavaa kuin verotus :LOL: Ei kyllä kannusta yhtään yrittäjyyteen. Ja tietysti saa kuulla aika paljon työasioita ja pohdintoja ja muita, mutta ei ne silleen häiritse. Eniten mua kans ärsyttää tuo, kuinka vähän yrittäjyyttä ymmärretään ja oikeasti arvostetaan eikä ihmiset ymmärrä, kuinka paljon verotetaan siitä että raataa töissä. Tuo viimeinen on mielestäni kaikista ärsyttävintä. Koska muuthan saavat esimerkiksi työttömyydestäkin tukea, mutta yrittäjän pitäisi ensin vetää koko pulju alas ja niin edelleen. Silti meillä ainakin tulee makseltua ihan kamalasti veroja, että on kyllä työttömyyskorvauksia maksanut mies sitten muidenkin edestä paljon. Tuo on kyllä ihan totta myös, ettei sitä enää tule juurikaan kateltua kelloa millon mies tulee kotiin. Silloin aluksi tuli, mutta sitten huomas että parempi puuhata omiaan ja tulee kun tulee. Joskus aiemmin ja joskus myöhemmin.

Nallu ja Nelli sekä Vaniljainen, toivotaan plussaa :heart: Nelli, eihän sitä tosiaan tiedä vaikka sieltä plussa pärähtäisi. Ja jos ei meinaa pärähtää, niin toivotaan ainakin että täti ymmärtää eksyä ettei tarvi odotella turhia.

On nämä naisen kierrot ja elämät kyllä yhtä sirkusta :LOL: Itellkäin oli tuo eka kierto vain 26 päivää, semmosta mulla ei ole kyllä ikinä ollut. Ja toisekseen musta alkaa jo nyt, kp3, tuntumaan siltä että vuoto alkaa tyrehtymään. Siis kun mullahan menkat naturaalisti kestää sen 6 päivää. Saas nähdä. Nyt on kyllä hyvä näitten menkkojen kans, etteivät myöhässä ole, kun on se reissu. Oiski tosi kiva olla häämatkalla menkoissa B)

Haaveilija86, tosiaan ei ole tarkoitus itseä piippuun ajaa. Olen itse kerran tainnu piipussa olla, joten kyllä sitä viisastuu. Mulla nuo opinnot ei onneksi ole sitä 8-16 koulussa hommaa ollenkaan, vaan lähinnä onkin sitä väkertelyä esseiden ja muiden töiden parissa. Vähän erikoista siis.

Mutzilla, ite tilasin tässä just FFstä sellaisen 90 päivän lisäajan. Mulla oli se 30 päivän vip-koeaika ja nyt tilasin sen sitten. Oon tosissaan tykännyt siitä kalenterista. Ja kyllä, ois toiveissa että 90 päivän sisään tapahtuis jotain sellaista, ettei tarttis pidemmälle ajalle ostaa vippiä B)
 
Clearbuen digitaalisella tein kun sai kaupan päälle kun osti sellasen viikkonäytöllisen (jonka käytän sit vasta kun tulee oikeesti plussa)...Flunssaa on ollut ja aivastuttanut (jota ei oo juuri ikinä, siis aivastuta) ja hetihän mahdollisiksi raskausoireiksi sen pisti. Sit myös ollut ihan tajuttoman väsynyt (jolla ei tietenkään ole yhteyttä noinin 70h työviikkoihin) ja mahakin taitaa olla vähän turvoksissa (ruokavalio...). Tässähän näitä "oireita" olis, tosin kaikelle löytyy ihan oikeesti järkevä syy kun vaan ajattelee...

Toivotaan nyt, että sulla vaniljainen vielä testi plussaksi muuttuu, hyvä alku ainakin oli kun haamuja tuli... =) Kamalasti jaksamista ja rohkeutta sinne ja halauksia myös. On tää niin vaikeeta kun koko ajan miettii ja ressaa...
 
Onnea Bigwish plussasta ja toivotaan että pikkuinen pysyisi mukana :heart:

Nelli pahoittelut negasta ja iso :hug:

Vaniljainen joo, edelleen jatkuu samanlaisena tää vuoto. Töissä olin taas pikkuisessa pulassa kun ei siteet ja tamponi riittäny ja housuihinkin asti tuli. Vuodon seassa on taas ollu niitä klimppejä. Onneks pääsin kotiin lähtemään oli sen verran vähä lapsia hoidossa.
Mies vaan sano mulle että kohta on taas hempat niin alhaalla et en pystyssä pysy :ashamed: Tuntuu jo nyt aika heikolta.
Huomenna pakko soittaa klinikalle ja kysyy et mitä tehää ku menkat on nyt kestäny sitten 10 päivää, ei paljoo enää naurata :LOL: Se siitä oviksen testauksesta ja siitä et täti olis ollu pakkaamassa kamoja ;)
Haluis jo niin kovasti testailemaan ja päästä siihen meidän viimeiseen siirtoon... :ashamed:

Sikapiikistä lapset on sen meillä saanu, mut itse en ota eikä luultavasti mieskään =)

Nallu kovasti toivon plussaa sulle ja muista tulla sit heti aamusta kertomaan mitä testi näytti :heart:

Nyt jotain pientä iltapalaa ja sit sohvalle odottelee irtokarkkipussin kanssa Paon alkamista :heart:

Plussa puhureita :whistle: kaikille ja iso :hug: negan saanneille ja tädin kylään saapumisesta :flower:
 
Vaniljainen Kiitos! Tuun heti kertomaan kun koneelle pääsen, mut se menee iltaan. Kotonaki oon vasta viideltä.. Sullakin jännät paikat! Toivottavasti me molemmat nyt plussattais tästä kierrosta.

nelli-86 Toivottavasti se plussaksi muuttuis :hug:

Jännittää jännittää.. Saa nähdä miten käy. Mut nyt suihkuun!
 
Tässä just mietin että onpa nyt aika KIITTÄÄ teitä oikein kovasti. Teistä on ollut ihan tosi suuri tuki mulle, varsinkin kun tuo miehenpuolikas on vähän huono näistä asioista puhumaan ja en sit viitsi älyttömästi samoista asioista sille jauhaa ettei vaan sen takia vedä liinoja kiinni...On loistavaa päästä valittamaan negasta ja odottamisen tyhmyydestä jollekkin, jotka samassa elämäntilanteessa...

Eli kiitos teille kovasti siitä että olette täällä...:D
 
No voi räkä. Pakko tulla vaan kertomaan, että eiliset menkkojen alku oli vain yksi ruskea klöntti ja sen jälkeen ei oo tullu mitään. No, tein testin mutta nega oli... kp 29/28 eikä mitään oireita menkoista ja verta ei näy. Siinäkö ne oli? Hah. Voikun pääsisikin noin helpolla.
 
Onnea Bigwish!!! :flower: :) :hug: :heart:

Pahoitelut niille,jotka täti saavutti!

Tervetuloa uudet!

Mulla menossa kp 2/25-28 ja vuotaa ihan sikana! :eek:
Tamponi kestää pari tuntia kerrallaan ja sit jo fuskaa..Karseet kivut,auh!Varmaan joku km tms..

En tiedä miten tän viikon jälkeen täällä enää pyörin kun kone hoidossa kaverilta ja kai ens vkol pitää palauttaa,mutta sen ajan täällä käyn kattelemas teitä!
Meillä ens viikko sit puputellaan ja kovasti koitetaann raskautua.. :p ;) :whistle:

Palailen taas! :wave:
 
Hmmm..Ei sillä nyt varmaan oo mitään merkitystä, mutta sanonpahan nelli nyt kuitenkin, että mulla oli sama testi, jolla tein negan :whistle: Ostin kanssa sen paketin, kun toisen sai kaupan päälle. Onko niissä testeissä joku vika vai ollaanko me vaan liian toiveikkaita :LOL:
Toivotaan, että joko plussataan tai sitten saa tädit tulla mitä pikimmiten, eikä jäädä lorvailemaan mihinkään :kieh:
Ja kiitos myös itsellesi, on tosiaan mukavaa päästä vaihtamaan ajatuksia samoissa tilanteissa olevien kanssa, nuo miehet kun ei aina ihan ymmärrä meitä..Itse ainakin olen saanut kuulla miten malttamaton olen testien kanssa :ashamed:

Unikeijun täti kuulostaa tavallistakin kierommalta, kunpa ei olisi keskenmeno? :hug: toi verimäärä alkaa olla jo aikamoinen, vähemmästäkin sitä alkaa pyörryttämään!

Nallu, plussapuhureita sullekin oikein kovasti ~~~ :whistle: Toivottavasti plussataan tosiaan kummatkin! Vähän kyllä olen epäileväinen omastani.. :ashamed:

Lumina, meitähän on useampikin täällä joilla täti ei meinaa tulla, mutta testit senkun näyttää negaa..Oliko sullakin GB:n digitaalinen :LOL:

Tipetsu, hurjalta kuulostaa sielläkin, toivottavasti olis vaan tavallista ärhäkämpi täti kylässä! Pupuiluintoa toivottelen jo nyt :heart:
 
Malttia negan testanneille, saattaa se plussa olla sieltä vielä tulossa! Toivoa on niin kauan kunnes täti saapuu. Tuo Unikeijun tilanne kuulostaa kyllä tosi ärsyttävältä, on niin turhauttavaa silloin kun asiat ei etene mihinkään suuntaan. Jospa lakkaisi pian!

Mun ovistestin viiva olikin tänään jo selvästi haalistunut. Ja taas jäi arvailujen varaan oliko tuo nyt ovis ja huippu jäi vaan näkemättä, vai oliko vaan LH:n heittelyä. Oli kyllä niin lähellä yhtä vahvaa viivaa että jää nyt mietityttämään oliko kumminkin jo ovis. Plääh, ota näistä nyt selvää, en kyllä tikuttele ensi kierrossa. Saatiin kuitenkin tänään tilaisuus pieneen kahdenkeskiseen hetkeen, aika pikainen olikin :D ja toissapäivänäkin oltiin joten ei olla ainakaan jätetty mahdollisuutta täysin hyödyntämättä! Tikuttelua jatkan nyt kun en ole mistään varma, mulla on sellainen hämärä toive että jos jatkan tarpeeksi pitkään niin muuttuu plussaksi ja onkin raskautta :D oikeasti oon ihan kaheli kun uskottelen itselleni kaikkea mistä tulee hyvä mieli :ashamed:

Nellille vielä sen verran että kannattaa varmaan testi tehdä vielä biletyspäivän aamuna jollei menkat ala, ettei sit tuu turhia huolia jos plussaksi muuttuukin tästä vielä, ja sehän on hyvinkin mahdollista =)
 
Metsis, mua muuten mietityttää vähän tuo ketjun nimi, kun onhan se hyvä että se päivittyy ja uutta porukkaa tulee mutta toisaalta tuntuu vähän hölmöltä että nytkin on mukana meitä syksyllä aloittaneita, ja sit kun tuo nimi siirtyy ajassa eteenpäin niin jatkossakin osa porukasta on aina ikäänkuin jäänteitä... En kyllä osaa muuta ideaa tähän paitsi jos laittais nimeksi "syksyllä, talvella, keväällä tai kesällä yrityksen aloittavat :)" niin olishan siinä tavallaan ideaa :D

Onko muilla tähän mielipiteitä? ehdotuksia?
 
Vaniljainen Jep. GB: digitaalinen eikä menkat alkanut yölläkään. Tuli siis maanantaina vähän ruskeaa vuotoa /klöntti mistä päättelin että menkat alkoi. Nyt siis kp 30/28. Ollaankohan me ostettu joku pilalle mennyt erä noita gb:n testejä :LOL: Eikä ole mitään menkkaoireita. Ajattelin odotella vielä hetken ja sitten testailen uusiksi jollain toisella testillä. Ehkä semmoisella missä se haamukin voisi näkyä ;)
 
Sokeripala, tuostahan vois vähän tosiaan vähän äänestystä tehdä että mitä nimelle halutaan thedä. Siis sehän voi olla ihan mitä vaan, kaikilla on tässä päätäntävaltaa =) Oon ite ajtaellu tuota nimenmuuttumista sillä, että jos se ei muutu ollenkaan, niin käytännössä tänne ei tule uutta porukkaa ja ketju kuolee. Mikä on siis ongelma monissa ketjuissa. Ja tavallaan syksyllähän aloittavat ovat jo aloittaneet, joten sitä pitäis jotenkin ehkä muokata. Tai olla jotenkin vaikkapa..niin, mitenhän se sitten olisi.

Ehdotuksia ketjun nimeksi? Joten tietysit niin, että tänne löytäisi takaisin nekin, jotka käyvät harvemmin kirjotitamassa. Samoin jo plussanneet löytäisivät kuulumisia kertomaan.

Samara88, tervetuloa :flower: Ja onnea saman tien yritykseen!

Lunta on tullut ihan sikana. Että arvaatkaapa ärsyttääkö, kun joku neropatti oli parkkeerannut puoliksi parkkipaikalle ja pyörätielle..nyt sitten lumiaurat ovat tietysti vetäneet ihan järktytävän kokosen kinoksen sen auton perään ja nyt se kinos on siis parkkipaikan puolella. Ja eiköhän juuri ihanasti vielä meidän tiellä, nice. Nyt se auto lähti, olisin muuten tilannu sille sakot. Ottaa niin nuppiin B) Tilannehan on aina tämmösinä runsaslumisina päivinä se, että nuo kiint.huollonäijät ovat niin kiireisiä, etteivät välttämättä ehi toista kertaa enää päivällä tulemaan paikkoja putsaileen (ne mitkä tyhjiä) saatika siirtämään tuota kinosta hemmettiin tosta. Ärrärr!

Nimestä tuli mieleen esmmonenkin ehdotus vähän tuohon Sokeripalan nimiehdotukseen ,että voisihan siinä olla nuo kaikki vuodenajat mutta se itse vuodenaika, joka on ekana, siirtyisi aina. Siis ajankohtaisimmaksi. Tyyliin Talvella, keväällä, kesällä tai syksyllä aloittavat. Tosin tuo otsikko on siltikin vähän, kun syksyllä olleet ovat jo aloittaneet mutta toisaalta se kutsuu sitten niitäkin jotka aloittavat syksyllä..ja sitten kun siirtyy kevääksi, niin se olisi Keväällä, kesällä, syksyllä tai talvella aloittavat..

Täällä pitää lähteä kahvia juomaan ja suihkuun. Käydään tänään päiväseltään syömässä ja matkavakuutukset hakemassa =)
 
Hui kamala, nyt se sit tuli :heart: Clear bluen digitestillä kirkas raskaana teksti ja viikot 1-2!!!!!
Eilen illalla testasin jollain halpistestillä joka ei vielä näyttänyt mutta nyt aamu testi tuli kyllä heti näyttöön! :D

Hui kamala nyt kyllä oksettaa ja tärisyttää, että nyt se on sit menoa!
 
Kiitos kaikille!! :flower:

Onnea Ryöminkäinen!! :heart:

Mulla on niin kummallinen olo, ei tunnu yhtään, että olisin raskaana. Sitä on jotenkin niin vaikea käsittää. :)

Tuuttehan kaikki mun kans o-puolelle. Marraskuisiin mielellään!!! :heart:

Tuo nimiasia on kyllä mutkikas. Tosiaan ketju painuu lopulta unholaan, ellei nimeä muuteta. Voisiko se olla niinkin mutkikas, kuin syksyllä / talvella aloittaneet ja keväällä / kesällä aloittavat??
 
Ensinnäkin ONNEA Ryöminkäinen!! :)

Toiseks, aika samanlainen tilanne mulla ku nellillä siis elämäntilanne. Meillä kans kuukauden päästä häät, ja epäilen että mun polttarit on ensviikon lauantaina.. :whistle:

Ja kolmanneks, olen myös yrittäjän tuleva vaimo :LOL:

Voi että ku odotan seuraavaa ovulaatiota, laskin että se olis 23.3. Ja mulla sellanen omituinen kyky että tunnen kun munasolu irtoaa, kova kipu sillon, tunnen jopa kummalta puolelta se irtoo. Mun siskolla on sama kyky. Koitan ensin että jos se oviskipu tulee ja sit mittaan vaiks vielä lämmön varmuuden vuoksi. Hullua että jo ensi kierrosta voisin tulla raskaaksi. Olen niin kauan haaveillut lapsesta ja nyt vasta mieskin suostuu. Ihan hassu olo. Ostin eilen Multivita Raskaus ja imetys-vitamiineja ja aloitin ne, ja sitte ostin myös tollasen Clearbluen-testin jossa paketissa myös toinen viikkonäytöllinen. En malta odottaa. Noh, pitää miettiä niin että yhdet kuukautiset enää ja sitten..

Onnea kaikille plussanneille vielä kerran, ja pahoittelut niille joille tuli "täti" kylään.
 
Heippa!

Suuret onnittelut ryöminkäiselle plussasta! Paljon tarrasukkia ja erikeepperiä, että pysys loppuun asti :heart:
Odottelen myös nallun uutisia jännittyneenä täällä d:)b

Tossa nimiasiassa yhdyn Bigwishin endotukseen eli syksyllä / talvella aloittaneet ja keväällä / kesällä aloittavat. Jotenkin tylyä jättää otsikon ulkopuolelle ne, jotka ovat jo yrittäneet pidemmän aikaa. Niinkuin esim minä. Ja kun mä olin kuitenkin ihan alunalkaen se, joka perusti ihan sen kaikkien aikojen ekan pinon:( En haluis joutua ulos, vaikka en ole vielä tärppiä saanutkaan. En vaan ehdi kirjotella niin usein kuin haluaisin. Tosin säännöllisesti seuraan kaikkien teidän muiden kuulumisia:)
 
No eihän se sitä tarkoita, että ketään pois potkitaan vaikka nimi muuttuu ajan myötä. Paitsi plussanneet potkitaan plussalistalle ja toivotaan, että pysyvät odottajissa. KUulumisia saavat tulla kertomaan niin paljon kuin haluavat =)

Ja olisi mukava, että mahdollisimman moni osallistuisi tuohon otsikkoasiaan, kun kerkeätte niin saatais joku päätös ettei jää roikkumaan
B)

paitsi tohon varmaan pitäisi ehkä lisätä 2009 vielä, tai en tiedä meneekö solmuiseksi =)

Lisäksi jos on jotain muita muutoksia mitä haluatte, niin kertokaa ehdotuksia reippaasti.
 
Entäs tälläinen yrityksen aloittaneet tai keväällä/kesällä aloittavat Eli otsikossa vaihtuisi aina tuo vuodenaika/ajat.. eli kesällä se olis "yrityksen aloittaneet ja kesällä/syksyllä aloittavat..."

Tuo otsikko käsittää kaikki jo aloittaneet ja sitten ne ketkä ovat kohta puoliin aloittamassa. Otsikkoahan ei muuten oikein saa sellaiseksi,että se koskis kaikkia..esim.ens syksyä kohti mennessä sinne pitäs laittaa sitten sekin ja se otsikko olis jo aika pitkä rimpsu " syksyllä/talvella/keväällä/kesällä aloittaneet ja syksyllä/talvella aloittavat..."

hankalasta selitetty,ymmärtääkö kukaan? :D
 
Pitäisiköhän minun ilmoittautua myös tälle palstalle... Olen tuolla "Haaveissa vauva 2011-2012" jo vauvakuumettani potenut, mutta nyt pisti tämä palsta silmiin. Ehkä siksi nyt vasta huomasin tämän, kun tuossa uudessa otsikossa kolahti tuo kesällä yrityksen aloittavat. ;) Kiva olisi lukea myös sellaisten juttuja, jotka ovat jo yrityksen aloittaneet ja aina vain parempi, jos tänne kirjottaa välillä kuulumisia jo plussanneet. :D

Kesällä on siis kakkosen yrittäminen tarkoitus aloittaa. Tosin se ei vielä täysin lukkoon lyöty ajankohta ole, sillä töihin palaaminen saattaa ehkä muuttaa vielä tilannetta. Tai sitten lueskelen aikani näitä kuumepalstoja ja päätän, etten jaksakkaan odottaa kesään. :D
 

Yhteistyössä