Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Kiitos onnittelijoille!

On vähän epauskoinen olo, koska eilinen plussa oli kp27/29 ja vielä haamu.Tänä aamuna uusi testi ja aavistuksen selvempi haamu. Huomenna taas testaan. Pelkään siis vielä, että menkat alkavatkin, ettäkysessä vain kemiallinen.

Hassua sinänsä,esikoisesta plussasin vähän vahingossa kp27. silloin en laskenut kiertojani, enkä ollut selvillä, mikä kiertopäivä meneillään.ja kun silloin sen selvän haamun sain kp27, niin se oli meille sillä selvä ja en edes varmistellut. jännä tämä epäusko nyt, kun on oikein yrittämällä yrittänyt.. toivotaan,että plussa pysyy!

pahoitteluni kaikille tädin kylään saaneille,tsemppiä uuteen kiertoon! :hug:

ja paljon paljon plussatuulia koko ketjuun!

itselleni kuiskailen vatsaan tarrasukkia... :heart:
 
paljon onnea suhvelille!! :flower: :flower: :heart: toivottavasti me muut tullaan rytinällä perässä!! :D meidän perhe on ollu täydellisessä nettipimennossa viime viikosta muuton seurauksena. nyt oli tekstiä niin paljo luettavana ettei jääny kaikki ees ihan mieleen mitä piti sanoakaan.. Mutzillalle kuitenkin että ymmärrän ja siis mulla kans raivostuttaa kun jotkut ei osaa kunnioittaa hautausmaan rauhaa..

täällä on menossa dpo 10 (jos osaan laskea oikein). mies on jo ihan varma että oon raskaana ku oon "hieman" herkällä tuulella ollu pari päivää.. itku saattaa tulla ku mies sanoo vähänkää vastaan, huvittavaa :LOL: minä oon kyllä pistäny sen vaan muuttostressin piikkiin. ei oo yhtään semmonen olo että ois tärpänny. tein ihan huvikseni tänä aamuna testinki ku kerran tullu kunnon pinkka nuita liuskatestejä ostettua. siis negahan se tietysti oli. ja siis jos oikein mietin ni tietysti tälläki hetkellä on monta raskausoiretta mutta ku viimeksi oli muka kans, niin ilmeisesti ne on vaan tätin saapumisoireita.
ja siis sitä oon miettiny että voikohan olla että ovistikut ei ookkaa toiminu ja ootan nyt ihan turhaan raskautta tai tädin tuloa.. jospa ne kuiteskaa ei ois ollu ihan susia... äh ja puh ja voi ei tätä vauvakuumetta ku menee pää sekasi!! :LOL:
 
(kiireisenä kopsasin vaan tekstin km-puolelta)

Nyt ei ehdi muuta kuin pikaiset terveiset vaan kirjoittamaan.

Jälkitarkastuksessa kaikki ok, ei mitään estettä uudelle raskaudelle.

Hieman nyt vaan sekava olo kun oltiin tyytyväisiä ajatukseen synnytyksen jälkeen, että pojalla oli kehityshäiriöitä ja luonto hoiti asian tavallaan. Silloin lääkärin mielestä ulospäin näytti siltä. Kuitenkin vauva oli ehtinyt olla jo 3 viikkoa masussani kuolleena, joten surkastumista oli alkanut tapahtua. Nyt ruumiinavauslausunnossa sanotaan, ettei mitään vikaa pojassa ollutkaan. Kaikki on normaalisti kehittynyttä, mutta hankalaa tulkita kaikilta osin, juuri tuon surkastumisen takia.

Kuolinsyy jää siis avoimeksi, mutta istukan irtoaminen (ainakin osittain), lapsiveden vähyys sekä infektio ovat todennäköisimpiä. Harmittaa vaan kun mulla sitä hurjaa verenvuotoa oli koko alkuraskauden ja hematooma todettiin niin itse kysyin (kun opintojen kautta tietoa sattuu olemaan), että voisiko istukan irtoaminen olla mahdollinen. Vastaus oli, ettei siltä vaikuta. Lääkärihän silloin käski seuraamaan sitä hematoomaa, seuraavan kerran np-ultrassa, mutta siellähän se kätilö sanoi, ettei sellaista lue missään ja hän ei sitä voi tehdä kun on lääkärin hommia... Jäi siis seuraamatta. Osastolla ollessani pojan synnyttyä lääkäri kysyi hematooman seurannasta ja sanoin, että seuraamatta jäi.

Missään nimessä en halua ketään ruveta syyttämään ja tiedän, ettei mikään seuranta olisi poikaa pelastanut. Ehkä vaan olisi voinut etukäteen asiaa mielessään valmistella, jos istukan irtoaminen olisi huomattu. Minulle kun aina vaan sanottiin, että raskaus jatkuu normaalisti. Eipä jatkunut.

No niin, olipahan katkeran kuuloista tilitystä, vaikka en niin ajattele. Harmittaa, mutta toisaalta olen tyytyväinen, että pojalla ei mitään kehityshäiriöitä ollut ja uskallan sen puolesta ajatella mahdollista uutta raskautta.
 
Onnea Suhvelille :flower: Tullaan pian perässä :wave: siis sitten kun odotuspuolelle siirryt, saat sä täälläkin jatkaa niin kauan kuin tahdot =)

Mutzilla: ymmärrän tunteesi! Olin vuosia sitten kesätöissä hautausmaalla kukkia hoitamassa ja siellä näki kyllä kaikenlaista käytöstä. Työ oli kyllä kivaa ja hautausmaa pääsääntöisesti ihanan kaunis ja rauhallinen paikka, etenkin kasteisina kesäaamuina :) Toivotaan että nuo sotkijat ovat jotain harvemmin siellä käyvää väkeä. Tuli muuten mieleen kun silloin monet ihmiset luuli että haudoille on tehty ilkivaltaa, kun citykanit kävi kiskomassa kukkia maljakoista ja syömässä makoisimmat nuput, erityisesti ne tykkäsi krysanteemeista! Toisaalta mun mielestä somat pyöreät puput sopii lapsen haudalle siinä missä kukkasetkin =) Mutta teillä taisi kyllä olla vähemmän söpöjä vieraita ja etenkin vanhemmat saisivat hävetä :/

Catalia, jatkoa ajatellen kuitenkin hyvä uutinen ettei perinnöllistä vikaa löytynyt. Ei varmasti koskaan voi olla miettimättä mitä jos... vaikkei todennäköisesti asiaa olisi voinut auttaa ja toisaalta säästyitte ehkä vielä raskaammalta epätietoisuudessa odottamiselta? Eihän näitä voi tietää. Joka tapauksessa toivon sinulle nyt hyvää onnea uuteen raskauteen, olisi totisesti sen vuoro! :hug:

Täällä kp 23 ja taidan lopettaa tikuttelun, jos ovis sattuisi tulemaan niin sen parempi mutta mielessäni valmistaudun jo uuteen kiertoon. Kun ei vaan ihan megakiertoa taas tulisi!
 
Mutzilla ymmärrän hyvin mitä tarkoitat ja itselläni tekee aina pahaa kun menee käymää hautausmaalla kun hautojen päällä on kävelty, oli se sitten kenen hauta tahansa. Meil on kyl lapsille opetettu miten hautausmaalla tulee käyttäytyä ja missä pitää kävellä ym...

Tänään sit kävin mitatuttamassa sen hempan ja olikin aika hyvä vaikka odotin huonompaa eli 117.
No taisin kuitenkin huokaista liian aikaisin menkkojen loppumisesta ku tänää ja eilen tullut pientä tiputtelua. Mistäköhän tää nyt johtuu??? Vai onko palaamassa normaaliin kiertoon ja siks alkaa vuotaminen uudestaan???

Catalia mukava kuulla et saitte hyviä uutisia. Nyt sitten parempaa onnea seuraavaan raskauteen :heart:

Sokeripala mulle kävi ekan kierron aikana niin kun tikutin ovista että ei siihen testiin tullut minkäänlaista viivaa tai siis se kontrolliviiva mut ei sitä kaivattua toista viivaa. Lääkäri sanoi vaan et luultavasti odotin/ tressasin sen viivan ilmestymistä siihen niin paljon et se ei näyttänyt ovista. Seuraavassa tikutuksessa tein taas mut olin valmiiksi sillä asenteella et ei siihen taaskaan mitään tule ja niinhän sitten vaan ilmestyi ne kaks viivaa =) Ei siis kannata liikaa odottaa tai tressata kun tää ihmiskeho ja mieli on niin kummallisia :ashamed:

Nyt pakoa katsomaan.... :wave:
 
sokeripala: kävijät taisivat olla viereisen haudan kävijöitä, koska vain poikien haudalle meni jäljet ja minä olen sinne kujan tehnyt jota muutkin käyttävät läheisissä haudoissa ja siihen viereisen haudan lyhtyyn oli ilmestynyt kynttilä, onpa mukavaa jos pitää jo hautuumaallakin lähetellä lappuja, heitettiin tänään siskon kanssa kukat roskiin haudalta ja jätimme vain ne ehjät sinne, muutenkin tämä keli lakastutti hautakukat, joten sinne menivät, yksittäiset ruusut, joita juuri oli mäsätty, olivat parhaimmassa kunnossa ja ne ehjät sitten laitoimme siskon kanssa kauniisti kummulle, havuja pitää hakea sinne lisää
 
Moikka pitkästä aikaa. =) Kännykällä kävin lomalla juttuja lukemassa, mutta sen kanssa on niin tolkuttoman hidasta kirjoitella niin en sitten kirjoitellut... Muut nukkuu jo, joten koitan pikaisesti lukaista jutut uudelleen läpi ja kommentoida jotain... =)

Ammateista oli puhetta. Me ollaan miehen kanssa molemmat koulutusta vastaavassa työssä. Mä olen lähihoitaja ja mies jonkin sortin insinööri... :D

Vaniljainen ja Lily-Jane: :D En aikonut vielä testailla, odotellaan nyt tätiä vielä. :whistle: En halua kokea sitä pettymystä vielä. Tosin oireet(?) jatkuu edelleen ja lisänä väsymys ja yökätys (esim. kakkavaippaa vaihtaessa). Mut mun mieli on ennenkin tehny tepposet, joten ootellaan... :)

catalialle :hug: ja tsemppiä.

muzilla: Ymmärrän myös sua ihan täysin. Mut on pienenä opetettu kunnioittamaan hautoja, ja niiden päälle ei astuta edes vahingossa. Ja omat on opetettu samaan. Isompi jo muistaa varoa, pienempi ei (käynyt kerran elämässään hautausmaalla viime jouluna...) mutta sitä sitten vahditaankin herkeämättä...

Jospa nyt vähän omaa napaa: Edelleen siis kahvia ei tee mieli. Eilenkin join vain kaksi kuppia. Ja nekin töissä ihan ajan tappamiseksi. Pissattaa enemmän, vaikka kahvia en juokkaan... :whistle: Mahaa välillä vihloo aivan kuin supistaisi, kakan haju laittaa yökkimään, paleltaa ja väsyttää. Mutta, kuten jo aikaisemmin kirjoitin, en ala vielä testailla koska ennenkin "oireita" ollut ilman raskautta. Eikös koirillekin tuu valeraskauksia? :LOL: Seuraava kannattaa jättää väliin jos ei ällöjuttuja haluu lukea. Nyt on joka pupustelun jälkeen yöllä ja seuraavana päivänä tullut pyyhkiessä kirkasta verta vähän. Tämä häviää jokusessa tunnissa. Muistaakseni kuopuksen odotusaikanakin kävi näin... :whistle: Mutta ei silti vielä voi olla raskaana, ei se ennenkään oo heti napannut niin miksi nyt sitten. ;) Ovista olen tikuttanut, eilen tuli tosi haalea, joten huomenna uusiksi taas. Jospa ois vahvistunut viiva... :D

Entä osaisko joku vastata mun kysymykseen? En ole vielä ehtinyt, enkä nyt jaksa alkaa edes hakea netistä vastausta, mutta: Jos naiselta joudutaan poistamaan munanjohtimet, niin onko silloin raskautuminen mahdollista lääketieteellisesti? Ei ole omalle kohdalle tulossa, vaan kaverilla... :'(

Mutta vielä onnea plussanneille ja :hug: tsempit negan tai tädin saaneille. :hug: Mä tuota tätiä vielä odottelen toisaalta "innolla", koska en usko tähän kiertoon raskauden mahdollisuuteen...

Ai niin, vielä: Häitä tulossa, ihanaa. :heart: Ja joku oli häämatkalla. :heart: Me lähdetään ja häämatkalle 1.4. :heart: Tänään kävin ottamassa ensimmäisen hepatiitti rokotteenkin sitä varten. :D

Nyt nukkumaan et jaksaa aamulla sit taas. Jos ei herätä niin ainakin nousta... :LOL:

:wave:
 
elina-87 toivotaan, että plussa pärähtää!!

Mutzillalle :hug: Kurjaa, että teille tärkeällä paikalla ei muut viitsi kunnioittaa hautarauhaa. Kyllä mä ihmettelen suuresti, etteivät paikalla olevat aikuiset viitsi katsoa lasten perään kun haudoilla käydään. Pistää vihaksi koko asia! Toivotaan, että jossain vaiheessa huomaavat tilanteen itse. Tosiaan tulee mieleen, että pitääkö ruveta lappuja jo jättämään viereisille haudoille jos eivät muuten ymmärrä.

Shamandalie Minun mielestäni munanjohtimien poisto ei ole este biologisten lasten saannille, mutta käsittääkseni IVF on tällaisessa tapauksessa varmaankin se keino. Alunperinhän se on kehitetty nimenomaan sellaisia pareja varten, joiden hedelmättömyyden syy oli munanjohtimien vaurio. Ilman hoitoja tällaisen naisen on mahdoton tulla raskaaksi, kaiken järjen mukaan. Kaverillasi tulee siis olemaan mahdollisuus saada lapsia! Plussatuulia puhaltelen sinullekin, kunhan uskallat testata!

Toivotaan, että Unikeijun tiputtelu olisi nyt jo vaikka merkki uudesta kierrosta eikä enää megakierron aikaansaannosta!

Täällä oviksen metsästys aloitettu, kp 11 nyt, mutta ei mitään hajua kierrosta...Normikierto ollut siinä 30 paikkeilla ennen edellistä raskautta... Liuskatestit ensin käytössä ja 2 pakettia Clearbluen digitestejä odottelee vielä ainakin muutaman päivän... Meinasin, että kun rupeaa viiva tummumaan niin sitten digit käyttöön. Tosin tässä tulikin seuraava probleema mieleeni kun jotkut ovat kertoneet, että viiva ei välttämättä tummu tasaisesti vaan voi yhtäkkiä jonakin päivänä vaan olla yhtä tumma kontrolliviivan kanssa... Silloin ei siis voi oikein toteuttaa alkuperäistä suunnitelmaani kaiketi...? Ajateltiin nimittäin testien suhteen ainakin yrittää pelata niin varman päälle kuin vaan voi. Meillä kun ei tuo peittojen heiluttelu auta mitään niin täytyy yrittää niin hyvin kuin mahdollista paikallistaa ovis, jotta hälytetään sitten luovuttaja-isäkin koti-inssiin valmistautumiseen :kieh:

Kaikille tasapuolisesti puhureita, plussaisia sellaisia kaikenlaisiin testeihin!!
 
Oma napa: Mäkin olen valeraskaana, tai valeovulaatio menossa koko ajan. Jo viikko sitte alko mahaa juilimaan ja aattelin että nyt irtoo, siitä muutama päivä ja taas alavattakipu, ja pari päivää ni taas! Lämmöt oon ihan mielenkiinnosta mitannu eilen ja tänään, ja reilu 0,5C korkeempaa näyttää ku mitä pitäis. Ja hulluinta, että ei ees yritetä vielä. Ihme mielitekoja pukkaa, eilen luin illalla kirjaa ja yhtäkkiä iski hirvee himo syödä lohta. Ja suussa on ollu jo reilun viikon tosi makee maku.

Ehkä mä elän liian empaattisesti ja tunnen teidänki tunteet itelläni.. Hämärää :)
 
Teinpäs nyt sitten aamulla testin. Siihen tuli kuin tulikin toooosi haalea haamu! :kieh: Tosi hieno homma jos se nyt sattuis raskautta tarkottamaan, mutta toi on kyl niin haalea, että epäilen olevani vaan sen verran sekasin että siinä viivan nään. :D Sitä paitsi pari kuukautta sitten tais olla kemiallinen raskaus, kun testasin aikasin ja sain viivan ja seuraavana päivänä ei enää näkynyt mitään.. Nyt siis kp36/37-39.

Voi argh tätä tietämättömyyttä! :kieh: Tällasia "raskausoireita" oon jo kehitellyt:
-Menkkamaista kipua (tätä en kyllä kuvittele)
-Lämmön nousu (ja tämähän ei voi johtua siitä, että mulla on flunssa..)
-Runsas valkovuoto (en tiedä onko se raskausoire..)
-Nälkä (mulla on aina)

Että semmosta tänään, onnea muille testailijoille! :flower:
 
Onnea suhvelille plussasta :hug:
Varovaiset onnittelut myös elinalle :hug: Toivottavasti olisi nyt sitä itteensä eli raskautta :D

Täällä edelleen mennään yk6 ja nyt ois kp 32. Odottelen jo menkkoja alkavaksi, muttei näy eikä kuulu. Pari kertaa mulla on tullut joku rusehtava limainen klöntti (sori ällötys) tuolta emättimestä vessassa pyyhkiessä, mutta siitäkin on aikaa jo pari kolme päivää. Sitten ei ole muuta kuulunut. Olen yli viikon ollut vaan ihan tosi märkä ja tänään on nippaillut vähän vasenta nänniä. Tiedä sitten, onko se merkki yhtään mistään. Tässä kuussahan me ei siis olla yrittämällä yritetty, koska ollut koulu- ja työnsaantistressiä. Niinpä ylipäätään seksiä ollut varsin vähän - ehkä kerran tai kaks viikossa. Ei kuitenkaan olla ehkäisyäkään käytetty joten mahollisuus on aina olemassa. Tosin en jaksa uskoa meillä luomutärppiin, koska hormonitoiminta on niin sekoa karvankasvuineen päivineen. Luultavasti menkat on vaan myöhässä tuon viimekuisen stressin takia. Pillereidenkin kanssa stressi saattoi siirtää kuukautisia jopa kolme tai neljä päivää. Ajattelin kuitenkin testata perjantaina, kun mulla on tuolla kaapissa olemassa yksi halppis liuskatesti, jos menkkoja ei kuulu ennen sitä. Olen lauantaina menossa ohjaajaksi viikon ajaksi talviriparille, joten haluan saada varmuuden mahollisesta asukkaasta mahassa ennen sitä.

En muuten edelleenkään tiedä, varaisko sitä aikaa yksityiselle tutkimuksiin vai ei. Pelottaa tämä taloudellinen tilanne tosi paljon. Säästöjä on 900e, mutta miehellä ei ole tällä hetkellä tuloja. Opintotuet käytetty, töitä ei jatketa enää kaupassa ja muutenkaan töistä valmistumisen jälkeen ei mitään tietoa. Ainoa tulo, mitä saa on yleinen asumistuki. Mulla itselläni on tuloina tällä hetkellä opintotuki. Huhtikuun lopussa tulee palkka riparista ja toukokuussa alotankin kesätyöt seurakunnassa. Lainaa on jo ennestään yhteensä melkeen 10 000e, joten ei huvita ottaa lisää, jos ei ole ihan pakko. Selvitään kyllä noilla tuloilla niukin naukin. Tutkimuksiin taidan kuitenkin mennä vasta syksyllä, jolloin mieskin saa jotain tuloja. Toivottavasti palkkaa, mutta jos ei sitä niin ainakin työttömyyskorvausta.

Joo, joidenkin mielestä on älytöntä tehä tähän vauvaa, mutta jos tietää ennakkoon lapsen saannin olevan vaikeeta niin kannattaa aloittaa yritys ajoissa. Jos nyt sattuisi tärppäämään niin lapsen la olis marraskuussa, jolloin varmasti taloudellinen tilanteemme on jo parempi. Ollaan nimittäin valmiita muuttamaan töiden perässä pois Itä-Suomesta.

Anteeksi omanapaisuus, pitää jotenkin käsitellä ajatuksiaan ja tänne kirjoittaminen on varsin terapoivaa itselleni:)

Sitten vielä asiasta kukkaruukkuun. Joitakin viikkoja sitten oli keskustelua Mitä nyt -palstalla siitä, olisivatko keskustelijat valmiita ottamaan vanhempansa tai appivanhempansa kotiinsa tai lähelle asumaan vanhoilla päivillä. Mitäs te sanoisitte? Miten pitkälle olisitte valmiita hoitamaan omia tai puolison vanhempia itse?

Me ajateltiin joskus palata lähelle synnyinseutujamme Etelä-Karjalaan, jotta voimme tarkkailla vanhempiamme vanhetessaan enemmän. Emme varmaan luokse heitä ottaisi asumaan, mutta kävisimme kylässä varmasti viikottain ja jos lähempänä asuisimme niin useamminkin ja auttaisimme siivouksessa, ruokaostoksissa jne. Tai ehkä isäni vielä voisinkin ottaa luokseni asumaan, mutta en äitiäni. Meidän luonteet on niin tuliset, että otettas vaan yhteen koko ajan. Meillä on ihan hyvät välit, mutta kaksi kolme päivää samassa asunnossa hänen kanssaan riittää, sitten tarvii jo hajurakoa :D Niin ja tarpeen mukaan vaatisimme tietenkin hoitoa meidän vanhemmillemme, jos he eivät sitä saisi. Aikanaan oma mummo sai virua 4pv murtuneen polven kanssa vanhainkodissa ennen lääkäriin pääsyä ja silloinkin pääsi sairaalaan vain koska minun vanhempani vaatimalla vaativat hoitoa. "Ei voi olla murtumaa ilman mustelmaa" my ass! On se kumma kun ei kärsimystä tunnisteta potilaan naamalta aina kun jalkaa yritetään väkisin vääntää eri asentoihin :x
 
Pakko tulla tänne taas rutisemaan..:D En mä tossa mun testissä enää ees mitään viivaa nää.. joko se väri haalistu siitä johonkin tai sit mun silmät näki mitä ne haluaa nähdä.. :ashamed: Oon kyl aika varma että siinä oli n. 5minuutin jälkeen paksuhko haalea vaaleansininen viiva. Noh, odotellaan nyt sitten viikonloppua.. lauantaina pitäs viimestään täti tulla jos on tullakseen. Apteekista kävin hakemassa uuden Clearbluen ja apteekin oman testin. Sekä myös nenäsuihketta, kurkkupastilleja ja yskänlääkettä. Tosin huomasin kotona, etten voi ottaa mitään niistä jos oonkin raskaana. ARGH. :kieh:

Jos huonosti käy niin ajattelin kiskoa tädin kanssa lauantaina muutaman (+10) siiderin naamaan :whistle:
 
elina-87 testasitko sillä Clearbluen testillä johon pitäis tulla se plussa? En todellakaan halua pelotella sua, ja toivon todella, että sulla on oikea haamu kyseessä, mutta olet ehkä lukenutkin täältä, että mä testailin sillä pari viikkoa sit kaks haamua :ashamed: Jotka ei sitten tarkottaneetkaan mitään..Kyllä otti pannuun kun olin jo varma, että nyt on tärpännyt, mutta testit piru vie meni ja huijas :kieh: Vielä haluan sanoa, että toivon kamalasti, että sulla ei olis yhtä huono tuuri!! :heart: Kantsii varmistaa vielä jollain toisella testillä :)

Ihanaa, että Catalialla oli jälkitarkastuksessa kaikki hyvin :heart: Nyt toivottelen rutkasti parempaa onnea uuteen yritykseen!! Olen samaa mieltä, että jatkoa ajatellen oli tosi hyvä, ettei mitään perinnöllisiä sairauksia löytynyt. Teillä tosiaan on tuo ovulaation metsästäminen vielä meitä muitakin tarkempaa, jotta sitten saatte siittiöt oikeaan aikaan toimintavalmiuteen!

Mutzilla, no onpas todellakin epäkohteliasta sotkea toisten hautoja!!! :kieh: En ymmärrä miten vanhemmat ei vahdi omia lapsiaan, jos ne kerran on pakko ottaa hautausmaalle mukaan. Toivottavasti tämä oli ainoa ja viimeinen kerta kun tämmöistä tapahtuu poikienne haudalla :heart:

Mömmömmöölle halit tädin tulemisesta :hug: Hyvä kuitenkin, että kierto on palautunut normaaliksi!

Onkos Suhvelin haamu vahvistunut? :heart:

tasselle pahoittelut negasta, jospa se vielä muuttuisi plussaksi? :whistle:

Shamandalielle hirmusesti plussapuhureita :heart: Koska ajattelit testata jollei tätiä näy?

napakissalla lupaavia oireita, joskushan se tärppää parhaiten sillon kun ei liikaa yritä :whistle:

haaveilijallakin on lupaavan kuuloisia oireita :) Pidän peukkuja perjantain testaamiselle! :heart:
Ymmärrän ton sun rahahuolen, meillä on myöskin tällä hetkellä vähän taloudellisesti tiukkaa, kun mä en ole onnistunut saamaan töitä ulkomailta Suomeen muuton jälkeen. Tiesin että töiden saaminen näinä päivinä on vaikeaa, mutta en tajunnut, että näin vaikeaa!! Tänään kiikutin kahdeksaan eri paikkaan hakemuksen, toivottavasti jostain tärppäis. Pari paikkaa ainakin kuulosti lupaavilta. Meillä mies tienaa hyvin, mutta on meillä menojakin, autolaina, molempien opintolainat, mun pieleen menneen yrityksen laina ja aika kallis vuokra. Lisäks on iso koira jonka takia on menoja ja kaikki normaalit kulut päälle. Mutta kyllä sitä sitten pärjää vaikka vauva tuliskin, sitten tingitään muusta. Yritän kuitenkin saada jotain, ihan mitä vain töitä, jotta äitiyspäiväraha olis minimiä hiukan suurempi. Tosin nyt en saa mitään mistään, joten tienaisin äippälomallakin enemmän mitä nyt :D
Yllättävän pienellä sitä pärjää kun on pakko :hug:

Täällä on kp6 ja täti on melkein mennyt menojaan, pientä rusehtavaa vuotoa tulee vielä vessassa käydessä. Mitään suojaa en enää tarvii. Huomenna menen sinne munasarjojen ultraukseen, toivottavasti kaikki on kunnossa!

Plussatuulia kaikille, mitä testejä sitten ikinä teettekin :heart:
 
Vaniljainen, juu, juuri sillä Clearbluella. :/ Siihen en oo koskaan saanut viivan viivaa vaikka kuinka olisin käännellyt.. Oon kyllä valitettavan hyvin varautunut, ettei se ois tarkottanut mitään, koska sain Predictorilla muutama kuukaus sitten selkeähkön plussan ja seuraavana päivänä vain haalean haamun ja muilla testeillä ei mitään. Pitäs aina jaksaa oottaa ton testailun kans et on kuukautiset oikeasti myöhässä, mutta kun... :headwall: Menis nyt vaan muutama päivä. Onnea sinne uuteen kiertoon! :heart:
 
Äh, tiedän niin ton tunteen kun ei malta olla testaamatta ja sit harmittaa jälkikäteen! Mä en oo myöskään saanut sillä koskaan aikasemmin viivanpaikkaa, siks olinkin jo varma :/ Täällä joku oli saanut sieltä kassillisen uusia testejä kun oli tullu turhia haamuja :kieh:
Mä päätin viime kierron jälkeen, etten testaa enää ikinä ellei menkat ole viikon myöhässä, säästyy rahaa ja turhia harmeja.
Haleja sinne ja toivon ihan hirveästi, että sulla olis oikea plussa :heart:
 
Pikaseen pyörähdän.

Paljon tullut tekstiä,enkä ehdi millään lukea kaikkea :ashamed:

Meillä ukkelin kaa alkaa muutto- ja remppahommat ja kone lähtee multa huomenna.Nyt siis nettipimento koittaa mulla,ainakin 2 vkoa.

Täällä nyt kp 10/25-28 ja kovasti jo nippailee oikeeta munasarjaa!!Hiih...toivottavasti se on jo palautunut kuosiinsa ja nyt tärppäis!!Tuhrutkin loppunut.

Nyt täytyy rientää suihkuun ja unille!

Toivotan onnea kaikille!Plussatuulia jokaiselle!!

Palailen vielä jonain päivänä! :wave: :)
 
elina-87:eilen kans tein toin saman kyseisen clearblue testin ja näytti negaa ja tänä aamuna sama testi uusiks ja plussa haamu ei tosiaan mikään (clear) :LOL: :LOL: ,mutta ilman suurennuslasia näkee....mulla täti pitäs tulla pe-su jos on tullakseen..mutta on toi vaan niin hailakka että pelkään pahinta että täti saapuu :/
:flower: pussanneille sylikaupalla :hug: :hug: ja nippusiteitä,pikaliimaa,tarratöppösiä mukaan
ovis ja tärppi onnea meille kaikille :heart:
tulen sitten ilmottamaan kuinka käy alkaako yk3 vai tuleekko selkeä +
 
pimpula-76, toivotaan sitä plussaa! :) Molemmille, kiitos. :saint: Ja tietty muillekin testailijoille! Samoihin aikoihin pitäis mullakin täti tulla jos meinaa, toivottavasti ei näy.

Kyllä niin polttaa nuo testit tuolla pöydällä...:D Oon varautunut testailemaan jo kolmen eri merkkisen voimin :D Eilen aamulla siis viimenen mystinen haalea haamujen haamu CB:llä, YRITÄN kovasti odottaa tätä testaamista edes huomiseen.. (en usko onnistuvani) Nyt ois kulunut jo pari tuntia viimesestä pisusta niin ehkä tässä kohta.. :whistle:
 
Äääh..Olin tänään siellä lääkärillä. Tulos ei ollut ihan toivotunlainen :( Ei nyt onneks mitään vakavaakaan, mutta mulla on molemmissa munasarjoissa paljon pieniä follikkelikystiä ja vasemmalla puolella lievä endometrioosi :'( Mieli on kyllä nyt niin maassa kun olla ja voi. Kovasti kyselin lääkäritädiltä näiden vaikutusta raskaaksi tulemiseen ja hän vakuutti ettei näistä ole estettä. Ainoa asia on se, että näiden vuoksi mun kierto on epäsäännöllinen ja mun on siksi vaikea bongata ovista, joten hän suositteli ostamaan ovulaatiotestejä. Niinpä tilasin niitä heti netistä ja mies oli ehdottomasti samaa mieltä. Endometrioosi on siis onneksi tosi lievä ja semmoisessa paikassa, ettei se tuki mitään tärkeitä paikkoja, kuten munajohtimia. Munajohtimet ja kohdun kaikki osaset on ihan kunnossa. Silti olen ihan peloissani kun minä tyhmä menin ja luin netistä kaikenmaailman juttuja siitä miten lapsettomuus johtuu endometrioosista ja kystista munasarjoissa ja vaikka mitä :ashamed: Miten voi saakeli semmonen nuppineulan pään kokonen kökkäre (endometrioosi) sattua niin hemmetisti!! En meinannut penkissä pysyä kun se tunki sen ultraääni kapineen mun sisälle ja osu siihen :x
Onks täällä ketään jolla olis kokemusta näistä? Tuli ihan hirveä pelko, etten saa koskaan omaa vauvaa :ashamed:

Pimpulalle ja elinalle hirveesti plussaonnea :heart:
 
Vaniljainen: :hug: jos lääkäri sano et mahollisuus on saada, niin ainakin minä uskon että saatte vielä vauvan, aikaa voi tietysti mennä enhkä enemmän, jos siulla epäsäännöllinen kierto, mutta toivossa on ihana elää :heart:

elina: juu täälläkin polttelis nuo testit tuolla vessassa, mutta pitäis vielä vajaa viikko jaksaa oottaa, ettei sitten tulis turhia pettymyksiä, eli keskiviikkona ois täällä 28 kierron mukaan testipäivä :)
 
Vaniljainen :hug: Eiköhän se lääkäri tiedä mistä puhuu, nyt sitten vaan niitä ovistestejä peliin. :) Uskon kyllä kanssa, että se vauva siltä tulee.

Mulla nuo testit huuteli liikaa tuolta pöydältä ja oli pakko tehdä yks.. Jajajajaja testiin tuli haaleahko viiva! Jokohan nyt. :heart: Noi oli noita mammaksi.fi:n liuskatestejä ja kun kaikista merkeistä tuntuu niitä vääriä haamuja tulevan, joten en kyllä tuohon vielä luota. Oon tosi skeptinen noiden haaleiden viivojen suhteen kun sillon Predictorilla tuli se "väärä" plussa ja nyt oon vielä suht aikasin testailemassa (kp37/37-39) Huomenna aamupisusta vois testata Clearbluella ja kattoa mitä se näyttäis.

Havaitsin myös uuden raskausoireen. Vein miehelle tuota testiä näytille (mies pelaa tuossa jotain turhaa tietokonepeliä..) ja tämä vaan pikkasen vilkasee, tyyliin että 'jaahas, taitaa siinä jotain näkyä'. Tirautinpa pienen itkun siihen perään kun oli niin laimea vastaanotto mun ihan selvästä plussasta.. :D Joo, tiedän kyllä että mieskin sen vauvan haluaa ja nään naamasta, että se sitä plussaa toivoo. Taitaa olla ukkoparka kyllästynyt mun testailuihin ja haamujen arpomisiin eikä enää luota ihan haaleisiin haamuihin.. :D
 
Voi että mikä työpäivä takana... Ihmisiä puuttuu ja minimillä yritettiin päivä selvitä. Ylitöitäkin tuli taas tehtyä, mut ku niitä ei saa missään vaiheessa pois ja rahana niitä ei anneta.
Nyt sitten pitäis kohta lähtee hakee poika kaverin synttäreiltä hoplopista. Mies lähti koululle vanhempainiltaa kun on ollut kuumeisen pojan kanssa koko päivän kotona, mä oon sitten huomenna...

Omaa napaa taas sen verran että tais alkaa sit kuitenkin uudestaan noi menkat et eihän se pitänytkään kuin kahden vai oliks siin vaan yhden päivän tauko. Yritin tänää soittaa klinikalle mut se meiän hoitaja on loppuviikon pois eli maanantaina taas uudestaan.
No jos vaikka nyt sit pääsis tikuttaa sitä ovista ja sitten vihdoin ja viimein siihen siirtoon =)

Vaniljainen joo, kyl jos lääkäri on sanonu et vauvan voitte saada niin kyl mie siihen uskoisin. Voihan siinä mennä vähä kauempaa kun on epäsäännöllinen kierto, mut toivottavasti ne ovistestit auttais pongaa oviksen ja auttais sitä kautta sit raskautumiseen . :hug:
Paljon tsemppiä, voimia ja jaksamista yrittelyyn :heart:

Pimpula, elina ja mutzilla koittakaahan jaksaa viel hetki niiden testailujen kanssa niin saatte sitten niitä vahvoja plussia :heart: :hug:

Nyt lähden poikaa hakemaan joten kaikille mahottoman paljon plussa onnea oli sitten raskaustesti tai ovistesti kyseessä ;)
 
Kiitos, että olette kiinnostuneita! ei tekisi mieli ollenkaan edes vaihtaa ketjua.. enkä nyt tarkoita vauvakuumeilua, odotuspuolelle siirryn ilosta hihkuen! mutta tarkoitan teitä. :heart:

Ja kyllä. se plussa vahvistui! tänään testasin viimeisen kerran ja testasin nyt jopa päiväpissasta ja ei ollut edes haamu enää.. joten olen oikeasti raskaana :heart: toivottavasti myös pysyn...

kiitos kaikille, ja paljon tsemppiä jokaiselle, missä kohtaa kietoa menettekin! kyllä se plussa sieltä tulee!

nähdään odottajissa :wave:

suhveli
 

Yhteistyössä