Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Alkuperäinen kirjoittaja Catalia:
Shamandalie Minun mielestäni munanjohtimien poisto ei ole este biologisten lasten saannille, mutta käsittääkseni IVF on tällaisessa tapauksessa varmaankin se keino. Alunperinhän se on kehitetty nimenomaan sellaisia pareja varten, joiden hedelmättömyyden syy oli munanjohtimien vaurio. Ilman hoitoja tällaisen naisen on mahdoton tulla raskaaksi, kaiken järjen mukaan. Kaverillasi tulee siis olemaan mahdollisuus saada lapsia! Plussatuulia puhaltelen sinullekin, kunhan uskallat testata!

Kiitos. Näin mäkin sen pikalukemalla ymmärsin, mutta piti varmistaa viisaammilta. :D

Tosta testaamisesta, kuten sanoin niin taidan jättää väliin. Näyttäis sille että täti löysi tiensä, mutta katotaan nyt vielä. Hän kun on täällä leikkinyt juupaseipäs leikkejä ennenkin, niin katotaan nyt mitä huominen vielä tuo. :LOL: Tiedä sitten oikein vuotaako vaiko eikö, kun sekin muuttuu tunnissa... :whistle: Jos tässä nyt tulis, niin kaiken järjen mukaan sitten ei pitäis reissussa olla, ja se ois hyvä... :p

elina: Mulla on kaikissa raskauksissa ollut valkovuoto raskausoire. Se oli niin runsaana, et luulin menkkojen alkaneen... :x

Vaniljainen: Kuten kirjoitin, taitaa testaamiset jäädä. Tosin jos ei kuun loppuun mennessä varmasti tunnistettavaa tätitä tule niin sitten vois ehkä testailla... Ja sulle :hug: Toivottavasti saat oviksen bongattua testeillä. Mitä testejä tilasit? Mulla jälleen käytössä mammaksin liuskat. Viimeksi ne on mulla toimineet, joten päädyin niihin jälleen...

suhvelille tervemenoa odottajiin. :wave: Toivottavasti ei "nähdä" sua (eikä muitakaan plussanneita) täällä pitkään aikaan. :heart:

Tää olis nyt menossa nukkumaan. Jäi viime yö lyhyeksi, eikä nyt kannata kuvitella suuria tekoja miksi. :D :kieh: :kieh: Naapurin vanha rouva kävi jälleen oven takana puolen yön jälkeen, ja koska kierot naapurit (eli me... :whistle: ) olivat ottaneet ovikellon pois päiviltä, piti hänen alkaa ulvoa rapussa että kuolee taas. :kieh: :kieh: Nooh, neiti kohta 5v oli paniikissa et "NO NYT SE MAMMA KUOLEE TAAS!" Ja toki myös neiti 2v pomppas tikkana pystyyn. :kieh: Kello oli sitten kai lähemmän 03 ennen kuin sain nukuttua ja kello soitti 06... :kieh: En voinu itekkää ku nauraa, kun puoli unessa pesin hampaita ja ihmettelin miks hammastahnatuubi on joteinkin outo peilikaapissa, pidin harjaa tiukasti kädessä ja heitin hammastahnan korkin suuhun... :LOL: :LOL: :ashamed: :whistle: Joten jospa ens yönä nukkuis hetken kauemmin... :D

Paljon plussatuulia kaikille ja koittakaa pitää se täti loitolla. :)

:wave:
 
:attn: elina87: onnea haamusta!!!! :heart:
ja kaikille muillekin tsemppiä ja voimia :hug: niitä tarvitaan tässä kovassa vauvakuumeessa :LOL:

noniin oma napa:tein sitten eilen ilalla apteekinomalla haalean+ ja nyt aamulla vahvistuneen + :heart: :heart: :heart: .nyt vaan toivon että pikkunen pysyy kyydissä mukana....jos vaan sopii niin olisin tällä palstalla vielä jonkinaikaa....en uskalla siirtyä odottajien puolelle vielä :x oon ihan sekasin en kuvitellut että voi näin nopeesti tärpätä kun on tota ikääkin :whistle:
 
elina -87: heh siis meidän miehet on sitten samaa sorttia :LOL: menin eilen näyttämään sitä hurjaa viivaa :LOL: :LOL: ukko katto sitä nanosekunnin ja tuumas no niin oot sit raskaana eikä enään tarvii ostaa testejä :kieh: :kieh: sanoin että ei toi kyllä niin kovin vahvaoo että kyllä pitää varmistaa vielä....niin possu vaan totes oot jo varmaan 100e pistäny testeihin :ashamed: ...itse kyllä osti uuden auton ja siinä on muutama nolla enemmän kiinni :kieh: niin ja se pitikorjata että onnea plussasta eikä mistään haamusta :D :heart:
 
Onnea plussista pimpula ja elina :heart: paljon tarrasukkia pikkuisille matkaan :hug:

Meillä on mies kans tuumaillu noiden testien ostoista että on monen monta euroo kuulemma niihin mennyt :LOL: No iteppä oon rahani niihin laittanut ja monet eurot tulee varmaan viel laitettuakin ;)

Nyt kävelee koiran kanssa ja samalla hakee lapsia koulusta.... Ihana aurinkoinen päivä...
 
Onnea plussanneille! Kiva kun niitä plussia tänne tipahtelee tasaiseen tahtiin.

Meillä elellään ovisaikaa. Ja ainakin jotain positiivista on verrattuna viime kiertoon. Sain nimittäin mielestäni plussan ovistestiin. Ainakin lähes yhtä tummat viivat ne siihen ilmestyi, joten pidän sitä plussana. Ja se oli toissapäivänä illalla, joten tänään on hyvä ajankohta yritykseen taas. Oli kyllä tosi raskas työviikko nyt, mutta toivottavasti väsymys ei vaikuta raskautumismahdollisuuksiin.

Ihanan aurinkoinen päivä. Pakko päästä iltapäivällä hiihtämään heti työpäivän päätyttyä.
 
Kiitos! :D Kai se on kohta jo uskottava, että se on plussa.. Testasin vielä aamulla Clearbluella ja plussahan siihen tuli. Ja sitten menin vielä ostamaan varmistukseks digitaalisen Clearbluen ja kyllä sekin sano, että raskaana ollaan. :heart: En kyl oikeen tajua vielä että tuolla mahassa joku pikkunen kasvaa :heart: Kuhan pystyy matkassa loppuun asti. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elina-87:
Kiitos! :D Kai se on kohta jo uskottava, että se on plussa.. Testasin vielä aamulla Clearbluella ja plussahan siihen tuli. Ja sitten menin vielä ostamaan varmistukseks digitaalisen Clearbluen ja kyllä sekin sano, että raskaana ollaan. :heart: En kyl oikeen tajua vielä että tuolla mahassa joku pikkunen kasvaa :heart: Kuhan pystyy matkassa loppuun asti. :)
Sä ootkin sit testannu. :D
Mä uskoin aikoinaan ihan ekasta testistä,tosin oli niin selkee kun olin jo rv 6. :whistle:
Tsemppiä. :wave:
 
Pimpula, Elina ja Suhveli -Onnea kaikille :heart:

Maitsu, onnellista jatkoa ja välillä saa ottaa haaveistakin lomaa. On sitä elämässä muutakin kuin vauvat :heart:

Tsekatkaa päivitykset, jos oli päivitettävää ja sanokaa mikä meni pieleen. Shamandalielta ainakin nyt en ollut varma, pitääkö päivittää vai ei.

Täältä on kotiuduttu ja oli kyllä huippu onnistunut reissu! Ainoastaan honey moon-babya ei kyllä varmasti ole tulossa, oon ihan nakki ettei sitä saatu hyödynnettyä. Tuli nimettäin aika sosiaalista elämää vietettyä tuolla, niin eipä siinä oikein tilaisuuksia ollut. Toisaalta ei kyllä yhtään haittaa, taisi tulla tuo häämatka niin supersaumaan kun en ole muistanut pätkän vertaa koko vauvakuumetta. Itse asiassa matkakuume kyllä iski =)

Mutzilla, tuo hautakäytös on just tuota. Toisten haudoilta vaan törkeesti pöllitään kynttilät, kaiken maailman lyhtyhommat, kukat (jopa juurineen kesällä) jnejne. Todella törkeää. Ihmiset ovat oikeasti hirveän törkeitä. En ite koskaan kehtais toisen haudalta kyllä ottaa mitään, päin vastoin voisin esimerkiksi nostaa kynttilän pystyyn jos olisi kaatunut jne. Mua ei häiritse pyöräily ja koiran kävelyttäminen hauta-alueella, kunhan nyt ei pissateta sinne. Mutta en ole uskovainen, joten ehkä se johtuu siitä. Monet vanhat ihmiset eivät pysty välttämättä haudalle ilman pyörää menemään (tiedän tämmösiä paljon). Samoin en näe siinä mitään pahaa, jos koira on mukana haudalla. Mutta tosiaan..hautakäytös on jotain niin käsittämätöntä, että en tiedä millä tiiliskivellä pitäis päähän nakata käytöstapoja!

Tsemppiä kaikille kiertoon ja muuta, meillä tosiaan meni ihan ohi mutta oon niin fiiliksissä! Oli aivan mahtava reissu, tykäistyin kyllä tosissaan ja voi että :heart: Kaupunkilomat taitaa olla tosiaan tämän tytön juttu, sillon pikkusena sitä piti rantalomista :D
 
Onnea kaikille plussan saaneille :flower:

ON: Tuntemuksista päätellen eilen oli ovis. Nippasi vaihteeksi oikealta puolelta, kun viime aikoina on pari kertaa ottanut vasemmalta puolelta. Ollaan miehen kanssa säännöllisesti pupuiltu, mutta se on meille ihan normaalia eli ei olla sen takia tapoja muutettu ;)

Huolenaiheita kuitenkin löytyy tähän vauvan yrittämiseen, ainakin lääkärin mielestä. Minulla on alkanut vuoden alusta usein toistuvat rajut migreenikohtaukset (niitä on ollut aiemminkin, mutta todella harvakseltaan)ja lääkärin mielestä pitäisi nyt harkita lapsen yrittämisen siirtämistä, kunnes syy selviää. Sunnuntai-iltana iski kohtaus ja vasta torstaina saatiin kohtaus pois vaihtamalla lääkitystä. Se mikä mietityttää nyt on se, että millä kohtaukset saisi kuriin mahdollisen raskauden aikana, kun nykyiset käyttämäni lääkkeet eivät kuulema silloin sovi. Pitää nyt vähän ihmetellä ja katsoa miten tilanne etenee, koska jos kohtaukset uusii vielä usein niin seuraavaksi on edessä estolääkityksen aloittaminen.
 
onnea pimpulalle ja elinalle!! =)
täällä elellään dpo 13 vissiinki. laskin aiemmin väärin ja jo dpo 9 testasin siis negan ja dpo 11 uudestaan. nyt oon jo jättäny testailut ku on vaan ihan menkkaolo. luulisin että tätsky tulee huomenna tai ma ku sain ovisplussan kaks viikkoa sitte la-iltana ja su-aamuna. oon vähän pihalla nuista laskujutuista ku eka kertaa tikuttelin oviksen. :)

ihanaa lauantain viettoa kaikille!! ilma näyttää ainakin täällä pohjois-suomessa aika hyvältä =)
 
Tytöt0406, mulla itellä alko kans rajummat migreenikohtaukset kun homekämpässä asuin. Sen homekämpän jälkeen ei ole tainnut tulla oikeita kunnon migreenikohtauksia kuin kerran pari, muut on ollut sellaisia että menneet ohi ihan kunnon särkylääkkeellä vaan (en käytä edes niitä oikeita kun ei toimi tuo nykyinen mulla enää). En siis laske noita, jotka lähtee suosiolla pois helposti, kunnon migreenikohtauksiksi. Että kannattaa miettiä, mitä ois vuoden sisään jotain tapahtunut, onko jotain erityistä niin voi olla ihan sellaisestakin. Tai sitten ei.

Jaa, katoin että eilen oli kp 13 ja tuli kyllä tietysitp upuiltua heti kotiin päästyä. Ja viimeksi oli ovis kp13, että pitääkö sitä sittenkin mukamas jännätä loppukuusta. Äh, oisin melkeen halunnu mennä koko kuun ilman mitään jännäämistä B) Nyt siis kp 14, tein aamulla huvikseen ovistestin ja haaleampi oli toinen viiva että eiköhän se ole joka tapauksessa nyt jo mennyt. En oikeen tiedä mihin tämä kierto tästä asettuu, viimeksi oli 26 päivän kierto ja se on kyllä tosi lyhyt, ennen pillereitä on ollut 28 päivän..että saa nähdä alkaako sinne päin siirtymään. Noh, pitää tämä loppuaika hyödyntää jos käviski niin ettei ovis vielä ole ollut, tosin en siihen usko. Fertilityfriend olis näyttäny torstaille oviksen, eli kp 12, mitä vähän ihmettelen. Loppukuustahan sen taas tietää, että millonkas se about on ollut.

Siitä lyhyestä luteaalivaiheesta, vai mikäs se oli? Niin minkä pituinen sen pitäisi olla, mielellään ilm. oviksen jälkeen 14 päivää alkais menkat? Mutta jos vaikka tikuttaa, että ovis olisi ja jäisi lyhyemmäksi, niin kuinka lyhyt se voi olla että pystyy kiinnittymään kunnolla ja muuta? (Vai oliko se luteaalivaihe :D ). Noh, jos joku tajusi B)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Täällä on kans kiva ilma, paljon lunta ja hassua pukea päälle toppatakki :saint:

Tasse, toivotaanpa mojovaa plussaa :heart: Meillä on semmonen kasa nyt plussia, että tahtoo lisää :saint:
 
Metsätähtönen: : Tuo oli itseasiassa hyvä pointti, koska meillä on vastikään vaihdettu uudet lattiat sen alta löytyneen haitallisen yhdisteen vuoksi. Muutimme muutama viikko sitten takaisin kotiin ja sen jälkeen oireet ovat pahentuneet itseasiassa. Voisikohan siis kyse olla siitä, että ilmassa leijuu vielä sitä haitallista ainetta? Kestää kuulema useita kuukausia ennen kuin ilma on sen verran puhdasta, että loppumittaustakaan voi suorittaa...Pitääpi ottaa asia puheeksi. Jos kyse on "vain" siitä, niin silloin oireiden pitäisi hävitä lähiaikoina.
 
Onnea pimpula ja elina. :heart:

Novelle: Toivottavasti teillä(kin) tärppää. :)

Metsätähtönen: Juu, en ollu itekään vielä varma. :D Mutta siis mulle voi päivittää nyt et kp 4/?? (tänään lauantaina on toi 4). Mut kai sen yk:n vois vielä pitää siinä 1, koska ei kunnon kiertoa vielä ole takana. =) Kiitos. Missä olitte häämatkalla? Voi olla että olet sen kertonut, mutta multa mennyt ihan ohi... :ashamed: Kiva että oli onnistunu reissu. =)

Oma (.): Täti siis tuli ja oikeastaan suht hyvään aikaan. Tietty jos ois vielä muutaman päivän odottanut, niin ois ollut vielä todennäköisempää ettei sitten taas reissun päällä ala... Mutta parempi nytkin. Nyt sitten pääsee tosissaan ovista tikuttamaan, toivottavasti tulee tulosta. =)

Tänne ei kummempia, viikonloppua vietetään ihanassa säässä. =) Mies oli aamupäivällä tyttöjen kanssa ulkona, ja kauheella huudolla molemmat sisälle välillä kun eivät ois malttaneet.. :/ No, nyt saavat hetken ruoan päälle nukkua niin sitten taas menoksi. :)

Hyvää viikonloppua ja plussatuulia :whistle: kaikille. =)
 
Tytöt0406, voi hyvinkin olla tuo juttu. Tosin en sano, ettei se vois olla joku toinenkin asia. Mutta mulla ainakin alkoi heti vähenemään migreenikohtaukset, kun asunto vaihtui..aika jännä, että es todellakin heti vaikutti positiivisesti..olin kuvitellut että vie esim. puoli vuotta.

Shamandalie, ok eli pidän yk1 vielä tuossa. Meillähän päivitellään vaan nuo ykt, joten kiertopäiviä ei laitellakaan ollenkaan. Ellei sitten porukka halua näin =)

Oltiin häämatkalla Espanjassa, kaupunkiloma oli ja mukava sellainen.

Jahas, se pitää lähteä jääkaappi täyttämään ruokakaupassa ja piskien kanssa pihalle.
 
Onnea Elinalle ja pimpulalle plussista! Perästä tullaan :wave:

Tuosta luteaalivaiheen kestosta, en nyt jaksanut enempää etsiä niin vilkaisin vanhasta gynen kirjasta joka sanoisi luteaalivaiheen kestoksi 14 +- 2 päivää eli 12-16 päivää olisi siis "normaali" kesto. En nyt tiedä miten lyhyestä on sitten haittaa kunnollisen kiinnittymisen kannalta, mutta veikkaisin että ainakin joku 10 päivää olisi liian lyhyt. Mut tästä voi olla parempaa tietoa ihan vaikka googlettamalla. Toisaalta tuo liian lyhyt luteaalivaihe ei taida olla niitä pahimpia ongelmia, helposti korvattavissa progestiinilisällä.

Mulla kp 28. Eilen tein vikan ovistestin ja toinen viiva oli yllättäen taas lähes yhtä vahva. Loppui kuitenkin testit enkä nyt uusia ala hankkimaan, taidan ajatella että on ovis niin tulee hyvä mieli =) Tein varmuudeksi aamulla raskaustestin kun lähdetään illalla viihteelle, puhdas negahan se oli. Oli pakko tehdä kun siitä mun edellisestä melkein-yhtä-vahvasta viivasta on suunnilleen 10 päivää, niin heti tuli tietysti toiveita :ashamed: Alan nyt hyväksyä sen että mä olen niitä ihmisiä jotka saa kaikkia ihan turhia viivoja ja katselee testejä liian tarkasti, mun ei siis kannata ottaa mitään testiä turhan vakavasti.

Tänään onkin jännä ilta, tyttö (2v3kk) menee ekaa kertaa yöksi mummolaan ja me miehen kanssa lähdetään ulos, vähän hirvittää miten pieni pärjää kun ei olla ikinä oltu yötä erossa ja tulee aina mun viereen nukkumaan. Mut toisaalta tosi kivaa päästä rentoutumaan ilman kotiintuloaikaa ;) Hauskaa viikonloppua kaikille muillekin :wave:
 
Sokeripala :wave:
Ai ekaa kertaa hoitoon tuossa iässä?Miten ootte jaksanu? :whistle:
Meillä tyttö oli ekaa kertaa 2 viikon iässä hoidossa mummulassa,mutta syy tosin oli se että oltiin kovassa mahataudissa miehen kanssa eik pystytty hoitamaan.
Nauttikaa nyt sitten toisistanne oikeesti,ootte sen ansainnut. :heart:
 
Metsis tervetuloa takaisin häämatkalta =) kiva kuulla että oli onnistunut reissu B)

Sokeripala hauskaa iltaa miehen kanssa ja varmasti tyttö pärjää hienosti mummolassa hoidossa =)
Meillä ei oikeestaan lapset ole olleet hoidossa, koska mummot ja vaarit asuvat sen verran pitemmällä... Olis tietty kiva joskus lähtee miehen kanssa kahdestaan johonkin =) tai sit vaan olla kotona....

Tytöt0406 harmi kun joudut kärsimään migreenipäänsäryistä. Kannattaa hoitaa asunto asia kuntoon ennen kuin tulee mitään muita oireita.

Novelle toivotaan että tärppää ja plussa tulis lopuks testiin :heart:

Oman navan katsaus eli edelliset kuukautiset loppui viikko sit sunnuntaina (kesti 15 päivää) :headwall: ja jostain kumman syystä tiistaina alkoi uudestaan tiputtelemaan :ashamed: Keskiviikkona ja tosrtaina tuli sit jo ihan reippaasti. Nyt tänää ei oikeestaan enää mitään :attn: eli nää olis niin kuin aikalailla samanlaiset kuin yleensä mulla menkat ;) Uskaltaisko nyt sitten tästä kierrosta alkaa tikuttaa sitä ovista vai pitäsikö viel odottaa yhet menkat tähän väliin????
Yritin torstaina soittaa klinikalle mut se meiän hoitaja oli loppuviikon pois ja maanantaina sit vasta taas paikalla. Enkä jaksanu alkaa muille selittelee asiaa :( yritän maanantaina soittaa uudestaan...

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja oikein paljon meille kaikille plussatuulia :whistle:
 
Suhveli, pimpula ja elina, onnea plussista! :heart: Ihanaa kun tännekin tulee näin paljon hyviä uutisia.

Täällä on vuorossa kierron tylsin osuus, odottelu. Väsyttää ihan julmetusti mutta sehän voi johtua mistä vaan. Ei tarkkaa tietoa ovulaation ajankohdasta, joten ei auta kuin odotella...
 
Äh,nettiovulaatiolaskurin mukaan mun ovispäivät menee juur nyt ohi.Eikä ihan kauheesti olla kyl tehty mitään. :|
Ovistikut näytti KAIKKI negaa.Ja mies kielsi enää yhtään ostamasta,6 vai 7 niitä ostin ja rahaa meni noin 8? mutta sekin kuulemma on turhaa rahanmenoa eli ovistikuttelu jää mun osalta vissiin tähän. :ashamed:
Emmä sit tiä ovuloinko ollenkaan.Menkat pitäis alkaa tossa 19.3,onhan tässä viä aikaa yrittää mutta jännittää kyllä kun miehellä toi vauvakuume meinaa olla aika räjähdysherkkä. :whistle:
 
Heissan taas näin yövuoron ratoksi:)

Täällähän on taas tullut pari plussaa lisää, onnea teille kovasti ja toivotaan että nyytit kestää matkassa :)

Mukava kuulla että Metsätähtösen häämatka oli onnistunut ja mukava. Onneks se on itselläkin parin kuukauden päästä edessä niin pääsee vähän rentoutumaan.

Mulla oli eilen polttarit ja oli kyllä oikein mukavaa. Muutaman siiderinkin nautiskelin illan ratoksi:D

Omaa napaa sen verran että täällä on nyt kp 11/23-28 ja ei taaskaan minkäänmoisia ovisoireita. En oikein vieläkään oo päättänyt että tikutanko sitä ovista lainkaan tässä kierrossa. Yhden ovistestin tein oliskohan ollu kp 8 ja taaskaan ei minkäänmoista väriäkään siihen toiseen viivaan. Kamala stressi vaan koko ajan siitä ovuloinnista/ovuloimattomuudesta ja se nyt ei ainakaan paranna asiaa yhtään...Itku.

Mutta nyt tarvii mennä työntouhuun taas.
 

Yhteistyössä