Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Niiskuliini. Siis sulle tulee (toivottavasti) ensin tyhjennysvuoto ja sen jälkeen kierto starttaa normaalisti (toivottavasti). Eli ei sillä silleen ole mitään merkitystä. Tietysti kierto voi olla sekasin, mutta es voi olla sitä muutenkin. Eli lähinnä sillä varmaan kannattaa se yritys samoin tulin alottaa, jos se on ok muuten. Mulla meni 30 päivää odotellessa sitä tyhjennysvuotoa, että semmosta. Ja tuo ei ole edes pitkästi, mutta ei toivottavaa B)

Unikeiju, toivotaan että pääset tositoimiin taas tässä kuussa =)
 
Helou vaan.. Täällä eletään tylsääkin tylsempää suvantovaihetta. En ole hirmuisesti jaksanut kommentoida, koko ajan kyllä käyn teidän juttujanne lueskelemassa.. Onnea Tasse (ja muutkin, jos en ole onnitellut) plussasta ja hirmuisesti tarrasukkia matkaan :flower:

Menkat loppui eilen, nyt siis kp 7/28. Ovista odotellessa siis ;) Äh, melkein toisaalta toivon, etten osaisi laskea kiertoa tai kuulostella omia oireita, niin voisi ottaa rennommin peittojen heiluttelun kanssa. Nyt sitä väkisinkin odottaa sitä kierron puolta väliä :headwall:

Sori tämä omanapailu. Ei tämä kirjoittaminen nyt vaan yhtään suju... :/ Mutta hengessä olen mukana, puhaltelemassa plussatuulia :heart:
 
Kp 17/26-28, piti ihan tuolta ffstä käydä kurkkaamassa mitä aikaa eletään B) Huomaa, ettei ole oikein nyt ollut mukana tässä yrityksessä. Jotenkin vähän ärsyttää, että mahdollisesti ollaankin ehkä ehditty tuohon ovulaatioon, kun nyt sitten kuitenkin taas tulee loppukuusta se jännäys. Ja kun nuo ajotukset on päin honkia kuitenki, niin sit turhaan jännäilee ja näin. Jospa kävis niinku viimeksikin, että menkat tuli niin yllättäin että ei sitä sit kamalasti ehtinyt jännittää. Mulla viime kierto ovis ollu siis kp 13, nyt en tiiä sit yhtään. Yhden ovisnegatikutuksen tein kp 14 huvikseen, mutta eipä siitäkään voi sanoa että joko oli ohi vai tulossa kun en muistanut seuraavana päivänä enää tikuttaa. Noh, näillä mennään.

Mömmömmöö, musta tuntuu että tuo menkka-aika nimenomaan menee tosi vauhdikkaasti. Että sitten siinä joskus kp 20 alkaa tuskastuttaa.

Catalia, toivotaan tärppiä koti-inseminaatioon. Tuossa on kyllä varmasti omat haasteensa, voin vaan kuvitella.

Lily-Janella on vähän saman tyylinen tilanne kuin meillä, että saa kuitenki puolittain kitua loppukuun :LOL: Missähän vaiheessa sitä alkaa olla vitsit vähissä, en tiedä. Tämä yk on jotenkin menny kivuttomasti, mutta onki vasta yk2 ja sitten kun sitä on asennoitunut ettei voi tärpätä kuitenkaan ajotusten takia niin kai sitä sitten sen eri tavalla hyväksyy.

Kouluhommien pariin taitaa tie viedä. On muuten kaunis auringonpaiste! :heart:
 
Metsis Voi ei, yritä nyt olla ajattelematta asiaa :LOL: Mulla on toki ihan pieni ajatus takaraivossa että ehkä on mahdollisuus, mut sitten realiteetit iskee, että jos on pari viime kuukautta täsmäisketty ja ei ole tärpännyt, niin miksi nyt.. Mutta tosiaan, sulla vasta yk 2, musta tuntuu, et jännäyksen puolesta ne oli pahimmat. Nyt on vähän tullut asennoitua, että tässä sitä odotellaan.. Testausintokin kadonnut sen myötä. Vaikkakin siis ensi kuussa tikutan taas ovista, kun viimeks sen niin hienosti digillä bongasin. Alkaa kevätvauvan puurtaminen ihan tositoimilla :kieh: Muuten mä jään tänne yksin yk 6+ kun kaikki jo plussaa :(

Mutzilla Milloin ajattelit testata? :)

Täällä samat kp:t kun Metsiksellä, eli kp 17 ja yli puolet siis välikuukaudesta mennyt, jipii!
 
Lily-Jane mä täällä jo yk6 elelen,että älä nyt vielä ressaa. :) Ja jotenkin on sellanen tuntu että ei tässäkään kuussa mitään tapahdu. Nyt on kp 14/23-28 ja en oo ovista tikuttanut enkä kyllä mitään oireitakaan bongaillut.

Toivotaan nyt kaikille kamalasti plussaa. Ootte jutelleet tosta vauvan syntymäkuukaudesta, ensin mäkin ajattelin että olis kiva jos syntyis alkuvuodesta tai vaikka kesällä. Mutta kun yk:t kasvaa niin ei enää oikeestaan ole väliä syntymäkuukaudella, olisin vaan niin iloinen jos tärppäiv vaikka nyt meniskin syntymäkuukausi loppuvuodelle.

Mutzillan pulesta peukut on pystyssä, tuu heti sit kertoon kun testailet!

Ja Almukalle tervetuloa joukkoon :)
 
Voih Mutzilla, tuliko täti kylään vai teitkö testin? :hug:

Metsätähtönen, musta tuntuu, että kierron pahimmat hetket on tää oviksen odottelu (etenkin kun haluaisi vaan ottaa rennosti koko yrityksen) ja toinen paha hetki on se pari päivää ennen menkkoja. Menkat menee aina mun mielestä aivan suuuuperhitaasti, kun olo on turvonnut, kipeä ja kaikin puolin inhottava muutaman päivän :/ Mutta oikeesti, kun kokonaisuutta katsoo, niin nopeastihan aika aina kuluu.. Joinain hetkinä se vaan tuntuu niin hitaalta ;)

Phuuuuuh, plussatuulia jännäilijöille :hug:
 
Pikainen päivitys vaan. Olin siis eiliseksi päättänyt koti-inssin, vaikka iltapäivällä ovistesti vielä negaa. Mutta oli sellainen fiilis, että pakko johonkin väliin ja kun tiedettiin ettei tänään sovi aikataulut yhteen. Noh, tänään aamulla sitten paketin viimeinen digiovistesti hymyili oikein iloisesti =) Nyt mietityttää, että voisko ajoitus olla ihan ok kuitenkin kun eilen illalla myöhään inssi tehtiin. Tänään ei siis onnistu millään. Pitäisköhän huomenna vielä tehdä toinen, vaikka menis myöhään ja aika hankalaksi aikataulujen suhteen sekin? On tää kauheeta sumplimista :whistle: Vähän kyllä harmittaa, mutta ei kai se auta kuin toivoa parasta. Ja olla tyytyväinen että edes eilen tehtiin, vaikkei ollut oviksesta tietoa vielä siinä vaiheessa.

Mutzilla Toivon ettei täti ole saapunut.
 
Mutzilla, toivottelenpa plussaa täältä =)

Mulla ois taas hirveä hinku päivittelemään tuota plussaosastoa, ettäettä.. :D Meillä on jo 33 plussaa =) Yhden luokallisen verran! :D

Catalia, jos järjestyy niin yrittäkää sitten vielä huomenna. Mutta jos ei, niin kyllähän tuokin voi riittää. Sehän on vähän kii siittiöiden sitkeydestä sekä sittn millon se ovis varsinaisesti sitten tulee. Oon käsitstänyt, että yleisesti ne siittiöt kuitenkin eläis vaan sen 2-3 päivää, vaikka on niitä parempiakin tsipaleita (mutta ovatko lie sit oikeaan paikkaan menneet) ja tietysti niissä on yksilöllisiä eroja.

Muoks. Katoinpa ffstä, että ens viikon torstaina ois ennustettu menkkapäivä. Ja jos menee pitempään, niin sit esim ens viikon su. Melkeen toivon tota torstaina, että ehtis ennen harjottelua mennä pahimmat. En oo ees varma tarkasti millon tuokaan alkaa, mutta ei yhtään kiinnostais olla just menkoissa sillo :D

-metsis ja kp 18
 
Otanpa toisen viestin perään, kun menee muuten ihan sekavaksi :saint:

Täällä on edes hetkeksi vähän innostuttu. Kattelin oman kierron mukaan, jos samanlaisena pysyy niin tästä kierrosta synnytysajat olis marraskuun lopussa (mutta oli niin huonot nuo ajotukset etten usko). Mutta seuraava kierto oliskin jo sitten mahdollisesti joululahja :D Sen jälkeen meneekin 2011 vauvoiksi. (Nämä nyt sitten tietysti la:n mukaan, ei todellisia kun voivat vaihdella.)

Olikohan tällä puolella puhe just noista, että mihin vuodenaikaan? Ite oon kevään lapsi ja oon kyllä tykännyt, sitten mulla on ystävinä paljon loppuvuoden lapsia ja eivät ole kokeneet sitä mitenkään huonona. On myös ihan alkuvuonna syntyneitä ja he sanoivat, että oli surkeaa se baariaika alussa kun ei ollut kavereita oikeen mukaan :LOL: Taitaa olla siis enemmän kii siitä, miten itse sen kokee. Se on kyllä totta, että jos on jouluaaton lähellä syntynyt, niin voi olla että jää esim. synttärilahjat saamatta. Mutta ite oon ainakin aina kiinnittänyt huomiota, että saavat molemmat lahjat.

Saapa nähdä tuleeko sitä ollenkaan 2010 vuoden lasta. Jotenkin kai sitä oli ajatellut, että näin olis, mutta toisaalta eipä sitä jotenkin osannut hahmottaa kuitenkaan että odotusaika vie kuitenkin niin kauan ja yritys aloitettu tammikuussa (ja oli vieä pitkä se tyhjennysvuotokiertoa odotettu aika)..Siis jotenkin kun nyt on jo maaliskuu, että on tosiaan aika menny nopeaa!! Jos miettii, että olisin vielä odotellut huhtikuuhun yrityksen aloitusta, kuten olin aiemmin ajatellu niin olisin varmaan hajonnu B)

Mulla on muuten se kolmioon muuttamisinto menny ohi, kun laskeskelin että säästän koko ajan sen 50e kuusta ja jos meinaan noita avoimen yliopiston opintoja jatkaa, niin siihenkin menee. Että tämmösiä pohdintoja :D Mutta pitää tässä tosiaan lähteekki väkertämään noita opintoja, ois myös töitä tänään..taitaa tulla aika pieni palkka kun tälle kuulle tänään vasta ekat työt!! Oli tuo matka, niin eipä siinä auta...
 
Mutzilla, tsemppiä ja toivoahan on vielä niin kauan kuin tätiä ei näy =)

Mulla kp 32 ja testasin aamulla negan. En usko tähän kiertoon enää ollenkaan, ne mun sinne päin-ovistestiviivat ei selvästi olleet oviksia kun muuten olisi jo näkynyt tai menkat olisi alkaneet. Nyt olen miettinyt että kun menkat sitten jossain vaiheessa alkaa niin varaan ajan Felicitakseen tms. hedelmällisyyssuuntautuneelle gynelle ja ajoitan käynnin jonnekin kp 20-25 tienoille, silloin voisi ajatella ultrassakin näkyvän jotain viitettä ovuloimisen suhteen. PCO:ta pelkään, kun tuo mun eka raskaushan alkoi just pillereiden lopetuksesta ja olen miettinyt että oli varmaan niiden ansiota. Mut jos siltä näyttää niin olisin kyllä valmis aloittamaan clomit heti. Jotenkinhan sitä tuntuu että olis kivempi luomuna kuin hoidoilla, mut toisaalta taitaa tuokin olla vain turhaa vaikeilua. Ainoa ongelma on tuo monisikiöraskauden riski, en haluaisi kaksosia kun sitten miehen hyväksymä lapsiluku tulisi ainakin täyteen enkä voisi enää haaveilla pikkukolmosesta. Mut tää taitaa mennä "vähän" asioiden edelle. Pääasia että alan muokkaamaan ajatuksia niin että luovun tästä pään seinään hakkaamisesta ja turhautumisesta, ja etsin uusia mahdollisuuksia tilalle =)

Mulla alkoi 5 päivän "hiihtoloma", jee! Hiihtää en kyllä aio, en ole hiihtänyt varmaan 10 vuoteen... mutta lähdetään tytön kanssa pariksi päiväksi mummolaan, vähän vaihtelua siitäkin. Ja mies saa pari päivää aikaa harrastuksilleen, molemmat tykkää.

Aika hyvin tullut plussia tosiaan ketjun aikana, onnea vaan meille kaikille ja toivotaan että tulisi roppakaupalla lisää!
 
negaa edelleen näyttää tuo kotitestin liuskatesti :( pitäköhän tässä hakee apteekin oma jos ei ala ennenkuin mennään kauppaan, se on näyttänyt aina heti ollaanko vaiko eikö...en tilaa enää koskaan noita halpiksia netistä...

siskollekaan noi ei näyttänyt kuin roskishaamuja :/
 
Mutzilla: Toivoa on niin kauan kun täti tulee...:) Ja sokeripalalle samat !

Mun on vielä pakko jauhaa tosta mun eilisestä ovistikutuksesta. Kun ne maagiset viivat siihen tikkuun sain, niin sen jälkeen kyllä oireitakin bongailin, joita ovisoireiksi vois laskea. Sellanen menkkaolo ollut eilisen illan selässä ja sit kun heiluteltiin peittoja niin vihlo aika paljon oikeelta puolelta, epäilen että munasarjaa. Onko muilla ollut vastaavaa vihlontaa oviksen aikana? Mä vähän epäilen, että lh-huippu oli maanantaina (kp 13) ja sit oli jo viiva vaalenemassa. Mutta jos näin on niin sithän eiliset peitonheiluttelut osu tosi otolliseen aikaan. Tänään vielä tossa iltapäivällä tikutan ovista ja vertailen silmät sikkuralla että mihin suuntaan se viivan väri menee. Nyt on kyllä ne eilisen illan oireetkin jokseenkin mennyt ohi, eli sekin puoltais sitä että varsinainen ovis oli illalla. Tänään siis kp 15/23-25 ja piinaviikot alkakoon.

Tuli tässä mieleen, että kun meillä on ne häät tossa reilun viikon päästä ja illalla on alkoholitarjoilua. Testissähän ei vielä silloin mahdollista raskautta varmasti näy niin kuinkas kannattaisi ton alkoholipuolen kanssa toimia? Jos en juo, epäilevät heti että raskaana ollaan ja sitä en nyt kuitenkaan pitkin kyliä viittis huudella. Sit tas jos juonkin ja olen raskaana. Ei hyvä sekään...

Muoks. Catalia Kyllä mäkin vielä uudestaan yrittäisin heti kun mahdollista sitä inssiä tehdä. Kuitenkin se testi näyttää oviksen vähän "ennakkoon" niin olis vielä paremmat mahikset raskautua koska siitä eilisestä inssistä alkaa sit olla jo vähän aikaa. Jos ei ole helppoa aina tämä ajoitusten ja yhteisen "seksiajan" löytäminen meilläkään niin vielä hankalampaa se taitaa olla teillä. Kovasti tsemppiä että saatte ajoitukset kohdalleen :D
 
Nelli, onnea oviksesta! Ja itse varmaan menisin sillä linjalla että jollei testissä mitään näy niin ottaisin muutaman annoksen, tuossa vaiheessahan ei vielä periaatteessa ole mitään pysyvän vaurion mahdollisuutta kun alkion solut on niin uudistumiskykyisiä eikä toisaalta alkoholi kulkeudukaan yhtä tehokkaasti sikiöön kuin myöhemmin. Oman mielenrauhankin vuoksi pitäytyisin todennäköisesti niin pienissä määrissä kuin uskottavuuden kannalta onnistuu, voihan ottaa lasin ja siemaista vain silloin tällöin vähän ja "unohtaa" sen sit jonnekin tms. Mut pääasia että nautit häistäsi, älä stressaa liikaa =)
 
Sokeripala: Näin mäkin sen ajattelin, että yhden tai kaksi siinä illan aikana nautiskelis, toki varmuuden vuoksi testaan vielä la aamuna ja sit jos näkyy niin keksin jotain. Ja kuitenkin paukkuaineksia on myös tarjolla, niin voinhan mä sit kitata paukkuja ilman viinaa...:D
 
Moikkaamaan tulin! :wave: Tuolla taustalla olen listoissa ja olkoon niin edelleen. Vaihdoin siis nikkiä ja olen entinen erka jos joku sattuu muistamaan :wave: . Eka yk km:n jälkeen pyörähti käyntiin vajaa kaksi viikkoo sitten. Hormonit taitaa vielä olla vähän sekaisin lääkkeellisen ja kaavinnan jäljiltä...joo pitkän kaavan mukaan tuo tyhjennysm sitten meni :ashamed: kun istukan pala oli niin tiukassa. Kattoo nyt sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan!

Plussaisia kevättuulia puhaltelen kaikille! :heart:
 
Heippa Jääräpää/Erka! Tottahan sinut muistaa! Mukavaa, että ootte nyt kuitenkin saaneet tilanteen niin sanotusti "kontrolliin" ja pääseet eteenpäin. Toivotaan positiivista tulosta myös :heart:

Apua, Nelli sullahan on ihan just ne häätkin! Kylläpä aika menee nopeaa, eikös siihen ihan vasta ollut vielä 3 kuukautta aikaa! Siis jotenkin oon niin kuulkaas nyt ties missä ajassa, varmaan elän vielä joulua :LOL: Onnea vielä häihin, ne onkin niin mukavia tapahtumia! =) Ja koska ite pääset hääräämään, niin voithan hankkia alkoholitonta punaviiniä ja siideriä. Sitten jos ne vois etukäteen jo jotenkin laittaa, että pystyy vaivattomasti niitä ottamaan ettei kukaan huomaa.

Jahas, pitänee se tässä alkaa töihin orientoitumaan. Tuossa avoimessa on kyllä hyvin noi luennot järjestetty, voin netistä kattoa millon vaan ja samaan aikaan väsätä luentopäiväkirjaa ja silti tuntuu siltä niinku istuis paikan päällä. Samalla tietysti voi käydä kahvia keittämässä ja muuta, mikä taas mulla vaikuttaa tosi paljon keskittymiskykyyn =)
 
Mutzilla :hug:

Jääräpää Muistan minäkin, onnea tulevaan yritykseen!

Sokeripala Mä itseasiassa kävin Felicitaksella ultrattavana ja verikokeissa, ja on kyllä todella asiantuntevaa hoitoa ja ottivat tosissaan kaiken, eivätkä vähätelleet mitään vaikka yritystä ei takana kuin 5 kk. Sain kyllä rahalle vastinetta. Muutamat verikokeet vielä puuttuu, mutta kun asun täällä ulkomailla ja niiden pitäisi osua just alkukiertoon niin en ole vielä päässyt ottamaan. Suosittelen siis! Mun lääkäri oli Merja Tuomi-Nikula, erittäin hyvä.

Catalia Toivottavasti ajoitus osui oikeaan :) Tärppionnea!

nelli-86 Tsemppiä viimeisiin hääjärjestelyihin! Eiköhän se ole ihan ok ottaa pari lasia jos ei edes plussa näkyisi noin aikaisin. :)

Metsis Kyllä mäkin luulin, että 2010 vauva olis tullut, mutta aika epätodennäköiseltä näyttää nyt. Mua ei myöskään kyllä haittaa, että mikä vuodenaika tai kuukausi. Kunhan vaan joskus plussattaisiin :)

Täällä oli eilen kunnon ovislimat kehissä (sori :D ) ja eilen tai tänään siis ovis. Mies on siis työmatkalla ja sunnuntaina viimeksi harrastettiin seksiä, että onhan tässä joku mahdollisuus. Yritän olla ajattelematta asiaa, sillä aika tiukille se menisi. Tässä loppukierrossa olisi tarkoitus viimeiset verikokeet ottaa jos menkat alkaa ja munatorvenaukiolo- tutkimus sitten touko-kesäkuussa.

Nyt takaisin koulutöiden pariin :wave: Hassua ajatella, että toukokuun jälkeen mulla on vaan gradu jäljellä :O
 
Jääräpäälle tervetuloa takasin. Kiva kuulla, että nyt alkaa taas asiat olla mallillaan ja oot taas hengessä mukana :)

Mullakin oli koko ajan mielessä että vuoden 2010 vauva tulee, mutta ei se näköjään ollutkaan niin helppoa vaikka mekin oltiin melkoisen ajoissa liikenteessä tän alotuksen kanssa. No toivotaan, että viimestään 2011 vauva muuttais sit meillekin:)

Lily-Janellahan on sit ihan hyvät mahikset siihen raskautumiseen, kun noinkin lähellä viimesiä peitonheilutuksia ovis on. Pidetään peukut pystyssä. Samoin Metsätähtöselle myös, eikös se ollut niin että teilläkään ei siinä montaa päivää välissä ollut...

Ne meidän häät on tosiaan reilun viikon päästä, hetkittäin tulee sellasia "ahdituskohtauksia", ei siis mitenkään pahalla ahdista mutta vaan iskee päin näköä sen, että niihin on enää niin vähän aikaa. Onneks ilman suurempaa stressiä tästä ollaan nyt ainakin tähän asti selvitty ja kaikki asiat on menny aikalailla omalla painollaan. Saas nähdä mitkä on fiilikset ens viikon loppupuolella sit...:)

Ovista tikutin vielä tänään ja oli jo haaleetakin haaleempi viiva, eli eiköhän se lh-huippu ollut maanantaina kun eilinen viivakin melko tumma vielä oli mutta ei kuitenkaan tasavahva. Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn, että eiliset simpat ehti vielä ajoissa matkaan. Mutta kyllä vierähti iso kivi sydämeltä kun se ovulaatio yleensä tapahtui, kun jo epäilin sitäkin että ei tapahdu moista hommaa mun kropassa lainkaan. Eli vaikka tässä kierrossa ei tärppäis niin ihan hyvillä mielin sitten seuraavaan kiertoon kun on paljon varmempi olo. Vaikka kyllä mä olisin jo valmistakin valmiimpi näin puolen vuoden yrityksen jälkeen tonne odotuspuolelle siirtymään. Tässä kattelin, että jos nyt tärppäis niin la olis marras-joulukuun vaihteessa eli aikalailla vikat mahikset siis saada tän vuoden vauva. No, nyt sit ohjelmassa jännäystä seuraavat 2 viikkoa...Taitaa olla se pahin vaihe, mutta onneks on muutakin ajateltavaa tässä.
 

Yhteistyössä