Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Heippa kaikki!

Mutzilla En usko, että sussa mitään vikaa on, kroppa vaan tarvitsee varmaan palautumisajan ja kohtu ja limakalvo. Ihan varmasti pian tärppää!

Metsis Jep eli tosiaan jos sulla ei aika riitä päivittää niin voin ottaa hommat parin viikon päästä kun päästään uuteen kiertoon :) Mulla taitaa olla samat kiertopäivät kun sulla! Eli ei siis kahta viikkoa, menkkojen pitäisi alkaa vähän yli viikon päästä. Kunpa ei alkaisi ollenkaan :D Mulla kyllä ei ole yhtään toivoa tän kierron suhteen!

nappunen Tervetuloa! :)

Huh, täällä on lihakset kipeet kun pari päivää oon treenannut ihan kunnolla. Huomenna vielä spinning ja sit on viikon treenit pulkassa! Ollut vähän tylsää kun mies on ollut matkoilla. Onneks se tulee jo maanantaina, kaikki kaveritkin on jossain poissa. Joten mulla on super tylsä viikonloppu.. Mutta kierto lähestyy loppuaan ja se on positiivista!!

Mukavaa lauantaita kaikille!! Mä lähden nyt shoppailemaan vähän :saint:
 
Siis täh?! Mullahan on kp 12/28 jo. Taas tässä kävi näin. Siis menkkojen aikana aattelin et aika menee ihan superhitaasti ja nyt se taas humahti jonnekin. Johan tässä pitäis kytätä ovisoireita! :D Täytyy kyllä pistää lakanat heilumaan ;) Muuten missataan ovis, ku noi miehen vuorot on niin syvältä..

Lily-Jane, mäkin olisin halunnu shoppailemaan, mutta järki pysy päässä, ku kattelin tilin saldoa. Mut sä voit sit shoppailla munki puolesta :D Mulla on muuten kans huomenna varmasti paikat jumissa, tänään kahden tunnin jumppa piiiiitkän tauon jälkeen. Jospa saisin itteäni vihdoin niskavilloista kii, että kilotkin vähän putoais..

Nappunen, tervetuloa joukkoomme! :flower:

Mukavata viikonloppua itse kullekin säädylle..
 
Lily-Jane, vaihdetaan vaan sitten niin saa muutki päivitellä. On kuitenki ihan mukavaa hommaa, ja ehkä jää erilai mieleen muitten jutut. Tosin joskus tulee nähtyä vaan päivityssilmällä asioita :saint: Meillä tosiaan taitaa samat päivät olla, mulla ois nyt dpo 8 vissiinki menossa. Muttako en oo varma, jos se oli aiemmin niin sitten meni ohi koko roska ettei jaksa edes ajatella noin :LOL:

Täällä ois hirveä sipsihinku, mutta mies on salilla niin ei pääse ostamaan..en viitti lähteä täältä kauppaan asti, kun lähimpään on oikeesti matkaa varmaan 3km. Asutaan just hassusti, että meillä ei oo mitään lähi-siwaa tässä. Oikeen silleen dipin kera, voi että..

Mulla taas närästys vaivaa. Käytiin kyläilee ja on tullu juotua siis kahvia enemmän. Sai ihan pönttöä käydä halaileen. Tosin eilen oli jo semmonen vähän flunssainen olo, niinku olis sairaaksi tulossa, että voi olla et on tosta sitkeestä noroviruksesta joku versio. Nythän on ihan kaamee norovirus menossa, kestää jopa viikkoja se homma..hyi yök. En kyllä sitä halua, olis ens viikolla paljo hommaa!

Mömmömmöö, minusta just tuo alkukierto ovikseen menee tosi nopeeta. Sit tulee semmonen hidas vaihde, varsinkin kun mulla näemmä rinnat tosissaan kipeytyy jossakin vaiheessa oviksen jälkeen, niin saa tosissaan sit loppukierron kärvistellä! Siks kai se tuntuu niin pitkältä! Nyt ei tullu heti oviksen jälkeen, niinku yk1 vaan vasta joskus eilen. Joten varmaan alkaa kiertojen myötä tämäki piirre helpottaa..mut on tuo inhottavaa, kun yöllä heräilee jos itteään sohasee tai nukkuu huonosti.

On vaivasta tämä naisen elämä, mutta kyllä kait tämäkin jos ei ois mitään hormoneja välissä syöny, niin ois tasaisempaa. Ainakaan en muista jostain teini-iältä mitään tissivaivoja :D
 
Metsätähtönen, ensimmäinen on haaveissa :) ja kiitos mukavasta vastaanotosta! =) täällä kaipaillaan vertaistukea, kun ei raskaaksi tuleminen niin helpolla onnistunutkaan! Pitkä ja epäsäännöllinen kierto ei helpota asiaa yhtään. :/
 
Nappunen tervetuloa mukaan kuumeilemaan :flower:

Metsis meil on kyl lähimpää kauppaa vajaa pari kilsaa, mut päivällä kaupassa käydessä ajattelin et täytyypä ostaa sipsei ja joku hyvä dippi, niin tein ja nyt illalla tuli niitä syötyä, nam nam :p

Lily-jane mitäs kaikkee kivaa shoppailit???
Voi kun itsekin olis päässy...

Lähempä ottaa tuon iltalääkkeen ja sit varmaan nukkumaan, aamulla oli aikainen herätys kun poika lähti lätkäpeliin kaverin kyydillä =)
 
Mutzilla: :hug: Tsemppiä.

Metsätähtönen: Mulla oli se Mirena hormonikierukka. Alkuun sopi mut kun sen kanssa vuoden sisällä laitosta lähes kaikilla loppuu vuoto kokonaan (mulla tosin siihen meni melkein 2v) ja kun se tapahtui alkoi kivut toooosi kovina... No, toimi se sen melkein 2v moitteettomasti ja siin alkaa tulla sopiva ikäerokin sitten. :LOL:

Tervetuloa nappunen. :wave: Kyllä se silti mahdollista on, vaikkei heti onnistukaan. Meillä esikoista odoteltiin pari vuotta, seuraavaa vain reilu puoli vuotta, mutta koska se meni kesken niin kakkosta odoteltiin kuuluvaksi vähän vajaa vuosi. Saas nähdä kauanko tällä kertaa menee...

NapaKissa: :LOL: Kuumeelle vaikuttais. ;) Hyvä hyvä. =)

Tänne ei kummempia kuulu. kp 12/?, joskus ollu 30. :D Oviksen tikuttelua menossa, edellispäivänä haamupaikka tikkuun, joten eilen oli välipäivä ja tänään sitten uusiksi. Tosin mies totes että ei kai se haittaa, jos tässä nyt ottais tavaksi joka toinen päivä peittoja helilutella, jospa sitten tärppäis kerrankin nopeesti. :heart: Taitaa sitä kuumetta miehelläkin olla, vaikkei asiasta sinänsä kauheesti puhuta. Tuo tietää, että mä meen ihan kamalaks kuumeilijaks jos hän vielä paljastaa olevansa kuumeessa. :LOL:

Tuntuu, et täällä ollaan jo valmistautumassa henkisesti häämatkaan. :heart: Ei meillä koskaan mitään suurempaa riitaa tms. ole, mutta nyt tuntuu et menee paremmin kuin taas vähään aikaan, vaikke mitään kummallista ole. :heart: Hyvä näin. :D :heart:

Mutta nyt tää menee laittaan aamupuurot tulemaan, et päästään sitten ulkoskin ajoissa nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta.

:wave:
 
Mulla tais tänään olla kp 22/26(-28), kyllä tuntuu hitaalta tää loppukierto. Jotenkin oottelen tota uutta kovasti.

MUkava sunnuntai aamu kyllä..aurinko paistaa taas, espressot keitetelty ja sitten olis vielä lukematta asunto-liite =) Huvikseni seurailen hintakehityksiä jne. Yritän mahdollisimman rennosti ottaa, ku tiiän että ens viikolla on paljon hommaa :LOL: Ehkä luen tommosta tenttikirjaa, mutta se onkin ollu mukava luettava, niin ei tunnu niin tenttikirjalta ollenkaan.

Jokos täällä ois testailun paikkoja, oli mikä hyvänsä testi? Tuli mieleen, että mun pitää kyllä ens kiertoon tilata niitä ovistestejä sitten, ja tällä kertaa en unohda parit aamut jättää testaamatta että on selkeä vertailukohde :D
 
Aijai Metsätähtönen kun noi sun vaivat kuulostaa ihan raskausoireilta ;) tosin onhan se moneen kertaan todettu ettei oireisiin ole luottamista, mutta oishan se mukavaa jos ois itse asiasta kyse. Mites meinaatte testailla?

Nappunen, tervetuloa täältäkin :flower: Et ole joo ainoa joka kärsii pitkistä ja epäsäännöllisistä kierroista. Meillä tulee huomenna tasan puoli vuotta yritystä täyteen. Vau mikä merkkipäivä, pitäsköhän kakku leipoa? Vois olla semmonen hapantuneesta kermasta ja puolukasta ilman sokeria tehty, pohja vähän palanut |O

Kp 36 ja kerrankin en testaile joka päivä, viimeksi kp 32 testasin ja voi olla että menee vielä pari päivää ennenkuin testaan. Oltiin siis loppuviikko mummolassa tytön kanssa ja kotiuduttiin eilen, testejä ei kotoa löydy eli siinä mun maltillisuuden salaisuus. Ei kyllä ole mitään oireita eikä niiden ovistestien perusteella taida kannattaa turhia toivoa. Jos tilaan nyt netistä niin menee pari päivää ja voi ehtiä menkat alkaa. Kyllä se yhden viivan tuijottelu alkaa vähitellen tympiä himotestaajaakin.

No mutta ainakin valo lisääntyy koko ajan ja jospa se lämpökin vielä tulisi ja lumi sulaisi, kun vähän aikaa vielä malttaa odottaa =)
 
Siis nyt sain kyllä niin hyvät naurut tuosta Sokeripalan merkkipäiväkakusta :LOL: :LOL: Vaikkei asia mitenkään huvittava olekaan, mutta kyllä oli hyvä idea! Ai että, vieläkin naurattaa... Testailumalttia pitää ihailla (vaikka johtuiskin testien puuttumisesta =) ).

nappunen Tervetuloa joukkoon kuumeiseen!

NapaKissan mies vaikuttaa kyllä kuumeiselta, kiva!

Metsiksen oireilu kyllä kieltämättä on mielenkiintoisen kuuloista :whistle: ihan vaan by the way....

Joops, täällä eletään nyt sitten dpo 3, näin FF meinaa ja eiköhän se aika lähellä totuutta ainakin ole. Huoh, malttamattomuus nostaa jo päätään, vaikka realistisesti ajattelenkin, ettei tässä ole mitään syytä hätäillä asian kanssa eikä todennäköisyys raskautumiseen ole kovin suuri. Siltihän sitä toivoo heti kun on vaan mahdollisuus tulla raskaaksi, että se plussa sieltä tulis mahd pian :saint:

Mukavaa sunnuntaita ihan jokaiselle!!
 
Ai niin ja vielä piti kirjoittaa siitä kun jotkut jättää ovistestailussakin välipäiviä. Mutta mä olen ymmärtänyt, että kaikilla se viiva ei vahvistu tasaisesti vaan voi yhtäkkiä ihan himmeiden haamuilujen jälkeen pompsahtaa selkeäksi plussaksi. Eikös silloin ole mahdollista, että missaa sen oviksen?? Näin mä ainakin ymmärrän.... Tietenkin, jos ei ole niin väliä sillä oviksen löytymisellä niin eihän siinä sitten mitään. Meillä taas ei ollut varaa missata yhtään tuota ovista niin tikutin itse asiassa kahdesti päivässä. Niin usein ei tietenkään ole tarvis kenenkään tikutella, mutta meidän tilannetta se helpotti kummasti kun oli tuon ajoituksen kanssa valmistauduttava täsmällisesti.
 
Kp 21 /(21-)28. Eikä tunnu miltään. Tai siis nännit kipeet, mut en usko et ne vois mahd raskaudesta vielä olla, kun ovis oli just ma kp 15?

Catalia: mä pidin välipäivän testaukses ku luulin et ei tuukaan ovista ollenkaan, mut sit ovislimojen tultua oli pakko huvikseen testaa ni -ylläri- siinähän se sit oli tikussa :D
 
Tinker Bell, onnea paljon!! :heart: Mun käsittääkseni Clearbluen digitaaliset on ollut aika hyviä, en ole niistä huonoa sanaa kuullut/lukenut. Ainoastaan niistä, mihin se plussa piirtyy väriviivana silleen ns. vanhanaikaisesti, että olis jonkun verran tullut vääriä. Mutta veikkaan että on ehkä tulkittukin väärin noita.

Sokeripalan kakku oli kyllä niin hauska, että täälläkin ihan ääneen purskahdettiin. Kieltämättä itekin tänä aamuna aattelin happamasti tätä yritystä :LOL: Huumorintaju kaiketi se on pidettävä mukana tässä touhussa..

Ite en ajatellu testata, kun tuntuu että se ovis meni ohi.


Catalia, ovistestailussa ois tarkotus tikutella joka päivä ja mielellään samaan aikaan ja käsittääkseni suurimmassa osassa testissä vielä mielellään siinä aamulla (riippuu vähän testistä). Itellä ainakin unohtu kaks päivää, kun oltiin reissussa..jotenkin sitä ie muista eri ympäristössä sitten kaikkea.

Meillä on kyllä jo iso kasa plussia, mutta ois vielä iso kasa tulossa lisää =)
 
Tervehdys kaikille :wave: Kotiuduin rippileiriltä kotiin perjantaina ja nyt olen vaan lataillut akkuja niin kirjoitan vasta tänään tänne. Mie testasin ennen rippileiriä viikko sit perjantaina negan ja menkat alkoi toissapäivänä. Mulla tosin oli menneessä kierrossa niin paljon stressiä työ- ja opiskelukuvioista, että ei ihmekään toi 40pv:n kierto. Nyt siis alkoi yk7 eli yli puoli vuotta jo meilläkin yritystä. Mietin, tikuttelisiko sitä tämän kierron. On meinaan todennäkösesti vika kierto about kolmeen kuukauteen, jolloin voi aktiivisesti yritellä. Tosin vietetään pääsiäinen Etelä-Karjalassa. Toivottavasti ei ovikset sinne sattus...:/ Lähen siis kolmeksi kuukaudeksi kesätöihin Kymenlaaksoon ja miehen kuviot on vielä auki. Ei siis tiedetä, muutetaanko sinne yhdessä vai muutanko mä yksin. Sellasta.

Onnittelut kaikille plussanneille ja isot halit meille tädin kohdanneille :hug:
 
Tinkerbell, onnea! =) Ja Haaveilijalle onnea uuteen kiertoon, varmaan helposti tulee stressiä yrittämiseen jos miettii tuota taukoa mut yritä pitää stressi minimissään :) ja kai te sen kesän aikanakin pariin otteeseen joka tapauksessa näette, onhan siinäkin mahdollisuuksia jos vielä ajoitat tapaamiset oikein...

Kävin huvikseni raskauslaskurisivulla katsomassa minne laskettu aika ajoittuisi jos nyt alkais menkat ja siitä kierrosta tärppäis. Näillä pitkillä kierroilla se menis jonnekin välipäiville, ja jos tässä vielä joitakin päiviä menis menkkojen alkuun niin alkais olla hyvät mahdollisuudet vuoden 2011 vauvaan! Sinänsä kiva juttu jos menis vuodenvaihteen yli, saattaa kyllä olla että menis joulu jännäilyksi mutta toisaalta olis kiva jäädä hyvissä ajoin ennen joulua äitiyslomalle ja laitella joulua ja vauvajuttuja valmiiksi :heart:

Täytyy tämmöisiä miettiä, kun mies lähti kauppareissulle ja lupasi tuoda testin tullessaan, varmaan kumminkin testaan jo tänä iltana niin täytyy tässä kerätä positiivisia ajatuksia ja kääntää katsetta eteenpäin jo valmiiksi ettei todennäköinen nega tunnu liian raskaalta. Pettymäänkin oppii... ainoa järkisyy miksi tällä lailla kidutan itseäni testailemalla on se että pitäisi näinä päivinä lyödä lukkoon tuo työpaikan vaihtaminen syksyllä, ja jos nyt plussa tulisi niin tietysti yrittäisin sitä lykätä.

Aloin jo suunnitella myös pääsiäistä kun oli lomalla ylimääräistä energiaa, ostin jo rairuohokorin, virpomavitsatarvikkeita yms. Pääsee tyttö ensimmäistä kertaa virpomaan isovanhempia ja etsimään pääsiäismunia =) Ruokapuoli on vähän auki, en tiedä osaanko laittaa lammasta niin että tulisi hyvää. Leivonnaisiakaan en tiedä, ehkä joku persikkarahkatorttu olisi hyvä. Jos jollain on joku hyväksi havaittu resepti pääsiäissyömisiin niin ovat tervetulleita! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Catalia:
Ai niin ja vielä piti kirjoittaa siitä kun jotkut jättää ovistestailussakin välipäiviä. Mutta mä olen ymmärtänyt, että kaikilla se viiva ei vahvistu tasaisesti vaan voi yhtäkkiä ihan himmeiden haamuilujen jälkeen pompsahtaa selkeäksi plussaksi. Eikös silloin ole mahdollista, että missaa sen oviksen?? Näin mä ainakin ymmärrän.... Tietenkin, jos ei ole niin väliä sillä oviksen löytymisellä niin eihän siinä sitten mitään. Meillä taas ei ollut varaa missata yhtään tuota ovista niin tikutin itse asiassa kahdesti päivässä. Niin usein ei tietenkään ole tarvis kenenkään tikutella, mutta meidän tilannetta se helpotti kummasti kun oli tuon ajoituksen kanssa valmistauduttava täsmällisesti.
Noissa mammaksin tikuissa mitä mulla on, niin niissä on et jos tulee haalea haamu, niin sit joka toinen päivä ja kun alkaa vahvistua niin joka pv kunnes ovat tasavahvoja viivoja. Näin ainakin viime raskauttakin yrittäessä toimin ja ovis tuli bongattua. :)

Tinker Bell: Onnea ja jarrusukkia.
:heart:

Sokeripala ollu aktiivinen. :D Mä en pääsiäiseksi kummempia ruokia oo koskaan laitellut, nyt olis tarkoitus istutella ruohot ja sen sellasta pientä mitä sitten isovanhemmat saa lasten kanssa tehdä kun itse ollaan reissussa... Virpomaan mennään tietty. :)
 
Sokeripala, ihanasti jotenkin etukäteen ajattelet jo joulut ja muut. En ollut suorastaan ajatellut tuosta näkökulmasta ollenkaan (ehkä tässä tekee tämä opiskelijahommakin tietysti). Mutta tosiaan, olishan se kiva kun sais joulun viettää oikein rauhassa. Tosin jos olen silloin aika pitkällä, niin otan tasan tarkkaan lomaa B)

Sitä oon lähinnä miettinyt, että onko meillä ekana hääpäivänä jälkikasvua, voi olla ettei ole jos ei muistaakseni seuraavasta kierrosta tärppää. Noh, eipä se ole niin, mutta kai sitä etukäteen ajatteli silloin että jouluna olis sitten jo nyytti. Ja sais syödä graavilohta kaiketi =)

Itekkää en kyllä pääsiäistä oikeen laita. Parit pajunkissat oon yleensä käyny hakee, meillä ei oikeen käy virpojia..en tiedä kyllä tästä uudesta asunnosta. Mutta lähinnä laittelen raeruohoa, ellei lähdetä kotiseutuville..riippuu siis siitä. Joten voi olla, että mun pääsiäispanostus on lähinnä mämmit+kermat ja suklaamunat kaupasta :LOL: Ja tykkään niistä ruohomunista kyllä kans..noh, tänä vuonna voi olla että ollaanki kotona (varmaan ekaa kertaa muuten!) kun mulla on harjottelut..epäilen et tulee heti kaikki surkeet vuorot B)

Pitää saunomaan lähteä, toivotaan Sokeripala plussaa. Muille myös :heart:
 
Tinker Bellille Onnea!

Jahas eipä tänne rintamalle uutta, kp 4/30...huoh :snotty: Huomenna ois aika sit sinne kysiin kuulemaan tuloksia, onko ollu niissä mitään, oispa ees joku "kunnon" syy niin se auttais vähän...kun ei mitään hajua mihin pojat kuoli :/
 
Tinker bell, onnea ja tarrasukkia :flower:

Mä aattelin pääsiäiseksi tehdä "keltaisen" kääretortun, väliin tulee rahkaa, jossa mangososetta ja banaania. Koristeeksi kans jotain keltaista, saas nähdä :) Ei me kuitenkaan varmaan koko pääsiäistä kotona olla, että täytyy sitten ottaa mukaan, kun harvemmin meillä kukaan kyläilee. Miehelle osuu kerrankin vapaa viikonloppu siihen pääsiäiselle :heart: Jos muuten nyt tärppäis, niin silloin siitä jo varmaan tietäiskin.. Apui.. Peittoja on heiluteltu, oletettu ovis on ihan näillä näppäimillä. Laskureiden mukaan huomenna tai ylihuomenna, vielä ei oo yhtään semmonen ovisolo. Noi miehen vuorot on vaan niin ikäviä, että niihin ei saa aina puuhailuja sopimaan oikein. Mutta toivotaan, että sen pikkuvintiöt on sinnikkäitä kavereita :D

Ai himpura, että mulla muuten on lihakset kipeenä. Olin eilen 2 h putkeen jumpassa (toinen tunti ZUMBAA =) ) pitkän tauon jälkeen ja nyt koskee.. Mies onneksi oli ihana ja hieroi. On se semmonen murunen :heart: Huomenna pitäs taas jaksaa jumpalle mennä, toivotaan, että tää lihaskipu katoaa ennen sitä. Jotkut sanoo, että sillä se lähtee, millä on tulluki, mutta en mä pysty edes kunnolla kiipeemään rappusissa, ni en tajua, et miten pystyisin jumppaamaan, jos oon näin kipee! :eek:

Onks täällä muuten muilla jotain kroonisia sairauksia? Ite kärsin melko pahasta atooppisesta ihosta (tosin pari vuotta mennyt taas hiukan paremmin) ja perinnöllisestä sydämen rytmihäiriöstä. Välillä huolettaa raskaaksi tulemisessa se, jos lapsikin saa nämä taudit kontolleen. Tulee joskus semmonen olo, et onko se edes reilua hankkia lapsia, kun oon tämmönen romu :ashamed: Onneksi toi sydäntauti on mulla ollut oireeton, samoin miltei kaikilla muillakin sukulaisilla, joilla se on. Veli on saanut penskana kohtauksia, mutta nekin pysyy kurissa lääkkeillä. Lisäksi mua huolettaa, kun joudun syömään estolääkkeitä, että mites ne sit vaikuttaa siihen mahdolliseen lapseen? Synnytys kans kauhistuttaa, ku mun pitää muutenkin välttää kovaa fyysistä rasitusta.. Kai mua sit vaan tarkkaillaan tarkemmin tai jotain. Ja turhaahan näitä etukäteen on vatvoa, mutta onhan se toisaalta luonnollista olla huolissaan..

Johan mä aloin avautumaan. Annetaas muillekin välillä suunvuoro ;)

Sokeripalalle ja muillekin kovasti plussatuulia :hug:
 

Yhteistyössä