Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Kiitos kaunis synttärionnitteluista!! :hug:

Mua jännittäääääää. Kp 27/28. En osaa olla. Tissit on ihan hurrrjan arat, aina ne on tässä vaiheessa, mutta ei näin pahasti. Tai sitten tää on tasan mun korvien välissä, mitä pidän todennäköisempänä. Sitä vaan toivoo, että tulisi jotain oiretta, vaikka edelleen oon varma, että kyllä ne menkat sieltä vielä tulee..

En nyt enempiä ehdi jaaritella.. Plussatuulia kaikille!!
 
Synttärionnittelut Mömmömmöö!! Ja jännät päivät tiedossa!! Milloin testaat jos menkkoja ei kuulu?

Metsis Ihanaa häämatkaa :heart: Mulle saa päivittää iäks 25, viime viikolla oli synttärit ja unohdin :) Vai lukeeko mulla -85... Voi olla sekin eli ei tartte päivittää :D Älä huolehdi päivittelyjutuista, kyllä ne ehtii sitten myöhemminkin!!

maitsu83 Mikä on tilanne?? Täällä jännätään sun puolesta!!

Täällä välikuukausi porskuttaa eteenpäin ja kiertopäivistä ei edes tietoa! Taitaa olla joku kp 8. Mies lähtee reissuun viikon päästä, joten on teoreettinen mahdollisuus, että se ehtisi olla oviksen täällä, mut viimekin kierrossa mun ovis oli kp 18 joten en usko, että se nyt tulis kp 15 tai aikaisemmin. Helpompi itselleni että en stressaa asiasta kun se vaan harmittais jos tikuttaisin ja se menis vaan ohi. Joten seuraavia menkkoja odotellessa ja sitten alkaa tosi yritys!!!

 
Plussatsempit Maitsulle ja Mömmömmöölle!

Minä podin kurjaa vatsatautia ja ajattelin jo että menee sen vuoksi tärppipäivät ihan hukkaan mutta onneksi toipuminen olikin nopeaa. Saan siis jännäillä sitten loppukierrosta :heart:
 
Lily-Jane, kiitos onnitteluista :hug: Testailen ensi viikon loppupuolella, jos ei mitn kuulu, en kuitenkaan halua hätiköidä, kun en tosta kierron mitasta vielä ihan satavarma voi olla. Eka kierto pillereiden jälkeen oli 28 ja toka 27 pvää, ennen pillereitä oli normaalisti 28 pvää. Saa nähä, minkä mittaseksi se nyt jää vai jatkuuko aina vaan :D Oviksen olin bongaavinani kp 13 tai 14, eli kierto oletettavasti on ihan normaali.. Jännittää niin kamalasti.. :headwall:

Dakota Paws, hyvä, ettei vatsatauti sotkenut yritystä. Tsemppiä kovasti ja toivotaan, että tärppäsi! Missäs vaiheessa sulla kierto onkaan nyt?
 
Hyvää sunnuntaipäivää kaikille :wave:

maitsulla onkin jänskät ajat, joko olet testaillut? :heart:

nellille ovisbongailu onnea! :heart: toivotaan, että ovis löytyy, jos niitä päätät alkaa tikuttamaan! :) Ja kiitos negapahoitteluista, olin itsekkin varma, että nyt on tärpännyt :/

täpläkäs ISO halaus tädistä ja negasta, tiedän tunteen :hug:

Metsätähtöselle HURJAN HAUSKAA JA ROMANTTISTA HÄÄMATKAA :heart: :heart: Tuothan plussan tuliaisina :)

Mukava kuulla, että Unikeijun rajumman puoleinen täti päättää vihdoinkin lähteä!! :hug:

Mömmömmöö, hui, mua jännittää sun puolesta! Toivottavasti jaksat odotella viikon loppupuolelle, niin ei tule sitten liian aikaisia plussia! Ite sorruin tekemään kaks testiä liian aikaisin ja haamut sai sitten innostumaan vähän liikaa :/ Joten kantsii tosiaan sinnitellä, vaikka vaikeeta tulee olemaan mitä lähempänä loppuviikkoa ollaan :)

Lily -Jane, toivottavasti ehtisitte hyödyntämään ovisajan, mutta ei tosiaan kannata ottaa stressiä siitä! Pakollisia välikuukausia tulee itse kullekkin :hug:

Dakota Paws, hyvä, että pystyitte pupuilemaan mahataudista huolimatta! :)

Mulla on kp3 ja täti on kovin niukanoloinen, mutta ihan hyvä näin. Mulla on torstaina aikana sinne munasarjojen ultraukseen, varmistetaan ettei ole mitään kystaa tuolle vasemmalla puolella. Eihän se tietenkään välttämättä edes vaikuta lapsen saantiin, mutta ei tarvi ainakaan sen takia sitten jossitella myöhemmin. Vähän kauhistuttaa hinta, joka on 180? Mehiläisellä, mutta saa siitä sit osan Kelalta takaisin. Mahakivut on loppuneet nyt kun menkat vihdoin alkoi, joten on vähän vaikutti siltä, että se kaksi viikkoa jatkunut kipu enteili vaan tätiä...
 
Mukavaa häämatkaa Metsikselle täältäkin =)

Huomenna alkaa maaliskuu! Ja sehän on jo kevään alkua. Voi kun tulis aikainen kevät tänä vuonna. Tää talvi on kestänyt ikuisuuden. Mutta nyt alkaa tuntua siltä että jospa tästä kuitenkin selviäisi =) Ja kun kevät ja kesä on mukavia muutenkin, niin ehkä sitten ei jouda tuijottelemaan kalenteria ihan koko ajan. Nyt alkaa tuntua siltä että mun oma stressaaminen on raskaaksitulon suurin este. Kp 22 ja ovulaatiosta ei tietoakaan. No, 4 testiä enää jäljellä ja niitten jälkeen annan olla, tuli mitä tuli. Jos ei tästä kierrosta tärppää niin uskallan ainakin lyödä lukkoon työpaikanvaihtosuunnitelmat :)

Maitsulle ja Mömmömmöölle testionnea! Ja tärppionnea kaikille joilla ne päivät käsillä. Lily-Janellakin kumminkin pieni mahdollisuus että onnistuisi, jos ovis tulisi vaikka pari päivää aikaisemmin kuin viimeksi ja jäähyväisiksi vielä pupuilette ja sattuu elinvoimainen siittiö oikeaan aikaan paikalle :D Aina voi toivoa! Hyvää uutta viikkoa kaikille :wave:
 
tais täti kuitenki tulla! :/ aamulla kyllä tuli sitä"esimaitoo"...ja joku aika sit kans tulee jtn ku puristelee..en tiiä,en ehtiny ostaa testiä eilen..käyn huomenna silti ostaan..vuotaa vähän..tuun huomenna ilmottaan mitä testi näyttää joskus iltapvä:llä.aamulla en voi hakea testiä,ku äiti lähtee mukaan viemää muksuja hoitoon ni ei vihti sil matkal apteekissa käyä.tulen sit ilmottaan! :) jos nyt menkat alkaa ni ollu varmaa joku kemiallinen raskaus tai en tiiä...

plussatuulia kaikille!! kp 31/30???
 
Maitsu83, toivotaan että tärppää. Ja en vaihda vielä ykta kuitenkaan, kun on epäselvä tilanne. Niin se varmaan menee sitten ensi viikon loppuun vaihtaminen jos niin tarvitsee ettet ihmettele. Mutta toivotaan että voin laittaa plussanneisiin, mutta sekin sitten venähtää vähän matkan takia =)

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille ja minä tosiaan huomenna lähden sinne reissuun. Kiitos matkatoivotuksista, tarkotuksena olis nautiskella istten koko rahan edestä :heart: Hieman kyllä jännittää matkailu. Mua ihan hävettää, mutta piti kuulkaas käydä oikeen katsomassa netistä että missä kohdassa lentokonetta meidän paikat on :ashamed: En tiedä miten pysyn järjissäni, mutta onneksi on suora ja lyhty lento. Otan vaikka viinilasin, jos tuntuu että ei osaa rentoutua B) Näyttäis hyviltä paikat, jos oikein ymmärsin niin ovat reunalla ja vielä ihan kaksistaan. Mua nimettäin vähä ahdistais tuollasessa tilanteessa istua koneen keskellä kaikkien outojen ihmisten keskellä, kun jännittää se lento vähän niin sit jännittäis vielä enemmän kun on ne muutki ihmiset siinä vieres :D Mies varmaan tukehtuu nauruun, ku kuulee :ashamed:

Noniin, käyn aamusta varmana pikaseen katsomassa päivitykset ja loput sitten venähtelee ensi viikon loppuun.

Sokeripala, toivotaan että kevään auringot tois meille vauvakuumeisille tulleessan vähän jotain stressittömyyttä :heart:
 
Vaniljainen ja täpläkäs, pahoittelut negasta ja tädistä.

Toivotaan, että maitsulle ilmestyisi vielä plussa lupaavien oireiden siivittämänä!

Mömmömmöö ainakin siellä jännäilee, toivotaan, että se plussa sinne pärähtää kun testaat.

Metsätähtöselle ihanaa :heart: häämatkaa! Nauttikaa täysin siemauksin!

Hienoa, että Unikeiju pääsi vihdoin tädistä eroon, jo oli aikakin!

Ihanaa, nyt on jo maaliskuu! Kevät tulee sittenkin! Ja huomenna on kauan odotettu jälkitarkastus. Tänään synnytyksestä on 7 viikkoa, on tuntuneet kyllä pitkiltä nää viikot. Onneksi huominen on jo pian!

Tärppionnea kaikille tarvitseville ja testionnea myös kaikenlaisiin testeihin itse kullekin!
 
Ihanaa häämatkaa Metsätähtönen!

Pahoittelut negasta ja tätistä Vaniljanen ja täpläkäs

maitsulle pidän peukkuja plussan puolesta.Samoin mömmömmöö!!

Ja kaikille plussaonnee,niin ovis -kuin raskaustestiin! :)


Mulla menossa kp 8/25-28 ja vieläki jotain vaaleenpunasta tuhrua tiputtaa!! :headwall: |O
Täti pakkas kamansa jotain kp 5 mut nyt vieläki tuhruttaa,vaikka oli pari välipäivää jo?? Mitähän ihmettä?

Nyt pyykille!Palaan taas!
 
Hei kaikki!

En uskonut tämän päivän vielä koittavan, mutta niin vain tapahtui! Tänään aamulla tein testin ja se oli positiivinen! Jos kaikki menee hyvin,meille tulee vauva :heart:

la laskurin mukaan 10.11. en tiedämiten päin olisin!

Plussatuulia jokaiselle!! :flower:
 
Voi, Maitsu, ikävää, että täti tuli kuitenkin :| Kaikkea hyvää teille jatkoon, mitä ikinä sitten myöhemmin päätättekin tehdä vauvan suhteen :heart:

Onkos Dakota päässyt kuumeesta eroon? Toivottavasti ootte saaneet päiviä hyödynnettyä ;)

Sokeripala stressaaminen tosiaan vaikeuttaa raskaaksi tuloa, kannattaa ehkä koittaa hetki ilman niitä ovulaatiotestejä :) Mä olen toistaiseksi jättänyt ne sinne kaupan hyllylle, koska stressaannun helposti ja tiedän, että tuijottaisin niitä sitten koko ajan. Mä ajattelin mennä tän kierron vielä vähemmällä miettimisellä kuin edellisen. Kyllä se tärppää jos niin on tarkoitettu :hug:

Tipetsu toivottavasti tiputtelu loppuu pian!Miltäs siellä nyt näyttää?

Menikö Catalialla kaikki hyvin jälkitarkastuksessa?

Ja mitäs mun silmät näkevätkään, Suhveli on plussannut!! :heart: :heart: Hirmuisesti onnea ja tarrasukkia matkaan mukaan!! :hug:

Jei, täällä täti tekee lähtöään..Kp4/35-39. Kiitos paljon kaikille täti ja nega- osaanotoista:hug: Annoin tädille luvan tulla vielä tän yhden kerran :D Onneks on tosiaan jo maaliskuu, ulkona on selvästi kevään tuntua! Mä oon aina haaveillut, että mulla olis masu näkyvillä kesällä, kun saa pitää vähemmän vaatteita, mutta katotaan nyt kuin tässä sitten käy..
 
No hei. Vois taas päivittää, eli alotetaan vasta huhtikuussa yritys. Minä en pidä laskelmoinnista yhtään, mitä tulee lastensaamiseen, mielestäni lapset tulevat kun/jos tulevat. Mieheni mielestä hän ei kuitenkaan haluais jouluvauvaa, itse loppuvuodesta syntyneenä on kuulemma kokenut kiusaamista ja pahaa mieltä kun kaverit saavat aikaisemmin etuja ja toisen synttärit osuvat joulunaikaan.

Onnea silti plussanneille ja haleja negoista ja kuukautisista.
 
Mä tulin taas ihan omasta navastani tänne kertomaan.. :ashamed: Mutta onnea paljon plussanneille ja onnea muille yritykseen. :flower:

Meilla täällä on taas jännät päivät. Tai mulla ainakin. Tällä viikolla pitäis siis joko tulla täti tai sitten se toinen. Sitä toista toivon. :heart: Nyt ainakin pitäis olla ajotus kohdallaan kun sain sen oviksenkin sieltä bongattua. Mahaa on nappaillu eilisestä asti mutta mitään muita "oireita" en oo havainnut (tai yritän olla niitä keksimättä..:D), mutta nuo nippailut nyt saattaa kertoa ihan kummasta vaan.. Niin ja sit oon sairaana, karsea flunssa ollut torstaista asti ja pientä lämpöä, vaikea arpoa mikä ois raskausoiretta ja mikä ihan tästä taudista johtuvaa. Miten ihmeessä osais olla stressaamatta ja ajattelematta koko asiaa?:D

YRITÄN olla testailematta ennen perjantaita kun se on niin ärsyttävän näkönen se yks viiva siinä testissä.. :kieh: Jos nyt viides kerta toden sanois. :whistle:
 
suhvelille paljon onnea plussasta ja pikkuiselle liimaa matkalle!!

maitsulle kaikkea hyvää jatkoon, teette niin kuin tuntuu parhaalta tällä hetkellä!

NapaKissa Ymmärrän miehesi ajatukset. Puolisoni on syntynyt myöskin loppuvuodesta, itse asiassa viimeinen päivä. Synttärit siis uudenvuoden aattona =) ja on siitä meilläkin useasti puhuttu, että ei ole kovin mukavaa olla syntynyt vuoden viimeisten joukossa. Koulussa on kovasti harmittanut kun kaikki luokkakaverit on aina täyttäneet vuosia ennen häntä. Ja toki esim. ikäluokissa urheilussahan se näkyy aika selvästi. On ymmärrettävää, että alkuvuonna syntyneet ovat pääsääntöisesti kehityksessä edellä loppuvuodesta syntyneitä. Noh, meillä on tammikuussa -08 syntynyt poika ja vaikka laskettu aika oli tammikuun lopulla niin silti jännättiin (puoliso lähinnä säälitteli etukäteen), ettei vaan syntyisi joulukuussa. Ja oltiin kovasti ilahtuneita, että odotettiin toukovauvaa tälle vuodelle. Mutta tällä hetkellä se syntymäkuukausi tuntuu mitättömältä asialta, haluttais vaan mahdollisimman pian uusi raskaus alulle ja mielellään tällä kertaa onnellisen lopun kanssa. Mutta ymmärrän siis hyvin miehesi pointin, pojilla tämä varmaan on vähän korostuneempi vielä kuin tytöillä. Tuossa liikunnassa kun se nousee kuitenkin esille ja myöhemmin ajokortti- ja ravintolaikärajat ovat tärkeitä.

Kohta saa painua pehkuihin ja sitten jo aamulla jälkitarkastukseen, joka kovasti jännittää... Toivon vaan, ettei mitään järisyttävää infoa tule siellä.
 
Voi ei, olin kirjoittanut pitkän tekstin ja kaikki hävis yhtäkkiä :ashamed:

Nyt sitten lyhyemmin...

Suhveli onnittelut plussasta ja paljon tarrasukkia matkaan pikkuiselle :heart:

Maitsu kaikkea hyvää elämässä eteenpäin. Jaksamista ja voimia :heart:

Catalia toivotaan et huomisessa jälkitarkastuksessa on kaikki hyvin =)

Tipetsu toivottavasti ei oo yhtä sitkee täti kuin mulla ;)

Dakota paws ootko jo parantunu ja saitteko hyödynnettyä tärppipäivät???

Mömmömmöölle plussa onnea, toivotaan et kaks viivaa tulee testiin =)

Nyt lähden nukkumaan viime yön viis tuntia unta ei oikein tahdo riittää ja väsymys on kova, tuntuu et ei oikee järkikään luista... Palaillaan asiaan....
 
jahas tässä meidän terveiset, kopsasin mitäs nytiltä

Hautausmaan käyttäytymissääntö nro.1: Hautarauha vainajille!!!

Ei ollut mukava käydä lasteni haudalla, kun jonkun pieni pirpana oli siellä lasteni kummulla hyppinyt!
Kynttilät oli kaadettu, jalanjälkiä kumpu täynnä, havut resotti miten sattuu ja kukat, erityisesti ruusut oli poljettu rikki.

Miten joku voi olla noin ajattelematon, eikä katso lastensa perään, kerta heidät on mukaan hautausmaalle otettava!

olen kyllä pettynyt ihmisten käyttäytymiseen jo näiden parin kuukauden aikana mitä kaksoset on haudattuna olleet.
Porteilla on polkupyörien ja koirien kielto ja mitä sieltä löytyykään?; pyörien jälkiä ja koirien tassujen jälkiä ja jopa jätöksiä.

Monille se hautausmaa on ainut paikka jossa saa omaa läheistaan muistaa ja varsinkin minulle lasteni hauta on tärkeä, varsinkin kun heidät liian aikaisin vietiin pois.

Olen sen pitänyt kunnossa, luonut lumet, tuonut joka viikko kukkia ja kynttilöitä useampana päivänä ja näin sitä joutuu järkyttymään kun rakkaimpien haudalla käy.

Jälleen usko muiden ihmisten osaavaan käyttäytymiseen hautausmaalla loppui

Vainajien kunnioitus tuntuu puuttuvan monelta.

muuten tässä piinaviikot kait alkaneet
 
Mutzilla
Ymmärrän sua täysin :hug:
Mua ketuttaa toisinaan kun joku on suoraan kävellyt mun lapsena kuolleen siskon haudan päältä ja joskus jopa viety metallinen hautalyhty pappan haudalta. :kieh:

Oma napa:

Siis onko täällä kuinka paljon porukkaa jolla ovistikkuun ei oo KOSKAAN tullut kahta viivaa?


Onks se ihan normaalia?
Ekan yrityksessä en tikutellut,tässä yrityksessä kyllä,ettei taas tarttisi 2 vuotta yrittää.Mulla ei oo ikinä tullut kahta viivaa ovistikkuun.Tikuttelinko väärään aikaan vai mikä on?
 
elina-87
Tsemppiä testailuun! :wave:
Siis mullahan raskaudesta ekat merkit oli että auton kyydissä/ajaessa tuntu viiltäviä kipuja munasarjoissa,alapäässä ja kohdussa,tai jossain siellä päin.
En tajunnut olevani raskaana ennen kuin testasin rv 6 kun pahoinvointi alkoi. :D
Koita jaksaa olla testailematta vaikka edes siihen keskiviikkoon saakka,ei sun VÄLTTÄMÄTTÄ tartte oottaa perjantaihin jos et pysty ja jos sulla kaapissa on useempi testi.
 
Mulle voi päivittää yk 2!! Tää meni taas niin kuin oppikirjoissa, menkat tuli tasan just silloin, kun niiden pitikin ja kaikki vanhat merkit piti paikkansa. Ihanaa, että toi kierto on nyt tosiaan palannu normaaliks (koputtaa puuta ;) ). Eipä tarvi stressata, että koska ne menkat taas tuleekaan. Tai no vähän vois stressata sitä taas ens kuussa, että tuleeko ollenkaan :LOL: Hei oikeesti, ei oo hyvä tämmönen kauhee seinille kiipeileminen, mutta kun olen perusluonteeltani tällainen stressaaja, niin minkäs sille voin? Pitäs vaan opetella siitä irti..

Elina-87, plussatuulia sinulle! Phuuuuuuuh.. Ja Suhvelille onnea plussasta, lähetän pikkuiselle liimaputkilon! =)
 
Kiitos Mömmömmöö ja Ralliperuna, onnea Mömmömmöölle uuteen ja nimenomaan tasaseen kiertoon :)

Nyt mulla tuli vaan eteen uus probleema tän testaamisen kanssa. Mun on PAKKO testata huomenaamulla. :kieh: Kävin nimittäin työterveyshuollossa tän flunssan takia ja hoitaja epäili vähän angiinaa.. Saan todennäkösesti huomenna antibioottikuurin ja hoitajahan sitten kysy että oonko raskaana. Enhän mä sitä vielä tiedä! :eek: Sanoin että en tietääkseni, mutta en voi olla vielä varma. Ei se siihen oikeen sitten mitään sanonut, käski soitella nieluviljelyn ja verikokeen tuloksista huomenna. Jäi vähän nyt sitten epäselväksi, että alotanko sitä kuuria vaikka en tiedä varmasti vielä.. Mutta jokatapauksessa teen ton Clearbluen herkän testin huomenna aamuvirtsasta niin eiköhän sen jo pitäis jotain aika suurella todennäkösyydellä näyttää jos olis. Nyt siis kp35 ja kierto 37-39päivää. :whistle:
 

Yhteistyössä