Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

vaniljainen

Jos tulee nega niin jatkatte yritystä.Me testattiin kahden vuoden aikana noin 30 testiä.Ekan 15 testiä petyin,sen jälkeen opin että no,ei mun maailma voi aina kaatua kun nega tulee.Sit tärppäs lopulta.Nyt meillä on 1v4kk tyttö.
Mä uskon että kyllä Jumala teille kaikille jossain vaiheessa varmasti lapsen suo,ennemmin tai myöhemmin.
Ymmärrän että ketuttaa jos nega mut sit yritätte kovemmin. ;)
Niin kuinka kauan ootte yrittänyt?
 
Voi p... :kieh: Just ku olin kirjoittanut ton viestin, niin tuli ihan hiukan rusehtavaa tuhrua paperiin :x Seurailen tilannetta, testin teen todennäköisesti kuitenkin huomenna.

ralliperuna Kiitos viestistäsi. En halua missään nimessä, että tästä tulee tässä vaiheessa kamalia paineita ja itkuraivarikohtauksia, tosiaan, jos tulee nega niin uutta kiertoa kehiin :kieh: Eniten harmittaa, että kierto venyi ja ensi kierrosta on vaikeampi bongailla ovulaatiota.
Tää oli vasta yk3 joten ei todellakaan vielä mitään paniikkia pitäisi olla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljainen:
Voi p... :kieh: Just ku olin kirjoittanut ton viestin, niin tuli ihan hiukan rusehtavaa tuhrua paperiin :x Seurailen tilannetta, testin teen todennäköisesti kuitenkin huomenna.

ralliperuna Kiitos viestistäsi. En halua missään nimessä, että tästä tulee tässä vaiheessa kamalia paineita ja itkuraivarikohtauksia, tosiaan, jos tulee nega niin uutta kiertoa kehiin :kieh: Eniten harmittaa, että kierto venyi ja ensi kierrosta on vaikeampi bongailla ovulaatiota.
Tää oli vasta yk3 joten ei todellakaan vielä mitään paniikkia pitäisi olla :)
Jaa teillä on vielä niin vähän takana yritystä.Jos ei esim yk12:n jälkeen oo tullu plussaa niin sit kannattaa ryhtyä toimiin.Ei sillä,muistan ite oikeesti kuinka kamalaa se oli kun elätteli toivoa ja negaa vaan näytti.Pidän sulle peukkuja. d :) b ps.muista sit että myös miehet yleensä ainakin pettyy kans yhtälailla negaan..
 
Lämmin kiitos onnitteluista! ja paljon plussa tuulia teille kaikille! Täällä on eka neuvola nyt sit 9.3 ja toivotaan tosiaan että öttiäinen pysyy matkassa mukana :) mie tosiaan siirryn nyt tonne toiselle puolelle tulkaapa pian muutkin perässä :)
 
Huomenta :wave:
Olis ollu niin kiva tulla kertomaan teille hyviä uutisia, mutta blaah.."ei raskaana" tuli tulokseksi :'( tätikin tuli nyt vähän reippaammin jo kylään, eli taitaapi olla kp1 ja yk4 täällä :|
Musta tuntuu, että mies pettyi vielä muakin enemmän, ajatteli, että hänessä on jotain vikaa, vaikka sanoin, että mun kroppa se nyt tais kyllä pettää tässä kierrossa. Epäilen nimittäin, etten ovuloinut kierrossa ollenkaan kun yleensä aina sen jälkeen tulee nännit tosi kipeiksi ja nyt ei mitään. Kierto venyikin 39 päiväiseksi. Yhtään ei fiilistä lisää se, että tuli vähän riideltyäkin miehen kanssa kun se purki pettymyksen kiukuttelemalla kuinka paljon tein turhia testejä tossa kierrossa :ashamed: Koitin kertoa, ettei se ole niin helpoa odottaa ja olla ajattelematta asiaa, kun joka päivä mulla on sattunut ja vihlonut maha ja sitten kun vielä menkatkin jäi..Toisinsanoen mä tunsin joka hetki jotain mahassa ja koko ajan se vauva on mielessä. Miehillä se on ainakin vähän helpompaa, kun ei ole niitä tuntemuksia. Ja hyvä se on sitten jälkikäteen sanoa, että testit oli turhia.. :( Opin ainakin sen, että tolle mun miehelle negat on vielä muakin raskaampia, en testaa enää koskaan ellei menkat ole viikon myöhässä.
Mietin vielä niitä ovistestejä tälle kierrolle, ainakin mun pitää tehdä ne sit salaa. Toisaalta mietin, että josko otettais rennompi kierto, ilman, että edes tarkkaa ovisajankohtaa tiedetään, ei tulis niin kamalia paineita sitten. Toivon vaan, ettei kierto veny enää yhtään, nyt oli menkat aika tarkkaan viikon myöhässä. Nyt mua myös vähän huolestuttaa tää outo kipu alamahassa, jota on jatkunut reilun kaksi viikkoa..Onko normaalia!?

Ihanaa viikonlopun alkua kaikille ja tuokaahan lisää plussia meidän kaikkien iloksi!! :heart:
 
Vaniljainen :hug: Pahoitteluni menkoista. Toivottavasti saatte puhuttua asiat halki miehen kanssa, se meillä yleensä auttaa. Omakohtaisten kokemusten pohjalta voisin sanoa, että älä lähde salailun tielle. Yritä jutella rauhassa asioista, esim. perustella miehelle, miksi haluat tehdä testejä. Riidan tuoksinassa se ainakin meillä on turhaa, kun ukkokulta sulkee korvansa ja suunsa ja minä kiukkuan yksinäni. Meillä oli joskus pillereiden kanssa "pelkoa", että ne olisi pettäneet ja sitten kun tehtiin testi, niin mä aina petyin, koska toivoin kovasti vauvaa jo silloin. Luulin aina, että mies olisi ollut vain ja ainoastaan helpottunut ja purin kiukkuni siihen, mutta sitten kerran istuttiin kunnolla alas ja juteltiin ja selvisi, että mies oli aina ihan yhtä lailla pettynytkin kuin minä. Ei vaan osannut pukea sitä sanoiksi. Nyt osataankin näistä vauvatoiveista puhua paljon avoimemmin kuin ennen ja, ennen kaikkea, ilman riitoja :) Tosin yritystä meillä on niin vähän takana, että eiköhän tämäkin voi muuttua, jos yritys pitenee.. En nyt tiedä, tajusitko, mitä tällä sepustuksella yritin sanoa. Olen aina niin kovin selkeä :D Mutta tsemppiä miehesi kanssa, yritä puhua ja selvittää tuntemuksiasi hänelle..

Mä vanhenin tänään vuodella, jee! Mä yritän aina ottaa nää synttärit ilolla vastaan, vähän juhlistaakin, koska se nyt on ihmisen vuodessa ainoa päivä, joka on ihan "oma". Saa olla huomion keskipiste luvan kanssa =) En ymmärrä yhtään, että miksi vain lasten synttäreitä juhlitaan ja aikuisilla vaan pyöreitä? Siis ei sitä nyt joka vuosi tarvi mitn megapippaloita olla, mutta kakkukahvit ystävien ja sukulaisten kesken on ihan mukava tapa ainakin mulle! Ehkä mun mieli muuttuu sitten vanhempana, tiedä häntä..
 
:heart: hurjanpaljon onnea plussanneille,teitähän on aikasta monta =)
ja tervetuloa kuumeilemaan kaikki uudet :flower:
tädin tulosta kärsiville :hug:

oma napa:nyt ois lomat lusittu ja viikonloppu menis töidenparissa :whistle: .piina viikot edessä kp.20/26-28 ja taas uteliaisuus nostaapäätään :kieh: mutta meinaan malttaa tonne ensviikon perjantaihin sen testin kanssa jos nyt sinne asti edes pääsen |O
mulla on ainaskin hankalaa noiden limojen tukiminen koska ruvetaan miehen kanssa aina hyvissäajoin pupuilemaan...niin en sitten tiedä onko simppalimaa vai ovis :LOL: miten te muut tunnistatte oikean liman jos on simpatkin sisällä :D heh johan oli kysymys....mutta mua se askarruttaa.
hyvää viikonloppua kaikille ja plussa puhureita :whistle: :whistle: :whistle: jokaiseen kotiin
 
mömmömmöö: Kiitos pahoitteluista :hug: Olet oikeassa, ja tarkemmin ajattelen, kun olen selvinnyt aamuisesta kiukusta :D en kyllä missään nimessä halua tehdä niitä ovistestejä salaa mieheltäni, enkä siinä edes varmaan onnistuisi. Saan varmasti miehen ymmärtämään, että haluan tehdä niitä vain siksi, että varmustun, että kyseinen tapahtuma edes tapahtuu sisuksissani.
Mua on alkanut huolestuttamaan, että mulla on kysta tuolla vasemmalla puolella munasarjoissa, kun on jo vuoden ajan ainakin tuntunut yhdynnän aikana tietyissä asennoissa kipua. Nyt sitten tää kaksi ja puoli viikkoa jatkunut kipu vatsassa on lisännyt sen pelkoa. Ärsyttää, kun olin viime syksyllä sisätutkimuksissa ja papa-kokeessa yksityisellä gynekologilla ja kerroin jo silloin yhdyntäkivuista, mutta se vaan ohitti näppärästi koko kysymyksen, ei sanonut siihen mitään. En tajunnut silloin pyytää ultraa.Mies ymmärsi heti huoleni kun äsken juteltiin ja sanoi, että ne kantsii tutkia, varsinkin kun äidiltäni on toinen poistettu kystien takia ja toisestakin niitä on leikattu. Kuinkahan äkkiä tonne yleiselle puolelle pääsee ultrattavaksi, onko kellään tietoa? Vai kantsiiko mennä suosiolla yksityiselle?

 
Noniin, vasta nyt pääsee tännekin pyörähtämään. Mikä ihme siinä onkin, että kaikki asiat aina tapahtuu samaan aikaan kun muullon ois vaikka kuinka aikaa :LOL: Noniin, täällä on ainakin sitten vauhdilla päästy hiihtolomalle kun on päivän koulut, työt ja muut kirjastosta tenttikirjat haettu. On ainakin hyvä mieli, vihdoinkin kahvia :D

Jokotin, onko siis yk 2? Menin sekasi.

Niiskuliini, voihan sitä juoda alkoholittomia juomia. Varsinkin jos tuntuu, ettei vielä halua kertoa ja on tosi alussa, niin alkoholittomat kehiin eikä kukaan huomaa mitään. Ei se oikeesti muille kuulu, millaset häät haluatte viettää ja ollaanko siellä paksuna vai ei :D

Onnea Mömmömmöö Syntymäpäivien johdosta! :heart:

Vaniljainen, ite oon täältä Keski-Suomesta, vaikken ihan Jyväskylässä asukaan. Mun mielestä noissa ovistesteissä kannattaa tehdä testit ihan normaalisti, mutta ite en ainakaan ole kyllä pahemmin sanonut milloin on tullut ovisplussa jne. Kun ei se meidän elämään ole mitenkään vaikuttanut, lähinnä omaan että tietäis odotella niitä menkkoja milloin. Raskaustestienkin kanssa, että tekisin varmaan ite ekan testin (oli mies kotona tai ei) ja sitten kalliimmalla näytän miehellekki jos on nä ytettävää. Mutta joillekinhan voi tulla kamalat suoristuspaineet noista ovistesteistä, että ei niitä tarvi salailla mutta ei ehkä kailotellakkaan että nyt sitä seksiä pakko saada B) Voithan soittaa julkiselle puolella ja yrittää aikaa varata? Sitten kun saat ajan ja tuntuu siltä, että siihen on liian pitkästi, niin voihan sitä sit käydä yksityisellä.

Lily-Jane, tehdään niin että päivittelen tämän (sun) kierron ja sitten vaihdetaan päivittelijää kun pääset päivittämään.

Päivityksistä varoittelen nyt jo etukäteen, että ensi viikolla pääsen ma aamusta ja seuraavan kerran sitten lauantaina aamulla. Joten siinä on pientä taukoa päivityksissä, ollaan siellä häämatkalla.

Jooh, nyt kahvinkeittoon. Hirveä hinku kahvia ja kaikkea kun koko päivän viipottanut. Ja viahdan otsikon kakkoseksi, se näytti olleen se suosituin. Jos tosiaan jonkun päivitys jäi nyt välistä, niin hihkaskaa. Oli tullut paljon tekstiä taas, niin välillä saattaa silmät harottaa ja jäädä joku kohta välistä B)

Ja jos otsikko tuntuu vieläkin jotenkin huonolta, tai tulee joku hyvä idea, niin kertokaas. Samoin muutenkin jos tulee hyviä ideoita, niin jakakaa ne =)
 
Ja Mömmömmöölle oikei ihanaa syntymäpäivää :heart:

Pimpula tuo on tosiaan vaikea homma tuo limojen erittely :LOL: Muakin kiinnostais tietää kysymykseen vastaus :D

Mä en nyt ainakaan vielä ole niitä ovistestejä tilaamassa, ajattelin, että mentäisiin tämä kierto vähemmällä stressillä ja tutkiskelulla. Pupuillaan vaan yhtä ahkerasti kuin muullonkin, niin pitäis tärpätä jos on tärpätäkseen :)
Mä varasin ajan tonne yksityiselle ja sain ultra-ajan heti ens torstaille. Hinta on aika päätä huimaava, 180?, mutta osan saa onneks kelalta takaisin. En saanut soitettua tonne yleiselle puolelle kun täällä ei oo ollenkaan perjantaisin varausnumero auki :x Ajattelin vielä maanantaina soittaa ja kysyä, että kuinka pian siihen ultraan pääsis.
Muuten olen jo tädin tulosta toipunut, tulkoot nyt sitten vielä tämän kerran :whistle:

Pupuilurikasta viikonloppua kaikille :heart: Ja jos porukasta löytyy testaajia, niin ISOT tsemppaukset täältä :wave:
 
Hei tänään tein ekan ovistestin, siihen tuli ihan tosi haalea haamuviiva. Niin että viivan paikan huomasi todella hyvin, mutta oli kuitenkin niiin vaalea että ohjeiden mukaan negatiivinen.

Tarkoittaako tämä ainoastaan negatiivista vai esim lähestyvää/mennyttä ovulaatiota?? Mun tapauksessa olisi siis lähestyvä, seuraavina päivinä uudestaan? =)
 
olen satavarma et oon raskaana!!! =) viimesen 2kk aikana oon toiveissani puritellu nänniä..josko tulis jtn (esikoisesta tuli heti plussa pvä:nä kans..) tänää puristin huvikseni ni oikeesta rinnasta tuli "esimaitoo" vai mitä se nyt,ei tarvi ku pikkusen koskee(näin oli kuopuksenki odotuksen alussa) .. ja tänää kp 30/30..eilen tein testin oli nega mutta ihan oudon sakeeta pissaa oli,aamun eka! tunne ollu koko kuun et tuskin on napannu ja oireita ei mihinkää suuntaan oviksen jälk.ja jännä ku ollu pelko siit että mite me pärjättäs 3 lapsen kans :whistle: mut nyt mun käet tärisee et ihanaa me saadaan vauva :heart: testiä en pääse ostaan ku mies meni pilkille ja lasten kans en pääse lähteen..ilmotan viel plussan tänne ku testin teen iltapvä:llä luulis olen plussa!
 
Samara88, noita haamuja voi tulla ovistesteihin oikeestaan millon vaan. Vähän testistä vaihdellen. Mutta oviksen aikoihin, tosiaan sen paketin ohjeen mukaan aloittaa testailut ja jatkaa kunnes tulee tasavahvat viivat. Sitten ehkä kannattaa senkin jälkeisenä päivänä uhrata yks, että näkee olihan se varmasti nyt sit se.

Maitsu83, onnea ja toivotaan testiin plussaa :heart:
 
Toivottavasti sulla Maitsu tärppää =)

Itsekin aloin tässä bongailemaan kaikkia mahdollisia raskausoireita. Eilen oli kuvottava olo koko illan ihan ilman syytä ja menkkakipujakaan ei vielä ole. Kp 27/27-30 (vähän epäsäännöllinen kierto viime kuukausina) ja mietin tässä, että pitäisikö lähteä ostamaan testi apteekista. Varsinkin kun illalla olisi pirskeet tiedossa, missä mitä todennäköisemmin on alkoholia tarjolla. Apteekkikin on ihan tossa vieressä eli sekään ei ole mikään tekosyy. Toisaalta miettii, että taas sieltä se nega tulee, kun ei meidän yrittäminen ole liian aktiivista ollut tässä kierrossa.
 
täpläkäs

Hienosti aattelet että kannattaa testata ettei juo vahingossa raskausaikana,jotkut eivät välitä yhtään vaikka vähän naukkailisivat. :)
Ootkos testannut jo vai testaatko iltaa myöten?
Yleensä,meilläkin,tärppää parhaiten jos ei yrittämällä yritä niin hyvin voi olla mahdollista että ootkin raskaana.
 
Maitsu, toivotaan että näytti testi plussaa! Mun tisseistä tulee muuten vieläkin pisara maitoa jos puristaa, sen sitä saa kun imetin yli 1,5 v, vaikka lopetinkin imettämisen yli puoli vuotta sitten. En kyllä kovin usein kokeile kun en yhtään tahdo pitää sitä yllä enkä stimuloida prolaktiinineritystä. Prolaktiinihan estää ovulaatiota, ei täydellisesti mutta kyllä se osansa tekee. Nyt kun muistelen niin mullakin tuli tuota esimaitoa jo tosi aikaisessa vaiheessa raskautta puristamalla, eli voipa hyvinkin olla raskausoire :)

Voi ovistesti! Nää näyttää samanlaista haaleaa viivaa taas kolmatta päivää peräkkäin, ei vahvistu kuitenkaan. Vielä 6 testiä nipussa, ne teen ja sit saa olla koko homma, grrr. Mietin nyt että pari kiertoa tässä vielä kattelen, en tikuttele ja yritän olla stressaamatta. Viimeistään kesälomien jälkeen menen yksityiselle ja kyselen olisko esim. Clomien paikka. Muuten saattaisin kärsimättömänä olla gyneaikaa varailemassa saman tien, mutta helposti alkanut eka raskaus ja selittävät tekijät (pitkä imetys ja työstressi) vähän rauhoittaa, ehkä se vielä itsekseenkin tärppää =)

Kiva kun tuli plussakelit, loskakaan ei edes harmita kun on niin mukavan lämmin ja helppo hengittää. Jospa tästä vielä kevät tulisi!

Ostettiin tänään mun siskolle hääpuku, oli kiva olla kaason roolissa makutuomarina =) Kesäkuussa jo häät, onpahan taas yksi lohdutus jollei tärppää siihen mennessä, mahtuu normaalimalliseen mekkoon. Mulla alkoi viimeksi maha näkyä tosi aikaisin joten nyt toisella kierroksella oon varmaan äitiyshousuissa plussatestistä lähtien :whistle:

Kenellä pitikään olla häät tulossa, Nellillä ja jollain muulla? Noita siskon hääjuttuja katsellessa alkaa itsekin taas ihan innostumaan, mietittiin tänään myös kukkia ja muita. Onko vinkkiä jostain hyvistä hääsivuista?
 
Vaniljianen pahoittelut negasta. Olin jo melkein varma että sä olisit raskaana... :hug:

Joo meillä ainakin häät olis tulossa, itseasiassa 3 viikon päästä. Kohta varmaan alkaa jo ressaamaan ihan urakalla. Vaikka pienet häät ym on tulossa niin jänskättäähän sitä kovin:D Mä myös liputan ton naimisiin.infon puolesta, hyvä sivusto on.

Maitsulle toivotetaan plussa testiin, tuuthan kertomaan kuin kävi. Mites täpläkäs?

Täällä eletään kp 4/23-28 ja en nyt oikein tiedä että tikuttelisinko sitä ovista vai en. Toisaalta haluan tietää että ovuloinko mutta sit taas alkaa hadistaa ja ressaamaan jos viivoja ei tikkuun ilmesty. No on tässä vielä muutama päivä aikaa pohtia, jos alan tikuttamaan niin varmaan kp 7 eteenpäin ettei vaan mee "ohi suun"...

Metsätähtöselle hauskaa häämatkaa, eikös se nyt ihan kohtapuoliin ollut?
 
Nelli, kiitos =)

Tosiaan lähden huomenna matkaan, eli käyn vaan huomenna aamulla katsomaan päivitysasiat ja sitten on se päivitystauko tiedossa. Olen laittanut sen tonne etusivulle myös jo etukäteen, niin voi sieltä helposti tsekata miten pitkään kestikään. Eli ma-pe on päivitystaukoa, ma käyn kyllä aamulla ja seuraavan kerran sitten la aamusta.

Täpläkäs, onnea uuteen kiertoon :hug:
 
Vaniljainen pahoittelut tädin saapumisesta :hug:

Metsis oikein mukavaa häämatkaa :heart:

Täpläkäs pahoittelut negasta ja tädin saapumisesta kylään :hug:

Maitsulla viel jännät paikat, joko oot testannu?

Oltiin eilen Tallinnan pikaristeilyllä lasten kanssa ja mukavaa oli. Nyt sitten aamusta siivoillu kun mies on töissä ja lapset katsoo telkusta lastenohjelmia. Mä lähden sitten kohta iltavuoroon töihin, tuleekin pitkä päivä 11-22 ja huomen aamuvuoroon ;)
Täällä nyt sit vissiin ois noi menkat loppumaisillaan, mut eihän ne kestäny kuin 15 päivää :LOL:
Perjantaina en jaksanu mennä mitatuttaa hemppaa, olin niin väsyny kun pääsin töistä lähtee. Mut on varmaan laskenu jonkin verran :ashamed:

Ralliperuna me ollaan menty naimisiin 6/2001 eli nyt kesällä tulee 9 vuotta ja mulla myös samanlainen tunne et ku oltais vasta tavattu... vasta rakastuneita :heart:

Mömmömmöö myöhästyneet synttäri onnittelut :flower:

Nyt täytyy lähtee valmistautumaan töihin lähtöön joten mukavaa sunnuntai päivän jatkoa kaikille. Paljon plussa ~~~ :whistle:
 
Pitkästä aikaa pääsee tänne, tietokone sanoi sopimuksensa irti ja sen kanssa ollaan tässä temppuiltu...
Kovasti onnea kaikille plussanneille ja :hug: teille joilla ei vielä tärpännyt..Täällä odotellaan edelleen toukokuuta..kyllä se sieltä tulee :)
Mömmömmöölle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:
 

Yhteistyössä