Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

maximilian, totta turiset :) ei siinä mitään. En mäkää tota meinannu uskoa, enkä oikein vieläkää:D mut näin kuulin ku kaverille oli neuvolasta vissii kerrottu vai lääkäri, en nyt muista, mutta se kaverikin iha ihmeissään kans itse oli et miten se nyt näin :eek: kaverini ei juo, ehkä saattaa joskus saunakaljan ottaa ja viinilasillisen eikä polta. et se oli kans yhtä hämillä'än ku mä :D mut tosiaan silti haluttaahan sen itse kuulla tollasenkin neuvolatädiltä tietty ennenku ku kunnolla uskoo :) Mutta en tosiaan ala tästä aiheesta enempää sanomaan, ku voi olla et olen tietty väärässä tai sitten se kaverin lääkäri :D hih :)

Mutta ketkäs kaikki ovat jo täällä yrittämässä ?;)
hui kohtahan kaikki täällä alkaa yhdes yrittämään :D saa nähä kenellä ensimmäisenä pärähtää se plussa kehiin ;)
 
Heips! :wave:

tuosta juomisesta ja vauvahaaveista: ei kannata sentään normielämää alkaa muuttelemaan vauvahaaveiden takia, ihan varmasti voi ja uskaltaa juoda lasin viiniä vaikka se raskaus mahdollisesti olisi jopa alkanutkin. Alkuviikoilla ei ole minkäänlaista merkitystä vaikka se lasi tulisi juotuakin. Toki voi alkaa muuten totutella alkottomaan elämään, mutta raskaustoiveen takia ei lasillisesta (tai edes kahdesta) tarvitse kieltäytyä (jos nyt ei kuulu alkon suurkuluttajiin...).

Mä kävin gynen "vuositarkastuksessa", kaikki ok. Lääkäri ultrasi munasarjat - ainakaan sieltä ei mitään rakenteellista vikaa löytynyt mikä selittäisi kierron heittelyt. Menen sisätautilääkärin konsultaatioon, sieltä se "vika" viimeistään löytynee. Itse tosin tiedän, ettei kyse liene mistään vakavasta, eli rauhallisin mielin odotellaan.

CrazyInLove , ihana uutinen!!! :heart: Onnea tuhannesti sinulle ja soon-to-be miehellesi! Onnea! :hug:
 
Ihan 100% varma on, että ennen menkkojen poisjääntiä äidin tekemisillä/tekemättä jättämisellä on hyvin vähän vaikutusta raskauteen, jos ei ollenkaan. Eri asia on plussan jälkeen. Vielä tästäkin meni muistaakseni aikaa ennenkuin istukka alkaa muodostumaan ja alkio ottaa siitä ravintonsa ruskuaispussin sijaan (korjatkaa toki jos olen väärässä).

Sitä ehtii vielä raskausaikana (ja sen jälkeen! ;) ) stressaamaan vielä monenlaista asiaa... :whistle:
 
JULIAN: tänne kertomaan sit ku oot testaillu :D mulla pitäs myös alkaa nyt tulevana viikonloppuna menkat (ellei pillerit ole sit sotkenu kiertoa oikeen pahasti) oottelen menkkoja varmaan viel ens viikon ja sit pitää kyl testailla jos niitä ei kuulu.

mulle tuli tänään postissa VAUVA lehti, tilasin netistä näytelehden, mies haki postin ja kysy: mitä ekkai sie ole tätä tilannu!? :LOL: olipa kiva selailla sitä ja katella vauva ja vauvamasu kuvia :heart:

uus viikko taas käynnissä, vieläkin vähän kipeenä :snotty: pitäs nyt alkaa jo helpottaan et pääsis kunnolla ihmisten ilmoille ja urheilemaankin vähän. on tullu aika paljon mässäiltyä.. :ashamed: mies oli ihana ku se sano että kyllä sinä kerkeet urheilla vaikka sitten kesällä. tykkää kun nainen ei ole ihan ruipelo :D
 
Tänne ei mitään uutta, tulin vaan puumerkkiä laittamaan B)

Eilen luulin että menkat alkoi kun aamulla ilmestyi viiru housuihin mutta jäi siihen, tänä aamuna ilmestyi samanlainen, en tiiä yrittääkö ne alkaa vai mitä mutta jos ei pikkuhiljaa ala niin meen ehkä lekuriin tai labraan ku tuntuu et kroppa olis jostain syystä ihan sekasin.

Alkoholiasiaa en viitsi kommentoida paljon, siinäkin kun kaikilla omat ja usein vahvat mielipiteensä niin en tohdi alkaa cätfaittia laittaa pystyyn B) Mutta itse en raskausaikana ota yhtään, en edes siemaise lasista mutta en myöskään ole juomatta ennen kun tiedän olevani raskaana. Imetyksen aikana olen kyllä juonut, alkoholin määrä maidossa on verrattavissa D-vitaamiinitippojen alkoholimäärään joita vauva saa joten ei mitään hätää tosissaan.

Näin täällä :wave:
 
en minäkään juomisista aijo ressailla ennenku tiiän olevani raskaana. eipä sitä joka viikko tulekkaan juotua muutenkaan, kerran kk keskimäärin. varmaan aika nolla linjalla sit raskausaika, vaikka enpä minä usko et saunakalja/lasillinen viiniä pari kertaa sen 9kk:n aikana tekis yhtään mitään pahaa...
 
Täällä tosiaan esikoine tulee viikonloppuna vasta kaksi kuukautta, jotenkin tuntuu, että vielä ei saisi olla vauvakuumetta, mutta silti on tosi kovaa. Vaikka pieni vauva kotona onkin.

Odotus ja synnytys ohjelmia seuraan taas silmä kovana ja odotan toukokuun alkua malttamattomana. Nyt vain minipilleri tuottaa ikäviä sivuvaikutuksia, yhden toisen lääkkeen kanssa.. ärsyttävää..

Ja raskausoireitakin olisi, ruokahalu taivaissa, mielitekoja, pahoinvointia, väsymystä... ehkäisy oli olematon kuukauden ja imetyskään ei ollut täysipainoista. testi tehty ennen pillereiden aloitusta, mutta kun kuukatiset ei vielä ole alkanut, niin mitä mieltä olette voisinko teoriassa olla jo raskaana??

 
emmy83, en tiedä voiko tähän väliin sanoa, mut sanon kuitenki :D kaverillani ei ole vielkää tullu menkkoja ku se synnytti muksun. nyt sil on menny 9 kk aikaa:eek: Et hormoonit hyvinkin voi vaa olla sekasi.. :/ mut eihän sitä koskaan voi tietää :)
 
mely, meilläkin yritys jo päällä ,eka luomukierto joten voipi olla ettei vielä tärppää! Noista juomisista, rakastan itte punaviiniä ja joka vkl otan kyllä pari lasillista. Raskausajoista: kahden ekan raskauden aikana en juonu tippaakaan, kahden vipon kohdalla join parina iltana lasillisen viiniä,mutta enpä minäkään suosittele testaamaan kuinka paljon voi ottaa. Lapsen kustannuksella siinä kuitenkin mennään. Mutta ennen plussaa ei tosiaan mitää huolta ole :)

Oli muutes rankka työjuttu tänään,mutta nyt se on ohi ja loppuviikko vapaata. Voi että kun onkin hyvä fiilis, tärppipäivätkin käsillä ihan justiinsa joten saan kuumeilla rauhassa kotona. Plussatuulia kaikille :wave:
 
JULIAN niin mieki olen ymmärtäny et ei tulis ees pientä haamua jos ei raskaana ole. on vain niin alussa vielä et tosi ei näy viiva kovin vahvasti =) hienoahienoa :p

ilmottele tosiaan miten huomenna käypi :D
on vissiin ilmanen ja helppo toimenpide tk:ssa otattaa raskaustesti? otetaan ilmeisesti verikokeesta?

rippitsiip: mulla sama homma valkoviinin kans, en joka viikko sitä maistele vaikka haluttas kyllä :D sillon tällön ihana ottaa pari lasillista. raskausaikana varmaan parempi jättää kokonaan pois, ei tule houkutuksia jos ei salli itelleen ollenkaan. vaikka kyllähän sen 9 kk jaksaa ihan miten päin vain, eipä tuo alkoholin pois jättäminen mikään ongelma ole :D
 

Yhteistyössä