Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

Peyote
Ihmiset eroaa, koska ohjelma paljasti, että kirkossa tapahtuu hengellistä väkivaltaa, joka perustuu raamattuun. Tuli varmaan todella monelle yllärinä, siitä olen samaa mieltä kanssasi.

Hengellistä väkivaltaa Hengellinen väkivalta voi rikkoa elämän


'Tyypillinen hengellisen väkivallan muoto on pelottelu tuonpuoleisella rangaistuksella, helvetillä tai paholaisella.'

Nyt siis demoneilla.
Lisää aiheesta ja paljon löytyy ihan googlettamalla sekä uskontojen uhrit -sivulta. Niin monenlaisiin 'hyvyyden kaapuihin' se todellinen pahuus osaakin verhoutua. :)
no itse Pirkosta ja kirkostahan en sinällään tiedä, mutta ei kaikki ole aina mitään hengellistä väkivaltaa ja toisaalta, melkein mikä vain voi olla. Hengellistä väkivaltaa on, kyllä, mutta ei aina siellä, missä sen luullaan olevan. Eikä kaikki ole sitä.
 
Ihmiset eroaa, koska ohjelma paljasti, että kirkossa tapahtuu hengellistä väkivaltaa, joka perustuu raamattuun. Tuli varmaan todella monelle yllärinä, siitä olen samaa mieltä kanssasi.

Hengellistä väkivaltaa Hengellinen väkivalta voi rikkoa elämän


'Tyypillinen hengellisen väkivallan muoto on pelottelu tuonpuoleisella rangaistuksella, helvetillä tai paholaisella.'

Nyt siis demoneilla.
Lisää aiheesta ja paljon löytyy ihan googlettamalla sekä uskontojen uhrit -sivulta. Niin monenlaisiin 'hyvyyden kaapuihin' se todellinen pahuus osaakin verhoutua. :)
Jeesus on ollut kaikista pahin helvetillä pelottelija. Eniten kaikista Raamatun henkilöistä juuri Hän on pelotellut helvetillä.

Eksorkismi on perusteltua silloin jos ihmisen sisällä on oikeasti demoneita ja hän itse haluaa niistä eroon, mutta silloin se ei ole perusteltua jos niitä demoneita ei asu siinä ihmisessä...
 
"vieras"
Jeesus on ollut kaikista pahin helvetillä pelottelija. Eniten kaikista Raamatun henkilöistä juuri Hän on pelotellut helvetillä.

Eksorkismi on perusteltua silloin jos ihmisen sisällä on oikeasti demoneita ja hän itse haluaa niistä eroon, mutta silloin se ei ole perusteltua jos niitä demoneita ei asu siinä ihmisessä...
Ja kuka sen oikeasti osaa kertoa, kenen sisällä niitä demoneita on? Ja onko tällaisella ihmisellä vastuuta siitä, kun saa ihmisen esim lopettamaan lääkityksen, kun demonien pois ajaminen on "parantanut" ja sitten ihminen uppoutuu taas harhoihinsa ja tekee jotain pahaa joko itselleen tai muille?
 
"vieras"
no itse Pirkosta ja kirkostahan en sinällään tiedä, mutta ei kaikki ole aina mitään hengellistä väkivaltaa ja toisaalta, melkein mikä vain voi olla. Hengellistä väkivaltaa on, kyllä, mutta ei aina siellä, missä sen luullaan olevan. Eikä kaikki ole sitä.
Siksi on tärkeätä tunnistaa asiat ja ilmiöt jotka altistaa henkiselle välivallalle. Uskonnot eli mystiikka, henget ja muut moniselitteiseat ilmiöt luovat otollisen ympäristön sekä henkiselle että fyysiselle väkivallalle ja vallankäytölle.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121477]Siksi on tärkeätä tunnistaa asiat ja ilmiöt jotka altistaa henkiselle välivallalle. Uskonnot eli mystiikka, henget ja muut moniselitteiseat ilmiöt luovat otollisen ympäristön sekä henkiselle että fyysiselle väkivallalle ja vallankäytölle.[/QUOTE]
äMiksi se sua juuri haittaa? Miksi olet uskovaisista niin huolissaan, jos et itse ole uskovainen?
 
"vieras"
äMiksi se sua juuri haittaa? Miksi olet uskovaisista niin huolissaan, jos et itse ole uskovainen?
Moni on huolissaan sen takia, kun niihin juttuihin sekoitetaan lapsia, sairaita ja muuten heikoilla olevia ihmisiä. Jos kyse olisi aikuisten ihmisten omista jutuista, joista em. ryhmät jätetään pois, saisitte touhuta keskenänne ihan mitä huvittaa. Siksi.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121527]Moni on huolissaan sen takia, kun niihin juttuihin sekoitetaan lapsia, sairaita ja muuten heikoilla olevia ihmisiä. Jos kyse olisi aikuisten ihmisten omista jutuista, joista em. ryhmät jätetään pois, saisitte touhuta keskenänne ihan mitä huvittaa. Siksi.[/QUOTE]

Niin mutta mistäs sä tiedät sekoitetaanko tähän lapsia? Sehän onkin kauheaa, jos olen vaikka rukoillut lapsen puolesta että parantuisi. Hui kauheaa. Pahinta laatua, jos vaikka vielä parantuukin! Kyllä vaan on kauheaa ja paheksuttavaa.

Toivottavasti vastustat kaikkea muuta pahaa yhtä pontevasti, esimerkiksi päihteidenkäyttöä ja saastaa mitä pennut löytää helposti netistä.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121540]Sua ei haittaa jos näet järjestelmällistä henkistä väkivaltaa? Et yritä tehdä mitään asialle jos et itse kuulu väkivallan uhreihin?[/QUOTE]

Haittaa mua, mutta mä vaan en näe, että kaikki hengellinen toiminta on hengellistä väkivaltaa, niinkuin eräät näkevät.
 
[QUOTE="vieras";28121465]Ja kuka sen oikeasti osaa kertoa, kenen sisällä niitä demoneita on? Ja onko tällaisella ihmisellä vastuuta siitä, kun saa ihmisen esim lopettamaan lääkityksen, kun demonien pois ajaminen on "parantanut" ja sitten ihminen uppoutuu taas harhoihinsa ja tekee jotain pahaa joko itselleen tai muille?[/QUOTE]

Tätä pitäisi kysyä enemmän joiltain lähetystyöntekijöiltä, itselläni ei ole tarkempaa kokemusta. Mutta sanotaan näin että jos ihminen on muuten psyykkisesti terveenoloinen mutta on ollut tekemisissä okkultismin ja huumeiden kanssa, niin hänessä demonien asustelemisen riski on suurempi. Mikään selvä tapaus ei tällainenkaan ole, mutta jos tällainen ihminen on hyvin ahdistunut, riitainen tai väkivaltainen niin se kertoo siitä että hänessä voi olla pahoja henkiäkin.

Jos ihminen on psyykkisesti sairas, niin rajanveto on vaikeampaa. Tämmöisissä tapauksissa tuodaan sille ihmiselle uskon lisäksi psyykkisiä ja sosiaalisia selviämiskeinoja ja kuntoutusjuttuja. Tunnen erään skitsofreenikon joka on ahdistunut sen sairautensa takia, mutta on niin kirkkaasti uskossa että demoneita ei kyllä hänessä asu.

Mutta. Niin karmealta kuin se kuulostaakin, niin jos em. risaisempaa elämää viettänyt ei uskoontullessa tiedä että onko hänessä demoneita vai ei (tavallisen ei-uskovaisuuden lisäksi), niin jos hän uskaltaa, niin hän voi rukoilla että semmoiset lähtisivät hänestä ulos. Eipä siitä rukouksesta haittaakaan ole, jos psyykkisellä tasolla kestää sen rukouksen. Itse olen joskus "varman päälle" rukoillut tuollaisen rukouksen enkä oikein tiedä että oliko se tarpeen, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä tapahtunut. Eli en välttämättä ollut riivattu.

Usein taviksella pelkkä Jeesuksen tulo riittää, syntien anteeksipyytäminen ja Jeesuksen vastaanottaminen sydämeen ja Pyhällä Hengellä täyttyminen. Siinä on jo tarpeeksi valoa vaikka itsessä tummia kohtia olisikin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Peyote
[QUOTE="vieras";28121567]Seksin demonisointi ei auta lapsia. Pelottelu ja syyllistäminen aiheuttaa traumoja jotka ovat verrattavissa fyysiseen hyväksikäyttöön.[/QUOTE]

Hetkinen, kuka seksistä puhui?
 
"vieras"
Niin mutta mistäs sä tiedät sekoitetaanko tähän lapsia? Sehän onkin kauheaa, jos olen vaikka rukoillut lapsen puolesta että parantuisi. Hui kauheaa. Pahinta laatua, jos vaikka vielä parantuukin! Kyllä vaan on kauheaa ja paheksuttavaa.

Toivottavasti vastustat kaikkea muuta pahaa yhtä pontevasti, esimerkiksi päihteidenkäyttöä ja saastaa mitä pennut löytää helposti netistä.
Päihteet, valvomaton netin käyttö ja lahkolaisten hihhulointi ei kuulu lapsille, ihan yhtä pahoja kaikki. Siinä olet oikeassa.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121581]Päihteet, valvomaton netin käyttö ja lahkolaisten hihhulointi ei kuulu lapsille, ihan yhtä pahoja kaikki. Siinä olet oikeassa.[/QUOTE]

Miksikäs tämä lahkolaisten hihhulointi sitten aiheuttaa eniten soraääniä?

Mä kyllä aion hihhuloida jatkossakin. Jos mun oma lapsi sanoo, että hän on saanut uskost paljon apua, ilman minun painostamatta koskaan näillä asioilla, niin mun mielestä en ole häntä vahingoittanut. Vaikka olenkin hänen puolestaan joskus rukoillut kun hän on ollut kipeänä. Saat vapaasti olla kauhistunut.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121593]Uskovainen löysi saastaa netistä ja siitä se demonisointi sitten lähti.[/QUOTE]

mmm mitä? Selvennä vähän. Ootko sä taas Tripodi siellä vai joku muu vieras tällä kertaa?
 
"vieras"
Tätä pitäisi kysyä enemmän joiltain lähetystyöntekijöiltä, itselläni ei ole tarkempaa kokemusta. Mutta sanotaan näin että jos ihminen on muuten psyykkisesti terveenoloinen mutta on ollut tekemisissä okkultismin ja huumeiden kanssa, niin hänessä demonien asustelemisen riski on suurempi. Mikään selvä tapaus ei tällainenkaan ole, mutta jos tällainen ihminen on hyvin ahdistunut, riitainen tai väkivaltainen niin se kertoo siitä että hänessä voi olla pahoja henkiäkin.

Jos ihminen on psyykkisesti sairas, niin rajanveto on vaikeampaa. Tämmöisissä tapauksissa tuodaan sille ihmiselle uskon lisäksi psyykkisiä ja sosiaalisia selviämiskeinoja ja kuntoutusjuttuja. Tunnen erään skitsofreenikon joka on ahdistunut sen sairautensa takia, mutta on niin kirkkaasti uskossa että demoneita ei kyllä hänessä asu.

Mutta. Niin karmealta kuin se kuulostaakin, niin jos em. risaisempaa elämää viettänyt ei uskoontullessa tiedä että onko hänessä demoneita vai ei (tavallisen ei-uskovaisuuden lisäksi), niin jos hän uskaltaa, niin hän voi rukoilla että semmoiset lähtisivät hänestä ulos. Eipä siitä rukouksesta haittaakaan ole, jos psyykkisellä tasolla kestää sen rukouksen. Itse olen joskus "varman päälle" rukoillut tuollaisen rukouksen enkä oikein tiedä että oliko se tarpeen, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä tapahtunut. Eli en välttämättä ollut riivattu.

Usein taviksella pelkkä Jeesuksen tulo riittää, syntien anteeksipyytäminen ja Jeesuksen vastaanottaminen sydämeen ja Pyhällä Hengellä täyttyminen. Siinä on jo tarpeeksi valoa vaikka itsessä tummia kohtia olisikin. :)
Sairaan ihmisen ahdistusta ei IKINÄ eikä missään olosuhteissa pidä lisätä millään demonihöpinöillä. Käytä nyt sinäkin järkeäsi edes tässä asiassa. Tuo on niin kuvottavaa.
 
"vieras"
Miksikäs tämä lahkolaisten hihhulointi sitten aiheuttaa eniten soraääniä?

Mä kyllä aion hihhuloida jatkossakin. Jos mun oma lapsi sanoo, että hän on saanut uskost paljon apua, ilman minun painostamatta koskaan näillä asioilla, niin mun mielestä en ole häntä vahingoittanut. Vaikka olenkin hänen puolestaan joskus rukoillut kun hän on ollut kipeänä. Saat vapaasti olla kauhistunut.
Päihteistä ja lapsista määrätään ihan lailla, netin valvomatonta käyttöä lapsilla ei suosita kukaan asiantuntijakaan, joten todellako hihhulointi aiheuttaa eniten soraääniä?

Sinun lapsesi ei olisi uskossa jos sinä ja miehesi ette olisi. Rukoile ihan rauhassa, se ei ketään vahingoita. Puhuin niistä uskontojen ja hihhuloinnin haitallisista puolista lapsille, niinkuin ihan hyvin ymmärrät.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121635]Päihteistä ja lapsista määrätään ihan lailla, netin valvomatonta käyttöä lapsilla ei suosita kukaan asiantuntijakaan, joten todellako hihhulointi aiheuttaa eniten soraääniä?

Sinun lapsesi ei olisi uskossa jos sinä ja miehesi ette olisi. Rukoile ihan rauhassa, se ei ketään vahingoita. Puhuin niistä uskontojen ja hihhuloinnin haitallisista puolista lapsille, niinkuin ihan hyvin ymmärrät.[/QUOTE]

No mutta sunhan mielestä haitallista oli ihan kaikki yliluonnolliseen uskominen. Tai sitten ei kannata kirjotella nimimerkillä vieras. Tulee aika mielipuolinen kuva, kun vieras kirjottaa milloin mitäkin ja vaatii tilille milloin mistäkin.
 
[QUOTE="vieras";28121609]Sairaan ihmisen ahdistusta ei IKINÄ eikä missään olosuhteissa pidä lisätä millään demonihöpinöillä. Käytä nyt sinäkin järkeäsi edes tässä asiassa. Tuo on niin kuvottavaa.[/QUOTE]

Lue uudestaan mitä juuri kirjoitin. Mitä psyykkisesti sairaalle tarjotaan? Uskonasioita + tavallista, maallista kuntoutusta.
Sitten kirjoitin että kuka tahansa (psyykkisesti terve tai sairas) voi, JOS USKALTAA, rukoilla ihan yksinkertaisen rukouksen jolla käskee mahdollisia demoneita pois. Voin sanoa, että se yksi rukous ei kenenkään mielenterveyttä kyllä horjuta, ja sen voi tehdä varmuuden vuoksi.
Mutta jatkuvaa pahojen henkien ajamista en ymmärrä, nuo pahojen henkien poisajamiset ihmisen sisältä on melkein kertaluonteinen juttu. Eli jos uskovalla tulee mieleen päivittäin toistuvasti synnillisiä ajatuksia (olkoonkin ne alakerrasta) niin se on ihan tavallista kiusausten keskellä elämistä uskovalla, mihin sovelletaan tavallista uskonelämän ohjeistusta ja kiusausten voittamista.
Nyt kauppaan.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121666]Nimittely ei nyt auta, kertoo vain sinusta jotain ei niin mukavaa. Keskity siihen asiaan, älä nimimerkkeihin.[/QUOTE]

Mun on vaikeaa keskittyä asiaan, kun en tiedä kuka on kukakin. Kun moni ihminen kirjoittaa samalla nimellä, se nimimerkki vieras vaikuttaa mielipuolelta jolla on monta persoonallisuutta. Thän sä nyt tosissan sitäkin nimittelyksi väännä? Älä viitti... Ihan turhaa tollanen.
 
"vieras"
tämä siitä seuraa kun jalovaara alkaa opettamaan ihmisiä jotka ei ole uskossa, asiat ymmärretään niin monella tavalla ja väärin, ne jotka ei ole uskossa eivät voi erottaa tervettä oppia sairaasta...
Jalovaara on vaarallinen ja väärässä. Ja kyllä kiitos, pitäkää hänet siellä omienne parissa poissa julkisuudesta, mutta suojelkaa sielläkin niitä heikoimpia tuollaiselta sairaiden hyväksikäyttäjältä ja sekoittajalta.
 
"vieras"
Mun on vaikeaa keskittyä asiaan, kun en tiedä kuka on kukakin. Kun moni ihminen kirjoittaa samalla nimellä, se nimimerkki vieras vaikuttaa mielipuolelta jolla on monta persoonallisuutta. Thän sä nyt tosissan sitäkin nimittelyksi väännä? Älä viitti... Ihan turhaa tollanen.
Ei se asia miksikään muutu sen nimimerkin mukana. Eli keskity siihen mihin vastaat, unohda nimimerkit.

En arvosta, jos nimittelet mielipuoleksi.
 

Yhteistyössä