Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

Peyote
[QUOTE="vieras";28121895]Jos minä kysyn sinulta, että mitkä sairaudet on hyväksyttävää sanoa olevan demoneista lähtöisin ja mitkä lääkkeet ovat saatanan tie ihmiseen, niin mitä teet sillä tiedolla uskonko minä yliluonnolliseen, olenko minä uskossa, vihaanko minä uskovaisia tai mikä on minun lempiruokani? Mietipä hetki.[/QUOTE]


ööö... mmmitä?

Mistä ihmeestä mä voin tietää antaa sulle jotain yksityiskohtaisia ja idioottivarmoja vastauksia? Sen vaan voin sanoa, ettei ketään saisi noilla demonijutuilla ahdistella ja pelotella. Tiedän liiankin hyvin, mitä on pelätä.

Oliko tämä kysymys, johon jätin vastaamatta?
 
"vieras"
ööö... mmmitä?

Mistä ihmeestä mä voin tietää antaa sulle jotain yksityiskohtaisia ja idioottivarmoja vastauksia? Sen vaan voin sanoa, ettei ketään saisi noilla demonijutuilla ahdistella ja pelotella. Tiedän liiankin hyvin, mitä on pelätä.

Oliko tämä kysymys, johon jätin vastaamatta?
No niin. Nyt vastasit siihen mitä kysyttiin, etkä tarvinnut siihen mitään tietoja minusta tai muista mielipiteistäni. Näin helppoa se on. Yhteen postaukseen kerrallaan.

En vaadi sinulta mitään idioottivarmoja vastauksia, kun kysyn mielipidettäsi. Nyt sain sen ja se riittää.

Jätit joo vastaamatta, mutta tuo kystmys oli nyt tuossa ihan esimerkkinä vain. Vastasit nyt kuitenkin, joten kiitos siitäkin.
 
"vieras"
Kun nimimerkki vieras vaihtaa olomuotoaan ja persoonaansa sekä mielipidettään jatkuvasti, tuloksena on ikäänkuin kuulustelu, jossa vieraat seisovat yksipuolisen peilin takana ja nimimerkillist sitten vastailevat niinkuin poliisikuulusteluissa.
Demonit karkotetaan nimellä, vierasta ei voi käskettää. Ei vaan, mä en käytä nimimerkkiä joska joku tyttö rikkoi sen joskus.. mut en nyt myöskään osallistu tähän vähän aikaan joten ei tartte yrittää bongata harmaiden joukosta :)
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121937]Demonit karkotetaan nimellä, vierasta ei voi käskettää. Ei vaan, mä en käytä nimimerkkiä joska joku tyttö rikkoi sen joskus.. mut en nyt myöskään osallistu tähän vähän aikaan joten ei tartte yrittää bongata harmaiden joukosta :)[/QUOTE]
Olethan, sut tunnistaa tietyntyyppisestä kielioppivirheestä. Tai sitten tää keskustelu imee suomenruotsalaisia muuten vaan.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28122025]Ä? Kyllä mä pari viestiä kirjoitin mutta nyt ei tule olemaan aikaa näpytellä lisää joten saat leikkiä näiden muiden harmaiden kanssa.[/QUOTE]

Ei ku kyllä mä voin poistua tästä, niin ei mene sulta ilta pilalle ja saat jatkaa huolestunutta keskusteluasi.
 
hullu kilpikonna
Haluaisin kysyä oikeastaan aika montaakin asiaa, jos täällä on oikeasti uskovaisia paikalla.

Miten te tiedätte, että juuri Raamattu ja Jeesus ovat oikeassa? Mistä se usko siihen kirjaan tulee? Miksi? Maailma on täynnä eri uskontoja, ja kaikki uskovat olevansa oikeassa. Miksi juuri kristityt olisivat oikeassa? Vihjatkaa edes.

Ja toisekseen. Mulla on ihmeellisiä kokemuksia. Ruumiista poistumista, näkyjä, jotain etiäisiä, liian ihmeellisiä sattumia, muuta outoa. Saatan toki olla vain sairas, mutta nämä asiat vaan mietityttää. Ja uskon, että meidän ihmisten ei vain kuulu tietää kaikkea tästä universumista. Ensinnäkin kaikki yliluonnollinen kielletään. En usko yliluonnolliseen, mutta en usko myöskään päinvastoin. En vain tiedä. Mutta tuntuu, että jos jotain sellaista on, ihmisten ei vain tässä elämässä kuulu saada tietää totuutta. Se tulee myöhemmin, jos tulee. Meidän kuuluu olla eksyksissä. Kenties tämä on jonkinlainen testi, joku koulu. Tai kenties ei ole mitään. En tiedä.

Entä aika? Mitä ajattelette ajasta? Mä en usko, että aika on täysin lineaarinen vain eteenpäin menevä jokin. Koska olen vain ihminen, en tietenkään hahmota tätä asiaa täydellisesti. Mitä olemassa oleminen edes tarkoittaa? Ja sitten kun ajattelee näitä liian pitkälle, tulee mieleen kaikkea outoa. Esim. miten aamulla voi tietää olevansa sama ihminen/sielu kuin se, joka meni nukkumaan? Jos tietoisuus vaikka kuoleekin aina nukkumaan mennessä, eikä me vain tiedetä sitä, koska tietenkin meillä on muistot melkein koko elämän ajalta.

Olisi ihanaa, jos joku voisi tarjota mulle oikeasti vastauksia, jotka voisin niellä.
 
"..."
[QUOTE="vieras";28119223]Maanantaina kirkosta erosi 145, tiistaina 225 ja tahti kiihtyy. Jalovaara on vapauttanut 400 sielua kahdessa vuorokaudessa.[/QUOTE]

Jännä että asia ajatellaan aina noin päin. Mun tuttuni erosi kirkosta nimenomaan kirkonmiesten toiminnan seurauksena. Miten he kohtelivat Jalovaaraa. Ja esim homoillan jälkeen moni erosi, koska eivät enää halunneet olla noin liberaalissa kirkossa.
 
"..."
Kun kysyt, mistä me tiedämme että Jeesus on totta, voin vastata vain omasta puolestani. Kysyin Jumalalta ja Hän vastasi. Sanoin Jeesukselle, että jos sä oot olemassa näytä se minulle, niin että voin uskoa ja jos olet, annan koko elämäni sinulle. Ja siinä hetkessä tuli muutos mun elämääni. Olen ollut aina sellainen, en usko jos en näe-tyyppi.

Raamattu on Jumalan inspiroima, Pyhän Hengen vaiktuksesta kirjoitettu kirja. Se kertoo Jumalats itsestään ja siitä, mitä Hän ajattelee meistä ja mistä maailma on tullut j mihin tämä kaikki johtaa.

Jumala on antanut ihmisen sydämeen kaipuun itseensä, koska ihminen on Jumalan kuva. Ennen syntiinlankeemusta ihminen eli täydellisessä yhteydessä Jumalan kanssa. Syntiinlankeemuksessa yhteys meni poikki. Mutta ihmisen kaipuu Jumalan yhteyteen säilyi. Mutta koska ihminen ei enää elänyt Jumalan yhteydessä sillä tavalla kuin alunperin oli tarkoitettu, hän teki jumalankaipaukseensa itselleen erilaisia jumalia. Siitä on seurauksena hindujumalat, Allah jne...Todellisuudessa vain nämä jumalat eivät ole harmittomia. Vertaa vaikkapa Raamatun kuvausta Saatanasta Koraanin Allahiin.

Tässä maan päällä aika on lineaarinen. Synnymme, elämme ja kuolemme. Mutta uskon että kun iänkaikkisuus alkaa (olipa se sitten taivaassa tai helvetissä) on olemassa vain nyt-hetki. Ajan kulkua ei enää ole. Mulla on myös ollut ennen uskoon tuloani vastaavia kokemuksia. Jumala myös voi antaa yliluonnollisia näkyjä ja ilmestyksiä, niistäkin on kokemusta. Mutta meidän ei tule etsiä yliluonnollista, vaan Jumaala kokomsydämestä. Hän on Rakkaus, Hän rakastaa sua ja kaipaa sinua yhteyteensä. Synti tuli ja erotti meidät Jumalasta, mutta Jeesuksessa on sovinto. Hän tuli tänne sovittamaan syntimme, että meillä olisi rauha. Avaa sydämesi Jeesukselle ja näet, etten puhu omiani.

Haluaisin kysyä oikeastaan aika montaakin asiaa, jos täällä on oikeasti uskovaisia paikalla.

Miten te tiedätte, että juuri Raamattu ja Jeesus ovat oikeassa? Mistä se usko siihen kirjaan tulee? Miksi? Maailma on täynnä eri uskontoja, ja kaikki uskovat olevansa oikeassa. Miksi juuri kristityt olisivat oikeassa? Vihjatkaa edes.

Ja toisekseen. Mulla on ihmeellisiä kokemuksia. Ruumiista poistumista, näkyjä, jotain etiäisiä, liian ihmeellisiä sattumia, muuta outoa. Saatan toki olla vain sairas, mutta nämä asiat vaan mietityttää. Ja uskon, että meidän ihmisten ei vain kuulu tietää kaikkea tästä universumista. Ensinnäkin kaikki yliluonnollinen kielletään. En usko yliluonnolliseen, mutta en usko myöskään päinvastoin. En vain tiedä. Mutta tuntuu, että jos jotain sellaista on, ihmisten ei vain tässä elämässä kuulu saada tietää totuutta. Se tulee myöhemmin, jos tulee. Meidän kuuluu olla eksyksissä. Kenties tämä on jonkinlainen testi, joku koulu. Tai kenties ei ole mitään. En tiedä.

Entä aika? Mitä ajattelette ajasta? Mä en usko, että aika on täysin lineaarinen vain eteenpäin menevä jokin. Koska olen vain ihminen, en tietenkään hahmota tätä asiaa täydellisesti. Mitä olemassa oleminen edes tarkoittaa? Ja sitten kun ajattelee näitä liian pitkälle, tulee mieleen kaikkea outoa. Esim. miten aamulla voi tietää olevansa sama ihminen/sielu kuin se, joka meni nukkumaan? Jos tietoisuus vaikka kuoleekin aina nukkumaan mennessä, eikä me vain tiedetä sitä, koska tietenkin meillä on muistot melkein koko elämän ajalta.

Olisi ihanaa, jos joku voisi tarjota mulle oikeasti vastauksia, jotka voisin niellä.
 
hullu kilpikonna
[QUOTE="...";28122243]Kun kysyt, mistä me tiedämme että Jeesus on totta, voin vastata vain omasta puolestani. Kysyin Jumalalta ja Hän vastasi. Sanoin Jeesukselle, että jos sä oot olemassa näytä se minulle, niin että voin uskoa ja jos olet, annan koko elämäni sinulle. Ja siinä hetkessä tuli muutos mun elämääni. Olen ollut aina sellainen, en usko jos en näe-tyyppi.

Raamattu on Jumalan inspiroima, Pyhän Hengen vaiktuksesta kirjoitettu kirja. Se kertoo Jumalats itsestään ja siitä, mitä Hän ajattelee meistä ja mistä maailma on tullut j mihin tämä kaikki johtaa.

Jumala on antanut ihmisen sydämeen kaipuun itseensä, koska ihminen on Jumalan kuva. Ennen syntiinlankeemusta ihminen eli täydellisessä yhteydessä Jumalan kanssa. Syntiinlankeemuksessa yhteys meni poikki. Mutta ihmisen kaipuu Jumalan yhteyteen säilyi. Mutta koska ihminen ei enää elänyt Jumalan yhteydessä sillä tavalla kuin alunperin oli tarkoitettu, hän teki jumalankaipaukseensa itselleen erilaisia jumalia. Siitä on seurauksena hindujumalat, Allah jne...Todellisuudessa vain nämä jumalat eivät ole harmittomia. Vertaa vaikkapa Raamatun kuvausta Saatanasta Koraanin Allahiin.

Tässä maan päällä aika on lineaarinen. Synnymme, elämme ja kuolemme. Mutta uskon että kun iänkaikkisuus alkaa (olipa se sitten taivaassa tai helvetissä) on olemassa vain nyt-hetki. Ajan kulkua ei enää ole. Mulla on myös ollut ennen uskoon tuloani vastaavia kokemuksia. Jumala myös voi antaa yliluonnollisia näkyjä ja ilmestyksiä, niistäkin on kokemusta. Mutta meidän ei tule etsiä yliluonnollista, vaan Jumaala kokomsydämestä. Hän on Rakkaus, Hän rakastaa sua ja kaipaa sinua yhteyteensä. Synti tuli ja erotti meidät Jumalasta, mutta Jeesuksessa on sovinto. Hän tuli tänne sovittamaan syntimme, että meillä olisi rauha. Avaa sydämesi Jeesukselle ja näet, etten puhu omiani.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. :)

Mäkin olen rukoillut, ja pyytänyt, että Jeesus näyttäisi itsensä minulle jollain tavalla. Kenties en ole vain tarpeeksi avoin. Onko se ylipäänsä mahdollista, että Jeesus esittäisi itsensä eri muodossa eri kansoille, kulttuurin sopivalla tavalla? Olen miettinyt tätäkin. Varmasti on esim. muita planeettoja, joilla on elämää. Kai Jeesus käy niilläkin? Vai käykö joku muu? Miten niiden käy?

Musta on todella ihana ajatus tuo sovitus, joka Jeesukseen liitetään.

Entä taivas. Jos me sitten vietämme siellä kaiken loppuaikamme.. Mitä se tarkoittaa? Taivas tuntuu kristinuskossa niin epämääräiseltä. Senhän kuuluisi tavallaan olla meidän oikea elämämme, joka meitä odottaa. Miksi meidät altistetaan maailmalle ennen sitä? Jumalanhan olis pitänyt luoda meistä täydellisiä. Nämä ovat vain ajatuksia, jotka mun mieleeni tulee. En missään nimessä halua pilkata.

Olen samaa mieltä, että yliluonnollista ei tulisi etsiä, ellei se itse tule luokse. Mulle on välillä tapahtunut niin omituisia asioita. Tätä tuntuu kulkeva suvussa. Mummon kanssa aina vitsaillaan, että noitiahan me ollaan. :D Toisinaan tapahtumat herättävät mussa pelkoa, hirvittävää pelkoa. Tarkoittaako se, että niiden takana on jotain pahaa?

Entä aika? Onko kukaan miettinyt tai saanut mitään johdatusta liittyen maailmankaikkeuden luonteeseen? Maailmankaikkeushan tuhoutuu joskus. Onko Taivas jollain aivan eri tasolla? Ovatko sielut ikuisia?
 
xvierasx
[QUOTE="...";28122243]Kun kysyt, mistä me tiedämme että Jeesus on totta, voin vastata vain omasta puolestani. Kysyin Jumalalta ja Hän vastasi. Sanoin Jeesukselle, että jos sä oot olemassa näytä se minulle, niin että voin uskoa ja jos olet, annan koko elämäni sinulle. Ja siinä hetkessä tuli muutos mun elämääni. Olen ollut aina sellainen, en usko jos en näe-tyyppi. [/QUOTE]

Mites ne, jotka kysyvät samaa ja saavat toisenlaisen vastauksen? Alkavata ateisteiksi, palaavat islamiin, kääntyvät buddhalaisiksi jne.? Miten on mahdollista, että Jumala ei vastaa heille samalla tavalla?
 
[QUOTE="vieras";28121861]Loppui rautalanka. Ehkä sinun pitää sitten vaihtaa sellaiselle palstalle, jossa rekisteröityneet nimimerkit kertovat kantansa ja mielipiteensä kaikkeen mahdolliseen ja voit sitten aina tarkistaa nimimerkin kannat erilaisiin asioihin, ennenkuin voit vastata hänelle mihin tahansa kysymykseen. Onhan se tärkeää tietää, mitä mieltä Mamatsu88 on vaikkapa homoliitoista, ennenkuin voit vastata hänen kystmykseensä lempiruoasta.[/QUOTE]

Ei tässä ole pyydetty tekemään kaikkia palstan ketjuja koskevaa harmailunikkiä, vaan vain tätä ketjua koskevaa. Eli ei tässä ketjussa tule ilmi sen harmailijanikin muut mielipiteet ja kiinnostuksen kohteet, jossei tämä itse kerro niistä.
 
"..."
Jos sä rukoilet Jeesusta ja että Hän sinulle itsensä näyttää tvalla tai toisella, niin aivan varmasti Hän sen tekee. Mutta sydämen tulee olla vilpitön tai niin vilpitön kuin se nyt voi olla. Mäkin ennen uskoon tuloa rukoilin joskus, mutta tiesin kyllä etten ollut tosissani, enkä tullut uskoon.
Jeesus ei ole kulttuurin sidonainen, vaan Hän kyllä ilmestyy juuri itsenään. Esim muslimimaissa ihmisiä tulee uskoon niin, että he rukoilevat Jumalaa näyttämään itsensä ja todella etsivät elävää Jumalaa. Ja silloin Jeesus on ilmestynyt ja heidän koko elämänsä on muuttunut.
Mä en usko, että muilla planeetoilla on elämää. Aiemmin tätäkin asiaa mietin, uskoon tultuani ymmärsin, että ns ufot ovat tavallaan totta, mutta ei siinä mielessä, kuin monesti ymmärretään. Ne ovat Raamatun puhumia pahoja henkivaltoja, jotka esiintyvät mm ufooina ihmisille.
Jumala on kaikivaltias ja Hän on luonut kaiken, koko universumin. Jumala on kaikkialla läsnäoleva, ikuinen Jumala. Ei ole muuta Jumalaa.
En uskokaan, että haluaisit pilkata :). Mulla kestää vastaukset, kun on muutakin elämää...
Jumala on antanut meille elämän ja tässä maailmassa sen elämme, toiset lyhemmän toiset pidemmän aikaa. Raamattu sanoo, että nyt näemme kuiin kuvastimesta siellä silmästä silmään, miksi oli niin ja miksi näin. Se lukee 1. korintolaiskirjeessä, 13.luku.
Jumala loin miketsä alunperin täydellisiä, mutta kun ihminen lankesi syntiin, synti alkoi vaiokuttaa, tuli sairautta, kipua ja kärsimystä,. Tämä ei kuitenkaan Jumalan alkuperäinen tarkoitus ja tahto. Taivaassa synti on kuitenkin pyyhitty pois. Taivaaseen ei kuitenkaan pääse omin teoin ja voimin vaan yksin Jeesuksen kautta. Hän kantoi syntimme ja uskomalla Häneen ja ottamalla Hänet vapahtajaksi ihminen pääsee Jumalan lapseksi.
Kyllä, jos koet pelkoa ja kauhua, se tulee saatanasta. Ylipäänsä yliluonnollisien ilmiöiden lähde on aina joko Jumala tai saatana. Ei-uskovalla monesti lähde on tuo jälkimmäinen, mutta myös uskovalla voi niin olla. On tärkeä tunnistaam, korottaako ilmiö Kristsuta ja viekö se lähemmäs Jeesusta. Jos henki puhuu tai ottaa yhteyttä, se on todnäk saatanasta. Toki JUmala voi puhu enkelin kautta (vrt esim Maria), mutta sanoma on aina Raamatun kanssa yhtenevä ja siinä on syvä rauha, se vie lähemmäs Jeesusta ja korottaa Häntä. Voi myös kysyä, tunnustako Jeesuksen ylösnousseeksi Jumalan Pojaksi, joka sovitti synnit ristillä. Uskovalle Jeesuksen veri ja ristintyö ovat suoja pahaa vastaan. Sielut ovat nimenomaan ikuisia. Sielut ovat iänkaikkisesti joko Jumalan tykönä tai helvetissä. Ei ole välimuotoja. Raamattu kertoo, että tämä maailma häviää (ja merkit näyttäisivät ettei siihen enää kauaa mene). Jeesus tulee sitä ennen hakemaan omansa pois. Lopulta kuitenkin luodaan uusi taivas ja uusi maa. Ja siellä Jumalaan uskovat, Jeesuksen omat elävät iänkaikkisesti. Ja kyllä tuota viimeistä kysymystä monet ovat miettineet ja se on aivan eräs aihe monien joukossa uskovienkin keskuudessa. Toiset ovat toki aiheeseen syvemmin perehtyneet kuin toiset.

Kiitos vastauksesta. :)

Mäkin olen rukoillut, ja pyytänyt, että Jeesus näyttäisi itsensä minulle jollain tavalla. Kenties en ole vain tarpeeksi avoin. Onko se ylipäänsä mahdollista, että Jeesus esittäisi itsensä eri muodossa eri kansoille, kulttuurin sopivalla tavalla? Olen miettinyt tätäkin. Varmasti on esim. muita planeettoja, joilla on elämää. Kai Jeesus käy niilläkin? Vai käykö joku muu? Miten niiden käy?

Musta on todella ihana ajatus tuo sovitus, joka Jeesukseen liitetään.

Entä taivas. Jos me sitten vietämme siellä kaiken loppuaikamme.. Mitä se tarkoittaa? Taivas tuntuu kristinuskossa niin epämääräiseltä. Senhän kuuluisi tavallaan olla meidän oikea elämämme, joka meitä odottaa. Miksi meidät altistetaan maailmalle ennen sitä? Jumalanhan olis pitänyt luoda meistä täydellisiä. Nämä ovat vain ajatuksia, jotka mun mieleeni tulee. En missään nimessä halua pilkata.

Olen samaa mieltä, että yliluonnollista ei tulisi etsiä, ellei se itse tule luokse. Mulle on välillä tapahtunut niin omituisia asioita. Tätä tuntuu kulkeva suvussa. Mummon kanssa aina vitsaillaan, että noitiahan me ollaan. :D Toisinaan tapahtumat herättävät mussa pelkoa, hirvittävää pelkoa. Tarkoittaako se, että niiden takana on jotain pahaa?

Entä aika? Onko kukaan miettinyt tai saanut mitään johdatusta liittyen maailmankaikkeuden luonteeseen? Maailmankaikkeushan tuhoutuu joskus. Onko Taivas jollain aivan eri tasolla? Ovatko sielut ikuisia?
 
Yksi mikä voisi kanssa puhua sitä vastaan että muilla planeetoilla olisi älyllistä elämää (joku vesi, jää ja limaklöntit nyt ei vielä ole älyllistä elämää) on se, että Jumala antoi ainoan poikansa kuolemaan puolestamme, eli hyvin rakkaan henkilön. Jeesus ei varmaan joka planeetalla ole käynyt kuolemassa sen planeetan poppoon puolesta.
 
"vieras"
Pirkko Jalovaara syytti keskiviikkona MOT-ohjelmaa ääniraidan väärentämisestä.
LUE MYÖS

MOT-toimittaja kiistää kohusaarnaajan syytökset vääristelystä

Kohusaarnaajan mukaan ohjelmassa olisi liitetty Kallion kirkon tilaisuudesta kertoviin kuviin TV7:n ääniraitoja.

Kotimaa24 kävi tutustumassa MOT:n ohjelmassa esitetyn aineiston alkuperäistaltiointiin.

- Jalovaaran esittämä syytös -- ei Kotimaa24:n näkemän perusteella pidä paikkaansa, lehti kirjoittaa.

- Jalovaara puhui Kallion kirkossa MOT-ohjelmassa kuullulla tavalla.

Myös MOT:n toimittaja totesi jo aiemmin keskiviikkona Iltalehdelle, että ohjelmassa esitettyä materiaalia ei ole irrotettu asiayhteyksistään.

Kyseisessä kohdassa Jalovaara sanoo: "Pyydän katsomaan, pyydän erityisesti katsomaan sellaisia sairauksia, missä olet pitkään käyttänyt lääkkeitä. Ja lääkkeet on ikään kuin sumentaneet tietoisuuden, että Saatana on päässyt tunkeutumaan sinun sisääsi. Lääkkeet on yksi tapa, jota paholainen käyttää, jotta pääsee todella sinun sisimpääsi, henkeen, sieluun, ruumiiseesi."

Lähde: Kotimaa24
IL

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022716727456_uu.shtml
 
Peyote
Yksi mikä voisi kanssa puhua sitä vastaan että muilla planeetoilla olisi älyllistä elämää (joku vesi, jää ja limaklöntit nyt ei vielä ole älyllistä elämää) on se, että Jumala antoi ainoan poikansa kuolemaan puolestamme, eli hyvin rakkaan henkilön. Jeesus ei varmaan joka planeetalla ole käynyt kuolemassa sen planeetan poppoon puolesta.
Ootko muuten ikinä lukenut C. S. Lewisin avaruustrilogiaa? Se on tietysti leikkiä, mutta siinä on ihan mielenkiintoisesti yhdistetty Kristilliseen maailmankuvaan muiden planeettojen asukit.
 
"vieras"
MOT ohjelman tapa käsitellä asioista ja tällä kertaa nyt tämä...niin kyllä saa ihmiset hyvin hämmentyneiksi, varsinkin ne joille kristillinen kenttä on tuntemattomampi.

Mikäli ei tunne Raamattua ja sitä mitä siellä todella on sanottu, miten ja keiden parissa Jeesus toimi maanpäällä ollessaan.
Hän paransi sairaita ja ajoi ulos pahojakin henkiä, muttei hän koskaan "syyllistänyt" ihmistä.

Se että tällä tavalla ohjelmassa sekoitetaan puurot ja vellit sekaisin, on kyllä niin sen persoonan tekosia, joka on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan...
Vaikka kuinka yrittäisimme selittää pahaa pois tai paremminki personaallista pahaa, niin ei se sillä häviä mihinkään. Koska on hyvyys&oikeudenmukaisuus, niin kyllä se vastapuolikin on totisinta totta!
 
"vieras"
Yksi mikä voisi kanssa puhua sitä vastaan että muilla planeetoilla olisi älyllistä elämää (joku vesi, jää ja limaklöntit nyt ei vielä ole älyllistä elämää) on se, että Jumala antoi ainoan poikansa kuolemaan puolestamme, eli hyvin rakkaan henkilön. Jeesus ei varmaan joka planeetalla ole käynyt kuolemassa sen planeetan poppoon puolesta.
Mikään ei estä ettei Jeesus voisi kuolla useita kertoja? Tai että toiselle planeetalle lähtiskin ainoa tytär. Muilla planeetoilla saattaa elää aivan toisenlaisia ihmisiä joille on annettu toisenlainen tehtävä ja toisenlaiset lähtökohdat. Ehkä ovat valmiiksi enkeleitä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28123959]Se että tällä tavalla ohjelmassa sekoitetaan puurot ja vellit sekaisin, on kyllä niin sen persoonan tekosia, joka on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan...
Vaikka kuinka yrittäisimme selittää pahaa pois tai paremminki personaallista pahaa, niin ei se sillä häviä mihinkään. Koska on hyvyys&oikeudenmukaisuus, niin kyllä se vastapuolikin on totisinta totta![/QUOTE]

Yritätkö sanoa että YLEn toimittajat ovat riivattuja ja Saatanan vallassa? Vai tarkoitatko Jalovaaraa?
 
[QUOTE="vieras";28124006]Miksi sinulle on tärkeä tietää, mitä joku on tässä ketjussa sanonut jostain toisesta aiheesta?[/QUOTE]

Häääh? Aikalaillahan nämä ketjun asiat koskettavat vain uskonjuttuja, ei tässä ketjussa muusta ole puhuttukaan kuin uskosta. Enkä mä mitään psykologista profiilia ole kenestäkään ei-uskovasta muodostamassa. Tässä ketjussa vaan oikeasti menee välillä sekaisin, että onko joku vieras semmoinen jonka kanssa on keskusteltu jostain samasta asiasta aikaisemminkin vai onko jokin uusi vieras kyseessä. Ettei tule puhuttua samalle ihmiselle samasta asiasta moneen kertaan.
 
Peyote
En ole lukenut kuin Narniaa. Varmaan se avaruusjuttu olisi ihan mielenkiintoinen lukea. :)
Mä tykkäsin kyllä, etenkin siitä tokasta kirjasta, missä lillutaan Venuksen kelluvilla saarilla. Siinä kirjassa on myös epäihminen, joka on ilmeisesti jonkinlainen kuvaus riivatusta. Ne on enemmän aikuisten satuja, siinä missä Narnia on lapsille.

Lewisin kirjoista "Suuri avioero" oli myös kiva luettava, todella lyhytkin. Sisältää erikoisen taivaskuvauksen ja miettimisen arvoisia ajatuksia. Vaikka on toki myös satua.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";28123999]Mikään ei estä ettei Jeesus voisi kuolla useita kertoja? Tai että toiselle planeetalle lähtiskin ainoa tytär. Muilla planeetoilla saattaa elää aivan toisenlaisia ihmisiä joille on annettu toisenlainen tehtävä ja toisenlaiset lähtökohdat. Ehkä ovat valmiiksi enkeleitä.[/QUOTE]

Kai se Jumala olisi jotain maininnu jos Hänellä olis joku tyttäre. Olisi suhteellisen tärkeä asia meidänkin tietää. :)
 

Yhteistyössä