[QUOTE="...";28122243]Kun kysyt, mistä me tiedämme että Jeesus on totta, voin vastata vain omasta puolestani. Kysyin Jumalalta ja Hän vastasi. Sanoin Jeesukselle, että jos sä oot olemassa näytä se minulle, niin että voin uskoa ja jos olet, annan koko elämäni sinulle. Ja siinä hetkessä tuli muutos mun elämääni. Olen ollut aina sellainen, en usko jos en näe-tyyppi.
Raamattu on Jumalan inspiroima, Pyhän Hengen vaiktuksesta kirjoitettu kirja. Se kertoo Jumalats itsestään ja siitä, mitä Hän ajattelee meistä ja mistä maailma on tullut j mihin tämä kaikki johtaa.
Jumala on antanut ihmisen sydämeen kaipuun itseensä, koska ihminen on Jumalan kuva. Ennen syntiinlankeemusta ihminen eli täydellisessä yhteydessä Jumalan kanssa. Syntiinlankeemuksessa yhteys meni poikki. Mutta ihmisen kaipuu Jumalan yhteyteen säilyi. Mutta koska ihminen ei enää elänyt Jumalan yhteydessä sillä tavalla kuin alunperin oli tarkoitettu, hän teki jumalankaipaukseensa itselleen erilaisia jumalia. Siitä on seurauksena hindujumalat, Allah jne...Todellisuudessa vain nämä jumalat eivät ole harmittomia. Vertaa vaikkapa Raamatun kuvausta Saatanasta Koraanin Allahiin.
Tässä maan päällä aika on lineaarinen. Synnymme, elämme ja kuolemme. Mutta uskon että kun iänkaikkisuus alkaa (olipa se sitten taivaassa tai helvetissä) on olemassa vain nyt-hetki. Ajan kulkua ei enää ole. Mulla on myös ollut ennen uskoon tuloani vastaavia kokemuksia. Jumala myös voi antaa yliluonnollisia näkyjä ja ilmestyksiä, niistäkin on kokemusta. Mutta meidän ei tule etsiä yliluonnollista, vaan Jumaala kokomsydämestä. Hän on Rakkaus, Hän rakastaa sua ja kaipaa sinua yhteyteensä. Synti tuli ja erotti meidät Jumalasta, mutta Jeesuksessa on sovinto. Hän tuli tänne sovittamaan syntimme, että meillä olisi rauha. Avaa sydämesi Jeesukselle ja näet, etten puhu omiani.[/QUOTE]
Kiitos vastauksesta.
Mäkin olen rukoillut, ja pyytänyt, että Jeesus näyttäisi itsensä minulle jollain tavalla. Kenties en ole vain tarpeeksi avoin. Onko se ylipäänsä mahdollista, että Jeesus esittäisi itsensä eri muodossa eri kansoille, kulttuurin sopivalla tavalla? Olen miettinyt tätäkin. Varmasti on esim. muita planeettoja, joilla on elämää. Kai Jeesus käy niilläkin? Vai käykö joku muu? Miten niiden käy?
Musta on todella ihana ajatus tuo sovitus, joka Jeesukseen liitetään.
Entä taivas. Jos me sitten vietämme siellä kaiken loppuaikamme.. Mitä se tarkoittaa? Taivas tuntuu kristinuskossa niin epämääräiseltä. Senhän kuuluisi tavallaan olla meidän oikea elämämme, joka meitä odottaa. Miksi meidät altistetaan maailmalle ennen sitä? Jumalanhan olis pitänyt luoda meistä täydellisiä. Nämä ovat vain ajatuksia, jotka mun mieleeni tulee. En missään nimessä halua pilkata.
Olen samaa mieltä, että yliluonnollista ei tulisi etsiä, ellei se itse tule luokse. Mulle on välillä tapahtunut niin omituisia asioita. Tätä tuntuu kulkeva suvussa. Mummon kanssa aina vitsaillaan, että noitiahan me ollaan.
Toisinaan tapahtumat herättävät mussa pelkoa, hirvittävää pelkoa. Tarkoittaako se, että niiden takana on jotain pahaa?
Entä aika? Onko kukaan miettinyt tai saanut mitään johdatusta liittyen maailmankaikkeuden luonteeseen? Maailmankaikkeushan tuhoutuu joskus. Onko Taivas jollain aivan eri tasolla? Ovatko sielut ikuisia?