Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

Peyote
[QUOTE="vieras";28121686]Ei se asia miksikään muutu sen nimimerkin mukana. Eli keskity siihen mihin vastaat, unohda nimimerkit.

En arvosta, jos nimittelet mielipuoleksi.[/QUOTE]

En mä mitään arvostusta tässä vaadi. Mutta en mä ole nimitellyt. Sanoin vaan, että nimimerkki vieras vaikuttaa mielipuolelta koska sen takana on monia eri ihmisiä monine eri uskomuksineen. Jos nimerkki vieras ei kerro joka ikistä mielipidettään joka ikisessä kommentissa, en voi todellakaan tietää kenen kanssa keskustelen. Välillä vieras sanoo, että haluaisi läpsiä uskovaisia, välillä vihjailee jotain uskovaisista tytöistä pervoon sävyyn, välillä haukkuu, välillä kehuu, välillä sanoo olevansa itse uskossa ja välillä kertoo, että kaikki hengellisyys on pahasta.
 
"vieras"
Lue uudestaan mitä juuri kirjoitin. Mitä psyykkisesti sairaalle tarjotaan? Uskonasioita + tavallista, maallista kuntoutusta.
Sitten kirjoitin että kuka tahansa (psyykkisesti terve tai sairas) voi, JOS USKALTAA, rukoilla ihan yksinkertaisen rukouksen jolla käskee mahdollisia demoneita pois. Voin sanoa, että se yksi rukous ei kenenkään mielenterveyttä kyllä horjuta, ja sen voi tehdä varmuuden vuoksi.
Mutta jatkuvaa pahojen henkien ajamista en ymmärrä, nuo pahojen henkien poisajamiset ihmisen sisältä on melkein kertaluonteinen juttu. Eli jos uskovalla tulee mieleen päivittäin toistuvasti synnillisiä ajatuksia (olkoonkin ne alakerrasta) niin se on ihan tavallista kiusausten keskellä elämistä uskovalla, mihin sovelletaan tavallista uskonelämän ohjeistusta ja kiusausten voittamista.
Nyt kauppaan.
Psyykkisesti sairas ihminen ei tarvitse mitään höpinöitä mistään demoneista ja riivaajista. Käytä nyt hyvänen aika järkeäsi. Ihminen, joka kärsii muutenkin harhoista ja peloista ja ahdistuksesta niistä harhoista johtuen ja sinun mielestäsi ei tee haittaa, kun hänelle syötetään vielä siihen päälle perkeleitä ja demoneita? Missä todellisuudessa sinä oikein elät?
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121708]Hää hää. Joka kerta kun uskovainen tekee aloituksen kadotettujen palstalle hän samalla avaa portin pimeyden voimille. Kutsu kävi ja nyt harmaa vieras on keskuudessanne.[/QUOTE]

Moi. Jos kirjoittelisit omalla nimimerkilläsi, olis helpompaa seurata missä milloinkin menet ja sitten suunnata mielenkiinto toisaalle, todellisiin uhkiin.
 
"vieras"
En oikein ymmärrä miks uskovat tekee täällä tiliä uskosta osattomille...
Koska harmaa vieras käskee.

I am eternal
The ruler of the earth and sky
I am infernal
I am on a quest to see the heavens die
..
And when they dream
That's when my spirit arise
And when they scream
A little part of them dies
I find my way into the minds of the weak
They are led astray
It's now my path that they seek
..
You will never reach me
I am the darkest one
You will never heal me
A mind beyond repair
I will make you fear me
I slay your hopes and dreams
You're lost forever
In this world of mine
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121723]Koska harmaa vieras käskee.

I am eternal
The ruler of the earth and sky
I am infernal
I am on a quest to see the heavens die
..
And when they dream
That's when my spirit arise
And when they scream
A little part of them dies
I find my way into the minds of the weak
They are led astray
It's now my path that they seek
..
You will never reach me
I am the darkest one
You will never heal me
A mind beyond repair
I will make you fear me
I slay your hopes and dreams
You're lost forever
In this world of mine
[/QUOTE]

hyttysen ininää.
 
"vieras"
En mä mitään arvostusta tässä vaadi. Mutta en mä ole nimitellyt. Sanoin vaan, että nimimerkki vieras vaikuttaa mielipuolelta koska sen takana on monia eri ihmisiä monine eri uskomuksineen. Jos nimerkki vieras ei kerro joka ikistä mielipidettään joka ikisessä kommentissa, en voi todellakaan tietää kenen kanssa keskustelen. Välillä vieras sanoo, että haluaisi läpsiä uskovaisia, välillä vihjailee jotain uskovaisista tytöistä pervoon sävyyn, välillä haukkuu, välillä kehuu, välillä sanoo olevansa itse uskossa ja välillä kertoo, että kaikki hengellisyys on pahasta.
Minä kirjoitan nimimerkillä vieras, enkä arvosta mielipuoleksi nimittelyä.

Keskity siihen mihin vastaat, älä nimimerkkiin.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121737]Minä kirjoitan nimimerkillä vieras, enkä arvosta mielipuoleksi nimittelyä.

Keskity siihen mihin vastaat, älä nimimerkkiin.[/QUOTE]

Älä ihmettele sitten jos vaikuttaa sun juttus vähän hassulta ja tulet sekoitetuksi moneen, ehkä kymmeniin eri keskustelijoihin ja heidän mielipiteisiinsä.
 
[QUOTE="vieras";28121717]Psyykkisesti sairas ihminen ei tarvitse mitään höpinöitä mistään demoneista ja riivaajista. Käytä nyt hyvänen aika järkeäsi. Ihminen, joka kärsii muutenkin harhoista ja peloista ja ahdistuksesta niistä harhoista johtuen ja sinun mielestäsi ei tee haittaa, kun hänelle syötetään vielä siihen päälle perkeleitä ja demoneita? Missä todellisuudessa sinä oikein elät?[/QUOTE]

Olen satavarma, että psyykkisesti sairas joka kestää kuulla tavallisia uskonelämän juttuja ja lukea Raamattua (jossa on demoneista ja helvetistä puhuttu) niin kestää yhden hurjemmankin rukouksen. Jeesus puhui monituhatpäiselle porukalle reippaasti hyvin vaikeista asioista vaikka aivan varmasti joukossa oli psyykkisesti sairaita.
Mutta jatkuva eksorkismi ei ollut Jeesuksenkaan keinoja, ei Hän jokaisesta kuulijasta demoneja ajamassa, vain osasta.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121773]Kyllä minä ihmettelen, jos aikuinen ihminen ei osaa keskittyä itse asiaan johon on vastaamassa.[/QUOTE]

No ei vaan voi, äskenkin ihmettelin ihan vääriä juttuja, koska aiemmin vieras oli sanonut, että kaikki hengellisyys on peffasta ja sit yhtäkkiä ei ollutkaan.
 
Mun mielestä tämmöisissä pitkissä keskustelijoissa olisi hyvä jos jokainen vieras keksisi jonkun harmailunikin. Helpottaisi kummasti uskovaisten vastailua...
vaikkapa Nietzsche, Dawkins-fani, ateismionmullerakas tai evouskis. :xmas:

Ai juu munhan piti mennä kauppaan...
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"vieras"
Olen satavarma, että psyykkisesti sairas joka kestää kuulla tavallisia uskonelämän juttuja ja lukea Raamattua (jossa on demoneista ja helvetistä puhuttu) niin kestää yhden hurjemmankin rukouksen. Jeesus puhui monituhatpäiselle porukalle reippaasti hyvin vaikeista asioista vaikka aivan varmasti joukossa oli psyykkisesti sairaita.
Mutta jatkuva eksorkismi ei ollut Jeesuksenkaan keinoja, ei Hän jokaisesta kuulijasta demoneja ajamassa, vain osasta.
Älä leiki asioilla, joista et mitään näköjään ymmärrä. Ihminen jolla on harhoja ja joka ahdistuu näistä harhoista, ei tarvitse sinun kaltaista "hyväntekijää" kertomaan, että hänen sisällään asuu mahdollisesti demoneita ja riivaajia. Oikeastiko tämä tulee sinulle yllätyksenä?
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121806]Sen takia juurikin keskity vain ja ainostaan siihen yhteen postaukseen, johon sillä hetkellä olet vastaamassa. Näin helppoa.[/QUOTE]

no silloin vieraan ei kannata vastata myöskään mihinkään, mitä minä olen ensin vastannut toiselle vieraalle.
 
Peyote
Kun nimimerkki vieras vaihtaa olomuotoaan ja persoonaansa sekä mielipidettään jatkuvasti, tuloksena on ikäänkuin kuulustelu, jossa vieraat seisovat yksipuolisen peilin takana ja nimimerkillist sitten vastailevat niinkuin poliisikuulusteluissa.
 
[QUOTE="vieras";28121794]Älä leiki asioilla, joista et mitään näköjään ymmärrä. Ihminen jolla on harhoja ja joka ahdistuu näistä harhoista, ei tarvitse sinun kaltaista "hyväntekijää" kertomaan, että hänen sisällään asuu mahdollisesti demoneita ja riivaajia. Oikeastiko tämä tulee sinulle yllätyksenä?[/QUOTE]

Älä sinäkään puhu asioista josta sinä et ymmärrä. Psyykkisesti sairaan evankeliointi ei ole piruilla pelottelua, tai ainakaan sen ei pitäisi olla. Demonijuttuja ei saisi hänelle kohdistaa ollenkaan, vaikka usein he kyllä kuulevat ja lukevat niistä muualta itse ja rupeavat niitä itse funtsimaan ja kyselemään uskovilta.

Mutta: ei hätää, ole huoleti, ei yksi "varman päälle"rukous hallaa tee.
 
"vieras"
Kun nimimerkki vieras vaihtaa olomuotoaan ja persoonaansa sekä mielipidettään jatkuvasti, tuloksena on ikäänkuin kuulustelu, jossa vieraat seisovat yksipuolisen peilin takana ja nimimerkillist sitten vastailevat niinkuin poliisikuulusteluissa.
Loppui rautalanka. Ehkä sinun pitää sitten vaihtaa sellaiselle palstalle, jossa rekisteröityneet nimimerkit kertovat kantansa ja mielipiteensä kaikkeen mahdolliseen ja voit sitten aina tarkistaa nimimerkin kannat erilaisiin asioihin, ennenkuin voit vastata hänelle mihin tahansa kysymykseen. Onhan se tärkeää tietää, mitä mieltä Mamatsu88 on vaikkapa homoliitoista, ennenkuin voit vastata hänen kystmykseensä lempiruoasta.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28121861]Loppui rautalanka. Ehkä sinun pitää sitten vaihtaa sellaiselle palstalle, jossa rekisteröityneet nimimerkit kertovat kantansa ja mielipiteensä kaikkeen mahdolliseen ja voit sitten aina tarkistaa nimimerkin kannat erilaisiin asioihin, ennenkuin voit vastata hänelle mihin tahansa kysymykseen. Onhan se tärkeää tietää, mitä mieltä Mamatsu88 on vaikkapa homoliitoista, ennenkuin voit vastata hänen kystmykseensä lempiruoasta.[/QUOTE]

joo multakin loppui rautalanka.
 
"vieras"
Älä sinäkään puhu asioista josta sinä et ymmärrä. Psyykkisesti sairaan evankeliointi ei ole piruilla pelottelua, tai ainakaan sen ei pitäisi olla. Demonijuttuja ei saisi hänelle kohdistaa ollenkaan, vaikka usein he kyllä kuulevat ja lukevat niistä muualta itse ja rupeavat niitä itse funtsimaan ja kyselemään uskovilta.

Mutta: ei hätää, ole huoleti, ei yksi "varman päälle"rukous hallaa tee.
Kyllä se tekee, jos menet psykoosissa olevaa tai harhoista kärsivää sekoittamaan vielä demoneilla ja riivaajilla.
 

Yhteistyössä