Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Miula siis vuodon piti alkaa keskiviikkona, nyt kp 30. Koskaan ei oo mikään lääke pitäny vuotoa poissa :/ Lieviä kuumia aaltoja on ja välillä kylmää ja kohta taas kuuma.Eilen illalla tuli kunnon repäisykipukohtaus tuonne kohdun alueelle, ihan käsittämätöntä!!Ja nännit on niin kipeet ettei tosikaan!!Tuli nukuttua ihan mielettömän huonosti vielä kaiken lisäksi:( Mie kun tämmönen himotestaaja vielä, niin keskiviikkona testasin first signalin kasettitestillä ja säikähdin kun testiajan jälkeen siihen ilmestyi joku ihmeellinen ohut viiva. No, kävin heti ostamassa pregcheckin testejä ja vielä eilen aamulla se näytti kyllä ihan puhdasta negaa. En kyllä muuta odottanutkaan, mut ihmeellistä tää on.Harmittaa jos tuo lääke nyt tosiaan sotkee oman hormonitoiminnan.
 
Onnetonpulu voihan menkat:D tulispa se nyt sinne! Toivottavasti lääke toimii..voihan se olla että uusi lääke vaan sotkee kroppaa..kurjaa. Muutenki niin aikataulutettua tää hoidoissa käynti, joten ei toivois viivastyksiä. Keskiviikkona se sitten selvii..zemppii:hug:
Lutinus zemppii siirtoon..jännittävää, säkin pääset piinailee:heart:
Macy mikäs sulla tilanne:popcorn:?
Simpli onnea painon pudotuksesta..hieno saavutus:) mäkin alotin dietin, jotta mahun hääpukuuni syksyllä..päässy perse kasvamaan uusiin sfääreihin:D

Täällä pp9..ja edelleen olen aika pessimistinen tän inssin suhteen, viime kierrossa oli niin korkeet odotukset et nyt koittaa zempata ihteensä ettei liikoja toivois..olo ei edelleenkään minkäänlainen..: / Mä olen runnu nyt enemmön pelkäämään, etti meille koskaan tule toista lasta..ennen olin optimistinen sen suhteen,mutta nyt jotenki on toivo ruennu laskemaan,,:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
onnetonpulu, itse asiassa Synarela tai Procren (millä nyt sitten lamautetaankin) myöhästyttää monilla vuodon alkua. Polillakin mulle sanottiin, ettei sitä kiertoa pidä verrata normaaliin kiertoon. Joillakin saattaa viikonkin myöhässä alkaa. Mulla syksyllä Procrenin kanssa menkat alkoi 5 pv myöhässä ja Synarelan kanssa tammikuussa pari päivää myöhässä. Voit siis olla vielä ihan huoletta. Millos sulla on 0-ultra, ens viikolla? Jos ei nyt viikonloppuna ala, niin voithan sie soitella varalta maanantaina polille ja kysyä tilanteesta. Mutta tosiaan se on ihan tavallista, että sumut voi myöhästyttää menkkoja. Kunhan alkaavat ennen pistosten alkua, niin kaikki ok, näin mie oon asian käsittänyt.

Lutinus, tervetuloa :wave:! Ja onnea PAS-kierrokselle!

Melargia, se on hyvä, että kaikki oli tosiaan niinkuin pitikin :)! Kuis meni Puregon nahkaan? Ihan hienosti, oon ihan varma!

simplille onnittelut painonpudotuksesta! :) Mulla ois vielä semmoset 8 kg pudotettavana, että saisin BMI:n alle 25. Nyt on BMI 27.8. Polilla kukaan ei oo kyllä koko aikana huomauttanut miun painosta *koputtaa puuta*. Pudotettuja kiloja on reippaasti ja nämä viimeiset viitisen kiloa on viimeisen vuoden aikana heiluneet eestaas. Voi kun olis joskus tuolla normaalipainon puolella BMI:n mukaan. Tosin mie en usko siihen ihan sokeasti kuitenkaan, koska se ei huomioi ruumiinrakennetta.

tyty, eläpä vielä heitä kirvestä kaivoon, noin on aikaiset päivätkin vielä :hug:! Ja siulla on kuitenkin jo lapsi... Tiedän, että se ei poista sitä kaipuuta, että haluaisi lisää, mutta sitä vaan aattelee tälleen omanapaisesti, että kun olisi itselläni edes se yksi. Enkä halua tällä loukata, ymmärrät varmaan mietteet! Ja miekin ymmärrän siun mietteet! :)

ON: viikko sitten mulla oli siis niitä ovisoireita, tosi selviä sellaisia. Nyt taas on keskiviikosta lähtien tuntunut ihan siltä, että menkat alkaa ihan kohta. Mie en enää ota ollenkaan tolkkua tästä miun kropasta :mad:. Taitaa olla sekasin ku seinäkello. Paras päivä kp 1:lle olisi ma, ti tai ke. Ei ainakaan ennen sitä tarviis alkaa (eikä mielellään jälkeenkään...), kun pistokset alkaa kp 2. Voi kun menis kerrankin just silleen, kun pitää! Tää viikko on muuten menny esseenkirjoitushommissa, deadline tänään. Vielä pientä hiomista ja sitten lähetän ja en vilkaisekaan viikonloppuna opiskelujuttuja! Salilla tuli onneksi käytyä jo aamusta, joten perjantai-ilta menee rentoutumisen merkeissä :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :heart:
 
:'( Joo muun osalta hoito siirtyy Huhtikuulle. Nyt olikin sitten yllättäen ovis tapahtunut jonka seurauksena ei päästä siirtoon koska tarkkaa päivää ei ole tiedossa. Itkettää ihan hirveesti ja mieli niin maassa. En luota kroppaani enää millään tavalla näiden asioiden kanssa. Ei hirveesti nosta jo ennestään mustan puhuvaa mielialaa tämä.
 
Voi ei, simpli! Lämmin :hug:! On niin kamalaa, kun on luottamus omaan kroppaan mennyt, tiedän tunteen :(. En nyt osaa muuta sanoa kuin voimia ja tsemppiä! Murhe pitää murehtia pois ja sitten taas katse eteenpäin ja seuraavaan kiertoon. Ei paljon varmasti lohduta nyt, mutta en osaa muutakaan sanoa... Yritä levätä viikonloppuna ja tee jotain sellaista, mistä tykkäät. Ja salli vaikka herkuttelupäivä, olet sen nyt ansainnut! :heart:
 
Noh nyt on sitte poikkeuksellisen lyhyt kierto ilmeisesti. Ja äkkäsin juuri runsaan valovuoden joten kyllä se ovis oli ja meni. Ei osannut lääkäri sano yhtä ainoata syytä, mutta mie luulen että koska paino on tippunut niin nyt sitten kiertokin meni sekaisin. Ensi kerralla tarkastus on jo 8 kp sitten.
 
Pikainen Omanapapäivitys. Tänään oli toinen ultra aamupäivällä. Jännitin jostain syystä ihan hirveästi. Lopputulema oli 7+8 follia tms. kokohaarukalla 17-18 ja limis 9. Punktio maanantaina ja ke sitten alkionsiirto mikäli tästä nyt mitään saadaan aikaiseksi. ... epäilen kovasti mieheni siittiöitä :( :'( ...emmiehaluulahjasolujakäyttää ja miltä miehestäki tuntus jos ei näinkää onnistus :'(
 
Ehkä mä perunki sanani oireettomuudesta..koska on mua eilisestä asti taas närästäny..mä en tajuu, luulis et se ois plussa oire mutta kun viimekin kierrossa närästi ja silti vedin negaa:stick:
i_curie onneksi ei tarvii kovin montaa hyvää simppaa, kun eikös ne erikseen hedelmöitä sun munikset jos simpoissa vikaa?
 
Lutinus > Tervetuloa ja onnea matkaan!

Onko tuo Lutinus Kela-korvattava ja käytetäänkö sitä paikallisesti vai suun kautta? Antti kyllä sanoi käyttömukavuuden riippuvan paljolti Luge-annoksesta ja olen samaa mieltä. Kaksi kapselia kerran päivässä on huomattavasti mukavempi kuin kolme kapselia kahdesti päivässä. Parhaiten kuulemma imeytyy paikallisesti käytettynä, joten koitan olla valittamatta. Aika vähän tällä pienellä annoksella tahmaa ja sivuvaikutuksetkin ovat lievemmät.

tyty86 > Kiitos kysymästä. :) Ihan rauhassa tässä piinaillaan, dpo7/8. Rinnoissa on kipuiluja ja pistelyä, valkovuotoa tulee runsaasti yms loppukierron oireita havaittavissa. Lääkkeistä ja kierron vaiheesta arvelen johtuvan tässä vaiheessa. Aika kovasti on kyllä kipuillut alavatsalla. Toivottavasti se on hyvä merkki. Vielä viikon verran pitäisi malttaa ennen testaamista.

Voimia tarvitseville! :hug:

Nyt täytyy rientää syömään ennen kuin harhaudun ajattelemaan, että huonon olon tunne aiheutuu jostain muusta kuin nälästä. :D Ihanaa viikonloppua! :wave:
 
Macy gray Lutinus ei ole kela korvattava ja mulla olis annos ollu 1 x 3 paikallisesti siis. Lugeissa annos 3 x 2. Hoitaja kertoi tänään että lääke edustajan mukaan se tarraa paremmin limakalvoon kiinni... mutta hekin odottelevat nyt käyttökokemuksia.

i curie Tsemppiä punktioon ja siirtoon. Meillä taitaa olla samansuuntaiset lähtökohdat...?? Simpoissa vika myös täällä. Meillä punktiossa saatiin muistaakseni 15 munarakkulaa ja 13 niistä oli kypsiä, kaikki iksattiin ja 9 hyvää alkiota lopulta saatiin. Joista jäljellä pakkasessa 4...

Tarjolla oli tänään 8 soluinen hyvä alkio ja se saatiin matkaan :heart:
 
Mä eilen hölmöyspäissään pp9 testasin selkeen haamun pregchek r-testillä. Pissi oli ollu rakossa 2h ja pregnylin pistosta menny 10pv. Tänä aamuna pp10 sitten aamupisusta tein saman testin, johon tuli haaleempi haamu kuin eilen. Eli ilmeisesti kemiallinen kyseessä taas..en usko että eiliseen vaikutti pregnyl enää koska jos ois vaikuttanu sitä ois pitäny olla enää 4yksikköö kehossa ja siihenhän ei r-testin pitäs enää reagoida:( kyllä osaa vituttaa..ei ois pitäny ees testata..
Nää inssit on niin yhtä tyhjän kanssa..rahat menee lääkkeisiin ja mitään tulosta ei synny...vittu!
 
Viimeksi muokattu:
tyty86 Mistä päättelet että kemiallinen voisi olla kyseessä? Toivon todella että sieltä ihka oikee plussa tulis :) Siula kummiskin vasta pp10 eilen;) Tsemppii!!!

Lutinus Kuulostaa hyvältä tuo teidän kyytiläinen, toivotaan että tarraa kiinni :)

i_curie Tehdäänkö teille siis icsi? Tsemppiä ja onnea punktioon!!!

simpli :hug:

Rowan79 Päästäänkin piikittelemään yhdessä, jos miula siis vuoto alkaa...joskus...ehkä.

ON: Ja kuten voitte arvata, niin täällä ei ala vuoto vaikka seisois päälläsä!!Alkaa jo hermoa kiristämään tää tilanne...Tänään jo kp31 ja koskaan ei oo ollu näin pitkää kiertoa. Ei kyllä ees tunnu siltä et alkas vuoto. Stanan Synarela minkä teki kun sotki oman hormonitoiminnan. Varmasti tulee kokoajan lisää sivuoireita ja saan kohta todelliset vaihdevuodet.Tai muutun kokonaan mieheks.Huoh.. :(
 
onnetonpulu siis mulla oli eilen pp9 ja tänään pp10. Kemillista veikkaan siksi,koska eilen sain selkeen haamun vaikka pissi rakossa vaan 2h ja tänä aamuna pissi oli rakossa 7h ja tuli just ja just tihrustettava haamu ennää..eli siitä päättelen hcg:n laskevan..mulla on ollu miljoona kemiallista joten tää on niin tuttuu et haamu muuttuu negaksi..
 
Onpas täällä ollut taas vilkasta... Mie olen niin pihalla, kun oon nyt viikon vain nukkunut...

Melargia
, tsempit pistelyyn! Hyvä tästä vielä tulee! :hug:

Rowan, pidän peukkuja, että vuoto alkaisi alkuviikosta! :hug:

Macy, kumpa kipuilut tarkoittaisi sitä, että pieni yrittää siellä tarrata kiinni. Pidän peukkuja sullekin! =)

Tyty, ei kai kannata vielä heittää kirvestä kaivoon? Tietty jokainen tuntee oman kroppansa, mutta on vielä kovin aikaista...

Simpli, voimahaleja! Minäkin pääsen siirtoon vasta toukokuun alussa. Todella turhauttavaa odotella!

i_curie, loisto saalis tulossa! Tsemppiä punktioon! Tiedätkö kuka lääkäri tekee punktion?

Lutinus, tervetuloa mukaan & onnea kyytiläiselle!

Onnetonpulu
, tsemppiä! Synarela voi kyllä sotkea elämän hyvin tehokkaasti (toteaa kokemuksen syvä rintaääni).

Ketäs minä vielä unohdin?? Mikä tilanne Wiennalla olikaan? Sori, jos joku jäi...

ON: Viime perjantain jälkeen olen siis ollut vain pitkälläni. En ole jaksanut palstaillakaan -tai luin kyllä välillä kännykällä, miten teillä muilla menee. Punktio oli taas aika kivulias hyperstimuloinnin takia -tosin ei tehnyt ollenkaan niin kipeetä ku viimeksi. E oli tosi taitava!! E ja P on ihana tiimi -kumpa ei tarvis muiden käsittelyssä käydäkään. Jouduin kuitenkin viikon saikulle. Tuoresiirtoon ei päästy, mutta pakastimeen saatiin lopulta 5 alkiota. Kurjalta tietenkin tuntui, kun tuoresiirto jäi väliin, mutta onneksi saatiin pakastimeen jotain -toisin kuin ekassa ivf:ssä. Edelleen välillä tuntuu vihlaisuja muniksissa. Lisäksi mulla nousi eilen kuume, joten tää viikko on ollut aika fiasko. :((
Nyt pitää odottaa välikierto ja kokeillaan sitten pasia luonnolliseen kiertoon eli menee toukokuulle ennen kuin käyn seuraavan kerran polilla.

Piinailen nyt sitten teidän muiden kiertoja, kun ei ole mitään omaa jännäiltävää pitkään aikaan luvassa...
 
Mandeila onneksi sentään saitte jotain pakkaseen ettei koko kierto mennyt harakoille:hug: tuo odottelu on vaan todella perseestä..kun tää raskaaksi tulo muutenki kestaa ja sit jos tietää että joutuu hengailee tyhjiltään kuukauden päivät niin se osaa ottaa aivoon.
Onnetonpulu kannattaa varmaan soittaa polille maanantaina jos sitä ennen ei ala vuoto. Että pitääkö nolla ultraa siirtää vai mitä tehä.
Macy toivottavasti kipuilut ei olis lugeista vaan ihan jotain muuta;) !
 
Nyt on jo monta tuntia jomotellut vasenta munista mitä aijemmin ei ole ollut..semmoinen menkka jomotus. Yleensä nippailut alkaa heti lugejen laiton jälkeen,mutta tää alko jo ennen sitä. Mä idioottina tein päivällä vielä testin johon tuli vahvempi haamu mitä aamulla..joo ampukaa mut:stick: mulle ei sais antaa yhtään testii kun kusen jokaiseen:headwall: mua niin jännittää huominen, toivon niin kovin et tulis plussa mutta takaraivossa nega takoo järkeä:ashamed:
 
OmaNapainen pikapäivitys taas (jos sitä huomenna huomiois muitakin... :p )

Eli E on lääkärinä ma ja icsi tehdään. Male factor only.

Hitto tuo Pregnylin tökkäsy meni ihan perseelleen! En osannu aukasta ampulleja vai mitä ne nyt onkaan, mutta tämän onneks pelasti mies joka osas... Sitten ruuttasin vahingossa osan siitä vedestä pitkin pöytiä ja sitten vielä tökkimisneulan suojusta pois ottaessani tökkäsin sen hiton neulan PEUKALOONI! Järkyttävä verenvuoto. Noh, loppu sitten menikin lähes ok, tökkäsin piikin mahaan ja sinne meni se vajaa annos peukkuverien kanssa enkä tietenkään muistanut pitää sitä piikkiä montaa sekunttia siellä mahassa vaan kiskon melkein heti pois. Varmaan meni koko hoito ny pilalle tämän sekoilun takia... Ärrinmurrin.
 
Tekisi mieli perustaa vasta isku FB:hen. Kun tuntuu nuita ultra ja massu kuvia riittävän. Mie mietin että laitan kostoksi kuvia munasarjoista ja kasvatetuista folleista. Tykkäisköhän kukaan... Oikeasti joskus rasittaa jatkuva märinä kuinka hankalaa on tai kuinka raskaana koskee joka paikkaan.
 
Onnetonpulu: Mulla alkoi synarela kierrossa menkat vasta kp43 aitä ennen tuli pientä vuotoa, mutta ne ei ollut menkat vaan jotain muuta. Kävin 0-ultrassakin useampaan kertaan. Mulla oli Primolutitkin tuossa kierrossa että ois menkat tullut normaalisti, mutta eipä auttanut. Kyllä meinas multakin pinna katketa välillä. Hoito kuitenkin voitiin toteuttaa normaalisti kun menkat alkoi ja sen jälkeen kaikki sujui ihan normaalisti. Jaksamisia, toivottavasti tekin pääsette hoitoa jatkamaan pian ja ne menkat alkaisi:)
 
simpli > Luultavasti sitten joskus raskaana koen oikeudekseni valittaa mahdollisia raskausvaivoja vaikka tie on kivinen ollutkin. Välillä tekisi kyllä mieli avautua fb:ssä mainitsemiesi kaltaisiin päivityksiin, kuinka inhottavalta tuntuu pistää, kuinka rankkaa on elää kalenterin mukaan ja rampata kontrolleissa, ja kuinka inhottavia sivuvaikutuksia joudun kärsimään voidakseni tulla raskaaksi. Kaikki on niin suhteellista, mutta ihmiset eivät osaa/halua huomioida hehkutuksissaan ja valituksissaan, että jollain voi olla huonommin tai sanat voivat muuten satuttaa. Päästä pitelyä en kannata, mutta hieman kaipaisin lisää hienotunteisuutta.

Huomasin muuten sellaisen asian, että asennoidun raskautumisvaikeudesta puhumiseen siltä kantilta, että asian julki tuominen on keskustelukumppanille hämmentävä tilanne. Jos vaikka joku sanoo, että eikö meidänkin olisi aika hankkia lapsellemme sisarus, niin en halua aiheuttaa vastapuolelle noloa tilannetta kertomalla asian monimutkaisuudesta. Minä siis huomioin hänet, vältän kiusallisuuden. Hän ei kuitenkaan huomioi minua ja sitä tosiasiaa, että kenellä tahansa lapsen saaminen voi olla kipeä asia. Miksi siis meidän täytyisi vaan niellä kiusalliset tilanteet? Miksi emme voisi vain avoimesti räväyttää, kun toinen on jo satuttanut? Ei satuttamalla takaisin vaan toteamalla tosiasiat. Onhan tämä hyvin henkilökohtainen ja kipeä asia, mutta sitä suuremmalla syyllä meidän täytyisi tulla huomioiduksi. Ihmisten ei tulisi olettaa, että lapsen saaminen on aina helppo ja lapsettomuus harvinaista. On tämä niin yleistä, että lähtökohtaista ajattelutapaa olisi syytä muuttaa ja sen myötä lisääntyisi myös hienotunteisuus. Hienotunteisuus lapsen saamiseen liittyvissä keskusteluissa olisi kaikkien etu.
 
  • Tykkää
Reactions: Melargia

Yhteistyössä